Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Pan Śmierci

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 6:56, 13 Lut 2008    Temat postu: [3.0] Pan Śmierci

Faktycznie masz racje ale moim zdaniem to za mocne. A jeszcze jedno nie związane z tym tematem. Chciałem stworzyć klasę prestiżową Nekromanta. Czy można mu tak zrobić, żeby mógł rzucać większą liczbę czarów ale TYLKO nekromantycznych? Jeśli nie to dać mu tylko wybrane? Piszę tu, żeby na razie nie zakładać nowego tematu póki nie poprawię mu statystyk i cech...

Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 11:00, 30 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 7:43, 13 Lut 2008    Temat postu:

Złe podejście - zrobiłeś klasę, wydaje Ci się, że jest OK, ale nie jesteś pewien - od tego jesteśmy my:D. Wrzuć ją na forum to wezmą się za nią specjaliści.
A jeśli chodzi o czary to chodzi Ci o czary NA DZIEŃ, czy czary ZNANE?
Bo w tym drugim przypadku nie widzę problemu, natomiast liczba czarów na dzień jest ogólna dla wszystkich czarów i nie spotkałem się jeszcze z klasą, która mogłaby rzucać więcej dziennie wybranych czarów.

Aha i jeszcze jedno - nazwa. Nekromantów mamy już dwóch. Jeden do określenie czarodzieja ze specjalizacją nekromancja. Drugi z kolei to klasa prestiżowa opisana - o ile się nie mylę - w Księdze i Krwi.

Tyle. Wrzucaj klasę na forum. Wtedy pomogą również lepsi ode mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 11:42, 13 Lut 2008    Temat postu:

Tu jest link:
[link widoczny dla zalogowanych]

Szajba miał dobry pomysł z tymi dokumentami na google, lepiej się czyta-są tabele. Mam nadzieję, że link działa, jesli nie to mogę ostatecznie wkleić tutaj.

Czekam na wasze uwagi... Mam nadzieję, że nie przesadziłem...


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 6:46, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:49, 13 Lut 2008    Temat postu:

1) RO na Wytrw jest źle. Powinno być tak jak na refleks.
2) Niepasuje mi troche biegłość. Przeczytaj jak jest opisana w Podręczniku Gracza i napisz coś podobnego.
3) Jeżeli przyzwanie nieumarłych ma być przyzwaniem nieumarłych to nie potrzebują martwego ciała. Nazwij to na przykład ożywienie nieumarłego.
4) Jaki jest efekt spanikowania podczas widzenia nekromanty?
5) Dziwnie jest zrobiony system czarów. Według mnie zamiast rezygnować ze wszystkich szkół magii i od nowa robić nowy system powinienno to wyglądać tak, że rezygnuje kolejny raz z danej szkoły magii (tak jak ma to miejsce podczas specjalizacji w szkole).

Faktycznie pomysł z dokumentem na google jest niezły, acz ja i tak preferuje .pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 12:51, 13 Lut 2008    Temat postu:

Link działa, jak najbardziej Very Happy . Faktycznie te dokumenty na googlach są fajne. Ogólnie klasa niezła. Oto moje uwagi:

Poniższy tekst to opis fabularny klasy, który nieco pozmieniałem, tak, żeby ładniej brzmiał.

Nekromanci to czarwnicy, którzy specjalizują się w dziedzinie magii zwanej nekromancją. Zaklęcia należące do tej dziedziny manipulują siłą życiową, a także mogą ją tworzyć lub niszczyć.

Nekromanci są zamknięci w sobie. Ponadto ich ciało powoli podlega różnym przemianom. Na początku objawiają się one tym, że nekromanci mocno chudną, a ich skóra blednie. Jednak później coraz bardziej zaczynają przypominać żywych nieumarłych – podkrążone oczy, puste spojrzenie, kredowa bladość. Wrażenie to potęgują noszone przez nekromantów czarne ubrania.

Nekromanci nie tworzą większych grup, ani organizacji - są raczej typami samotników. Do innych magów odnoszą się z szacunkiem (jeśli mag jest potężny) lub pobłażaniem (jeśli nie).

Wszyscy nekromanci mają zły charakter, a najczęściej spotykanym jest neutralny zły. Czczą Nerulla lub Vecnę, bardzo rzadko inne bóstwa.

Nekromantami zostają jedynie źli magowie, którzy są zafascynowani tą mroczną sztuką.


Cytat:
Biegłość w broni i pancerzu: Nekromanci używają drągów, sztyletów, lekkich i ciężkich kusz, długich mieczy oraz pałek.


Ja bym napisał, że nie zdobywają żadnych biegłości. Jeśli jednak się uprzesz, to możesz zostawić sztylet i pałkę. Kusze lepiej odpuść, a już na pewno długi miecz. Drąg natomiast bardziej z mnichem się kojarzy, aniżeli z magiem.

Cytat:
Czary: Nekromanci mogą się nauczyć tylu czarów dziennie ile to jest podane w tabeli. Używają do tego celu księgi czarów. Jednakże używają TYLKO magii nekromancji oraz uniwersalnych zaklęć. Porzucają inne szkoły magii aby szkolić się w tej.
ST rzutu obronnego na czar wynosi 10 + modyfikator z Int + poziom nekromanty/2, zaokrąglone w dół (co najmniej jeden) + poziom czaru.


Ja bym napisał tak: Czary: Nekromanci zdobywają i używają czarów we wszystkich aspektach (oprócz wymienionych dalej) w taki sam sposób, jak czarodzieje. Ich kluczowym atrybutem również jest intelekt. Mają prawo rzucać czary tylko ze szkoły nekromancja oraz uniwersalne. Jeśli bohater, zanim został nekromantą, znał czary z innych szkół magii, musi się ich wyrzec i nie ma prawa ich używać. Jeśli postać ma poziomy innej klasy rzucającej czary wtajemniczeń jak czarodziej (używającej księgi czarów), może dodać do niej dzienny limit czarów nekromanty oraz czary poznane jako nekromanta.

Cytat:
Odporność na magię śmierci: Nekromanci na 1. poziomie uzyskują dzięki swym doświadczeniom nadnaturalną odporność na magię śmierci. Wlicza się w to czary domeny śmierci oraz czary nekromancji. Początkowa wartość to 15. Wzrasta o 2 na każde trzy poziomy nekromanty.


Jak rozumiem tutaj chodzi o OC (Odporność na Czary)? Jeśli tak to zaznacz to wyraźnie w tekście, używając tego właśnie skrótu: OC.

Cytat:
(...) Na 1. poziomie mogą to zrobić raz na dzień, liczba ta podnosi się o jeden co 5 poziomów. (...)


Napisz w ten sposób: Na 1. poziomie mogą to zrobić raz na dzień, na 5. poziomie - dwa razy, a na 10. poziomie - trzy razy.

Cytat:
Za każdą kategorię niżej jest to k3 więcej potworów.


Nie rozumiem - przecież miało być: jedno ciało - jeden potwór i tak 1, 2, a potem 3 razy dziennie. Albo z tego zrezygnuj, albo ładniej opisz.


RO na Wytrwałość: Nie ma takiego wzrostu RO. Na 10. poziomie klasy prestiżowej może być albo +3, albo +7. W tym wypadku bardziej prawidłowa jest ta pierwsza opcja. Daj mu RO na Wytrwałość takie, jak na Refleks.


Co do zbalansowania: klasa wydaje mi się za mocna. Na razie trudno mi powiedzieć czy trzeba zmieniać siłę zdolności, ale na pewno warto zacząć od zwiększenia wymagań. Daj mu jakieś wymaganie, które gracz odczuje, coś, co w jakiejś kwestii go osłabi. Może to być również jakieś trudne zadanie (oczywiście bez przesady).

Ogólnie klasa niezła, dobrze przygotowana. Jednak niektóre opisy są niejasne. Musisz pamiętać, że my nie wiemy co Tobie w głowie siedzi, dlatego te opisy muszą być jednoznaczne.


P.S.: (Mam nadzieję, że mnie za to nie zbanują Mr. Green )Powoli zamieniam się w Kamulca - taki długi post i tyle różnych uwag...

Very Happy

P.S.2: Ad. postu powyżej - Deemer napisał tamtego posta, podczas gdy ja jeszcze pisałem tego.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Śro 12:53, 13 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:59, 13 Lut 2008    Temat postu:

Szajba, klasa za mocna?
Zauważ, że rezygnujesz ze WSZYSTKICH szkół magii poza nekromancją. Według mnie jest zdecydowanie za słaba (dlatego zaproponowałem w swoim poprzednim poście pkt. 5). Plusy nie są takie znaczne. Porównaj sobie z jakąkolwiek klasą prestiżową dla czarodzieja, który niewiele traci (atut, może pare rang umiejętności) a sporo zyskuje. Tutaj tracisz kilka szkół magii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 13:07, 13 Lut 2008    Temat postu:

Rezygnuje ze wszystkich szkół magii, ale nadal ma nekromancję oraz uniwersalne czary. Nie zapominaj, że to czarodziej, a nie zaklinacz. Nadal ma tyle samo czarów na dzień i może walić czarami nekromantycznymi. Zgadza się? Można dorzucić mu oryginalne zadanie jako wymaganie, dorzucić jakąś umiejętność lub atut metamagiczny i będzie ok. Niech zostanie ta utrata wszystkich szkół magii, coś za coś. Dzięki temu gracz się lepiej zastanowi. Oczywiście wypada dodać jeszcze jakąś umiejętność, jakąś potężną, na 10. poziom.

Możliwe, że się mylę i klasa nie jest za mocna. Ale określenie "zdecydowanie za słaba" chyba również nie jest odpowiednie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:27, 13 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
Dzięki temu gracz się lepiej zastanowi.

Ja bym się nie zastanawiał. Utrata wszystkich szkół w zamian za pare plusów takich jak w tej klasie nie jest opłacalna.
Co z tego, że ma tyle samo czarów na dzień? Czary nekromancji i uniwersalne nie starczą.
Porównaj z innymi prestiżami dla magów. Tracisz atut, dwa, pare rang a zyskujesz całkiem sporo. Tutaj tracisz bardzo dużo czarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 16:01, 13 Lut 2008    Temat postu:

1) To możliwe, że przesadziłem z tymi zaklęciami. Teraz jest poprawione (ten sam link).
2)Co do spanikowania jest to stan w którym ofiara się znajduje. Jest w PMP na pewno (patrz indeks-nie wiem jaką masz wersję) czy w podręczniku gracza nie pamiętam. Chodzi o to, że ofiara zwiewa i ma -2 do RO i jest 50 % szans, że upuści wszystko co ma w ręku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 18:06, 13 Lut 2008    Temat postu:

Gunther - czuję się pominięty... Mr. Green .
Deemer - dobra, masz rację (więc stawiasz kolację Mr. Green ). Ale wydaje mi się, że lepiej zostawić to ograniczenie do jednej szkoły magii (+ uniwersalne), a w zamian dać jakąś bardzo mocną zdolność lub kilka. A to dla tego, żeby grasz musiał coś poświęcić, by coś uzyskać. Wtedy klasa nie byłaby za słaba, a mimo to zmuszałaby gracz do przemyślenia decyzji czy ją wziąć czy nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 18:53, 13 Lut 2008    Temat postu:

Przepraszam Cię za to. Jednak Cię nie pominąłem. Zmieniłem co nieco wedle twoich sugestii w postaci, tylko w poście o tym nie napisałem. Uważam, że masz rację w poprawkach lecz nie masz racji, że początkowa była za silna... Myślałem na pcozatku żeby dodać więcej czarów ale zrobiłem tak jak tearz jest. Jest lepiej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:20, 13 Lut 2008    Temat postu:

Zacznę od nazwy. Jest ona identyczna z nazwą specjalisty w nekromancji. Analogiczna sytuacja zachodzi przy zaklinaczu. Mnie osobiście to irytuje, lecz można to przeboleć, będąc przyzwyczajonym. Tutaj jednak nikt się nie będzie spodziewał, iż "Nekromanta", to tak naprawdę klasa prestiżowa. Proponuję dodać jakieś określenie (np. w jednym z podręczników występuje klasa prestiżowa Prawdziwy Nekromanta).


Szajba napisał:
Wszyscy nekromanci mają zły charakter, a najczęściej spotykanym jest neutralny zły. Czczą Nerulla lub Vecnę, bardzo rzadko inne bóstwa.

Nekromantami zostają jedynie źli magowie, którzy są zafascynowani tą mroczną sztuką.

Mam zastrzeżenia odnośnie tego powtórzenia.
Szajba napisał:
Ja bym napisał, że nie zdobywają żadnych biegłości. Jeśli jednak się uprzesz, to możesz zostawić sztylet i pałkę. Kusze lepiej odpuść, a już na pewno długi miecz. Drąg natomiast bardziej z mnichem się kojarzy, aniżeli z magiem.

Pałka to błąd poprawiony w erracie. Miało być maczuga. Drąg natomiast jak najbardziej wiąże się w D&D z magami. Zobacz na cały komplet magicznych lasek, których są pierwowzorem.

Deemer napisał:
Dziwnie jest zrobiony system czarów. Według mnie zamiast rezygnować ze wszystkich szkół magii i od nowa robić nowy system powinienno to wyglądać tak, że rezygnuje kolejny raz z danej szkoły magii (tak jak ma to miejsce podczas specjalizacji w szkole).

Jestem zwolennikiem tego konceptu. Jest on wykorzystany przy inkantatriksie i czerwonym czarnoksiężniku. Całkowite wyrzucenie innych szkół magii jest moim zdaniem przesadą.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 21:21, 13 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin