Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Walka dwoma mieczami półtoraręcznymi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:34, 05 Paź 2005    Temat postu: [3.0; 3.5] Walka dwoma mieczami półtoraręcznymi

Czy przypadkiem walcząc mieczem półtoraręcznym nie używa sie obu rąk (drugiej do zwiększania siły cięcia)? Jeśli tak by było, to walka dwoma mieczami półtoraręcznymi byłaby niemożliwa.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 14:47, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Śro 15:39, 05 Paź 2005    Temat postu:

Tak, a więc jeśli walczymy dwom brońmi otrzymujemy 1,5 premii z Siły do obrażeń. Jeżeli używamy jednej ręki pozostaje tylko normalna premia.

Poza tym, takie szczegółowe majsterkowanie przy mechanice nie nadaj się do d&d, przecież ten system nie jest mocno realistyczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Śro 16:45, 05 Paź 2005    Temat postu:

Jeżeli masz atut "biegłość w broni egzotycznej: miecz 1.5 ręczny" to potrafisz walczyć nim jedną ręką- ale zadajesz mniejsze obrażenia. Tak czy inaczej, dla postaci z tym atutem mogą walczyć 2 mieczami półtoraręcznymi- tak jak leszy z "Księgi epickich przygód"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:17, 05 Paź 2005    Temat postu:

No tak, bo miecz płótoraręczny, to miecz, którym można walczyć 1 lub 2 rękami (kwestia rękojeści i paru szczegułów).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 19:29, 05 Paź 2005    Temat postu:

No tak można wlaczyć dwoma mieczami półtpooraręcznymi i jest to chyba najefektywniejsza technika wlaki chodzi tutaj o obrażenia,chociaż jeśli widzisz tą technikę, któryś raz z rzędu, to masz ochotę żygać uważam, że jest to zbyt oklepana technika. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Czw 13:56, 06 Paź 2005    Temat postu:

Nie zgadzam się Czera, najefektywniejsza technika walki to: atuty: Żelazny uchwyt (olbrzym), Biegłośc w broni egzotycznej (olbrzym), Walka 2 rodzajami broni, Oburęczność, Oversizing two weapon fighting. Dzięki temu mamy 2 olbrzymy. Tym sposobem samymi brońmi zadajemy 4k8 obrażeń (niestety mamy także karę -4 (-2 za Żelazny uchwyt, -2 za walkę dwoma rodzajami broni) do testów ataku (na wyższych poziomach to i tak nie robi różnicy)). I co wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:31, 06 Paź 2005    Temat postu:

1.Olbrzym jest bronią wilką, czyli postacie: średni mogą walczyć nim nie mogą, dla dóżych - oburęczny, dla wielkich - jednoręczny, dla olbrzymich - broń lekka, dla kolosalnych - coś w rodzaju sztyletu.
2.Atut żelazny chwyt jest bezsensowny, dlatego go nie wprowadzam.
3.Dolicz karę -2 za walkę dwoma średnimi broniami =)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 15:15, 06 Paź 2005    Temat postu:

Czy Żalazny Chwyt to po ang. Monkey Grip ? Czy jest on opisany w Pięści i Mieczu ?

Jeśłi tak to w ed 3.5 (Complete Warrior) jest on zmieniony : nier można go stosować w połączenu z Walką Dwoma Brońmi. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:34, 06 Paź 2005    Temat postu:

Powiem lakonicznie: Tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Czw 16:36, 06 Paź 2005    Temat postu:

Ale Kondeks, Olbrzym ma to do siebie, że średnie postacie z atutem biegłośc w broni egzotycznej (olbrzym) mogą go trzymać w 2 rękach. A jako, że mówię o edycji 3.0 połączenie z Żelaznym uchwytem (niestety nie znam angielskiego tłumaczenia) jest mozliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 19:36, 06 Paź 2005    Temat postu:

Olbrzym dla średnich postaci to według mnie duża przesada. Nigdy bym nie dopuścił by moi gracze używali takowej broni. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Czw 19:55, 06 Paź 2005    Temat postu:

W porządku, tak jest napisane w zasadach. Ja tylko:
a) pokazałem, że jest kombinacja dająca większe obr. niż 2xpółtorak
b) zademonstrowałem jak powergamingowa jest ed 3.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:12, 07 Paź 2005    Temat postu:

b) na to jest rada: U mnie na sesji jest lista zakazanych czarów i zakazanych atutów.

Patrz: "Za silne czary" ; "Za silne atuty"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:47, 08 Paź 2005    Temat postu:

U mnie też heh. W karzdym razie Monkey Grip to w tłumaczeniu dosłownym Małp Duszenie, czyli Duszenie Małp (tak mi się zdaje). A żelazy chwyt to będzie Iron cośtam...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 21:48, 08 Paź 2005    Temat postu:

To może byc to samo- przecież wiemy jacy są polscy tłumacze- nieukrywajmy tego:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 7:38, 10 Paź 2005    Temat postu:

I dlatego warto przejść na ed 3.5 - Monkey Grip (Żelazny Chwyt) opisany zresztą w Complete Warrior nie pozwala walczyć na dwie ręce. Możesz używać dużej broni, z minusem, ale nie można tego atutu łączyć z Walką Dwoma Rodzajami Brońmi.

Walka dwoma półtorakami jest jak naj bardziej możliwa. Atut Oversizing Two Weapon Fighting (brak tłumaczenia) z Complete Warrior, pozwala nam walczyć dwoma brońmi Jednoręcznymi (pamiętać należy, że w ed 3.5 zmienił się nieco podział broni na kategorie - dwurak to broń dwureczna, nawet jeśli stosujemy Monkey Grip/Żelazny Chwyt). bez kar za jednoręcznoą broń w drugiej ręce zamias lekkiej. Oczywiście nadal musimy mieć Atut Broń Egzotyczna - Bastard. Całość jest średnio opłacalna. K10 a K8 - to mała różnica, a konieczność wydania Atutu jednak boli. Sensownieszym rozwiązaniem są Style Walki w połączeniu z różnymi brońmi, walcząc Mieczem i Młotem, Toporem i Młotem lub Toporem i Mieczem - uzyskamy lepsze efekty niż przy dwóch półtorakach.

I jeszcze jedno w ed 3.5 znacznie zmieniono Potężny Atak (power Attack), droń dwuręczna nabrała innego wymiaru, za sam fakt posiadania broni dwuręcznej bonus z Potężnego Ataku mnożymy x2, co w połączeniu z dodatkowym bonusem z siły x1.5 za trzymanie broni oburącz daje duże premie. Jeśli zaś szarżujemy i mamy Atut Leap Attack (brak tłumaczenia - Complete Warrior) to bonus z Potężnego Ataku przy dwurakach mnożymy x3. Wojownik z Siłą 18 i dwuręcznym mieczem w szarży Deklarując Potężny Atak na 5 z samych bonusów uzyskuje 21 = 5 x 3 (za Pot. Atak) + 6 (mod z S 4 x 1.5) a taki manewr możemy wykrecić na 1 poziomie. Very Happy Grając czlowiekiem zostanie mam jeszcze jeden atut - np. Zogniskowanie w Broni, aby lepiej trafiać. Na 4 poziomie bieżemy Wyspecjalizowanie w Broni i do 21 dodajemy + 2. Nieźle, Prawda? Do tego parę innych atutów i sprawa robi się ciekawa.

Dlatego ja nie banuję niczego, poprostu nie można w D&D zrobić mega komba na wszysko. Walcząc dwoma brońmi zadajemy mniej obrażeń, z drugiej ręki mod z Siły x0.5, gorzej trafiamy o -2 lub -3 (jeśli liczyć zogniskowanie w Broni), a zamiast Walki Dwoma Brońmi i Broni Egzotycznej (jeśli walczymy półtorakami) wystarczy wybrać Poprawione Roztrzaskanie i można zniszczyć komuś broń. A mając Atut Taktyczny Combat Brute (brak tłumaczenia - Complete Warrior) - jeśli zniszczyny broń lub tarczę (a zniszczyny - sporny test ataku - my mamy +2 na dżem dobry Very Happy ) dodatkowo w miecz jednoręczny czy bastard musimy zadać 15 obrażeń a w dwuraka 20 - łatwiej zadać 15 dwurakiem niż 20 jedynką. Broń dwuręczną poprostu dużo trudniej jest zniszczyć niż jednoręczną. Combat Brute pozwala nam na Atak Okazyjny jeśłi zniszczymy broń lub tarczę, możemy więc poprawić i skasować broń w drugiej łapie. Very Happy (Wredny jestem Very Happy ) Przetestowałem to, walka na Dwie Ręce sprawdza się w kilku przypadkach, jest idealna dla łotrzyka, zwłaszcza w połączeniu z wysoką ZR, Finezją w Broni i Krótkimi Mieczami - wtedy główną rolę odgrywają Ataki Ukradkowe (Podstępne ed 3.5), druga wersja to Style Walki - o nich pisałem. Pamiętać należy, że Style walki są też dostępne dla broni dwuręcznych - Three Mouintanis w którym używamy broni obuchowych takich jak buzdygany, maczugi czy młoty.

Dlatego grając trzeba się zastanowić co chcemy osiągnąć w przyszłości. Wojownicy szkolą się w walce, muszą być w niej skuteczni. I nie jest to Manczkinizm, w naszym świecie oddziały AT ciągle ćwiczą i się "dopakowują" a nikt nie mówi że Manczkinią. Very Happy Walka na Dwie Bronie ? Tak, a jak trzeba będzie to jakiś NPC i tak da sobie radę. Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 15:51, 10 Paź 2005    Temat postu:

No cóż sony ciekawy wykład naprawdę mi się podobał, natomiast musze ci powiedzieć, że nie przestawie się na edycję 3.5 ponieważ mnie na to nie stać,a po drugie za 1,5 rok uto ja pójde nastudia i niebęde grałw d&d przez około 5lat, a przynajmniej nieczęściej niż raz w miesiącu.- tak więc nie jest ot dla mnie wogóle opłacalne. :evil:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:34, 10 Paź 2005    Temat postu:

Hm... ja też prawie na pewno będę grał w 3.0 . A, co do gry na studiach. To czemu nie będziesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 11:43, 06 Lut 2007    Temat postu:

Sony napisał:
Deklarując Potężny Atak na 5 z samych bonusów uzyskuje 21 = 5 x 3 (za Pot. Atak) + 6 (mod z S 4 x 1.5) a taki manewr możemy wykrecić na 1 poziomie.

Nie zgodzę się, żeby można było coś takiego zrobić na 1 poziomie. Podczas potężnego ataku można odjąć maksymalnie bazową premię do ataku, więc na pierwszym poziomie nie więcej niż 1. Czyżby w edycji 3.5 było to zmienione ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 19:31, 06 Maj 2007    Temat postu:

Thorik napisał:
Tym sposobem samymi brońmi zadajemy 4k8 obrażeń (niestety mamy także karę -4 (-2 za Żelazny uchwyt, -2 za walkę dwoma rodzajami broni) do testów ataku (na wyższych poziomach to i tak nie robi różnicy)). I co wy na to?

Guzik prawda...
Po 1
te -4 do ataku zawsze dużo robi...nieważne czy z 5 na 1, czy 50 na 46, zawsze musisz odjąć od k20 4
Po 2
Nie -4, a -6(-2 z żelazny chwyt, -2 za walkę 2 brońmi i jeszcze -2 za to, że druga broń nie jest lekka)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin