Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Wróżbita

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 20:06, 05 Mar 2008    Temat postu: [3.0] Wróżbita

Deemer mówił, abym się wziął za prestiżówki, tożem się wziął. Mr. Green

[link widoczny dla zalogowanych]

Znowu wątek fabularny jest naciągany. Głównie chodzi mi o umiejętności. Nie mam też innego pomysłu na czary niż ten, który jest w tej chwili ... Chyba, że zrobić tak jak miałem w nerkomancie (nowe czary danej szkoły a żadnych innych idą równo względem poziomu)?


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 11:04, 30 Lis 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:18, 05 Mar 2008    Temat postu:

Nie opisałeś paru zdolności.

Wiesz co, zrezygnuj z tego, że ta klasa nie moze uczyć się żadnych innych czarów poza wieszczeniem. To ją deklasyfikuje. Nikt nie weźmie takiej klasy, ponieważ na jednej szkole nie da się opierać.
Magiczne klasy prestiżowe najlepiej się mają, jeżeli dziąłają na zasadzie "Obecna klasa +1". Spójrz jak to jest przy przykładowym Mistrzu wiedzy w PMP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:28, 05 Mar 2008    Temat postu:

Cóż, ja tam oceniam po pracach doprowadzonych do końca Very Happy

Deemer napisał:
Magiczne klasy prestiżowe najlepiej się mają, jeżeli dziąłają na zasadzie "Obecna klasa +1".

Jeżeli chcesz, Guntherze, rozwijać wieszczenie, to daj mu np. Czary "Obecna klasa +" i tu wstaw 1/2, albo +2/3, a mocami dotyczacymi wieszczenia (które jednak muszą być silne i może, przynajmniej niektóre, przydatne w walce) to usupełnij.

Deemer napisał:
zrezygnuj z tego, że ta klasa nie moze uczyć się żadnych innych czarów poza wieszczeniem.

Popieram.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 22:13, 05 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 7:06, 06 Mar 2008    Temat postu:

OK, zostało to wszystko dorobione co napisaliście. Mam nadzieję, że nie przesadziłem teraz. Dzięki, żeście mi pomogli.
Czy teraz jest dobrze? Ufam, że tak... Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:51, 11 Mar 2008    Temat postu:

Oko wróżby: Niepowstrzymalność to trochę przesada

Wyczucie wieszczenia: Konkretniej opisz zdolność. Nie ograniczając się do przykładu.

Niewykrywalność: Przyrównaj może do niewykrywalności i jakoś tak opisz, bo jest nie najlepiej.

Dodatkowe czary: moim zdaniem to nie najlepszy pomysł, dodawac mu dodatkowe wieszcenia. Wraz z poziomami zdolność ta będzie stanowczo słabła.

Uważam, że klasa jest za słaba i brakuje jej zdolności klasowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 2:36, 12 Mar 2008    Temat postu:

Mam pytanko apropo Wyczucia wieszczenia, a mianowicie jak to ma działać? Czy tak po prostu kiedy Wróżbita jest "oglądany" itp automatycznie jest tego świadom, czy ma może jakiś rzut za pomocą którego da się to stwierdzić. Jeżeli musi coś rzucać to w takim razie owa zdolność nic mu nie daje ponad inne postacie. Jeśli zaś nie musi rzucać to daje mu niewiele. Ponieważ każda postać posiadająca Intelekt o wartości przynajmniej 12, a jaka jest ofiara wieszczenia ma prawo wykonać rzut na Int, lub na umiejętność Wróżenie aby odkryć iż jest obserwowana. A stopień tego jest z tego co pamiętam znacznie mały.
A może ta zdolność poza samym odkryciem iż jest się wieszczonym powinna dawać coś na zasadzie że tak powiem kontrwieszczenia, tzn żeby Wróżbita miał prawo do rzutu na Wróżenie dzięki któremu może do wiedzieć się nie tylko że jest ofiarą wieszczenia ale również zdobyć jakieś informacje (ja uzależnił bym je od wyrzucenowego wyniku na umiejętność), informacje o wieszczącym jaki śmie ów Wróżbitę wieszczyć ;)


Ponad to ta zdolność może przestać być potrzebna na 10. poziomie kiedy zyskuje on Nie wykrywalność. Dlatego może by ta nie wykrywalność uczynić że tak powiem wyłanczalną. Kto wie może taki wróżbita chcieć aby go namierzono, czy to dla uzyskania informacji od sojusznika (sytuacja kiedy mag potrzebuje przesłać mu wiadomość jaka ma bliski zasięg ale może być użyta jako czar wkomponowany w czar Wróżenie). Inna może zajść sytuacja z kolei taka że ów Wróżbita może wrogowi chcieć się dać "oglądać" aby go wywieść w pole.

W każdym razie bardzo podoba mi się koncepcja. Z niecierpliwością czekam na skończona i gotowa do gry klasę ;)

Edycja:
Ps: Ja bym jeszcze dodał podobnego do atutu Magiczna penetracja jaka daje + do przebijania się przez OC, tylko takie w wydanie wieszczenia, coś na zasadzie Wieszcząca penetracja, jaka dawała by Wróżbicie jakieś + do przebijania się przez czary i zabezpieczenia mające uchronić coś lub kogoś przez Wróżeniem itd.


Ostatnio zmieniony przez krasnolud zvish dnia Śro 2:42, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 7:55, 12 Mar 2008    Temat postu:

Dobra, poprawione.
1) Niewykrywalność zmieniona na przeczucie (jeśli przesadzona to zmienię na "wieszczące przebijanie czarów" Mr. Green ).
2) Oko wróżbity poprawione.
3) Ad. wszystkich postów wyżej
Dzięki za uwagi, czekam z niecierpliwością na koniec tworzenia klasy (będzie to wtedy gdy zostanie bez błędów Mr. Green ) Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:12, 12 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:
Działają one jak czary
Zbyt mało precyzyjne. Nie jest napisane, co się dzieje, jak ktoś ma 10 klas pozwalających na rzucanie zaklęć. Podtrzymuję swoją negatywną opinię w kwestii przyznawania tej zdolności.

Cytat:
Oko ma zasięg stożka 15 metrów i widzi przez ściany. Wróżbita może nim kierować (obrócenie akcja darmowa, szybkość 9m).

To się nieco kłuci. Jeżeli w akcji darmowej obróci oko o 360 stopni, to oko ma "zasięg" (nie podałeś czego) równy kołu o promieniu 15m.
Cytat:
Może ono odwiedzić, tylko znaną przez wróżbitę lokację

- Co oznacza znaną?
- Po co ten przecinek?

Zjadłeś kilka przecinków.

Przeczucie: To daj mu nieświadomy unik. Taka zdolność jest nie logiczna. Czemu wieszcz nie może "przeczuć" kuli ognia i częściowo się osłonić, a może być dźgany przez typowego kobolda sztyletem do woli i nic mu się nie stanie (bo wszystko pochłonie RO)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 0:43, 13 Mar 2008    Temat postu:

Apropo Przeczucia to ja bym proponował zrobić coś na zasadzie dodania mu z racji tej zdolności +2 do KP i może tez +2 do wszystkich RO. W końcu ujmowanie tego w formie redukcji jak Kamulec powiedział nie daje mu możliwości "przewidzenia" magicznych ataków. Zaś można przyjąć że jak ktoś go trzaśnie nie magicznym atakiem to to daje mu to Przeczucie premie unikową +2 do KP. I albo się wybroni albo zbierze normalne obrażenia. Premia +2 do Ro miała by wówczas charakter premii za przygotowanie na nadchodzące.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 6:56, 13 Mar 2008    Temat postu:

Zmieniłem przeczucie.
Czy w tym momencie zdolności czaropodobne są już dobre? Jeśli nie może z nich zrezygnuje i wprowadzę inne (jak radzi Kamulec).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:29, 13 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:
Oko ma zasięg koła 15 metrów i widzi przez ściany. Wróżbita może nim kierować (obrócenie akcja darmowa, szybkość 9m).

Porponuję zapisać to tak:
Oko pozwala widzieć wszystko, co dzieje się na obszarze koła o promieniu 15 m. Wróżbita może przesunąć obszar działania zdolności, w akcji darmowej, maksymalnie o 9 metrów na rundę.
Inna wersja (zależnie od intencji):
Zasięg widzenia oka wynosi 15 m, ale może ono widzieć przez ściany i dowolnie dsię obracać. Wróżbita widzi wszystko to, co oko oraz może nim sterować w akcji darmowej, przemieszczając maksymalnie o 9 m na rundę.

Wciąż przy zdolności trzeba sprecyzować:
- co daje widzenie przez ściany (co z widzeniem przez drzewa, namioty, pawęże, ołowiane ściany)?
- co będzie wiedziała (/widziała) konkretnie postać, która oko wyczuje?
- czy oko jest niematerialne (może przenikać przez dowolne przedmioty)?
- jak można zniszczyć/unieszkodliwić oko?

Poza tym powiedz, co to jest "Księga Czarów Wróżbity".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 18:09, 13 Mar 2008    Temat postu:

Dobra, poprawiona większość (nie mam już całkowicie pomysłów na czary, niż ten co jest).
Księga Czarów zostanie najprawdopodbniej usunięta, ale na pewno będę wiedział gdy rozbuduję wątek fabularny. Nie będzie to miało wpływu na mechanikę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 1:16, 15 Mar 2008    Temat postu:

No właśnie apropo tej księgi czarów wróżbity. To gdyby nie ten mały detal, jaki kojarzy się z czarodziejami jestem w stanie stwierdzić że w owa klasę może pójść zarówno kapłan, druid jak i zaklinacz oprócz czarodzieja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:13, 12 Gru 2008    Temat postu:

Temat zamknąłem na prośbę autora.
Liv
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin