Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Nieposkromiony Wojownik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 18:40, 19 Lut 2009    Temat postu: [3.0] Nieposkromiony Wojownik

[link widoczny dla zalogowanych]

Wydaje mi się, że dobrze zrobiona klasa;]
Ma dużo fajnych zdolności, ale też duże wymagania, nie będąc człowiekiem ani wojownikiem spełni się je dopiero na 18poz, a twardość też jest mało przydatnym atutem:)


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 20:04, 19 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:44, 19 Lut 2009    Temat postu:

"KP oblicza się w ten sposób 10+suma premii do ataku+ewentualna tarcza+inne"

Czyli jak to u niego jest z wyspecjalizowaniem, obniza sobie KP, jednocześnie zwiększajac KP ?

Czy zdolnosc "Krwaw" ma jakieś ograniczenie co do stosowanej broni, czy ten jegomośc drągiem też potrafi podcinać żyły?

"Na kolana!: Nieustraszeni wojownicy potrafią obalać przeciwników. Jeśli podczas rzutu na trafienie na k20 wyjdzie wynik 19 lub 20 mają prawo wykonać automatyczną próbę przewrócenia(jesli im się powiedzie nie mogą wykonać okazyjnego ataku zapewnianego dzięki poprawionemu przewracaniu)
Aby obalić przeciwnika broń musi być przynajmniej jego rozmiaru."

A zadaja przy tym obrażenia? Tym pierwszym atakiem ?

Ogólnie: klasa jakas nieporywająca, jakiś kolejny wojak, nastawiony praktycznie tylko na sesje h&s. Patrząc na ilość ataków które moze przetrwać swoim specjalnym KP i to ze nie nosi zbroi, to wyszczelaja go jak kaczke Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 8:15, 20 Lut 2009    Temat postu:

Z wyspecjalizowanie rzeczywiście trzeba sprecyzować;]

W Krwaw! istotnie zapomniałem napisać, że tyczy się tylko broni tnących

A jest gdzieś napisane, że nie zadaje się obrażeń wykonując "Na kolana!"?
To jest umiejętność bierna, coś jak jakiś alter-krytyk;]

Mnie tam ię podoba:)
Może nie jest jak powiedziałeś "porywająca" ale brakowało mi klasy walczącej bronią i nie używającej pancerza;]
Akurat klasy walczące w D&D zawsze są nastawione na h&s, chyba nie powiesz mi, że atuty wojownika są zdolnością fabularną:)
Jedyną klasą nastawioną(tak poważnie) na fabułę jest bard i jednocześnie jest najsłabszą(wg mnie i wielu) klasą

Takie było właśnie zamierzenie;]
Aby był dobry wręcz 1 na 1, ale gorzej kiedy jest więcej przeciwników lub do niego strzelają;]
Ale od tego ma mobilność, aby móc uciec w razie potzreby
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pią 11:54, 20 Lut 2009    Temat postu:

Ech...

Fabularnie klasa przedstawia się raczej żenująco, żeby nie powiedzieć, że nie przedstawia się wcale. Mam wrażenie, że ta klasa to nic innego jak zbiór liczb i zdolności, bez żadnego pomysłu na nic, ot sporo zdolności wrzuconych do jednego worka + nazwa.

Klasie brakuje w zasadzie wszystkiego, zaczynając od pomysłu, a kończąc na wykonaniu.

Zacznijmy od początku:
1. Fabuła.
Jak zostać ów nieposkromionym wojownikiem?
Co takiego wyróżnia zwykłego wojownika od nieposkromionego wojownika?
Opis klasy nie musi być (a nawet czasem nie powinien) elaboratem na fafnaście stron. Może być krótki, ale powinien nieść ze sobą pewną treść. Czytając opis klasy, gracz/mg, powinien mieć co najmniej kilka pomysłów na różne wykorzystanie (nie tylko w walce) tej klasy. Opis, jaki zaprezentowałeś tego nie czyni. Jest szary i nijaki.
Chcesz stworzyć jakiegoś wojownika, ale wyraźnie nie masz pomysłu co z nim zrobić.


2. Wymagania.
Co kierowało tobą pisząc takie wymagania?
Dlaczego akurat BPA +10, a nie np. +11,czy +6?
Dlaczego takie atuty? Czy mają one coś wspólnego ze zdolnościami (bo o fabule ciężko cokolwiek powiedzieć) klasowymi?

3. Zdolności

Falanga: dedeki nie rozróżniają takich rzeczy jak strona postaci. Założenie jest takie, że postać porusza się i obraca podczas rundy, więc w podobnych sytuacjach po prostu daje się premie sojusznikowi stojącemu na polu obok. Poza tym, falanga to chyba jednak coś innego.
Parowanie: Świetnie. Teraz nie potrzeba inwestować w pancerz. Zaoszczędzoną kasę możemy przeznaczyć na inne ciekawe przedmioty.
Dodatkowo, oczywiście, karwasze pancerza, czy ektoskóra nadal działają i zapewniają dodatkowe premie do KP.

Co więcej, zaczynając od 1 poziomu otrzymujemy premie lepszą niż magiczna zbroja płytowa (+11 za sam BAB). Z tego co widzę premia do ataku wlicza również premie ze zręczności, która doliczana jest w tym wypadku 2 razy. Nie jest problemem na 20 poziomie mieć trafienie w okolicach +35, co winduje klasę pancerza do ponad 60.
A co, jeśli postać dostanie więcej ataków niż 2x to co dysponuje?
Flanka nie powoduje, że postać nie jest świadoma ataku.


Lepszym rozwiązaniem byłoby zastąpienie KP rzutem na trafienie, a i to nie do każdego ataku. Generalnie zdolność bardzo przegięta.

Krwaw!: Pomijając możliwość uszkodzenia języka przy szybkim wymawianiu nazwy zdolności, to jest w miarę porządku. Nie spotkałem się z operowaniem modyfikatora z modyfikatora. To nowatorskie rozwiązanie. Zrezygnuj z niego.Nieposkromiony
Nie lepiej jednak dać nazwę taką jak nazwa analogicznego umagicznienia?
Warto dopisać, czy kumuluje się z wounding weapon.


Nieposkromiony: Dodatkowe PW przy kości k12 są zbędne. Nazwa Nieposkromiony nie ma nic wspólnego z redukcją obrażeń, czy też większą żywotnością.

Mobilność: Jaki dodatkowy poziom? Ranga umiejętności?
Świetnie. Wojownik dostaje premie do uciekania przed strzałami.

Na Kolana: Po co nam zdolność, która nie kumuluje się z atutem, który jest w wymaganiach?

Z Drogi: Na pewno istnieje łatwiejszy sposób opisania tej zdolności.
Tracenie siły i odzyskiwanie jest zbędne. Daj kumulatywną karę -2 do każdej następnej próby przepchnięcia.

Szarża Straceńca: Czy kara -2 kumuluje się z karą za szarże? Czy premia +4 kumuluje się z premią za szarże? Czy postać zyskuje premie +4 (+6) do KP za zdolność parowanie, gdy wykona manewr szarży straceńca?
Zdolność zupełnie nieprzemyślana Not talking
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:58, 20 Lut 2009    Temat postu:

1. Fabuła rzeczywiście u mnie raczkuje i przyznaje się do tego, spróbuje poprawić wedle Twoich zaleceń.

2. Tak aby klasę można było wziąć na 10 poz, zamierzenie jest takie aby można było osiągnąć pełnię jej mocy przed epikami, a jednocześnie ciężko było to osiągnąć

atuty:
uniki i ruchliwość do "Mobilność"
twardość do "Nieposkromiony"
wyspecjalizowanie i poprawione przewracanie do "Na kolana!"
potężny atak i poprawiona bycza szarża do "Z drogi!"
(potężny atak może nie bardzo pasować, ale jest wymagany do drugiego atutu)

Akurat ten aspekt przemyślałem:)


Falanga to szyk bojowy pozwalający osiągnąć lepsze efekty w walce.
Dałem, że zapewnia koledze z lewej aby taka dwójka myrmidonów nie wykorzystała pełnego potencjału zdolności. W końcu falangą chodziły całe armie.

Cytat:
Świetnie. Teraz nie potrzeba inwestować w pancerz. Zaoszczędzoną kasę możemy przeznaczyć na inne ciekawe przedmioty.

a co o mnichu powiesz?;]

Cytat:
Dodatkowo, oczywiście, karwasze pancerza, czy ektoskóra nadal działają i zapewniają dodatkowe premie do KP.

A kto to powiedział?
Choć z drugiej strony ja nie powiedziałem, że nie, zaraz napiszę;]

Cytat:
A co, jeśli postać dostanie więcej ataków niż 2x to co dysponuje?

A co się dzieje jeśli ktoś jest atakowany i nie może sparować?
Automatycznie jest trafiany;]
Dopisałem to

Cytat:

Lepszym rozwiązaniem byłoby zastąpienie KP rzutem na trafienie, a i to nie do każdego ataku. Generalnie zdolność bardzo przegięta.

Otóż nie do końca, bo zależy mi na tym aby tarcza mogła być stosowana, poza tym nie chciałem dodawać kolejnego rzutu kością, a coś takiego pozwala na wprowadzenie ograniczeń.

Cytat:
Z tego co widzę premia do ataku wlicza również premie ze zręczności, która doliczana jest w tym wypadku 2 razy

Cytat:
10+suma premii do ataku+ewentualna tarcza+inne

Gdzie tu widzisz drugą zręczność?;]
Jest tylko jedna w bazowym ataku

Cytat:
Nieposkromiony: Dodatkowe PW przy kości k12 są zbędne. Nazwa Nieposkromiony nie ma nic wspólnego z redukcją obrażeń, czy też większą żywotnością.

Tak samo można powiedzieć, że Krasnoludzkiemu Obrońcy też nie jest potrzebna premia do bd, bo ma KW=k12;]
To chodzi o to aby miał więcej pw niż inni, mimo wszystko to parowanie łatwo obejść, wystarczy banda goblinów.
Zwykły zły kapłan naśle na niego kilka szkieletów i sam też będzie atakował. 7 szkieletów ma 14 ataków. Albo będzie je blokował, albo automatycznie trafią, to, że same z siebie mają mały atak tu zupełnie nie przeszkadza

Cytat:
Na Kolana: Po co nam zdolność, która nie kumuluje się z atutem, który jest w wymaganiach

A ktoś zabrania używać atutu???
Ta zdolność działa zawsze, nie trzeba jej deklarować. Po prostu kiedy na teście na trafienie wyjdzie 19 lub 20 to można wykonać darmową próbę przewrócenia.
Jeśli ktos chce może normalnie próbować przewrócić.

Cytat:
Szarża Straceńca: Czy kara -2 kumuluje się z karą za szarże? Czy premia +4 kumuluje się z premią za szarże? Czy postać zyskuje premie +4 (+6) do KP za zdolność parowanie, gdy wykona manewr szarży straceńca?

Nie "szarża straceńca", ale "straceńCZa szarża", to przymiotnik jak "boskie coś".

Gdyby się kumulowało to by było napisane, ale ok, uznam Twoje większe doświadczenie i dopiszę;]

Zauważ, że podczas szarży premię do trafienia dostaje się na czas jednego ataku, potem się to traci.
Ponieważ w D&D nie ma czegoś takiego jak równoczesne ataki to ta premia nie jest dodawana do kp


Wracając do parowania.
Zależy mi na tym aby ta zdolność pozostała, bo w mojej wizji właśnie na tym opiera się klasa, aby latać bez zbroi.
Spróbuję to jeszcze dopracować, zmienić.
Ewentualnie poproszę Cię o pomoc XD
Już mam pewien pomysł:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pią 17:37, 20 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Akurat ten aspekt przemyślałem:)
No nie bardzo :)
Zwykle nie ma takich klas, które wymagają 10 poziomów do zakwalifikowania (choć to akurat nie jest zarzut). Zwykle jest pierwsza klasa (zwykle 10 poziomów) w okolicach 6-8 poziomu i druga (3 lub 5 poziomowa) w okolicach poziomu 13.
Powtarzam, zwykle, co nie znaczy, że Ty nie możesz zrobić inaczej. Fajnie byłoby jednak wyjaśnić dlaczego jest tak (np. arcymag, który jest w drugiej grupie to Arcy- czarodziej, stąd trzeba poczekać, a nie brać się za arcyczarowanie od 5 poziomu).
[quoteFalanga to szyk bojowy pozwalający osiągnąć lepsze efekty w walce. [/quote]Tak, polegał na tym, że szło wojsko i zmiatało wszystko na drodze. 4-5 szeregów, każdy w włócznią. Gdy z pierwszego szeregu ktoś padnie, jest zastępowany przez kogoś z dalszych szeregów.
Nie współgra to z premią jaką proponujesz.
Ponieważ w dedekach nie ma przodu ani tyłu, nie ma też prawej ani lewej strony.
Cytat:
a co o mnichu powiesz?;]
Klasa pancerza mnicha ssie. Nie dostaje on za darmo +20 do klasy pancerza na 20 poziomie.
Mam nadzieję, że dostrzegasz różnicę.
Cytat:
A kto to powiedział?
To jest w premiach "inne". Nie mogą nosić pancerza, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by używać choćby zbroi maga.

Cytat:
Otóż nie do końca, bo zależy mi na tym aby tarcza mogła być stosowana, poza tym nie chciałem dodawać kolejnego rzutu kością, a coś takiego pozwala na wprowadzenie ograniczeń.
Ale wprowadziłeś absurd. Postać z +40 do trafienia nie jest nieosiągalna przed poziomami epickimi. Mój 13 poziomowy druid miał +43 do trafienia.
Cytat:
Gdzie tu widzisz drugą zręczność?;]
Jest tylko jedna w bazowym ataku
Kiepski pomysł na definiowanie na nowo terminów, które już są i działają w dedekach bardzo dobrze. Będą powstawać takie wątpliwości "Przecież zawsze się dodaje zręczność (lub inną premie) do KP".

Cytat:
Tak samo można powiedzieć, że Krasnoludzkiemu Obrońcy też nie jest potrzebna premia do bd, bo ma KW=k12;]
To chodzi o to aby miał więcej pw niż inni, mimo wszystko to parowanie łatwo obejść, wystarczy banda goblinów.
Zwykły zły kapłan naśle na niego kilka szkieletów i sam też będzie atakował. 7 szkieletów ma 14 ataków. Albo będzie je blokował, albo automatycznie trafią, to, że same z siebie mają mały atak tu zupełnie nie przeszkadza
A zatem jest fundamentalny błąd w Twojej klasie, że musisz stosować takie obejścia, żeby klasa była grywalna.
Cytat:
A ktoś zabrania używać atutu???
Ty pisząc takie bzdury:
Cytat:
(jeśli im się powiedzie nie mogą wykonać okazyjnego ataku zapewnianego dzięki poprawionemu przewracaniu)


Cytat:
Gdyby się kumulowało to by było napisane, ale ok, uznam Twoje większe doświadczenie i dopiszę;]
To czepialstwo z mojej strony, ale wierz mi. Potem przychodzą gracze i się pytają po fafnasty raz o to samo.

Cytat:
Zauważ, że podczas szarży premię do trafienia dostaje się na czas jednego ataku, potem się to traci.
Ponieważ w D&D nie ma czegoś takiego jak równoczesne ataki to ta premia nie jest dodawana do kp
Dwa słowa: Ataki Okazyjne ;)
Te są wykonywane przed atakami szarżującego, więc teoretycznie postać powinna mieć większą premię przeciw tym atakom. Szczególnie, jeśli doliczymy zdolności w stylu Pounce (pozwala władować pełen atak podczas szarży)

Cytat:
Wracając do parowania.
Zależy mi na tym aby ta zdolność pozostała, bo w mojej wizji właśnie na tym opiera się klasa, aby latać bez zbroi.
Spróbuję to jeszcze dopracować, zmienić.
Ewentualnie poproszę Cię o pomoc XD
Już mam pewien pomysł:)
Najprościej będzie dodać 1/2 BAB jako premię z pancerza do KP. Ukróci to wszelkie pomysły z używaniem przedmiotów dających premię z pancerza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 18:16, 20 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Tak, polegał na tym, że szło wojsko i zmiatało wszystko na drodze. 4-5 szeregów, każdy w włócznią. Gdy z pierwszego szeregu ktoś padnie, jest zastępowany przez kogoś z dalszych szeregów.

Tu myślałem bardziej o falandze na wzór tej z 300tu;]
Tam było wyraźnie powiedziane, że tarcza człowieka z prawej strony broni jego kolegę stojącego po lewej stronie:)

Cytat:
Klasa pancerza mnicha ssie. Nie dostaje on za darmo +20 do klasy pancerza na 20 poziomie.
Mam nadzieję, że dostrzegasz różnicę.

Ja tu mówiłem o tym zachowaniu kasy ze zbroi;]

Cytat:
Cytat:
Otóż nie do końca, bo zależy mi na tym aby tarcza mogła być stosowana, poza tym nie chciałem dodawać kolejnego rzutu kością, a coś takiego pozwala na wprowadzenie ograniczeń.

Ale wprowadziłeś absurd. Postać z +40 do trafienia nie jest nieosiągalna przed poziomami epickimi. Mój 13 poziomowy druid miał +43 do trafienia.

Nie rozumiem, najpierw, że przed epikami nie da się osiągnąć, a teraz, że osiągnąłeś już na 13tym...

Cytat:
Cytat:
A ktoś zabrania używać atutu???
Ty pisząc takie bzdury:
Cytat:
(jeśli im się powiedzie nie mogą wykonać okazyjnego ataku zapewnianego dzięki poprawionemu przewracaniu)

To nie bzdury, z tego co widzę po prostu nie precyzyjnie się wyraziłem;]
Mam na myśli, że nie może wykonać dodatkowego ataku kiedy powali kogoś zdolnością.

Cytat:
Dwa słowa: Ataki Okazyjne ;)

Aaa... to też przemyślałem;]
Atak okazyjny jest wykonywany przed atakiem z szarży, więc jeszcze myrmidon nie dostaje tej premii;]
Ale ok, dopiszę aby nie było wątpliwości

Ty w ogóle spojrzałeś na ten mój nowy pomysł?;]
Bo ja go już wprowadziłem:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 13:32, 21 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Ja tu mówiłem o tym zachowaniu kasy ze zbroi;]

Ech... Nie zachowuje, bo musi wydać ją na inne przedmioty podwyższające AC.
Cytat:

Nie rozumiem, najpierw, że przed epikami nie da się osiągnąć, a teraz, że osiągnąłeś już na 13tym...
To przeczytaj jeszcze raz :)
Nie jest nieosiągalne.
Cytat:
Mam na myśli, że nie może wykonać dodatkowego ataku kiedy powali kogoś zdolnością.
No właśnie o tym piszę!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 13:54, 21 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:

Cytat:
Mam na myśli, że nie może wykonać dodatkowego ataku kiedy powali kogoś zdolnością.
No właśnie o tym piszę!

Więc tak.
Myrmidon może normalnie atakować, nie próbując specjalnie powalić przeciwnika.
Dostaje on darmową próbę dokonania tego kiedy na k20 wyjdzie mu 19, lub 20 podczas testu ataku. Jeśli zdecyduje się wykorzystać tą zdolność to wykonuje tą próbę i, jeśli mu się uda, nie otrzymuje dodatkowego ataku.
Ale nikt mu nie zabrania podjąć normalnej próby przewrócenia jakby nie posiadał tej zdolności
Rozumiesz o co mi chodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 15:52, 21 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Więc tak.
Myrmidon może normalnie atakować, nie próbując specjalnie powalić przeciwnika.
Dostaje on darmową próbę dokonania tego kiedy na k20 wyjdzie mu 19, lub 20 podczas testu ataku. Jeśli zdecyduje się wykorzystać tą zdolność to wykonuje tą próbę i, jeśli mu się uda, nie otrzymuje dodatkowego ataku.
Ale nikt mu nie zabrania podjąć normalnej próby przewrócenia jakby nie posiadał tej zdolności
Rozumiesz o co mi chodzi?
A wiesz co daje poprawione przewracanie? Wymagasz posiadanie atutu, którego zdolności blokujesz jedną ze zdolności klasy.

Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Sob 15:54, 21 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:20, 21 Lut 2009    Temat postu:

Poprawione przewracanie pozwala wykonać atak okazyjny jeśli uda się powalić przeciwnika.

Aby normalnie powalić przeciwnika wykonuje się atak dotykowy, potem sporny test siły.
Jeśli ma się poprawione przewracanie to jeśli udało się powalić przeciwnika wykonuje się atak okazyjny

Jeśli się stosuje "Na kolana!" to działa nieco inaczej.
Normalnie walczysz i jeśli podczas testowania czy udało się trafić na k20 wyjdzie wynik 19 lub 20 to ma się prawo wykonać darmową próbę przewrócenia.

Gdyby miało się to łączyć to by było coś takiego
Myrmidon atakuje, przewraca kolesia i atakuje jeszcze raz. I wszystko w ramach jednego ataku.

Jeśli chce to może normalnie próbować przewrócić wykonując ten atak dotykowy rezygnując tym samym z jednego ataku.
Siłą zdolności "Na kolana!" jest to, że nie trzeba zrzekać się ataku. To jest po prostu inny sposób przewracania.
Atakuje się, zadaje obrażenia i jeśli walnie się dość mocno i celnie można przewrócić przeciwnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 7:45, 23 Lut 2009    Temat postu:

Przecież widzę jak to działa.
To działa trochę tak jakbyś w wymaganiach dał lewitacje, a klasa dawała latanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 9:59, 23 Lut 2009    Temat postu:

Nie wiem, dla mnie ta zdolność nie ma zastrzeżeń.
To po prostu daje dodatkowy, inny sposób na przewrócenie nie ryzykując, że straci się atak...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:48, 11 Mar 2009    Temat postu:

Kamulce prosił bym szybko zabrał głos w tej sprawie, więc nie czytam poprzednich postów, a jedynie opis klasy:
W twoim pomyśle widzę jak zwykle chaos. Po pierwszej myśli: 'Do kosza", nasuwa się wniosek, że beznadziejny będzie krytyk jeżeli nie spróbuję ci pomóc.


Brak spójności pomysłu. Zasadniczo widać 2 koncepcje:
a) Żołnierz walczący w falandze (nazwa - myrmidon?)
b) Wojownik walczący samotnie (nieposkromiony wojownik?)

ad. a
Falanga to ciężkozbrojna piechota - najpotężniejsza formacja starożytnej Grecji.
Jej siła leży w walce w zwartym szyku - taki starożytny 'czołg'. Stanowczo powolna.

Myślę, że powinieneś rozgraniczyć pomysł na dwie klasy: żołnierza i wojownika.
Praca nad pomysłem w obecnej formie nie ma sensu.

Jeżeli się przychylisz do mojej propozycji to po rozdzieleniu zajmiemy się doprowadzaniem mocy do stanu używalności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 9:16, 12 Mar 2009    Temat postu:

Akurat ta falanga była bardziej fabularną zdolnością.
Sama w sobie nie wiele daje i to chyba jedyna ze zdolności sprawiających, że własnie pasuje do pierwszej koncepcji.
Ja bym pozostaqwał przy lekkozbrojnym, bo takie było moje założenie postaci.
Jestem gotowy iść na współpracę;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:01, 12 Mar 2009    Temat postu:

Do idei samotnie walczacego nie pasuje (wywal):
-falanga
-straceńcza szarża
-z drogi!

Cytat:
Twardy blok: Straceńcy nie liczą na pancerz jak inni wojownicy. Oni skupiają się na blokowaniu ataków i uczą się zablokować nawet uderzenia maczugą trolla.

Kiedy nie używają pancerza i zdecydują się blokować ataki otrzymują premię do kp równą modyfikatorowi z siły

Fabularnie: Każda osoba, która walczyła czymkolwiek (nawet patykiem) powie ci, że siła nie jest najważniejsza w parowaniu. Powiedziałbym nawet, że w tym manewrze ma małe znaczenie, siła służy do ataku, obrona to przekierowanie ciosu.
Mechanika: Premia oparta na atrybucie nie powinna opierać sie na atrybucie kluczowym. Jest to podstawowy problem powodujący przypakowanie. Proponuję dać premię z int lub rzt. Ponieważ przy obronie ważna jest sprawność(zr) i pomysł na nią (int, rzt).
Cytat:
Krwaw!: Nieposkromieni wojownicy potrafią atakując podcinać żyły. Nie dodają wtedy premii z siły do obrażeń i otrzymują karę -2 do trafienia
Dlaczego? Rozumiem kare w trafieniach, ale czemu nie można silnym cięciem trafić w taki witalny punkt?
Cytat:
ale rana zaczyna krwawić zadając co rundę mod ze zręczności/2 obrażeń(np. mając zr 23 krwawienie zadaje 3 punkty obrażeń co rundę)
Pierwsza część opisu jest niejasna, preredaguj.
Cytat:
Aby użyć tej zdolności trzeba używać broni tnącej

Przebicie żyły krótkim mieczem nie powoduje krwawienia?
Cytat:
Zdolność nie kumuluje się z żadnym innym krwawieniem

Dlaczego? Człowiek może krwawić naraz z tylko jednej żyły?

Cytat:
Na kolana!: Nieustraszeni wojownicy potrafią obalać przeciwników. Jeśli podczas rzutu na trafienie na k20 wyjdzie wynik 19 lub 20 mają prawo wykonać automatyczną próbę przewrócenia

Dlaczego 19-20? To aż 1 na 10 ataków.
Cytat:
Aby obalić przeciwnika broń musi być przynajmniej jego rozmiaru.
Ponieważ podcięcie ścięgien krótkim mieczem nie przewraca?

Nurtuje mnie uzasadnienie tych mocy:
- nieustraszony
- nieświadomy unik (zr do kp)
- mobilność (brak ograniczeń w zasięgu skoku)
Może powinieneś z nich zrezygnować?

ad. nieustraszony - nie widzę sensowności założenia
ad. nieświadomy unik - z takim uzasadnieniem może wyjść każda klasa poszukiwacza przygód. Moc mi zupełnie nie pasuje. Przecież nie jest to postać bawiąca się w podchody.
ad. mobilności - dlaczego ma latać na 10m bez magii? Nie ma to specjalnego uzasadnienia, co?

umiejętności:
skoro to wojownik to nie powinien mieć klasowego zaważania i nasłuchiwania

nieposkromiony: jak dla mnie bez sensu babranina z tymi pw, które nie wiele dają, a tylko dodają jakiś bezsenswony kruczek.

Co do tych, których wywalania nie proponowałem:
moce powielające (przykład klasy posiadającej moc):
- premia do kp (krasnoludki obrońca)
- krwawienie (gladiator)
- nieposkromiony (barbarzyńca)
- mobilność[+3m] (barbarzyńca)
- dodatkowa premia do kp z atrybutu (mnich)

Jedynie "na kolana" jest oryginalnym pomysłem.
Wymyśl coś nowego, a nie kopiuj gotowe moce w konfiguracji jak najbardziej przypakowanej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 9:13, 13 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Do idei samotnie walczacego nie pasuje (wywal):
-falanga
-straceńcza szarża
-z drogi!


Rozumiem falangę.
Ale z drogi i straceńcza szarża przeciez nie maja nic wspólnego z walką w oddziale.
Z drogi bardziej było pomysłem aby dostać się do rannego towarzysza.

Nad Twardym blokiem pomyślę, najpewniej zmienię;]

Cytat:
Cytat:
Krwaw!: Nieposkromieni wojownicy potrafią atakując podcinać żyły. Nie dodają wtedy premii z siły do obrażeń i otrzymują karę -2 do trafienia
Dlaczego? Rozumiem kare w trafieniach, ale czemu nie można silnym cięciem trafić w taki witalny punkt?

Jest to precyzyjny atak mający na celu podcięcie tętnic, rezygnuje się z siły uderzenia na korzyść tejże precyzji.

Cytat:
Cytat:
Aby użyć tej zdolności trzeba używać broni tnącej

Przebicie żyły krótkim mieczem nie powoduje krwawienia?

W realnym świecie można spowodować krwawienie nawet maczugą. Wystarczy walnąć tak mocno aby pękła skóra i żyły.

Cytat:
Cytat:
Na kolana!: Nieustraszeni wojownicy potrafią obalać przeciwników. Jeśli podczas rzutu na trafienie na k20 wyjdzie wynik 19 lub 20 mają prawo wykonać automatyczną próbę przewrócenia

Dlaczego 19-20? To aż 1 na 10 ataków.

Takie było zamierzenie;]

Cytat:
Cytat:
Zdolność nie kumuluje się z żadnym innym krwawieniem

Dlaczego? Człowiek może krwawić naraz z tylko jednej żyły?

Ale wtedy zdolność byłaby za silna.

Cytat:
Cytat:
Aby obalić przeciwnika broń musi być przynajmniej jego rozmiaru.
Ponieważ podcięcie ścięgien krótkim mieczem nie przewraca?

Jeśli się przetnie ścięgnato przeciwnik już nie wstanie.
Ta zdolność polega na tak mocnym uderzeniu aby sama siła zwaliła z nóg.
Sztyletem się tego nie zerobi.

Cytat:
Nurtuje mnie uzasadnienie tych mocy:
- nieustraszony
- nieświadomy unik (zr do kp)
- mobilność (brak ograniczeń w zasięgu skoku)
Może powinieneś z nich zrezygnować?

1-tak jak paladyni, nie boją się niczego.
Myrmidoni maja byc właśnie tymi co pierwsi szarżują na wielkiego jaszczura nawet się przy tym nie krzywiąc.
2-kiedy ktos nie nosi zbroi musi mieć oczy z tyłu głowy aby ktos mu nie wepchnął miecza w plecy (chyba wywale)
3-takie własnie było założenie postaci. To miał być ktoś nieco podobny do mnicha ale aby walczył mieczem, a nie pięściami.

Cytat:
umiejętności:
skoro to wojownik to nie powinien mieć klasowego zaważania i nasłuchiwania

Ale to nie jest ciężkozbrojny, mu bliżej do tropiciela.
Ale chyba tez wywalę:)

Cytat:
Co do tych, których wywalania nie proponowałem:
moce powielające (przykład klasy posiadającej moc):
- premia do kp (krasnoludki obrońca)
- krwawienie (gladiator)
- nieposkromiony (barbarzyńca)
- mobilność[+3m] (barbarzyńca)
- dodatkowa premia do kp z atrybutu (mnich)

Akurat pierwotnie obrona klasy wyglądała zupełnie inaczej;]
Musiałem to zmienić bo Suld mnie przekonał, że to jest za silne.
Akurat premia do KP jest z mnicha, gladiatora nie znam, mobilność to też bardziej z mnicha, tak samo jak premia do kp.

Przyznaję, że ta klasa to zlepek innych klas, ale kto powiedział, że to coś złego?
podobnie mozna powiedzieć o niektórych klasach z oficjalnych podręczników.
Może nie jest to bardzo oryginalne, ale to nie jest nic złego.
Z resztą przy tej, dość cienkiej i nie oryginalnej klasie na której nie bardzo mi zależy głos oddało znaxcznie więcej użytkowników niż w przypdaku Grzybiego Pana który jest bardzo oryginalny i, moim zdaniem, o niebo lepszy od Myrmidona.
Podobnie było z Wiedźminem, który nic nie miał z oryginalności, a zrobiło się wiele stron dyskusji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:07, 14 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Ale z drogi i straceńcza szarża przeciez nie maja nic wspólnego z walką w oddziale.

Straceńcza szarża jest mocą ma szczególny sens przy walce w oddziale, gdy ktoś może ci potem pomóc w razie niepowodzenia (rozważam aspekt fabularny). Innymi słowy ma sens gdy walczysz w grupie.
Cytat:
Z drogi bardziej było pomysłem aby dostać się do rannego towarzysza.

Dokładnie. Towarzysza z oddziału...
Cytat:
W realnym świecie można spowodować krwawienie nawet maczugą. Wystarczy walnąć tak mocno aby pękła skóra i żyły.

Tak, ale bronią tnącą i kłującą jest to znacznie łatwiejsze.
Cytat:
Ale wtedy zdolność byłaby za silna.

Nie można osłabiać zdolności poprzez kasacje realizmu, to bez sensu. Jeżeli ma być słabsza to inaczej ją osłab.
Cytat:
1-tak jak paladyni, nie boją się niczego.
Myrmidoni maja być właśnie tymi co pierwsi szarżują na wielkiego jaszczura nawet się przy tym nie krzywiąc.

Niech będzie, że konwencja postaci. Na upartego da radę.
Cytat:
2-kiedy ktos nie nosi zbroi musi mieć oczy z tyłu głowy aby ktos mu nie wepchnął miecza w plecy (chyba wywale)

Czyli mnich powinien mieć nieświadomy unik? Nie ma go, więc to nie od tego zależy.
Cytat:
3-takie własnie było założenie postaci. To miał być ktoś nieco podobny do mnicha ale aby walczył mieczem, a nie pięściami.

To raczej nie wyszło, bo na razie jest przypak stawiający na moc ciosu i trafienie, a nie na szybkości ataków i zdolności niebitewne. Poza tym musisz pamiętać, że mnich ma znaczne ograniczenia (broń i charakter), przez co musi być nieco silniejszy od innych klas.
Poza tym fruwanie i tak mnie nie pasuje do takiego wojownika. Owszem może wysoko skakać, ale nie wyżej niż normalny człowiek (chyba, że kupi buty kroków i podskoków). W końcu mnich uczy się tego przez dogłębne poznanie własnego 'ja' i energię ki.
Cytat:
Ale to nie jest ciężkozbrojny, mu bliżej do tropiciela.

Lekkozbrojność nie daje tropicielowi zaważania i nasłuchiwania. Przebywanie w dzikich odstępach, a nie na polu walki go tego uczy.
Cytat:
Akurat premia do KP jest z mnicha, gladiatora nie znam, mobilność to też bardziej z mnicha, tak samo jak premia do kp.

Mnich otrzymuje rzadziej premię do KP.

Cytat:
Przyznaję, że ta klasa to zlepek innych klas, ale kto powiedział, że to coś złego?

Ja. Jakbym chciał wziąć zlepek to zostałbym wieloklasowcem.
Cytat:
podobnie mozna powiedzieć o niektórych klasach z oficjalnych podręczników.

Czy to, że ktoś popełnia błąd, to znaczy, że my powinniśmy również?
Cytat:
Z resztą przy tej, dość cienkiej i nie oryginalnej klasie na której nie bardzo mi zależy głos oddało znaxcznie więcej użytkowników niż w przypdaku Grzybiego Pana który jest bardzo oryginalny i, moim zdaniem, o niebo lepszy od Myrmidona.

Grzybnego pana przeczytałem, ale nie zabrałem w nim głosu. Stwierdziłem, że jest to klasa która jest do niczego nie przydatna (w moim mniemaniu).
W Myrmidonie natomiast już wyjaśniłem dlaczego się za to zabrałem.
Cytat:
Podobnie było z Wiedźminem, który nic nie miał z oryginalności, a zrobiło się wiele stron dyskusji.

Ja nie brałem udziału w tamtej dyskusji. Jednak zastanów się jaka jest proporcja graczy, którzy zechcą zagrać wiedźminem, do tych którzy wybiorą Grzybiego Pana.

Swoją drogą popraw błędy ortograficzne w swoim poście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 11:51, 14 Mar 2009    Temat postu:

Całkiem sporo zmieniłem w klasie.
Jak jest teraz?:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:47, 15 Mar 2009    Temat postu:

Arvelus... dobrze kombinujesz, te moce są już ciekawsze, ale... znowu dwie koncepcje:
1. Mądry wojownik, doświadczony, który dzięki samodoskonaleniu i jasnym umyśle w ciągu walki jest w stanie wykonywać skomplikowane akrobacje, uniki i zadawać specjalne ciosy.
2. Furiata przewracający siłą uderzenia, niepowstrzymany 'tank' ze wzmocnioną skórą, który gdy szarżuje jest nie do zatrzymania.

Musisz mieć koncepcje, nie tylko pomysły!
Zdecyduj się na coś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 21:28, 22 Mar 2009    Temat postu:

Jeśli chodzi o koncepcję klasy, to moim zdaniem każdy gracz decyduje według własnych upodobań, jak zachowuje się prowadzona przez niego postać. Niemniej można w opisie fabularnym przedstawić, jakie cechy charakteryzują typowego przedstawiciela tej klasy, jest to nawet wskazane.

Właśnie, opis fabularny. Przydałoby się go przeredagować, gdyż momentami jest troszeneczkę nie po polsku (bez urazy...).

Zdolność "Z drogi". Wydaje mi się, że w rzucie obronnym na refleks, ST, który w twojej pracy wynosi 15, nie powinien być stały, lecz powinien zależeć od jakichś czynników. Na przykład zamiast 15, dać ST 10 + połowa poziomu w tej klasie prestiżowej + modyfikator z siły (lub sam modyfikator z siły, albo też sama połowa poziomu w tej klasie - chyba ta ostatnia opcja będzie najlepsza).

Poza tym klasa fajna Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 9:55, 23 Mar 2009    Temat postu:

Opisa fabularny jest aby był;]
Klasa się ogólnie nie przyjęła i rozwijanie fabuły byloby marnowaniem czasu.
Co do ST... gdyby on rósł zdolność byłaby za silna:)
Przewrócenie się przeciwnika jest dodatkiem. Czymś pobocznym. Nie zależy od myrmidona, bo ten się na tym nie skupia. To nie jest działanie, ale efekt działania.
Stąd ST nie wzrasta:)


Dzięki:)
Chyba pierwsza pozytywna opinia o klasieXD


EDIT:
Apropo postu Kondeksa.


A czemu nie może byc właśnie mądry wojownik wykorzystujący brutalną siłę kiedy trzeba?
Przecież to sobie nie zaprzecza


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Śro 16:24, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin