Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Proszę o pomoc w tworzeniu rasy Na'vi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 23:32, 21 Sty 2010    Temat postu: [3.5] Proszę o pomoc w tworzeniu rasy Na'vi

Jakiś czas temu byłem ze znajomymi na filmie "Avatar" i bardzo spodobała mi się rasa Na'vi. Chciałbym wprowadzić ją do D&D, ale nie wiem jak zrobić to w taki sposób żeby jej nie przepakować (chodzi mi głównie o premie do atrybutów). Na razie wygląda to tak:

S +2
Zr +4
Bd +2
Int -2
Rzt +0
Cha -2

Biegłość w łukach:
Na'vi są biegli w posługiwaniu się łukami swej rasy ((chodzi tu o łuk jeźdźca, łuk rytualny i skrzydlaty łuk) wprowadzę ich statystyki kiedy zdobędę książkę o Na'vi, za jakiś tydzień)

Więź z Pandorą:
Na'vi posiadają system kanałów nerwowych, osłonięty warkoczem, za pomocą którego mogą łączyć się z wierzchowcami swego ludu, tym samym zawierając z nimi specjalną więź (to również wprowadzę później).

Rasowe premie do umiejętności:
Skakanie +2
Postępowanie ze zwierzętami +2
Zwinność +2

Szybkość bazowa:
12m (8 pól)

Rozmiar:
Duży

To mój początkowy niby-projekt. Chciałbym zrobić tę rasę w taki sposób, żeby jej SW wynosiło maksymalnie +3 (ewentualnie +4). Proszę o pomoc .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:05, 22 Sty 2010    Temat postu:

Filmu nie oglądałem.

Skoro jest to duża rasa daj im 2-4 rasowe kości wytrzymałości na 1. poziomie. Skoro ma być dla gracza - najpierw ustal dostosowanie poziomu.

Moim zdaniem najpierw musisz rozpisać zdolności mechanicznie. Pytanie "pomóżcie" jest zbyt ogólne by pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Pią 16:06, 22 Sty 2010    Temat postu:

Na filmie nie byłem (choć co nieco o nim słyszałem), ale faktycznie - ta rasa to przepak. Ustal dla niej jakieś epp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:52, 22 Sty 2010    Temat postu:

Wywal premię do budowy. Zmień rozmiar do średniego i daj powerful build (jak rozmiar duży, ale nie zwiększa zasięgu i frontu). 3 kostki humanoida potwora. Albo 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Sob 11:05, 23 Sty 2010    Temat postu:

I wyszło że nikt filmu nie widział Cool Na'vi są rozmiaru dużego i tego zmieniać nie można. To co do na pewno to ulubiona klasa tropiciel.

Co do cech zrezygnował bym z budowy na rzecz roztropności. Lud Na'vi zwraca bardzo dużą uwagę na życie wewnętrzne i więź z naturą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:31, 23 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Na'vi są rozmiaru dużego i tego zmieniać nie można.

Tylko, że duże rasy mają +4 do siły za rozmiar... I -2 do zręczności... I powiększanie frontu postaci nie pasuje mi do premii do zręczności. A patrząc po zdjęciach z filmu, Na'vi nie są olbrzymimi klocami, który zajmuje obszar 3 na 3 metry. Bo jeśli są dużymi istotami, może ich otoczyć 28 ludzi... 3*4*2+4.

Potężna budowa zapewnia premie do przewracania i używanych broni, nie zmniejszając KP za rozmiar, ani nie zwiększając zasięgu, czy też frontu.
Cytat:
Powerful Build (Ex): The physical stature of half-giants lets them function in many ways as if they were one size category larger. Whenever a half-giant is subject to a size modifier or special size modifier for an opposed check (such as during grapple checks, bull rush attempts, and trip attempts), the half-giant is treated as one size larger if doing so is advantageous to him. A half-giant is also considered to be one size larger when determining whether a creature’s special attacks based on size (such as improved grab or swallow whole) can affect him. A half-giant can use weapons designed for a creature one size larger without penalty. However, his space and reach remain those of a creature of his actual size. The benefits of this racial trait stack with the effects of powers, abilities, and spells that change the subject’s size category.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:40, 23 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Na'vi nie są olbrzymimi klocami, który zajmuje obszar 3 na 3 metry

Jeżeli są dwunożne i mają do 2,5 m powinny być średniego rozmiaru. Jeżeli mają ponad 2,5 metra powinny być rozmiaru dużego. I zajmować 1,5 m na 1,5 m. Dopiero wielkie dwunożne istoty zajmują 3 na 3.

Cytat:
Tylko, że duże rasy mają +4 do siły za rozmiar... I -2 do zręczności

SRD o zmianie rozmiaru z śrendiego na duży napisał:

S +8 Zr -2 Bd +4 Naturalny pancerz +2 KP/atak -1


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 13:42, 23 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:20, 24 Sty 2010    Temat postu:

Moim zdaniem premia do budowy powinna zostać, w końcu na'vi mają kości z dodatkiem włókna węglowego. Mimo, że są rozmiaru dużego, to kara do zręczności do nich nie pasuje (wystarczy popatrzeć z jaką zwinnością łażą po drzewach).
Co do wzrostu to na'vi są około dwa razy wyżsi niż ludzie.
A propos typu, do jakiego mogliby należeć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:18, 24 Sty 2010    Temat postu:

Humanoid - potwór.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 14:19, 25 Sty 2010    Temat postu:

Moim zdaniem, humanoid-potwór średnio pasuje. Do tego typu należą istoty obdarzone potwornymi cechami, a na'vi są raczej podobne do ludzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:01, 25 Sty 2010    Temat postu:

Masz trzy opcje do wyboru:
- humanoid
- humanoid-potwór
- gigant

Jak mniemam gigant tu nie pasuje. Pozostaje ocenić, czy istoty te mają potworne (mogą być też silnie zwierzęce) cechy w swojej budowie ciała, czy nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 10:59, 26 Sty 2010    Temat postu:

Na'vi posiadają ogony i nienaturalnie duże oczy. Cechy te nie są na tyle potworne, żeby na'vi miały typ humanoid-potwór. Sądzę, że humanoid jest najlepszy.

Ostatnio zmieniony przez Pumba dnia Wto 12:06, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 9:44, 28 Sty 2010    Temat postu:

Trochę śmieszy mnie stwierdzenie "nienaturalnie" (Nie chciałbym by było to odebrane negatywnie) Dla Na'vi jest to naturalna wielkość oczu. Nie naturalna byłaby wtedy gdyby pojawiła się mutacja lub ktoś w nich grzebał.

na typach nie znam się dobrze ale Humanoid potwór mi nie pasuje.

poruszyłbym też temat z kąd mieli by oni pochodzić - który plan. jeżeli nie z tego planu to proste typ przybysz. Poprawcie jezeli się mylę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 13:23, 28 Sty 2010    Temat postu:

Pisząc nienaturalne, miałem na myśli ludzkie standardy.
Na'vi zamieszkują plan Pandora, którego projekt wstawię na forum w przyszłym tygodniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:32, 30 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:

Jeżeli są dwunożne i mają do 2,5 m powinny być średniego rozmiaru. Jeżeli mają ponad 2,5 metra powinny być rozmiaru dużego. I zajmować 1,5 m na 1,5 m. Dopiero wielkie dwunożne istoty zajmują 3 na 3.

Duże istoty w 3.5 mają rozmiar 10 stóp. Patrz: balor, małpy człekokształtne, ognisty gigant. Z powodu tego, że Na'vi są wysocy, wielkimi nie będąc, sugeruję w pewnym stopniu niezgodnie z zasadami zapewnić im rozmiar średni i zdolność powerful build.
Cytat:
Moim zdaniem premia do budowy powinna zostać, w końcu na'vi mają kości z dodatkiem włókna węglowego.

Nawet gdyby mieli kości ze stali lotniczej, wątpię, czy pozwoliłoby to im wytrzymać więcej ciosów mieczem.
Cytat:

Na'vi zamieszkują plan Pandora, którego projekt wstawię na forum w przyszłym tygodniu.

W takim razie na pewno typ przybysz. W sumie, przybysze są o tyle fajni, że ich kostki zapewniają wszystkie mocne RO i pełny BAB.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
redy123
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:01, 31 Sty 2010    Temat postu:

Daj im duo roztropnosci. Ulubion klasa na'vi powinien byc tropiciel i druid. Ja bym na druida raczej postawil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wedkarz95
Początkujący


Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:29, 31 Sty 2010    Temat postu:

Jak dla mnie to Na'vi wyglądają jak nieco wyrośnięte elfy o niebieskiej skórze. Morze chciałbyś zrobić z nich kolejny podtyp elfów??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:23, 31 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Nawet gdyby mieli kości ze stali lotniczej, wątpię, czy pozwoliłoby to im wytrzymać więcej ciosów mieczem.

Włókno węglowe jest o wiele twardsze od ludzkich kości, więc premia do budowy jest tu jak najbardziej na miejscu.

Cytat:
Jak dla mnie to Na'vi wyglądają jak nieco wyrośnięte elfy o niebieskiej skórze. Morze chciałbyś zrobić z nich kolejny podtyp elfów??

Nie widzę na'vi jako elfów. Są strasznie prymitywni, a to mi do długouchych nie pasuje.

Cytat:
Daj im duo roztropnosci. Ulubion klasa na'vi powinien byc tropiciel i druid

Premia z roztropności może być, ale co najwyżej +2 ( przecież na'vi za sprytni nie byli). Ulubiona klasa to na pewno tropiciel.

Cytat:
W takim razie na pewno typ przybysz.

Moim zdaniem przybysz średnio pasuje, ale skoro na'vi pochodzą z innego planu, to chyba ten będzie najlepszy.

Co do kostek wytrzymałości przybysza na początek to chyba będą trzy.

Proponuję EPP +3[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:48, 31 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Nawet gdyby mieli kości ze stali lotniczej, wątpię, czy pozwoliłoby to im wytrzymać więcej ciosów mieczem.


Włókno węglowe jest o wiele twardsze od ludzkich kości, więc premia do budowy jest tu jak najbardziej na miejscu.


Twarde kości mają się nijak do przyjmowanych obrażeń. Kości nie mają wpływu na twardą skórę, a to ona jest przebijana przez miecz, chyba że Na'Vi mają szkielet na wierzchu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 20:16, 31 Sty 2010    Temat postu:

Na'vi są o wiele wytrzymalsi niż ludzie.
W filmie zresztą zostało powiedziane, że:
"Natura obdarzyła ich kośćmi, wzmocnionymi włóknem węglowym, przez co trudniej ich zabić."

Poza tym twarda skóra nijak się ma do premii z budowy, raczej do naturalnego pancerza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:47, 31 Sty 2010    Temat postu:

Tak bo logika nakazuje mówić, że jak ma się twarde kości to trudniej jest przeciąć skórę, przez co dochodzi do ubytku krwi, a mniej więcej to są obrażenia. DnD jest pełne rzeczy niedorzecznych, które można naprawić logiką -__-. Ja bym za te ich kości wzmocione włóknem węglowym dał jakieś inne premie chociażby do umiejętności Skakanie lub upadania. Jak chcesz się kłócić z logiką to może ustalmy, że dzięki tym kościom mogą latać. -__-
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 17:37, 02 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Moim zdaniem przybysz średnio pasuje, ale skoro na'vi pochodzą z innego planu, to chyba ten będzie najlepszy.

Jeśli nie chcesz by byli przybyszami, nie twórz ich świata jako nowego planu, a jako planetę na pierwszej materialnej.

Cytat:
Premia z roztropności może być, ale co najwyżej +2 ( przecież na'vi za sprytni nie byli).

Spryt odnosi się do intelektu, a nie roztropności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pumba
Początkujący


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 17:50, 02 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Jeśli nie chcesz by byli przybyszami, nie twórz ich świata jako nowego planu, a jako planetę na pierwszej materialnej.

Tak właśnie zrobię.

Cytat:
Spryt odnosi się do intelektu, a nie roztropności.

Intelekt odnosi się do wiedzy i zdolności zapamiętywania postaci.

Cytat:
Tak bo logika nakazuje mówić, że jak ma się twarde kości to trudniej jest przeciąć skórę, przez co dochodzi do ubytku krwi, a mniej więcej to są obrażenia. DnD jest pełne rzeczy niedorzecznych, które można naprawić logiką -__-. Ja bym za te ich kości wzmocione włóknem węglowym dał jakieś inne premie chociażby do umiejętności Skakanie lub upadania. Jak chcesz się kłócić z logiką to może ustalmy, że dzięki tym kościom mogą latać. -__-

Proponuję więc, by zamiast do budowy, na'vi mięli naturalny pancerz+2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Wto 21:30, 02 Lut 2010    Temat postu:

Naturalny pancerz to dobry pomysł. Ale nadal pozostaje problem typu.

Proponuje też bonus rasowy do sztuki przetrwania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 17:58, 03 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Cytat:
Spryt odnosi się do intelektu, a nie roztropności.


Intelekt odnosi się do wiedzy i zdolności zapamiętywania postaci.

Cytat z PG: "Sprytny bohater (czyli o wysokim intelekcie)..."
Zdolność Szermierza, sprytna obrona, korzysta z intelektu.
Więc jednak intelekt :).

Mógłbyś wyjaśnić dlaczego Na'vi mają karę do charyzmy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin