Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy plan - pytania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 22:08, 08 Lip 2006    Temat postu: Nowy plan - pytania

Pracuję nad nowym światem, a właściwie planem, do D&D. Mam kilka pytań i pomysłów, które chciałbym z Wami omówić.
1. Co z czasem: datą, godziną, porą dnia? Chciałem zrobić własne, tzn. rok ma określoną ilość dni (np. 815), dzień trwa dużo krócej niż noc, przez cały rok... Tylko mam problem: jak to dopasować do innych planów (nie będzie kłopotu, jak gracze będą się wolniej starzeć?) i jaki sposób przedstawienia słońca, gwiazd i księżyca użyć (nie będzie to okrągła planeta, raczej płaska "wyspa")?
2. Czy krawędzie tegoż planu mogą być czymś w rodzaju zaburzenia czasoprzestrzennego i przechodzących przenosi do jedynego "równoległego" (nie wiem jak napisać, chodzi o taki, do którego można się dostać tylko z tego planu i nie da sie wyjść) wymiaru, wypełnionego nicością? Moja wizja jest taka, że to zaburzenie przestrzenne działa na takiej zasadzie, że przyśpiesza znacznie czas lecący w tamtym wymiarze (człowiek starzeje się 20x szybciej niż normalnie). Co Wy na to?

Narazie mam tylko takie pytania, jak jeszcze będę miał jakieś, to napiszę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Faerish
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 13:14, 22 Lip 2006    Temat postu:

Zabierając się do tworzenia własnego planu warto pożyczyć lub kupić Księgę Planów. Jest to dość dobre polskojęzyczne narzędzie do tworzenia równoległych wymiarów. Postaram się przedstawić tutaj parę odpowiedzi na postawione pytania luźno oparte na KP i własnej wyobraźni. Część takich wytworów wyobraźni została już przedstawiona w tym temacie.

Na planie oprócz czasu odpowiadającego większości innych sfer może wystepować szerokie spektrum innych rodzajów czasu.

Najprostszymi przykładami są przyspieszony i zwolniony czas. W pierwszym przypadku postać, która podczas bitwy opuściła rodzimy plan i spędziła na "naszym" paredziesiąt lat (które upłynęły tam zarówno w jej odczuciu jak i w rzeczywistości) po powrocie mimo, że zdążyła jej urosnąć broda zastaje bitwę niezakończoną. W drogim przypadku może wrócić na zdruzgotany świat, w którym przez setki lat wojna poczyniła wielkie zniszczenia. W obu możliwościach należy ustalić, jaki czas na jednym planie odpowiada czasowi na drugim. Proporcje moga być naprawde duże jak i dosyć nieznaczące.

Dosyć podobny jest zaburzony czas, czyli co parę minut, godzin, dni lub lat stosunek czasu losowo (lub według określonego porządku) się zmienia. Raz może wynosić dzień do rundy, a potem rundę do roku.

Istnieć może również plan, w którym po pobycie w nim podróżnik wraca na rodzimy dokładnie w tej samej chwili, w której wszedł do dziwaka czasowego.

Przykładem zupełnie niebezpiecznego czasowo planu jest sfera bezczasowa. Jej cechy mogą być zresztą dopasowane do każdej opisywanej wcześniej płaszczyzny. Otóż czas mija tutaj, lecz po zawieszeniu ulegają jego efekty, takie jak głód, starzenie, leczenie ran, należy opisac jakie efekty ulegają zawieszeniu. Po powrocie na materialny, efekty te nadrabiają zaległośi, więc nie jedząc na planie nic z powodu braku głodu, możesz się potem znaleźć na skraju śmierci głodowej.

Właściwie nic nie da opisywanie ile dokładnie ma rok, bo na planie może w ogóle nie być słońca, czy coś w tym stylu. Wystarczy określić w ile dni na tym planie, postać starzeje się tylo co na materialnym.

Co do punktu 2. Oczywiście, możesz wszystko. Zresztą takie różne dziwne granice są podstawą istnienia półplanów, które są skończone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:40, 22 Lip 2006    Temat postu:

Tak, dziekuję za dość ciekawy i wyczerpujacy wykład. ;)
Jednak mam jeszcze jedna kwestię do "obmyślenia": mianowicie to jak dostać się na dany plan i z niego wydostać - czy zawsze jest to świadome lub właśnie losowe wydarzenie?
Moją koncepcją jest stworzenie na tym planie pełnego, nowego świata - nowe panteony, nowa waluta (itd.), nawet dodane rasy i języki. Gdy postać przenosi sie na ten plan, zaczyna w nim "nowe" życie i nie ma powrotu do poprzedniego świata... Jednak nie jestem pewien czy to dobre wyjście. W końcu ktos powinien dostać "szansę" powrotu do własnego świata.
Z drugiej strony, aby nie zaburzać "struktury" tegoż planu, wogóle nie powinno dać się tam przenieść z innego planu.
I tu się zaczyna problem: jedyną droga do gry na tym planie powinno być urodzenie się tam, a świadomość o istnieniu innych nawet równoległych planów, byłaby czymś tak jak dla nas istnienie kosmitów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Faerish
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 21:18, 22 Lip 2006    Temat postu:

Cóż, zależy od tego jak wolisz. Ciekawym materiałem byłby świat do którego mozna się dostać poprzez portale czy czary, ale wszystkie proby wydostania się byłyby blokowane. Należy się też zastanowić, czy mozliwa jest jakakolwiek forma komunikacji z innymi wymiarami. Jeśli nie ma czegoś takiego i w Twoim multiwersum podróże między światami są częste to w tym planie musiałoby być sporo typków, którzy chcieli w jakimś celu pozwiedzać inny świat, ale nie wiedzieli, że nie da się z niego wydostać. Logicznie rzecz biorąc taki świat byłby idealnym miejscem dla istot, których się nie chce/nie może zabić, a się je chce/musi odesłać. To naszemu wymiarowi mogłoby nastręczać nie lada kłopotów. Najlepsze jest bowiem takie więzienie, z którego się nigdy nie ucieknie. Nawet w planie więziennym, Tartarze, jest jakaś szansa na wydostanie się, a tu nie. Więc świat musiałby jednak stykać się z przybyszami. Ale takie rozwiązanie byloby możliwe tylko wtedy, jesli nawet najpotężniejsze moce i bogowie nie mogą kogoś znowu przywrócić wszechświatowi.

Zawsze mozna jeszcze zrobić kampanię polegającą na zniszczeniu bariery uniemożliwiajacej podróże i wydostaniu się.

No i oczywiście jeśli istniałyby możliwości komunikacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 9:48, 23 Lip 2006    Temat postu:

Faerish napisał:
Logicznie rzecz biorąc taki świat byłby idealnym miejscem dla istot, których się nie chce/nie może zabić, a się je chce/musi odesłać. To naszemu wymiarowi mogłoby nastręczać nie lada kłopotów.

I tego się właśnie obawiam, gdyż chciałbym zachować jakąś równowagę i pokój na tym świecie. I nie chodzi mi o to, że jacyś rzezimieszkowie się tam przeniosą i porobią burdy; raczej o to, że gdy przeniesie się ktoś dorównujący potęgą bogom: bóg dobra - chciałby go zniszczyć, bóg zła - "przyjąć" go do swych szeregów, bóg neutralności i mniejsze bóstwa nie mieszałyby się w ten konflikt. Wybuchła by wtedy wielka wojna dobra ze złem, co mogłoby doprowadzić do katastrofy (taka wojna wybuchła kiedyś-tam w historii tego świata i nikt nie chce, żeby się to powtórzyło). A taki zły epicki bohater, który znalazłby się na tym planie, mógłby trochę podniszczyć tą równowagę...
Skoro więc nie istniałaby możliwość komunikacji, to by znaczyło, że Ci którzy tam żyją wcale nie wiedzą o innych planach i co gorsze, byliby stworzeni przez te nowe bóstwa - jak dopasować wtedy rasy? Czy wszystkie muszę przekonwerytować pod ten świat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin