Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Galaretowaty sześcian a czary wstrzymujące

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 21:35, 30 Sie 2007    Temat postu: Galaretowaty sześcian a czary wstrzymujące

Potwór o nazwie galaretowaty sześcian porusza się przelewając swoje ciało. Potrafi przecisnąć się przez każdą szczelinę, potrafi dowolnie zmieniać kształt swojego ciała. I teraz taki problem. Ktoś rzuci na niego powiedzmy oplątanie. W świetle mechaniki (tak mi sie zdaje) potwór powinien zostać zatrzymany. Jednak myśląc logicznie przecież on umie po prostu przelać się przez te rośliny i bez problemu przejść dalej (ewentualnie spowolniony). Jak to rozwiązać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:08, 30 Sie 2007    Temat postu:

Zaklęcie nie powinno mieć wpływu. Śluzy mogą rzeczywiście przelewać się przez wszystkie przeszkody. Jednak pod względem mechaniki także nie zostanie zatrzymany. Oplatająca roślinność zostanie po prostu wchłonięta i przeżarta przez kwas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 22:16, 30 Sie 2007    Temat postu:

No też mi się tak zdawało, ale kumpel tak zażarcie się ze mną kłócił, że myślałem, iż mnie zadźga Mr. Green Ale to jest mocny argument - wchłonie i "zakwasuje".

No to już wszystko wiem, thx Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:03, 31 Sie 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Jednak pod względem mechaniki także nie zostanie zatrzymany. Oplatająca roślinność zostanie po prostu wchłonięta i przeżarta przez kwas.

Rośliny pod względem suchej mechaniki nie zostają przeżarte przez kwas, ale starczy odrobina logiki, by to wprowadzić.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 15:10, 31 Sie 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:03, 31 Sie 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Rośliny pod względem suchej mechaniki nie zostają przeżarte przez kwas, ale starczy odrobina logiki, by to wprowadzić.


Zacznijmy od tego, że ich tam nie ma. Oplątanie, aby zadziałać musi mieć roślinne podłoże, a galaretowaty sześcian wchłania wszystko na swojej drodze. Czysto mechanicznie: czar nie zadziała w miejscy gdzie stoi śluz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 12:40, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Boski napisał:
czar nie zadziała w miejscy gdzie stoi śluz.


Hum, hum ... wstrętny Gris przytoczy urywek z PG mówiący "Trawy, chwasty, krzaki, a nawet drzewa owijają się ... wokół stworzeń ... ".
Można się z tym naturalnie kłócić jednak mechanicznie taki galaretowaty sześcianik oplątany być może. Tu błyskotliwy MP mógłby powiedzieć, że ściana roślin jest szczelna, a galaretowaty sześcian by się przez nią przebić będzie musiał poświęcić akcję całorundową. Zaznaczyć tu także trzeba, że w każdej następnej rundzie rośliny z uporem maniaka będą, ten sześcian, próbowały otoczyć.
Tu ma coś także do rzeczy wyobrażenie oplątania. Niektórzy mogą to sobie wyobrażać jako zwartą kopułę roślinną otaczającą postać, a inni jako pojedyńczy korzeń chwytający kogoś za nogę. Jednak chcąc pozostać za pan brat z mechaniką sugerowałbym takie rozwiązanie jakie podałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Sob 13:17, 01 Wrz 2007    Temat postu:

W pełni zgadzam się z Grisem, jeżeli galaretowaty sześcian nie ma dodatkowych rang w wyzwalnianiu się albo umiejętności na to pozwalającej nie może przeniknąć przez oplątanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:49, 01 Wrz 2007    Temat postu:

Moim zdaniem należy tu zwrócić uwagę na kilka faktów:
- brak naturalnego pancerza sześcianu
- amorficzność galaretowatego sześcianu
- możliwość zmieniania kształtu
- kwas
Moim zdaniem: Galaretowaty sześcian może zniszczyć oplątujące rośliny, jeżeli wychodzi się z założenia, że można je zniszczyć też innymi formami ataku, a i tak przyjałbym, ze dziać się tak może tylko na terenie o ubogiej roślinności.
Galaretowaty sześcian może przeciskać się pomiedzy roślinami, jak i je wchłaniać, tak więc przejście przez nie powinno być traktowane, jak przebycie wąskiego obszaru, na co gdzieś są jakieś zasady, co do szybkości. Dobrze, jakby ktoś je przytoczył, jeżeli wie, gdzie to znaleźć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin