Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Władca pająków
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 18:24, 01 Sie 2007    Temat postu: [3.0] Władca pająków

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 13:45, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 15 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:20, 01 Sie 2007    Temat postu:

Wymagania zbyt łatwe do spełnienia. Klasa niezrównaważona magicznie. Zmniejsz mu liczbę wirtualnych poziomów czarującego to będzie ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 21:34, 01 Sie 2007    Temat postu:

Na 2 poziomach nie dostaje wirtualnych poziomow. Myslalem, że to wystarczy. O ile mu jeszcze zmniejszyć, co proponujesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:37, 01 Sie 2007    Temat postu:

Tak żeby zostało ze 4-5 poziomów czarującego. W ten sposób automatycznie balansuje nam się zdolność przywoływania pająków. A i do wymagań np: pokojowy kontakt z istotą pająkopodobną (np: z Driderem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:06, 14 Sie 2007    Temat postu:

Dowolne dwa atuty metamagiczne: Może by tak dać jakiś bardziej konkretny? To by bylo jakieś wymaganie.
Czarostwo? A może by tak wspinaczkę?

Cytat:
Przywołanie pająka: Władca pająków może dowolną ilość razy dziennie przywołać dowolnego potwornego pająka. Łączna Skala Wyzwania aktualnie wezwanych potworów nie może jednak przekroczyć liczby równej poziomowi Władcy we wszystkich klasach rzucających czary + jego modyfikator z intelektu.

Na życzenie? Nie uważasz, że to jakby przesada?
Proponuję zrobić coś z KW zamiast tej SW
Proponuję nie uzalezniać od poziomu w innych klasach.

Moim zdaiem liczba mocy specjalnych jest taka, jakby ta klasa miała 5 poziomów. By była ciekawsza powinna mieć ich więcej.

Dla zbalansowania trzeba pamietać o tym, że ma KW, pw, MRO i liczbę umiejętności jak druid.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 18:25, 17 Sie 2007    Temat postu:

Majstrowałem troszkę przy władcy pająków. Co teraz o tym myślisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:10, 17 Sie 2007    Temat postu:

Jak na mój gust teraz klasa jest dużo ciekawsza(nie gustuję w magach Very Happy)
Aktualnie klasa jest niemagiczna, więc zmień wymagania na bardziej odpowiadające
Zmień epickie poziomy aby pasowały do zwykłych...po 1 wywal "obecna klasa +1"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:12, 17 Sie 2007    Temat postu:

Proponuję: Zwierzęcy kształt - zmienić nazwę na pajęczy kształt. Proponuję 1/4 poziomu, poziom-rozmiar: 4-mały, średni, 6-duży, 8-malutki, 10-wielki, zaś filigranowy i kolosalny pod atutem epickim.
Przywołanie pająka: 1/2 poziomu na dzień, analogicznie do czaru wezwanie naturalnego sojusznika, z tą różnicą, że [opis reszty mocy]
Czary: 2/3 poziomu, zaokrąglane (1/3=0, 2/3=1)

Nie jestem pewien, czy to zbalansowane, ale sądzę, że bardziej, niż to co podałeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 19:46, 17 Sie 2007    Temat postu:

Zwierzęcy (tzn. Pajęczy Mr. Green ) i wezwanie pająka zmieniłem (trochę jednak jakby inaczej).
Ale nie rozumiem co z tymi czarami (chyba senny jestem...).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:53, 18 Sie 2007    Temat postu:

Szajba napisał:
Przywołanie pająka: Władca pająków może dowolną ilość razy dziennie przywołać dowolnego potwornego pająka. Suma KW wszystkich wezwanych potworów (...)


Czy chodzi o przywołanie pająków o łącznej liczbie KW na dzień (co oznaczałoby, że jest raczej dobrze), czy liczbie KW na raz (co byłoby przepakowaną mocą)?
Tak czy inaczej opis moim zdaniem powinieneś zmienić, jako nie jednoznaczny.

Pajęczy kształt napisał:
Jeżeli bohater ma również poziomy Druida, zdolności się kumulują (tzn. każda działa oddzielnie).

Skasuj ten kawałek. Wiadomo, że dwie różne moce się nie kumulują, a jak ktoś nie doczyta tego w nawiasie, to będzie myślał odwrotnie, od tego jak powinien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 22:25, 18 Sie 2007    Temat postu:

Chodziło oczywiście o dzienny limit. Mr. Green Zmieniłem obydwie rzeczy.
Co teraz o tym myślisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:40, 18 Sie 2007    Temat postu:

Szajba napisał:
nigdy w życiu ... nie może zginąć


Fajnie to brzmi... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

A tak konkretniej to zastanawiam się nad zdolnościami magicznymi tej klasy, ponieważ na początku nie ma takiego rozwinięcia za to na epikach zdobywa:
Szajba napisał:
...12. Obecna klasa +1
13. Obecna klasa +1 ...


Nie do końca to rozumiem w połączeniu z wymaganymi atutami metamagicznymi (a tak właściwie to zupełnie nie widzę związku między pająkami a metamagią...).

Zastanawia mnie też czemu postać tak związana z pająkami nie otrzymuje zdolności analogicznej do pajęczej wspinaczki. Aczkolwiek to Twój projekt, więc nie wnikam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 11:40, 19 Sie 2007    Temat postu:

Ta klasa na KAŻDYM poziomie otrzymuje wirtualny (efektywny) poziom czarującego. Przeczytaj opis zdolności klasowych.

A to nigdy w życiu nie może zginąć faktycznie fajnie brzmi Mr. Green Mr. Green Mr. Green , ale wiadomo o co chodzi Very Happy Very Happy Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:21, 19 Sie 2007    Temat postu:

Klasa prestiżowa, którą może wybrać zaklinacz jest za silna posiadając:
- KW: k8
- 4 punkty umiejętności an poziom
-baz. pr. do at. 3/4

Jedyne co traci zaklinacz w zamian, to moce i pw chowańca. Czarodziej traci jeszcze 2 atuty metamagiczne, ale to wciąż jest przepakowane.
Tak więc można tą klasę analizwać, ale najpierw skasuj możliowść wybrania ją przez czarodzieja/zaklinacza, albo skasuj to, co wymieniłem. Wtedy można coś analizować. I raczej i tak będzie trochę za silne (moce ma jak druid, a druid ma dużo słabsze czary i argument "to prestiżówka" nie jest wystarczający.

Szajba napisał:
Postać musi nawiązać pokojowy kontakt z istotą pająkopodobną (np. z Driderem).

Dridery zwykle wcale nie są zadowolone, że się nimi stały. One raczej nie nawidzą swego pajęczego kształtu. Zaś pajęcze kształty są domeną tej, której dridery nei nawidzą: Lolth.
Boski napisał:
Nie do końca to rozumiem w połączeniu z wymaganymi atutami metamagicznymi (a tak właściwie to zupełnie nie widzę związku między pająkami a metamagią...).

Popieram.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 16:07, 19 Sie 2007    Temat postu:

Ciągle źle...zwróć uwagę co traci np. taki zaklinacz biorąc tę klasę???
Niemalże nic...a natomiast korzyści są "nieco" spore...zmień ten "poz. czar. +1" tak aby był co 2 poziomy no i git
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 17:38, 19 Sie 2007    Temat postu:

A co takiego traci zaklinacz, który bierze maga z mistycznego bractwa, ksenomantę lub mistrza żywiołu? Możesz mi powiedzieć!?
Zaklinacz to taka klasa, której się po prostu w ogóle nie opłaca brać wszystkich 20 poziomów, bo nie ma żadnych zdolności specjalnych (z tym chowańcem to dajcie sobie spokój po prostu) i on ZAWSZE sporo zyska na klasie prestiżowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:11, 19 Sie 2007    Temat postu:

Tak. Jest zrównoważona. Acz możesz dodać więcej ciekawych zdolności. Pomyśl nad tymi:

Kontrolowanie Pająków
Pajęczy chowaniec
Jako czaropodobne Pajęcza wspinaczka (o tym chyba Boski pisał)

Tylko uważaj, by znów nie była za silna Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:24, 19 Sie 2007    Temat postu:

Tracą:
Ksenomanta: Obłęd, RZT
Mag żywiołu: 1 poziom czarującego
Mag Mistycznego Bractwa: Niezależność
Jak widzisz jednak coś tracą poza statystykami chowańca.
Sądzę, że optymalnie będzie zrobić, że wirtualny poziom = 2/3 poziomu władcy pająków, czyli:
1 +1
2 +1
3 +2
4 +3
5 +3
6 +4
7 +5
8 +5
9 +6
10 +7
Do tego dorzuć może jeszcze jakąś zdolność następnie. Tak jak jest jest za silne. Ma przecież jeszcze MRO. Poziom by trzeba obniżyć. Możnaby wprowadzić, że dostaje wirtualny poziom 4/5, powinno zbalansować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:40, 19 Sie 2007    Temat postu:

A co traci Mistrz Wiedzy?
Chociaż w sumie masz rację, większość klas traci na owej niezależności.
Co do Twojej propozycji: w D&D zaokrągla się w dół, czyli na 1, 4, 7 i 10 o 1 mniejszy wirtualny poziom.
Ja bym jednak wrzucił do wymagań coś ograniczającego niezależność, bo w przeciwnym wypadku będzie za słaby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:08, 19 Sie 2007    Temat postu:

Szajba napisał:
A co takiego traci zaklinacz, który bierze maga z mistycznego bractwa, ksenomantę lub mistrza żywiołu?


Atuty. Mag zazwyczaj będzie brał różne atuty które wzmocnią jego zaklęcia bądź zapewnią lepszą ochronę. Nie będę wykorzystywali cennych atutów, żeby zogniskować np: wiedzę tajemną, czy żeby mieć 3 PŻ więcej. Decydując się na prestiżówkę zazwyczaj "marnuje" je w ten sposób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 14:42, 20 Sie 2007    Temat postu:

Nie dostaje wirtualnego poziomu na 3., 6. i 8. poziomie.
Ponadto traci na stałe 2 pkt charyzmy (przy okazji Przyjacielskich pająków).
Jak to teraz w waszych oczach wygląda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:42, 21 Sie 2007    Temat postu:

Klasa teraz wygkląda w miarę dobrze, jak na mój gust nie ejst teraz za silna.
- Proponuję zroibić, żeby poziomy na których nie zyskuje czarów "rosły" systematycznie, co trzy, a więc na 3, 6 i 9. Mozna przesunąć którąś zdolność na 9 poziom.
- Możnaby mu dać zdolność działającą analogicnzie do czaru swoboda ruchu, z tą różnicą, iż działa tylko względem magicznych i nie magicznych sieci. Można by przemyśleć nad sposobem użycia (cały czas, samoaktrywacja [jeżeli jakieś ograniczenie czasu na dzień], w akcji darmowej, jako zdolmność czaropodobną).
- na 4 poziomie czarów może zdobywać dostęp do czaru gigantyczne robactwo (gigantyczne pająki) [tylko pająki]. Może mieć to także jako zdolność czaropodobną. To samo może dotycznyć pajęczej wspinaczki (bez komponentu materialnego, by pająków nie zabijać), wezwania roju, choć te czarodziej ma na liście oraz plagi owadów. Jeżeli byłoby to za silne, można ustalić, iż musi poświęcić komórki na czary poziomu o 1 niższego , aby ją zdobyć (moce nawet nei muszą wzmacniać, wystarczy, aby dawały inne opcje, niż ma klasyczny czarodziej).
- możnaby przeanalizowac dodatkowo możliwość przygotowywania "wezwania pająka" za pomocą czarów wezwanie poziomu I, II itd na zasadzie porównania SW.
- do wymagań można dodać wielką wytrwałość (trzeba być twardym, aby uodpornic się w przyszłości na jad, choroby i wytrzymywać z pająkami), przykładowo ze 3 rangi we wspinaczce (co będziesz szczególnie istotne jako "zwiększenie warunków wstępnych", jeżeli zdecydujesz się dać postaci moc używania pajęczej wspinaczki jako zc)
- odpychanie robactwa (tylko pająki) jako zdolnośc czaropodobna - będzie klimatyczne (jest się tym specem od pająków), ale nie zbyt silne (większość pająków i tak cię nei atakuje, a poza tym pająki jednak to tylko jeden rodzaj robactwa).
- niewidzialność dla pająków/ uspokojenie pająków - przydałoby się coś, co pozwalałoby podrużującemu w towarzystwie Władca pająków nei walczyć z nimi

Uwaga: Klasa jest obecnie raczej zbalansowana (może można ją minimalnie wzmocnić, choć nie mam pewności), więc trzeba uważać, by te moce równoważyć.

Epickie rozwiniecie jest praktrycznie nei zrobione jak na razie, ale faktem ejst, że je najlepiej zrobić jak się skonczy klasyczne poziomy.

PS: Cieszę się, że starasz się zrobić tą klasę dopracowaną, a nie zakąłdasz, iż jest idealna, a wszystkie zmiany wymuszone.

Deemer napisał:
A co traci Mistrz Wiedzy?

Jako czarodziej atuty, a jako zaklinacz ma słabsze tajniki (bo mod. z INT jest,a nie z CHA). Faktem jest oczywiście, że to nie bardzo dużo. I z mechanicznego punktu wiedzenia mało mu się opłaca zogniskowanie wiedzy, skoro w wiedzach nie często ma się maksimum punktów, szczególnei na wyższych poziomach zwykle się opłaca zainwestować mniej, ale w kilka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 11:33, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Ma 7 poziomów czarującego. Obczajcie to teraz od początku do końca i napiszcie czy jest już OK (chodzi mi o zbalansowanie).

Ad. postu poniżej:

Sorki. Twój wysiłek na marne nie pójdzie. Zrobię te rzeczy.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Śro 18:15, 19 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 10:16, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Klasa moim zdaniem dobra można jej prawie przybić znak jakości i nich władcy pająków ruszają w świat Very Happy . Prawie, bo odporność na trucizny powinna ograniczyć się do trucizn pająków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 20:51, 24 Wrz 2007    Temat postu:

Dodałem w wymaganiach wielką wytrwałość, zmieniłem w opisie trucizn, że działają tylko w odniesieniu do pajęczych trucizn, dodałem swobodę ruchu oraz zupełnie zmieniłem epickie poziomy.


Kamulec napisał:
- niewidzialność dla pająków/ uspokojenie pająków - przydałoby się coś, co pozwalałoby podrużującemu w towarzystwie Władca pająków nei walczyć z nimi


Przecież jest zdolność przyjacielskie pająki Mr. Green .

Co ty teraz na to, Kamulcze? Mr. Green

Bo ja się zgadzam z Yellow Flash'em
Mr. Green Mr. Green Mr. Green .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin