Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] [KŚ] Krwawa Magia - zestaw atutów metamagicznych
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 15:31, 11 Kwi 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] [KŚ] Krwawa Magia - zestaw atutów metamagicznych

Raniący czar [Metamagia]

Potrafisz zwiększyć moc czaru kosztem własnego zdrowia.
Warunki wstępne: Wzmocnienie czaru
Opis: Przygotowujesz czar, który zadaje większe obrażenia, jednak z każdym jego rzuceniem słabniesz, gdyż zmodyfikowane w ten sposób zaklęcie cię rani. Obrazuje to poniższa tabelka:

<TABLE WIDTH="1" HEIGHT="1" BORDER="2"><TR ALIGN="CENTER"><b><TD>
Poziom czaru</TD><TD>
Maksymalna ilość dodatkowych obrażeń</TD><TD>
Obrażenia</TD></b></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
1</TD><TD ALIGN="CENTER">
1k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
1k4</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
2</TD><TD ALIGN="CENTER">
2k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
1k6</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
3</TD><TD ALIGN="CENTER">
3k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
2k4</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
4</TD><TD ALIGN="CENTER">
4k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
2k6</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
5</TD><TD ALIGN="CENTER">
5k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
4k4</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
6</TD><TD ALIGN="CENTER">
6k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
3k6</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
7</TD><TD ALIGN="CENTER">
7k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
5k4</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
8</TD><TD ALIGN="CENTER">
8k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
4k6</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
9</TD><TD ALIGN="CENTER">
9k6</TD><TD ALIGN="CENTER">
7k4</TD></TR></TABLE>

Czarujący ma możliwość dodania mniejszej ilości obrażeń, niż maksymalna wartość przewidziana w tabeli na dany poziom czaru. W tym wypadku płaci karę zależną od ilości dodanych obrażeń, a nie od poziomu czaru. Jednak ilość dodatkowych kości obrażeń nie może przekroczyć bazowego poziomu czaru.

Rany są nakładane w momencie rzucenia czaru. Dodatkowe obrażenia mają takie same źródło, jak bazowy czar i mogą także zostać zredukowane udanym rzutem obronnym, jeżeli zaklęcie na to zezwala. Atut wpływa tylko na czary zadające obrażenia, oraz posiadające zmienne, liczbowe efekty. W wypadku trafienia krytycznego, dodatkowe obrażenia nie ulegają wymnożeniu. Gdy czar zadaje obrażenia długofalowe, dodatkowe obrażenia są doliczane tylko w pierwszej rundzie. W wypadku czarów, których obrażenia są rozdzielone (np. magiczny pocisk), dodatkowe obrażenia są doliczane tylko do pierwszego trafienia. Raniący czar wykorzystuje komórkę odpowiadającą normalnemu poziomowi zaklęcia, zmodyfikowaną w zależności od użycia innych atutów metamagicznych.
_____________________________________________________________
Krwawy czar [Metamagia]

Potrafisz zwiększyć siłę zaklęć używając do tego własnej krwi.
Warunki wstępne: Maksymalizacja czaru
Opis: Przygotowujesz czar, który zadaje większe obrażenia, pochłaniając przy tym twoje siły witalne. Zaklęcie działa podobnie jak Maksymalizacja czaru, jednak z tą różnicą, że po każdym rzuceniu czaru otrzymujesz tymczasową karę -2 do budowy. Krwawy czar wykorzystuje komórkę na czary o dwa poziomy wyższą, niż rzeczywisty poziom zaklęcia. Z tego atutu nie mogą skorzystać istoty nie mające krwi lub będące niewrażliwe na wyssanie tego atrybutu.
_____________________________________________________________
Doskonalszy raniący czar [Metamagia]

Potrafisz rzucać jeszcze potężniejsze zaklęcia oparte na efekcie Raniącego czaru
Warunki wstępne: Wzmocnienie czaru, Raniący czar, Maksymalizacja czaru
Opis: Atut ten działa podobnie do Raniącego czaru, jednak dodatkowe obrażenia zadane wrogom są zmaksymalizowane, zaś ilość odniesionych ran nadal jest losowana. Zmienione w ten sposób zaklęcie wykorzystuje komórkę na czary o jeden poziom wyższą, niż rzeczywisty poziom zaklęcia.
_____________________________________________________________

Będę uzupełniał tą listę o dodatkowe atuty, jak tylko przyjdzie mi jakiś do głowy.

Z


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Nie 23:35, 12 Lip 2009, w całości zmieniany 27 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:03, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Atut zbyt silny. Nie widzę maga, który nie zdecydowałby się go wziąć. 2 pkt budowy to niewiele, zaś 6k6 bardzo dużo. Zwłaszcza, że człowiek czarodziej na 1-wszym poziomie może rzucać magiczny pocisk, zawsze trafiający, niepozwalający na RO, zadający 1k4 + 6k6 obrażeń... Przegięte co? Very Happy

Popatrzyłem w jaki sposób to będą wyglądać średnie obrażenia w zależności od atutów i poziomu.

Poziom-----------Komórka zaklęcia------- 5-ty--------------10-ty
Kula ognia -------------- 3 ----------------- 18 -------------- 33
+ wzmocnienie --------- 5 ----------------- 27 -------------- 50
+ maksymalizacja ----- 6 ----------------- 30 -------------- 60
+ krwawienie ---------- 3 (-2 BD) -------- 36 -------------- 51

Zatem widać, że chociaż siła zaklęcia maleje wraz z poziomem, to jest nieproporcjonalna do mocy innych atutu. Kara -2 do budowy jest niewielką ceną.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Sob 17:05, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 17:21, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Czyli jednak poszło w drugą stronę... Dziękuję za wykonanie tej tabeli, która pokazuje faktyczny stan rzeczy.

Czyli wniosek jest taki, że na niskich poziomach jest przepakowany, zaś później się "w miarę" stabilizuje. W takim razie na sam początek proponowałbym zwiększyć komórkę na czary o 1. To już nam trochę ograniczy moc. Można by rozważyć też zwiększenie kary do budowy z -2 do -3, jeżeli zwiększenie komórki to za mało. Jak sądzisz, czy takie modyfikacje by starczyły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:26, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Obawiam się, ze nie. Problem tkwi w tych "6k6". Jest to pewna stała, niezależna od zaklęcia. Wszystkie atuty metamagiczne opierają się w pewnym stopniu na bazowym czarze. Ten nie. Szczególnie silne może być podpakowywanie niskopoziomowych zaklęć - 5-to poziomowy druid rzucający płonącą kule jako czar 3-ciego poziomu, kula zadaje 8k6 obrażeń, przez 5 rund. Nie wiem czy uda Ci się to zbalansować, zachowując tą stałą "6k6"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 17:33, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Remedium na to może być ustalenie wymagania co do poziomu czarownika (przykładowo 10 poziom). Wtedy atut będzie nieosiągalny dla niskopoziomowców i stanie się zbalansowany w stosunku do atutów, które można wziąć wcześniej. W dodatku można rozważyć wprowadzenie wyżej wspominanych zmian.

PS. No i chyba zapomniałem dodać dopisku, że w wypadku obrażeń długofalowych, dodatkowe obrażenia są doliczane tylko do pierwszego uderzenia. Zmodyfikuję wkrótce ten atut i wtedy ocenisz wynik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:52, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Nie wydaje mi się, żeby to pomogło. To nadal jest kwestia silnego wzmocnienia słabych czarów. Magiczny pocisk zadający średnio 34 obrażeń, zamiast 16. Promień mrozu za 20, zamiast za 2... Pomyśl jak można to zbalansować, bo przy premii 6k6 ja nie widzę sposobu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 17:55, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Dobrze, pomyślę nad tym i jak coś wykombinuję, to zmienię zasady działania tego atutu. Jeżeli masz jakąś ciekawą propozycję na zbalansowanie tego atutu to przedstaw ją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:16, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Może by dać, że zadaje dodatkowe 2k6 obrażeń na każde 2 poświęcone punkty budowy i można poświęcić tylko parzystą ich ilość (co nie pozwoli na dodanie 1k6 do obrażeń za darmo, przy nieparzystej wartości budowy).
Warto byłoby dodać też, że żadne odporności na wysączenia/obniżenia atrybutu tu nie działają, bo inaczej bystry gracz, mógłby nieźle namieszać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 19:13, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Zmodyfikowałem działanie tego atutu. Od teraz ilość obrażeń jest zależna od bazowej mocy czaru.

Wykonałem tabelkę która obrazuje zmiany:

Poziom czaru | Dodatkowe obrażenia | Kara do budowy
1 | 1k6 | -1
2 | 2k6 | -1
3 | 3k6 | -2
4 | 4k6 | -2
5 | 5k6 | -3
6 | 6k6 | -3
7 | 7k6 | -4
8 | 8k6 | -4
9 | 9k6 | -5


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 19:22, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:24, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Przy takiej zależności atut wydaje mi się już zbalansowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 19:31, 11 Kwi 2009    Temat postu:

No mi raczej już też. Chciałem podziękować Tobie i Waragowi za pomoc Very Happy

Jeżeli nikt nie będzie już miał żadnych zarzutów, to zgłoszę projekt do KŚ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:46, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Opis czaru zawiera sprzeczność 0 raz piszesz o 1k6, drugi zaś o 1k4. To raz. Po drugie atut jest na 1. poziomie za silny - zwróć uwagę, iż pozwala dwukrotnie zwiększyć obrażenia od magicznego pocisku, zaś jeszcze bardziej wzmacnia płonące dłonie - w dodatku bez możliwości zanegowania wytrzymałością żywiołową lub odpornością na ogień.

Optuję za wprowadzeniem minimalnego poziomu, choć wciąż średnio mi się podoba ten system obrażeń - momentami silny, momentami słabiutki.

Zauwazyłem też kilka niedociągięć opisu, ale to później, może w międzyczasie same znikną.

Mam też dwie inne propozcyje:
a) krwawy czar zwiększa ST rzutu obronnego, nie zaś obrażenia
b) krwawy czar obniża komórkę zaklęcia wzmocnionego metamagią
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 22:11, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
(...)raz piszesz o 1k6, drugi zaś o 1k4

Chyba się pomyliłeś. W moim poście nie ma żadnej liczby k4.
Kamulec napisał:
Po drugie atut jest na 1. poziomie za silny

Całkiem prawdopodobne. Dlatego wprowadziłem (wstępnie 6). Ponadto ustalenie minimalnego poziomu zniweluje problem:
Kamulec napisał:
pozwala dwukrotnie zwiększyć obrażenia od magicznego pocisku
... gdyż dodatkowe 1k6 dla czarodzieja na wyższym poziomie nie będzie już stanowiło dwukrotnie większej ilości obrażeń. Także pomysł, który zaproponowałeś jest dobry.

Co do systemu obrażeń - cały klucz w tym, żeby czarujący tak dobrał ilość obrażeń, żeby mu się jak najbardziej opłacało. Z resztą jak napisałeś:
Kamulec napisał:
choć wciąż średnio mi się podoba ten system obrażeń - momentami silny, momentami słabiutki
Chyba na tym polega zbalansowanie czyż nie? Są wady i są zalety - nie ma przegięć zarówno w jedną, jak i w drugą stronę. Chyba, że uważasz ten atut za niezbalansowany, to proszę o wytknięcie błędów.

A co do opisu to owszem, jest do poprawy. Przyznam, że jest to taka 'szybka' wersja, w której skupiłem się tylko na mechanicznym aspekcie. Także proszę się nie martwić, opis zostanie dopieszczony.

Co do Twoich propozycji Kamulcu, to obydwie propozycje są ciekawe. Właściwie to teraz powinienem zrobić aż trzy wersje tego atutu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 8:41, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Chyba się pomyliłeś. W moim poście nie ma żadnej liczby k4.

Tak, ale mogłeś uważniej popatrzeć. Napisałem przez roztargnienie 1k4, a miało być 2k6.


Sama zdolność wydaje mi się po prostu nie możliwa do utrzymania w zbalansowaniu. Najpierw jest ona za silna, potem zaś atut staje się zdecydowanie za słaby. Nie podoba mi się idea uśmiercającego wszystko zaklęcia (6k6+3k6), zaś inne zastosowania wydają mi się pozbawione sensu - jeżeli zaklęcie nie zabije, to przeciwnik natknie się na maga pozbawionego 3 punktów budowy, czyli najprawdopodobniej 42% życia. Czarodziejowi zostanie zaledwie 16 pw z 28.

Dalej należy wspomnieć, że zmiana obrażeń wprowadzi duże dysproporcje między zaklęciami - najwięcej na mocy zyskają te, które zadają 1 kość obrażeń na poziom - choćby była to k4, mają daleki zasięg i nie wymagają RO.

Na koniec, w kwestii zbalansowania, dorzucę, że brak obwarowań sprawia, iż każda z pięciu kul magicznego pocisku zada dodatkowe k6, zaś atuty metamagiczne wzmacniają i ten efekt zaklęcia.

Cytat:
Potrafisz zwiększyć moc czaru kosztem własnych sił witalnych.

Problem w tym, że nie specjalnie mi to pasuje na atut. Zdaje się to duplikować moc jakiejś klasy (prestiżowej) skupionej na nekromancji lub powiązanej z krwią, gdyż nie rozumiem, czemuż miałby nagle zwykły czarodziej, np. mistrz poznania, posiadać taką zdolność.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 9:00, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:01, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Cytat:
Potrafisz zwiększyć moc czaru kosztem własnych sił witalnych.


Problem w tym, że nie specjalnie mi to pasuje na atut. Zdaje się to duplikować moc jakiejś klasy (prestiżowej) skupionej na nekromancji lub powiązanej z krwią, gdyż nie rozumiem, czemuż miałby nagle zwykły czarodziej, np. mistrz poznania, posiadać taką zdolność.


Nie widze tu problemu. Takie zmniejszenie witalności to tylko ostateczna sprawa, po którą się siega w kryzysowych sytuacjach, taki as w rękawie. Dlaczego np. jakiś nekromanta miałby tylko z tego korzystać? Ja to sobie wyobrażam to trochę jako ostateczne poświęcenie dla sprawy. Nawet taki mistrz poznania będzie kiedyś znajdzie się w potwornej sytuacji, a wtedy jak najbardziej będzie musiał skorzystać ze wszytkiego co potrafi, a jeśli zna ten atut też go użyje. Do końca nie wiem w jaki sposób autorowi chodziło o wzmocnieniu magii tą zdolnością, ale ja to sobie wyobrażam, że, przykładowo czarodziej, rzucający czar, wkłada w niego więcej energii życiowej (witalnej) i przez to zaklęcie jest mocniejsze.

Właśnie się zorientowałem, że tak na dobrą sprawę jeśli włoży w to swoją energię to zaklęcie będzie mniej pewne, bo włożył w to swoje emocje. To tak jakby wpadł w furię i zaczął by siekać na oślep. Może to zła droga, ale powinieneś wprowadzić jakiś element losu, w sensie, że ten czar się rozprasza na większą szerokość, ale jest słabszy, lub coś w tym stylu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 13:13, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Na koniec, w kwestii zbalansowania, dorzucę, że brak obwarowań sprawia, iż każda z pięciu kul magicznego pocisku zada dodatkowe k6, zaś atuty metamagiczne wzmacniają i ten efekt zaklęcia.


Bardzo słuszna uwaga. Zapomniałem o tym obwarowaniu! W przypadku takich czarów jak magiczny pocisk dodatkowe k6 miało być aplikowane tylko raz.

Cytat:
Zdaje się to duplikować moc jakiejś klasy (prestiżowej)


Powiem szczerze, że nie znam jeszcze wielu klas. Jednak daję słowo, że nie starałem się zduplikować żadnej zdolności i ten atut wymyśliłem całkowicie sam. Gdybym wiedział o tego typu zdolności to nie publikowałbym takiej pracy na forum.

Szczerze mówiąc, Thorgal (a teraz już Bel-ort) bardzo dobrze zinterpretował mój zamysł, co do wykorzystania tego atutu.

Cytat:
Właśnie się zorientowałem, że tak na dobrą sprawę jeśli włoży w to swoją energię to zaklęcie będzie mniej pewne, bo włożył w to swoje emocje. To tak jakby wpadł w furię i zaczął by siekać na oślep. Może to zła droga, ale powinieneś wprowadzić jakiś element losu, w sensie, że ten czar się rozprasza na większą szerokość, ale jest słabszy, lub coś w tym stylu.


No tak, ale to by było trudne mechanicznie do zrealizowania. Nastręczyłoby to dodatkowych problemów.

Wkrótce poprawie ten opis na bardziej jasny i przejrzysty. W ten sposób będzie łatwiej dokonać ostatecznej oceny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:21, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Powiem szczerze, że nie znam jeszcze wielu klas. Jednak daję słowo, że nie starałem się zduplikować żadnej zdolności i ten atut wymyśliłem całkowicie sam. Gdybym wiedział o tego typu zdolności to nie publikowałbym takiej pracy na forum.

Chodzi mi o to, że to pasuje na zdolność klasową, nie zaś na atut tak samo, jak np. spontaniczne rzucanie czarów kapłana.

Cytat:
Powiem szczerze, że nie znam jeszcze wielu klas. Jednak daję słowo, że nie starałem się zduplikować żadnej zdolności i ten atut wymyśliłem całkowicie sam. Gdybym wiedział o tego typu zdolności to nie publikowałbym takiej pracy na forum.

Zwykły mag nie kontroluje sił życiowych, a ta zdolnośc sie do nich owdołuję. Dlatego uważam, że pasuje na moc prestiżówki w stylu maga krwii lub jakiejś nekromantycznej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 17:31, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Nawet nie będę zaprzeczał Kamulcu, że ta zdolność pasowałaby - bo owszem, tak jest. Dlatego jeżeli ten atut komuś by pasował do takiej klasy, to niech ją wybierze - to jest indywidualny wybór.

Owszem, może i nie kontroluje bezpośrednio. Jednak ten atut symbolizuje wyraz ostatecznego poświęcenia. Zauważ, że magia częścią każdego czarodzieja - jest dla niego czymś naturalnym. W kwestii takiej interpretacji użycie tego atutu symbolizowałoby, że mag tak bardzo wzmaga efekt czaru, że aż czyni sobie krzywdę. Magia jako katalizatora używa już ostatecznej metody - sił witalnych.

To jest trochę tak, jak w życiu: możesz tak się przepracować, że aż umrzesz, możesz tak się zestresować, że aż zachorujesz. W tym wypadku: możesz skupić taką moc, że aż cię osłabi.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Nie 17:31, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:37, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Klasyczny czarodziej nie potrafi czerpać ze swych sił witalnych - nie ważne, jak bardzo chce, nie rzuci silniejszego zaklęcia - stąd ma sugestia, że nabycie takiej zdolności to rzecz na miare klasy, nie zaś atutu.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 17:38, 12 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 17:46, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Można ten opis przeredagować w taki sposób, aby wyeliminować Twoją sugestię Kamulcu. Co mam na myśli? Otóż nie, że czarownik zabiera sobie część siły witalnej, aby wzmocnić zaklęcie - tylko, że zbiera on tak ogromną moc, która go wyniszcza wewnętrznie. Po prostu nadwyżka energii, która odbija się na ogólnej kondycji ciała. Taka interpretacja wyjaśniłaby przy okazji wymagania do zdobycia tego atutu. Wszak maksymalizacja lub wzmocnienie wymaga umiejętności stworzenia czaru o większej mocy niż oryginał. Co powiesz na taką opcję?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:49, 06 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Dodatkowe obrażenia pochodzą z nieokreślonego źródła

Co mechanika D&D ma rozumieć przez 'nieokreślone źródło energii'?
Myślę, że czar powinien zadawać po prostu obrażenia od tego, czym dysponuje czar.
Innym rozwiązaniem jest określink [moc].

Cytat:
Potrafisz zwiększyć moc czaru kosztem własnych sił witalnych.

Cytat:
Z tego atutu nie mogą skorzystać istoty nie posiadające wartości budowy oraz nie mające krwi.

W opisie nie ma nic o użyciu krwi. Jeżeli dajesz takie wymaganie, to powinno być jasne do czego jest potrzebana.

Jestem na 'tak' jeżeli chodzi o głosowanie wstępne. Dobry pomysł. ;)


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Śro 17:50, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 18:15, 06 Maj 2009    Temat postu:

Pytasz co mechanika D&D ma rozumieć przez "nieokreślone źródło"? Otóż chodzi o obrażenia, których nie można w żaden sposób zanegować. Choć moc by pasowała tu jako źródło obrażeń których nie można zredukować, to niestety sposób działania zmodyfikowanego czaru nie sugerowałby w żaden sposób mocy. Podobnie jest w przypadku takiego samego źródła obrażeń, jak bazowy czar.

Przykładowo nieokreślone źródło obrażeń zostało zawarte w czarze Pocisk mroku, z "Księgi Plugawego Mroku".

Cytat:
W opisie nie ma nic o użyciu krwi. Jeżeli dajesz takie wymaganie, to powinno być jasne do czego jest potrzebana.


Może i w opisie nie ma, jednak w nazwa atutu sugeruje wykorzystanie krwi. W opisie zostało uwzględnione wykorzystanie sił witalnych (niejako symbolizujących krew), a ponadto niezbędne jest posiadanie krwi przez czarującego. Jeżeli uważasz, że trzeba to dopisać, to dodam jeszcze zdanie, że czar zmodyfikowany przez ten atut wykorzystuje krew czarującego.
_____________________________________________________________
Mam pytanie do krytyka, który w ankiecie do tego atutu zaznaczył odpowiedź: Nie, praca jest zbyt niedbała, autor powinien ją bardziej dopracować, nim ją zgłosi do KŚ.

Praca została poprawiona pod względem opisowym i technicznym. Czy może zmieniłeś zdanie lub masz jakieś inne zarzuty?
_____________________________________________________________
Kondeks przekonał mnie, że źródło obrażeń zmodyfikowane tym atutem powinno pozostać takie same. Uwzględniłem to w poprawce.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Śro 20:11, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:35, 07 Cze 2009    Temat postu:

Czy nie sądzisz, że dodatkowe obrażenia to słaby pomysł? Zwróć uwagę, że krwawy czar obszarowy będzie o wiele lepszy od krwawego czar wpływającego na jedną istotę.

Proponuję, by atut ten wymagał wzmocnienia czaru i to na nim oprzeć efekt - niech atut ten działa tak, jak ten z wymogów, lecz w zamian za brak zmienionej (lub zmienioną tylko o 1 - zależnie od tego, jak to rozpiszesz) komórki zmniejsza BD.

Widzę jeszcze inną opcję - stworzenie kilku atutów, wpływających na różne (czy wszelkie) atuty metamagiczne - kolejne atuty pozwalałyby mocniej zmienić komórkę, oczywiście kosztem utraty BD – jednocześnie uzyskałoby się efekt ścieżki maga – specjalisty w tym niezwykłym rodzaju metamagii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 16:50, 07 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:

Czy nie sądzisz, że dodatkowe obrażenia to słaby pomysł? Zwróć uwagę, że krwawy czar obszarowy będzie o wiele lepszy od krwawego czar wpływającego na jedną istotę.


Ten problem pojawia pojawia się w przypadku zastosowania każdego atutu zwiększającego obrażenia. Wiadomo, że najkorzystniej stosować metamagię zwiększającą zadawane rany dla czarów obszarowych.

Cytat:
Widzę jeszcze inną opcję - stworzenie kilku atutów, wpływających na różne (czy wszelkie) atuty metamagiczne - kolejne atuty pozwalałyby mocniej zmienić komórkę, oczywiście kosztem utraty BD – jednocześnie uzyskałoby się efekt ścieżki maga – specjalisty w tym niezwykłym rodzaju metamagii.


Ta opcja mi się zdecydowanie najbardziej podoba. Przemyślę sprawę i jak wpadnie mi coś oryginalnego to rozwinę ten projekt.

PS. Zadałem pytanie dotyczące ankiety do KŚ, skierowane do osób które uznały pracę za niedopracowaną, ale jak dotąd nie otrzymałem odpowiedzi. Pytam jeszcze raz: czy zmieniliście może zdanie, a jeżeli nie to może zechcielibyście wskazać co jest niedbałe w tej pracy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:52, 07 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
czy zmieniliście może zdanie, a jeżeli nie to może zechcielibyście wskazać co jest niedbałe w tej pracy?

Strona mechaniczna - nie zapis. Uznałem, że obecna koncepcja się nie nadaje do poprawy, więc zagłosowałem na nie.

Jeżeli zmienisz koncepcję np. na zaporponowaną przeze mnie - opartą na już istniejących atutach metamagicznych - duża szansa, że ja zdanie zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin