Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Fałszywy kapłan (beta)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramil_S
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 2:08, 25 Lut 2010    Temat postu: [3.0] Fałszywy kapłan (beta)

Ostatnio wpadłem na pomysł klasy prestiżowej, która jest oparta na wyjaśnieniu ateizmu w światach D&D, czyli sztuczkach pozwalających udawać magię objawień ;) Co prawda jest to klasa stworzona dla pewnego BNa w mojej kampanii, ale pomyślałem że można by wrzucić. Przy okazji mam nadzieję z balansować ją względem innych, bo aktualnie jest to bardziej spisany pomysł niż coś, co można dopuścić do gry. Chętnie poczytam tutaj uwagi i sugestie na temat nw. klasy. Przy okazji mile widzane są sugestie na wersję dla zaklinaczy, jak na razie klasa jest zrobiona z myślą o czarodzieju, a to jednak spora różnica w zapamiętywaniu (np. koszty zapisania zaklęć)

Fałszywy kapłan
Niektórzy uważają zaklęcia kapłańskie jedynie za czarodziejskie sztuczki. Oczywiście nie mają racji, ale niestety, nie do końca. Nieliczni z pośród posługujących się magią wtajemniczeń wpadają na trop. Na trop zmian w
splocie, jakie powoduje magia objawień. Większość z nich najzwyczajniej w świecie przyjmuje tą wiedzę i nie zajmuje się nią głębiej. Jednak reszta
zaczyna badania, oczywiście większość z nich zatrzymuje się na badaniach teoretycznych. Niektórzy jednak rozpoczynają używanie magii imitującej magię objawień. Z niewiadomych powodów, koniecznym warunkiem, aby rzucać zaklęcia o efektach objawień konieczna jest wiara. Jako, że żaden bóg nie udostępni swojej mocy osobie nie wierzącej całkowicie szczerze, magom takim pozostaje jedno: ścieżka fałszywego kapłana. Ci bluźniercy zaczynają "czcić" jakąś, zazwyczaj wymyśloną przez siebie siłę. Dzięki temu udaje im się oszukać boskie prawa i są w stanie używać zaklęć o efektach identycznych jak modlitwy.
Fałszywymi kapłanami najczęściej zostają czarodzieje, którym najłatwiej jest spełnić wymagania tej klasy, zaklinacze bardzo wiele zyskują, dzięki uzyskaniu tej klasy, jednak wymagania są dla nich trudniejsze do osiągnięcia. Nieliczni bardowie czy skrytobójcy mogą się zdecydować na tą ścieżkę, jednak ich korzyści są marginalne.

Wymagania:
Umiejętności:
Wiedza (religia) 7
Wiedza (tajemna) 7
Czarostwo 5
Blefowanie 3
Występy (krasomówstwo) 1
Czary:
Zdolność rzucania zaklęć wtajemniczeń z 2 poziomu, w tym co najmniej 4 iluzji lub zaklęć z efektem wpływającym na umysł
Atuty:
2 dowolne atuty metamagiczne
Specjalne:
Brak bóstwa opiekuńczego
Charakter:
Dowolny nie-praworządny

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe maga pokoju (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Blefowanie (Cha), Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (Int), Wiedza (wszystkie) (Int), Wyczucie pobudek (Rzt)
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Int.
Kość wytrzymałości: k6
Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Fałszywy kapłan zyskuje biegłość w lekkich zbrojach i tarczach, musi też wybrać broń żołnierską, jako ulubioną broń swojego bóstwa, w tej broni zyskuje biegłość.
Czary na dzień: Co każdy poziom w tej klasie prestiżowej fałszywy kapłan zyskuje zaklęcia tak, jakby awansował na kolejny poziom klasy pozwalającej rzucać czary wtajemniczeń, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie, z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Oznacza to w zasadzie tyle, iż postać dodaje poziom fałszywego kapłana do poziomu klasy pozwalającej rzucać czary wtajemniczeń, a następnie ustala liczbę zaklęć na dzień, znanych zaklęć oraz poziom czarującego.
Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć wtajemniczeń, zanim został fałszywym kapłanem, musi zadecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary na dzień.

<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="1"><TR ALIGN="CENTER"><b><TD>
POZIOM</TD><TD>
BPA</TD><TD>
Wytrwałość</TD><TD>
Refleks</TD><TD>
Wola</TD><TD>
SPECJALNE</TD><TD>
CZARY</TD></b></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD>
Zaklęcia objawień, Skomplikowane komponenty, Ignorowanie niepowodzenia 5% </TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD>Kilka sztuczek, Ignorowanie niepowodzenia 10%
</TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
Zdolności przywódcze, Odpędzanie nieumarłych </TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
Przekonująca ewangelia, Ignorowanie niepowodzenia 15%</TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
Domeny, Święty symbol</TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
Potęga wiernych, Ignorowanie niepowodzenia 20%</TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
Niebiański/czarci chowaniec, Biegłość w śgreennim pancerzu </TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
8</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
ignorowanie niepowodzenia 25%</TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
9</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
Cud</TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
10</TD><TD>
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD>
Prawdziwy bóg, Sługa prawdziwego boga, Ignorowanie niepowodzenia 30% </TD><TD>
Poziom obecnej klasy +1</TD></TR></TABLE>

Zaklęcia objawień - Fałszywy kapłan zaczyna zgłębiać wiedzę, pozwalającą mu na imitowanie zaklęć objawień, w związku z tym musi wymyślić sobie nieistniejącego boga i zacząć oddawać mu cześć. Od tej pory jego lista zaklęć zmienia się na listę kapłana, nie może więcej poznawać zaklęć wtajemniczeń (w żaden sposób), ani używać przedmiotów magicznych zawierających zaklęcia, których nie poznał wcześniej. Nowe zaklęcia zdobywa zgodnie z zasadami poprzedniej klasy czarującej, co poziom musi też wykreślić jedno zaklęcie wtajemniczeń z księgi czarów, w zamian zyskując zaklęcie objawień tego samego poziomu (za darmo). Jego zaklęcia wciąż są czarami wtajemniczeń, jedynie ich efekty są tożsame z zaklęciami objawień. W związku z tym każda próba rozpoznania i rozproszenia zaklęć obarczona jest karą -2
Skomplikowane komponenty - wiele zaklęć objawień wymaga użycia kondensatora objawień, fałszywy kapłan nie posiada takiego kondensatora i w związku z tym, dla każdego zaklęcia musi znaleść odpowiednie komponenty. Wymaga to trwających 2 godziny badań, po których wykonuje test czarostwa (ST 20+poziom czaru), może też prowadzić badania "w wolnym czasie" jednak wtedy zajmuje mu to cały tydzień na test. Do szybkich badań potrzebne jest spokojne miejsce (jak do przygotowywania czarów), natomiast przy powolnych badaniach fk musi mieć możliwość na choćby chwilę prób dziennie (jeśli przez cały dzień ma założone więzy pokoju, bierze udział w bitwie lub innej absorbującej czynności to w danym dniu nie może prowadzić badań). Test można ponawiać, nawet w następujących po sobie godzinach. Zaklęcia rzucane z użyciem zastępczych komponentów są też słabsze, poziom czarującego spada o 1, a ewentualnie wymagane testy koncentracji mają karę -2.
Ignorowanie niepowodzenia - Fałszywi kapłani uczą się używania pancerzy, aby jeszcze lepiej imitować prawdziwe sługi bóstw. Ryzyko niepowodzenia zaklęć zmniejsza się o 5% na pierwszym i wzrasta o kolejne 5% na każdym parzystym poziomie.
Kilka sztuczek - Fałszywy kapłan opanował podstawy magii objawionej, zdobywa wiedzę jak zapisać wszystkie prośby oraz 3+mod. z Rzt czarów 1 poziomowych. Wciąż musi normalnie opłacić koszt zapisania zaklęć.
Zdolności przywódcze - Fałszywy kapłan zyskuje atut zdolności przywódcze.
Odpędzanie nieumarłych - Kapłan uczy się jak używać pozytywnej/negatywnej energii, aby odpędzać/karcić nieumarłych. Robi to jak kapłan na poziomie tej klasy prestiżowej-3, może jednak przeznaczyć dowolne zaklęcie, aby wzmocnić ten efekt, efektywny poziom odpędzania wzrasta o 1 na poziom poświęconego zaklęcia. Odpędzania można użyć 2+mod z Rzt razy dziennie.
Przekonująca ewangelia[b] - Za każdym razem gdy fałszywy kapłan przekonuje kogoś do swojej wiary, wszystkie jego testy dyplomacj, blefowania i zastraszania otrzymują premię +8
[b]Domeny
- Fałszywy kapłan wybiera dwie domeny, pasujące do jego bóstwa, od tej pory zaklęcia wchodzące w ich skład wliczają się do jego listy zaklęć klasowych. Fk nie otrzymuje korzyści wynikających z domen. Otrzymuje również premiową komórkę z każdego poziomu, może w niej zapamiętać jedynie jedno z zaklęć domenowych.
Święty symbol - Znak, który Fk wybrał jako święty symbol swego bóstwa naprawdę nabiera mocy, od tej pory może być używany jako komponent objawiony (pozwala ominąć zasadę "Skomplikowane komponenty") oraz ma pozostałe właściwości świętych symboli (np. wampiry nie będą w stanie się do niego zbliżyć).
Potęga wiernych - "Bóstwo" fałszywego kapłana zaczyna zyskiwać moc dzięki wierze w nie, fk zyskuje premiowe komórki na czary, może uzyskać w sumie tyle komórek ile setek wiernych pozyskał (czary 0 poziomu liczą się jako pół). Na przykład kapłan, który przekonał 500 osób do swojej wiary otrzymuje pięć poziomów premiowych, może wybrać jedną 5-poziomową komórkę lub 2 2-poziomowe oraz 2 0-poziomowe. Ilość premiowych komórek nie może przekroczyć 10.
Niebiański/czarci chowaniec - na 7 poziomie chowaniec fałszywego kapłana staje się istotą o szablonie odpowiednim do jego charakteru.
Biegłość w śgreennim pancerzu - na 7 poziomie, fk kontynuuje próby upodobnienia się do prawdziwych kapłanów, poprzez długie ćwiczenia uzyskał biegłość w śgreennich pancerzach. Jeśli fałszywy kapłan posiada już biegłość w śgreennim pancerzu, uzyskuje biegłość w ciężkich pancerzach. Jeśli posiada również ten atut, jego zdolność ignorowania niepowodzenia wzrasta o 10%. Powyższy efekt może również uzyskać wykupując atut (wymagana biegłość w ciężkich pancerzach).
Cud - ta zdolność ma dwa zastosowania. Można jej użyć, aby dodatkowo wykorzystać komórki zapewniane przez wiernych do rzucenia dowolnego zaklęcia znanego fk bez wykorzystania limitu. Takie użycie tej zdolności powoduje dezaktywowanie się zdolności potęga wiernych i cud na tydzień. Przykładowo: fk zużył już wszystkie swoje czary (łącznie z komórkami premiowymi), używa tej zdolności, aby rzucić dodatkowe leczenie śgreennich ran, pomimo że nie ma go zapamiętanego. Po rzuceniu zaklęcia nie jest w stanie wykorzystywać zdolności "Cud" i "Potęga wiernych" przez najbliższy tydzień. Drugie zastosowanie tej zdolności można wykorzystać raz dziennie, pozwala imitować boską interwencję (efekt analogiczny do zaklęcia Zaprogramowany obraz na poziomie czarującego równym poziomowi postaci fałszywego kapłana, efekt musi jednak sprawiać wrażenie boskiej interwencji. [decyzja mg]) lub rzucić sugestię na istoty o sumie KW nie przekraczającej poziomu postaci fałszywego kapłana.
Prawdziwy bóg - na 10 poziomie fałszywy kapłan może uzyskać moc prawie identyczną z kapłańską musi jednak naprawdę wyznawać jakąś istotę poza-planarną. Istota ta musi posiadać potężne zdolności magiczne (lammasu, glabrezu, ifryt) i przyjąć miano bóstwa fałszywego kapłana, musi również mieć poziom(kw) wyższy od swojego kapłana. Korzyści otrzymują zarówno kapłan, jak i wybrana przez niego istota.
Przybysz otrzymuje korzyści ze zdolności potęga wiernych, jednak nie otrzymuje komórek premiowych, a premiowe kości wytrzymałości (i wszystkie związane z nimi korzyści), zdolność ta nie jest przerywana przez użycie "cudu". Premiowe kw nie są ograniczone.
Korzyści dla kapłana są następujące:
-Otrzymuje premiowe komórki z każdego poziomu, może w nich zapamiętać jedynie jeden z czarów domenowych. Zdolność potęga wiernych nie zapewnia już premiowych komórek. Premia ta kumuluje się z wcześniej uzyskanymi komórkami domenowymi (teraz fk posiada 2 komórki domenowe)
-Otrzymuje normalne premie za wybrane domeny (atuty, traktowanie umiejętności jako klasowe itp.)
-Zaklęcia domenowe rzuca z ST większym o 1 (niezależnie, czy wykorzystuje do tego komórkę domenową, czy zwykłą)
-Z jego księgi zaklęć znikają wszystkie pozostałe zaklęcia wtajemniczeń, zostają jednak za darmo zastąpione przez wybrane zaklęcia objawień z tych samych poziomów.
-Otrzymuje atut "mistrzostwo w czarach", oprócz normalnie przysługujących mu zaklęć atut wpływa również na wszystkie zaklęcia domenowe. Żeby użyć tego atutu musi ustalić określoną porę modlitwy (analogicznie do zwykłego kapłana)

Istota, która zostanie "bogiem" musi zgodzić się na taki układ, sposób uzyskania zgody może być dowolny (cyrograf, dyplomacja itd. itp.)
Sługa prawdziwego boga - Chowaniec fałszywego kapłana może zamienić się w sługę jego bóstwa, otrzymuje zdolność czaropodobną "Zmiana kształtu", jednak jedyną możliwą formą jest Astralny Deva (w przypadku złego kapłana, deva posiada cechy demoniczne, takie jak nietoperze skrzydła, rogi itp.). W postaci tej może pozostawać przez 10 minut dziennie (każde użycie liczy się jako co najmniej 2 minuty). Zdolność posiada poziom czarującego równy poziomowi czarującego fałszywego kapłana. Deva nie posiada żadnego wyposażenia i trzeba mu je zapewnić w normalny sposób przy zmianie formy z powrotem na zwierzęcą wyposażenie wtapia się w ciało.


Ostatnio zmieniony przez Aramil_S dnia Czw 21:33, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:17, 25 Lut 2010    Temat postu:

Brak kostki wytrzymałości.
Moim zdaniem klasa jest za słaba - traci zdolności czarodzieja na rzecz słabszej wersji kapłana. Nie lepiej już wskoczyć na kapłana ur (ur-priest) i złamać go z mistycznym teurgiem? Można wyciągnąć 9 krąg czarów kapłana i czarodzieja (niestety, kapłan ur ma bardzo mało czarów na dzień).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:40, 25 Lut 2010    Temat postu:

Co nie zmienia faktu, że Ur-kaplan jest zwyczajnie za silny. Za 10 poziomów zyskuje 9 krąg magii.
Btw. Teurg też jest za silny.

A teraz na temat.
Idea bardzo fajna, ale przydałoby się to jakoś wzmocnić.
Podoba mi się ten fałszywy kapłan, ale mechanicznie ssie.

Moja propozycja:
Zrób mu osobną listę zaklęć zależnych od poziomu zamiast "Poziom obecnej klasy +1" Będzie lepsze. Niech tak podskakuje powiedzmy do 6, lub 5 poziomu magii objawień i wciąż otrzymuje co 2 lub 3 poziomy +1 do poziomu czarującego (magia wtajemniczeń),

Niech do czarów wtajemniczeń ma redukowaną sznasę na NCW o 5% na poziom, a czary objawień bez szans

Zmodyfikuj "biegłość w średnich pancerzach", aby w przypadku posiadania tego atutu dostawał biegłość w ciężkich pancerzach

Przeniósłbym czarci/niebiański chowaniec na wcześniejszy poziom i na późniejszym dał półczarci/półniebiański co by nakładało szablon półczarta/półniebianina
Rozwiń zdolność "Prawdziwy bóg", jest badzo ciekawa i warto poświęcić jej czas
Dodałbym że istota otrzymuje boską rangę 0 jeśli ma już conajmniej 1000wyznawców, oraz możliwość uczynienia z FK wybrańca tego bóstwa.
Powinno się to wiązać z premiami i karami (aby uniknąć przypaku).
Można np. zrobić, że traci poziomy magii wtajemniczeń wynikające z tej klasy, ponadto wszystkie czary wtajemniczeń mają ST mniejszy o 1, za to czary objawień większy o 1.
Do tego jakieś niewielkie premie do atrybutów (dziedziczne) typu +2do rzt i 2 do dowolnego innego, ponadto jakieś ciekawe zdolności, lub zdolność. Np. gdyby wziąć na boga nocnego pełzacza mógłaby to być polimorfia w dużą wersję tej istoty co nie daje wielkich możliwości, ale pozwala się kopać. Od ifryta mógły dostawać jakoś idziwnioną wersję ognistej tarczy itd.

Przydałoby się też zrobić coś z poziomem czarującego kapłana. Ja bym proponował poziom klasy prestiżowej +1/2poziomu magii wtajemniczeń

PS
Dodaj więcj akapitów i pogrubień, ciężko znaleźć poszczególne umiejętności kiedy nie czyta się wszystkiego pokolei


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 12:44, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:21, 25 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
notabene. Teurg też jest za silny.

Teurg wcale nie jest za silny. Ma kostkę k4 i 1/2 BAB (nie każda klasa z magią objawień ma boską moc). A najsilniejszą cechą kapłana, poza divine metamagic są właśnie czary wzmacniające i leczące. Ale kapłan 3/czarodziej 5/MT 10 wyrabia 8 krąg kapłana i 9 krąg maga. Na pierwszy rzut oka nie ma żadnych wad, prawda? Ale traci możliwości rozwoju swojej magii wtajeczniczeń - nie ma jak złamać się z np. czerwonym czarodziejem, inkatarem czy inną mocną klasą. Albo nawet mistycznym sztukmistrzem - łotrzyk 1/skrytobójca 1/czarodziej 8/mistyczny sztukmistrz 10 i mamy 7k6 ukradowego ataku, tracąc tylko komórki na czary, które zyskuje czarodziej między 18, a 20 poziomem (utratę PC zrekompensujemy sobie autem wprawny czarujący). A w razie czego możemy rzucić transformację maga, która da nam pełno BAB na poziomie 20.
Ur kapłan nie jest bardzo przegięty, gdy jest klasą rozwijaną do 10 poziomu. Balans zaczyna się sypać, gdy ktoś złamie go z klasą, która daje progres czarów dwóm, albo trzem klasom.
----
Niestety, nie widzę metody zrobienia z tej klasy czegoś, co zapewniłoby mu rozsądną siłę magii, nie będąc kalką ur-kapłana. Hmm, chyba że dać własną listę czarów objawień do 6 poziomu i rozwój czarów wtajemniczeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:50, 25 Lut 2010    Temat postu:

Pogrubienie nazw zdolności by zdecydowanie zwiększyło czytelność.

Tauerg i tak jest do 3.5. To, czy jest za silny zależy od tego, gdzie stawia się poprzeczkę. Dla mnie jest za silny - jak ktoś wrzuca wszystkie prestiżówki jak leci, to silniejsze się zapewne znajdą. Dyskusja w odpowiednim temacie.

Klasy mają 2, 4, 6 lub 8 punktów umiejętności na poziom.

Zaklęcia objawień - ta zdolność jest bez sensu tak długo, jak się jej nie wytłumaczy. Czemu spadają jego umiejętności we władaniu magia wtajemniczeń?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 14:51, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramil_S
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:44, 25 Lut 2010    Temat postu:

Dodałem kw.
Ta klasa ma być właśnie czarodziejem, który oszukał prawa pozwalające jedynie kapłanom rzucać zaklęcia objawień, więc jako cenę za to ustaliłem stopniową utratę rzucania zaklęć wtajemniczeń. Ur-kapłan czy teurg odpadają w związku z tym ;)

Poprawiłem przejrzystość zapisu, pogrubione nazwy, czerwonym kolorem zaznaczone zmiany.

Zastanawiam się nad daniem mu 2-3 atutów premiowych, w końcu żeby rzucać czary objawione prowadzi intensywne badania nad magią. Atuty raczej na początkowych poziomach, żeby nieco go wzmocnić "w międzyczasie".
Zdolność chowańca nie jest przegięta? Na 15 poziomie dostaje, co prawda odartą ze zdolności czaropodobnych i otumanienia, ale jednak istotę o SW 14.


Ostatnio zmieniony przez Aramil_S dnia Czw 16:45, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:22, 25 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
d tej pory jego lista zaklęć zmienia się na listę kapłana, nie może więcej poznawać zaklęć wtajemniczeń (w żaden sposób), ani używać przedmiotów magicznych zawierających zaklęcia, których nie poznał wcześniej. Nowe zaklęcia zdobywa zgodnie z zasadami poprzedniej klasy czarującej, co poziom musi też wykreślić jedno zaklęcie wtajemniczeń z księgi czarów, w zamian zyskując zaklęcie objawień tego samego poziomu (za darmo).

Pytam o uzasadnienie fabularne. Czemu nie może używać? Czemu musi wykreślić? Czemu ma mu to coś zmieniać? Nigdzie nie widzę uzasadnienia.
Na razie jest to dla mnie tak samo logiczne, jak ustalenie, że barbarzyńca potrafiący czytać traci zdolności klasowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramil_S
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:32, 25 Lut 2010    Temat postu:

W ZK:OŚ jest zapis, że mocy kapłańskich nie można uzyskać bez udziału bóstw. W związku z tym uznałem, że uzyskanie ich jako czarodziej będzie możliwe tylko pod warunkiem trudnych i wymagających wielu poświęceń badaniach.
Jak ze z balansowaniem, daje radę, dorzucić atuty, czy w ogóle coś mocno miesza (np. taka deva Razz ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:37, 25 Lut 2010    Temat postu:

Nadal tego nie wytłumaczyłeś. Badania implikują nie nabywanie nowych mocy, ja zaś pytam o to, czemu ta postać ma tracić już posiadane?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramil_S
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:48, 25 Lut 2010    Temat postu:

Ponieważ jeśli tego nie zrobi to zwraca uwagę jako czarodziej wtajemniczeń, przeszkadza to w badaniach i skutkuje ryzykiem wizyty "sił porządkowych" od Helma czy innego Tyr'a ;) Zasadniczo mógłbym zrezygnować ze skreślania zaklęć wtajemniczeń, ale wtedy przydał by się jakiś system karający ich używanie (jak wyżej, objawienia stają się trudniejsze oraz zwiększa się ryzyko zainteresowanie jakiejś boskiej potęgi)
Przede wszystkim ta klasa oznacza powolną przemianę z maga w "trochę innego" kapłana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:07, 03 Mar 2010    Temat postu:

To znaczy, że nie warto tej klasy brać.

słaby bazowy atak + KWk4 + 2 punkty umiejętności + atuty + chowaniec + czary czarodzieja (z możliwością nieudania się ze względu na pancerz)
równa się (mniej więcej)
średni bazowy atak + KWk8 + 4 punkty umiejętności + odegnianie + domeny + czary kapłana (bez tej możliwości)

Ty robisz kogoś o słabym ataku, słabszym odpędzeniu, domenach, czarach kapłana z możliwością niepowodzenia.
Klasa słabiutka.
Nie warto jej brać.


A teraz zdementuję Twój argument;]
Kto mówi, że kapłani nie mogą przejść studiów magicznych?
Jest kilka BNów będących mieszanką kapłan/czarodziej:)

Poza tym sądzisz, że taki Tyr by nie zauważył, że koleś oddaje cześć komuś kogo nie ma? (już przyjmując, że w ogóle się nim zainteresuje)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin