Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Snajper
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:10, 31 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Nie wiem, jaka jest Twoja wizja barda snajpera – osobiście wyciąłbym po prostu fragment o nim, ew. wrzucając za to informacje o magach oraz paladynach.

Magów i paladynów snajperów nie ma. Nie wiem czemu bard nie miałby zostać snajperem.

Cytat:
Osobiście napisałbym, że ich nie ma ze względu na nieumiejętność skupienia się

Unikatowi to dla według mnie wystarczająco. Znaczy to dla mnie, że jest ich paru na świecie.

Cytat:
W mej ocenie należy tutaj zamieścić i uwagę dotyczącą ew. posiadanego ataku ukradkowego, determinującą możliwość jego użycia na dystans 18 metrów

Skoro w umiejętności ukradkowy atak jest napisane że się kumulują, nie wiem czemu miałbym to pisać i tu.

Z resztą się zgadzam i poprawiłem.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Nie 11:11, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:01, 31 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Magów i paladynów snajperów nie ma.

Lecz o mnichach, paladyncach i magach po prostu nie napisałeś - uważam, że możnaby takie zdanie odpowiednio wkomponować.

Cytat:
Skoro w umiejętności ukradkowy atak jest napisane że się kumulują, nie wiem czemu miałbym to pisać i tu.


Ta postać, będąc łotrzykiem, ma ukradkowy atak oraz ukradkowy atak na dystans, a ich efekty się kumulują. Tylko efekt, gdyż są to dwie inne zdolności. Skutek jest taki, że do dziewięciu metrów się kumulują dodatkowe obrażenia, a dalej zastosowanie ma tylko ukradkowy atak na dystans.

Cytat:
Nie wiem czemu bard nie miałby zostać snajperem.

Ponieważ snajper jest wyobcowanym samotnikiem, zabójcą działającym z ukrycia, zaś bard to jego antyteza.

Przy ignorowaniu pogody zamieniłbym miejscami "mocny" i "silny". Drugie znaczenie jest mechaniczne, więc ważne, by nie wykorzystywać określenia mającego już nadany bardziej precyzyjny sens - konkretnej siły wiatru.

Kamuflaż - proponuję premię podnieść do +4 oraz nadać typ - premia z okoliczności. W zapisie sugeruję zmianę 10 rund na minutę. Można też dodać uwagę, że premia ma zastosowanie tak długo, jak długo snajper znajduje sie w zbliżonym otoczeniu. Zdolność możnaby dalej wzmacniać, ale uzależniłbym to od ostatecznej oceny zbalansowania, której na razie się nie podejmuję (choć nie sądzę, by był za mocny - raczej przeciwnie).

W tekście ciągłym napisz wszystkie nazwy zdolności małymi literami.

Testowałeś tę klasę (porównywałeś itp.)? Jeżeli tak, to z jami wynikiem?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 12:12, 31 Maj 2009, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:52, 24 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
Lecz o mnichach, paladyncach i magach po prostu nie napisałeś - uważam, że możnaby takie zdanie odpowiednio wkomponować.

W podręcznikach nie ma takiej wzmianki.

Zmieniłem
Cytat:
Zdolność ta kumuluje się ze wszystkimi innymi o tej samej nazwie.

na
Cytat:
Obrażenia pochodzące od innych zdolności o tej samej nazwie dodawane są do tej.


Cytat:
Ponieważ snajper jest wyobcowanym samotnikiem, zabójcą działającym z ukrycia, zaś bard to jego antyteza.

To zależy od wyobrażenia. Są różni snajperzy i nie widzę przeszkód, aby ktoś wymyślił Barda znajpera.

Resztę zmian wprowadziłem. Niedługo potestuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 19:09, 07 Sie 2009    Temat postu:

Fajna klasa, ciekawa. Jeśli chodzi o zdolności to nie mam nic do dodania.

Doczepię się jednak do wymagań. Moim zdaniem powinno być wymagane 6 rang ukrywania (wtedy wojownik będzie mógł rozpocząć szkolenie się jako snajper od 11. poziomu) i po 5 rang pozostałych dwóch umiejętności (żeby zrekompensować te odjęte wymagane rangi ukrywania). No i ja dałbym jeszcze wymagany bazowy atak +6.

Poza tym OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:27, 22 Sie 2009    Temat postu:

Bazowy atak ograniczy możliwość awansu łotrzyka - to nie jest dobry pomysł. Jednocześnie zmniejszenie liczby rang do 6 spowoduje, że klase będzie można wziąć już od 3. poziomu - to też nie jest dobre rozwiązanie.

Czy klasa ta musi być dla wszystkich? Nie sądzę. Obecne wymaganie 9 rang w ukrywaniu pasuje do snajpera.

Przyczepię się do jednej rzeczy: Biegłość w broni (dowolna kusza) należy wrzucić do atutów. Zresztą - Biegłość w broni prostej (dowolna kusza) lub Biegłość w dowolnej kuszy (najlepiej zobacz, jak mają to inne prestiżówki).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 15:23, 22 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Bazowy atak ograniczy możliwość awansu łotrzyka - to nie jest dobry pomysł. Jednocześnie zmniejszenie liczby rang do 6 spowoduje, że klase będzie można wziąć już od 3. poziomu - to też nie jest dobre rozwiązanie.


Bazowy atak +6 sprawi, że łotrzyk będzie mógł wziąć tą klasę od 9. poziomu, zaś 6 rang w umiejętnościach - że wojownik będzie mógł wziąć snajpera od 10. poziomu. Wieloklasowiec łotrzyk/wojownik będzie mógł wziąć poziomy w tej klasie od poziomu 8. W każdym przypadku będzie w stanie rozwinąć klasę do 20. poziomu przed osiągnięciem poziomów epickich. Czyli będzie w sam raz. A chodziło mi o to, żeby ta klasa była równie dobra dla wojownika, jak i łotrzyka.

Cytat:
Czy klasa ta musi być dla wszystkich? Nie sądzę.


Oczywiście masz rację. Klas podstawowych jest jedenaście. Zgodnie z moją propozycją klasa byłaby dla dwóch z nich. To chyba jeszcze nie wszyscy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:53, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Hmm klasa ogólnie dobra. Zmieniłbym:

Strzał przez osłonę - dałbym totalne ignorowanie osłony, oprózc czałkowitej albo dał to na wyższy poziom

Długie celowanie - troche niepraktyczne. musisz marnować czas (cenne rundy) i możesz nie dostać premii albo dostać skandalicznie niską zwiększ może kostkę i/lub zwiększ/zmniesz kary

Kamuflaż - tylko +4? Ta zdolność istnieje w 3.5 i pozwala ukryć się nie posiadając osłony ani nic z tych rzeczy (w przypadku tropiciela tylko w naturalnym otoczeniu, nie pamiętam Łotra). Mógłbys pozwolić kryć się snajperowi na dowolnym terenie nawet jeśli nie zapewnia osłony ani ukrycia póki przygotuje sobie kamuflaż i/lub pozostaje nieruchomy.

Zabójczy Strzał - sznse na to są marne. Dlatego się nie opłaca. Może dystansowa wersja zabójczego ciosu bardziej by pasowała??

Kłamstwo - eee troche małe i nie istotne.

Nie zastanawiałeś się nad opisaniem lunety snajperskiej? TEn przedmiot mógłby pozwalac na dodawanie premi z ukradka na większych odległościach. I kumulowałby się ze skupieniem.

A tak mógłbyś zwiększyc premię z nadzwyczajnego zognisowania np do +2 bo tak to po prostu zogniskowanie broni.

To chyba wszystko. Ogólnie ciekawa koncepcja, wymaga dopracowania ale oprócz tego świetne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:01, 29 Wrz 2009    Temat postu:

Moim zdaniem nie warto wprowadzać dużych zmian - t mogłoby zachwiać równowaga klasy.

Luneta snajperska zupełnie nie pasuje mi do D&D - kluczowa i tak pozostanie celność broni, nie zaś pole widzenia (mówimy o góra kilkunastu metrach, nie kilkudziesięciu, czy kilkuset).

Czekam na informację o wyniku testów.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 14:02, 29 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin