Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Poznanie Oghmy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pon 10:02, 16 Lis 2009    Temat postu: [3.5] Poznanie Oghmy

Poznanie Oghmy.

oczarowania (przymus) [wpływający na umysł]
poziom: Kap 3 Modlitwa wyłącznie dla wprowadzonych Oghmy.
Komponenty: W S KO
Czas rzucania:1 akcja standardowa
Zasięg: osobisty
Obszar: emanacja 9m
Czas działania: 1 min/ poz.
Rzut obronny: wola neguje
odporność na czary: tak

Modlitwa ta ma dwa działania: Pierwsze obdarza kapłana niezwykłą intuicją, w związku z tym kapłan otrzymuje premię do wyczucia pobudek równą 10 + 1 /poz. powyżej 6 poziomu kapłana. Maksymalnie 20.
Drugie działanie: W każdym momencie trwania modlitwy kapłan może włączyć efekt działający tak samo jak modlitwa strefa prawdy. Nie zajmuje to czasu i nie przedłuża to w żaden sposób całkowitego trwania zaklęcia.


Ostatnio zmieniony przez Anachid dnia Śro 22:20, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefarius
Początkujący


Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eltabbar - stolica Thay

PostWysłany: Wto 11:38, 17 Lis 2009    Temat postu:

Opis jest trochę zagmatwany, ale nie do tego chciałem się przyczepić. Wydaje mi się, że +15 do testu umiejętności na 6 poziomie to wiele. Proponowałbym jednak 4 poziom czarującego.

Cytat:
Obszar: emanacja 6m. + 1,5m./2 poz. od 6 poz. kap.


Możesz wyjaśnić o co chodzi po ukośniku? :)

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Wto 13:21, 17 Lis 2009    Temat postu:

Nad poziomem zastanawiałem sie najdłużej. To zaklęcie ma być dodane do listy modlitw kapłana Oghmy po wzięciu przez niego atutu wprowadony Oghmy (opis w innym sdziale). Kopiuje działanie modlitwy z 2 poz. dodaje jedynie podniesienie umiejętności, która notebene nie jest umiejętnością klasową.
Obszar działania zaklęcia poszerza się co dwa poziomy w tej klasie licząc od szóstego poziomu. Czyli na 8 7,5 m. na 10 10m. itd.
Chodziło mi o stworzenie efektu polegającego na tym że kapłan może rozpoznać kto kłamie i w dowolnym momencie włącza strefę prawdy aby nie mógł kłamać. Dlatego taki duży bonus do umiejętności przydatnej fabularnie, w walce raczej nie przydatna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:46, 30 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Dlatego taki duży bonus do umiejętności przydatnej fabularnie, w walce raczej nie przydatna.

Właśnie. Słabe uzasadnienie.
1. Premia jest za wysoka jak na 3. poziom.
2. Czar daje dodatkowo efekt 2 zaklęć 2. poziomu.
Co razem daje jeszcze bardziej przesadzone zaklęcie.

Zaś moim zdaniem koncepcja łączenia modlitwy i tych efektów mija się z celem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Wto 17:54, 01 Gru 2009    Temat postu:

[quote="Kamulec"]
Cytat:

Zaś moim zdaniem koncepcja łączenia modlitwy i tych efektów mija się z celem.


Dlaczego? Jest to unikatowa modlitwa dostępna tylko najbardziej wtajemniczonym kapłanom oghmy. Dzięki jej efektom kapłan otrzymuje dość potężną (fabularnie) zdolność. Trwa jednak krótko i podnosi umiejętność poza zasięgiem dla normalnego rozwoju w tej klasie.

Jak bym obniżył modyfikator do 10 + 1/poz powyżej 6 było by dobrze? 10 na 6 poz tyle można mieć najwięcej w umiejętności klasowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:41, 01 Gru 2009    Temat postu:

Aha, zaklęcie trwa 10 razy dłużej od modlitwy, przepraszam. To jeszcze bardziej przegięte.

Łączenie tych efektów nie ma sensu, bo trzeba by dać wysoki poziom - a wtedy lepiej wziąć kilka czarów osobno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:33, 03 Gru 2009    Temat postu:

Nie lepiej dać obszar 1,5m+1,5m/2 poziomy czarującego ?
Zapis zastosowany przez Ciebie nie jest chyba używany w podręcznikach. Ten da taki sam efekt, a będzie czytelniejszy/poprawniejszy.
To samo tyczy się premii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pią 9:36, 04 Gru 2009    Temat postu:

Ok! Już widzę powód nieporozumienia. W grupie z którą gram zwykliśmy nazywać modlitwami zaklęcia kapłana ( Przecież to inna natura magii ).
W tej modlitwie nie chodzi o połączenie zaklęcia o nazwie MODLITWA, tylko połączenie strefy prawdy z podniesieniem jednej umiejętności do rozsądnego poziomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:26, 04 Gru 2009    Temat postu:

Po 1. strefa prawdy ma "Obszar: Emanacja o promieniu 6 m" i sądzę, że lepiej taki zostawić. W przeciwnym razie zaklęcie będzie musiało mieć wyższy poziom (a i tu lepiej od razu dać większy promień, ale stały).

Obie zmienne "powyżej 6." są trochę bez sensu, skoro czar dostaje się na 5. poziomie.

Moim zdaniem premia jest za wysoka, ale zacznij od uściślenia w opisie czaru, jak ma się do niej obszar działania zaklęcia.

Osobiście fabularnie nigdy nie wprowadziłbym tego zaklęcia dla kapłana Oghmy (dzięki niemu kapłan Oghmy staje się najlepszym sędzią). Pasuje raczej do Tyra. Poza tym jestem zdania, że lepiej nie wspierać za bardzo wyczucia pobudek. Kolejne zaklęcia sprawiają, że intrygi jakiejkolwiek nie da się zbudować, bo rozwiązanie zawsze ograniczy się do użycia zaklęć.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 14:29, 04 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pią 18:45, 04 Gru 2009    Temat postu:

Pozostaje jeszcze wybrać odpowiedni moment rzucenia modlitwy. Zmieniam obszar i wysokość premii. kapłani Oghmy szukają wiedzy, i muszą ją weryfikować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:14, 25 Sie 2010    Temat postu:

Proponuję ograniczyć zaklęcie do kapłanów Oghmy (Wprowadzony Oghmy 3, a nie kpł 3) i wtedy analizować balans, uwzględniając siłę atutu.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 21:14, 25 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin