Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Karwasze pancerza a zbroja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 21:01, 01 Wrz 2007    Temat postu: Karwasze pancerza a zbroja

Jestem prawie pewien, że tak, jednak mimo wszystko zapytam: Czy premia z pancerza zapewniana przez Karwasze pancerza kumuluje się z premią z pancerza zapewnianą przez zbroje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Sob 21:19, 01 Wrz 2007    Temat postu:

I masz rację z zwykłą premią zapewnianą przez pancerz kumuluje się. Problem pojawia się przy kumulacji premii z usprawnienia. Według tabeli 8-1 Premie z Magii można coś takiego osiągnąć (różne premie), ale już ramka na dole strony mówi, że coś takiego zachwieje równowagą.

Wniosek: Pewnie można, ale sprawę komplikuje opis
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 11:57, 02 Wrz 2007    Temat postu:

premię z usprawnienia do kp można mieć jeynie za pancerz i tarczę...każda inna musi być z czegoś innego. Premia z usprawnienia karwaszy nie kumuluje się z premią z usprawnienia zbroi...kiedyś mój brat zrobił kolesia co na 15 poz miał 50-coś kp...właśnie na takiej błędniej zasadzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Nie 12:23, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
premię z usprawnienia do kp można mieć jeynie za pancerz i tarczę...każda inna musi być z czegoś innego. Premia z usprawnienia karwaszy nie kumuluje się z premią z usprawnienia zbroi...kiedyś mój brat zrobił kolesia co na 15 poz miał 50-coś kp...właśnie na takiej błędniej zasadzie


Tylko, że premia karwaszy pancerza to nie premia usprawnienia a zwykła premia pancerza (Tabela 8-1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 13:06, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Tutaj właśnie pojawia się problem surowej mechaniki. Według mechaniki Premia z karwaszy kumuluje się z wszystkimi innymi. Ale wystarczy odrobina zdrowego rozsądku, żeby zauważyć, iż postać z kilkoma różnymi, dużymi premiami chwieje równowagą, ponieważ ma zbyt duże KP.

Wszystko w rękach MP Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:29, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Yellow Flash napisał:
Tylko, że premia karwaszy pancerza to nie premia usprawnienia a zwykła premia pancerza


Nie wiem w czym Wy macie problem... Jeśli postać nosi:
Karwasze Pancerza +5
Koszulkę Kolczą +2
To otrzymuje łącznie +7 KP ( +5 premia ze zbroi zapewniana przez karwasze; +2 premia z usprawnienia zbroi). W zależności co jest wyższe postać otrzymuje albo premię ze zbroi albo z karwaszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:32, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Premia za zbroję nie kumuluje się z premią za zbroję. Można mieć tylko jedną zbroję na raz. Jest to jeden z częściej popełnianych błędów. Osłonę zapewnianą przez karwasze pancerza należy traktować analogicznie do tej, pochodzącej ze zbroi maga. Nie kumuluje się ona, a nakłada na premię zapewnianą przez zbroję, a więc zawsze liczy się wyższą wartość. Czyli założenie karwaszy +4 nic nie da, jeżeli korzystasz już ze zbroi maga, albo ćwiekowanej skóry z premią z umagicznienia. Pomoże jednak, podnosząc o 1 KP postaci, mającej na sobie skórznię +1, ponieważ z premii +3 ze skórzni +1 i premii +4 za karwasze +4 zastosuje się wyższą wartość.

Proste, logiczne oczywiste, choć błąd powszechny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:55, 02 Wrz 2007    Temat postu:

A teraz spójrzmy na sprawę z innej strony. Jak założysz Karwasze Pancerza mając na sobie pancerz? Byc może się myle, ale wydaje mi się, że się nie da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 15:03, 02 Wrz 2007    Temat postu:

No możesz wymontować z pancerza jego karwasze i zastąpić je tymi magicznymi, lepszymi. Mimo wszystko wydaje mi się, że premia za karwasze kumuluje się z premią z pancerzy. I jak masz pełną płytówkę i karwasze pancerza +2 to masz premię z pancerza +10. A jak masz pełną płytówkę z magicznym usprawnieniem +5 i takie same karwasze to masz premię +15.

Osobna sprawa to to, że pełna płytówka ma swoje karwasze. Można je jednak wymontować, co powinno oznaczać obniżenie KP zapewniane przez te pancerz o 1-2 punkty.

Wydaje mi się, że jest właśnie tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Soolik
Początkujący


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: że znowu ?

PostWysłany: Nie 15:26, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Przepraszam za kilkukrotną zmiane posta ale jestem już prawie pewny że premia z pancerza karwaszy nie kumuluje się z premią z pancerza za zbroje. A teraz mały dowód na to. Przejrzałem dużą część "Zapomnianych Krain" i BN tam opisanych. I w żadnym wypadku nie spotkałem się z karwaszami i zbroją jednocześnie. Wiem że to nie wystarczający dowód ale jednak już coś jest. :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:57, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Powiem tak: 2 premie do KP, inne niż unikowe, tego samego rodzaju, się nie kumulują. Tak jest napisane w podręczniach podstawowych. W PMP, może też w PG. Jeżeli ktoś chce mi przedstawić karwasze pancerza jako wyjątek, byłbym wdzięczny za numer strony, gdzie o tym napisano.

Zwróć też uwagę na fakt, że:
- to by było idiotyczne, gdyby karwasze dawały coś wojownikowi. Wszyscy woje by je nosili, bo są tanie.
- nikt z gotowych BN nie ma na raz zbroi i karwaszy
- jestm MP 4 lata, wiem co mówię

Co do zakłądania karwaszy: Noszenie magicznych przedmiotów z założenia nie koliduje ze zbroją. Jeżeli chcesz bardziej realistyczne, można dodać, że trzeba zanieśc karwasze do płatnerza, który wmontuje je w zbroję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:58, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Jak założysz Karwasze Pancerza mając na sobie pancerz?


Mechanika tego nie zabrania, a w praktyce można poprostu zamienić zwykłe karwasze z pancerza na magiczne Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Soolik
Początkujący


Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: że znowu ?

PostWysłany: Nie 16:22, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Niby możesz zamienić je ale to i tak nic Ci nie da w praktyce. No chyba że ktoś z twoich towarzyszy jest kowalem ... ;] To dasz mu zarobić za wmontowanie w zbroję. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Nie 16:44, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Powiem tak: 2 premie do KP, inne niż unikowe, tego samego rodzaju, się nie kumulują. Tak jest napisane w podręczniach podstawowych. W PMP, może też w PG. Jeżeli ktoś chce mi przedstawić karwasze pancerza jako wyjątek, byłbym wdzięczny za numer strony, gdzie o tym napisano.


Z tego, co napisałeś wynika, że premia do pancerza z karwaszy i nie kumulują się (z tym się zgadzam, bo to dwie premie tego samego rodzaju, ale swoją drogą nie wiem, w czym przeszkadza pole mocy pancerzowi). Sumuje się jednak z premią z usprawnienia pancerza, bo to dwie różne premie (patrz wspomniana wcześniej Tabela 8-1 177 strona PMP). Pozwala to graczom (przy najmocniejszych karwaszach +8) mieć jakby pełną zbroję płytową nosząc powiedzmy przeszywanice i dokładać do niej premię z usprawnienia tak jak do zwykłej zbroi. Sądzę, że właśnie w ten sposób należy interpretować ramkę na dole wymienionej wcześniej strony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:14, 02 Wrz 2007    Temat postu:

Ludzie! Plan działania:
a)
1. Bierzecie podręcznik
2. Czytacie ze zrozumieniem
3. Znacie odpowiedź
b) Wierzycie mi na słowo

W PMP na stronach 176-177 jest wszytko jasno i wyraźnie, jednoznacznie napisane.
Premia z pancerza to premia ze zbroi. Zapewnić ją może zbroja, magiczna zbroja, karwasze pancerza, czy też czary w rodzaju zbroi maga. Nic z tego się nie kumuluje.

Co do uzasadnienia, czemu pole mocy nie kumuluje się ze zbroją można dać, że działanie pola mocy jest zawieszone na czas, gdy inna zbroja znajduje się w miejscu, gdzie ono by było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
Skryba


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:13, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec ma racje, lecz mam takie inne pytanko, jeśli jestem łotrzykiem i nosze karwasze i skórznie to jeśli moja zbroja ma polepszenie np. śliskość to czy wtedy karwasze zapewniają mi premie, a zbroja śliskość??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:25, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Tak. Śliskość nie ma nic do karwaszy, więc się kumulują. Takie rzeczy zawsze się kumulują. Po pierwsze 2 różne efekt się kumulują, po drugie 2 dwa różne rodzaje premii się kumulują. Trzeba spełnić tylko 1 z tych warunków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin