Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Endillior] Kotoludzie (3.0)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 7:31, 08 Gru 2008    Temat postu: [Endillior] Kotoludzie (3.0)

Tutaj zamieszczam link i zapraszam do dyskusji nad tą pracą. Jest to co prawda odświeżony stary temat ale praca jest całkiem nowa i ... inna Mr. Green
<hr>
KOTOLUDZIE
Kotoludzie to zwinne humanoidy przypominające dwunożną hybrydę kota i człowieka. Są szanowani i poważani jako znakomici kupcy, bankierzy i łucznicy – tworzą często łucznicze grupy najemników, które są dobrze opłacane ze względu na ich renomę w tej dziedzinie. Zwani są potocznie futrzakami, kotołakami lub (najczęściej przez ludzi) kociambrami czy po prostu kotami.
Osobowość: Kotołaki są perfekcjonistami – każdy stara się wykonywać swoje zajęcie najlepiej jak potrafi i doprowadzać je do perfekcji. Duża ich część jest znakomitymi bankierami, kupcami, łucznikami czy żołnierzami, niemniej kotołaki uważają, że żadna praca nie hańbi. Ponadto futrzaki są także pamiętliwe, opanowane i uparte – potrafią nawet po trupach dążyć do celu. Lubią gromadzić duże fortuny, jednak nie w postaci kruszcu – inwestują w nowe domy, fotrece, dzieła sztuki, broń (szczególnie lubią kolekcjonować broń miotaną) czy też wystrój wnętrza – każdy zależnie od swojej zamożności. Kotołaki tworzą teokratyczne społeczeństwa, gdzie przywódcami są druidzi. Lubią także żyć w zgodzie ze zwierzętami. Ponadto są bardzo tolerancyjni – niemal tak jak ludzie.
Opis fizyczny: Kotoludzie mierzą od 110 cm do około 130 cm, przy czym mężczyźni są niewiele wyżsi od kobiet. Ważą od 20 do nawet 40kg. Całe ciało mają pokryte futrem – srebrnym, burym lub szarym. Przypominają hybrydę człowieka i kota – mają ludzka postawę, lecz kocie futro i twarz. Mają duże oczy – dostosowują one źrenice do ilości światła – oraz spiczaste uszy. Mężczyźni tej rasy mają wąsy – zaś kobiety nie.
Relacje: Kotoludzie cenią ludzi za ich wszechstronność i tolerancję, elfy za ich kulturę oraz zamiłowanie do lasów zaś gnomy za zdolności inżynieryjne i alchemiczne. Szanują, lecz nie przepadają za orkami lub półorkami – nie rozumieją ich przyzwyczajeń ale szanują kulturę. Jedyna rasa, której nie tolerują i nie lubią to krasnoludy – nie bawi ich sprośne poczucie humoru i denerwuje krasnoludzka ignorancja wobec nich.
Charakter: Kotołaki są najczęściej neutralne, wyznają jednak określone zasady, starają się ich przestrzegać. Nie popadają jednak w przesadny fanatyzm – podchodzą do wszystkiego (nawet do siebie) z dużym dystansem.
Krainy: Kotoludzie żyją najczęściej w zorganizowanych społecznościach na pograniczach lasów i puszcz. Władzę sprawowana jest tam teokratycznie – osadami rządzą rady złożone z druidów, czasem z kapłanów. Niemniej kotołaki można spotkać wszędzie, gdyż duża ich ilość zajmuje się handlem.
Religia: Większość kotoludzi wyznaje Luthara – boga kotołaków i Obad-Haia – boga natury. Szanują jednak każdy panteon i może się zdarzyć, że w ich osadach znajdziemy także świątynie innych bogów.
Języki: Najczęściej kotoludzie posługują się wspólnym i kotołaczym – własnym językiem mającym elfi alfabet. Mają także bardzo rozwiniętą kulturę piśmienniczą – wiele świetnych ksiąg jest spisanych przez kotołaki, które lubią przepisywać a także tworzyć własne utwory.
Poszukiwacze przygód: Przedstawiciele tej rasy rzadko opuszczają swoje siedliska – większość poszukiwaczy przygód wywodzących się z tej rasy to ci, którzy nie pasowali do reszty społeczeństwa lub chcieli się szybko wzbogacić. Niemniej dużo jest znakomitych kocich oddziałów najemnych łuczników, które są poważane, ze względu na wysoką renomę tej rasy w tej dziedzinie wojskowości.

Kocie cechy rasowe
• Zręczność +2, Roztropność +2; Siła -2, Budowa -2. Kotołaki są zwinne oraz mają wyostrzone zmysły, lecz ze względu na ich niski wzrost nie posiadają tak dużej siły, są także gorzej zbudowane niż inne wyższe rasy.
• Mały rozmiar: jako małe stworzenia kotołaki otrzymują premie +1 do testów ataku, +1 do KP oraz +4 do testów ukrywania, lecz muszą używać mniejszej broni niż średnie postacie; poza tym mogą przenosić ciężary nie większe niż trzy czwarte tego co średnie postacie.
• Widzenie w słabym świetle x4.
• Bazowa szybkość: 6m (gdy kotołaki biegają, mają pięciokrotnie zwiększoną szybkość; w przypadku, gdy kotołak weźmie atut bieg, mnożnik wynosi x6).
• Premia +2 do testów cichego poruszania i wspinaczki – kotołaki miękko stąpają po ziemi, zaś pazury na końcach palców ułatwiają im wspinaczkę.
• Premia +2 do testów nasłuchiwania i zauważania. Kotołaki mają bardzo wyostrzone zmysły.
• Biegłość w broni: długi i krótki łuk; lekka i ciężka kusza; proca; nóż do rzucania; włócznia. Każdy kotołak, w trakcie nauki i przygotowania do dorosłego życia uczy się posługiwać tymi prostymi brońmi miotanymi.
• Premia +1 do rzutów obronnych na refleks: Kotołaki są zwinne i mają niesamowity refleks.
• Języki: wspólny, kotołaczy; języki premiowe: orczy, elfi, gnomi, gnolli, krasnoludzki, leśny.
• Ulubiona klasa: druid.

BIAŁE KOTOŁAKI
Zwane są również szlachetnymi kotołakami. Zamieszkują one północne krańce świata, w trudno dostępnych zakątkach przykrytych wiecznym śniegiem. Praktykują magię wtajemniczeń głównie jako czarodzieje. Są najpotężniejsi ze wszystkich kotołaków, jednak odizolowani w swych krainach. Mają białe futro oraz szare oczy. Są tak wysokie jak elfy – wyższe od zwykłych przedstawicieli swej rasy. Uwaga, podane poniżej cechy kumulją się ze zwykłymi premiami, chyba, że napisano inaczej.
• +2 Zr, Int, Rzt; -2 S. Białe kotołaki są niezwykle inteligentne i zręczne roaz mają dobrze rozwinięte zmysły, jednak nie są tak silne jak inne rasy.
• Widzenie w ciemnościach (18m)
• Średni rozmiar
• Szybkość: 9m
• Premia +2 do testów Alchemii i Czarostwa. Białe kotołaki praktykują często magię i mają do niej szeroki dostęp.
• Brak biegłości w broniach miotanych (oprócz łuków).
• OC 11 + poziom klasy.
• Podtyp: stworzenie zimna: niewrażliwość na zimno, podwójne obrażenia od ognia (chyba, że powiedzie się rzut obronny).
• Ulubiona klasa: czarodziej
• EPP: +2

DZICY KOTOLUDZIE
Jest to odłam tej rasy, żyjący w strukturach plemiennych podobnych do orczych, głównie na stepach; prowadzący koczowniczy tryb życia. Dzikie kotołaki mają brązowe, cętkowane futro, przypominające tygrysie. Mają całkowicie odmienną kulturę, niż inne kotołaki.
• +2 Bd, Zr; -2 Int, Rzt, Cha. Dzicy kotoludzie są dobrze przystosowane do walki, lecz są mało inteligentne i charyzmatyczne – głównie z powodu braku akceptacji innych kotołaków.
• Ulubiona klasa: barbarzyńca


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 11:50, 21 Gru 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pon 9:11, 08 Gru 2008    Temat postu:

Mam pytanie. Czy wzorowałeś się na seri gier "The ellder scrolls" bo ta rasa przypomina mi Khaitów (czy jakoś tak się to pisze)?
Rasa fajna ale nazwa nie pasuje bo kojarzy się z jakąś odmianą likantropa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 12:52, 08 Gru 2008    Temat postu:

Nie, chociaż w Morrowinda grałem. Zainspirował mnie ten oto obrazek:

Poza tym bardzo lubię koty. To kojarzy się pewnie z likantropią jako forma hybrydy - tygrysołaka. Tu jednak kotołaki to rasa, nie szablon. Zresztą w wersji alfa, trzeba jeszcze dużo dopracować (atuty, więcej podras, statystyki itd.). Niedługo się za to biorę. Zwróć uwagę, że nic nie jest napisane o posiadaniu ogonów Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:26, 08 Gru 2008    Temat postu:

1) Kotołaki kojarzą mi się z likantropią. Proponuję zmienić nazwę.

2) Gdzie widzenie w ciemnościach? Nie wyobrażam sobie kociej rasy bez tej zdolności.

3) Co jest, jak kotołak weźmie atut bieg?

4) Białe kotołaki mają za duże EPP.

5) Dzikie kotołaki są za silne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 17:49, 08 Gru 2008    Temat postu:

1) W temacie jest kotoludzie. Ale zauważyłem, że się machnąłem i dałem w dokumencie kotołaki :/ Potocznie będą tak tylko nazywane.
2) A ja tak - gdy jest słabe światło, wtedy rozszerzają swoje źrenice, dostosowując je do ilości światła. Nie ma światła, nie da rady - nie mają infrawizji...
3) No a co ma się dziać. Kumuluje się Mr. Green
4) Sorry, zostanie poprawione miało być +3, bo miały mieć inne zdolności jeszcze ale ich nie mają. A EPP zapomniałem zmienić.
5) Upss... Czemu? Krasnoludy mają +2 Bd, -2 Cha. Za to zręczność ... a faktycznie (sprawdziłem w PMP). Confused To niedobrze. To będą miały +2 Bd, Zr; -2 Int, Rzt, Cha.

@Niedługo dam update plików, wtedy napiszę w tym poście i zastosuję konieczne poprawki (pewnie jutro Very Happy )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:17, 08 Gru 2008    Temat postu:

Nie podoba mi się obraz kota tolerancyjnego. Dla mnie koty to typowi indywidualiści chodzący własnymi ścieżkami. Czyli jak najbardziej kierunek ku chaosowi. Ale jeżeli taka była twoja koncepcja to ok (do mnie ona nie przemawia), brak mi trochę zamiłowania u kociaków do zabaw :). Tyle w kwesti fabularnej. Raczej marudzenie niz rzetelna ocena Razz.

"gorzej zbudowane niz wyższe rasy" ?
Nie rozumiem ? Gnomy raczej lepiej zbudowane nie są a mają + do budowy :).

Dziwne że białe kotki, żyjące w najtrudniejszych warunkach nie maja premi do budowy a do charyzmy. Po co im pewność siebie w bezludnych górach ?
Przy tym epp bez problemu można im zamienić +2 do char na +2 do budowy.
Dlaczego nie maja +1 do refleksu jak małe koty (wszak sa podobno najpotężniejsi) ?

Jakieś widzenie w słabym świetle czy coś mają ? Premia do przeszukiwania ? Ukrywania (futro wszak nie jest chyba jakieś rzucające się w oczy ?)

Mają pazury, jakaś broń naturalna ?

Z ulubioną klasą bardziej podchodziły by mi chyba pod tropiciela, kotki to wszak łowcy :). Ale i druid pasuje.

To tyle uwag i marudzenia, ogólnie rasa spoko, ale chyba leciutko niedopracowana. Na pewno jeszcze coś da się z niej wykrzesać choć podobnych już wiele widziałem.


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Pon 23:21, 08 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 6:39, 09 Gru 2008    Temat postu:

Dzięki za uwagi Very Happy
Namrasit napisał:
Nie rozumiem ? Gnomy raczej lepiej zbudowane nie są a mają + do budowy

Zależy od stosunku wagi i wzrostu - krasnolud jest niższy od człowieka a waży więcej. Kotołak jest wyższy od gnoma, ale jak na swoją wielkość - chudy.
Namrasit napisał:
Dziwne że białe kotki, żyjące w najtrudniejszych warunkach nie maja premi do budowy a do charyzmy. Po co im pewność siebie w bezludnych górach

No może i dziwne... Zastanowię się nad ich atrybutami. Dzięki za sugestię ale chyba tak zostanie jak jest. Kotołakom jej nie trzeba - mają niewrażliwość na zimno, poza tym są już średnie nie małe. Jest to zawsze jakiś argument Very Happy
Namrasit napisał:
Dlaczego nie maja +1 do refleksu jak małe koty (wszak sa podobno najpotężniejsi)

Mają. Przy aktualizacji, dodam pod podrasami: wszystkie wymienione poniżej premie kumulują się (czy tam łączą) z podstawowymi premiami kotoludzi, chyba, że w opisie podano inaczej.
Namrasit napisał:
Mają pazury, jakaś broń naturalna

W sumie to małe pazurki - kwalifikuje się pod zwykłą walkę pięściami - są to małe pazurki czepne - pomagają we wspinaniu.

@aktualizacja (1) - zmieniłem statystyki dzikich kotoludzi, zmniejszyłem wagę, zmieniłem EPP białych kotów, dodałem informacje.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Wto 7:40, 09 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:57, 09 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
2) A ja tak - gdy jest słabe światło, wtedy rozszerzają swoje źrenice, dostosowując je do ilości światła. Nie ma światła, nie da rady - nie mają infrawizji...

Ale one nie mają nawet widzenia w słabym świetle :).

Cytat:
3) No a co ma się dziać. Kumuluje się

Aha, kumuluje się. Więc nie dość, że biegnie 5x szybciej, zamiast 4x szybciej, to jeszcze biegnie 5x szybciej, zamiast 4x szybciej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 20:05, 09 Gru 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
Cytat:
2) A ja tak - gdy jest słabe światło, wtedy rozszerzają swoje źrenice, dostosowując je do ilości światła. Nie ma światła, nie da rady - nie mają infrawizji...

Ups... Dodam

Co do drugiej sprawy chodziło mi o to, że mnożniki się dodają - zamiast x5 ma x6.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:26, 09 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
że mnożniki się dodają - zamiast x5 ma x6.

Tak też myślałem, pisząc to chciałem skłonić Cię, byś uwzględnił to w pracy :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 12:34, 20 Gru 2008    Temat postu:

Dobra pozmieniałem to co napisaliście. Czy teraz uważacie, że klasa jest względnie dobra? Jeśli nie to b. proszę o dalsze uwagi. Jeżeli już jest dobrze, to rozbuduję opis i dodam kilka podras i ewentualnie atutów.
<hr>
Rasa została wprowadzona na forum - jeżeli jest już w porządku proszę dać mi znać, a dodam kilka "smaczków" Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Huzar
Nowicjusz


Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 0:21, 29 Cze 2009    Temat postu:

Firstes of alles, są za mali, stanowczo za mali, zje takiego kotka pierwszy lepszy wilczek, a i małe łuki to chyba za duże dla nich będą. Więc prosiłbym do podrzucenia wzrostu co najmniej 20 cm.
Do tego kotołaki według mnie powinni być urodzonymi cyrkowcami.

Może się nie znam, ale takie prywatne odczucie. I przepraszam, jeśli post ma wrogi wydźwięk, nie było to moim celem, a na usprawiedliwienie przytoczę godzinę, o której to piszę: 01:21
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin