Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Gwardzista Białego Pióra

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Nie 13:38, 01 Lut 2009    Temat postu: [3.0] Gwardzista Białego Pióra

Niżej przedstawiam pierwszą klasę prestiżową dla rasy Amoltarwenów, mojego wykonania rasy autorskiej, w systemie D&D 3.0.

Gwardzista Białego Pióra [3.0]

Geneza:Kiedy zaczęły rozwijać się większe osady oraz pierwsze miasta Amoltarwenów, ciągłe napady arktycznych, tundrzystych i tajdżastych potworów i ras wymogły potrzebę stworzenia formacji, której za zadanie byłoby ochrona osiedli, jak i w razie potrzeby tępienie obozów czy siedlisk bardziej niebezpiecznych potencjalnych napastników. W miarę upływu lat i rozwoju państwowości, struktury obronne miast przekształciły się w państwową strukturę zwaną Gwardią Białego Pióra, której sztandarem jest białe pióro amoltarwenie na czarnym tle.

Opis klasy: Gwardziści Białego Pióra to obecnie Amoltarweni specjalnie wyszkoleni do walki z każdą agresją, która nawiedzi krainę amoltarweńską, w obronie, a w razie potrzeby także poprzez ofensywę. Obecnie stanowią trzon armii krain Amoltarwenów, uzupełniany o dodatkowe formacje, w tym czysto zaciężne. Ich celem jest zarówno porządek i ochrona miast, jak i troska o rozwój krainy, dla której służą. Nie jest nim każdy strażnik napotkany w miastach - tylko najlepsi z nich zostają Białopierzastymi (jak potocznie się zwie członków legendarnej formacji), a droga jest w zasadzie zamknięta tylko dla "nie-Amoltarwenów" z racji ostrożności. Zazwyczaj tą profesję obierają ci, którzy zostali zaakceptowani do sześciotygodniowego przeszkolenia - najczęściej są to wojownicy, choć tropiciele też są mile widziani. Czasem, bardziej okrzesani barbarzyńcy, czy paladyni wychowani poza krainami amoltarweńskimi, decydują się na kandydowanie do najsłynniejszej formacji Amoltarwenów.
Kość wytrzymałości: k10

Wymagania:
Rasa: Amoltarwen (dowolny)
Charakter: Dowolny nie-zły i nie-chaotyczny
Bazowa premia do ataku: +7
Atuty: Zogniskowanie broni (dowolna z listy: halabarda, długi miecz, wielki miecz, miecz półtoraręczny, glewia, gizarma, długa włócznia lub runka), Potężny Atak, Rozszczepienie, Wyspecjalizowanie, Czujność
Umiejętności:
Dyplomacja: ranga 4
Wyczucie pobudek: ranga 5
Nasłuchiwanie: ranga 5
Zauważanie: ranga 5
Ekwipunek: Amoltarweńska zbroja (średnia lub ciężka)
Dodatkowe: Akceptacja kandydata przez co najmniej jednego dowódcę Gwardii Białego Pióra oraz spędzenie 6 tygodni (42 dni) na przeszkolenie w specjalnym obozie treningowym Białopierzastych.

Umiejętności klasowe:
Czytanie z warg (Int), Dyplomacja (Cha), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (dowolne) (Int), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha).
Punkty umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z Intelektu

A niżej tabelka:<table><tr><td>Poziom</td><td>Atak</td><td>Wytrwałość</td><td>Refleks</td><td>Wola</td><td>Specjalne</td></tr><tr><td>1</td><td>+1</td><td>+2</td><td>+0</td><td>+2</td><td>Atak przeciwko szarży +2, Drzewce śmierci</td></tr><tr><td>2</td><td>+2</td><td>+3</td><td>+0</td><td>+3</td><td>Potężne rozszczepienie</td></tr><tr><td>3</td><td>+3</td><td>+3</td><td>+1</td><td>+3</td><td>Atak przeciwko szarży +4</td></tr><tr><td>4</td><td>+4</td><td>+4</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Inteligentna obrona</td></tr><tr><td>5</td><td>+5</td><td>+4</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Atak przeciwko szarży +6</td></tr><tr><td>6</td><td>+6</td><td>+5</td><td>+2</td><td>+5</td><td>Szybkie wyciąganie broni</td></tr>
<tr><td>7</td><td>+7</td><td>+5</td><td>+2</td><td>+5</td><td>Atak przeciwko szarży +8</td></tr><tr><td>8</td><td>+8</td><td>+6</td><td>+2</td><td>+6</td><td>Bojowe wyspecjalizowanie</td></tr><tr><td>9</td><td>+9</td><td>+6</td><td>+3</td><td>+6</td><td>Atak przeciwko szarży +10</td></tr><tr><td>10</td><td>+10</td><td>+7</td><td>+3</td><td>+7</td><td>Poprawione rozbrajanie, Pilnowanie strefy</td></tr>
</table>

Właściwości klasowe:

Biegłość w broni i pancerzu: Gwardzista Białego Pióra jest biegły we wszystkich broniach prostych i żołnierskich oraz tarczach i wszystkich odmianach pancerzy.
Atak przeciwko szarży: Gwardzista Białego Pióra otrzymuje premię do wszelkich ataków (w tym okazyjnych) i testów zwarcia w przypadku, gdy zostaje zaatakowany przez szarżę (także kawaleryjską), lub byczą szarżę, kiedy przyjął postawę defensywną (tryb walki defensywnej). Tyczy się także ataków z powietrza.
Premia: +2 (+1 dla testów zwarcia) na 1. poziomie, +2 (+1 do testów zwarcia) co kolejne 2 poziomy.
Drzewce śmierci: Gwardzista Białego Pióra w walce bronią drzewcową oburącz otrzymuje podwojony, a nie 1,5-krotny modyfikator z Siły do obrażeń.
Potężne rozszczepienie: Począwszy od 2. poziomu, Gwardzista Białego Pióra może wykonać między atakami 1,5 metrowy krok, gdy wykorzystuje atut Rozszczepienie lub Wielkie Rozszczepienie. Bohater może wykonać tylko jeden 1,5 metrowy krok w rundzie i tylko jeśli w cześniej w danej rundzie się nie poruszył i nie wykonał takiego kroku.
Inteligentna obrona: Począwszy od 4. poziomu, Gwardzista Białego Pióra dodaje połowę modyfikatora Intelektu (jeśli dodatni) do swojej premii unikowej do KP (kumuluje się z premią ze Zręczności), bez względu na to, czy nosi zbroję lub nie. Tak samo, jak wszelkie inne premie unikowe, premia z połowy modyfikatora z Intelektu również nie jest uwzględniana, kiedy postać jest nieprzygotowana.
Szybkie wyciąganie broni: Począwszy od 6. poziomu, Gwardzista Białego Pióra zyskuje atut Szybkie wyciąganie broni, jeśli wcześniej nie posiadał takiego atutu.
Bojowe wyspecjalizowanie: Począwszy od 8. poziomu, działa jak Wyspecjalizowanie, z tym, że otrzymywana premia do KP jest 1,5 razy większa niż wartość bezwzględna traconej premii do ataku.
Poprawione rozbrajanie: Począwszy od 10. poziomu, Gwardzista Białego Pióra otrzymuje atut Poprawione rozbrajanie, jeśli wcześniej nie posiadał takiego atutu.
Pilnowanie strefy: Gwardzista Białego Pióra otrzymuje premię +4 to testów ataku i obrażeń dla wszelkich ataków okazyjnych, kiedy przeciwnik przekracza jego aktualny obszar zagrożenia. Kumuluje się wraz z Atak przeciwko szarży: w odpowiednich przypadkach. Także dotyczy ataków z powietrza.

Jest to moja pierwsza utworzona klasa prestiżowa. Nie posiada jakichś oryginalnych specjalnych zdolności, ale mam nadzieję, że wypadnie przyzwoicie.

A niżej, charakterystyka zbroi amoltarweńskich:

Ogólny opis: Amoltarweńscy mistrzowie kuźni w miarę rozwoju znaczenia jednostek Gwardzista Białego Pióra, jak wzrostu ich obowiązków, zaczęli tworzyć zbroje, umożliwiające pełniejszą swobodę ruchu; ich konstrukcja polegała na zaawansowanych, jednocześnie drobnych, usprawnieniach zawiasów, ułożenia do ciała itp. . W ciągu ostatnich lat, same zbroje udostępnili do sprzedaży także innym rasom w swoich miastach, jednakże technika konstrukcji nadal została wśród kowali Amoltarwenów.
Modyfikator ceny: bazowa x4 (nie licząc ceny za przystosowanie do ciała danej istoty)
Modyfikator wagi: -
Dodatkowe cechy: Każdą zbroję tego typu można nosić pod kamizelą/skórzaną tuniką, bryczesami/spodniami, rękawicami, butami, bez żadnych niedogodności.

Modyfikacje pancerzy:

Skórznia z płytkami metalowymi (zamiast Ćwiekowanej skóry): Premia do KP: +3, Maks. premia ze Zręczności: +6, Kara do testów: 0
Koszulka kolcza: Premia do KP: +4, Maks. premia ze Zręczności: +5, Kara do testów: -1
Zbroja kolczo-płytowa (zamiast Kolczugi): Premia do KP: +5, Maks. premia ze Zręczności: +4, Kara do testów: -2
Napierśnik: Premia do KP: +5, Maks. premia ze Zręczności: +4, Kara do testów: -1
Zbroja kryta: Premia do KP: +6, Maks. premia ze Zręczności: +4, Kara do testów: -3
Zbroja półpłytowa: Premia do KP: +7, Maks. premia ze Zręczności: +3, Kara do testów: -4
Pełna zbroja płytowa: Premia do KP: +8, Maks. premia ze Zręczności: +3, Kara do testów: -3


Ostatnio zmieniony przez Laveris de Navarro dnia Sob 13:45, 21 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 20:22, 19 Mar 2009    Temat postu:

Dobra, może trochę późno, ale po prostu nie zauważyłem pracy;]
Po pierwsze wywal pancerze, są za silne
Bojowe wyspecjalizowanie to samo
czemu klasa ma dobry rzut na wolę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Govin
Początkujący


Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Pią 9:10, 20 Mar 2009    Temat postu:

A ja ma też coś do dodania, opisz szczególniej Pilnowanie strefy. Ta strefa jest wyznacza przez Gwardzista Białego Pióra (jeżeli tak to podaj jej wymiary), a może chodził ci o tereny Amoltarwen? Opisz dokładniej co miałeś na myśli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 15:27, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Po pierwsze wywal pancerze, są za silne


Tak? Zauważmy, że:
- Amoltarwen z definicji ma inny typ niż "humanoid" (lub przynajmniej miał - nie pamiętam, czy zmieniłem. W każdym razie ma). Czyli x2 do ceny, o ile się nie mylę... dla średnich istot.
- Mając jeszcze mnoznik x4, wychodzi nam: x8.
Wniosek? Amoltarweńskiej (konstrukcji) pełna zbroja płytowa kosztuje 12 000 sz (dla amoltarwena). Daje w zamian o 2 większą stosowaną maks. premię z Zr, i obniża karę z pancerza o 2 (w praktyce).

Dla porównania, pełna zbroja płytowa +2 kosztuje 9650 sz. Co otrzymujemy w zamian? Pewne +2 do KP, o 1 mniejsza kara do testów.

Zauważ, że Amoltarwenowi trudniej uzyskać Zr 16, zwłaszcza, jeżeli nie jest "pospolitym". Co prawda do humanoidalnych istot - owszem, takowa zbroja kosztuje tylko 6 000 sz, ale zauważ, że aby w pełni ją wykorzystać, należy i tak mieć odpowiednio wysoką Zręczność. A dobry woj rozwija inne atrybuty (np.: siła, budowa)... Zgodzę się na modyfikację ceny, ale na usunięcie czy wymaganie atutu (co takiego w konstrukcji jest, że trzeba specjalnie się szkolić, by nosić to?)

Cytat:
Bojowe wyspecjalizowanie to samo


W pierwotnej wersji był mnożnik "x1,5", ale uznałem, że dodatkowe +2 do KP uzyskujemy tylko przy zastosowanej karze -5. Jestem skłonny do osłabienia, ale nie wyrzucenia.

Cytat:
czemu klasa ma dobry rzut na wolę?


A uważasz, że formacji, która za zadanie ma walczyć ZE WSZYSTKIM, z kim będzie trzeba (także np.: ilithidami, wrogimi magami), może sobie ot tak olać wszystko poza młóceniem bronią? To elita, od której wymaga się walki z każdym przeciwnikiem, a często z takim, jakim chłop z pospolitego ruszenia czy zmobilizowany militarnie zbrojny może nie poradzić sobie. Nie przyjmą przecie kogoś nieogarniającego rzeczywistości. ;) I do tego proszę nie brać stereotypu "pingwina".

Cytat:
A ja ma też coś do dodania, opisz szczególniej Pilnowanie strefy. Ta strefa jest wyznacza przez Gwardzista Białego Pióra (jeżeli tak to podaj jej wymiary), a może chodził ci o tereny Amoltarwen? Opisz dokładniej co miałeś na myśli.


Chodzi mi o jego własny obszar zajmowany oraz obszar, któremu zagraża. I tyle. Ot, po prostu lepiej potrafi się przygotować do odparcia szarży...

Nie wyjaśnione jest tutaj?
Cytat:
Gwardzista Białego Pióra otrzymuje premię +4 to testów ataku i obrażeń dla wszelkich ataków okazyjnych, kiedy przeciwnik przekracza jego strefę kontroli.

Nie wiem, jak słownie to poprawić. :] "Obszar zagrożenia"?

Nie mniej dziękuję za wyczekane komentarze i zapraszam dalej do komentowania oraz oceny. ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 21:24, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Tak? Zauważmy, że:
- Amoltarwen z definicji ma inny typ niż "humanoid" (lub przynajmniej miał - nie pamiętam, czy zmieniłem. W każdym razie ma). Czyli x2 do ceny, o ile się nie mylę... dla średnich istot.
- Mając jeszcze mnoznik x4, wychodzi nam: x8.
Wniosek? Amoltarweńskiej (konstrukcji) pełna zbroja płytowa kosztuje 12 000 sz (dla amoltarwena). Daje w zamian o 2 większą stosowaną maks. premię z Zr, i obniża karę z pancerza o 2 (w praktyce).

Dla porównania, pełna zbroja płytowa +2 kosztuje 9650 sz. Co otrzymujemy w zamian? Pewne +2 do KP, o 1 mniejsza kara do testów.

Istnieją rękawice zręczności.
Dla porównania
pełna płyta +3 kosztuje 11 000 (olewam modyfikację z typ)
aby podnieść kp o 2 należy dopłacić 16 000sz

Jeśli weźmie się tą zbroję to wystarczy dopłacić 6 000sz
Każdy następny punkt kp zawsze kosztuje coraz więcej, jeśli przeliczyć go na sz.
Ty tu przyjąłeś, że te 2 kp będzie kosztowało 3xbazowa cena zbroi


Ponawiam, wywal bojowe wyspecjalizowanie. Ono zachwiewa równowagą.
wyspecjalizowanie jest tak zrobione aby na zmianę. Raz użyć, raz nie użyć. Zależnie od sytuacji.
A tak to będzie atut którego będzie się używać bez przerwy, bo tak będzie najopłacalniej. -1 do trafienia to wcale nie dużo, biorąc pod uwagę, że zwykle trafia się przeciwników około 13+, ale nasze +2 kp to już znacznie poważniejsza sprawa, oni nas trafiają mniej więcej 15+.
Więc my będziemy trafiac bazowo 8 na 20 ataków, on 6 na 20 ataków, po zmianie my będziemy 7, a on 4 na 20. My trafiamy o 12,5% rzadziej, a on 33% rzadziej. To jest duża różnica.


Cytat:
Nie przyjmą przecie kogoś nieogarniającego rzeczywistości. ;)

A co? Każdy wojownik żyje we własnym świecie?
Ale ok, nie czepiam się, kwestia konwencji



Obszar zagrożenia będzie jaśniejszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 21:50, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Istnieją rękawice zręczności.
Dla porównania
pełna płyta +3 kosztuje 11 000 (olewam modyfikację z typ)
aby podnieść kp o 2 należy dopłacić 16 000sz

Jeśli weźmie się tą zbroję to wystarczy dopłacić 6 000sz
Każdy następny punkt kp zawsze kosztuje coraz więcej, jeśli przeliczyć go na sz.
Ty tu przyjąłeś, że te 2 kp będzie kosztowało 3xbazowa cena zbroi


Analizujmy...

Koszt pełnej zbroi płytowej +2 - 5650 sz (teraz poprawny modyfikator).

Koszt amoltarweńskiej pełnej zbroi płytowej - 6000 sz
Koszt rękawiczek zręczności: 4000 sz (+2 do atrybutu), 16 000 sz (+4 ). Ta ostatnia jest wymagana do efektywnego wykorzystania zwiększonego limitu maksymalnej stosowanej premii ze Zręczności
Z tego wychodzi cena: od 6000 sz do nawet 22 000 sz, by tą drogą zwiększyć KP postaci o 2.

Ok, a teraz kolejne progresje:
Pełna zbroja płytowa +3 - 9650 sz
Pelna zbroja płytowa +4 - 17650 sz
Pełna zbroja płytowa +5 - 26650 sz

Amoltarweńska pełna zbroja płytowa +1 - 7150 sz (13150 sz lub 29150 sz z odpowiednimi Rękawicami)
Amoltarweńska pełna zbroja płytowa +2 - 10150 sz (16150 sz lub 32 150 sz)
Amoltarweńska pełna zbroja płytowa +3 - 14150 sz (20150 sz lub 36 150 sz)

Jeśli będziemy mieć do czynienia z elfem lub kims o modyfikatorze do Zręczności - macie rację. Ale to już aspekt powergammiczny, w sumie kto by znalazł elfa w Krainie Amoltarweńskiej w zbroi, która dla "nie-Amoltarwenów" jest bardzo rzadko dostępna (najprędzej - za zasługi i czyny)? Pamiętajmy o "trudności fabularnej", chociaż to też lichy argument...

W każdym razie - uważam, że fizyczna natychmiastowa premia do KP, a mozliwość podwyższenia KP przez spełnienie jeszcze jednego warunku, nie mogą byc sobie równe.

Cytat:
Ponawiam, wywal bojowe wyspecjalizowanie. Ono zachwiewa równowagą.


Na Polterze do niedawna było z mnożnikiem x1,5. Nikt nie zaprotestował, spora część wręcz pozytywnie zareagowała na samą klasę. Wniosek taki, że wystarczy przywrócić mnożnik, a nie wywalać... Po prostu jesteście przewrażliwieni na punkcie potęgi autorek, a sami nie widzicie prestizy czy klas, chociażby z ToB, PH II, paru z Complete czy pewnej (Shadowlord Teflammar) z podręczniku o Faerunowym Wschodzie. Tyle na temat osobistej uwagi co do Was.

Poprawione na "aktualny obszar zagrożenia" oraz zmieniony mnożnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 22:09, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Koszt pełnej zbroi płytowej +2 - 5650 sz (teraz poprawny modyfikator).

Skąd Ty to wziąłeś???
pełna płyta bazowo kosztuje 2 000 do tego +300(mistrzowska) i +4 000 za umagicznienie co daje 6 300

pełna płyta
+3 daje 11 300sz
+4 18 300sz
+5 27 300

amoltarweńska bazowo ma koszt 8 000
+1 10 000
+2 12 000
+3 17 000

Rękawice nie mają znaczenia, bo kto każe używać tej zbroi ciężkozrojnemu wojownikowi?
Może zechcieć ją założyć ktoś kto ma sam z siebie 16 zr i to nie będzie żaden powergame.

A w Władcach Dziczy jest Szalony Berserker który w pewnym momencie robi się nieśmiertelny. Nie jesteśmy przeczuleni tylko mamy pewne doświadczenie.
Coś takiego wprowadza psypak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 22:24, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Skąd Ty to wziąłeś???
pełna płyta bazowo kosztuje 2 000 do tego +300(mistrzowska) i +4 000 za umagicznienie co daje 6 300


Cena bazowa pełnej zbroi płytowej; 1 500 sz. Niżej o mistrzowskiej zbroi z SRD:
Cytat:
Mistrzowska zbroja

Podobnie jak w przypadku broni, możesz kupić lub stworzyć mistrzowską wersję zbroi czy tarczy. Tak świetnie wykonany przedmiot działa analogicznie do swej normalnej wersji, ale powodowana przezeń kara do testów z pancerza maleje o 1.
Mistrzowsko wykonana zbroja lub tarcza kosztuje o 150 sz więcej niż normalna wersja danego uzbrojenia obronnego.
Mistrzowskie właściwości pancerza czy tarczy nigdy nie zapewniają premii do testów ataków i obrażeń, nawet jeśli to uzbrojenie obronne jest używane jako broń.
Wszelkie magiczne tarcze i zbroje automatycznie uznaje się za mistrzowsko wykonane.
Zbroi czy tarczy, która już została stworzona, nie można uczynić mistrzowską. Taki przedmiot trzeba bowiem wykonać w odpowiedni sposób.


Radziłbym poczytać albo SRD, albo Podręcznik Gracza. W obu edycjach jest identycznie jak podaję.

I zapomniałeś premii za mistrzowską do magicznej amoltarweńskiej zbroi.

Moim zdaniem, dostępność =/= efekt natychmiastowy. To tak, jakby maszyna produkująca jeden ze składników masła była tak samo przydatna do jego wytworzenia, co maszyna wytwarzająca same rzeczone masło.... Metafora mojego zdania:
Cytat:
W każdym razie - uważam, że fizyczna natychmiastowa premia do KP, a mozliwość podwyższenia KP przez spełnienie jeszcze jednego warunku, nie mogą byc sobie równe.


Tyle dyskusji.

Jest taka złota zasada dla MG w Przewodniku Mistrza Podziemi; to raz. A dwa, radziłbym wyjśc do podręczników innych niż settingowe, czy 5 pierwszych dodatków do edycji 3.0.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 22:31, 20 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Skąd Ty to wziąłeś???
pełna płyta bazowo kosztuje 2 000 do tego +300(mistrzowska) i +4 000 za umagicznienie co daje 6 300

Ja bym spytał, skąd ty to wząłeś Razz. Cena pełnej płytówki to 1500 sz, w przypadku mistrzowskich pancerzy dodaje się 150 sz. Czyli Laveris dobrze napisał.

Co do samych pancerzy i ich przepakowania. Napisałbym, że jakieś tam przysięgi/prawa itp. nie pozwalają Amoltarwenom tworzyć tych pancerzy przedstawicielom innych ras. A do stworzenia ich potrzeba specjalnych formuł, które są pilnie strzeżoną tajemnicą gwardzistów, dzięki temu samo zdobycie takiej formuły było by zadaniem samym w sobie, a nagroda w postaci stworzenia sobie takiej zbroi, już wydaje mi się adekwatna (zakładając, że wykradzenie takiej formuły to zadanie naprawę trudne).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:44, 21 Mar 2009    Temat postu:

Czy nie prościej dać tej rasie premię do KP, p1 jeżeli nosi zbroję lekką, p2, gdy średnią i p3, gdy ciężką?

Stworzenie z metalu pełnej zbroi płytowej o takich parametrach jest nie tylko nie realne, ale, jakby to ujął Suldarr, nie wiarygodne. Ponadto nie zmieniają one szybkości poruszania - to się, mówiąc kolokwialnie, kupy nie trzyma.
W dodatku uzasadnienie, czemu rasa ta może tworzyć tak genialne zbroje, o tyle lepsze od krasnoludzkich i elfich, jest nijakie.

Dalej: Umiejętność stworzenia dobrej zbroi na pingwina ma się nijak do dobrej zbroi na człowieka. Ponad to udostępnienie takiej zbroi innym postaciom, to przegięcie - jeżeli zaś udostępnisz ja rasie, powinno mieć to wpływ na EPP.

PS: Wytnij z tabeli entery, to zmniejszysz odstęp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin