Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Straszliwy golem wojenny

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar'Ramil
Nowicjusz


Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 2:26, 29 Gru 2007    Temat postu: Straszliwy golem wojenny

Więc na wstępie chciałbym nadmienić ,iż na forum jestem nowy ,a w dodatku jest to mój pierwszy samodzielnie wymyślony potwór...
Ale do rzeczy:


Straszliwy golem wojenny

Wyglądem przypomina połączenie mechanicznego strażnika i żelaznego golema.
Jest to najbardziej zabójczy z golemów.
Cały jest zbrojony w stalowy "pancerz".
Posiada niewielu osobom znaną broń palną- działko, które umieszczone jest na prawej ręce.
Z kolei jego lewa ręka mogłaby wyglądać na "normalną" gdyby nie umieszczone na przedramieniu naelektryzowane golce przekazujące energię do dłoni aby uderzenia nią zadawały jeszcze dotkliwsze obrażenia.
Jest wciąż produkowany choć niewielu rzemieślników wie jak wykonać owe działko i czasami zamiast niego na prawej ręce instalują ostrze ,które nierzadko jest umagiczniane.

Duży konstrukt
KW:20k10+30(140pw)
Inicjatywa:-1
Szybkość: 12m(8pól)
KP: 37 (-1 rozmiar,+3 Zr,+25naturalny), dotyk 12, nieprzygotowany 34
Bazowa premia do ataku/zwarcie: +13/+36
Atak: Działko+26(3k10+10)krytyk 19-20x3 , zasięg 30m
Całkowity atak:-----------------||-------------------,walniecie+24(2k6+9+1k6 energia) krytyk 19-20x2
Przestrzeń/zasięg:3m/3m lub 30m działko
Specjalne ataki: Broń oddechowa, granatnik
Specjalne cechy:cechy konstruktów,niepodatność na magię,redukcja obrażeń 15/adamantyt,widzenie w ciemnościach 18m, widzenie w słabym świetle
Rzuty obronne:wytrwałość 7,refleks 6,wola 8
Atrybuty:S 33, Zr 17, Bd-,Int-,Rozt 12, Cha 3
Umiejętności:-
Atuty:-
Środowisko: każde
Występowanie: pojedynczo lub oddział(2-8)
SW:18
Skarb:żaden
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 20-25KW(duży), 26-30KW(wielki)
Dostosowanie poziomu:-

Walka
Te golemy są bardzo potężne i precyzyjne.
Trudno je zranić jednakże rdzewiacze ,czary i przedmioty powodujące korozję mogą je bardzo łatwo zniszczyć.

Broń oddechowa
Stożek 3m, istniejąca rundę chmura trującego gazu,darmowa akcja na 1k6 rund,początkowy efekt -1k4 BD, drugorzędny efekt - 3k4Bd.
Wytr.ST 21 neguje, ST rzutu oparto na Budowie.

Granatnik
Wystrzeliwuje pocisk(granat) powodując wybuch(analogicznie do czaru
[/i]kula ognista
Rzut obronny na refleks o ST 20 zmniejsza o połowę.
Rzut obronny oparty na Zręczności.

Niepodatność na magię
Jak u żelaznego golema

Obdarowanie czarem
jak u mechanicznego strażnika.

Tworzenie Ciało tego golema musi zostać wykute z 3 ton czystej stali,którą wytapia się z rzadkimi, mieszaninami różnych substancji oraz innymi komponentami kosztującymi w sumie 15000sz.
Wykucie ciała wymaga udanego testu rzemiosła( płatnerstwo/zbrojmistrzostwo) o ST 22

PC 17; Stworzenie konstrukta, Ograniczone życzenie, zabójcza chmura, zadanie/misja,poziom czarującego musi być równy 17
Cena 175000sz. koszt 90000sz.+6000 PD



No więc jak się podoba?
Mam nadzieję ze o niczym nie zapomniałem.
Chyba za małą SW mu dałem no cóż piszcie...komentujcie i poprawiajcie.
Dziękuję Applause


Ostatnio zmieniony przez ar'Ramil dnia Sob 19:03, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 3:16, 29 Gru 2007    Temat postu:

Już na wstępie czytania widzę, że nie za dobrze Ci idze liczenie. 20k10 to 110 PŻ. +30 (nie wiem w ogóle skąd ta premia...) to na pewno nie 184... KP przy dotyku winna wynosić 12, zaś nieprzygotowany to 34. Dalej: jeśli cokolwiek ma bazowa premię do ataku +13 (choć 20 kostkowy konstrukt powinien mieć 15) to posiada łącznie już 3 ataki (z premiami +8 i +3). To łącznie z modyfikacjami za zręczność i ewntualnymi premiami z magii, mistrzostwa czy atutów daje nam atak bronią dystansową jaką jest działko (a liczba 26 też mi nie pasuje...).
Gdy poprawisz te czystko matematyczne błędy to zabiorę się za merytorykę (a to będzie dłuższy wykład...), bo na razie nie ma to sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar'Ramil
Nowicjusz


Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 16:37, 29 Gru 2007    Temat postu:

No więc: premia +30 jest taka jak u żelaznego golema...z premiami nie za bardzo zrozumiałem...trudno może głupi jestem..jeżeli byś mógł mi wytłumaczyć byłbym dozgonnie wdzięczny...
No a tak poza tym pisałem na początku, że jest to mój pierwszy potwór...
Za błędy w KP przepraszam...się pomyliłem...nocą to robiłem i to chyba widać...Confused no i tak ostro mnie zjeżdżać z góry na dół nie było trzeba...
potrafię zrozumieć własne błędy.


Ostatnio zmieniony przez ar'Ramil dnia Sob 16:38, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:44, 29 Gru 2007    Temat postu:

Cytat:
widzenie w ciemnościach 18m
Na 95% to mają wszystkie konstrukty (jeżeli nie zaznaczono w opisie inaczej).

Cytat:
50m

W mechanice D&D zasięg podaje się co do 1,5 m.

Przy rzutach obronnych stawia się znaki.

ST Rzutów obronnych na moce potworów to 10+ 1/2 KW + modyfikator któregoś z atrybutów.


Cytat:
Granatnik
Wystrzeliwuje pocisk(granat) powodując wybuch(analogicznie do czaru
[/i]kula ognista
Rzut obronny na refleks o ST 20 zmniejsza o połowę.
Rzut obronny oparty na Zręczności.

- Nazwa "granat" mi do świata nie pasuje
- o RO wspomniałem
-RO na zręczności? Może powinno być np. refleks neguje, albo informacja, że połowę?

Dalej:
Cytat:
Atrybuty:S 33, Zr 17, Bd-,Int-,Rozt 12, Cha 3

Czemu taka ZR i CHA? Jakoś mało mi pasuje.

Za mało opisu.

Moim zdaniem walorem pracy musi być stopień dopracowania, bowiem nie jest oryginalna.

Bardziej przejrzyście było by moim zdaniem, gdybyś zrobił tak, jak ja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar'Ramil
Nowicjusz


Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 18:53, 29 Gru 2007    Temat postu:

Co masz na myśli poprzez "nieoryginalna"? Racja oparłem ją o opisy Mechanicznego Strażnika i Żelaznego Golema...jak sadzę chodzi o to ,iż była już podobna? Nie wiem ,nie sprawdzałem...jest to moja pierwsza praca i nie do końca wiedziałem jak sie za nią zabrać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:11, 29 Gru 2007    Temat postu:

Taka uwaga ogólna: Najpierw stawia się znak interpunkcyjny, a potem spację, nie odwrotnie.

Jest nie oryginalny? Pomysł na potwora, czy sposób wykonania nie jest czymś, na co inni by nie wpadli. Sam mogę Ci przez analogię napisać, że można zrobić potwora takiego:

Straszliwy ognisty zombie

Wygląda jak zombie otoczony płomieniami. Jego oczy wyglądają jak wykonane z rozgrzanego do biała metalu.

Kolosalny Nieumarły
KW zombie x2
Inicjatywa +3
Szybkość 12 m
....
Pododawać trochę do statów, dodać moc miotania kulą ognia co 1k4 rundy, ustalić SW i już. To jest kwestia mechaniki, a nie pomysłu czy oryginalności.

Parafrazując: Każdy MP umie sobie stworzyć takiego potworka, bo pomysł nie wymaga wiedzy i nie jest odkrywczy. Jak jest doświadczony to i w kwadrans by się dało. Więc jeżeli ma on być wartościowy dla innych, to powinien nie wymagać od nich już wkładu własnego, jak poprawki, czy korekta czytelności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar'Ramil
Nowicjusz


Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 19:46, 29 Gru 2007    Temat postu:

rozumiem...jutro lub po jutrze się tym zajmę dziś już nie mam czasu...dzięki za uwagę o przecinku...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:29, 30 Gru 2007    Temat postu:

ar'Ramil napisał:
z premiami nie za bardzo zrozumiałem...

Pozwole sobie wytłumaczyć.
Spójrz na 13 strone w księdze potworów. Tam masz, dla jakiego rodzaju stworzeń jaka powinna być premia do ataku itp. Premia do ataku u konstrukta wynosi KW x 3/4, czyli dla 20 KW jest to +15. Ile powinien mieć ataków? W mechanice D&D jest przyjęte, że każdy następny atak ma bazową premię do ataku o 5 mniejszą. Jeżeli ta premia osiągnie 0 lub mniej, to już nie ma tego ataku. To znaczy, że ten konstrukt powinien mieć +15/+10/+5. Do tego dodajesz modyfikatory z atrybutu i inne, w efekcie czego otrzymujesz ataki tego konstrukta.
Zgodzę się z Kamulcem, że praca jest mało oryginalna i dla ogółu niepotrzebna. Jednak sądzę, że dobrze, że ją tutaj zamieściłeś. Dzięki temu wytłumaczymy Ci Twoje błędy przy tworzeniu prostego potwora, a Ty ich nie popełnisz przy czymś bardziej skomplikowanym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin