Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Księżycowy kwiat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:15, 04 Gru 2008    Temat postu: [3.5] Księżycowy kwiat


Księżycowy Kwiat




Historia powstania i opis
Co do pochodzenia tej rasy jest kilka prawdopodobnych teorii. Jedna mówi, iż są oni tworem udanych, i to jak najbardziej udanych eksperymentów księżycowych elfów, które stworzyły ją by kiedyś mogła zastąpić ich samych. Inna mówi że są to dzieci bóstw natury i księżyca, które kiedyś stąpały po świecie, zaś kwiaty są dowodem zachodzących między nimi zbliżeń. Jeszcze inna doszukuje się ich początków u momentów powstania świata, głosząc że wraz ze śmiercią ostatniego kwiatu nastąpi koniec (nie wiadomo jednak dokładnie czego, na pewno koniec samej rasy i może czegoś jeszcze). Jednak jakakolwiek z nich miałaby okazać się tą prawdziwą, nie zmieni to faktu iż rasa ta niezwykle miłuje i szanuje naturę i świat, starając się żyć w harmonii i pokoju z otoczeniem.

Księżycowe kwiaty to krzyżówka człowieka i rośliny, choć dużo bliżej im do tych pierwszych. Posiadają praktycznie ludzkie ciało, z odmiennym jednak sposobem odżywiania i rozmnażania (charakterystycznym dla roślin). W odróżnieniu od ludzi nie potrzebują snu.

Osobowość
Księżycowe kwiaty to niezwykle przyjacielsko nastawione do świata istoty, pogodne i pewne siebie. Niepoprawni romantycy wierzący w to, że świat może być dobry i egzystować w całkowitym pokoju i równowadze. Krótki żywot sprawia, że są ciekawskie i skore do podróżowania.
Kochają dziką przyrodę, czując się w leśnych ostępach niczym w domu. Często stawiają dobro zwierząt czy roślin ponad dobro istot inteligentnych, co nie przysparza im wśród tych drugich zbyt wielu sojuszników.
Ze wszystkich żywych istot najbardziej cenią zwierzęta, uznając je za jedynie żyjące w prawdziwej harmonii ze światem, spośród zaś zwierząt za najszlachetniejsze dla nich uchodzą wilki, często towarzyszące im swym wyciem podczas pełni.
Nawet źli przedstawiciele taj rasy zachowują szacunek dla dzikiej przyrody, choć są naprawdę sporadycznie spotykani.

Opis fizyczny
Przedstawiciele tej rasy to z wyglądu mniejsza i drobniejsza wersja ludzi. Mierzą od 130 – 150cm wzrostu przy wadze 25-35kg, przy czym mężczyźni nie różnią się pod tymi względami od kobiet. Od ludzi odróżnia je nietypowy kolor włosów i oczu, które ponadto są całkowicie kolorowe (źrenice maja lekko ciemniejszy kolor niż gałki oczne). Całość dopełnia jasna, lub delikatnie zielonkawa skóra.

Możliwe kolory włosów i oczu:
Włosy- różowe, białe, żółte, czerwone, niebieskie, fioletowe.
Oczy – jak kolor włosów, z zarysowanymi źrenicami.

Kolor włosów czasem wpływa na drugie imię przedstawicieli tej rasy, nawiązując do kwiatów z takim właśnie kolorem płatków.

Wygląd
Księżycowe kwiaty często kontaktujące się z innymi istotami noszą zazwyczaj lekkie, zwiewne ubrania, zazwyczaj z naturalnych elementów jak liście czy skóry padłych zwierząt. Pośród jednak swoich ogrodów, rzadko przywiązują rzecz do czegoś tak mało przydatnego jak okrycie wierzchnie. W postaci takiej nie pokazują się jednak inteligentnym przybyszom, nie chcąc naruszać ich tradycji czy obyczajów. Lubują się w noszeniu wszelkich rodzajów biżuterii, szczególnie srebrnej, przypominającej im blask księżyca.
[link widoczny dla zalogowanych]
by mindark

Relacje
Księżycowe kwiaty utrzymują bardzo dobre relacje z elfami, a także wszelkimi istotami związanymi z naturą. Lubią współpracować z druidami w kwestii opieki i ochrony przyrody.
Uważają, że każda naturalna istota jest godna zostania ich przyjacielem (co często weryfikuje życie). Nie lubią zaś istot nienaturalnych, takich jak nieumarli czy konstrukty, napotykając te istoty przestają być mili, lecz o ile nie wpływają oni destruktywnie na przyrodę, potrafią zaakceptować ich egzystencję. Jeżeli jednak istoty te w jakiś sposób szkodzą, kwiaty nie wahają się używać przeciwko nim swoich zdolności.

Charakter
Księżycowe kwiaty posiadają naturalne skłonności dążenia ku dobru i chaosowi, jako że cenią wolność i pokojową egzystencję. Przeciwstawiają się narzucaniu odgórnych ograniczeń, uznając że każdy, o ile nie szkodzi to innym, powinien mieć prawo do dowolnego przeżywania swego życia. Niezwykle rzadko zdarza się by jakiś przedstawiciel tej rasy był zły, charakter ten w żaden jednak sposób nie wpływa na jego zdolności.

Krainy
Nie istnieją oficjalne krainy księżycowych kwiatów, rasa ta często jednak zamieszkuje wioski druidów czy elfów, a także lasy, dzieląc je pokojowo z innymi istotami.
Czasem kilka kwiatów tworzy wspólnotę, zwaną Ogrodem, gdzie zamieszkuje wzajemnie się wspierając. Ogrody można znaleźć w trudno dostępnych puszczach i zapomnianych lasach, gdzie kwiaty znajdują na tyle spokoju by spokojnie się rozmnażać i odradzać.

Religia
Księżycowe kwiaty najczęściej wyznają bóstwa natury bądź księżyca, szanują jednak wyznania innych istot. Często same przez inne istoty traktowane są jako posłańcy bóstw, co starają się wykorzystać dla ogólnego dobra.

Język
Księżycowe kwiaty od samego początku potrafią rozmawiać językiem leśnym i wspólnym. Są także jedną z niewielu ras która może poznać język druidzki nie będąc przedstawicielem tej klasy.

Imiona
Imię dla księżycowych kwiatów to rzecz bardzo ważna, dlatego nie lubią rozmawiać z kimś, kto wpierw im się nie przedstawi (same starają się to robić zaraz na początku rozmowy).

Mężczyźni: Teran, Forenal, Gertos.

Kobiet: Cheza, Hammona, Terians, Ralur.

Zazwyczaj całe imiona są trójczłonowe, drugi człon określa cechę, zaś trzeci kolor kwiatu o kolorze płatków adekwatnych do koloru włosów przedstawiciela tej rasy (np. Teran - szlachetny tulipan)

Cechy rasowe
- Typ: humanoid
- Rozmiar: średni
- Szybkość: 9m
- Atrybuty: Siła -2, Zręczność +2, Budowa -4, Roztropność +2, Charyzma +4. Księżycowe kwiaty są delikatne i piękne. Odznaczają się także wielką mądrością.
- Widzenie w słabym świetle: Ksieżycowe kwiaty widzą na dwa razy większy dystans niż ludzie w świetle gwiazd, księżyca, pochodni i w podobnych warunkach słabego oświetlenia, normalnie rozróżniając kolory i szczegóły
- Umiejętności: nasłuchiwanie +2, postępowanie ze zwierzętami +2, sztuka przetrwania +2. Księżycowe kwiaty posiadają bardzo czuły zmysł słuchu, bez problemu radzą w dziczy i w kontakcie z dzikimi zwierzętami. W dziczy kwiaty otrzymują także premie +2 do cichego poruszania i ukrywania.
- Naturalne umiejętności: Postępowanie ze zwierzętami i sztuka przetrwania zawsze są umiejętnościami klasowymi.
- Kara -2 do trafienia względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt . Świadomość kwiatów, przystosowana do szacunku dla natury powoduje że czują instynktowne opory przed krzywdzeniem pewnego rodzaju istot.
- Kara -2 do ST czarów i zdolności używanych względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt. Świadomość kwiatów, źle znosi szkodliwe wpływanie na pewnego rodzaju istoty, instynktownie dając im większą szansę przed uniknięciem takich efektów, o ile te mogły by być przez nie niepożądane.
- Delikatna budowa - księżycowe kwiaty są niewielkie i bardzo delikatne, dlatego względem wszelkich testów i zdolności (np, takich jak jeździectwo, czy rozmiar używanej broni) bazujących na wielkości należy traktować je jak istoty o rozmiar mniejsze.
- Premia +4 do rzutów obronnych przeciwko efektom wpływającym na wolę. Umysł księżycowych kwiatów jest bardzo silny i dużo bardziej odporny od ludzkiego.
- Niepodatność na uśpienie. Księżycowe kwiaty nigdy nie śpią, podobnie do roślin z którymi są spokrewnione. Odnowa jednak czarów czy zdolności wymaga od nich 8 godzinnej medytacji.
- Premia +4 do rzutów obronnych przeciwko wszelkim niemagicznym truciznom i chorobom. Ciało księżycowych kwiatów jest niezwykle odporne na choroby i toksyny.
- Automatyczne języki: Wspólny, Leśny. Języki premiowe: Elfi, Gnomi, Smoczy, Powietrzny, Wodny, Ziemny, Ognisty, Drudzki*
- Niepodatność na likantropię. Księżycowe kwiaty są naturalnie odporne na likantropię i nie mogą nią zostać w żaden sposób zarażone.

*Księżycowy kwiat obowiązuje zasada nie zdradzania tego języka innym.

Specjalne zdolności:

Odporność na żywioły (zw)
Księżycowe kwiaty są niezwykle odporne na warunki atmosferyczne jakby stale znajdowały się pod działaniem czaru odporność na żywioły.

Jedność z naturą (zw)
Wszelkie istoty typu: robactwo, roślina, zwierzę, o intelekcie mniejszym niż 3, postrzegają księżycowe kwiaty jak naturalny, nieszkodliwy element otoczenia, i nie atakują go o ile nie otrzymały od kogoś takiego polecenia, bądź kwiat nie wykonuje względem nich szkodliwych dla nich czynności.

Toksyczna krew (zw)
Stworzenie które spożyje krew bądź mięso księżycowego kwasu, staje się podmiotem trucizny (ST= 10 + KW kwiatu), której pierwszo i drugorzędne obrażenia to obniżenie budowy o 1k6 punktów.

Zemsta księżyca (zw)

Każda istota która zabije jeden z księżycowych kwiatów automatycznie i bez rzutu obronnego zostaje obłożona klątwą (analogicznie do czaru). Poziom czarującego jest równy KW zabitego kwiatu + jego modyfikator z charyzmy.

Pokarm z niebios (zw)
Księżycowe kwiaty do egzystencji potrzebują jedynie światła księżyca i wody. Bez takiego odżywiania się kwiat jest w stanie wytrzymać liczbę dni równą jego wartości budowy, zaś każdy następny powoduje otrzymanie przez niego 1k6 stłuczeń (z wygłodzenia). Stłuczeń tych nie da się wyleczyć przy pomocy magii, kwiat sam odzyska stracone PW na skutek wystawienia na światło księżyca.
Dodatkowo kwiat znajdujący się w bezpośrednim świetle księżyca i mający dostęp do wody uzyskuje zdolność szybkiego leczenia, zależnie od wielkości tarczy księżycowej.

Nów – zdolność nie działa
Nów – I kwarta. Księżycowy kwiat leczy 1 PW na godzinę
I kwarta – II kwarta. Księżycowy kwiat leczy 1 PW na 10 minut
II kwarta – III kwarta. Księżycowy kwiat leczy 1 PW na 5 minut
III kwarta – Pełnia. Księżycowy kwiat leczy 1 PW na 2 minuty
Pełnia. Księżycowy kwiat leczy 1 PW na minutę , i regeneruje się co powoduje odrośnięcie utraconych kończyn w czasie 3k6*10 minut.

Magiczne przedmioty typu pierścień wyżywienia mogą uchronić kwiat przed otrzymywaniem owych stłuczeń gdy zbyt długo nie doświadcza księżycowego blasku, nie pozwalają jednak na odzyskanie już utraconych.

Księżycowy płomień (zn)
Ciało księżycowych kwiatów posiada zdolność wytwarzania księżycowego płomienia, który używany może być na wiele sposobów.
Ilość punktów mocy księżycowego płomienia to liczba KW kwiatu plus jego modyfikator z budowy (ujemny opóźnia możliwość korzystania z księżycowego płomienia). Punkty te odnawiają się podczas pełni, gdy światło księżyca pada na kwiat, w tempie 1 na rundę (podczas każdej pełni kwiat nie może jednak odzyskać liczby punktów większej niż liczba jego KW+ modyfikator z charyzmy).

Każdy kwiat może w ciągu dnia użyć darmowo następujących zdolności w dowolnej konfiguracji, w ilości jednak nie większej niż jego modyfikator z charyzmy (każde kolejne użycie wymaga poświęcenia 1 punktu księżycowego płomienia):

Oczyszczenie jedzenia i wody
Odporność
Poznanie kierunku
Światło
Wykrycie trucizn (tylko naturalnych)


Pozostałe moce księżycowego płomienia ( i ich koszt):

2 pkt
Oplątanie
Przejście bez śladu
Rozmawianie ze zwierzętami
Uspokojenie zwierzęcia
Wykrycie zwierząt lub roślin


Bazowe ST = 11

5pkt
Opóźnienie działania trucizny
Przywrócenie energii życiowej, słabsze
Zachwyt
Zwierzęcy trans


Bazowe ST= 12

9 pkt
Neutralizacja trucizny
Przełamanie choroby
Rozmawianie z roślinami
Wzrastanie roślin


Bazowe ST= 13

14 pkt
Reinkarnacja
Analogicznie do czaru z tym ze księżycowy kwiat może inkarnować tylko w wilka (S +2, Zr +4, Bd +4). Istota inkarnowana traci możliwości używania przedmiotów wymagających posiadania rąk i nie może rzucać czarów z elementem somatycznym. Potrafi mówić znanymi jej językami. Pomimo nowego ciała jej typ nie ulega zmianie.
Wyjątek: przy pomocy tej zdolności można przywracać do życia inne kwiaty (w ich naturalnej postaci), które zginęły na skutek odniesionych ran, a ich ciało było martwe mniej niż dobę. Przywrócony tak do życia kwiat posiada -9 PW, jest jednak ustabilizowany. Traci także wynikający z reinkarnowania poziom (lub punkt budowy).

Przebudzenie
Analogicznie do czaru z tym że księżycowy kwiat na aktywację tej zdolności zużywa jedynie 100 pd.

Bazowe ST= 14

20 pkt
Ożywienie roślin

Bazowe ST=15

W każdej rundzie można skorzystać tylko z jednego punktu księżycowego płomienia, co wpływa na wydłużenie czasu wywoływania efektów. Np. Wywołanie mocy "Zachwyt" zajmnie 5 rund. Takie korzystanie z księżycowego płomienia wymaga akcji standardowej.

Kwiat nie posiadający wartości budowy (np przemieniony w nieumarłego) traci możliwość korzystania z mocy księżycowego płomienia.

Ulubiona klasa: Druid

Epp.= +1


Sposób rozmnażania się:
Księżycowe kwiaty rozmnażają się poprzez namiętny pocałunek (przedstawiciele tworzący kwiat nie muszą być różnych płci) , podczas którego ze swej śliny i rodników tworzą ziarno. Sam proces tworzenia owego ziarna jest niezwykle wyczerpujący i trwa około godziny. Po tym czasie ziarno jest ukształtowane i wyglądem przypomina kasztana. W tym momencie kończy się efekt zapłodnienia, jednak aby wzrost ziarna przebiegał dalej spełnione muszą być pewne warunki. Na ziarno w ciągu 30 dni paść musi światło pełni, inaczej obumiera i wysycha, stając się bezwartościowym kawałkiem drewna. Ziarno na które padło światło księżyca zaczyna wzrastać, zapuszczając korzenie i wypuszczając liście (których kolor jest taki sam jak kolor włosów rodzącego się kwiatu). Przez kolejne 900 dni roślina wzrasta, przypominając wielką kapustę by około 900 dnia otworzyć się i wydać na świat kolejny księżycowy kwiat. Moment ten nazywa się zakwitnięciem kwiatu.

Statystyki wzrastającego kwiatu:
KP 6 (-5 Zr, +1 naturalny), PW 10, trwałość 1
Kwiat stale znajduje się pod efektem odporności na żywioły. Naruszony potrafi zregenerować swoje obrażenia w tempie 1 dziennie, jeżeli jednak wcześniej nastąpi zakwitnięcie, istnieje 10% na punkt obrażeń szans że księżycowy kwiat nie przeżyje tego procesu. PW kwiatu można przywracać także za pomocą czaru wzrastanie roślin, który przywraca mu 1 PW.

W momencie zakwitnięcia na obszar w którym zdarzenie miało miejsce zostaje rzucony czar wzrastanie roślin (wzbogacenie wegetacji), a najbliższe rośliny często zakwitają, bez względu na porę roku.

Przez czas wzrostu roślina jest zupełnie bezbronna, acz krążąca w niej trucizna skutecznie odstrasza potencjalnych pożeraczy (przynajmniej tych słabszych). Trucizna ta działa analogicznie jak zdolność toksyczna krew.

Narodzony kwiat jest w pełni ukształtowanym przedstawicielem swego gatunku, posiadającym wszelkie zdolności w pełnej ich mocy.

Narodziny nowego kwiatu zawsze są wydarzeniem dla rodziców i innych przedstawicieli tej rasy, jako że jest to proces który ciężko zainicjować i przeprowadzić bezpiecznie do końca.
Każdy bowiem księżycowy kwiat może podjąć próbę stworzenia ziarna tylko raz na 2k6 lat. A patrząc na to że możliwość taka po raz pierwszy pojawia się po ukończeniu 6+k6 lat, szans tych nie jest zbyt wiele.

Dojrzewanie i wiek maksymalny
Księżycowe kwiaty posiadają jedynie dwie granice wiekowe: dojrzewanie i obumieranie.
Dojrzewanie trwa przez 6+k6 lat i jest granicą po której dany kwiat może próbować uzyskać potomka (tworzyć ziarno).
Samo dojrzewanie wpływa jedynie na cechy wewnętrzne, od momentu bowiem narodzenia wygląd księżycowego kwiatu nie zmienia się aż do uzyskania wieku obumierania.
Wiek obumierania zaczyna się w wieku 30 + 3k6 lat. Po osiągnięciu tego wieku księżycowy kwiat zaczyna się starzeć co objawia się w jego wyglądzie i tym że co miesiąc traci on trwale 1 PW. Co 3 lata spada także o 1 jego wartość siły, budowy, zręczności i liczba posiadanych punktów księżycowego płomienia.
Wiek obumierania zwany jest także wiekiem przekwitnięcia i po jego osiągnięciu kwiat traci możliwość kreowania ziaren.

Śmierć
Umierając w naturalny sposób kwiat po prostu wysycha, a jego wygląd coraz bardziej przypomina starego człowieka, by w końcu wyschnąć całkowicie.
Kwiaty mogą zginać także od ran i zabójczych efektów, jednak w wyniku nagłej śmierci z ciała kwiatu uwolniona zostaje moc księżycowego płomienia, co objawia się takim samym efektem jak w przypadku zakwitnięcia (wzrastanie roślin).

Odrodzenie (zw)
Pomimo krótkiego życia, księżycowe kwiaty potrafią przedłużać swą egzystencję. Potrzebują jednak do tego pomocy innego przedstawiciela swej rasy. Proces ten polega na normalnym stworzeniu ziarna, z tym ze ziarno to zawiera duszę i umysł jednego z tworzących go kwiatów, co powoduje nagłą śmierć jego dotychczasowej formy (nie oznacza jednak śmieci samego kwiatu). Z przyczyn oczywistych odrodzenie należy podejmować przed osiągnięciem wieku przekwitnięcia, po którym to jest ono już niemożliwe do uzyskania. Odradzający się kwiat przechodzi proces narodzin jeszcze raz, i naraża się na wszelkie związane z nim niebezpieczeństwa, zachowuje jednak swe wszelkie zdolności i wiedzę, zaś ostatnim zdarzeniem jakie pamięta jest pocałunek dzięki któremu się odrodził. Po odrodzeniu kwiat zdolność kreowania ziaren uzyskuje dopiero po 6 + 2k4 latach.

Księżycowy kwiat a wskrzeszenie:
Jako że ciało kwiatu po śmierci obumiera strasznie szybko, wysychając i stajać się twarde i kruche, wszelkie czary wskrzeszenia, czy przemiany w nieumarłego działają na nie jedynie w ciągu 24 godzin od śmierci. Po tym czasie ciało jest już bezużyteczne.
Posiadając ciało kwiatu można przywrócić go do życia przy pomocy wskrzeszenia, bądź reinkarnacji. Czary te powołują do istnienie nieprzebudzone ziarno z esencją danego kwiatu, które należy wystawić w ciągu 30 dni na działanie pełni księżyca i odczekać do zakwitnięcia kwiatu, analogicznie jak przy odrodzeniu.

Księżycowy kwiat po utracie ciała można przywrócić do życia na jeden z dwóch sposobów:
1. Zmartwychwstaniem, cudem, bądź życzeniem: która powołuje do istnienia przebudzone już ziarno, w tym wypadku nie potrzeba już działania pełni, wystarczy odczekać do zakwitnięcia kwiatu, które ponadto zachodzi dużo szybciej bo po 3+k6 pełniach.
2. Czarem prawdziwego wskrzeszenia: które powołuje do istnienia praktycznie odrodzony kwiat, a jego zakwitnięcie następuje podczas najbliższej pełni.

Dobre jednak z natury kwiaty rzadko uciekają się do czarów przywracających ich braci i siostry do życia, jako że wymaga to chęci powrotu duszy takiego kwiatu, która zazwyczaj po śmierci od razu trafia pod opiekę jakiegoś bóstwa, co może sugerować prawdziwość teorii boskiego pochodzenia kwiatów.

Nie można przywrócić do życia kwiatu którego ziarno nie zostało przebudzone.

Księżycowy kwiat a przybysze
Księżycowe kwiaty szanują istoty z innych światów, nie uznają ich jednak za integralna cześć natury, jako że istnienie tych istot w dużo większej kwestii zależy od magii. Potrafią jednak bez problemu z nimi współpracować w celu osiągnięcia wspólnego celu. Wiele istot stawia księżycowe kwiaty na równi z przybyszami, powołując się na ich boskie pochodzenie, wśród jednak przedstawicieli tej rasy nie znajduje to zbyt wielkiej aprobaty. Kwiaty wolą postrzegać się bowiem jako twór naturalny, a nie sztuczny, od zawsze związany z naturą.

Magia kwiatów
Ze względu na silne związki z naturą, kwiaty preferują magię objawień. Nie znani są czarodzieje wywodzący się z tej rasy, acz pośród kwiatów władających magią można spotkać zaklinaczy czy bardów.
Używające magii kwiaty specjalizują się zazwyczaj w czarach odpychania, oczarowania i poznania, ceniąc bezkrwawe rozwiązania nad zadawanie bólu.
Źli przedstawiciele tej rasy lubują się w magii przemian i przywołań, przy pomocy których często niszczą i nękają siedliska inteligentnych stworzeń.

Kwiaty a psionika
Cześć kwiatów dążąc do większej równowagi z naturą stara się korzystać z alternatywnych do magii źródeł mocy, często idąc drogą doskonalenia umysłu. Preferują jednak drogę większej doskonałości, co powoduje ze co którzy decydują się na rozwój w tym kierunku, najczęściej zostają po prostu psionami.

Walka
Walka jest rzeczą za którą księżycowe kwiaty raczej nie przepadają, gdy jednak do niej dochodzi nie boja się podejmować wyzwań, gdy jednak ta toczy się nie po ich myśli wolą się poddać niż walczyć do końca, wyjątkiem są sytuacje gdy muszą chronić własnych Ogrodów, gdy to nie szczędzą sił i środków w celu odparcia zagrożenia. Gdy planują walkę często korzystają z pomocy natury: zwierząt, roślin i mieszkańców lasów.
Zazwyczaj ostrzegane wcześniej, czy to przez zwierzęta czy przez magię poznania o nadchodzących niebezpieczeństwach, starają się najpierw uniemożliwić im dotarcie do swych siedzib, i zmusić do odejścia, gdy to jednak nie skutkuje, nękają wrogów walką podjazdową ożywiając rośliny czy przebudzając groźne zwierzęta.

Dodatki:

Atuty

Ujmujący zapach (zn)
Wymagania: Księżycowy kwiat
Korzyści: Zdolność ta powoduje że wszelkie istoty typu: gigant, humanoid, humanoid- potwór, istota baśniowa, magiczna bestia, robactwo, roślina, smok i zwierze, znajdujące się w jej zasięgu otrzymują premie z morale +1 do testów trafienia, rzutów obronnych, klasy pancerza i testów umiejętności o ile posiadają zmysł węchu.
Zasięg zdolności to 1,5m na KW księżycowego kwiatu.
Jeżeli jakąś istota posiadająca atut węch stara się tropić księżycowy kwiat, ze względu na intensywność i niepowtarzalność jego woni, otrzymuje premię +10 to testów tropienia.

Większy ujmujący zapach (zn)
Wymagania: Ujmujący zapach
Korzyści: Księżycowy kwiat może teraz spotęgować swą zdolność ujmującego zapachu, poświęcając w tym celu punkty księżycowego płomienia (1 na liczbę rund równa jego modyfikatorowi z charyzmy). Czyniąc to premia jaką zapewnia owa zdolność wynosi +1 na każde 3 KW księżycowego kwiatu, ale nie więcej niż jego modyfikator z charyzmy. Utrzymywanie i aktywacja tej zdolności wymaga od kwiatu akcji standardowej.

Księżycowy umysł
Wymagania: Księżycowy kwiat, umiejętność manifestowania mocy psionicznych
Korzyści: Posiadający ten atut kwiat potrafi używać punktów księżycowego płomienia do pokrycia kosztów punktów mocy, wymaganych przez manifestowane moce. Wciąż jednak obowiązuje go ograniczenie w stosunku użycia punktów księżycowego ognia na rundę.

Ostrze księżycowego płomienia
Wymagania: Księżycowy kwiat, charyzma 15+
Korzyści: Kwiat może wywołać w swej dłoni snop księżycowego płomienia kształtem przypominający długi miecz. Jest to lekka broń do walki wręcz, którą wykonuje się ataki dotykowe.
Ostrze zadaje obrażenia od mocy zarówno materii ożywionej, jak i nieożywionej w liczbie k6+ połowa KW (ale nie więcej niż modyfikator z charyzmy) kwiatu.
Ostrze zadaje dodatkowe obrażenia nieumarłym (skutecznie rani bezcielesnych) i konstruktom w liczbie równej połowie KW kwiatu.
Za każdy poświęcony przez kwiat punkt księżycowego płomienia, ostrze istnieje przez liczbę rund równą jego modyfikatorowi z charyzmy.
Ostrza nie można przekazać innej istocie, jego wywołanie to akcja ruchu (nie prowokuje okazyjnych ataków), a dezaktywacja to akcja darmowa.

Dotyk księżycowego płomienia
Wymagania: Księżycowy kwiat, roztropność 15+
Korzyści: Atut ten pozwala na przemianę punktów księżycowego płomienia w magie leczącą. Każdy użyty w tym celu punkt leczy rany w liczbie k6+ połowa KW kwiatu (jednak nie więcej niż jego modyfikator z charyzmy). Efekt ten nie opiera się jednak na pozytywnej energii a na nadaniu podmiotowi chwilowej wartości szybkiego leczenia (może więc działać na dowolny typ istot). Przy pomocy tej zdolności nie ma możliwości uczynienia innym istotom jakiejkolwiek krzywdy.
Leczenie wymaga dotknięcia celu i jest akcją standardowa prowokującą ataki okazyjne.

Dodatkowa energia
Wymagania: Księżycowy kwiat, zdolność posiadania przynajmniej 3 punktów księżycowego płomienia.
Korzyści: Atut ten pozwala kwiatu na posiadanie o 3 punktów księżycowego płomienia więcej niż normalnie.
Specjalne: Atut ten można wybierać wielokrotnie, jego działanie kumuluje się.

___________________________

Żywe ziarno
Żywe ziarno, które jeszcze nie doświadczyło działania pełni, może zostać użyte jako element zastępczy do czarów wymagających komponentów w pd. Ziarno takie może zastąpić 500 pd, które normalnie tracił by czarujący. Powoduje to jednak zniszczenie ziarna i śmierć niedoszłego kwiatu, a co za tym idzie ściągnięcie klątwy na użytkownika.

Księżycowy portal
Portale te zostały opracowane przez zapomniana już gildię magów, sposoby jednak ich konstrukcji wciąż można odnaleźć pośród pradawnych ruin czy zapomnianych planów.
Stworzenie owego tworu wymaga materiałów wartych 25 000 sz, portal jednak nie działa sam z siebie.
Do jego działania potrzebna jest energia księżycowego kwiatu, który umieszczany jest w specjalnie przygotowanym na to miejscu.
Gdy warunek ten zostanie spełniony przy pomocy urządzenia można rzucać czar brama (wersja łączenia z innym planem), czynność ta powoduje jednak zadanie kwiatu 9k6 obrażeń (wyczerpanie). Na każda rundę otarcia bramy, kwiat otrzymuje 3k6 obrażeń (wyczerpanie), do momentu zamknięcia portalu. Każdorazowe otwarcie portalu skraca czas nadejścia przekwitnięcia kwiatu o rok. Portal zamyka się samoistnie gdy nastąpi śmierć kwiatu, a urządzenie staje się wówczas bezużyteczne do czasu umieszczenia w nim nowego.

__________________________________________________


Czekam na konstruktywną krytykę.


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Nie 10:01, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:56, 04 Gru 2008    Temat postu:

Z góry dodam, że jeszcze nie miałem przyjemności zapoznać się z całą rasą, więc wymienię uwagi, które mi się na razie nasuwają.

Cytat:
- Widzenie w słabym świetle: 36m.

W D&D widzenie w słabym świetle po prostu mówi o wyostrzonym widzeniu (x2 dla elfów, x4 dal smoków) w słabym świetle (np. 'takim jak światło gwiazd')

Cytat:
- Kara -2 do trafienia względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt . Świadomość kwiatów, przystosowana do szacunku dla natury powoduje że czują instynktowne opory przed krzywdzeniem pewnego rodzaju istot.
- Kara -2 do ST czarów i zdolności używanych względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt. Świadomość kwiatów, źle znosi szkodliwe wpływanie na pewnego rodzaju istoty, instynktownie dając im większą szansę przed uniknięciem takich efektów, o ile te mogły by być przez nie niepożądane.

Nawet jeżeli kwiat zamorduje setki takich istot? Człowiek też instynktownie wzbrania się przed zabijaniem przedstawicieli swojego gatunku, ale ci którzy robią to wielokrotnie wyzbywają się tego efektu.

Cytat:
Odporność na żywioły (zw)
Księżycowe kwiaty są niezwykle odporne na warunki atmosferyczne jakby stale znajdowały się pod działaniem czaru odporność na żywioły.

Wypadało by podać, które żywioły i czy premia dotyczy tylko efektów naturalnych, czy również czarów.

Cytat:
Zemsta księżyca (zw)
Każda istota która zabije jeden z księżycowych kwiatów automatycznie i bez rzutu obronnego zostaje obłożona klątwą (analogicznie do czaru). Poziom czarującego jest równy KW zabitego kwiatu + jego modyfikator z charyzmy.

Jaki typ klątwy następuję? Czy nie powinna zawsze spadać klątwa tego samego typu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 1:24, 05 Gru 2008    Temat postu:

Kondeks napisał:

Cytat:
- Widzenie w słabym świetle: 36m.

W D&D widzenie w słabym świetle po prostu mówi o wyostrzonym widzeniu (x2 dla elfów, x4 dal smoków) w słabym świetle (np. 'takim jak światło gwiazd')


Ale chyba lepiej to brzmi niż x2, nie trzeba liczyć.

Kondeks napisał:

Cytat:
- Kara -2 do trafienia względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt . Świadomość kwiatów, przystosowana do szacunku dla natury powoduje że czują instynktowne opory przed krzywdzeniem pewnego rodzaju istot.
- Kara -2 do ST czarów i zdolności używanych względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt. Świadomość kwiatów, źle znosi szkodliwe wpływanie na pewnego rodzaju istoty, instynktownie dając im większą szansę przed uniknięciem takich efektów, o ile te mogły by być przez nie niepożądane.

Nawet jeżeli kwiat zamorduje setki takich istot? Człowiek też instynktownie wzbrania się przed zabijaniem przedstawicieli swojego gatunku, ale ci którzy robią to wielokrotnie wyzbywają się tego efektu.[/quote]

Ale chyba nie mówisz teraz o człowieku z dnd :). Cechę tę mozan określić jako swoistą klątwę kwiatów, po prostu względem pewnych istot ich magia działa gorzej.

Kondeks napisał:

Cytat:
Odporność na żywioły (zw)
Księżycowe kwiaty są niezwykle odporne na warunki atmosferyczne jakby stale znajdowały się pod działaniem czaru odporność na żywioły.

Wypadało by podać, które żywioły i czy premia dotyczy tylko efektów naturalnych, czy również czarów.


Chodzi o czar o tej nazwie z 3,5 on tam nie daje RO na żywioły.

Kondeks napisał:

Cytat:
Zemsta księżyca (zw)
Każda istota która zabije jeden z księżycowych kwiatów automatycznie i bez rzutu obronnego zostaje obłożona klątwą (analogicznie do czaru). Poziom czarującego jest równy KW zabitego kwiatu + jego modyfikator z charyzmy.

Jaki typ klątwy następuję? Czy nie powinna zawsze spadać klątwa tego samego typu?
[/quote]

Hmm... to juz pozostawiam w kwesti MG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:09, 05 Gru 2008    Temat postu:

Namrasit napisał:
Kondeks napisał:

Cytat:
- Widzenie w słabym świetle: 36m.

W D&D widzenie w słabym świetle po prostu mówi o wyostrzonym widzeniu (x2 dla elfów, x4 dal smoków) w słabym świetle (np. 'takim jak światło gwiazd')

Ale chyba lepiej to brzmi niż x2, nie trzeba liczyć.

Powinno być podręcznikowo. Nie uważam, żeby lepiej brzmiało. Nie trzeba liczyć? Przecież to równica. Jak można lepiej widzieć w słabym świetle do 36m? W słabym świetle ma krótkowzroczność? Przecież zasięg różnych źródeł światła morze być różny.

Namrasit napisał:
Kondeks napisał:

Cytat:
- Kara -2 do trafienia względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt . Świadomość kwiatów, przystosowana do szacunku dla natury powoduje że czują instynktowne opory przed krzywdzeniem pewnego rodzaju istot.
- Kara -2 do ST czarów i zdolności używanych względem: gigantów, humanoidów, humanoidów- potworów, istot baśniowych, magicznych bestii, robactwa, roślin, smoków i zwierząt. Świadomość kwiatów, źle znosi szkodliwe wpływanie na pewnego rodzaju istoty, instynktownie dając im większą szansę przed uniknięciem takich efektów, o ile te mogły by być przez nie niepożądane.

Nawet jeżeli kwiat zamorduje setki takich istot? Człowiek też instynktownie wzbrania się przed zabijaniem przedstawicieli swojego gatunku, ale ci którzy robią to wielokrotnie wyzbywają się tego efektu.

Ale chyba nie mówisz teraz o człowieku z dnd :). Cechę tę mozan określić jako swoistą klątwę kwiatów, po prostu względem pewnych istot ich magia działa gorzej.[/quote]
Ok, względem czarów. Jednak względem ataków?

Namrasit napisał:
Kondeks napisał:

Cytat:
Odporność na żywioły (zw)
Księżycowe kwiaty są niezwykle odporne na warunki atmosferyczne jakby stale znajdowały się pod działaniem czaru odporność na żywioły.

Wypadało by podać, które żywioły i czy premia dotyczy tylko efektów naturalnych, czy również czarów.

Chodzi o czar o tej nazwie z 3,5 on tam nie daje RO na żywioły.
Umieść prosze w temacie edycje, do której ją wykonałeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:28, 22 Sty 2009    Temat postu:

Kondeks racja z tym widzeniem, poprawione, zawsze mi się wydawało że to jest jak widzenie w ciemności :). Co do kar kwiatu napisane jest ze pochodzi to z instynktu, zarówno względem czarów, jak i ataku, po prostu gdzieś tam w głębi kwiat nie chce robić krzywdy takiemu stworzeniu.
Edycja poprawiona

...

Cóż praca nie będzie już w KS, ale mimo to chętnie poznałbym opinię głosujacych na jej temat, może dzieki temu unikne popełnionych tu błędów w przyszłości :). Mam nadzieje ze jeszcze ktoś oprócz Kondeksa zdobędzie sie na jakąś konstruktywną krytykę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin