Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5; 3.0] Skracanie wyników

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Isimar
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mareza

PostWysłany: Śro 19:42, 12 Maj 2010    Temat postu: [3.5; 3.0] Skracanie wyników

Jeżeli mamy do ,,wyrzucenia'' obrażenia 6k6 czy nie lepiej rzucić 3k12?Lub 100k6 zamienić na 6k100? Lub 136k6 na 8k100+2k8? Maksymalne obrażenia są takie
Same. (zachowujemy minimalne obrażenia)
To bardzo usprawnia grę szczególnie gdy drużyna posiada wielu magów
Co wy o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:07, 12 Maj 2010    Temat postu:

Statystyka jest w gimnazjum, na matematyce.
Po prostu to daje większy rozrzut obrażeń - mogę ci nawet napisać program, który sprawdzi ci to empirycznie. Albo po prostu uwierz na słowo. Przy rzucie 10k10 uzyskasz prawdopodobnie wynik w granicach 30-70. Przy rzucie 1k100 - wynik od 1-100.
Albo używaj średnich wartości.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Śro 20:07, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:29, 13 Maj 2010    Temat postu:

Zgadzam się z przedmówcą:
średni wynik rzutu kością 1k6 to 3,5=(1+2+3+4+5+6)/6,
dla 2k6 średnio 7,
dla 1k12 będzie to już tylko 6,5.
Dlatego jest to duża różnica dla większej ilości kostek.

W księdze przygód epickich są opisane średnie rzutów dla większej ilości kostek.
I zawsze możesz samodzielnie stwarzać warianty tylko tak by średnie prawdopodobieństwo było bliskie temu pierwotnemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin