Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Czarna gwiazda
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 12:15, 13 Lip 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] Czarna gwiazda

Czarna gwiazda
Nekromancja [Tworzenie]

Poziom: Cza/Zak 7
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Średni (30m + 3m/poziom)
Efekt: Kula o promieniu 1,5 m / 2 poziomy
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wytrwałość częściowo neguje (patrz opis)
Odporność na czary: Tak (patrz opis)

Z dłoni czarodzieja wylatuje mała kula stworzona z wirującej, czarnej energii, która pojawia się w miejscu wybranym przez czarującego. Kula lata się z prędkością 9 m (doskonała zwrotność), a jej poruszenie wymaga poświęcenia akcji standardowej przez czarującego. Czarna gwiazda wydziela słabą, ciemną poświatę, tworzącą sferę, która zasysa energię życiową wszystkich istot znajdujących się w jej obszarze działania. Za każdym razem, gdy któraś z istot zostaje zraniona w sferze wydzielanej przez kulę, musi ona wykonać rzut na wytrwałość. W wypadku niepowodzenia, traci ona tymczasowo 1 punkt budowy. Kula może wchłonąć maksymalnie 15 punktów budowy (1 punkt/poziom czarującego). Każdorazowe zranienie w obszarze działania Czarnej gwiazdy wymaga ponownego rzutu na wytrwałość. Kula wsysając w siebie energię witalną wrogów, nabiera coraz większej mocy. Czarujący może zdetonować kulę, która rani wszystkich znajdujących się w sferze jej działania. Wybuchająca Czarna gwiazda zadaje k6 obrażeń od energii negatywnej na każdy punkt budowy jaki w siebie wchłonęła (maks. 15k6). Kula wybucha automatycznie po wchłonięciu w siebie 15 punktów budowy, na rozkaz czarującego (akcja darmowa) lub po upłynięciu czasu trwania zaklęcia. Obrażenia od detonacji można zredukować do połowy udanym rzutem obronnym na wytrwałość. Test odporności na czary wykonujemy tylko raz - w momencie pierwszego wejścia w sferę wysysania. Obszary działania dwóch Czarnych gwiazd wzajemnie się negują.

Komponent materialny:
Czarny szafir, wart co najmniej 50 sz.

Komentarz: Nie wiem, czy ten czar nie jest za mocny jak na 7 poziom, ale na razie taki zostawię. Chciałem stworzyć czar, który wzbogacałby dosyć biedny repertuar czarów nekromancji w Podręczniku Gracza. Kandydat do KŚ, choć ankietę dam po pierwszych komentarzach ze strony krytyków.

Z


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Sob 16:26, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:07, 13 Lip 2009    Temat postu:

Przydałoby się wyszczególnić kiedy wykonuje się test przebicia OC - czy każdorazowo przy wysysaniu, w momencie wejście itd...?
Czy gdy upłynie czas trwania tego zaklęcia kula również automatycznie się detonuje?
Czy zaklęcie działa również na maga, który stworzył kulę?
Czy jako zranienia liczą się również ataki obszarowe?

Zbalansowanie zaklęcia będę mógł ocenić dopiero po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe pytania. Pomysł ciekawy, oryginalny, w ankiecie jestem na "za". Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 15:57, 13 Lip 2009    Temat postu:

1. No właśnie, to jest jeszcze kwestia do przemyślenia. Myślę, że najlepiej by wyszło, jakby były rzuty w 2 sytuacjach. Pierwsza to rzut za każdym razem gdy na nowo wejdziesz w strefę jej zasysania (czyli jak zdasz rzut OC to jesteś niewrażliwy na zasysanie, do póki nie wyjdziesz i wejdziesz z powrotem - wtedy nowy rzut na OC trzeba wykonać). Druga sytuacja to oddzielny rzut w momencie detonacji - niezależnie od tego czy zdałeś test OC na wysysanie. Powiedz co myślisz o takiej opcji? Jestem otwarty na propozycje dotyczące zastosowania OC w tym czarze.

2. Tak, detonuje się - najwyraźniej zapomniałem uwzględnić w opisie.

3. No niestety działa. Dlatego mag ma możliwość manipulacji nią i swobodnego umieszczenia jej w momencie rzucenia czaru.

4. Jakiekolwiek obrażenia zadane w sferze działania kuli powodują zassanie energii życiowej. Dlatego ten czar da zabójcze efekty, gdy umieścimy ją nad polem bitwy a w następnej rundzie wpakujemy tam kulę ognistą Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:17, 13 Lip 2009    Temat postu:

1. W kwestii OC proponowałbym rzut każdorazowo przy wysysaniu budowy, oraz podczas wybuchu. Unikniemy w ten sposób sytuacji, gdy mag celowo przesuwa kulę w jedną i drugą stronę, po to, aby w końcu udało mu się przebić OC.

5. Co się dzieje w sytuacji nałożenia kilku czarnych gwiazd nad jednym obszarem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 17:24, 13 Lip 2009    Temat postu:

1. Fakt, może to i lepszy pomysł. Uwzględnię to w opisie jak będę poprawiał pracę.

5. No cóż, sytuację będziemy musieli analizować na logikę. Jak jedna istota znajdzie się np. w obszarze działania 2 gwiazd i otrzyma obrażenia to ma 2 rzuty obronne (+ testy OC) na każdą gwiazdkę z osobna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:30, 13 Lip 2009    Temat postu:

Zatem jeśli skumulujemy kilka gwiazd jednocześnie, to każdorazowo traci po kilka punktów budowy, zaś wszystkie gwiazdy "ładują" się jednocześnie, aż dojdzie do jednoczesnej eksplozji. Obrażenia wychodzą kolosalne. Z drugiej strony jest to "miecz obosieczny", gdyż sojusznicy również otrzymują obrażenia. Jednak w przypadku arcymaga chociażby, jesteśmy w stanie "powycinać" otwory na towarzyszy, tak aby zaklęcie nie miało nań wpływu. Mam poważne wątpliwości co do zbalansowania tego czaru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 17:40, 13 Lip 2009    Temat postu:

W takim razie trzeba by było dodać wpis o tym, że dwie sfery wzajemnie się negują - i od razu byłoby lepiej.

Choć z drugiej strony należałoby pamiętać o tym, że jednak jest cała seria rzutów do wykonania, możliwość społowienia obrażeń wynikająych z każdego wybuchu (+ możliwość poprawionego uchylania)/ zanegowania OC w tym decydującym momencie. Trudno także o jednoczesną eksplozję, gdyż przy tylu rzutach obronnych część na pewno wypali. A ponadto czy jako czarodziej zapchałbyś wszystkie komórki na czary jednego poziomu aby rzucić kilka Czarnych gwiazd w jednej walce? No i na koniec - zwróć uwagę, że ten czar jest samobójczy gdy drużyna walczy z żywymi i nieumarłymi Very Happy

Tak samo można analizować opóźnioną kulę ognistą.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Pon 17:44, 13 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:23, 13 Lip 2009    Temat postu:

Właśnie tutaj jest kwestia tego jednoczesnego wybuchu... Zauważ, ze wybuch jednej gwiazdy inicjuje napełnienie mocą kolejnych i kolejny wybuch, znowu napełnienie itd... Istnieje bardzo duża szansa na jednoczesną eksplozję.

Pytasz się o kilka takich czarów w jednej walce? Weźmy przykładowego czarodzieja / zaklinacza świec / arcymaga z mistrzostwem w kształtowaniu. Walczymy z dużą ilością wrogów... silnych wrogów.
Pierwsza runda - przyspieszenie.
Druga runda - zapalamy dwie podwójne świeczki z gwiazdami.
Runda trzecia - odpalamy kolejne świeczki - lecą 4 kule ogniste > następuje naładowanie gwiazd > seria eksplozji > armagedon w promieniu kilkunastu metrów.

Wydaje mi się, że taka akcja warta jest przygotowania. Very Happy Co prawda jej przygotowanie kosztowało nas jakieś 6750 sz i 270PD, ale efekt jest zabójczy. Na obszarze o średnicy 12 metrów następuje wyładowanie za 100k6 obrażeń i to wszystko w jednej rundzie. Warunkiem jest tylko dostateczna ilość żywych przeciwników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:46, 13 Lip 2009    Temat postu:

Tak jak podał Boski. Czarem tym można łatwo wywołać reakcję łańcuchową, a Twoim zamierzeniem nie było chyba stworzenie bomby atomowej Razz
Pozostań już raczej przy negowaniu się dwóch obszarów działania gwiazdy.
Czar mógłby mieć droższy komponent lub nie mieć go wcale. Prędzej to pierwsze. W obecnej postaci komponent kosztujący 50sz jest jedynie przeszkodą w przypadku Wyzbycia się surowców. Jednak czar nie jest tak potężny żeby potrzebował jakiegoś wyjątkowo drogiego komponentu. Co byś powiedział na odpowiedni kondensator (ręka lisza czy coś tam Razz) i komponent wart mniej niż 1sz? Tylko proponuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 20:14, 13 Lip 2009    Temat postu:

No fakt, ale miałem szczery ubaw jak wyobraziłem sobie tą sytuację co opisałeś Boski Very Happy Takiej apokalipsy to nawet najwięksi powergamerowcy z mojego środowiska nie daliby rady zrobić :)

Ok, więc dodam wpis o negowaniu się dwóch obszarów działania gwiazdy, a ponadto uzupełnię niezbędne informacje na temat działania OC. Co do tych komponentów i kondensatorów to jeszcze przemyślę sprawę - jak już to trzeba wymyślić coś, co by naprawdę pasowało do działania tego czaru.

Macie jeszcze jakieś przemyślenia/uwagi co do działania tego czaru?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:26, 13 Lip 2009    Temat postu:

Akurat przy OC powinien być pojedynczy test. Tak przynajmniej jest w większości przypadków. Przy obecnych warunkach jest większa szansa na przebicie OC niż w przykładzie, który podał Boski. Skoro czar nie zadziałał za pierwszym razem powinien nie działać i później (jeżeli wiecie o co mi chodzi). OC nie powinna działać jak rzut obronny, a bardziej jak KP (jeden czar=jeden test ataku).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:13, 13 Lip 2009    Temat postu:

Merwix ma rację. Przy wejściu stworzenia w obszar czaru, albo przebije OC, albo nie, analogicznie do duchowej broni chociażby.

Wiesz Narsaroth, bardzo dobrym sposobem na sprawdzanie zbalansowania jest szukanie przegięć. Very Happy A to akurat bardzo lubię (choć niestety na sesji Kamulec mi to bardzo uniemożliwia Very Happy).

Przy uwadze, że jednocześnie na obszarze może funkcjonować jedynie jedna czarna gwiazda, czar wydaje mi się już zrównoważony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 17:52, 14 Lip 2009    Temat postu:

No to w porządku - zastosowałem się do rady Merwixa.

Rozumiem, że już raczej uwag dotyczących zbalansowania nie ma? Jeżeli wszystko na pierwszy rzut oka wydaje się ok, to wrzucę ankietę do KŚ. Mam nadzieję, że czar przejdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:20, 14 Lip 2009    Temat postu:

Czar nie ma obszaru - on tworzy kulę. Należy dodać efekt (ta kula), a obszar przenieść do opisu kuli.

Brakuje też fragmentu o wpływie negatywnej energii czaru na nieumarłych.

Cytat:
Test odporności na czary wykonujemy tylko raz - w momencie wejścia w sferę wysysania.

Napisz tak, by wykonywało się go absolutnie raz, a nie przy każdym wejściu. Zresztą można nie wchodzić, gdyż sfera jest ruchoma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:31, 16 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Potrafi ona lewitować, poruszając się zgodnie z wolą czaodzieja. Kula lata się z prędkością 9 m (doskonała zwrotność), a jej poruszenie wymaga poświęcenia akcji standardowej.

Popraw oczywiste błędy.
Wzmianka o lewitacji jest nie potrzebna, skoro w następnym zdaniu jest mowa o lataniu.
Cytat:
Czarną gwiazdę otacza kulista sfera wydzielająca z siebie ciemną, słabo widoczną poświatę

Zdaje mi się, że miałeś na myśli coś w tym stylu:
"Czarna gwiazda wydziela słabą, ciemną poświatę, tworzącą sferę". Zresztą brzmi to dość dziwnie. "Ciemna poświata" to chyba oksymoron.
Cytat:
Obszary działania dwóch Czarnych gwiazd wzajemnie się negują.
Dlaczego? Nie widze ku temu powodu, by się negowały. Sadze, ze powinno być tylko napisane, że 2 czarne gwiazdy nie mogą na raz działać na tym samym obszarze.
Poza tym nazwy czarów w opisie piszemy z małej litery i kursywą.

Teraz nie mam czasu, ale w najbliższym czasie wypowiem sie co do zbalansowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:20, 16 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Dlaczego? Nie widze ku temu powodu, by się negowały. Sadze, ze powinno być tylko napisane, że 2 czarne gwiazdy nie mogą na raz działać na tym samym obszarze.


Może ze względu na powody podane wyżej? Fakt negowania się dwóch stref działania zapobiegnie pokrywaniu tym czarem całego terenu walki. Zmusi też czarodzieja do myślenia przy używaniu go.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:09, 17 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Może ze względu na powody podane wyżej? Fakt negowania się dwóch stref działania zapobiegnie pokrywaniu tym czarem całego terenu walki. Zmusi też czarodzieja do myślenia przy używaniu go.

Mam na myśli to, że nie powinny się negować, ponieważ nie ma ku temu powodu. Wiem, że - i - dają +, ale negatywna energia+negatywna energia=dużo negatywnej energii. Natomiast proponuje, by było zamiast tego ograniczenie co do ilości sfer czarnych gwiazd na danym obszarze (jedna). Moim zdaniem będzie to bardziej logiczne, fabularnie uzasadnione.

Sądzę, że czar powinien znajdować się co najmniej na 8 poziomie. Porównaj go do ohydnego usychania:
Zalety ohydnego usychania: atakuje wybrane istoty nie obszar, długi rozwój obrażeń (max 25k8), lepsza kostka obrażeń.
Zalety czarnej gwiazdy: wysysa Bd – maksymalnie 15, a każde 2 bd zmniejszają pw o 1/poziom, a dodatkowo zmniejsza szanse udania następnego rzutu obronnego.
Pamiętaj, że starczy rzucić magiczny pocisk i już 5 rzutów obronnych. Warto zagwarzyć, że na 13 poziomie można rzucić 3 takie czary na rundę (ed. 3.0).
Porównanie obrażeń w walce z postacią na swoim poziomie (zależnie od poziomu):
Nieudane rzuty obronne: ohydne usychanie(25)25-200/(15)15-120,
czarna gwiazda(25)215-290 [wliczone obniżenie budowy]/(15)135-210[…] ponadto przeciwnik ma obniżone statystyki, a nawet może zginąć z powodu wysączenia
Udany rzut obronny: ohydne usychanie (25)12-100/(15)7-60,
czarna gwiazd(25 i 15)7-45

Poza tym pierwszy raz widzę, żeby na negatywną energię rzut obronny był na refleks.
Dodatkowo moim zdaniem jest idiotyczne dawać czar, który zależy od poziomu, tak by można było go rozwijać tylko przez 2 poziomy. Uważam, że lepszym rozwiązaniem była by po prostu zależność ‘1 na 2 poziomy’, z odpowiednio dużym ograniczeniem odgórnym.
Natomiast dawanie komponentu wartego 25 sztuk złota do 7 poziomu czarów wydaje mi się śmieszne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:15, 17 Lip 2009    Temat postu:

Wybacz, ale porównywanie tego czaru do ohydnego usychania jest bez sensu. Wszystkie Twoje przeliczenia są ładne i piękne problem w tym, że czarna gwiazda ma jakiś tam czas trwania, można ją rozproszyć i do tego przed wysączeniem można się chronić ochroną przed negatywną energią o czym nie ma mowy w przypadku ohydnego usychania.
Pomijam już fakt że skoro poziom jest niższy to i ST niższe, ale jakoś nikt nie zauważa różnicy jednego punktu.
Cytat:
Poza tym pierwszy raz widzę, żeby na negatywną energię rzut obronny był na refleks.

Chodzi tu raczej o eksplozję negatywnej energii, a nie o samą negatywną energię.

Cytat:
Natomiast proponuje, by było zamiast tego ograniczenie co do ilości sfer czarnych gwiazd na danym obszarze (jedna).

Niby jak? Spróbuj TO logicznie wytłumaczyć. O fabułę nawet nie proszę.

Cytat:
Natomiast dawanie komponentu wartego 25 sztuk złota do 7 poziomu czarów wydaje mi się śmieszne.

Zapobiega to rzucaniu tego czaru bez komponentów oraz utrudnia życie graczom. Niby nic, ale ile możesz mieć tych komponentów w plecaku?

Cytat:
Dodatkowo moim zdaniem jest idiotyczne dawać czar, który zależy od poziomu, tak by można było go rozwijać tylko przez 2 poziomy.

Co w tym złego? Cały czas rośnie czas trwania czaru co zwiększa jego skuteczność. Tak wiem 13 rund to i tak dużo.[/i]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 14:47, 19 Lip 2009    Temat postu:

Dodałem Efekt w opisie czaru, zmieniłem wpis o OC wg rady Kamulca, poprawiłem błędy w opisie (to o lewitacji wskazane przez Kondeksa).

Kamulcu, a po co mam pisać o działaniu energii negatywnej na nieumarłych, skoro wiadomo, jaki będzie efekt? Zostaną wyleczeni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:33, 19 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Kamulcu, a po co mam pisać o działaniu energii negatywnej na nieumarłych, skoro wiadomo, jaki będzie efekt? Zostaną wyleczeni.

Po pierwsze - bo tak jest w innych opisach. Po drugie - skarceni, otrzymają tymczasowe PW (w jakiejś ilości). Trzeba pisać.

Cytat:
Chodzi tu raczej o eksplozję negatywnej energii, a nie o samą negatywną energię.

To nie podmuch ognia. Analogia do wybuchu negatywnej energii - tam też jest na wolę. Negatywna energia po prostu wpływa na wszystko na danym obszarze.

Ad. poniższego: Racja, na wytrwałość też może być.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 13:36, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:23, 21 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
To nie podmuch ognia.

No rzeczywiście. Negatywna energia nie ma rzutów na refleks, ale za to może mieć zawsze na wytrwałość .

Inna sprawa, że Kondeks zaczął wyliczać jakby to było gdyby czaru używałoby się przeciwko tylko jednej postaci. Do tego 3x magiczny pocisk(przyspieszony czar, przyspieszenie) i przy odrobinie szczęścia można zabić kogoś na 100%. Co prawda kto przy zdrowych zmysłach będzie się tak zbroił(magicznił?) żeby zabić kogoś kto ginie od palca śmierci. Niemniej to że magiczny pocisk i wszelkie inne czary o podobnym działaniu, znacznie zwiększają możliwość obniżenia budowy jednej konkretnej postaci i jej zabicie. Z drugiej strony ograniczenie wysysanej od pojedynczej postaci do 1/rundę sprawi, że ten czar będzie za słaby na 7 poziom. Pomyśl jak to rozwiązać chociaż wg. mnie czar w obecnej formnie zmusiłby po prostu ludzi do używania ochrony przed negatywną energią częściej niż na hordy wampirów i lisze.


Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Wto 7:23, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:23, 23 Lip 2009    Temat postu:

ad. palec & gwiazdaZwróć uwagę na to, że ochrona przed negatywna energią trwa 1 rundę
na poziom, a odpędzenie śmierci 1 godzinę na poziom. Dodatkowo odpędzenie ma wyższa komórkę na czary i chroni przed większą ilością zaklęć. W efekcie większość poszukiwaczy przygód na wyższych poziomach, ze słabą wytrwałością zawsze ma ten czar na sobie (2x zwykłe lub 1x wydłużoną)

Cytat:
Pomijam już fakt że skoro poziom jest niższy to i ST niższe, ale jakoś nikt nie zauważa różnicy jednego punktu.

Przecież proponuję zmianę poziomu czarnej gwiazdy, więc ten argument nie ma sensu.

Co do ohydnego usychania to nie można nim leczyć nieumartych.

Teraz wyobraź sobie walkę z licza, który używa czarnej gwiazdy. Nie dość, że masakruje wrogów to jeszcze się leczy.

Pamiętaj, że czarodziej nie powinien mieć możliwości leczenia, chyba że kosztem sił życiowych (np. wampiryczny dotyk).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:37, 24 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Przecież proponuję zmianę poziomu czarnej gwiazdy, więc ten argument nie ma sensu.

Proponujesz podnieść poziom bo czar jest za silny. Dlatego podałem ten argument: mniejszy poziom >mniejsze ST> słabszy czar. Teraz rozumiesz?

Cytat:
Co do ohydnego usychania to nie można nim leczyć nieumartych. Teraz wyobraź sobie walkę z licza, który używa czarnej gwiazdy. Nie dość, że masakruje wrogów to jeszcze się leczy.

Dopiero przy wybuchu. Nie można ze sobą porównywać czaru, który działa jako w najlepszym wypadku 15m kula poruszająca się w powietrzu w średnim zasięgu, a czaru na dalekim zasięgu, którym możesz wybierać sobie cele. To nie jest czar obszarowy o efekcie natychmiastowym i nie można go w ten sposób oceniać. Na ten czar jest jedno proste rozwiązanie: ucieczka. Jeśli przeciwnicy są na tyle głupi żeby pozostać w obszarze działania czaru to nie moja wina tylko ich.

Cytat:
a odpędzenie śmierci 1 godzinę na poziom

Nie wiem skąd wziąłeś tę błędną informację. Jest tam 10 min/ poziom. Do tego podczas przytoczonej przez Ciebie walki z liczem i jego nieumarłymi sługami bardziej będzie przydatna ochrona przed negatywną energią.

Cytat:
Pamiętaj, że czarodziej nie powinien mieć możliwości leczenia, chyba że kosztem sił życiowych (np. wampiryczny dotyk).


A tutaj zdobywa je kosztem czego? Przecież nie powietrza, i to tylko w przypadku bycia nieumarłym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:01, 24 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Proponujesz podnieść poziom bo czar jest za silny. Dlatego podałem ten argument: mniejszy poziom >mniejsze ST> słabszy czar. Teraz rozumiesz?

Rozumiem twoje rozumowanie. Jednak dla mnie to argument o zerowej wartości. To tak samo jakby dać czar słabszy palec śmierci na poziomie 5 o tym samym efekcie co palec śmierci.

Cytat:
Nie można ze sobą porównywać czaru, który działa jako w najlepszym wypadku 15m kula poruszająca się w powietrzu w średnim zasięgu, a czaru na dalekim zasięgu, którym możesz wybierać sobie cele.

Zwróć uwagę, że w standardowej kampanii większość walk odbywa się w średnim/biskim zasięgu.

Cytat:
To nie jest czar obszarowy o efekcie natychmiastowym i nie można go w ten sposób oceniać.

W prezentowanym przykładzie z magicznymi pociskami mamy możliwość w 1 rundę zdetonować gwiazdę.

Cytat:
Nie wiem skąd wziąłeś tę błędną informację. Jest tam 10 min/ poziom.

Pewnie z NWN2, w którego aktualnie gram. Very Happy

Cytat:
Do tego podczas przytoczonej przez Ciebie walki z liczem i jego nieumarłymi sługami bardziej będzie przydatna ochrona przed negatywną energią.
Odpędzenie śmierci to czar kluczowy do walki z wysokopoziomowymi magami. Po co ochrona przed negatywną energią? Licz czarodziej będzie miał jakiś beznadziejnych nieumarłych - może stworzyć szkielety lub zombi, a przelicznik KW tych nieumarłych na SW jest śmiesznie mały. Po co marnować komórkę na czary w zamian za zadawanie im paru obrażeń?
Dodatkowo licz, który naprodukuje sobie mnóstwo niezbyt dużych szkieletów może je skierować do 'aktywacji' gwiazdy.

Cytat:
A tutaj zdobywa je kosztem czego? Przecież nie powietrza, i to tylko w przypadku bycia nieumarłym.

Tylko, że to jest dodatkowe wzmocnienie czaru. Fakt, iż działa to tylko w stosunku do nieumarlych, ale czar przykokszony, a przeciętny dla pozostałych dla konkretnej rasy dalej nie powinien wejść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:04, 24 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Rozumiem twoje rozumowanie. Jednak dla mnie to argument o zerowej wartości. To tak samo jakby dać czar słabszy palec śmierci na poziomie 5 o tym samym efekcie co palec śmierci.


I o mniejszej liczbie obrażeń, będący czarem obszarowym i w niczym do tego czaru nie podobny. Do tego Twój przykład odnosi się do czaru w jakiś sposób wtórnego, a czarna gwiazda taka nie jest.

Cytat:
Zwróć uwagę, że w standardowej kampanii większość walk odbywa się w średnim/biskim zasięgu.

Nie? Walki rozgrywają się na takim zasięgu na jakim prowadzą go gracze.
Jeśli jest to grupa zbrojnych (w sensie postaci walczących) + wspomagający ich kapłan to owszem. Jednak jaki czarodziej będzie pchał się na bliski zasięg jeżeli nie jest opancerzony czarami. Nawet wtedy to tylko kwestia kilku zaklęć, które opłaca się użyć.

Cytat:
W prezentowanym przykładzie z magicznymi pociskami mamy możliwość w 1 rundę zdetonować gwiazdę.

Dlatego obrażenia zadane od jednego czaru poszczególnym postaciom powinny się liczyć jako jedno zranienie. Z resztą kule magicznego pocisku uderzają w cel chyba jednocześnie.

Cytat:
Odpędzenie śmierci to czar kluczowy do walki z wysokopoziomowymi magami. Po co ochrona przed negatywną energią?

Na wszelkiego rodzaju wysączenia to raz. Dwa raczej czarem kluczowym jest odporność na czary. Odpędzenie śmierci ochroni Cię tylko przed kilkoma efektami. Trzy nie doceniasz dodatkowe zabezpieczenia się przed utratą poziomów czy też atrybutów. Ja wiem, że "zawsze jest odnowienie" problem w tym że jednak nie zawsze.

Cytat:
Tylko, że to jest dodatkowe wzmocnienie czaru. Fakt, iż działa to tylko w stosunku do nieumarlych, ale czar przykokszony, a przeciętny dla pozostałych dla konkretnej rasy dalej nie powinien wejść

Zlituj się to tak jakby powiedzieć, że krąg zagłady jest za silny jeśli używa go nieumarły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin