Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Atuty związane z nadziakiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy praca jest w pełni dopracowana?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Nie zaznaczaj tej opcji, lecz napisz, co należy zmienić
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:15, 11 Cze 2010    Temat postu: [3.5] Atuty związane z nadziakiem

Prezentuję szereg atutów związanych z nadziakiem. Celowo powiązałem je z tym orężem, by odróżnić go od innych broni. W razie weny i czasu opublikuję podobne zestawy dla innych typów oręża, potem też planuję dodać wersję opisaną wg kanonu 3.0. Będę wdzięczny za uwagi nie tylko związane z mechaniką, ale również opisem i nazwami - chętnie rozważę ciekawsze propozycje. Zapraszam do komentowania.

PUNKTOWE UDERZENIE [OGÓLNY]
Potrafisz wykorzystać zalety nadziaka, by dotkliwie ranić czułe miejsca przeciwnika.
Wymagania: Biegłość w dowolnym nadziaku, Skupienie na dowolnym nadziaku
Korzyści: Kiedy atakujesz nadziakiem, względem którego masz Skupienie i zagrażasz trafieniem krytycznym w wyniku wyrzucenia naturalnego 20, w razie nie potwierdzenia trafienia krytycznego zadajesz podwójne obrażenia.
Zasady specjalne: Wojownik może wybrać atut Punktowe uderzenie jako jeden z atutów premiowych.

PRZEBICIE [OGÓLNY]
Wiesz jak uderzyć nadziakiem, by pancerz nie zatrzymał ataku na czułe miejsca przeciwnika.
Wymagania: S 13, Biegłość w dowolnym nadziaku, Punktowe uderzenie, Skupienie na dowolnym nadziaku
Korzyści: Kiedy atakujesz nadziakiem, względem którego masz Skupienie i zagrażasz trafieniem krytycznym w wyniku wyrzucenia naturalnego 20, względem testu ataku na potwierdzenie trafienia krytycznego pomijasz premię do KP przeciwnika za zbroję i naturalny pancerz.
Zasady specjalne: Wojownik może wybrać atut Przebicie jako jeden z atutów premiowych.

NIEPOWSTRZYMANY CIOS [OGÓLNY]
Jeżeli dobrze wycelujesz nadziakiem przeciwnik za każdym razem boleśnie to odczuje.
Wymagania: S 13, Biegłość w dowolnym nadziaku, Przebicie, Punktowe uderzenie, Skupienie na dowolnym nadziaku
Korzyści: Kiedy atakujesz nadziakiem, względem którego masz Skupienie i zagrażasz trafieniem krytycznym w wyniku wyrzucenia naturalnego 20, automatycznie uzyskujesz potwierdzenie trafienia krytycznego.
Zasady specjalne: Wojownik może wybrać atut Niepowstrzymany cios jako jeden z atutów premiowych.

NIEPOWSTRZYMANA PRECYZJA [OGÓLNY]
Osiągnąłeś mistrzostwo w zadawaniu precyzyjnych i morderczych ciosów nadziakiem.
Wymagania: S 13, Biegłość w dowolnym nadziaku, Doskonalsze trafienie krytyczne, Niepowstrzymany cios, Przebicie, Punktowe uderzenie, Skupienie na dowolnym nadziaku
Korzyści: Kiedy atakujesz nadziakiem, względem którego masz Skupienie i zagrażasz trafieniem krytycznym w wyniku wyrzucenia naturalnego 19 lub 20, automatycznie uzyskujesz potwierdzenie trafienia krytycznego.
Zasady specjalne: Wojownik może wybrać atut Niepowstrzymana precyzja jako jeden z atutów premiowych.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 17:24, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy praca jest w pełni dopracowana?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Nie zaznaczaj tej opcji, lecz napisz, co należy zmienić
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0

Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:50, 11 Cze 2010    Temat postu:

Skupię się na aspekcie mechanicznym(jakbym kiedyś zrobił inaczej...).

1. Wszystkie atuty ulepszają trafienie krytyczne, które na wyższych poziomach jest po prostu bezużyteczne ze względu na mnóstwo odpornych potworów(undead, constructs, oozes, plants, incorporeal creatures, elemental, postacie z heavy fortification).
2. W pierwszym punkcie popełniłem błąd pisząc, że atuty ulepszają trafienie krytyczne, ponieważ one tylko ulepszają potwierdzenie trafienia krytycznego.
3. Drzewko atutów jest strasznie długie, jedyna klasa która mogłaby je całe wziąć jest wojownik.
4. Nawet, gdyby trafienie krytyczne była opłacalne na wyższych poziomach, to Twoje atuty i tak dawałyby bardzo mało, np:

Zróbmy symulacje na poziomie 20.
a)Wojownik "A" 20, Nadziak(+5 mod do trafienia z innych przedmiotów/czarów) (1k4+10=12,5), 30 siły. Trafienie +35/30/25/20, balor ac 35. Szansa na trafienie odpowiednio 95/80/55/30.
Średnie obrażenia przez 20 rund 11,875/10/6,875/3,75 =162,5
Trafienie krytyczne wejdzie na pewno raz na 20 ataków, szansa na potwierdzenie go wynosi odpowiednio 95/80/55/30, średnie obrażenia z trafienia krytycznego 12,5x3=37,5 (nie x4 ponieważ bazowe obrażenia zostały już uwzględnione) 37,5*1/4* szansa potwierdzenia=8,9+7,5+5,15+2,8=24,4
Całkowite średnie obrażenia na 20 rund= 186,9
Jeżeli uwzględnimy atut ulepszone trafienie krytyczne obrażenia skoczą do 211,3

b)Ten sam wojownik z twoim drzewkiem atutów, dalej zwany Wojownikiem "B"
Średnie obrażenia przez 20 rund 162,5
Obrażenia przy trafieniu krytycznym 12,5x3*2 ataki=37,5*2
Całkowite średnie obrażenia na 20 rund =237,5

Różnica obrażeń 26,2

Jeżeli teraz damy wojownikowi "A" specjalizacje w broni, to obrażenia zwiększą się o 2*(95/80/55/30)*5= 26

Podsumowując Wojownik z atutami :1)skupienie w broni, 2)specjalizacja w broni, 3)ulepszone trafienie krytyczne robi dokładnie tyle samo obrażeń, co wojownik z twoim drzewkiem atutów(6 atutów), ale obrażenia ze specjalizacji nie mogą zostać zanegowane przez odporność na krytyki. Zaznaczyć należy, że zwiększenie premii do trafienia w dużo większym stopniu zwiększy obrażenia wojownika A, niż wojownika B, ponieważ zwiększy szansę na potwierdzenie krytyka.

Moja rada, zredukuj całe drzewko do 1 atutu, albo z każdym następnym atutem dodaj jakieś stany/efekty do trafienia krytycznego.

np." Po trafieniu krytycznym, cel przez cała kolejną rundę pozbawiony jest premii z pancerza do KP" ponieważ nadziak zrobił dziurę w pancerzu i cały czas atakujesz w to miejsce, jeżeli już musi być logicznie :d


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pią 21:06, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy praca jest w pełni dopracowana?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Nie zaznaczaj tej opcji, lecz napisz, co należy zmienić
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:06, 11 Cze 2010    Temat postu:

1. Z drugiej strony trafienia krytyczne są bardzo pomocne w przebijaniu redukcji obrażeń.
2. Najważniejsze, by nie były za mocne.
3. Nie jest to dla mnie całkiem zniechęcające.

Nadziak dla średniej postaci zadaje 1k6, choć to mało istotne w tych rozważaniach.

Cytat:
Moja rada, zredukuj całe drzewko do 1 atutu, albo z każdym następnym atutem dodaj jakieś stany/efekty do trafienia krytycznego.

Wątpię, bym wymyślił coś zarazem zbalansowanego, jak i logicznego.

Atuty zyskują przy stosowaniu potężnego ataku/wyspecjalizowania/broni zadającej więcej przy trafieniach krytycznych.

Nie mają być bardzo silne, choć ważne, by był sens je brać. Pomyślę, co z nimi zrobić, chętnie usłyszę też propozycje.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 23:51, 11 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy praca jest w pełni dopracowana?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Nie zaznaczaj tej opcji, lecz napisz, co należy zmienić
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:13, 13 Cze 2010    Temat postu:

Nie wiem, dla mnie ogólnie dziwne jest takie wzmacnianie krytyka... Ja bym nie wziął tych atutów, bo bym uznał za zbędne. Jak ktoś chce mieć mocnego krytyka to weźmie sejmitar i zostanie ken-sei'em.

Największą zaletą nadziaka było to z jaką łatwością przebijał zbroje, nawet płytówki z których (niemal) nic innego nie potrafiło tknąć. Ogólnie walka dwóch ciężkozbrojnych polegała na powolnym wykończeniu przeciwnika by na koniec zabić pchnięciem mizerykordią pod płyty. Ewentualnie uderzenie w hełm na tyle silne by go rozwalić. Co innego kiedy ktoś miał nadziak (inaczej zwany młotkiem rycerskim) bo on przebijał zbroję. Podczas szarży na koniu husaria używali ich w roli otwieracza do konserw, bo po prostu rozpruwał pancerze.

Ale do rzeczy.
Bardziej kombinuj właśnie z pancerzem. Choćby coś typu, że na 18+ omija pancerz przeciwnika. Ewentualnie pół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin