Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Sztuka dobywania broni - nowa umiejętność

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 20:10, 08 Sie 2008    Temat postu: [3.0] Sztuka dobywania broni - nowa umiejętność

Sztuka dobywania broni (Rzt; tylko wyszkolony)
Jest to umiejętność zainspirowana umiejętnością Iaijutsu z Krain Wschodu. Jest umiejętnością klasową tropiciela, wojownika oraz wiedźmina.
Użyj tej umiejętności, by zebrać osobistą energię ki i znienacka zaatakować nieprzygotowanego przeciwnika jednym płynnym ruchem wyciągając broń i atakując nią.
Aby skorzystać z tej umiejętności trzeba posiadać atut Szybkie wyciąganie broni.
Jeśli atakujesz nieprzygotowanego wroga zaraz po dobyciu broni do walki wręcz (którą musi być dowolny miecz), możesz zadać dodatkowe obrażenia oparte na teście tej umiejętności

Wynik testu Dodatkowe obrażenia
10-14 +1k6
15-19 +2k6
20-24 +3k6
25-29 +4k6
30-34 +5k6
35-39 +6k6
40-44 +7k6
45-49 +8k6
50+ +9k6 (maksimum)

Epickie zastosowanie:
Epicka postać może zadać dodatkową kość obrażeń na każde 20 punktów wyniku, powyżej 60 (61-80: +10k6, 81-100: +11k6, itd.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:52, 08 Sie 2008    Temat postu:

Całkiem przyjemne. Uważam, że jest to zdolność wyważona, bo ten atak wykonuje się tylko 1 na walkę. Nawiasem, wypadałoby gdzieś napisać, że postać nie może chować i wyciągać broni bez przerwy, by korzystać ze zdolności. ;)

P.S. Umiejętność mi tu trochę nie pasuje. Zrobiłbym z tego atut (i dał do wymagań np. 13 Zr). Wtedy test = testowi ataku.


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Pią 20:57, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 21:01, 08 Sie 2008    Temat postu:

Nie, to ma być właśnie jako umiejętność. To jest nieznacznie zmodyfikowana umiejętność z Krain Wschodu.

Cytat:
Nawiasem, wypadałoby gdzieś napisać, że postać nie może chować i wyciągać broni bez przerwy, by korzystać ze zdolności. ;)


Jest napisane, że przeciwnik musi być nieprzygotowany.

Cytat:
bo ten atak wykonuje się tylko 1 na walkę.


Ja bym raczej powiedział: najwyżej raz na walkę. Nie w każdym spotkaniu zaskakujesz przeciwnika (lub zostajesz zaskoczony), np. gdy ty i wróg widzicie się już z daleka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:06, 08 Sie 2008    Temat postu:

1. Podaj, skąd te dodatkowe obrażenia.
2. Co ma wojownik, tropiciel i wiedźmin do ki? Oni się tym nie potrafia posługiwać.
3. Czemu miecz (może tą wątpliwość rozwieje punkt 1.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 21:09, 08 Sie 2008    Temat postu:

Wiedźmin, tropiciel i wojownik najlepiej posługują się bronią. A obrażenia pochodzą z bardzo silnego, gwałtownego, niespodziewanego ciosu, wzmocnionego energią ki, która jest w każdym z nas (w grze oczywiście Very Happy ).

Z resztą, masz Krainy Wschodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:49, 08 Sie 2008    Temat postu:

Nie, nie mam Krain Wschodu, lecz ty podajesz je jako zaledwie inspiracje.

Cytat:
A obrażenia pochodzą z bardzo silnego, gwałtownego, niespodziewanego ciosu, wzmocnionego energią ki, która jest w każdym z nas (w grze oczywiście ).

1. Więc powiedz, jak miałby ten cios wyglądać.
2. Wzięcie atutu to trochę za mało, by nauczyć się stosować ki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 22:52, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Użyj tej umiejętności, by zebrać osobistą energię ki i znienacka zaatakować nieprzygotowanego przeciwnika jednym płynnym ruchem wyciągając broń i atakując nią.


Co jeszcze trzeba dodawać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 23:34, 08 Sie 2008    Temat postu:

Zapewne wygląda to jak w filmie Zatoichi (nawiasem film dość dennawy :]), kiedy główny bohater wyciąga i chowa miecz w pół sekundy, po czym pięciu wrogów dookoła padają na glebę martwi. ;D

Jak dla mnie taka umiejętność jest dość... złym pomysłem. Przy atucie przynajmniej widać konkretne wymagania (w tym sensie, że oprócz tego, że postać musi poświecić na to dwa atuty premiowe, mogą być też inne wymagania).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 23:51, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cóż... zależy od MP - wprowadzi umiejętność lub nie. Ja tylko przekonwertowałem umiejętność z Karin Wschodu, poza nie. Tam jeszcze był opis specjalnych pojedynków iaijutsu, a umiejętność była przedstawiona jakby... inaczej, niż inne. Ja tylko przedstawiłem ją w sposób normalny, tak jak jest przedstawiona każda inna umiejętność, lekko ją przy tym modyfikując (ale w ogólnym rozrachunku nie wzmacniając, ani nie osłabiając).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:59, 09 Sie 2008    Temat postu:

Czy przypadkiem ta umiejętność nie tyczyła się tylko pojedynków samurajów? Tylko przeglądałem krainy wschodu i grałem w nich może dwie sesje, więc nie jestem pewien.

Według mnie powinno ograniczać się to do atutu, pozwalającego automatycznie zaatakować wyciągając broń, ale to nie miałoby sensu przy szybkim wyciąganiu broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 10:06, 09 Sie 2008    Temat postu:

W Krainach Wschodu jest to normalna umiejętność, jak każda inna, w której bierzesz rangi, itp. Pojedynki samurajów to było takie specjalne wykorzystanie tej umiejętności. Poza pojedynkami również można było jej używać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:01, 09 Sie 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
ale to nie miałoby sensu przy szybkim wyciąganiu broni.

Miałoby. Dodatkowe obrażenia przy tym ataku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eiravel Lyaral
Gość





PostWysłany: Sob 11:02, 09 Sie 2008    Temat postu:

Iai polega na wykorzystaniu siły nacisku ostrza na pochwę . W chwili wyciągnięcia broni ostrze jest przyśpieszone 4-7 razy. Stąd te zwiększone obrażenia. wprawny użytkownik takich technik jest w stanie przeciąć ŻELAZO o średnicy 2,5cm. I to bez użycia Ki.Iai to czysta fizyka . Zwiększona szybkość ostrza=większe obrażenia zadane przez nie. A ten fragment z Zatoichiego jest bezsensowny. cios Iai żeby miał jakąkolwiek wartość musi być skupiony7 w bardzo wąski łuk, nachylony najwyżej 45 stopni do pionu. W przeciwnym wypadku opór powietrza zniszczyłby cały efekt zostawiając nas nieprzygotowanych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:15, 09 Sie 2008    Temat postu:

Poszukałem i znalazłem fragment z filmu... więc to nie wygląda tak? (myślałem, że na tym to polega): http://www.youtube.com/watch?v=srMFDwcCKDQ&feature=related
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eiravel Lyaral
Gość





PostWysłany: Sob 13:25, 09 Sie 2008    Temat postu:

Tak to ma wyglądać, ale jest to źle pokazane. Ten cios powinien być z dołu. Po za tym wzrok jest niezbędny, bo sztuka Iai wymaga zaatakowania właśnie w tym momencie, kiedy przeciwnik jest najwrażliwszy. Stąd Rzt jako główny atrybut.Iaijutsu( znane też jako Iaido lub Battoujutsu) to nie tylko typ cięcia przy dobyciu broni. To nazwa całego stylu , który wykorzystuje element zaskoczenia i słabości przeciwnika( takie karate tylko że z kataną). A co do Kamulca. Do uzyskania prędkości ostrza potrzebnej w ciosie Iai wymagana jest twarda pochwa. Stąd broń ta musi być mieczem( sztylety nigdy nie osiągały prędkości zbliżonych do broni typu wakizashi czy tachi, nie mówiąc już o katanie. Z drugiej strony, broń o zbyt dużych gabarytach , taka jak nodachi była zbyt nieporęczna do tego typu ataku. Toteż proponuję ograniczyć bronie do bastarda, długiego i krótkiego miecza. ewentualnie sejmitara.

Ostatnio zmieniony przez Eiravel Lyaral dnia Sob 13:26, 09 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin