Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Wprowadzony Oghmy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pon 9:21, 16 Lis 2009    Temat postu: [3.5] Wprowadzony Oghmy

Wprowadzony Oghmy [wprowadzenie]

Dostępujesz zaszczytu zasiadania w najznamienitszym gronie wyznawców Oghmy.

Wymagania: Kapłan 6 poz. Oghma jako bóstwo opiekuńcze.

Korzyści: Kapłani pozostający wierni doktrynie Oghmy szybciej przyswajają wiedzę od innych mieszkańców Faerunu. Otrzymujesz premiowy punkt umiejetności na każdym poziomie od momentu uzyskania wtajemniczenia. Punkty te można wydać jedynie na umiejetność wiedzy, które od tej pory stają się klasowymi.

Do listy umiejętności dodana zostaje umiejętność odcyfrowywanie zapisów i wszystkie umiejętności wiedzy.

Długotrwałe studia dają Ci możliwość korzystania z Głębi wiedzy, oraz możesz dodać następujące czary do listy czarów kapłana.

3 poz. Poznanie Oghmy (Opisy modlitw w odpowiednim miejscu na forum)









Głębia wiedzy.
W wyniku długich studiów i przebywania w towarzystwie szanującym i propagującym wiedzę kapłan Oghmy zapamiętuje dużą liczbę informacji. Dlatego ma prawo wykonać specjalny test wiedzy z premią równą poziomowi kapłana - 3 + modyfikator z int. Udany oznacza że kapłan posiada przydatne informacje na temat ważnych osób, magicznych przedmiotów czy miejsc przyciągających uwagę. Kapłan posiadający 5 rang w wiedzy (historia) zyskuje premię +2 do testu głębi wiedzy. Udany test wiedzy nie ujawni właściwości magicznych przedmiotu, wskaże natomiast ogólna informacje dotyczące jego działania. W tym teście nie można stosować zasady 10 ani 20, wiedza kapłana Oghmy ma charakter przypadkowych informacji.



Rozumiem że jak nie ma opini to jest w porządku! W sumie rzadko chwalicie.


Ostatnio zmieniony przez Anachid dnia Śro 17:29, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:32, 30 Lis 2009    Temat postu:

Gdyby to była finezja w broni + nowy czar, problemu by nie było (pomijając fakt, że nie wiem czemu zmiana wiary miałaby oznaczać utratę umiejętności wyprowadzania finezyjnych ataków).

Ty jednak, ni z tego ni z owego w tym samym atucie dorzucasz jeszcze coś a la wiedza bardów. Zdolność ta, nawet sama, jest za dobra na atut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pią 10:45, 04 Gru 2009    Temat postu:

Wzorowałem sie na istniejących już podobnych atutach. Wprowadzony bane przy każdym ataku powoduje strach. (Nie przesadzone?) A modlitw dodanych do tej listy będzie jeszcze kilka.

Ostatnio zmieniony przez Anachid dnia Pią 10:47, 04 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:57, 04 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Wzorowałem sie na istniejących już podobnych atutach. Wprowadzony bane przy każdym ataku powoduje strach. (Nie przesadzone?) A modlitw dodanych do tej listy będzie jeszcze kilka.

Atut jest przesadzony, gdyż jest znacznie lepszy od zwykłych. Jeżeli twórcy ZK wprowadzili podobnie niezrównoważone atuty, to źle, ale trudno. Przewodnika Gracza po Faerunie nie mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 9:58, 28 Sty 2010    Temat postu:

Zmieniłem propozycje. odrzuciłem finezję w broni -rzeczywiście nielogiczne. Dodałem odcyfrowywanie zapisów i premiowy punkt umiejętności na poziom. Wydaje mi się to zbilansowane i klimatyczne.

Czekam na konstruktywne oceny również pozytywne.


Ostatnio zmieniony przez Anachid dnia Pon 16:56, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:44, 25 Sie 2010    Temat postu:

Głębia wiedzy na wzór wiedzy bardów to moim zdaniem przesada. Lepiej dać wszystkie umiejętności wiedzy jako klasowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pon 17:00, 29 Lis 2010    Temat postu:

Wprowadzonym Oghmy zostają tylko najlepsi badacze wiedzy w Faerunie. Poświęcają oni życie by pogłębiać wiedzę. dlatego wg. mnie mogą posiadać "Głębię wiedzy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:13, 29 Lis 2010    Temat postu:

Chodzi o to, że ten atut jest obecnie za mocny, daje za dużo, nawet jak na wprowadzonego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:42, 30 Lis 2010    Temat postu:

Anachid napisał:
Wprowadzonym Oghmy zostają tylko najlepsi badacze wiedzy w Faerunie. Poświęcają oni życie by pogłębiać wiedzę. dlatego wg. mnie mogą posiadać "Głębię wiedzy"

Skoro to atut o takich wymaganiach, to dopisz to. A jeśli nie...
Zmień głębię wiedzy na połowę poziomu kapłana. Albo 3/4, albo 2/3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:49, 30 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Otrzymujesz premiowy punkt umiejetności na każdym poziomie od momentu uzyskania wtajemniczenia.

Lepsze, niż atut. Nie wiem też, jaki inwestowanie rang w pływanie ma związek z Oghmą.

Głębia wiedzy - na dłuższą metę lepsze, niż atut.

Proponuję wszystko usunąć i dać jak w atucie regionalnym: "wszystkie wiedze stają się umiejętnościami klasowymi" i dać premię. Jeżeli to Ci nie pasuje wyrzuć dodatkowe rangi. Limit poziom kapłana 3/4 lub 2/3 moim zdaniem nie potrzebny, bo moc będzie rozwijana wysoko tylko w razie braku prestiżówki (która zwykle wzmacnia trochę postać).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Śro 17:34, 01 Gru 2010    Temat postu:

Ginden napisał:

Zmień głębię wiedzy na połowę poziomu kapłana. Albo 3/4, albo 2/3.


Wzorując się na np. odpędzaniu nieumarłych przez palladyna podobnie skonstruowałem "głębię wiedzy"

Zmieniłem opis o umiejętnościach. i dodałem wszystkie wiedze do klasowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:46, 01 Gru 2010    Temat postu:

Czy są błędy - nie widzę. Czy wprowadził bym na swojej sesji? Nie, bo nadal daje zbyt wiele. Głębia wiedzy sama w sobie jest warta atut, więc by wg mnie było to zbalansowane trzeba wyrzucić nowe umiejętności klasowe, albo dodać coś i zabrać głębię wiedzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Śro 18:37, 01 Gru 2010    Temat postu:

Nie wiem co tobie przeszkadza możliwość poznania strzępków najczęściej ogólnych informacji. Głębia... dla tego kapłana jest dość słaba w porównaniu do barda. Szansa na udany test jest dość mała, kapłan musi być dość potężny by o czymś wiedzieć. Poza tym wprowadzenie Oghmy fabularnie dodaje mnóstwo klimatu do postaci.

Nigdy bym nie wprowadził ogólnodostępnego atutu dającego taką umiejętność jaką ma bard. Atut wprowadzenia ma ograniczenie. czy ktoś jeszcze uważa że jest nie zbalansowany? Nie daje przewagi w walce, fabularnie może pomagać ale nie czyni gracza wszystko wiedzącym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin