Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Zbroja turniejowa

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne pancerze i tarcze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 12:48, 15 Lut 2008    Temat postu: [3.0; 3.5] Zbroja turniejowa

Zbroja turniejowa
[link widoczny dla zalogowanych]
Koszt: 2500 sz
Rodzaj: Ciężka
Premia z pancerza: +8/+10 - patrz opis
Maksymalna premia ze Zr: 0
Kara do testów z pancerza: -9
Niepowodzenia czaru wtajemniczen: 75 %
Szybkość: 3m (bieg niemożliwy)
Ciężar: 35kg
Opis: Zbroi tej używa się głównie na turniejach rycerskich do walki konno na kopię. Z racji tego, lewa strona tej zbroi jest mocniejsza (ma większą KP) i wszystkie ataki na nią są przeprowadzane jak na zbroję o 10 KP (podczas normalnej walki 50 % ataków - MP może losować). Wykonana jest podobnie jak zbroja płytowa, jest jednakże jescze mocniejsza i droższa. Używana jest również przez władców w celach prezentacyjnych. Ponieważ jest niewygodna, nosząca ją postać nie ma żadnych premii do Zr. Jest praktycznie używana tylko na turnieje rycerskie. Postać nie może w niej: wspinac się, samodzielnie wsiąść na konia(musi jej ktoś w tym pomóc), skakać, pływać oraz biegac. Porusza się tylko z szybkością 3m/rundę. Założenie takiej zbroi trwa ponad godzinę i wymaga pomocy co najmniej dwóch ludzi.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 7:12, 18 Lut 2008, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 12:59, 15 Lut 2008    Temat postu:

Zbroja fajna. Względem pełnej płytówki: większe KP oraz premie do testów umiejętności jest okupione ograniczoną ruchliwością i większą karą do testów z pancerza.

Nie wiem czy wzmocnienie jednej strony jest dobrym pomysłem. Otóż, jest to oryginalny i ciekawy pomysł, trzeba przyznać, jednak zmusza do jeszcze częstszego rzucania kością (czego i tak nie brakuje).

Jeśli przy nim zostaniesz, napisz nie

Cytat:
Premia z pancerza: +9 (+10 - patrz opis)


lecz

Premia z pancerza: +9/+10 (patrz opis)

Ładniej brzmi Mr. Green .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:05, 15 Lut 2008    Temat postu:

Wzmocnienie jednej storny to historyczny pomysł tej zbroi. Tak naprawdę stosowano ją tylko do walki na kopie. No chyba, że podczas bitwy i ktoś spadł z konia - ale głównie to było w turniejach. Jest to więc praktyczne wzmocnienie jednej ze stron.

@ad. niżej
Co racja to racja.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 13:19, 15 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 13:17, 15 Lut 2008    Temat postu:

No to w takim razie zbroja wydaje mi się być OK Very Happy .
Ale nie ciesz się zbyt wcześnie - na pewno znajdzie się ktoś, kto się doczepi Very Happy Mr. Green .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2784
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:45, 15 Lut 2008    Temat postu:

Nie należy tworzyć lepszych zbroi (pod względem wykonania), niz pełna płytowa. To zachwieje równowagą. Tak więc proponuję to przerobić. Niech zbroja ta działa analogicznie, do zbroi półpłytowej z tym wyjątkiem, iż będzie:
- ograniczała ruch o połowę
- uniemozliwiała bieg
- zapewniała premię +3 przeciwko atakom bronią kłutą, jeżeli przeciwnik atakuje z lewej strony i zarazem przed postacią (z dowolnego pola znajdującego się na lewo od postaci i zarazem przed nią) [są to miejsca, z których atakuje się lancą podczas turnieju]
Waga, kara do testów itp niech pozostaną takie same.

Cytat:
spaść z konia przy uderzeniu kopią.

Zgodnie z zasadami nie ma takiej opcji, by wyrzucać z siodła lancą, ale można ją oczywiście wprowadzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:46, 15 Lut 2008    Temat postu:

Dlaczego w cięższej zbroi ma być łatwiej zachować równowage na koniu? Podczas gdy Twoja masa jest większa, a Ty zostaniesz uderzony ze sporą siłą, to ciężej Ci zachować równowage.

Według mnie przepakowana. Jest to silniejszy odpowiednik jednej z istniejących zbroi. Znacznie wzmacnia kawalerów i innych jeżdżących konno w D&D. Chociaż nakłada spore ograniczenia... Sam już nie wiem.

Jeżeli już chcesz ją doprowadzić do końca, to napisz ile się zakłada i zdejmuje.

Szajba już za dobrze zna to forum... Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2784
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:54, 15 Lut 2008    Temat postu:

Ponad to moim zdaniem należy dodać, iż zbroja ta uniemozliwia samodzielne dosiadanie wierzchowca i skakanie.

ad. postu poniżej
Kamulec napisał:
- uniemozliwiała bieg


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 14:08, 15 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:56, 15 Lut 2008    Temat postu:

Może niech w ogóle uniemożliwia bieg? Byłaby może do przyjęcia, gdyby miała bardzo wąskie zastosowanie. Żeby BG nie opłacało się chodzić w takiej zbroi na eksploracje lochów, a tylko na takie turnieje.

Edycja do postu wyżej:
Faktycznie, nie zauważyłem. Wybacz za powtórzenie.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Pią 23:18, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:03, 02 Cze 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:
Nie należy tworzyć lepszych zbroi (pod względem wykonania), niz pełna płytowa.

W "Księdze broni i ekwipunku" masz podane 2 zbroje lepsze od pełnej płytowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2784
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:49, 02 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
W "Księdze broni i ekwipunku" masz podane 2 zbroje lepsze od pełnej płytowej.

1. Moim zdaniem dodatki są dobre. W 50%. Resztę należy wywalać, jako nie dopracowaną, idiotyczną, wprowadzającą niezbalansowania (...)
2. Jaka poza (totalnie nie realistyczną) zbroją kamienną?
3. Niezależnie od tego, czy w jakimś wypadku są zbroje lepsze, niż pełna płytowa, czy nie, wprowadza to nie zbalansowanie i dość drastycznie przebudowuje świat (bowiem z założenia jeżeli zbroja taka jest dostępna, to 90% postaci, którym się to będzie opłacało, a które będzie na to stać, zrezygnuje z pełnej płytówki)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 21:31, 04 Gru 2008    Temat postu:

ja jednak jestem uparty. Uważam, że wszystkie minusy tej zbroi, rewanżują jej większe KP po jednej stronie. Zauważcie, że postać, która może się ruszyć o dwa pola w rundzie, nie może biegać - nic prawie nie zdziała. Będzie się to opłacało tylko na pojedynki, czy turnieje (chyba, że ktoś jest uparty). Jest również droga (chociaż dla BG o wyższych poziomach, nie będzie to problem Very Happy )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 23:27, 04 Gru 2008    Temat postu:

Nie zgodzę się z tym, że ta zbroja jest zbyt mocna.
1. Tylko podczas turniejów KP=10 jest pewne. W każdej innej sytuacji będzie to zmienne.
2. Zbroja nie pozwala na premię ze zręczności, co wbrew pozorom robi różnicę.
3. Szybkość 3m sprawia, że tylko postacie robione całkowicie pod walkę konną, w kampanii która nie uwzględnia żadnych lochów itp, będą miały z niej użytek.
Tyle w kwestii zbalansowania.
Dla mnie to jest to dobra praca, a jej zastosowanie jest głównie fabularne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:36, 12 Gru 2008    Temat postu:

Więc jak? Czy da się znieść tę zbroję? Bo jak słusznie napisał Warag:
Cytat:
Dla mnie to jest to dobra praca, a jej zastosowanie jest głównie fabularne.

Raczej nikt jej nie będzie używał poza turniejami. Może i dlatego właśnie się niektórym nie podoba. Odświeżam temat bo chcę skończyć tę zbroję Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wedkarz95
Początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:49, 24 Wrz 2009    Temat postu:

hmm ale skoro ma taką karę do testów to będzie z nią ciężko na koniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne pancerze i tarcze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin