Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] [KŚ] Rycerz Lacrimosa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:17, 05 Lut 2009    Temat postu:

Wrzuciłem trąd zmieniłem nazwę, dodałem pół-boga wraz z nie powalającą historią.

Akcje darmową możesz wykorzystać tylko w Swojej własnej turze.

Szczeze jeśli przyśpieszyłby swoje ruchy to rycerz pewnie by się rozpadł. ;]

Na cud i życzenie jest rzut obronny, a rycerz ma wszystkie rzuty obronne dobre.

Ale idąc dalej mozna napisać, że trąd staje się integralną częścia postaci i nie da się w żaden sposób jej wyleczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:18, 27 Mar 2009    Temat postu:

Ad. powyższego postu - to napisz o tym w opisie mechanicznym.
Życzenie i cud też powinny nie działać chyba, że rycerz sam tego zechce.


Nie zaszkodziłaby uwaga dotycząca tego, jakie bóstwo (jeżeli Lacrimos nie pasuje).

Przy okazji - podręcznik jest polski, więc jak na mój gust można napisać Lekrimosa. Chyba, że chcesz by to czytać "Lacrimosa". Jeżeli "Lacrimos" ma się czytać np. "Lejcramos", to należy to napisać, jak to jest przy opisach bogów w podręcznikach - tylko po co, skoro od razu można zastosować polski zapis.

Odnośnie części opisowej - settingi nie są objęte SRD, ale tym zająć się można gdy wypracujemy jakąś w miarę jednolitą formę prac.

Tekst będzie wymagał jeszcze korekt w kwestii zapisu - wykryłem też pojawienie się "łazarza" w kilku miejscach w tekście.


Modlitwy - brakuje standardowej formułki o wyborze klasy (jest w SRD).

Zdolności paladyna wypadałoby wypisać.

W 3.5 jest krzepa, a nie krzepkość.

Klasa będzie za silna w kontekście kapłana, a za słaba w kontekście paladyna. Daj jej awans (w kwestii zaklęć) jak paladyn - inaczej, moim zdaniem, nie da się jej zbalansić.

Ponad to postać powinna otrzymywać, mimo wszystko, kary do atrybutów (proponuję S -2 ZR -4 BD -2), a w zamian dorzuć, że rycerz ignoruje klasyczne kary za trąd.
Możesz nawet dodać mu premię do CHA (siła wewnętrzna, oddanie), ale za to obciążyć go karą (z jakimś dopiskiem, że zalezy od MP) -4 do testów dyplomacji i zbierania informacji, jeżeli nie ukrywa swojego wyglądu (który jest paskudny). Kary te mogą być (i moim zdaniem powinny) być zależne od poziomu - sugeruję nawet wzrost od -2 do -6.

Ogółem dopisz do zdolności zależnośc od tego, czy go widzą.

Moim zdaniem - dopisz, zobaczymy co wyjdzie, a potem się najwyżej coś dorzuci, jak wyjdzie za słaba (będzie i ciekawiej).

Klasa ciekawa i za pewne trochę już nad nią siedziałeś, ale nie ma tak łatwo Smile Widzę na przykładzie swojej prestiżówki.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 23:26, 26 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:11, 21 Kwi 2009    Temat postu:

Nie chciałem dawać kary do atrybutów gdyż jest najtrudniejsza do zbalansowania, natomiast ograniczenie czarów tylko do paladyna jest dobrym pomysłem.

Kary do dyplomacji i premie do charyzmy to kwestie bardzo umowne.
Ciężko zbalansować takie premie, zastanowie się nad tym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramil Smocza Krew
Nowicjusz


Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Legnica, Poland

PostWysłany: Pią 18:15, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Info: Zaczynam prace nad ilustracją klasy Rycerz Lacrimosa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:00, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Heh mobilizacja do pracy;]

Warstwa Fabularna poprawiona. Nowa zdolnośc - Wieczna Warta, i sporo mniejszych poprawek.

<musze przyznać, że zdawało mi się że poprawiłem tą klase wcześniej, cóż każdy może się pomylić;]>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 16:29, 05 Wrz 2009    Temat postu:

A co jeśli kolo złamie przysięgę i wycofa się z walki?
Co wtedy będzie?

Poza tym wciąż sądzę, że klasa jest słaba.
Weź zwiększ ilość użyć tej siły wiary, bo to jest taki koleś co w drużynie wciąż stoi na uboczu nie biorąc udziału w grze i dopiero przy bossie wchodzi do walki.
Rozumiem fabułę, ale klasa musi być też grywalna


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 16:34, 05 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:55, 05 Wrz 2009    Temat postu:

Ta klasa jest silna. Ma to co posiadałby paladyn+dodatkowe zdolności-wierzchowiec. Osobiście nie widzę żadnych błędów (chyba, że mi umknęły).
Dodatkowe informacje są, informacje o prowadzeniu klasy są, normalnie śliczne Very Happy

Ad poniższego. To właśnie napisałem "minus" wierzchowiec Razz. Moim zdaniem nie dodawaj wierzchowca. Usunięcie choroby jednak byłoby dobrym pomysłem.


Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Nie 20:58, 06 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:04, 06 Wrz 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:
A co jeśli kolo złamie przysięgę i wycofa się z walki?
Co wtedy będzie?

Eee... nic?? A tak na serio to raczej kwestia odgrywania niż mechaniki, bo gdyby rycerz miał traci zdolności za każdy odwrót z niemożliwej do wygrania walki, ta klasa byłaby naprawdę słaba. Są dwa rozwiązania tej sytuacji

Fabularne
Rycerz osłania odwrót swoich towarzyszy, pełni role tylniej straży i opószcza pole bitwy ostatni gdy wszyscy są już bezpieczni.

Mechaniczne
Które mi nie pasuje, rycerz jeśli ucieknie z walki musi odbyć pokute. Pokuta swoje kosztuje i nie pasuje. Bo przecież rycerz nie ucieknie ze strachu tylko z rozsądkiem wycofa się by pomóc swoim towarzyszom.

Zastanowie się nad zwiększeniem siły wiary. Bo gdy rycerz uruchomi siłę wiary staje się trudny do zabicia, walka do - 30 żadnych kar to całkiem sporo.

Merwix Rycerz nie posiada akurat wierzchowca, posiada tylko ugodzenie zła i nakładanie rąk, chociaż chyba dodam jeszcze uleczenie choroby i tego nieszczesnego wierzchowca.

Dobrze wiedzieć że się podoba;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:46, 08 Wrz 2009    Temat postu:

Popraw zapis na występujący w podręcznikach (Lv, BAB, Charakter: Nie zły i nie Chaotyczny), napisz nazwy chorób (trąd), klas (rycerz Lacrimosa) i czarów (cud, życzenie) z małej. Usuń też z tekstu rycerza Łazarza. Postaraj się też dorzucić przecinków.

Cytat:
Zdolności Paladyna: Postać nadal zdobywa zdolności paladyna takie jak ugodzenie zła oraz nakładanie rąk.

Takie jak? Zbyt mało precyzyjne, jak na część mechaniczną.


Cytat:
Modlitwy: Postać poprzez swoje poświęcenie bogom nadal zyskuje czary objawień tak dalej jakby awansowała w klasie paladyna.

Modlitwy: Postać poprzez swoje poświęcenie bogom nadal zyskuje czary objawień tak, jakby dalej awansowała w klasie paladyna.
Przy czym pojawia się problem - postać nie musiała mieć wcześniej poziomów w klasie paladyna. Ponad to najlepiej nazwać to tak, jak zawsze - "czary", nie zaś "modlitwy".
Cytat:
Modlitwy: Postać poprzez swoje poświęcenie bogom nadal zyskuje czary objawień tak dalej jakby awansowała w klasie paladyna.

Brakuje kawałku o powrocie na ścieżkę rycerza Lacrimosa.

Cytat:
Rycerze rekrutują się zwykle z upadłych paladynów chcących odkupić swoje winy lub z zarażonych wojowników. Z pośród innych klas podstawowych tylko kapłani decydują się jeszcze czasem na wstąpienie w szeregi tej klasy prestiżowej.

Proponuję, by paladyn mógł równolegle rozwijać tę klasę i klasę paladyna - wydają się one uzupełniać.

Proponuję, by rycerz stawał się odporny na efekty trądu (możesz mu ew. dorzucić do rokładu karę do ZR i CHA). Postać jest na tyle silna, że uleczenie choroby to nie problem. Ona celowo się umartwia, ale co to za umartwianie, od którego się umiera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 7:27, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Poprawiłem i wyjaśniłem pare rzeczy. dotyczących czarów, i zdolności paladyna, a także wieloklasowości.

W opisie Siły Wiary pisze że rycerz anuluje na czas spotkania kary z Rozkładu i trądu (jako choroby). Zmniejszyłem wymagane rangi religi do 8 i chyba zmniejsze je jeszcze bardziej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wedkarz95
Początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:27, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Myślę że skoro jest tak chory to nie powinien mieć KW aż 12
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:38, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Zmniejszenie kostki wytrzymałości zabiłoby tę postać, utrata budowy jest już wystarczającym negatywnym efektem choroby. K12 w tym wypadku odzwierciedla wytrzymałość postaci na rany i cierpienie. Może i Rycerz Lacrimosa jest chory, ale dzięki temu stał się twardy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:30, 22 Wrz 2009    Temat postu:

Nie wiem, moim zdaniem kara do budowy w ogóle powinna zostać wywalona, albo chociaż zmniejszona o połowę. Ale to moja osobista opinia:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:11, 03 Paź 2009    Temat postu:

Na pytanie Wedkarza95 odpowiedział już Merwix, więc przejde do Arvelusa. Zobacze jak zmniejszenie wpłynie na zrównoważenie klasy. Zresztą podczas używania siły wiary również kara do Budowy znika.

EDIT

Ok -6 to jednak troche dużo. Zmniejszyłem o 2. I wymagane rangi zniejszyłem do 4.


Ostatnio zmieniony przez Drakestar dnia Sob 20:43, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:47, 03 Paź 2009    Temat postu:

Problem polega na tym, że postać ta jest praktycznie nie grywalna - umrze na trąd. Moim zdaniem należy wszelkie kary "wbudować" w postać, a jednocześnie uczynić ją niepodatną na inne choroby i postęp trądu nie wynikający z poziomu. Postać może niemal na życzenie usuwać choroby, więc może w tym wypadku w pewnym sensie kontrolować postęp własnej, dzięki sile swej wiary (i związaną z nią boską mocą)

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 20:48, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:49, 03 Paź 2009    Temat postu:

Rozkałd jest zależny tylko od awansu w tej klasie prestiżowej choroba nie rozwija się dalej chyba że awansujemy w tej klasie prestiżowej. A przecież moze zatrzymać spadek atrybutów udanym rzutem obronnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:36, 03 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
Rozkałd jest zależny tylko od awansu w tej klasie prestiżowej choroba nie rozwija się dalej chyba że awansujemy w tej klasie prestiżowej. A przecież moze zatrzymać spadek atrybutów udanym rzutem obronnym.

W takim razie opis jest nieprecyzyjny i aspekt ten, w mej ocenie, wymaga poprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:54, 22 Lis 2009    Temat postu:

Dodał linijkę że musi idać się rzut obronny na Trąd powstrzymujący dalszy spadek atrybutów.

Jeśli są jakieś inne propozycje z chęcią wysłucham.

Co do testów na moje oko klasa daje rade. Jeśli ktoś chciałby ją przetestować dokładniej albo może nią grał to zapraszam do podzielenia się doświadczeniami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:37, 23 Lis 2009    Temat postu:

Powiedz mi, co zyskam wchodząc na tą klasę, a czego nie zyskałbym, zostając bezśmiertnym (dobrzy nieumarli, napędzani energią pozytywną)?
Za to z klasy mamy -4 do budowy, jeden atut stracony (patrz krzepa i kara na 1 poziomie klasy), -2 siły, tylko akcje cząstkowe. Za to zyskujemy 30 HP (od 15 poziomu postaci je tracimy, ze względu na -4 budowy), niepodatność na krytyki, efekty działające na umysł, trucizny i choroby. Klasa jest słaba, delikatnie mówiąc. Fabularnie zaś, czemu postać miałaby roznosić swoją chorobę wobec kogokolwiek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:52, 26 Lis 2009    Temat postu:

Po 1 Nie możesz zostać bezśmiertnym, nie znam szablonu dającą taką możliwość
Po 2 Klasa pozwala zanegować wszystkie negatywne efekty trądu 3/dziennie.
Po 3 Jego moc jest większa od zwykłego paladyna.( lepsze rzuty,PC 7/7 ugodzenie zła) Aura -2 do RO, aura strachu kolejne -2 do RO, dużo niepodatności, przerażające spojrzenie praktycznie kończy walkę z każdym poniżej 6 KW (nie jest to super zdolność, ale zawsze + w porównaniu do paladyn)


Zmieniłbym ilość siły wiary a do około 4/5 dziennie, albo wprowadził atut, który zwiększy ich ilość tak jak atut dodatkowy szał.

Dodałbym poziom klasy do maksymalnej ilości KW przy przerażającym spojrzeniu.

Cytat:
Fabularnie zaś, czemu postać miałaby roznosić swoją chorobę wobec kogokolwiek


Żeby też mogła doświadczyć nawrócenia i odkupienia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:57, 26 Lis 2009    Temat postu:

Okej Klasa została przetestowana i daje radę;]

Ale z dyskusji z moim zaufanym testerem doszliśmy do wnisku że więcej Wiary nie zaszkodzi i w efekcie klasa ma siłę Wiary do 4 razy dziennie i ma atut pozwalający zwiększyć tą ilość.

Przerażające spojrzenie zostało przepisane. W skrócie limit KW to KW Rycerza

Tak to chyba wszystko. Dziękuje goracepapu za dobre rady i uwolnienie mnie od obowiązku bronienia klasy. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:22, 26 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Zwykli ludzie widząc ich udręczone postacie |usuń przecinek| mówią, że są przeklęci|usuń przecinek| i wbrew wszystkiemu nie są tak daleko od prawdy. |wytnij fragment (inaczej masz 2 "ich" o różnym znaczeniu)|. Ciała rycerzy toczy zgnilizna, upodabniając ich do żywych trupów. Choroba ta zwana jest trądem.


Cytat:
Jednak mimo swego stanu|usuń przecinek| rycerze, zamiast zamknąć się w jakimś odległym monastyrze, wybrali służbę siłom dobra, wspierając każdą kampanie i krucjatę swoim udziałem.


Cytat:
I może tak jest w istocie, gdyż jedynie śmierć jest w stanie ukoić ich cierpienia.


Cytat:
Charakter: Nie zły i nie chaotyczny



Popraw wszędzie:
Rycerze Lecrimosa na rycerz Lecrimosa. Nawet, jeżeli chcesz traktować to jako nazwę grupy określenie jej członka pisze sie z małej.

Cytat:
Zdolność działa na upadłych paladynów, tak samo jak na zwykłych członków tej klasy podstawowej.

Nie wyjaśnisza sytuacji. Proponuję, by poziomy upadłego paladyna kumulowały sie z poziomami rycerza Lacrimosa (skoro to i tak ta sama lista zaklęć, to w pewnym sensie ją odzyskuje).

Cytat:
Aura Rozpaczy: Los rycerza jest już przesądzony, więc porzucił on strach przed śmiercią.


Cytat:
Niepodatność na Choroby: Rycerz staje się niepodatny na wszystkie choroby z wyjątkiem jego własnej, wynikającej z tej klasy.


Cytat:
Zdolność nie działa na istoty o większej ilości Kości Wytrzymałości, niż Rycerz Łazarza.


Cytat:
Osoba dotknięta przez rycerza wykonuje rzut obronny na Wytrwałość o ST 10 + poziom w tej klasie prestiżowej + jego modyfikator z Charyzmy |"postaci" nie jest jednoznaczne - której postaci. Było też powtórzenie|. Jeśli rzut się nie powiedzie trafioną postać w pierwszej rundzie ogarniają mdłości i zostaje zarażona trądem. W następnej rundzie wykonuje rzut obronny na Wolę. Jeśli się jej nie uda jest przez liczbę rund równemu poziomowi rycerza bezradna z powodu ogarniającego ją żalu i rozpaczy za swoje czyny. Po tych rundach ofiara traktowana jest jak pod wpływem czaru pokuta. Zwykle (decyzja MP) nie ma już ochoty walczyć i |było bez uzasadnienia powtórzone "zwykle"| odchodzi poszukując sposobu odkupienia swoich win lub staje się jednym z rycerzy.


Cytat:
Ponadto od czwartego poziomu może walczyć do -20 PW, a od siódmego do -30PW.

Przeredaguj to tak, by było oczywiste, że tylko podczas stosowania zdolności.
Czy na pewno nie należałby jakoś określic limitu czasu? W grze fabularnej jego granice mogą byc bardzo mgliste (cały dzień biegu 1,5 m za przeciwnikiem tak, ale moc siada, bo wróg natarł ponownie po 10 sekuncach przerwy?)

Cytat:
Efektów rozkładu nie może cofnąć żaden czar, także cud lub życzenie, jeśli rycerz nie wyrazi na to zgody z własnej, nieprzymuszonej woli.


Klasa jest bardzo nietypowa, potrzebne jest więc dodanie zdania na temat wskrzeszania delikwenta (co w normalnych warunkach usuwa też choroby).

Jeśli chodzi o mechanikę: Jest 7 poziomów w tej klasie. Problem w tym, że nie ma klas po 7 poziomów. Jasne, można wszystko, lecz czy należy wprowadzać specjalnie dla rycerza Lecrimosa tę innowację? Zważywszy na rozkład premii i kar przy zachowaniu zdolności paladynskich sądzę, że w miarę łatwo można klasie dać 5 lub 10 poziomów przy takich samych mocach.

Jeżeli da się to zrobić zachowując zbalansowanie sugeruję osłabienie MRO na Refleks, który nie pasuje.


Ad. poniższego
Tej aury się raczej nie aktywuje Shocked Starczy, że nie da się jej dezaktywować, ni rozproszyć.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 14:11, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:23, 26 Lis 2009    Temat postu:

Napisz jeszcze zasięg działania przerażającego widzenia ( prawdopodobnie 9metrów jak u meduzy).

Teraz aura strachu + przerażające spojrzenie daje fajny efekt, ponieważ efekty strachu się sumują. Więc postać co rundę musi wykonać rzut na wolę albo będzie spanikowana. A i dodaj do aury strachu że na postać której udał się rzut aura nie działa przez 24h, oraz że aurę aktywuje się jako akcję darmową.(żeby było zgodnie z zasadami)
Tak samo można wywołać efekt paniki w kimś poprzez aktywowanie ataku wzrokiem w swojej rundzie, jeżeli przeciwnikowi nie udał się rzut w jego rundzie.

Cytat:
SRD:
Fear Aura (Su)

The use of this ability is a free action. The aura can freeze an opponent (such as a mummy’s despair) or function like the fear spell. Other effects are possible. A fear aura is an area effect. The descriptive text gives the size and kind of area.


Cytat:
Czy na pewno nie należałby jakoś określic limitu czasu? W grze fabularnej jego granice mogą byc bardzo mgliste (cały dzień biegu 1,5 m za przeciwnikiem tak, ale moc siada, bo wróg natarł ponownie po 10 sekuncach przerwy?)


Nie będzie z tym problemu, dużo zdolności określanych jest za pomocą tego terminu. Zdolność przestanie działać , kiedy dane spotkanie się skończy. Albo sytuację w twoim przykładzie traktujesz jako jedność, albo według zasad dnd postać dostaje doświadczenie 2razy...

Cytat:
Jeśli chodzi o mechanikę: Jest 7 poziomów w tej klasie. Problem w tym, że nie ma klas po 7 poziomów. Jasne, można wszystko, lecz czy należy wprowadzać specjalnie dla rycerza Lecrimosa tę innowację? Zważywszy na rozkład premii i kar przy zachowaniu zdolności paladynskich sądzę, że w miarę łatwo można klasie dać 5 lub 10 poziomów przy takich samych mocach.


True necromancer ma 12 poziomów. Sovereign speaker ma 9. Fist of the forest ma 3. To tylko te, które pamiętam z głowy. Jeżeli jest taka konieczność to klasa może mieć te 7 poziomów, ale faktycznie lepiej żeby miała 5 lub 10.

Cytat:
Jeżeli da się to zrobić zachowując zbalansowanie sugeruję osłabienie MRO na Refleks, który nie pasuje


Nie powinno to dużo zmienić.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Czw 23:39, 26 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:14, 12 Gru 2009    Temat postu:

Próbowałem wcześniej rozpisać klase na więcej lub mniej poziomów ale naprawde nie wychodziło to najlepiej.

Aure strachu zmienie najpewniej by działała jak groza smoków. Sprawdziłem teraz dokładniej i pasuje bardziej do klasy.

Słabszy rzut obronny na refleks? Dużo raczej to nie zmieni. Zmienie wieczorem.

EDIT

Grozy jednak nie wprowadziłem, doszedł okres 24h i osłabiłem rzut obronny na wolę.

Jest też taka zdolność przetłumaczyłem ją jako Determinacja to jak uchylenie tylko dla rzutów na wytrwałośc i wole. Pasuje ale nie wiem czy nie zachwiałoby do końca równowagi tej klasy. Dobra chyba jednak zachwieje Cool


Ostatnio zmieniony przez Drakestar dnia Sob 22:59, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:55, 19 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Zdolność działa na upadłych paladynów, tak samo jak na zwykłych członków tej klasy podstawowej.

To nie jest jednoznaczne. Zastanawiając się nad tym doszedłem do pewnego wniosku - ta postać fabularnie nie może nadal być upadłym paladynem, skoro zyskuje moce od bóstwa. Moim zdaniem należy coś o tym napisać, a wtedy zdanie o upadłych paladynach można usunąć.

Cytat:
Od tej chwili każdy przeciwnik postaci który znajdzie się w promieniu 9m od rycerza musi wykonać rzut obronny na Wolę o ST 10 + poziom w tej klasie prestiżowej + modyfikator z Charyzmy lub będzie wstrząśnięty. Jeśli wrogowi uda się rzut obronny staje się odporny na aurę strachu danego rycerza na 24 godziny

Proponuję skrócić (i dodać przecinek):
Od tej chwili każdy przeciwnik postaci, który znajdzie się w promieniu 9 m od niej, musi wykonać rzut obronny (...)

Cytat:
Czary: Postać poprzez swoje poświęcenie bogom nadal zyskuje czary objawień tak dalej jakby awansowała w klasie paladyna. Czyli wspomniany Jorik (Wojownik 10/Rycerz Lacrimosa 5) rzuca czary jak 5 poziomowy paladyn, natomiast Kalern (Paladyn 8/Rycerz Lacrimosa 4) rzuca czary jak paladyn poziomu 12. Zdolność działa na upadłych paladynów, tak samo jak na zwykłych członków tej klasy podstawowej.

Czary: Postać poprzez swoje poświęcenie bogom nadal zyskuje czary objawień tak , jakby dalej awansowała w klasie paladyna. Czyli wspomniany Jorik (wojownik 10/rycerz Lacrimosa 5) rzuca czary jak 5 poziomowy paladyn, natomiast Kalern (paladyn 8/rycerz Lacrimosa 4) rzuca czary jak paladyn poziomu 12. Zdolność działa na upadłych paladynów, tak samo jak na zwykłych członków tej klasy podstawowej.

Uwaga o upadłych dotyczy i powyższego fragmentu.

I w tym momencie zorientowałem się, iż nie ma sensu mówić o błędach w zapisie tak długo, jak długo nie przeczytasz powoli całego tekstu raz jeszcze. W tekście między innymi pojawia się Łazarz (5 razy, zliczywszy po użyciu Ctrl+F). Zwróć też szczególną uwagę na przecinki i wielkie litery.

Mechanicznie niejasna jest dla mnie kwestia trądu. Moim zdaniem należy jasno napisać, jak jest z losowymi karami za "normalny" trąd (1k4 Cha, 1k4 Zr), nie wynikającymi ze "zdolności" rozkład. Sugeruję je usunąć i dołączyć do rozkładu na 1. poziomie.
__________________________________________________________

Cytat:
Rycerze Lacrimosa są tajemniczym zakonem rycerzy okrywających swoje ciała opończami i z metalowymi maskami na twarzach.

Niepotrzebne, rażące powtórzenie "rycerz".

Cytat:
Każdy z rycerzy jest zarażony nieuleczalną chorobą która sprawia, że ich ciała toczy zgnilizn, upodabniając ich do żywych trupów.

Przecinek przed "która".

Cytat:
Charakter: Nie zły i nie chaotyczny

Poza tym - czy neutralna postać nadaje się na rycerza Lacrimosa w świetle tych słów:
Cytat:
Jest to ścieżka prawdziwych świętych i męczenników którą może rozpocząć tylko ktoś, kto pomimo swej choroby i cierpień nadal chce się poświęcić dla innych i zakończyć życie jak bohater.


Cytat:
Rozkład: Nieuleczalna choroba rycerza rozwija się niezwykle szybko ->bez przecinka<- sprawiając, że staje się znacznie słabszy.

Wytnij też spację za minusem w rozkładzie na 1. poziomie.

Cytat:
Wszystkie premie wynikające ze starzenia się wciąż są naliczane jednak kary już nie

Nie specjalnie mi to pasuje. Czy ta postać na prawdę powinna być wiecznie krzepka? Moim zdaniem w jej przypadku spadek atrybutów fizycznych z czasem jest w pełni uzasadniony.

Cytat:
Jeśli wrogowi uda się rzut obronny staje się odporny na aurę strachu danego rycerza na 24 godziny.

Sugeruję (krócej, bez powtórzenia i moim zdaniem mniej syntetycznie):
W razie powodzenia na 24 godziny zyskuje odporność na aurę strachu danego rycerza.

Niezwykle ciężko wyplenić pewne proste błędy. Nazwy czarów, mocy i klas prestiżowych pisze się z małej.
Poza tym:
Cytat:
Osoba dotknięta przez rycerza wykonuje rzut obronny


Proponuję do świętego wśród żyjących dopisać przeróbkę tego zdania:
W odróżnieniu od innych przybyszów, mnicha nadal można wskrzesić tak, jakby wciąż pozostawał istotą należącą do wcześniejszego typu.

Prześledź tekst pod kątem wielkich liter.

Widzę, że naniosłeś pewne poprawki, lecz nie ustosunkowałeś się do kwestii kar za trąd i bycia upadłym paladynem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin