Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Mistyczny Wojownik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Pią 21:44, 25 Gru 2009    Temat postu: [3.5] Mistyczny Wojownik

Inspiracją dla tej klasy był mistyczny łucznik oraz psionika. Pozostawiam do oceny.
Mistyczny Wojownik - klasa prestiżowa
Mistyczny wojownik jest połączeniem mistrzostwa w fechtunku z talentem magicznym. Znani są z niezwykłej wprawy we władaniu mieczem, połączonej z umiejętnością rzucania prostych zaklęć, mających zwiększyć ich możliwości w walce. Ich niezwykłe zdolności sprawiają, że połączeni w oddział potrafią pokonać znacznie liczniejszego przeciwnika, przez co stanowią cenny nabytek dla wojsk różnych narodów, dlatego też wielu członków tej klasy prestiżowej zostaje najemnikami.
Wojownicy oraz tropiciele często staja się mistycznymi wojownikami, aby zwiększyć swoje możliwości w walce wręcz za sprawą magii. Z kolei czarodzieje i zaklinacze decydują się na tą klasę prestiżową, aby poprawić swoje możliwości w dziedzinie walki mieczem. Członkowie pozostałych klas rzadko zostają mistycznymi wojownikami.
Kostka Wytrzymałości: k8

Wymagania:
Postać, która chce zostać mistycznym wojownikiem, musi spełnić następujące wymagania:
- Bazowa premia do ataku: +4
- Umiejętności: Koncentracja 5 rang, Czarostwo 4 rangi, Zwinność 2 rangi
- Atuty: Skupienie na broni (miecz długi lub miecz krótki), Wprawa w walce, Uniki, Czarowanie w walce
- Czary: Zdolność rzucania zaklęć wtajemniczeń 1. poziomu

Umiejętności klasowe:
Oto umiejętności klasowe mistycznego wojownika (i atrybut kluczowe dla każdej z nich):
Czarostwo(Int), Jeździectwo(Zr), Koncentracja(Bd), Nasłuchiwanie(Rzt), Pływanie(S), Rzemiosło(Int), Skakanie(S), Spostrzegawczość(Rzt), Wiedza (Tajemna)(Int), Wspinaczka(S), Zachowanie równowagi(Zr), Zwinność(Zr).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int

Poziom_BPA__Wytr__Ref_Wola__Specjalne__________Punkty Splotu
1______+1___+2___+0___+2__Zaklęty miecz +1, Miecznik__3
2______+2___+3___+0___+3__Płonące ostrze, Celny cios___4
3______+3___+3___+1___+3__Zaklęty miecz +2__________5
4______+4___+4___+1___+4__Skok, Magiczne pociski______6
5______+5___+4___+1___+4__Zaklęty miecz +3___________7
6______+6___+5___+2___+5__Bariera, Telekineza_________8
7______+7___+5___+2___+5__Zaklęty miecz +4__________10
8______+8___+6___+2___+6__Mistyczny wzrok ___________12
9______+9___+6___+3___+6__Zaklęty miecz +5__________13
10_____+10__+7___+3___+7__Kontakt, Przyspieszenie_____14

Właściwości klasowe:
- Biegłość w broni i pancerzu: Mistyczny wojownik nie otrzymuje biegłości w broniach i pancerzach.
- Punkty Splotu: Mistyczni wojownicy, aby korzystać ze swojej magii, sięgają bezpośrednio do Splotu, używając magii wtajemniczeń. Dysponują oni pewną liczbą punktów splotu, która ogranicza ich dzienne użycia magii. Każde zaklęcie zużywa konkretną ilość punktów, które regenerują się po odpoczynku. Po zużyciu wszystkich punktów splotu, mistyczny wojownik nie może używać swoich specjalnych zdolności (poza Zaklętym mieczem). Mistyczny wojownik ponosi normalne ryzyko niepowodzenia czaru, kiedy nosi średnią lub ciężką zbroję, albo tarczę.
- Zaklęty miecz (zn): Począwszy od 1. poziomu, niemagiczne ostrze, na którym jest skupiony mistyczny wojownik, w jego rękach otrzymuje premię z usprawnienia +1. Nie musi on zużywać złota ani PD, aby zakląć miecz w ten sposób, jednak premia ta działa tylko wtedy, kiedy z zaklętego ostrza korzysta mistyczny wojownik, który je zaklął. Zdolność ta nie wymaga użycia punktów splotu. Premia wynikająca z tej zdolności rośnie o +1 na każde 2 poziomy powyżej 1 (tzn. +2 na 3, +3 na 5, +4 na 7, i +5 na 9).
- Miecznik: Jako że członek tej klasy skupia się na używaniu jednej broni, otrzymuje on karę – 4 do testów ataku każdą bronią, poza tą, na której jest skupiony.
- Płonące ostrze: Mistyczny wojownik może rzucać na swoja broń zaklęcie Ogniste ostrze o poziomie czarującego równym poziomowi w tej klasie. Zdolność ta zużywa 1 punkt splotu. Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 12.
- Celny Cios: Mistyczny wojownik może rzucić na siebie czar Celny cios, o poziomie czarującego równym poziomowi w tej klasie. Zdolność ta zużywa 1 punkt splotu.Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 11.
- Skok: Zdolność ta pozwala mistycznemu wojownikowi wykonywać niewiarygodnie długie skoki. Dzięki niej, może on wykonać skok na 1 metr/ poziom w tej klasie w górę lub w dal. Zdolność ta zużywa 1 punkt splotu/ 2 metry skoku, zaokrąglając w dół.Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 13.
- Magiczne pociski: Mistyczny wojownik może rzucić czar Magiczny pocisk, o poziomie czarującego równemu poziomowi w tej klasie. Zdolność ta zużywa 1 punkt splotu. Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 11.
- Bariera: Zdolność ta pozwala stworzyć dwa efekty:
1. Zwiększenie KP o +2/1 punkt splotu, maksymalnie +4, na 1 godzinę/ poziom w tej klasie
2. Zwiększenie OC o 2/1 punkt splotu, maksymalnie 20, na 1 rundę/ poziom w tej klasie
Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 15.
- Telekineza: Mistyczny wojownik może rzucić czar Telekineza, o poziomie czarującego równemu poziomowi w tej klasie. Zdolność ta zużywa 2 punkty splotu. Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 15.
- Mistyczny wzrok: Mistyczny wojownik może rzucić czar Mistyczny wzrok, o poziomie czarującego równemu poziomowi w tej klasie. Zdolność ta zużywa 3 punkty splotu. Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 13.
- Kontakt: Mistyczny wojownik może rzucić czar Kontakt z innym planem, z tą różnicą, że zadaje on pytanie bezpośrednio Splotowi. Wszystkie statystyki dotyczące odpowiedzi są takie same jak dla Planu zewnętrznego, pomniejszego bóstwa. Zdolność ta wykorzystuje poziom czarującego równy poziomowi w tej klasie. Użycie tego czaru kosztuje 8 punktów splotu. Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 15.
- Przyspieszenie: Mistyczny wojownik może rzucić Przyspieszenie, o poziomie czarującego równym poziomowi w tej klasie. Zdolność ta zużywa 4 punkty splotu. Aby użyć tej zdolności, wartość Intelektu lub Charyzmy musi być większa lub równa 13.
[/b]


Ostatnio zmieniony przez Mish dnia Sob 14:37, 26 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:15, 25 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
- Miecznik: Jako że członek tej klasy skupia się na używaniu jednej broni, otrzymuje on karę – 4 do testów ataku każdą bronią, poza tą, na której jest skupiony

I traci na 1. poziomie? Lepiej zmniejsz mu BPA i daj premię do wybranej broni zależną od poziomu.

Nie napisałeś, jak kto postać rzuca swe czary (czarodziej, zaklinacz, druid itd.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Sob 9:26, 26 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
I traci na 1. poziomie? Lepiej zmniejsz mu BPA i daj premię do wybranej broni zależną od poziomu.

W tej klasie chodziło mi o to, żeby miała podobną ilość ataków w rundzie co wojownik, ale była biegła jedynie w mieczu, więc to rozwiązanie wydało mi się odpowiedniejsze.
Cytat:
Nie napisałeś, jak kto postać rzuca swe czary (czarodziej, zaklinacz, druid itd.)

Cytat:
Mistyczni wojownicy, aby korzystać ze swojej magii, sięgają bezpośrednio do Splotu. Dysponują oni pewną liczbą punktów splotu, która ogranicza ich dzienne użycia magii. Każde zaklęcie zużywa konkretną ilość punktów, które regenerują się po odpoczynku. Po zużyciu wszystkich punktów splotu, mistyczny wojownik nie może używać swoich specjalnych zdolności (poza Zaklętym mieczem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:45, 26 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
W tej klasie chodziło mi o to, żeby miała podobną ilość ataków w rundzie co wojownik, ale była biegła jedynie w mieczu, więc to rozwiązanie wydało mi się odpowiedniejsze.

Mimo wszystko ta kara nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Niech przynajmniej narasta z poziomami, by premia do ataku nie spadała.

Odnośnie magii - nie podałeś jej rodzaju (objawień/wtajemniczeń), które mają implikacje mechaniczne. Z opisu wynika, że to magia wtajemniczeń - z mechaniki, że objawień.

Z tym "nie może rzucać w" daj mu normalne szanse niepowodzenia negowane przy lekkim pancerzu.


Poza tym "specjalne zdolności" dotyczy też zdolności rasowych i pochodzących z innych klas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Sob 14:38, 26 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Niech przynajmniej narasta z poziomami, by premia do ataku nie spadała.

Zauważ, że ta kara nie dotyczy miecza, na którym postać jest skupiona, więc BPA jest mniejsze tylko dla innych broni, co wymusza korzystanie z tylko jednego typu oręża. A o to mi chodziło.

Cytat:
Odnośnie magii - nie podałeś jej rodzaju (objawień/wtajemniczeń)


Cytat:
Z tym "nie może rzucać w" daj mu normalne szanse niepowodzenia negowane przy lekkim pancerzu.


Zmieniłem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:51, 26 Gru 2009    Temat postu:

Zalety:
* 2 mocne RO;
* pełny BAB;
* celny cios;
Wady:
* Konieczność posiadania 1 poziomu czarownika/czarodzieja/innej klasy rzucającej czary wtajemniczeń.
* Miecznik;
* kostka k8;
Po co mam brać tę klasę?


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 14:54, 26 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Sob 20:13, 26 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Po co mam brać tę klasę?

A myślałem, że poszło w druga stronę i jest przepakowana.. ; p
A tak serio: Odpowiednia kombinacja czarów wynikających z tej klasy, plus zdolność zaklęty miecz, o ile nie masz mocnego oręża, pozwala uzyskać całkiem niezłe efekty w walce, przynajmniej moim zdaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudusi93
Nowicjusz


Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:04, 27 Gru 2009    Temat postu:

Czy zaklęcie miecza zajmuje jakiś czas czy zaklęty jest każdy miecz jaki wojownik złapie do reki o ile jest na nim skupiony.

Ostatnio zmieniony przez dudusi93 dnia Nie 10:07, 27 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:01, 27 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
A tak serio: Odpowiednia kombinacja czarów wynikających z tej klasy, plus zdolność zaklęty miecz, o ile nie masz mocnego oręża, pozwala uzyskać całkiem niezłe efekty w walce, przynajmniej moim zdaniem.

Celny cios jest tu jedynym ciekawym czarem. Przyspieszenie drużynowy mag rzuci bez problemu, płonące ostrze też, skakanie też...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Nie 16:33, 27 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Czy zaklęcie miecza zajmuje jakiś czas czy zaklęty jest każdy miecz jaki wojownik złapie do reki o ile jest na nim skupiony.


Zdolność Zaklęty miecz jest analogiczna do Zaklęcia strzały mistycznego łucznika.

Cytat:
Celny cios jest tu jedynym ciekawym czarem. Przyspieszenie drużynowy mag rzuci bez problemu, płonące ostrze też, skakanie też...

Na liście czarów maga nie ma płonącego ostrza, a skok ma inny efekt niż czar o tej samej nazwie. To tak na marginesie. Poza tym, Bariera też jest raczej przydatna do obrony, telekineza pozwala ciskać wrogami, a mistyczny wzrok i kontakt zyskiwać wiedzę.

A więc, co byście doradzali, aby klasa była przydatniejsza?


Ostatnio zmieniony przez Mish dnia Pon 18:02, 28 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin