Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Mistrz bliźniaczych ostrzy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 14:04, 17 Kwi 2009    Temat postu: [3.5] Mistrz bliźniaczych ostrzy

Pierwsza moja praca którą odważyłem się opublikować. Nie zostawcie na niej suchej nitki ^^. Jeśli klasa się przyjmie, planuje dodać jeszcze parę rzeczy i zgłosić ją do KŚ. No to jedziem...

MISTRZ BLIŹNIACZYCH OSTRZY
Moje dwa ostrza, przeciw waszym dwóm ostrzom, jesteście gotowi? – Arahir, mistrz bliźniaczych ostrzy.

Poszukiwacz przygód przemierzający starożytne lochy, zwiadowca królewskiej armii eliminujący małe grupy nieprzyjaciół, czy gladiator walczący na arenie dla sławy i pieniędzy, każdy z nich może być mistrzem bliźniaczych ostrzy. Członkowie tej klasy nie są żadną organizacją, to po prostu osoby, które poświęcają się medytacji oraz ciężkim treningom by do perfekcji opanować sztukę walki dwoma mieczami. Pierwsi mistrzowie doszli do wniosku, że nie wystarczy po prostu umieć walczyć. Zdolność dostosowywania się do warunków pola walki, do przewidywania ruchów przeciwnika nim ten o nich pomyśli jest niezwykle ważna. Taką intuicje można osiągnąć tylko poprzez długotrwałą medytacje i ćwiczenie swoich zmysłów. Mistrzowie bliźniaczych ostrzy zawsze walczą takim samym rodzajem broni w obu rękach – twierdzą, że tylko w ten sposób można osiągnąć pełnie kontroli nad nimi. Na tą ścieżkę najczęściej wstępują wojownicy, tropiciele oraz łotrzykowie. Paladyni z racji na swoje zamiłowanie do ciężkich pancerzy dużo rzadziej, a barbarzyńcy praktycznie w ogóle, do treningu umysłu potrzeba zbyt wiele cierpliwości. Najmniej liczną grupę stanowią jednak mnisi, rzadko, ale jednak zdarza się, że przedkładają oni broń białą ponad własne ręce.

Kostka Wytrzymałości: k8.
Wymagania
Postać, która chce zostać mistrzem bliźniaczych ostrzy, musi spełnić następujące wymagania.
Atuty: Skupienie na broni (sztylet, krótki miecz, sejmitar, miecz długi lub miecz półtoraręczny), Walka dwoma orężami, Doskonalsza walka dwoma orężami, dowolny inny atut który w wymaganiach ma walkę dwoma orężami, Żelazna wola.
Umiejętności: Zwinność 6 rang, Spostrzegawczość 4 rangi.

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe mistrza bliźniaczych ostrzy (i atrybut kluczowy dla każdej z nich):
Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Skakanie (S), Spostrzegawczość (Rzt), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Zachowanie równowagi (Zr), Zwinność (Zr).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int.

Właściwości klasowe

Oto właściwości klasowe mistrza bliźniaczych ostrzy.
Biegłość w broni i pancerzu: Mistrz bliźniaczych ostrzy nie zyskuje biegłość w żadnej broni, oraz nie jest biegły w używaniu żadnych pancerzy ani tarcz.
Niezwykła zręczność (zw): Dzięki całkowitemu poświęceniu się treningom walki dwoma mieczami, mistrz bliźniaczych ostrzy redukuje kary za walkę dwoma orężami o 1.
Od 4. poziomu, kary te redukują się o kolejne 1.
Instynktowne parowanie: Mistrz bliźniaczych ostrzy dodaje swój modyfikator z roztropności do KP, jako premię z tarczy (kumuluje się z tą zapewnianą przez atut defensywna wlalka dwoma orężami). Wartość ta nie może być wyższa niż poziom w tej klasie prestiżowej.
Postawy (zw): Mistrz bliźniaczych ostrzy, podczas walki może przyjmować specjalne postawy bojowe, które usprawniają pewne elementy jego sposobu walki kosztem innych. Postawę może przyjąć na początku swojej rundy i jest to akcja będąca odpowiednikiem akcji ruchu - co odzwierciedla czas potrzebny na odpowiednie ustawienie się.

Postawa ofensywna: Mistrz bliźniaczych ostrzy naciera na wroga szybkimi, precyzyjnymi ciosami, zaniedbując w tym czasie swoją obronę. Gdy wykonuje akcje pełnego ataku, zyskuje premię +2 do testów ataku, +1 do testów obrażeń oraz karę -4 do KP, oprócz tego, jeśli w jednego przeciwnika wejdą przynajmniej cztery ataki, nawała ciosów zmusza go do cofnięcia się o 1,5 m. Może się jednak zaprzeć i nie cofnąć się, ale w takim wypadku, na czas jednej rundy, traci premię ze zręczności do KP. Odzyskuje ją po tym czasie, lub jeśli w swojej rundzie oddali się z obszaru zagrożenia mistrza bliźniaczych ostrzy (zależy co nastąpi pierwsze). Od 4. poziomu wartości premię do ataku i obrażeń podwajają się, a kara do KP wynosi -6.
Nie można w tym czasie korzystać z potężnego ataku, walki defensywnej i pełnej obrony.


Postawa defensywna: Mistrz bliźniaczych ostrzy potrafi doskonale wykorzystać obydwa ostrza, do uważnego parowania ciosów jednocześnie nie zaprzestając ataków. Wykonując akcję pełnego ataku zyskuje premię za uniki +2 do KP + 1 za każdy atak, który zdecyduje się poświęcić na parowanie ciosów wroga. Gracz deklaruje przed rozpoczęciem ataku ile ataków chce poświęcić (należy zacząć od tych o najniższej bazowej premii do ataku), nie może jednak poświęcić więcej niż 4 ataków. Oprócz tego, będąc w tej postawie postać cierpi karę -4 do testów ataku.
Od 4. poziomu, zamiast tego, może zdecydować się poświęcić akcję pełnego ataku, by całkowicie skupić się na odbijaniu ciosów. Zyskuje wtedy premię unikową +8 do KP. Ponadto, gdy wróg atakując go, nie przebije jego KP, mistrz bliźniaczych ostrzy może wykonać kontratak (łącznie może wykonać ich cztery - ale nie więcej niż jeden za jedno pudło - zanim nastąpi jego tura, po dwa na każdą rękę. Premie do ataku używa takie jak do czterech najlepszych ataków, które może wykonać normalnie). Cierpi jednak karę -8 do wszystkich testów tych ataków.
Podczas postawy defensywnej, nie może wykorzystać walki defensywnej i pełnej obrony.


Styl grupowy: Postawę tę przyjmują mistrzowie bliźniaczych ostrzy podczas walk z wieloma słabymi wrogami. Gdy wykonuje akcje pełnego ataku zyskuje dwa dodatkowe ataki z pełną bazową premią do ataku (po jednym na rękę), oraz możliwość wykonania kroku półtorametrowego po każdym ataku (nie może jednak przejść więcej niż pozwala mu na to jego szybkość). Z uwagi na to, że postać nie może skupiać się tylko na jednym wrogu, nie może przeciw jednemu konkretnemu przeciwnikowi, wykonać więcej niż dwóch ataków (a oba muszą być inną bronią). Próba wykonania kolejnych ataków w tego samego wroga ponosi dodatkową karę -10, oraz prowokuje okazyjne ataki ze strony zagrażających nieprzyjaciół. Po za tym, na czas działania tej zdolności bohater ponosi karę -4 do wszystkich testów ataku. Od 4. poziomu, mistrz bliźniaczych ostrzy nie może być flankowany przez istoty o KW mniejszym od jego.

Harmonijne cięcia (zw): Począwszy od 3. poziomu mistrz bliźniaczych ostrzy potrafi atakować z niebywałą harmonią oboma mieczami, nawet jeśli się poruszył. W ramach akcji standardowej, może wykonać jeden test ataku z karą -4. W razie trafienia obrażenia zadawane są przez oba miecze. Jeśli premie do ataku obu broni się różnią, należy wykorzystać niższą. Obrażenia od precyzji, oraz atutów takich jak potężny atak, dodawane są tylko raz, a w razie trafienia krytycznego, mnoży się tylko obrażenia od głównej broni.
Medytacja (zw): Mistrz bliźniaczych ostrzy, co najmniej 3 poziomu ma już wystarczająco wyćwiczony umysł, że może podczas medytacji wyostrzyć niektóre ze swych zmysłów, zwiększają w ten sposób swoje zdolności bojowe. Poświęcając godzinę na medytację, może przygotować jedną z opisanych poniżej zdolności, która jest aktywna dopóty, dopóki mistrz bliźniaczych ostrzy nie przygotuje innej:
Instynkt drapieżcy: do obrażeń zadawanych przez broń drugorzędną, dodaje wartość modyfikatora z roztropności, jednak suma połowicznej premii z siły z premią z roztropności, nie może przekroczyć premii z siły do obrażeń bronią główną.
Instynkt ofiary: do testów siły bądź zręczności robionych w celu uniknięcia przewrócenia, rozbrojenia, roztrzaskania broni, oraz gdy broni się przed zwarciem dodaje wartość modyfikatora z roztropności.
Dojrzenie luk: do testów przewracania, rozbrajania, roztrzaskiwania, oraz zwarcia, gdy mistrz bliźniaczych ostrzy jest agresorem dodaje modyfikator z roztropności.
Wyczucie słabości: obszar zagrożenia trafieniem krytycznym wzrasta o 1 (kumuluje się z innymi ulepszeniami krytyka), a w razie trafienia krytycznego, dodaje do obrażeń wartość modyfikatora z roztropności (już po pomnożeniu).
Od 5. poziomu, raz dziennie w ramach akcji całorundowej, mistrz bliźniaczych ostrzy może zamienić jedną z ze zdolności dyscypliny na inną. Jest to krótka medytacja, która prowokuje okazyjne ataki.
Obrotowe cięcia (zw): Od 5. Poziomu, mistrz bliźniaczych ostrzy, potrafi wykorzystać swe ostrza do zaatakowania wszystkich zagrażających mu wrogów. Zdolność ta działa jak atut wirujący atak, z tą różnicą, że postać wykonuje atak dwoma mieczami. Jest to męcząca czynność, dlatego mistrz bliźniaczych ostrzy jest zmęczony przez 1k4 rundy po użyciu jej.

Specjalne: Mistrz bliźniaczych ostrzy potrzebuje całkowitej swobody ruchów, by móc w pełni wykorzystać potencjał swych zdolności. Jeśli założy jakikolwiek pancerz lub tarczę, traci wszystkie zdolności klasowe dopóki go nosi.
Wszystkie zdolności tej klasy, po za niezwykłą zręcznością, działają tylko, gdy postać dzierży dwa takie same rodzaje broni, pochodzące z listy tych, w których zyskuje biegłość na 1. poziomie.
Od 3. poziomu, nie musi spełniać wymaganych czterech poziomów wojownika, by wziąć specjalizację w broniach mistrza bliźniaczych ostrzy.
Od 5. poziomu, nie musi spełniać wymagań dotyczących zręczności dla nieepickich atutów związanych z walką dwoma orężami.
Mnich który zdecyduję się wziąć tą klasę, może dalej rozwijać poziomy mnicha.
<table width="50%" border="5" cellpadding="10">
<tr><td>Poziom</td><td>Bazowa premia do ataku</td><td>Rzut obronny na wytrwałość</td><td>Rzut obronny na refleks</td><td>Rzut obronny na wolę</td><td>Specjalne</td></tr>
<tr><td>1.</td><td>+1</td><td>+0</td><td>+2</td><td>+0</td><td>Niezwykła zręczność (-1), instynktowne parowanie, postawy</td></tr>
<tr><td>2.</td><td>+2</td><td>+0</td><td>+2</td><td>+0</td><td>-</td></tr>
<tr><td>3.</td><td>+3</td><td>+1</td><td>+3</td><td>+1</td><td>Harmonijne cięcia, medytacja</td></tr>
<tr><td>4.</td><td>+4</td><td>+1</td><td>+4</td><td>+1</td><td>Niezwykła zręczność (-2)</td></tr>
<tr><td>5.</td><td>+5</td><td>+1</td><td>+4</td><td>+1</td><td>Obrotowe cięcia</td></tr>
</table>


Ostatnio zmieniony przez Warag dnia Pią 20:11, 03 Wrz 2010, w całości zmieniany 25 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 17:22, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Pozwolę, że skomentuję.

1)
Cytat:
Użycie ich deklaruje w akcji darmowej na początku swojej rundy. Każda trwa 3 rundy + modyfikator z budowy mistrza bliźniaczych ostrzy, a może ich użyć raz na poziom w tej klasie + modyfikator z roztropności (w dowolnej kombinacji). Może zakończyć postawę wcześniej, ale tylko na początku swej rundy.


Cóż... w Tome of Battle pozycje (Stances) aktywowało się za pomocą akcji błyskawicznej, ale trwały one praktycznie dopóty użytkownik nie stracił przytomności. :] Poza tym, dość wyważona zdolność, tylko Postawa defensywna wymaga głębszej analizy. Styl grupowy to niejako "Sweeping Strike" War Minda (5. poziom).

2)
Cytat:
Wyczucie słabości: obszar zagrożenia trafieniem krytycznym wzrasta o 1, a do testu potwierdzającego krytyka, dodaje modyfikator z roztropności.


To też dośc mocne. Niby Warblade tak samo ma... wymaga też głębszej analizy.

Do tego na 5. poziomie zamiana tylko jako akcja całorundowa...

3)
Cytat:
Ściana ostrzy (zw): Od 5. Poziomu, mistrz bliźniaczych ostrzy, potrafi raz dziennie drastycznie zwiększyć szybkość i intensywność swoich cięć. Aby to zrobić, musi poświęcić akcje pełnego ataku. Nie wykonując żadnego testu ataku, zadaje 15k6 obrażeń wszystkim w jego obszarze zagrożenia, udany rzut na refleks zmniejsza je o połowę. Oprócz tego, przeciwnicy, którzy dostaną obrażenia, muszą wykonać rzut obronny na wolę, nieudany oznacza, że stają się wstrząśnięci do końca spotkania. ST obu rzutów wynosi 15 + modyfikator z roztropności mistrza bliźniaczych ostrzy.


To już w ogóle... Rozumiem, że ta prestiżówka jest dostępna od 15. poziomu Wojownika (czyli ta zdolność - na 20 poziomie klasowym), ale w sumie dodałbym jednak test ataku. Z wszelkimi modyfikatorami od prestiżówki, ale jednak. A przeciw komu? Przeciw najwyższej KP, jaką posiada(ją) przeciwnicy w obszarze zagrożenia... Wtedy będzie git, ewentualnie, jakby okazało to się za słabe (po modyfikacji), to dałbym ilość dzienną "1/3 modyfikatora z Roztropności".

A co nam wychodzi finalnie? Postać władająca dwoma orężami bez kar, do tego przyjmująca rozmaite pozycje, wykorzystującą hurtowo Roztropność, mogącą atakować 2 przeciwników na raz, i do tego zadająca dośc spore obrażenia raz dziennie, ot tak... Wymagania dość spore, jednakże w większości "do wzięcia" przez typowego bohatera walczącego dwoma orężami.... Finalnie? Mocna klasa, trzeba by ją zanalizować dogłębnie, czy gdzieś jest wyraźnie przesadzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:37, 17 Kwi 2009    Temat postu:

1. Przeczytaj tekst jeszcze raz. Jest wiele błędów w konstrukcji zdań, a przecież nie popełniasz ich w swoich komentarzach. Przyglądając się pracy z dystansem powinieneś je wykryć.
2. Po co mają medytować? Wojownik to nie mnich. Usuń lub rozwiń, uzasadnij.
3. To wojownicy. Czemu mieliby mieć 4 punkty umiejętności na poziom?
4. Co walka z dwoma mieczami ma za związek z podkradaniem się? Wyrzuć to z klasowych.

Mechanikę w ujęciu zbalansowania skomentuję wyrażając swe odczucia, nie zaś w wyniku wnikliwej analizy, więc uznaj to tylko za sugestie:
- Ściana ostrzy - ta zdolnośc mi się nie podoba. Po prostu jest nie realistyczna, nie wiarygodna i nie mogę sobie tego wyobrazić. Zamień np na wirujący atak 2 broniami na raz (swoją drogą ten, w zamian za cos innego, pasowałby do wymagań)
- Harmonijne cięcia połączone ze zdolnościami opartymi na flankowaniu przeciwnika będe przegięte, a nieraz nadwyraz nie logiczne
- Styl grupowy też nie ma jakiegoolwiek uzasadnienia. Atakować każdym ciosem 2 przeciwników? Wyciaga się na 20. 16 ciosów! Zmień, usuń, a jak musi być, to pozwól na niezależny atak 2 ostrzami na 2 przeciwników, z pełną bazową premią do ataku (jako akcja całorundowa, zamiast pełnego ataku).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 17:42, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Tego właśnie się obawiałem, że będzie trochę za mocna.

Cytat:
Cóż... w Tome of Battle pozycje (Stances) aktywowało się za pomocą akcji błyskawicznej, ale trwały one praktycznie dopóty użytkownik nie stracił przytomności. :] Poza tym, dość wyważona zdolność, tylko Postawa defensywna wymaga głębszej analizy. Styl grupowy to niejako "Sweeping Strike" War Minda (5. poziom).

Mechanicznie to postawy które dałem tej klasie, są bardziej zbliżone to szału barbarzyńcy, natomiast o stance'ach myślałem dając kilka postaw do wyboru.
Postawa defensywna? Raczej myślałem, że to styl grupowy będzie za silny.

Cytat:
To też dośc mocne. Niby Warblade tak samo ma... wymaga też głębszej analizy.

Zastanawiam się, czy nie dopisać, że nie kumuluje się z poprawionym trafieniem krytycznym i ostrością.

Cytat:
Do tego na 5. poziomie zamiana tylko jako akcja całorundowa...

Raz dziennie, jeśli to ma znaczenie :).
Cytat:

To już w ogóle... Rozumiem, że ta prestiżówka jest dostępna od 15. poziomu Wojownika (czyli ta zdolność - na 20 poziomie klasowym), ale w sumie dodałbym jednak test ataku. Z wszelkimi modyfikatorami od prestiżówki, ale jednak. A przeciw komu? Przeciw najwyższej KP, jaką posiada(ją) przeciwnicy w obszarze zagrożenia... Wtedy będzie git, ewentualnie, jakby okazało to się za słabe (po modyfikacji), to dałbym ilość dzienną "1/3 modyfikatora z Roztropności".

Początkowo tak miało być (test ataku znaczy się), ale wydawało mi się, że to nie potrzebne osłabianie zdolności która jest raz na dzień. Chyba się pomyliłem. Na razie jednak wstrzymam się ze zmianą, zobaczymy co inni sądzą.

Cytat:
Mocna klasa, trzeba by ją zanalizować dogłębnie, czy gdzieś jest wyraźnie przesadzone.

I dlatego właśnie wrzuciłem ją na forum, liczę na Waszą pomoc :).

Edycja (do postu Kamulca):

1. Wieczorem sprawdzę to dokładnie.
2. W zamierzeniach, członkowie tej klasy mają osiągać doskonałość w walce poprzez trening ciała i wyćwiczenie swoich zmysłów. Coś jak mnich, ale nie do końca. Rozwinę to.
3. Racja, obniżę do dwóch.
4. Pasowały mi te umiejki do zwinnej postaci, jednak jak teraz patrzę, to rzeczywiście jakoś średnio pasują.

Cytat:
- Ściana ostrzy - ta zdolnośc mi się nie podoba. Po prostu jest nie realistyczna, nie wiarygodna i nie mogę sobie tego wyobrazić. Zamień np na wirujący atak 2 broniami na raz

Hmm...muszę jeszcze pomyśleć nad tą zdolnością, właściwie to początkowo miała to być zdolność czaropodobna analogiczna do bariery ostrzy.

Cytat:
(swoją drogą ten, w zamian za cos innego, pasowałby do wymagań)

Wirujacy atak ciężko osiągnąć inną klasą niż wojownikiem, a klasa jest skierowana również dla innych. Po za tym opiera się na intelekcie, a nie na roztropności (która jest wiodącym atrybutem dla tej klasy).

Cytat:
- Harmonijne cięcia połączone ze zdolnościami opartymi na flankowaniu przeciwnika będe przegięte, a nieraz nadwyraz nie logiczne

Szczerze mówiąc, tak myślałem, że zdolność ta będzie za mocna. Może ograniczyć ją do jednego użycia na spotkanie/wroga?

Cytat:
- Styl grupowy też nie ma jakiegoolwiek uzasadnienia.
Tu wzorowałem się trochę na Wiedźminie (grze), pomyślę nad czymś co bardziej będzie pasowało do walki dwoma broniami.

Cytat:
to pozwól na niezależny atak 2 ostrzami na 2 przeciwników, z pełną bazową premią do ataku (jako akcja całorundowa, zamiast pełnego ataku).

Zawsze byłem święcie przekonany, że można atakować dwóch wrogów naraz dwoma różnymi mieczami. Jest coś o tym w podręcznikach?


Ostatnio zmieniony przez Warag dnia Pią 18:07, 17 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 17:53, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Mechanicznie to postawy które dałem tej klasie, są bardziej zbliżone to szału barbarzyńcy, natomiast o stance'ach myślałem dając kilka postaw do wyboru.
Postawa defensywna? Raczej myślałem, że to styl grupowy będzie za silny.


Nie zważaj na uwagi innych, co do Stylu Grupowego. Skoro Wizardsi to dali do prestiżówki o znacznie mniejszych wymaganiach, to oznacza, że jednak nie jest to aż tak przepakowane... Zwlaszcza, że tam to jest praktycznie "cały czas", bez przyjmowania postaw ani kar.

Cytat:
- Styl grupowy też nie ma jakiegoolwiek uzasadnienia. Atakować każdym ciosem 2 przeciwników? Wyciaga się na 20. 16 ciosów! Zmień, usuń, a jak musi być, to pozwól na niezależny atak 2 ostrzami na 2 przeciwników, z pełną bazową premią do ataku (jako akcja całorundowa, zamiast pełnego ataku).


Dając Tri-Krina oraz 10 poziomów Derwisha też tyle wyciągniesz. :] A mieszając w to jeszcze 5 poziomów War Minda (jeżeli da się zrobić: Wojownik 2/Psychowojownik 2/War Mind 5/Derwish 10), to masz... 32 ataki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:20, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Dając Tri-Krina oraz 10 poziomów Derwisha też tyle wyciągniesz. :] A mieszając w to jeszcze 5 poziomów War Minda (jeżeli da się zrobić: Wojownik 2/Psychowojownik 2/War Mind 5/Derwish 10), to masz... 32 ataki.

W tym wypadku jest to zdolność de facto wojownika - moc nie jest nadnaturalna lub czaropodobna - czyli to jest nie logiczne, nie wiarygodne itd. Wyobraź sobie kogoś wykonującego po 8 cięć na obu wrogów. Gdyby ktoś dał podobną zdolność postaci z oburęcznym toporem, czy runką, też byłbym przeciwny, by mógł zadawać 8 ciosów w 6 sekund (bez zdolności nadzwyczajnych, czy czaropodobnych). Zwróć też uwagę, że to nie trwa jednej rundy – nie jest to nagły „wybuch energii”.

Odnośnie postaw - pomyśl, czy nie warto zamienić ich na stałe zdolności - podczas walki wybierają tylko, w który tryb przechodzą (wymagałoby to uczynienia ich nie za mocnymi. Mógłbyś wtedy dorzucić jakiś tryb "standardowy".
Weź pod rozwagę, czy nie powinny zależeć od poziomu lub na konkretnym (konkretnych), np. 4., być wzmacniane.

Odnośnie KŚ dodam, byś pomyślał, jak tę klasę odróżnić (choć nie udziwnić) od już istniejących - cyklona z 3.0 (tu się różni na +, bo jest ciekawsza) i klas z 3.5.

Jeżeli masz nadmiar pomysłów, które bardzo chcesz zawrzeć, a nie możesz zbalansować na 5 poziomach, zawsze można klasę uczynić przystosowaną do 10 poziomów awansu (choć fakt, że klasa z 5 poziomami jest całkiem użyteczna).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 18:51, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
W tym wypadku jest to zdolność de facto wojownika - moc nie jest nadnaturalna lub czaropodobna - czyli to jest nie logiczne, nie wiarygodne itd. Wyobraź sobie kogoś wykonującego po 8 cięć na obu wrogów. Gdyby ktoś dał podobną zdolność postaci z oburęcznym toporem, czy runką, też byłbym przeciwny, by mógł zadawać 8 ciosów w 6 sekund (bez zdolności nadzwyczajnych, czy czaropodobnych). Zwróć też uwagę, że to nie trwa jednej rundy – nie jest to nagły „wybuch energii”.


Argument czysto "klimatyczny". Takie nie powinny mieć miejsca przy omawianiu mechaniki. Takowe argumenty, jak ten podkreślony, to samo widzimisie, "poprawianie" wpływu mechaniki do sesji. :]

Inna sprawa, że tam błąd palnąłem związany wymogami. No dobra, przepaszam, dla Tri-Krina to nie jest spełnione... Ale dla Zwodnika? (Lśniące Południe; ma 3 kończyny do użytku bojowego - dwie przednie łapy oraz ogon). Tylko dać dodatkowy poziom Wojownika i po sprawie... LA 0, gwoli ścisłości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 18:58, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Koncept klasy wydaje mi się fajny, dlatego postanowię Cię trochę wesprzeć :). Jednak uprzedzam, że nie jestem jakimś mistrzem w balansowaniu klas prestiżowych, dlatego moje propozycje proszę potraktować jako luźne przemyślenia.
Kamulec napisał:
Odnośnie postaw - pomyśl, czy nie warto zamienić ich na stałe zdolności - podczas walki wybierają tylko, w który tryb przechodzą (wymagałoby to uczynienia ich nie za mocnymi. Mógłbyś wtedy dorzucić jakiś tryb "standardowy".


Wydaje mi się to najrozsądniejszą propozycją. Jednak aby ją zrealizować, proponuje wprowadzenie pewnych modyfikacji:

Osobiście dałbym Mistrzowi Bliźniaczych Ostrzy premię do KP z inteligencji. Po prostu wyobrażam sobie tę klasę jako wojownika, który sprytnie i finezyjnie kręci młynki dwoma ostrzami, parując ciosy i przechodząc do szybkich kontr, będąc przy tym otoczony wrogami ze wszystkich stron. Pasuje mi to tym bardziej, że łotrzykowie i wojownicy raczej mają większego INT'a (łotr do umiejejek, a woj np. do wyspecjalizowania). Stała premia z inteligencji do KP, umożliwiłaby zmodyfikowanie opisywanych w klasie postaw na następujące:

- Standardowa: czyli nic nie dodajemy, ani nie odejmujemy
- Defensywna: działa jak wyspecjalizowanie + nie tracisz premii z INTa w razie flankowania
- Ofensywna: odejmujesz premię z INTa do KP, aby dodać ją do trafienia
- Grupowa: (tutaj mam mały problem), jednak wstępnie proponowałbym dodanie 1 dodatkowego ataku w rundzie (z najwyższą premią) kosztem kary -2 do wszystkich. Broń, jaką miałby wykonać dodatkowy atak wybierasz raz w rundzie (coś a'la przyspieszenie). Mając 2 bronie będzie nieźle siekał - kosztem precyzji Very Happy

Premię do KP z INTa ograniczyłbym tylko do stosowania lekkiego pancerza, braku tarczy i posiadania dwóch broni. Oczywiście byłaby to premia unikowa.

No i dział "Dyscypliny" oparłbym także na Inteligencji. Ale przemyślenia na temat tych modyfikacji później. Najpierw wolałbym usłyszeć, co powiesz na mój pomysł.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Pią 18:59, 17 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 20:00, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Propozycja aby uczynić postawy zdolnościami stałymi, jest warta przemyślenia, aczkolwiek musiałbym je wtedy osłabić, zapewne w sposób który przedstawił Narsaroth.

Co do oparcia klasy o intelekt. Nie bardzo pasuje mi to do koncepcji. Moje założenie jest takie, że mistrz bliźniaczych ostrzy podczas walki opiera się na intuicji i dzięki niej dostosowuje się do sytuacji. Robiąc małe porównanie: jest mu bliżej do mnicha niż szermierza, pod względem filozofii walki

Cytat:
Premię do KP z INTa ograniczyłbym tylko do stosowania lekkiego pancerza, braku tarczy i posiadania dwóch broni. Oczywiście byłaby to premia unikowa.

W początkowej fazie tworzenia, dałem mu premię do KP (z roztropności), nie byłem jednak pewien, czy to go nie przepakuje. Właśnie z tego powodu, dałem mu potem intuicyjne parowanie, jako zdolność dyscypliny.

Co do stylu grupowego jeszcze.
Jeden atak który trafia dwóch wrogów nie polega na tym, że mistrz wykonuje dwa cięcia. Jest to jedno długie, młynkowe cięcie które może trafić obu wrogów. Stąd wymóg by stali obok siebie i kara -5 do ataków.

Teraz moje pytania:
1. Zmienić postawy na stałe zdolności osłabiając je, bo nadal nie jestem tego pewien?
2. Czy zmiana, by harmonijne cięcia działały raz na walkę dla każdego wroga, będzie dobra?
3. Ściana ostrzy: zmienić na zdolność czaropodobną i nakazać wykonanie testu ataku, pójść w kierunku wirującego ataku, czy raczej pomyśleć nad czymś jeszcze innym?

________________________
Zmieniłem trochę umiejętności dostosowując się do sugestii Kamulca, oraz wstępny opis.
Zmieniłem również, że harmonijne cięcia, działają tylko raz na spotkanie dla każdego przeciwnika.

A, jeszcze jedno:
Cytat:
Odnośnie KŚ dodam, byś pomyślał, jak tę klasę odróżnić (choć nie udziwnić) od już istniejących - cyklona z 3.0 (tu się różni na +, bo jest ciekawsza) i klas z 3.5.

Od cyklona jak już wspomniałeś różni się i to znacznie. Z 3.5, przypominam sobie jedynie tempesta (z klas walczących dwoma orężami) który jest zrobiony pod atak z doskoku.


Ostatnio zmieniony przez Warag dnia Pią 20:41, 17 Kwi 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 21:53, 17 Kwi 2009    Temat postu:

No domyślam się, że moja interpretacja co do tej głównej premii mogła nie być prawidłowa. Choć dawanie mu premii z roztropności jest wyraźnym ukłonem w stronę tropiciela :).

Warag napisał:
W początkowej fazie tworzenia, dałem mu premię do KP (z roztropności), nie byłem jednak pewien, czy to go nie przepakuje. Właśnie z tego powodu, dałem mu potem intuicyjne parowanie, jako zdolność dyscypliny.


Pamiętajmy, że klasy, do których jest adresowana ta prestiżówka nie mają zbyt wysokiej roztropności (z wyjątkiem tropiciela, która jest potrzebna do czarów). Dlatego sądzę, że premię z RZT do KP można mu dać na stałe. Premia nie będzie wielka, acz zauważalna Very Happy. Dodałbym, że jego intuicyjna premia do KP nie zanika w wypadku flankowania itp. jednak warunkiem jest, że musi mieć wyciągnięty oręż. Obostrzeniem w tym wypadku byłby wymóg noszenia lekkiego pancerza i stosowania wyłącznie 2 broni w trakcie walki.

Warag napisał:
Teraz moje pytania:
1. Zmienić postawy na stałe zdolności osłabiając je, bo nadal nie jestem tego pewien?
2. Czy zmiana, by harmonijne cięcia działały raz na walkę dla każdego wroga, będzie dobra?
3. Ściana ostrzy: zmienić na zdolność czaropodobną i nakazać wykonanie testu ataku, pójść w kierunku wirującego ataku, czy raczej pomyśleć nad czymś jeszcze innym?


1. Cały czas oponuję za opcją, aby były one na stałe. Dałbym możliwość jej zmiany na początku każdej rundy, w akcji darmowej lub będącej odpowiednikiem ruchu (jak wolisz). Jeżeli zamierzasz skorzystać z mojej propozycji, to po prostu zamiast INTa zastosuj modyfikator z RZT. Tylko w przypadku pozycji defensywnej zmieniłbym modyfikator z RZT do KP na półtorakrotny, z uwagi na fakt, że proponowałem nadanie tego modyfikatora do KP na stałe (w dodatku z zachowaniem premii w wypadku flankowania). Ma to na celu podkreślić różnice w sposobie walki. Jednak warto stworzyć w tym wypadku jakieś obwarowanie, gdyż gdyby w tym trybie walki nie korzystać z premii gwarantowanej przez wyspecjalizowanie, to zwiększony modyfikator z RZT dostawałbyś za darmo. Dlatego proponuje wymóg, że wyspecjalizowanie w tym trybie musi być zastosowane (choćby z minimalną karą, ale jednak). Reszta propozycji dot. postaw (jak na razie) bez zmian.
2. Co do tej opcji mam mieszane uczucia. Bo daje ona dużo, w wypadku gdy bazową klasą jest łotrzyk. W reszcie wypadków po prostu obniża KP wroga. Jednak opis "Zdolność ta działa tylko raz na spotkanie na każedgo wroga. bym przeredagował na: "Zdolność tą można zastosować na pojedynczym wrogu tylko raz podczas walki". Jednak pamiętajmy, że ta zdolność może nieźle namieszać. Dlatego proponuję na dodatek test blefu (jak przy fincie) - może to to nieco zbalansuje tą zdolność? Nie napisałeś jeszcze, jak jest w wypadku, gdy postać ma ukradkowy atak. Wchodzą wówczas dwa ukradkowe ataki, czy tylko jeden? Bo na pierwszy rzut oka wygląda mi na dwa ukradkowe, gdyż wroga flankują dwa miecze. A to mi się zdaje dosyć mocną zdolnością.
3. Ja jednak proponowałbym czegoś w stylu wirującego ataku, jednak z wykorzystaniem dwóch broni. Zauważ, że 15k6 dla wszystkich dookoła to niezła młócka Very Happy. Za bardzo mi trochę śmierdzi tu czarami. Dziwne, że taką quasi magiczną zdolność podczepiłeś pod (zw), choć wygląda mi na czaropodobną. Wyobraź to sobie w praktyce: skąd u klasy (takiej niezbyt magicznej) takie przyspieszenie? Rozumiem, że raz na dzień, że wyszkolenie itd. ale ja jednak przychylałbym się do wyjaśnień Kamulca, że jest to niezbyt logiczne.

Zobaczę, co powiesz na postawione powyżej propozycje. Jeżeli się do nich przychylisz, można wtedy tknąć "Dyscypliny".

Mam nadzieję, że moje spostrzeżenia okazały się choć trochę pomocne. Rzadko cokolwiek krytykuję, jednak widzę, że KŚ trochę podupada, więc postanowiłem troszeczkę pchnąć ten projekt.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Pią 22:13, 17 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 23:53, 17 Kwi 2009    Temat postu:

Od teraz postawy są stałe i słabsze w porównaniu ze wcześniejszą wersją. Mam nadzieję, że tera będą w porządku :).
Zmniejszyłem też rzuty obronne na wolę do słabych.
Stałej premii do KP na razie nie daję, wolałbym żeby była to jedna ze zdolności dyscypliny (co osłabia postać, a nie chcę rozszerzać klasy na dziesięć poziomów.)
Nad harmonijnymi cięciami pomyślę jutro, tak by zrobić z tego zdolność działającą cały czas, ale by nie była przepakowana.
Ścianę ostrzy przerobię na wirujący atak, ale to też jutro (późno już jest, śpiący jestem ^^)
A postaw nie chcę uzależniać od jakichkolwiek atrybutów, one mają zależeć tylko i wyłącznie od umiejętności bojowych postaci (mechanicznie, fabularnie te instynkty tez tam grają jakąś rolę, ale nie tak dużą, by od nich wszystko zależało), dyscyplina natomiast, wprowadza wykorzystywanie instynktów postaci.

Jestem niezmiernie wdzięczny wszystkim którzy skomentowali moją pracę. Wasza pomoc jest nieoceniona przy doprowadzeniu tej klasy do grywalnego stanu :).

_______________
Ściana ostrzy została już zmieniona.
__________________
Harmonijne cięcia również.


Ostatnio zmieniony przez Warag dnia Sob 10:41, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 11:37, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Najpierw skupię się na jednej rzeczy - na pozbawianiu tej klasy noszenia pancerza. Uważam, że albo powinieneś dać tej klasie stałą premię do KP, albo dopuścić używanie lekkiego pancerza. Zauważ, że klasy, które nie mogą nosić pancerza (jak np. duelist, invisible blade) dostają stałą premię do KP (w czasie walki). U ciebie wymaga to użycia jednej z dyscyplin - powoduje to właściwie wymuszenie jej stosowania. Zauważ, jak duże znaczenie ma KP dla wojownika, który w dodatku nie może nosić tarczy ani pancerza. Przecież nie będzie on cały czas walczył w trybie defensywnym co nie? Według mnie to utrudnienie jest bez sensu - zwłaszcza, że ta klasa jest także adresowana do walczących z licznymi przeciwnikami i jest ewidentnie wojownicza.

Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 11:40, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:46, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Harmonijne cięcia - a jak z szarżą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 12:13, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Narsaroth
Cały czas miałem wrażenie, że danie mu tej stałej premii do KP będzie trochę za mocne, ale chyba jednak masz rację. Dostanie premię z roztropności do KP, z zaznaczeniem, że nie więcej niż poziom w tej klasie prestiżowej. Usunę też, że od 5. poziomu nie musi spełniać wymogu zręczności do atutów walki dwoma orężami - teraz widzę, że to bez sensu, skoro nie nosząc pancerzy i tak będzie miał wysoką wartość tego atrybutu.

Kamulec
Szarża to akcja całorundowa, więc nie może użyć tu tej zdolności. Ale właśnie dojrzałem coś co może rodzić wątpliwości:
Cytat:
w ramach akcji pojedynczego ataku

zmienię to na akcje standardową, wtedy wszystko powinno być jasne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 12:58, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Harmonijne cięcia - domyślam się, że jest to coś w stylu wielostrzału tropiciela? Jeżeli tak, to powinieneś poprawić nieco opis tej umiejętności, na bardziej jasny. Napisałeś tak: "Począwszy od 3. poziomu mistrz bliźniaczych ostrzy potrafi atakować z niebywałą harmonią oboma mieczami, nawet jeśli się poruszył. Może wykonać atak obydwoma mieczami, w ramach akcji standardowej, z karami -4 do obydwu.

Domyślam się, że w tym wypadku wykonujemy tylko jeden rzut na trafienie z karą -4, który w wypadku trafienia zadaje obrażenia od obu oręży? Jeżeli jest tak, jak napisałem, to zalecałbym opis przeredagować nieco. Poprawiłbym go na coś w stylu:"Począwszy od 3. poziomu mistrz bliźniaczych ostrzy potrafi atakować z niebywałą harmonią oboma mieczami, nawet jeśli się poruszył. Może w ramach akcji standardowej wykonać jeden test ataku, z karą -4. W wypadku trafienia, obrażenia są zadane przez obydwie bronie."

Nie napisałeś jeszcze, co się dzieje w wypadku trafienia krytycznego. Mnożymy obrażenia tylko od jednej broni? Napisz jeszcze co się dzieje, gdy przy pomocy tej zdolności zostanie zaatakowany przeciwnik będący nieprzygotowanym, gdy Mistrz bliźniaczych ostrzy ma ukradkowy atak.

Ponadto do tabelki wkradł się malutki błąd. Na 4 poziomie Mistrz bliźniaczych ostrzy powinien mieć premię do bazowego ataku +4, a nie zaś +5.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 13:04, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Rzeczywiście, zaraz przeredaguje opis. W wypadku krytyka mnoży się obrażenia tylko głównej broni. Tak samo, obrażenia od precyzji, potężnego ataku itd, dodaje się tylko raz. Też to dopiszę.
Hmm, jak ja zrobiłem ten błąd w tabelce, nie mam pojęcia :). Już poprawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 13:50, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Czy premia wynikająca z dyscypliny "Wyczucie słabości" jest kumulatywna z Doskonalszym TK lub z ostrością w magicznej broni? Warto się zastanowić (jak wspominał wcześniej Laveris), czy premia z RZT do potwierdzenia krytyka nie jest przegięciem.
Proponuję w zamian: zostawić premię +1 i uczynić ją kumulatywną. Zamiast premii z RZT do potwierdzenia krytyka sugerowałbym np. zwiększenie mnożnika o 1, gdy krytyka potwierdzisz 20 na kości. Co sądzisz o tym pomyśle?

Co do walki defensywnej. Proponowałbym zmienić nieco tą zdolność na poziomie 4. Zamiast wymuszać +4/-4 lepiej daj możliwość zwiększenia do +4/-4. W ten sposób tą zdolność będzie można dostosowywać do warunków panujących w boju. Bo nie zawsze zachodzi potrzeba tak zaciętej obrony, żeby stosować +4/-4 Very Happy. Czy można tą zdolność połączyć z Wyszkoleniem w walce (wyspecjalizowaniem)?

A przyszło mi takie ogólne pytanie. Co się dzieje, jak postać ma ujemny modyfikator z RZT? A co się dzieje jak ma modyfikator 0? Jeżeli nie dostaje żadnej premii z RZT to znaczy, że nie może korzystać z większości umiejętności tej klasy.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 14:43, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:33, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Wyczucie słabości: Dopiszę, że się kumuluje, usunę premię do potwierdzenia krytyka, ale ze zwiększeniem mnożnika przy dwudziestce na razie się wstrzymam.

Postawa defensywna: nie można łączyć jej z walką defensywną i pełną obroną. Było to wcześniej, ale jak zmieniłem postawy, zapomniałem z powrotem napisać. Zaraz poprawię.
Teraz jak się zastanawiam, to nie wiem czy nie za dużo KP można osiągnąć dzięki tej postawie od czwartego poziomu. Bo przy 7 atakach, poświęcając je wszystkie dostajemy premię +11 do KP. Myślę czy by nie zmienić tego tak, że dostaje +1 do KP za każde dwa poświęcone ataki. Co o tym myślicie?

Jak ma ujemny to tak samo jakby miała +0 - umiejętności bazujące na RZT, nic nie dadzą. W końcu nikt nie bierze mnicha, mając ujemną roztropność czy szermierza mając 10 intelektu. W wymaganiach chciałem umieścić atut wymagający roztropności, niestety nie ma takowego w SRD, stąd dałem żelazną wolę, jako najbliższy temu (no i pasuje do medytacji).


Ostatnio zmieniony przez Warag dnia Sob 15:42, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 19:38, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Warag napisał:
Teraz jak się zastanawiam, to nie wiem czy nie za dużo KP można osiągnąć dzięki tej postawie od czwartego poziomu. Bo przy 7 atakach, poświęcając je wszystkie dostajemy premię +11 do KP. Myślę czy by nie zmienić tego tak, że dostaje +1 do KP za każde dwa poświęcone ataki. Co o tym myślicie?


+1 na każde dwa? Według mnie to niepotrzebne skracanie. Po prostu ogranicz ilość poświęconych ataków do 4 (rozdzielone po 2 na każdą broń). I będzie dobrze :)

Warag napisał:
Jak ma ujemny to tak samo jakby miała +0 - umiejętności bazujące na RZT, nic nie dadzą. W końcu nikt nie bierze mnicha, mając ujemną roztropność czy szermierza mając 10 intelektu. W wymaganiach chciałem umieścić atut wymagający roztropności, niestety nie ma takowego w SRD, stąd dałem żelazną wolę, jako najbliższy temu (no i pasuje do medytacji).


No właśnie - wymagania wogóle nie wskazują na klasę, która wymagałaby posiadania wysokiej roztropności. Ta prestiżówka wymaga zręczności i biegłego władania dwoma broniami, które później będą doskonalone. Choćby z tego powodu proponowałem wcześniej inteligencję, ale jeżeli nie jest zgodne to z Twoją koncepcją to rozumiem. Jednak w wypadku dobrania tak specyficznego atrybutu (którego wojownicy i łotrzykowie nie mają zbyt wiele), proponuję nadanie minimalnej premii z RZT +1. Po prostu jak nie ma na dodatniego modyfikatora, to zawsze dostaje +1. Choć to niestety nie będzie zbyt wiele, jednak zawsze coś. W takim układzie jaki jest teraz, ta klasa staje się bezużyteczna. Dlatego proponuję rozważyć tą propozycję.

PS. Ale jak mnich nie ma nawet premii z RZT to i tak dostaje premię do KP = 1/5 poziomu postaci.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 19:42, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 20:02, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
+1 na każde dwa? Według mnie to niepotrzebne skracanie. Po prostu ogranicz ilość poświęconych ataków do 4 (rozdzielone po 2 na każdą broń). I będzie dobrze :)

To właśnie nazywa się proste rozwiązanie problemu :). Tak też zrobię.

Do wymagań najchętniej dałbym atut combat focus z player handbook 2 - niestety, jako, że praca ma iść do KŚ, nie mogę tego zrobić.

Co do niskiej roztropności u wojowników i łotrzyków, jeśli gracz będzie chciał wejść na tego prestiża, zainwestuje w roztropność. Zresztą, zrobiłem sobie przykładowe rozdanie atrybutów według PB 32:
S 14 Zr 16 Bd 14 Int 13 Rzt 14 Cha 7 - chyba nie jest tak źle (wiem, da się lepsze efekty osiągnąć, ale to wydaje mi się nie są takie złe). Tropiciel również nie będzie miał startowo wyższej roztropności niż te 14 (z reguły). A potem spokojnie można zaopatrzyć się w przedmioty i grimuary na wyższych poziomach. Dlatego też nie dam minimum 1, bo żaden zdrowo myślący gracz nie wejdzie na tą klasę, jeśli nie będzie miał roztropności dodatniej :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 20:17, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Ale wiesz Warag, tak z dystansu stwierdzam, że danie RZT jako głównego atrybutu jest zbyt wielkim "pójściem na rękę" tropicielowi. Bo nie dość, że dostaje on atuty z serii walki dwoma orężami za friko, to jeszcze "akurat" musi mieć przyzwoite RZT, aby rzucać czary (więc te minimum +2 będzie miał). Tylko te 6 rang w zwinności jest jako-takim ograniczeniem. Wojownik niestety musi brać te atuty, specjalnie inwestować w RZT no i babrać się w pakowanie w umiejejki międzyklasowe. O ile łotrzyk spełni dość szybko wymagania umiejętnościowe, to jednak ma długą serię atutów do wzięcia. No i niestety, obie klasy nie za bardzo inwestują w roztropność. Choćby dlatego proponowałem inta, aby tropicielowi nie było zbyt łatwo. Jeżeli jednak pomimo tego, musi być roztropność, to naprawdę radziłbym nadanie tej minimalnej premii +1.

No i zwróćmy uwagę, że może i w twoim rozdaniu te atrybuty nie wyglądają tak strasznie, jednak co się będzie działo gdy rzuty będą kiepskie lub też będzie mało punktów do rozdania. Zapewniam cię że, nie tylko charyzma dostanie po dupie :). Po prostu INT wydaje mi się bardziej uniwersalnym atrybutem.

Przemyślałem sobie sprawę postawy defensywnej. Ta prestiżówka na 4 poziomie umożliwia opcję -8 do ataku i +8 do KP. Na wcześniejszych poziomach -6/+6. Zastanawiam się, czy podniesienie tej premii z +2/-2 do +4/-4 to jednak nie za dużo. Pamiętajmy, że +8 do KP to bardzo dużo, jeżeli chodzi o mechanikę D&D. Myślę, że nie powinieneś już podnosić tej premii. Nie czyń tej zdolności lepszej od wyspecjalizowania.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 21:07, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:44, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Klasę tworzyłem z myślą głównie o dwóch klasach, tropicielu i wojowniku. O łotrzyku myślałem bardziej w kontekście postaci wieloklasowych. Ustalenie głównego atrybutu mentalnego nie było więc łatwe, właśnie przez różnice pomiędzy tymi klasami: tropiciel inwestuje w roztropność, wojownik w inta (a i to nie zawsze :) ). Tutaj jednak przeważyła koncepcja klasy, gdybym zmienił na inteligencje, musiałbym przerobić fabularną stronę (a wtedy to nie będzie klasa którą chciałem stworzyć).
Jeśli chodzi o atuty:
Tropiciel zyskuje dwa z nich jako premiowe, wojownik w tym samym czasie, zdobywa 4 premiowe, kto tu wychodzi lepiej? :)

Cytat:
jednak co się będzie działo gdy rzuty będą kiepskie

A co się stanie jeśli będą dobre? Razz Właśnie dlatego metoda losowych atrybutów jest do...nieczego. PB 32 rządzi :). Ale rozumiem o czym mówisz.
Cytat:

Po prostu INT wydaje mi się bardziej uniwersalnym atrybutem.
I właśnie w tym problem. Istnieje sporo klas prestiżowych dla walczących w zwarciu opierających się o intelekt (skrytobójca, szermierz, jeśli mam wymienić te z SRD). Ja chciałem podejść trochę inaczej do kwestii wojownika i nie ukrywam, uważam, że tropiciel jest lepszy jeśli chodzi o walkę opartą o instynkty, a nie wyszkolenie. Co nie oznacza, że tworzyłem tą klasę tylko pod łowce.

Postawa defensywna: stąd właśnie moje wcześniejsze wątpliwości.
Zastanawiam się czy nie uprościć tej zdolności (i osłabić przy okazji) w ten sposób, że działa ona jak atut wyszkolenie w walce. Proste i nie przepakowane :). Od 4. poziomu, postawa rozwinęła by się tak, że poświęcając wszystkie ataki postać dostaje +8 do KP (taka ulepszona postawa obronna, tylko, że zajmuje akcje pełnego ataku a nie standardową). Co o tym myślisz?

Z tą minimalną premią +1 to jeszcze przemyślę (aczkolwiek zapewne przychylę się do Twojej propozycji :) ).
I dzięki za komentowanie, Twoje uwagi są bardzo przydatne, może dzięki temu, klasa w miarę szybko stanie się grywalna :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 23:02, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Ma działać dokładnie tak jak wyspecjalizowanie, ale na 4 poziomie może dodatkowo wejść w tryb w którym ma +8 do KP i nie może atakować tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 23:10, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Tak, ale nie zyskuje wtedy premii za wyspecjalizowanie (no i ofc musi poświęcić na to akcje pełnego ataku). +8 to sporo, ale wydaję mi się, że na wyższych poziomach taka premia w zamian za pełny atak, nie jest aż taka mocna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 23:22, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Skomentuje to tak: taka zmiana może być. Choć z drugiej strony wyspecjalizowanie bierze wiele klas walczących, bo jest to atut niezwykle przydatny. Możesz tak zrobić, choć szczerze mówiąc zastanawiam się nad czymś bardziej innowacyjnym.

Zapodam więc taką luźną propozycją. Połączmy poprzednią postawę z projektem nowym. Proponuję:

Dostaje +2 KP i - 2 do ataku. Jeżeli zechce, może sobie jeszcze odjąć maksymalnie 3 ataki, uzyskując układ: +5 KP i -5 do ataku + ma 3 ataki mniej w tej rundzie. Na 4 poziomie ta zdolność daje mu dodatkowy efekt: może wejść w tryb maksymalnej obrony, w której będzie miał +8 KP i nie będzie mógł atakować. Co sądzisz o tym? Jak moja opcja ci się nie spodoba, to zrób może tą z wyspecjalizowaniem albo zostaw (póki co) taką, jaka jest do czasu aż nie wykombinuje się czegoś lepszego.
_____________________________________________________________
Naszła mnie przed chwilą taka refleksja: Czy poświęcenie jednego ataku, jest aby na pewno warte premii +1 KP i -1 do ataku? To wychodzi gorzej niż wyspecjalizowanie! Sprawę postawy defensywnej związanej z poświęceniem ataku musimy jeszcze gruntownie przemyśleć. Bo ja uważam, że bez sensu jest kopiować wyspecjalizowanie, skoro mamy bardziej oryginalny pomysł (z tymi atakami). Sprawę poruszymy jutro, bo ja już muszę iść.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 23:38, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin