Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Przeszywanica kolcza

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne pancerze i tarcze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 13:48, 15 Lut 2008    Temat postu: [3.0; 3.5] Przeszywanica kolcza

Przeszywanica kolcza

Rodzaj: Lekka
Premia z pancerza: +3
Maksymalna premia ze Zr: +7
Kara do testów z pancerza: -2
Niepowodzenia czaru wtajemniczeń: 5 %
Szybkość: 9m
Ciężar: 6kg
Koszt: 100 sz

Pancerz ten niewiele różni się od zwykłej przeszywanicy. Jest jednak wykonany tak, iż wolniej się nagrzewa i nie grozi szybkim poceniem się, czy atakiem pcheł tak, jak zwykła przeszywanica. Ma on także z przodu i z tyłu na torsie cienką warstwę (0,5 cm) metalowych kółeczek splecionych ze sobą, tak, jak przy koszulce kolczej. Jest więc wykonany w większości ze skór, chociaż z metalu również w dosyć znacznym stopniu.
Z tego względu można go wykonać ze specjalnych materiałów zastępujących skóry, oraz specjalnych metali jednocześnie. Jednak wszelkie premie wynikające z obu materiałów są połowiczne, zaokrąglając w dół (ale wynoszą przynajmniej 1). Żaden materiał nie może także zwiększyć jego kategorii (ten pancerz zawsze jest lekki). Z przeszywanicy kolczej nie można uczynić płynnego pancerza, ani wpleść w nią drutu wzmacniającego (Ysgardzki drut serdeczny). Szansa niepowodzenia czaru wtajemniczeń, która wynosi 5% nie może być już redukowana za pomocą specjalnych materiałów.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pon 17:24, 21 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:53, 15 Lut 2008    Temat postu:

Ta zbroja jest za ciężka, jak na lekką.

1,25 cm metalu to nie jest cieńka warstwa.

Moim zdaniem zbroja ta nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ wielu wypadkach "połowiczny efekt" nie jest oczywisty do określenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:54, 15 Lut 2008    Temat postu:

Proponuje, by ta połowiczna premia zapewniana przez materiały, która jest zaokrąglana w dół zawsze wynosiła przynajmniej 1. Wiem, że wszystkie ułamki w D&D są zaokrąglane w dół i wynoszą przynajmniej 1 (jak nie jest wspomniane inaczej), ale wszędzie o tym wspominają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 14:09, 15 Lut 2008    Temat postu:

Szajba, popraw to co moi poprzednicy napisali a ja jeszcze dodam. Splecione kółka występują w kolczudze (zw. jednak pancerzem kolczym). Nie wiem dlaczego w D&D koszulka kolcza i kolczuga to co innego. Nie mam może racji? Koszulka kolcza posiada istotne różnice odrózniające ją od kolczugi?
Pomysł ogólnie fajny, tylko popraw to co napisane wyżej jest. Mr. Green Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 14:10, 15 Lut 2008    Temat postu:

1. Zmieniłem ciężar na 6kg.
2. Zmieniłem grubość metalu na 0,5 cm.
3. Zaznaczyłem, że te połowiczne premie wynoszą przynajmniej 1.

W którym miejscu te połowiczne premie będą trudne do określenia?

Cytat:
Żaden materiał nie może także zwiększyć jego kategorii (ten pancerz zawsze jest lekki). Z przeszywanicy kolczej nie można uczynić płynnego pancerza, ani wpleść w nią drutu wzmacniającego (Ysgardzki drut serdeczny).


Już 2 efekty (specjalne) są określone. Poza tym, mithril nie zmniejszy rodzaju, bo pancerz jest lekki. A pozostałe efekty specjalnych materiałów są wyrażone w liczbach (no, chyba, że coś pominąłem). Pod uwagę brałem specjalne materiały opisane w PMP oraz Księdze Broni i Ekwipuinku (lub Księdze Zabawek i Gadżetów, jak kto woli Mr. Green ).

Poza tym jeśli MP wprowadzi do gry jakiś specjalny materiał wymyślony przez kogoś (a więc nieoficjalny), który zapewnia efekt nie wyrażony w liczbach, to sam zdecyduje, czy działa na ten pancerz, czy nie.

Ad. postu powyżej:

Mówiąc prosto, kolczuga jest cięższa i bardziej nafaszerowana metalem.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pią 14:12, 15 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne pancerze i tarcze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin