Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Seria atutów Gindena (temat zbiorczy)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:28, 17 Sie 2010    Temat postu: [3.5] Seria atutów Gindena (temat zbiorczy)

Seria moich atutów. Każdy, kto zgadnie, czym się inspirowałem, tworząc dany atut, dostanie ciasteczko.

Szarża ognia
Wymagania: podtyp [ogień], bazowa premia do rzutu obronnego na wolę +3;
Korzyść: gdy szarżujesz, lub wykonujesz akcję podwójnego ruchu, wszyscy stojący na polach sąsiadujących z twoim torem ruchu otrzymują 1k4 obrażeń od ognia.

Lot w huraganie
Wymagania: Siła 13+, Budowa 13+, lot z wiatrem, szybkość lotu;
Korzyść: Kiedy znajdujesz się w powietrzu, nie musisz się obawiać silnego wiatru. Na potrzeby określania [link widoczny dla zalogowanych], jesteś traktowany jak o kategorią większy;
Specjalne: możesz wybierać ten atut wielokrotnie, za każdym razem wymaga on jednak 4 punkty siły więcej.

Lot z wiatrem
Wymagania: szybkość lotu;
Korzyść: Potrafisz wykorzystać potęgę wiatru, by poruszać się szybciej. Gdy lecisz zgodnie z kierunkiem wiatru o sile przynajmniej 30 kilometrów na godzinę, uzyskujesz premię do szybkości z okoliczności +6 metrów za każdą kategorią wiatru powyżej umiarkowanego. Podczas takiego lotu twoja zwrotność spada jednak o kategorię.

Szybkie wznoszenie
Wymagania: szybkość lotu;
Korzyść: Potrafisz szybko się wznosić. Jeśli wykonujesz w danej rundzie akcję ruchu-lotu, możesz w jej czasie wznieść się za darmo o 3 metry.

Kamuflaż
Wymagania: -
Korzyść: Wyróżniasz się nawet ze swojego gatunku, gdyż jesteś jeszcze lepiej przystosowany do otoczenia niż twoi pobratymcy. Zyskujesz premię +4 do ukrywania się, gdy kolor otoczenia jest podobny do koloru stworzenia (np. błękitny smok na niebie, roślina w lesie itp.).
Specjalne: ten atut można wybrać tylko na 1 poziomie.

Demiurgos
Wymagania: odporność na dany typ energii przynajmniej 20, naturalna zdolność do ataku opartym na danej formie energii
Korzyść: Doskonale opanowałeś swój żywioł. Za każdym razem, gdy znajdujesz się w sprzyjających ci warunkach i walczysz z wrogiem nieodpornym na dany żywioł, otrzymujesz premię do testów ataku i obrażeń równą +2.
Przykłady: błękitny smok w czasie burzy z piorunami. Zielony smok w oparach kwasu. Czerwony smok w wulkanie. Biały smok w czasie zamieci.

Krok w przód
Wymagania: Zręczność 13+, podstępny atak, lub skirmish
Korzyść: jeśli przed zaatakowaniem przeciwnika poruszysz się, zyskujesz premię do obrażeń do końca rundy. Jeśli postać wykona krok 1,5 metra w kierunku przeciwnika, po czym wykona akcję pełnego ataku, uzyskuje ona +2 do testów obrażeń do końca rundy.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Pon 13:32, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:25, 17 Sie 2010    Temat postu:

Szarża ognia - mało przydatny, mało logiczny, do tego niewygodny w użyciu.

Co to za atut szybkość lotu? Jest w wymaganiach, natomiast nie wiem gdzie jest opisany.

Szybkie wznoszenie uzależniłbym od prędkości lotu.

Kamuflaż - średnio pasuje, żeby robić z niego atut. Są inne które dają po prostu +2 do ukrywania i +2 do czegoś tam, bądź zwykłe zogniskowanie. Natomiast jeśli ukrywamy się w otoczeniu kolorystycznie pasującym do nas MP i tak powinien nam przyznać premię z okoliczności (+2 lub więcej).

Negatywna siła - już widzę powerbuildy na arcylisza, czy wampira. Przyspieszenie, następnie w tej samej rundzie uzdrowienie i krzywda. I przez najbliższą minutę mamy premię rzędu +20, +30 do siły i zręczności. 5+ za zbalansowanie Very Happy
Poza tym, jeśli mowa o nieumarłych to obrażenia będą powodowane przez pozytywną energię (chyba, ze na tym polega haczyk Very Happy).

Demiurgos - czy Balor, który zawsze jest otoczony płomieniami otrzymuje tą premię permanentnie? Very Happy Atut raczej za silny, natomiast równie mało sensowny. Wyobraź sobie walkę w czasie której czerwony smok rzuca sobie i siedzi w płonącej kuli i dzięki temu ... lepiej walczy. Very Happy

Krok w przód - specjalizacja w każdej broni i to dla łotrzyków. Za silny i nie pasuje...

Niestety Ginden, ale w mojej opinii nie za bardzo Ci te atuty wyszły. Jedynie te dotyczące lotu nadają się do czegoś. Co do reszty polecałbym shift + delete.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 0:17, 18 Sie 2010    Temat postu:

Podpisuję się pod słowami Boskiego.

Kamuflaż jako atut masz [link widoczny dla zalogowanych]. Zwykła kolorystyka zlewająca się z otoczeniem daje premię z okoliczności - w PG lub PMP gdzieś jest jako przykład podane, jak dobrze pamiętam. Poza tym jest już co najmniej jeden atut o tej nazwie w którymś z polskich podręczników.

Szybkie wznoszenie - można po prostu zmienić spowolnienie podczas wznoszenia do 3/4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:35, 18 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Co to za atut szybkość lotu?

Szybkość lotu to jest szybkość lotu. Zdolność do lotu. Skrzydła. Lewitacja. Coś takiego.
Cytat:

Szarża ognia - mało przydatny, mało logiczny, do tego niewygodny w użyciu.

Byłby mało logiczny, ale wymaga podtypu [ogień]. Żywiołak ognia?
Cytat:
Kamuflaż - średnio pasuje, żeby robić z niego atut.

W sumie, atut powinien być atutem pochodzenia - stworzenie urodziło się z niezwykle dobrym, nawet jak swój gatunek, kamuflażem.
Cytat:
Przyspieszenie, następnie w tej samej rundzie uzdrowienie i krzywda.

Nie da się tak. 3.5. Więc musisz poczekać rundę, by rzucić krzywdę. Ale rzeczywiście, zapomniałem o krzywdzie... Atut rzeczywiście do wywalenia. :/
Cytat:

Krok w przód - specjalizacja w każdej broni i to dla łotrzyków. Za silny i nie pasuje...

Jak często twoje postacie w walce najpierw wykonują krok 1,5 metra, a potem atakują? A nawet jak często mają taką możliwość? Zwróć uwagę, że premia (specjalizacja jest żałośnie słaba poza tym) dotyczy tylko pierwszej rundy walki z daną osobą. Krok w bok, a potem atak jej nie zapewniają.
Cytat:

Demiurgos - czy Balor, który zawsze jest otoczony płomieniami otrzymuje tą premię permanentnie? Very Happy Atut raczej za silny, natomiast równie mało sensowny. Wyobraź sobie walkę w czasie której czerwony smok rzuca sobie i siedzi w płonącej kuli i dzięki temu ... lepiej walczy. Very Happy

Warunki działają na jego korzyść, a on umie to wykorzystywać. Można dopisać o tym, że przeciwnik nie posiada odporności na ten typ energii.
Oczywiście, ta kula musi być odpowiednich rozmiarów - są stworzenia, które otrzymują premie do ataku w wodzie. Czy uważasz, że gdy np. rekin ma ogon w wodzie, a resztę ciała na lądzie, to otrzymuje taką premię?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:15, 18 Sie 2010    Temat postu:

Ginden napisał:
Szybkość lotu to jest szybkość lotu. Zdolność do lotu. Skrzydła. Lewitacja. Coś takiego.


To napisz to konkretnie Very Happy Bo szybkość lotu na prawdą wygląda jak jakiś atut.

Ginden napisał:
Byłby mało logiczny, ale wymaga podtypu [ogień]. Żywiołak ognia?


Zatem zdolność aktywuje się podczas szarży, ale podczas zwykłego ruchu już nie, ani przy podwojonym, czy poczwórnym. To jest moim zdaniem mało sensowne. Poza tym ciężko ocenić zbalansowanie tego atutu, no i nadal jego użycie jest niewygodne.

Ginden napisał:
Jak często twoje postacie w walce najpierw wykonują krok 1,5 metra, a potem atakują? A nawet jak często mają taką możliwość? Zwróć uwagę, że premia (specjalizacja jest żałośnie słaba poza tym) dotyczy tylko pierwszej rundy walki z daną osobą. Krok w bok, a potem atak jej nie zapewniają.


Zatem stwierdzasz, że zrobiłeś żałośnie słaby atut, którego i tak nikt nie weźmie. Very Happy

Ginden napisał:
Warunki działają na jego korzyść, a on umie to wykorzystywać. Można dopisać o tym, że przeciwnik nie posiada odporności na ten typ energii.
Oczywiście, ta kula musi być odpowiednich rozmiarów - są stworzenia, które otrzymują premie do ataku w wodzie. Czy uważasz, że gdy np. rekin ma ogon w wodzie, a resztę ciała na lądzie, to otrzymuje taką premię?


Przykład z rekinem jest dość głupi, bowiem nie dysponujemy żywiołem "woda". Very Happy Natomiast jeśli miałoby to efekt permanentny, a można taki zapewnić u niektórych stworzeń to działa to wtedy jak: 3 atuty do rzutów obronnych, podwójne zogniskowanie w broni, oraz specjalizacja w broni + premie do umiejętności... Przegięty i nielogiczny. I przegięty. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:08, 18 Sie 2010    Temat postu:

"bazowa premia do rzutu obronnego na wolę +3; "
Moim zdaniem niepotrzebne. Co siła woli ma do opryskiwania wrogów ogniem podczas szarży? No i przydatne tylko podczas sesji wojennych\bitewnych.

"Wymagania: kolor "
Hmm, trochę abstrakcyjne wymaganie bo nawet duchy mają jakąś barwę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:24, 23 Sie 2010    Temat postu:

Co do szybkości lotu, to zamieniłbym na taki opis wymagań jak ma np. zwrot przez skrzydło z WD.

Kamuflaż - myślę, że trzeba by zmodyfikować opis. Poza ten działa zgodnie z oceną MP, więc moim zdaniem jest trochę bez sensu.

Reszta mi się podoba. Mają swój klimat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:44, 23 Sie 2010    Temat postu:

W 3.5 jest wymóg nazwany "szybkość lotu", więc choć wygląda mało ciekawie, to może moim zdaniem zostać.

Kamuflaż - zmień nazwę np. na Doskonalszy kamuflaż (ta już jest wykorzystywana przez atut i czar). Proponuję podnieść premię do +6 - obecnie daje łącznie tyle, co Ukradkowość, a działa tylko w określonych okolicznościach. Pomyśl nad dodaniem do wymagań premii do ukrywania w określonych okolicznościach (takiej, jak np. mają gargulce) i potraktowania atutu jako jej rozwinięcia.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 15:44, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin