Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Shifu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:19, 04 Gru 2008    Temat postu: Shifu

Shifu

Słowo wstępu:

Rasa pierwotnie zamieszczona gdzie indziej, może ktoś już zna. Tutaj zamieszczam ja dla waszej wygody, jako swój własny projekt zgłaszany do Kompedium Śmiałków

Jeżeli macie sugestie, zauważacie błędy, bądz chcecie wyrazić swoje pochwały, zapraszam do komentowania Very Happy.

Historia powstania
Shifu zostali stworzeni przez Aregano, jako żołnierze przeciw nękającej okolicę organizacji wampirów, Czarnej gwardii. Transmuter modyfikował ludzkich mężczyzn i kobiety tak, aby ich potomstwem było Shifu. Wyniki przez długi okres czasu nie były jednak zadowalające. Modyfikowane ciała były mniej żywotne, kobiety często nie dożywały narodzin, powodując nierozwinięci się Shifu. Aregano stworzył więc Thorn. Jako że doświadczenia wykazały, iż Shifu stworzone i doskonalone w warunkach laboratoryjnych nie sprawdzały się zbyt dobrze, mag postanowił od razu rozpocząć badania w terenie. Skaził Thornem kilkaset butelek wina, które nastepnie podarował karczmom w okolicznych miastach. Proces był ryzykowny, lecz symulacje wypadły obiecująco. Jednak magowi nie dane było doczekać pojawienia się pierwszych „nowych” Shifu. Kilka tygodni po incydencie z winami jego wieża została napadnięta przez Czarną gwardię, a on sam zamieniony w bezmózgie zombie. W tej to postaci po raz pierwszy i ostatni spotkał Shifu. Gdy podczas najazdu na Czarny dwór, jego nieumarłe ciało przebite zostało mieczem młodej dziewczyny, z oka popłynęła łza. Tylko jedna…

Thorn
Thorn to rodzaj substancji mającej na celu przemianę ludzi w Shifu. Przenoszony drogą płciową lub przez kontakt z krwią Shifu, ma skłonności do ewoluowania i jest niemożliwy do usunięcia z ciała nosiciela w zwykły sposób (choć potężna magia typu życzenie może tu pomóc, o ile istota jest świadoma że jest nosicielem). Thorn bezpośrednio po zainfekowaniu mnoży się niczym wirus, do pewnej ilości, niegroźnej dla nosiciela, acz wystarczającej do kolejnych zarażeń lub stworzenia Shifu. Potrafi on infekować wszelkie istoty choć jego „przebudzenie” i narodziny Shifu zdążają się tylko (i to rzadko) gdy rodzicami są ludzie i przynajmniej jeden z nich jest nosicielem . Droga Thorna i jego modyfikacje wpływają na późniejsze zdolności Shifu. Dzięki temu niektóre Shifu potrafią odżywiać się nie tylko ludzka krwią.

Osobowość
Shifu są zamknięci w sobie, z trudem nawiązują nowe kontakty i znajomości. Życie uczy ich że nie należy być ufnym względem innych, a ich nocna aktywność nie sprzyja pozyskiwaniu sojuszników wśród istot powszechnie uważanych za „cywilizowane”. Ograniczają się do kontaktów pomiędzy sobą o ile są możliwe, inne istoty uznając raczej za pożywienie lub przeszkody, niż sprzymierzeńców. Niektórzy Shifu (szczególnie złe) lubują się w krwi innych istot (czasem innych Shifu), mimo iż ta nie zaspokaja ich głodu.

Opis fizyczny
Przedstawiciele tej rasy wyglądają jak nastoletni przedstawiciele ludzkiej rasy w wieku od 11 do 16 lat. Choć czasem da się zauważyć u nich szkarłatne pęknięcia na ciele, niespotykane u zwykłych ludzi. Wskazują one na osłabienie Shifu, zazwyczaj spowodowane utratą, bądź zużyciem zbyt dużych ilości energii.

[link widoczny dla zalogowanych]
by mindark

Relacje
Ogólnie można je określić jako ciężkie. Przez wiele istot Shifu postrzegani są na równi z wampirami (których instynktownie nienawidzą), tak wiec starają się unikać wszelkich zbędnych kontaktów (ograniczając się zazwyczaj do krótkich fizycznych kontaktów w celu zaspokojenia głodu). Choć są w stanie współpracować z każdym, kto jest w stanie zrozumieć ich egzystencję, wolą nie wiązać się z żadnymi krótkowiecznymi istotami.


Charakter
Skłonni raczej ku praworządności i wierności idei. Sprawy dobra czy zła, mniej ich interesują, choć natura bardziej skłania ich ku ścieżce mroku.

Krainy
Shifu nieustanie przemieszczają się w poszukiwaniu nieumarłych, których można by zniszczyć. Nie posiadają stałego miejsca pobytu. Czasem tylko zatrzymują się dłużej w miejscach w których nieumarli osiągnęli znaczne wpływy.

Religia
Stosunek doświadczonych Thornem do religii jest raczej bierny, acz jeżeli już się do niej skłaniają, wybierają bogów którzy w swej domenie mają walkę z nieumarłymi, nie jest to jednak regułą.

Cechy rasowe:
- Typ: humanoid
- Rozmiar: średni.
- Szybkość: 12m. Shifu poruszają się szybciej od zwykłego człowieka.
- Atrybuty: Budowa -2, Zręczność +4 Roztropność +2 Charyzma -4. Thorn sprawia, że Shifu są dużo bardziej zwinni i świadomi otoczenia niż zwykli ludzie, destruktywnie wpływa jednak na ich osobowość i wytrzymałość.
- Widzenie w ciemności: 36m. Przemiana powoduje, że Shifu są bardziej przystosowani do nocnego trybu życia i ciemności.
- Umiejętności: spostrzegawczość +2, nasłuchiwanie +2. Thorn wyostrza zmysły Shifu.
- Premia unikowa +2 do KP względem nieumarłych (+4 względem wampirów). Shifu zostali stworzeni do walki z nieumarłymi, podczas walki z nimi instynktownie przewidują ich ruchy i zamierzenia.
- Premia +2 do ukrywania. Shifu są zdecydowanie mniejsi niż zwykli ludzie, nie tak jednak tak mali jak niziołki czy gnomy, choć zdążają się wyjątki.
- Preferowany wróg (wampir) – Shifu w walce z wampirami wykazują się dużo większą skutecznością niż z jakimkolwiek innymi nieumarłymi. Wampir jest ich preferowanym wrogiem nawet jeśli nie posiadają poziomów tropiciela, jeżeli Shifu awansuje w poziomach tropiciela, premia przeciw wampirom kumuluje się z ewentualną premią osiąganą, gdy jako preferowanego wroga wybiera on nieumarłych.
- Premia +4 do rzutów obronnych na wytrwałość i wolę przeciwko wszelkim efektom negatywnej energii i zdolnościom nieumarłych. Thorn powoduje, iż przedstawiciele tej rasy dużo lepiej opierają się wpływom negatywnej energii i zdolnościom nieumarłych wpływających na ich ciała i umysły niż zwykli przedstawiciele ludzkiej rasy.
- Premia +2 przeciwko wszelkim truciznom i chorobom (nie kumulująca się z premią przeciw zdolnością nieumarłych). Ciało Shifu jest bardziej od ludzkiego odporne na toksyny i choroby.
- Ludzkie dziedzictwo: Shifu na poziomie pierwszym otrzymują 4 dodatkowe punkty na rozwinięcie swych umiejętności, co jest wynikiem ich ludzkiego pochodzenia.

Specjalne zdolności:

Nadwrażliwość na światło słoneczne

Bezpośrednie działanie słońca może okazać się zabójcze dla doświadczonych Thornem. Ciało Shifu w bezpośrednim świetle słońca, reaguje z jego promieniami i zaczyna płonąć szmaragdowym płomieniem, co objawia się w formie obrażeń wysokości 6k6 w każdej rundzie w jakiej promienie padają na ich ciało i możliwością wykonywania jedynie akcje cząstkowych. Płomienie te nie wydzielają ciepła i są niegroźne dla otoczenia. W obszarach w których istnieje rozproszone światło słońca (światło słońca nie pada bezpośrednio na ciało Shifu, np. obszar zacieniony, zachmurzone niebo, bądź ubranie ochronne), otrzymują oni karę -4 do wszystkich testów i KP (kara obowiązuje także w bezpośrednich promieniach słońca).

Pragnienie krwi

Początkowo jedynym pokarmem Shifu była tylko ludzka krew. Jednak na skutek ewolucji Thorna, rasa ta posiadła zdolność odżywiania się także krwią innych istot.
Shifu potrafią w akcji całorundowej wysączać krew, co objawia się u ofiary utrata k3 punktów budowy. Aby tego dokonać musza wygrać test zwarcia. Jest to także ich sposób odżywiania. Krew ludzi i pewnych innych istot (zależnie od Shifu) może służyć im za pokarm. Jeżeli Shifu nie spożywa krwi przez 24 h, jego budowa spada o 1 (jest to spadek wynikły z racji głodu), jeżeli wciąż nie potrafi spożyć krwi, budowa wciąż spada (1 na 24 h) aż do śmierci przedstawiciela tej rasy. Tak utraconą budowę można odzyskać jedynie spożywając odpowiednie ilości krwi. Aby odzyskać na przykład 3 punkty budowy, Shifu spowoduje u żywiciela utratę 3k3 punktów budowy.
Zdarza się czasem że do zaspokojenia głodu nie wystarcza jedna istota, czasem wędrujące Shifu przyczyniały się do uśmiercenia całych wiosek, co oczywiście przysporzyło im tylko wrogów.
Podstawowym (pierwszym) żywicielem każdego Shifu są ludzie. Powiększenie liczby dostępnych żywicieli może zostać dokonane przez wybór atutu: Dodatkowy żywiciel.

Szybkie leczenie (zw)
Szybkie leczenie wysokości: 1+ ½ KW (zaokrąglone w dół). Shifu niezwykle szybko leczą swe rany, jednak tylko w ograniczonym stopniu. Za każdym razem gdy przy pomocy szybkiego leczenia Shifu odzyska liczbę PW równa jego maksymalnej liczbie PW, jego budowa spada o 1. Utratę tę może on przywrócić poprzez spożycie odpowiedniej ilości krwi (analogicznie jak utratę w wyniku głodu).
Utratę tę obowiązują specjalne zasady, tak utracona budowa nie powoduje utraty PW, a jedynie spadek ich maksymalnej wartości, wpływa jednak na pozostałe aspekty związane z budowa (jak umiejętności czy rzuty obronne).

Przykład:
Shifu (10KW) posiada maksymalną liczbę PW = 56. Od ostatniego spożywania krwi wyleczył już 54 PW. Teraz otrzymał 25 obrażeń, co spowodowało spadek jego PW do 31. Teraz więc leczy 6 PW ( w sumie 60), co przekracza jego maksymalną liczbę PW i powoduje spadek budowy (z 16 na 15). Powoduje to że jego maksymalne PW spadają o 10 (do 46), jednak jego stan nie zmienia się i wciąż posiada on 37 PW (choć teraz wyleczyć może się tylko do 46, a nie 56 PW) Otrzyma także karę -1 do RO na wytrwałość i będzie cierpiał pozostałe konsekwencje obniżenia budowy.



Śmierć w krysztale (zw)

Ciało Shifu tracąc krew krystalizuje. Utrata budowy w wyniku pragnienia krwi bądź leczenia ran objawia się występującymi na ciele Shifu czerwonawymi pęknięciami. Jeżeli przedstawiciel tej rasy zginie, jego ciało zmienia się w kryształ i rozpada się na czerwonawy pył. Po każdym Shifu (lecz nie po innych istotach które w jakiś sposób doświadczyły śmierci w krysztale) zostaje jednak mały kryształ, który nie ulega rozpadowi. Z ciał nie pozostaje nic gdy zostanie wystawione na słońce, wówczas spala się w szmaragdowych płomieniach. Właściwość ta zapobiega przed przemienieniem Shifu w nieumarłego. Jest jednak znacznym utrudnieniem w przypadku chęci przywrócenia Shifu z martwych, w krysztale tym bowiem zawarta jest cześć duszy Shifu. Wskrzeszenia przedstawiciela tej rasy można dokonać na dwa sposoby: prawdziwym wskrzeszeniem, wówczas jednak do komponentu materialnego należy dołączyć także kryształ tego Shifu o ile taki istnieje, bądź życzeniem lub cudem, w takim jednak wypadku stary kryształ zostaje zniszczony bez względu na to gdzie się znajdował.

Poza czasem (zw)
Shifu są odporni na efekty starzenia i inne skutki czasu. W momencie doświadczenia Thorna czas dla ich ciał się zatrzymuje, nie umierają wiec ze starości. Nie posiadają maksymalnego wieku, nie otrzymują także żadnych premii czy kar z racji wieku, jako ze ich rozwój emocjonalny jest zatrzymany na poziomie nastolatka.

Krok przez przestrzeń (zn)
W akcji ruchy Shifu potrafią niezwykle szybko przemierzać odległość równą jego szybkości (rodzaj terenu nie ma tu znaczenia, jest to akcja ruchu). Shifu jakby znikał i pojawiał się w innym miejscu, a o tym, że jest to ruch świadczą pojawiające się na krótką chwilę błękitne wstęgi, znaczące drogę jego ruchu. Zdolność ta nie pozwala jednak Shifu przemieścić się do miejsc, do których nie mógł by dotrzeć normalnie (nie pozwala wiec przechodzić przez ściany, czy bardzo wąskie szczeliny), i tylko w przypadku gdy ma na sobie maksymalnie średnie obciążenie. Ruch w ten sposób nie prowokuje okazyjnych ataków. Zdolności tej nie można jednak używać w miejscach do których dociera bezpośrednie światło słońca. Shifu może z niej skorzystać bezkarnie (1+ KW Shifu) razy dziennie, zaś każde kolejne użycie powoduje utratę punktu budowy (analogicznie jakby Shifu nie spożywał krwi przez dobę). Utraconą w ten sposób budowę Shifu może odzyskać poprzez spożycie odpowiedniej ilości ludzkiej krwi.

Wyczucie śmierci
Ciało Shifu automatycznie wyczuwa wszelkich nieumarłych w promieniu 36m, choć nie jest w stanie określić ich położenia. Względem nieumarłych którzy atakują z tego obszaru, Shifu otrzymuje atut nieświadomy unik.

Bez snu
Shifu nie potrzebują snu. Jego umysł nie wymaga takiej formy odpoczynku, jednak aby odzyskać czary, Shifu muszą przez 8 godzin medytować.

Bezpłodność
Przemiana zachodząca w młodym wieku zakłóca dojrzewanie Shifu, z tego powodu są oni bezpłodni. Są jednak zdolni do aktów seksualnych.

Ulubiona klasa: Tropiciel

SW= +1

EPP: +2. Shifu są potężniejsi niż zwykli przedstawiciele ludzkiej rasy.

Mały Shifu
Mali przedstawiciele tej rasy otrzymują wszelkie premię wynikające z rozmiaru (premia do ukrywania i skradania zastępuje normalną premię Shifu do tych umiejętności). Ich szybkość wynosi 9m, otrzymują także karę -2 do siły. Wysączając krew powodują obniżenie budowy o k2.

Atuty:

Dodatkowy żywiciel
Wymagania: Shifu
Korzyści: Wybierz jedną humanoidalną rasę inną niż człowiek. W wyniku ewolucji twojego Thorna możesz spożywać jej krew, i odnosić takie same korzyści jak z krwi ludzkiej.
Brak: Bez tego atutu odżywiać możesz się tylko krwią ludzi.
Ten atut można wybierać wielokrotnie, jego działanie kumuluje się, za każdym razem dotyczy on innej humanoidalnej rasy.

Sztuka przetrwania
Wymagania: Shifu
Korzyści: Wybierz dowolny typ żywej istot inny niż humanoid i humanoid potwór. Od tej pory możesz żywić się krwią wyssaną z istot tego typu. Ten sposób żywienia pozwala jedynie przetrwać, nie otrzymujesz więc kar jakbyś nie pił krwi, nie odzyskujesz jednak budowy ani specjalnych zdolności utraconych w wyniku pragnienia.
Brak: Bez tego atutu odżywiać możesz się tylko krwią ludzi.
Ten atut można wybierać wielokrotnie, jego działanie kumuluje się, za każdym razem dotyczy on innego typu istot.

Dodatkowy daleki krok
Wymagania: Krok przez przestrzeń
Korzyści: Możesz wykonywać daleki krok dodatkowo 3 razy dziennie. Atut ten można wybierać wielokrotnie, za każdym razem otrzymując 3 dodatkowe kroki.

Pośpieszny daleki krok
Wymagania: Krok przez przestrzeń
Korzyści: Jesteś niezwykle biegły w korzystaniu z kroku przez przestrzeń, od teraz jest to dla ciebie akcja ruchu. Atakując bezpośrednio po wykonaniu kroku bronią do walki wręcz dowolny cel, traktujesz go jak by tracił względem ciebie premie ze zręczności do KP.

Błyskawiczny atak przez przestrzeń
Wymagania: Krok przez przestrzeń, Pośpieszny daleki krok, Bazowa premia do ataku +4
Korzyści: Działa jak atut atak z doskoku, przy czym wymaga użycia kroku przez przestrzeń. Shifu doskakuje i uderza przeciwnika, a następnie oddala się, także krokiem przez przestrzeń. Całkowita przebyta odległość nie może być większa niż zasięg pojedynczego kroku przez przestrzeń, ponadto Shifu musi przebyć krokiem przez przestrzeń min 1,5m przed atakiem. Tak wykonywany atak nie prowokuje okazyjnych ataków ani ze strony atakowanego, ani ze strony istot przez których strefy Shifu się porusza (jako że porusza się przy pomocy kroku przez przestrzeń) Zdolność ta liczy się jako pojedyncze użycie kroku przez przestrzeń, mimo że w praktyce Shifu używa go dwa razy.

Błyskawiczny daleki krok
Wymagania: Krok przez przestrzeń, Pośpieszny daleki krok, Bazowa premia ataku +6, Poprawiona inicjatywa
Korzyści: Możesz wykonać w rundzie dodatkowy krok przez przestrzeń. Jest on jednak zawsze traktowany jako krok nadmiarowy, co pociąga za sobą utratę budowy. Błyskawiczny daleki krok to akcja darmowa.

Natychmiastowy daleki krok
Wymagania: Krok przez przestrzeń, Pośpieszny daleki krok, Bazowa premia ataku +9, Poprawiona inicjatywa, Błyskawiczny daleki krok
Korzyści: Możesz wykonać daleki krok jako akcję natychmiastową (poza swoją rundą). Jest to zawsze traktowane jako użycie Błyskawicznego dalekiego kroku (a więc nadmiarowe, i nie można z niego skorzystać w rundzie, w której błyskawiczny daleki krok został już użyty). Podczas swojej kolejnej rundy, po wykonaniu natychmiastowego kroku, masz prawo tylko do akcji standardowej.

Daleki krok
Wymagania: Krok przez przestrzeń, Shifu minimum 3 poziomu
Korzyści: Twój krok przez przestrzeń jest dłuższy niż normalnie. Przebywając odległość przy jego pomocy możesz przemieścić się o 6m dalej niż normalnie, czyli dalej niż przy pomocy zwykłego poruszania się. Atut ten można wybierać wielokrotnie, jego działanie kumuluje się.

Wytrzymały
Wymagania: Bazowy rzut na wytrwałość +4, Wielka wytrwałość, Shifu
Korzyści: Z tym atutem Shifu wytrzymuje bez krwi 48h (utrata budowy co 48h). Spadek budowy po szybkim leczeniu następuje dopiero po osiągnięciu przywróceniu liczby PW dwa razy większej niż maksymalna liczba PW Shifu. Zwiększa się także rasowa premia przeciw truciznom i chorobom, do +4. Shifu otrzymuje także mniejsze obrażenia od słońca wysokości 5k6, a jego kary za przebywanie w miejscach oświetlonych światłem słonecznym spadają do -3.

Niezwykle wytrzymały
Wymagania: Wytrzymały, Bazowy rzut na wytrwałość +7, Wielka wytrwałość, Shifu
Korzyści: Z tym atutem Shifu wytrzymuje bez krwi 72h (utrata budowy co 72h). Spadek budowy po szybkim leczeniu już nie występuje. Zwiększa się także rasowa premia przeciw truciznom i chorobom, do +6. Shifu otrzymuje także mniejsze obrażenia od słońca wysokości 3k6, a jego kary za przebywanie w miejscach oświetlonych światłem słonecznym spadają do -1, dodatkowo w bezpośrednim świetle słońca Shifu może wykonać akcję standardową.

Krew braci
Wymagania: Dodatkowy żywiciel (Shifu), Wielka wytrwałość, charakter zły
Korzyści: Wysączając krew z innych Shifu (obniżając im budowę o k3) otrzymujesz premię +4 do siły i zręczności, którą należy traktować jako premię specjalną, kumulującą się z innymi premiami ale nie z samą sobą. Premia ta maleje o 1 co godzinę, chyba że znów spożyjesz krew Shifu, wówczas wraca do wartości +4.

____________________________________________

Shifu od poziomu 1
Przedstawiony tutaj schemat rozwoju służy dla graczy chcących grać Shifu od samego początku (czyli od epp +0).
Na poziomie pierwszym postaci, należy stworzyć normalnego przedstawiciela wybranej klasy. Oprócz cech klasowych, młody Shifu otrzymuje następujące cechy rasowe:
- Widzenie w ciemności na 18m.
- Karę -2 do Charyzmy.
- Premia +2 do rzutów obronnych na wytrwałość i wolę przeciwko wszelkim efektom negatywnej energii i zdolnościom nieumarłych.
Specjalne cechy:
- Nadwrażliwość na światło słoneczne
- Pragnienie krwi
- Poza czasem
- Bezpłodność
- Krótki sen

Krótki sen
Młodemu Shifu na tym etapie rozwoju potrzeba ok. 2-4 godzin snu na dobę.

Awansując na poziom drugi, postać nie rozwija się w żadnej klasie a doskonali swoje zdolności:
- Atrybuty. Zręczność +2, Charyzma -2.
- Premia szybkości +3 metry.
- Premia +1 do zauważenia i nasłuchiwania.
- Premia unikowa +1 do KP względem nieumarłych (+2 względem wampirów).
- Premia +2 przeciwko wszelkim truciznom i chorobom.
Specjalne cechy:
- Bez snu
- Krok przez przestrzeń (0/dzień) Akcja standardowa
- Śmierć w krysztale
- Wyczucie śmierci

Awansując na poziom trzeci Shifu osiąga perfekcję w posługiwaniu się swoimi zdolnościami. Na tym poziomie postać także nie awansuje w żadnej klasie. Otrzymuje następujące zdolności:
- Widzenie w ciemności wzrasta do 36 m.
- Atrybuty: Zręczność +2, Roztropność +2
- Premia do zauważenia i nasłuchiwania wzrasta do +2.
- Premia unikowa do KP względem nieumarłych wzrasta do +2 (+4 przeciw wampirom)
- Premia do rzutów obronnych na wytrwałość i wolę przeciwko wszelkim efektom negatywnej energii i zdolnościom nieumarłych wzrasta do +4.
- Preferowany wróg (wampir)
Specjalne cechy:
- Krok przez przestrzeń (1 +KW/dziennie). Akcja ruchu
- Szybkie leczenie

Na kolejnym poziomach Shifu może kontynuować normalny awans w klasach.

____________________________________________

Kryształ Shifu
Ciało Shifu po śmierci krystalizuje i rozpada się, lecz z każdego przedstawiciela tej rasy pozostaje kawałek stałego, mocnego kryształu ( kwadrat KW Shifu gram (maksymalnie 200), trwałość 25, 1 PW na 5g). Po obrobieniu, kryształ ten wygląda podobnie do rubinu, charakteryzują go jednak wewnętrzne linie, wyglądające jak zatopione w nim niezwykle cienkie, rozszczepiające się w różne strony włosy. Przez niektórych kolekcjonerów kamień ten jest niezwykle ceniony, ze względu na rzadkość występowania, i niezwykle efektowne załamywanie światła.
Cena rynkowa 100 gramowego nie obrobionego kamienia to ok. 10 000 sz.
Kamień charakteryzuje się także niezwykłą właściwością: Wykonane z niego gałki oczne, zaimplantowane magicznie humanoidom, pozwalają im na naturalne widzenie w ciemności na odległość 18m. Przy czym do wykonania gałki ocznej potrzeba przynajmniej 100-gramowego kryształu (dla istot średnich). Wykonanie oka to test jubilerstwa ST=25, i wiąże się z kosztem 1000 sz.

Implantacja oka
Przemiany (Transmutacja)
Poziom: Czar/Zak., Kap 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 10 rund
Cel: 1 chętna istota
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Brak
OC: nie

Czar ten pozwala na zamianę zwykłego oka (które wcześniej należy wyłupać) na oko z kryształu Shifu. Istota z okiem z kryształu uzyskuje naturalne widzenie w ciemności na 18m i premię rasową +1 do zauważenia.
Komponent materialny: oko z kryształu Shifu

____________________________________________

Zemsta Shifu
Jest to trucizna wykonywana ze sproszkowanego kryształu Shifu. Dawka to ok. 50g, a zatrucie zachodzi poprzez spożycie. Pierwszorzędne obrażenia to utrata 2k6 punktów siły i budowy, drugorzędne to śmierć w krysztale. ST zależy od Shifu, z którego została zrobiona i wynosi 10 + ½ KW Shifu + jego modyfikator budowy. Wykonanie jej jest jednak trudne, wymaga zdania testu ważenia trucizn o ST = 30.
Cena rynkowa trucizny wynosi około 5000, acz z racji dużej skuteczności i rzadkości występowania, często jest dużo droższa.
Specjalne: Trucizna ta działa tylko względem istot które były żywicielami danego Shifu.

Pomysł na rasę został zaczerpnięty z anime Blood+.

Gdybyś kiedyś wprowadził (a) tą rasę do swojej gry (BN albo BG) napisz mi, proszę jak wypadła, co okazało sie zbyt słabe, co zbyt mocne. Z góry dzieki.


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Pią 11:21, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 15:44, 04 Gru 2008    Temat postu:

Tu nie ma co dużo komentować. Rasa jest dopieszczona chyba maksymalnie, pod względem mechaniki, już długo była poprawiana, więc też nie bardzo jest się do czego przyczepić. Co prawda moja ocena, może nie być do końca obiektywna, bo bardzo lubię tego typu postacie (półwampiry, człowiek w którego żyłach płynie krew węża itp,itd). W każdym bądź razie już od dawna czekam na skończenie kampani w której gram, by stworzyć sobie tropiciela Shifu :).
Jedno zastrzeżenie jakie mam odnośnie Epp i rozbicia Shifu na poziomy. Czy skoro dostosowanie wynosi +2, na 3 poziomie postaci, Shifu nie powinien zdobywać już jakiejś klasy. Bo tak to wychodzi, że robiąc normalnie postać 3-cio poziomową, Shifu będzie miał jeden poziom klasowy, a traktując ta rasę jako klasę, na tym poziomie nie będzie miał klasy. Chyba, że coś pomyliłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:47, 04 Gru 2008    Temat postu:

Gratuluję wykonania. Ciekawy pomysł i ładnie opisane. Ale:

Cytat:
Preferowany wróg (wampir)

Czy premia rośnie tak jak tropicielowi?

Cytat:
Podstawowym (pierwszym) żywicielem każdego Shifu są ludzie. Powiększenie liczby dostępnych żywicieli może zostać dokonane przez wybór atutu: Dodatkowy żywiciel.

Czy to nie bez sensu, że w trakcie swojego życia zyskuje nowych żywicieli?

Cytat:
Przedstawiony tutaj schemat rozwoju służy dla graczy chcących grać Shifu od samego początku (czyli od epp +0).

Jak wytłumaczysz fabularnie tę sytuację?

Cytat:
Śmierć w krysztale (zw)

Czy zniszczenie kryształu jest równoznaczne ze zniszczeniem duszy? W jakim stopniu dusza znajduje się w krysztale?

Epp +2 to bardzo mało jak na tak potężną rasę. Zasłużyła na przynajmniej 2x tyle (piszę bez większego zastanowienia, ale że jest za niskie jestem pewien na 100%).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:25, 04 Gru 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
Gratuluję wykonania. Ciekawy pomysł i ładnie opisane. Ale:

Cytat:
Preferowany wróg (wampir)

Czy premia rośnie tak jak tropicielowi?


Napisane jest że tak, jak ma sie poziomy tropiciela i preferowanego wroga nieumarłych.

Deemer napisał:

Cytat:
Podstawowym (pierwszym) żywicielem każdego Shifu są ludzie. Powiększenie liczby dostępnych żywicieli może zostać dokonane przez wybór atutu: Dodatkowy żywiciel.

Czy to nie bez sensu, że w trakcie swojego życia zyskuje nowych żywicieli?


Zyskuje za atuty, a wiec nie kazdy shifu tych samych, zazwyczaj bedą to istoty wśród których najwiecej sie obraca, czyli mozan to nazwać ewolucją (nie ma ludzi to uczy się jesć niziołki)

Deemer napisał:

Cytat:
Przedstawiony tutaj schemat rozwoju służy dla graczy chcących grać Shifu od samego początku (czyli od epp +0).

Jak wytłumaczysz fabularnie tę sytuację?


Można to łatwo wytłumaczyć ze u takiego osobnika przemiana dopiero następuje, powoli odkrywa ze nie lubi słońca, zaczyna być głodny pomimo ze je, rzuca sie na rannego towarzysza zeby zaspokoić głód :) itd itp.

[quote="Deemer"]
Cytat:
Śmierć w krysztale (zw)

Czy zniszczenie kryształu jest równoznaczne ze zniszczeniem duszy? W jakim stopniu dusza znajduje się w krysztale?
Cytat:

Nie zniszczenie kryształu powoduje raczej zniszczenie czesci duszy w nim zawartej, nie całej. Wtedy do wskrzeszenia potrzeba już cudu lub życzenia.

[quote="Deemer"]
Epp +2 to bardzo mało jak na tak potężną rasę. Zasłużyła na przynajmniej 2x tyle (piszę bez większego zastanowienia, ale że jest za niskie jestem pewien na 100%).

+4 ? Tyle to daje lisz a porównanie miedzy tymi dwoma tworami jest zbędne. Z +3 pólsmoka też takiemu shifu cieżko konkurować. Co prawda leczenie i krok to fajne bajery, ale sporo gram shifu i wiem że jak się nim nie uważa to jest nieciekawie (zginąć na początku to praktycznie koniec postaci). Najlepiej porównać shifu z sfineblinem. W kilku sytuacjach shifu bedzie lepszy, jednak standardowo to gnom ma lepsze (uniwersalniejsze) zdolności.

Warag
rozbicie na poziomy jest tak że na początku bierzesz 1 poziom jakiejś klasy + plusy z rasy które są na tym jej 1 poziomie (epp +0), potem awansujesz 1 poziom w rasie (epp+1), i potem znów poziom w rasie (i masz już epp +2 i cała rasę w pełni ukształtowaną).


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Czw 17:53, 04 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:46, 04 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Napisane jest że tak, jak ma sie poziomy tropiciela i preferowanego wroga nieumarłych.

Jest tylko napisane o tym, że kumuluje się z premią tropiciela dla nieumarłych. Nie ma nic o tym, czy rośnie.

Cytat:
mozan to nazwać ewolucją

Ewolucja to proces długotrwały. Rozumiem argmunetację, ale nazwałbym to raczej przystosowaniem się.

Cytat:
+4 ? Tyle to daje lisz a porównanie miedzy tymi dwoma tworami jest zbędne.

Mogę wiedzieć skąd informacja o EPP Licza?
+4 jest faktycznie przesadą. Napisałem to bez obejżenia podręcznika.
Porównując do gnolla(epp+2) wypada bardzo dobrze. Nad porównaniem z półsmokiem musiałbym się dłużej zastanowić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 20:25, 04 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Warag rozbicie na poziomy jest tak że na początku bierzesz 1 poziom jakiejś klasy + plusy z rasy które są na tym jej 1 poziomie (epp +0), potem awansujesz 1 poziom w rasie (epp+1), i potem znów poziom w rasie (i masz już epp +2 i cała rasę w pełni ukształtowaną).


Jaj, nie doczytałem tego, że na pierwszym poziomie bierze klasę.

Co do Epp, to wydaję mi się, że jest dobrze wyważone. Głównie poprzez wrażliwość na światło, która znacznie ogranicza pole działania Shifu, a i pragnienie krwi może być uciążliwe.

A i naszło mnie jeszcze jedno pytanie. Czy szybkie leczenie można "wyłączyć", bo PMP nic na ten temat nie mówi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 14:48, 05 Gru 2008    Temat postu: Re: Shifu

Namrasit napisał:
powodując nierozwinięci się Shifu.

Powinno chyba być nierozwinięcie (literówka, mało ważna, ale lepiej poprawić)
Namrasit napisał:
Preferowany wróg (wampir)

Czyli u Shifu nie-tropiciela ta premia wynosi tyle ile tropiciel miałby na 1.? Czy dobrze zrozumiałem?
Namrasit napisał:
Ludzkie dziedzictwo: Shifu na poziomie pierwszym otrzymują 4 dodatkowe punkty na rozwinięcie swych umiejętności, co jest wynikiem ich ludzkiego pochodzenia.

To jest moim zdaniem niepotrzebne - wystarczą im ich obecne zdolności. Moim zdaniem to troszkę nie pasuje - mimo, że mają ludzkie pochodzenie, ta specjalna zdolność powinna być tylko dla typowego człowieka (chociaż dobrze, że przynajmniej tylko na 1.)
Namrasit napisał:

Krok przez przestrzeń (zn)

Dla epp +2 to jest za mocne. Moim zdaniem powinieneś wyrzucić coś innego, albo to ograniczyć albo ogólnie zwiększyć EPP.
Namrasit napisał:

Shifu od poziomu 1

Nie pasuje mi niestety napisałeś, że Shifu mają cały czas ten sam poziom mentalny nastolatka. Więc nijak tu się rozwijać, przynajmniej moim zdaniem.

Klasa ciekawa, oryginalna wzbogacona o dodatki. Ale jednak przypakowana jak na to EPP. Atutów bardzo dużo jak na tę klasę, nie wiem czy nie za dużo. Czy atuty Shifu, może wziąć wojownik jako atuty klasowe? Bo to nie jest chyba napisane (możliwe też, że nie doczytałem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:12, 16 Gru 2008    Temat postu:

Co do atutów brac je moząn tylko co 3 poziomy, nie ma wzmianki o wojowniku bo nie mozna Razz.

Z preferowaym wrogie Gunther dobrze zrozumiałeś.

Co do kroku przez przestrzeń to dlaczego uważasz że jest to za mocne jak na epp+2?

To że ma poziom mentalny nastolatka nie oznacza że nie moze sie uczyć Razz.

Chodzi tu bardziej o takie ogólne podejście do życia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 6:44, 17 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Co do atutów brac je moząn tylko co 3 poziomy, nie ma wzmianki o wojowniku bo nie mozna Razz.

Chodzi mi o Shifu wojownika.
Co do kroku w przestrzeń, może i masz rację, EPP +2 wyrównuje to, ale poczekajmy na opinię innych, bo nie jestem do końca przekonany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:37, 17 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Co do kroku przez przestrzeń to dlaczego uważasz że jest to za mocne jak na epp+2?

Warto zwrócić uwagę na to, jak ta zdolność współgra z ukradkowym atakiem. Wysokopoziomowy łotr może zrobić istną rzeźnię.

Gunther, te atuty po prostu nie znajdują się na liście wojownika, skoro nie napisano inaczej. Więc nie można.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Śro 19:38, 17 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:41, 17 Gru 2008    Temat postu:

Rzeźnie jednym atakiem na rundę ?
Takiemu łotrzykowi to juz lepiej załatwić coś przyzywajace flankującego potworasa. Wtedy bedzie wsadzał wszystkie ataki, jeszcze z premią do trafienia :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:02, 18 Gru 2008    Temat postu:

Moje zdanie?
Jest takie:

*Wywal atut pozwalający na przedłużenie kroku przez przestrzeń. Zdolność i tak jest dobra. Nie ma sensu jej jeszcze wzmacniać
*Atutowi Błyskawiczny atak przez przestrzeń dodaj w wymaganiach atak z doskoku, albo chociaż takie wymagania jak ma atak z doskoku, przecież to dokładnie to samo tylko nie powoduje ataków okazyjnych
*Nie podoba mi się szybkie leczenie
Zmieniłbym je w taki sposób, że by leczyło 5+1/5poz pw co rundę a za każde wyleczone 5+1/2poz pw trzeba zapłącić punktem budowy(płaci się z góry)
W ten sposób, że na 20 poz shifu leczy 9pw co rundę i co 15pw musi zapłacić 1 punkt budowy.
*Zmień atyty wytrzymałości. Niech wytrzyma to 48 i 72 godziny bez pożywienia, ale potem niech traci normalnie. Ponad to niech ten atut nie wpływa na szybkie leczenie, bo ona i tak jest bardzo silne(przyjmując, że pozostawisz w takiej wersji)
*Dodałbym jakiś rzut obronny na refleks przeciwko stracie premi ze zr do kp po urzyciu skoku. Albo, że cel traci tą premię po wzięciu atutu. Albo, że nie można po nim urzywać ukradkowego ataku, bo nie ma czasu aby swobodnie wycelować.
Zwróć uwagę, że sam ukradkowy atak to nie będzie tak dużo, ale jeśli weźmie klasę skrytobójcy to zacznie się rzeź...
*
Cytat:
Charakter
Skłonni raczej ku praworządności i wierności idei. Sprawy dobra czy zła, mniej ich interesują, choć natura bardziej skłania ich ku ścieżce mroku

To też bym zmienił. Oni są opozycją do wampirów, nie? Jednak zrobił bym, że bliżej im do fanatycznych pogromców plugastw niż Czarnego Strażnika.
Ale to akurat kwestia gustu;]
*Moja propozycja- Zmień rasę w szablon i dodaj możliwość zainfekowania innych ras, chętnie bym zobaczył shifu nocnego elfa;]
*To, że mogą działać tylko w nocy to wcale nie tak dużo biorąc pod uwagę, że wystarczy aby znalazł jakiegos pijaczka
Zauważ, że działanie tylko w nocy wcale nie ogranicza tak bardzo tej rasy. Po prostu zmieni się klimat sesji.
A co gdyby ktoś zrobił klasę która spi 10 lat, budzi się na pół roku i z tej racji dał tej rasie +10 do statystyk oraz dostęp na życzenie do kuli ognistej zadającej k6obr na poz?
Coś takiego jest bardzo niewielkim ograniczeniem, bo MG będzie się dostosowywał do gracza, jeśli tego nie zrobi to będzie akcja, że drużyna wykonuje questa, a shifu siedzi w bazie i czeka, a gracz się nudzi.



A teraz moja ocena.
Rlasa zajefajna=D
Od bardzo dawna chciałem zrobić rasę półwampira ale nie miałem za bardzo pomysłu;]
Podzielam zamiłowanie Waraga do takich ras i respekt za pomysł i wykonanie
Masz u mnie za to punkta


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 19:02, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:37, 19 Gru 2008    Temat postu:

Arvelus
ad 1.
Lol, rzadko kto docenia mobilność postaci, co do umiejętności wiem ze jest dość mocna, ale zauważ ze kosztuje to co jak co atut, a tych grając tylko człowiekiem mamy pod dostatkiem.
ad 2.
Wymagania ma racja, trochę zaniżone, ale można go wziąć w praktyce dopiero na 6 poz (EPP). A wtedy to jeden atak nie zawsze może być wystarczający. Wiem z doświadczenia :).
ad 3.
Czyli shifu na 20 poz leczyłby 15 pw za 1 pw (który powodowałby spadek pw o 10), czyli w praktyce 5 pw... Z tego co napisałeś zdolność byłaby coraz słabsza w miarę awansowania.
ad 4.
Co do leczenie to jest ono dajne (bo silne raczej nie) jak się walczy z kimś kto kroi mało obrażeń. Grałem shifu łotrzykiem i taka walka z innym łotrzykiem była już luz, ale z barbem (o 4 poz) słabszym to juz nie szło. Za dużo kroił jak na 4 leczenia..
ad 5.
ten pomysł z atutem do straty premii jest wart przemyślenia. Skrytobójca może taki atak robić 1/3 rundy. Lepsza rzeź zrobisz zwykła kulą ognia (w trzy rundy 15k6 to lepiej niż skrytobójca)
ad 6.
Oni są opozycja do wampirów ale nie z własnej woli tylko z woli twórcy, co z tym robią ich rzecz (ale wiadomo instynkt ku temu jest)
ad 7.
Szablon.... hmmm, myślałem nad tym, ale została opcja rasy.
ad 8.
co do działania w nocy, to nie zawsze wszystko da się wtedy zrobić. Niektóre rzeczy wymagają jednak działania w dzień (ciężko wtedy).
Co do rasy ze statami +10, miała by po prostu odpowiednie epp. Długość snu na nie nie wpływa mechanicznie, a i ile można zrobić w pół roku...
Z podejściem ze gracz czeka tylko na noc to każda klasa będzie wymiatać, każdy będzie czekał na idealną, nie dającą szans porażki sytuacje. Ale takiej sesji jeszcze nie spotkałem.

Dzięki za konstruktywną krytykę, parę rzeczy przemyślę.

W poście usunąłem 15 błędów oraz zmieniłem "atX" (w polskim nie ma takiego skrótu) na ad. X. Proszę sprawdzać pisownię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:16, 19 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
at. 1.
Lol, rzadko kto docenia mobilność postaci, co do umiejętności wiem ze jest dość mocna, ale zauważ ze kosztuje to co jak co atut, a tych grając tylko człowiekiem mamy pod dostatkiem.

Ja doceniam, bo sam przez długi czas grałem mnichem który jak się rozpędził zasuwał 90km/h;]
Potrafiłem to wykorzystać
Cytat:
at2.
Wymagania ma racja, trochę zaniżone, ale można go wziąć w praktyce dopiero na 6 poz. (EPP). A wtedy to jeden atak nie zawsze może być wystarczający. Wiem z doświadczenia :).

To, że można wziąć dopiero na 6. nie ma znaczenia. Silniejsze atuty mają dużo wymagań nie po to, aby można było je brać później (a w każdym razie nie tylko dla tego), ale aby trzeba było podążać jakąś ścieżką aby je osiągnąć. Atak z doskoku wymaga odpowiedniej zręczności, 2 atutów i bazowego ataku +4
Na 4 poz. ma się TYLKO 2 atuty czyli całkowicie determinuje ścieżkę postaci pod tym względem.
Cytat:
Czyli shifu na 20 poz. leczyłby 15 pw za 1 pw (który powodowałby spadek pw o 10), czyli w praktyce 5 pw... Z tego co napisałeś zdolność byłaby coraz słabsza w miarę awansowania

Masz nieco racji, trzeba by to dopracować. Ale wciąż podtrzymuję, że powinno być tak jak ja to opisałem. Tylko inne liczby, można by też dać shifu możliwość magazynowania krwi. Powiedzmy, że mógłby zmagazynować 1 punkt BD na 5 poziomów. Te punkty by nie dawały pw ani nic a jedynie mógłby je wykorzystać do swoich zdolności.
Poza tym w taki sposób shifu najczęściej by leczyli swoje rany będąc przyssanym do wroga.
Cytat:
at4.
Co do leczenie to jest ono daje (bo silne raczej nie) jak się walczy z kimś kto kroi mało obrażeń. Grałem shifu łotrzykiem i taka walka z innym łotrzykiem była już luz, ale z barbem (o 4 poz.) słabszym to juz nie szło. Za dużo kroił jak na 4 leczenia..

wiesz jaka jest prawdziwa moc szybkiego leczenia? Choćby głupie 1 na rundę?
To, że nawet postać mająca 200pw i szybkie leczenie 1 może swobodnie poczekać 20 min i ze skraju śmierci będzie już całkowicie zdrowa.
Mając 4 szybkiego leczenia to jest 5 minut.
Zwróć uwagę na system prowadzenia klasycznej sesji.
Powiedzmy zwykła eksploracja grobowca. Wielu słabszych przeciwników mających na celu osłabienie drużyny i powolne odbieranie im pw. Szybkie leczenie zupełnie to niszczy, a coś takiego bywa wkurzające dla MG. Wiem, bo sam kiedyś dałem wojownikowi szybkie leczenie
jeśli chodzi o magów to nie jest aż tak wkurzające, bo im komórki na czary się nie odnawiają.
Cytat:
at5
ten pomysł z atutem do straty premii jest wart przemyślenia. Skrytobójca może taki atak robić 1/3 rundy. Lepsza rzeź zrobisz zwykła kulą ognia (w trzy rundy 15k6 to lepiej niż skrytobójca)

Guzik.
15k6 obr. to średnio 52 obr.
Do tego rzut obronny to może być 26. Jeśli ktoś ma uchylanie to może w ogóle uniknąć obrażeń. Dochodzi do tego jeszcze odporność na czary.
A uderzenie skrytobójcy w przypadku nieudanego rzutu obronnego zabija od razu.
Nie ważne ile ktoś ma pw.
Wyobraź sobie taką scenę.
Skrytobójca i jego ofiara, pomiędzy nimi w korytarzu stoi 3 ochroniarzy.
Skrytobójca zagaduje przez 3 rundy ofiarę która czuje się bezpieczna, bo zabójca nie ominie 3 strażników i na pewno nie zaatakuje ukradkowo.
A tu nagle znika, pojawia się za ofiarą ciach, ofiara ded. Strażnicy podbiegają aby zabić skrytobójcę a on znowu się przenosi za ich plecy.
To jest dużo lepsza wersja zdolności cienisty krok tancerza cieni.
Cytat:
at8
co do działania w nocy, to nie zawsze wszystko da sie wtedy zrobić. Niektóre rzeczy wymagają jednak działania w dzień (ciężko wtedy).
Co do rasy ze statami +10, miała by po prostu odpowiednie EPP

A ja właśnie mówię o sytuacji gdzie ktoś tworzy taką klasę i daje jej zwykłe EPP "bo przecież ona budzi się raz na 10 lat"
Cytat:
Z podejściem ze gracz czeka tylko na noc to każda klasa będzie wymiatać, każdy będzie czekał na idealną, nie dającą szans porażki sytuacje. Ale takiej sesji jeszcze nie spotkałem.

Nie obraź się, ale to oznacza, że grasz z amatorami:)
Jeśli gracze mają zadanie zabić jakiegoś zdradzieckiego hrabiego to czemu nie zaczaić się w krzakach przy drodze którą będzie przejeżdżał tak aby każdy miał ciężką kuszę i 5 innych obok aby nie musiał przeładowywać?
Każdy doświadczony gracz, jak w rzeczywistości, powinien wyszukiwać najdogodniejszych okazji aby zminimalizować szanse na porażkę.

A z tymi 6k6 obr. za przebywanie na słońcu to niemal każdy będzie starał się nie wychodzić w dzień.
_____________________________________________________________
Arvelus: W powyższym poście poprawiłem ponad 40 twoich błędów, a nie czytałem tekstu (więc nie korygowałem interpunkcji)!
1. Ortografia
2. Duże litery
3. Interpunkcja
4. Spacje
5. Na forum panują zakazy:
- używania wulgaryzmów
- pisania przetłumaczalnych rzeczy w języku angielskim.
Złamałeś je w swoim poście.

Zacznij wreszcie stosować zasady pisania.

WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:24, 22 Gru 2008    Temat postu:

Zlitujcie się! Może i rasa jest dopracowana z czysto technicznych względów (mimo to Epp +2 jest zbyt niskie jak na COŚ takiego:
premie do atrybutów, zwiększoną szybkość i premie przeciwko nieumarłym i jeszcze dodatkowe punkty umiejętności na 1 to stanowczo za wiele jak epp na poziomie drowa na mój gust +3 byłoby odpowiedniejsze, ale to tylko moje subiektywne zdanie), ale gdzie to ma oparcie w świecie? Gdzie ta rasa ma funkcjonować? W jakimś autorskim świecie może i owszem (najlepiej takim gdzie wampiry wyglądają jak skrzyżowanie nietoperza, kurczaka i gargulca). Ja zrozumiem wszystko (no prawie), ale na co pchać bądź co bądź przekalkowaną rasę z jakiegoś anime do tak zacnego systemu jakim jest D&D (no może przesadzam Very Happy)? Jeżeli ktoś oglądał to anime, wie iż nie ma ono nic wspólnego z jakimkolwiek światem fantasy typu ddkowego.

Dochodzi też kwestia samego tłumaczenia (jeżeli ktoś się uprze to zawsze może tego użyć) słowa Thorn przecież to można przetłumaczyć. Cierń jest chyba najoczywistszym tłumaczeniem. Dalej od strony mechanicznej: powinno zrobić się na nich odpowiednią trutkę w postaci krwi wtedy byłaby to już pełna kalka i do tego twór fanfickowy a nie normalna rasa nadająca się do umieszczenia w bądź co bądź poważnym podręczniku.

Rasa jak dla mnie całkowicie nie związana z klimatem systemu. Nie ma to jak ludzkie dzieci biegające z bronią i polujące na wąpierze i inne umarlaki ( czy tylko mi wydaje się to komiczne?).

Wiem że ten post wygląda jakby był pisany przez 3 osoby z których każda mówiła to samo, ale proszę o wyrozumiałość jako iż starałem się delikatnie to skomentować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:30, 28 Gru 2008    Temat postu:

Merwix napisał:
...do tak zacnego systemu jakim jest D&D...


Co jak co w mało którym systemie postać 1 poziomowa rozwala boga bez potrzebey rzutów kością. Iście zacne Very HappyVery HappyVery Happy

Czy pasuje czy nie to juz chyba kwestia gustu, znam takich którym absolutnie do dnd nie pasuje psionika, mnisi czy co tam jeszcze sobie uznaja, nie mówiąc już o magii imion czy czymś podobnym.

Kwestia gustu :).

Merwix napisał:
Nie ma to jak ludzkie dzieci biegające z bronią i polujące na wąpierze i inne umarlaki


Patrząc na świat pełen takich stworów ja w tym raczej nic dziwnego bym nie widział.

Nawet w naszym świecie 8-latki latają z kałachami (acz nie mówię że to dobrze)

Hmm. zastanaiłem sie ostatnio nad opcją osłabienia shifu, na takie dolne +2.

Oto moja propozycje, czekam na opinie:
1. kara -2 do intelektu ze względu na niepełny rozwój umysłu
2. kara -2 do budowy (mniejsi i mniej wytrzymalsi niż normalni ludzie)
3. startowo ktok przez przestrzeń jako akcja standardowa, atut pozwalajacy z niej robić akcje ruchu (i dajacy szanse na atak celu bez zręczności (RO na refleks bądz test zauważenia)), atut dajacy 100% startę premi ze zr przez cel.
4. szybkie leczenie tylko podczas sporzywania krwi (ewentualnie jakis czas po nim)

Co o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 6:53, 29 Gru 2008    Temat postu:

Przykro mi ale nie mogę się powstrzymać od komentarza ostatnich dwóch postów. [Żeby nie było, że offtopic to pod komentarzami będzie coś o rasie Very Happy ]
________________________________________________________________
Merwix napisał:
Jeżeli ktoś oglądał to anime, wie iż nie ma ono nic wspólnego z jakimkolwiek światem fantasy typu ddkowego.
No to wywalić mnicha!

Merwix napisał:
Cierń jest chyba najoczywistszym tłumaczeniem
Będzie moim zdaniem głupio brzmiało Confused

Namrasit napisał:
Co jak co w mało którym systemie postać 1 poziomowa rozwala boga bez potrzeby rzutów kością
Tej wypowiedzi nie rozumiem? Żart, czy sprawdzone Very Happy ?

Namrasit napisał:
Czy pasuje czy nie to juz chyba kwestia gustu, znam takich którym absolutnie do dnd nie pasuje psionik
A mi akurat pasuje, chociaż nazwy mogą trochę psuć klimat. Jestem ciekaw opinii Namrasita w tej kwestii.
________________________________________________________________
Namrasit napisał:
Oto moja propozycje, czekam na opinie:
1. kara -2 do intelektu ze względu na niepełny rozwój umysłu
2. kara -2 do budowy (mniejsi i mniej wytrzymalsi niż normalni ludzie)
3. startowo ktok przez przestrzeń jako akcja standardowa, atut pozwalajacy z niej robić akcje ruchu (i dajacy szanse na atak celu bez zręczności (RO na refleks bądz test zauważenia)), atut dajacy 100% startę premi ze zr przez cel.
4. szybkie leczenie tylko podczas sporzywania krwi (ewentualnie jakis czas po nim)
Sądzę iż to świetny pomysł. Czekam na wprowadzenie go Very Happy. Uważaj na błędy Namrasit - w cytowanym fragmencie znalazłem ich 9 (głównie "ą", "ę"

Ogólnie o Shifu - denerwuje mnie w nich, że są kolejną modyfikacją człowieka. Zrób z tego coś oryginalniejszego niż krwiożerczy człowiek, z blizną, polujący na wampiry i bojący się światła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:00, 29 Gru 2008    Temat postu:

Co do zmian to chyba będzie to tak:
-2 do budowy
- startowo krok jako akcja standardowa (dojdzie atut na zmianę go w akcję ruchu)

Gunther
O 1 poziomowca to chodziło o takiego jednego kobolda Razz.

Gunther napisał:
"Ogólnie o Shifu - denerwuje mnie w nich, że są kolejną modyfikacją człowieka. Zrób z tego coś oryginalniejszego niż krwiożerczy człowiek, z blizną, polujący na wampiry i bojący się światła.

Czyli np co? Chyba wtedy musiałbym zaczać wszystko robić od podstaw :).
Jakaś sugestia ?


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Pon 11:00, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 11:39, 29 Gru 2008    Temat postu:

O ile dobrze pamiętam, to wcale nie był pierwszo-poziomowy. Przynajmniej nie, jeśli nie uwzględnimy zasad opcjonalnych. Minimalny poziom był 2 (przy ECL 3) z tego co pamiętam.
Oczywiście, bogowie również mają dostęp do zdolności pun-puna.

Odnośnie samej rasy, to trzeba przyznać, że jest dopracowana i wygląda na przemyślaną. Trudno mówić o oryginalności, ale z drugiej strony równie trudno coś oryginalnego wymyślić jeśli chodzi o wampiry.

Nie będę ukrywać, że pomysł mi się nie podoba i u mnie na sesjach taka rasa się nie pojawi, ale wkład pracy i staranność wykonania mogą imponować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 11:47, 29 Gru 2008    Temat postu:

Namrasit,
Ja chciałem zrobić martwiaki. Chciałem odejść od stereotypu białego człowieka (wyszedł mi biały człowiek z bliznami) ale to szczegół. Mogą przejść jakieś mutacje, które ich będą wyróżniać z tłumu ludzi. Np., porozrywane ciało, inna twarz, zmutowane kończyny itp. Choć jeżeli nie byłoby ludzkiego dziedzictwa nie dało by się tak tego odczuć Very Happy
Zgadzam się z suldarr'essalarem (a propos - dłuższego i trudniejszego do napisania nicka nie było?) - wkład pracy imponujący, składam gratulacje Applause Applause Applause
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:19, 17 Sty 2009    Temat postu:

Gunther
Co do zmian to jest jeszcze do tego prestiżówka (1 skończona 2 jeszcze nie) i tam są takie możliwości jak zmiana wyglądu, dodatkowe moce i bajery.

Suldar to że ci się nie podoba to mnie akurta nie martwi. Cieszy mnie natomiast że nie masz zastrzeżeń do mechniki (która co jak co pewnie lepiej znasz odemnie) i że, jak już nie patrzeć na gusta, uznajesz ją jednak za dobrze zrobioną.


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Sob 17:20, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 7:16, 19 Sty 2009    Temat postu:

A ja się ciągle czepiam tego kobolda co rozwalił boga? Mógłbyś bardziej przybliżyć? I to, że napisałeś kiedyś, że jest możliwość 32000 ataków na rundę Very Happy

Niepotrzebnie aż tyle prestiżówek pod to :/ Ale jak chcesz to rób - tylko będę mało popularne z wymaganiami dotyczącymi tej konkretnej rasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin