Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Łowca nieumarłych
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:55, 13 Lut 2008    Temat postu: [3.0] Łowca nieumarłych

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Czw 16:02, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 7:01, 14 Lut 2008    Temat postu:

Nie napisałeś biegłości w broni i kości wytrzymałości.

Cytat:
Gdy Bóg się od niego odwróci traci wszystkie zdolności nadnaturalne oraz pośmiertną łaskę.

Czy bóstwo się od niego odwróci, gdy zmieni charakter. Jeśli tak to nie może być złych łowców, jak to potem piszesz.

Cytat:
Atuty: Tropienie, Potężny atak, Wielka wytrwałość

Nie przesadzajmy z atutami. Moim zdaniem lepiej zrobić wymóg na większą bazową premię do ataku lub dodać wymagane rangi w jakiejś umiejętności.

Cytat:
Ponadto Łowca jest odporny na wszystkie zdolności nadzwyczajne nieumarłych

Moim zdaniem to za mocne.

Ogólnie klasa fajna, dorób opis i nieco popraw i będzie super. Można też przerobić tropiciela i zrobic tego klasę podstawową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:05, 14 Lut 2008    Temat postu:

Biegłości poprawione.

Nie mam pomysłu jakie umiejętności do wymagań. Tropienie na 100% zostanie, bo bardzo pasuje do łowcy. Reszte wziąłem jako wypełniacze.

Co do odporności na wszystkie zdolności nadzwyczajne:
Pamiętajmy, że w przeciętnej kampanii nieumarłych nie ma aż tak dużo. Łowca zyskuje plusy tylko i wyłącznie przeciw temu typowi stworzeń, a w walce z innymi jest gorszy od niemal wszystkich innych klas prestiżowych. Bez tej umiejętności prawdopodobnie byłby za słaby.
Ale sam już pewien nie jestem. Prosiłbym kogoś jeszcze o wypowiedzenie się.

Ach, jeszcze charakter.
Wcale nie. Praworządny zły łowca może wyznawać Praworządnego neutralnego Boga. Może być jeden stopień różnicy między charakterem Bóstwa a postaci.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Czw 12:09, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:05, 16 Lut 2008    Temat postu:

W wymaganiach specjalnych powinno być "pokutę", choć całość opisu, co się dzieje jaks ię bóstwo odwróci powinno być zawarte w akapicie "Byli Łowcy Umarłych".
Do wymagań proponuję dodać żelazną wolę i, jeżeli pasuje Ci do konceptu, ulubionego wroga (nieumarli). Ponad to sądzę, iż można dopisać takie wymaganie proste do spełnienia: Postać musiała samodzielnie zniszczyć nieumarłego.

Wiedza(zw): Przedstawiciel tej klasy prestiżowej wie wszystko o stworzeniach, na które poluje. Potrafi bezbłędnie nazwać nieumarłego, oraz określić jego charakterystyczne cechy.
Proponuję: Postać otrzymuję premię do wiedzy równą jego poziomowi w tej klasie prestiżowej wykonywanej w celu zdobycia inoformacji o nazwie i cechach nieumarłych (lub coś, co znaczy mniej więcej to samo). Nie specjalnie pasuje mi to "wie wszystko".
Specjalizacja w broni: Proponuje inaczej nazwać i dać automatycznie.

"zdwojony poziom" raczej podwojony poziom, a zdwojowny wysiłek.

Odcięcie kończyny: Moim zdaniem należy tu zwrócić uwagę na dwie rzeczy: Różnny rozmiar nieumarłych i różny przedział/mnożnik broni. Ponad to, boję się, że to trochę dobre (ponieważ na wyższym poziomie można wpakowac w kogoś dobrych kilka krytyków, a on wciąż żyje. Tak zrobisz z nieumarłego kadłubka kilkoma ciosami przy atucie i ostrości z sejmitarem).

Cytat:
Nakładanie rąk(zn): Łowca, niezależnie od charakteru, uczy się wykorzystywać pozytywną energię. Dzięki niej może leczyć dziennie liczbę PW równą potrojonemu poziomowi w tej klasie. Moc tę może przenosić przez oręż, więc atakując nieumarłego może „wyleczyć” go, zadając mu tym samym obrażenia.

Potrojenie to moim zdaniem za dużo. Powinno być jak u paladyna według mnie, zaś broń powinna przenosic połowę tego.

Cytat:
Poprawiona odporność(zn): Premie podane przy odporności rosną do +4. Ponadto Łowca jest odporny na wszystkie zdolności nadzwyczajne nieumarłych.

Też uważam, że za silne. Lepiej dawać mu odporności na konkretne rzeczy (jak np. wysączenia, dominacje)

Ponad to może zyskać np. moc widmowego oręża, czy lepsze władanie osikowym kołkiem.
Ciekawym aspektem mogłoby być danie mu czaru "poświęcenie wody" i zdolnosci tworzenia jej jako efekt krótkotrwały, ale tanio /za darmo. Na wyższym poziomie dzban z wądą święconą wciąż mógłby odnieść ciekawy efekt.
Niszczenie, jak pamiętam, działa tylko na broń miażdżoną. Jeżeli tak, to rozszerz może je również na ciętą i kłutą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:10, 17 Lut 2008    Temat postu:

1. Czy ta klasa posiada jakiekolwiek umiejętności?
2. Co do leczenia to Kamulec ma rację. Lepiej uzależnić to od jakiś modyfikatorów. Zaś broń mogłaby to przenosić, jednak wymagana jest wcześniejsza akcja standardowa na nasączenie.
3. Odcinanie kończyn to przesada. Jednak zastanawiam się czy jest możliwość wykonania krytyku na nieumarłym? Dodatkowe kości to dodatkowe obrażenia wynikające ze zranienia organów witalnych. Jednak co sądzicie, jakby w przypadku ataku krytycznego następowała po prostu maksymalizacja bazowych obrażeń? Czyli, przykładowy nieumarły, zamiast otrzymać standardowo 1k8+3 z miecza, przy "krytyku" otrzymałby automatycznie 11 pkt ran?
4. Zastanawia mnie czemu nie dałeś tej klasie żadnych czarów? Wydaje mi się, że mógłby posiadać ich kilka i nie spowodowałoby to niezrównoważenia klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:31, 17 Lut 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:
W wymaganiach specjalnych powinno być "pokutę", choć całość opisu, co się dzieje jaks ię bóstwo odwróci powinno być zawarte w akapicie "Byli Łowcy Umarłych".

Poprawione
Kamulec napisał:

Do wymagań proponuję dodać żelazną wolę i, jeżeli pasuje Ci do konceptu, ulubionego wroga (nieumarli). Ponad to sądzę, iż można dopisać takie wymaganie proste do spełnienia: Postać musiała samodzielnie zniszczyć nieumarłego.

Początkowo nie chciałem zmuszać postaci do bycia tropicielem, ale po zastanowieniu jest to dobre wymaganie.
Kamulec napisał:

Proponuję: Postać otrzymuję premię do wiedzy równą jego poziomowi w tej klasie prestiżowej wykonywanej w celu zdobycia inoformacji o nazwie i cechach nieumarłych (lub coś, co znaczy mniej więcej to samo). Nie specjalnie pasuje mi to "wie wszystko".

Poprawiłem to na troche inny sposób, niż Twój, ale też z testem.
Kamulec napisał:

Specjalizacja w broni: Proponuje inaczej nazwać i dać automatycznie.

Tak, to dobry pomysł. W przeciwnym wypadku nikt by się na to nie zdecydował.
Cytat:

"zdwojony poziom" raczej podwojony poziom, a zdwojowny wysiłek.

Wydaje mi się, że "zdwojony" też jest poprawnie, ale zmieniłem.
Kamulec napisał:

Odcięcie kończyny: Moim zdaniem należy tu zwrócić uwagę na dwie rzeczy: Różnny rozmiar nieumarłych i różny przedział/mnożnik broni. Ponad to, boję się, że to trochę dobre (ponieważ na wyższym poziomie można wpakowac w kogoś dobrych kilka krytyków, a on wciąż żyje. Tak zrobisz z nieumarłego kadłubka kilkoma ciosami przy atucie i ostrości z sejmitarem).

Ograniczyłem zdolność do nieumarłych o rozmiarze maksymalnie jedną kategorię większych.
W związku z Waszymi uwagami zaczynam się zastanawiać, czy nie zrobić rzutu obronnego.

Kamulec napisał:

Potrojenie to moim zdaniem za dużo. Powinno być jak u paladyna według mnie, zaś broń powinna przenosic połowę tego.

Poprawiłem na potrojony modyfikator z charyzmy.

Co do poprawionej odporności będę się musiał zastanowić jak to zmienić.

Kamulec napisał:

Niszczenie, jak pamiętam, działa tylko na broń miażdżoną. Jeżeli tak, to rozszerz może je również na ciętą i kłutą.

Musiałeś nie zauważyć tego:
Cytat:
niezależnie od tego, czy jest to broń miażdżona, tnąca czy kłująca


Zgodnie z Twoimi wskazówkami dodałem poświęcenie wody. Skąd pochodzi moc widmowego oręża?

Co do uwag Boskiego:
1) Zupełnie zapomniałem, już dodane.
2) Nie widzę potrzeby ograniczać mocy przenoszonej przez broń. Jest wiele klas prestiżowych o podobnych zdolnościach, które nie mają takiego ograniczenia.
3) Twój pomysł jest dobry, ale trochę uparłem się na to odcinanie kończyn. W związku z Waszymi uwagami zaczynam się zastanawiać, czy nie zrobić rzutu obronnego.
4) W początkowej koncepcji nie chciałem uzależniać tej klasy od Boga, a czary wtajemniczeń mi nie pasowały, dlatego nie dałem jej czarów. Jeżeli po wszystkich poprawkach będzie za słaba, to dodam jej słabą magię.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Nie 13:31, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:19, 17 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
Gdy pierwszy raz spotyka jakiś rodzaj ożywieńca, może wykonać test wiedzy tajemnej (do której dodaje swój poziom; może stosować nawet jako niewyszkolony) o ST 15.

Sądzę, iż ST nie powinno być stałe. Moim zdaniem (po zastosowaniu odpowiednich modyfikatorów, na logikę) zasady w tym względzie z SRD 3.5: Test wiedzy (religia) o ST 10+KW jest dobrym pomysłem. Dlatego osobiście radzę dać premię.

Cytat:
Skąd pochodzi moc widmowego oręża?

Wydaje mi się, że PMP do 3.0. Ponad to jets rozpisana tutaj:
SRD 3.5 napisał:
Widmowość: Widmowy oręż zadaje normalne obrażenia stworzeniom bezcielesnym, niezależnie od posiadanej premii (gdy śmiałek posługuje się taką bronią, nie należy brać pod uwagę typowej dla istoty bezcielesnych szansy 50% na uniknięcie obrażeń). Ponadto istoty bezcielesne mogą bez ograniczeń widmowy oręż podnieść, poruszyć nim, a nawet go przenieść. Zjawa, która się zamanifestuje, może za pomocą tej broni ranić cielesnych przeciwników. W zasadzie widmowy oręż można uznawać za „cielesny” lub „bezcielesny” – w zależności od tego, co jest korzystniejsze dla posługującej się nim osoby.
Umiarkowane przywoływanie; PC 9; Stworzenie magicznej broni i pancerza, zamiana planów; Cena: premia +1.


Cytat:
W początkowej koncepcji nie chciałem uzależniać tej klasy od Boga, a czary wtajemniczeń mi nie pasowały, dlatego nie dałem jej czarów. Jeżeli po wszystkich poprawkach będzie za słaba, to dodam jej słabą magię.

W D&D można czerpać moc objawioną z idei, nie tylko od boga. W przypadku Zapomnianych Krain i tak 99,9% postaci kogoś wyznaje.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 14:21, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:43, 22 Lut 2008    Temat postu:

Dodałem RO na odcięcie kończyn.

Zmieniłem ST Wiedzy na 10+KW, ale zostawiłem wiedzę tajemną, religia mi tu nie pasuje.

Zmieniłem atrybut kluczowy do zdolności łowcy z Charyzmy na Roztropność.

Dodałem możliwość rzucania czarów.

Dodałem tez moc widmowego oręża.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Pią 17:44, 22 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:34, 24 Lut 2008    Temat postu:

Część opisowa:
Cytat:
Wszyscy z nich nienawidzą przywołanych z powrotem na ten świat za pomocą magii nekromancji.
Proponuje wyciąć wyraz "magii" będzie lepiej brzmiało (zresztą nieraz są to nekromantyczne, boskie moce i to tylko pośrednio magia można nazwać).
Cytat:
Łowcy zazwyczaj podróżują samotnie, lub z innymi poszukiwaczami przygód.

Proponuję wyciąć, albo dopisać jak częściej, w jakich okolicznościach itp. Można to jakoś połączyć z kolejnym zdaniem.

Odstępują - powinno być ustępują
Cytat:
Znane są także niewielkie grupki łowców nieumarłych. W przynależności do takiej małej organizacji nie ma znaczenia Bóstwo któremu się oddaje cześć, liczy się wspólny cel, tępienie nieumarłych.
Przedstawiciel tej klasy prestiżowej musi być powiązany ze swoim Bóstwem, w końcu to ono daje mu część mocy, ale mimo to nie walczy w imieniu swego Boga tak jak kapłan.

o też można przeredagować, bo nie brzmi najlepiej.

Wymagania: Proponuję dodać wielką wytrwałość

Umiejętności klasowe: Proponuję dodać wspinaczkę, zabrać nasłuchiwanie (nieumarli nie za często wydają dźwięki, w końcu nie muszą się poruszać, oddychać itd.)

Cytat:
Wiedza(zw): Przedstawiciel tej klasy prestiżowej ma rozległą wiedzę na temat nieumarłych. Gdy pierwszy raz spotyka jakiś rodzaj ożywieńca, może wykonać test wiedzy tajemnej (do której dodaje swój poziom; może stosować nawet jako niewyszkolony) o ST 10 + liczba KW umarlaka. Gdy mu się powiedzie, to znaczy że zna nazwę i najważniejsze cechy nieumarłego.

Może po prostu będzie dodawać swój poziom do testów wiedzy dotyczących cech nieumarłych?
Cytat:
Ugodzenie nieumarłego(zn): Raz dziennie na poziom w tej klasie prestiżowej Łowca może ugodzić nieumarłego. Podczas ataku dodaje podwojony poziom w tej klasie do trafień i obrażeń. Musi to zadeklarować przed rzutem na trafienie.

Za dobre. Skasuj ten fragment "do trafień" i może być. Porównaj z ugodzeniami innych klas i ew. potworów.
Cytat:
Pobłogosławienie wody(zn): Na 4 poziomie Łowca nieumarłych zyskuje zdolność analogiczną do czaru pobłogosławienie wody. Może jej użyć raz dziennie na poziom w tej klasie prestiżowej. Woda traci swoją świętą moc 24 godziny po pobłogosławieniu. Poziom czarującego wynosi 1.

Może za to skasować komponent? Jaki limit użyć?
Cytat:
Moc tę może przenosić przez oręż, więc atakując nieumarłego może „wyleczyć” go, zadając mu tym samym obrażenia.

Proponuję: Moc tę może przenosić przez oręż, lecz pozytywna energia rani, a nie leczy nieumarłych.
Ponad to brakuje informacji o czasie, jaki zabiera aktywowanie mocy.
Cytat:
Pośmiertna łaska(zw): Przedstawiciel tej klasy prestiżowej po śmierci zostaje chroniony przez swojego Boga.

Poprawnie będzie, jeżeli zamiast "zostaje" użyjesz "jest" bowiem wyraz ten poprzedza czasownik niedokonany.

Cytat:
Gdy Bóg odwróci się od owcy traci on wszystkie zdolności nadnaturalne oraz pośmiertną łaskę. Może jednak zyskać je z powrotem odbywając pokutę.
Jest to co prawda logiczne, ale w mechanice lepiej jak krowie na rowie. Brakuje informacji, że musi odzyskać łaskę boga, nawrócić się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:14, 24 Lut 2008    Temat postu:

Część opisową niedługo napiszę od nowa. Tę pisałem w pare minut, bez większego zastanowienia.

Do wymagań dodam wielką wytrwałość, zabiore żelazną wolę, tak faktycznie bardziej pasuje. Nie będzie obu, bo klasa prestiżowa jest za słaba jak na takie wymagania.

Umiejętności klasowe zmienione zgodnie ze wskazówkami.

Co do Wiedzy:
Problem w tym, że w PG nie jest jasno sprecyzowane jak się używa wiedzy w przypadku nieumarłych, sądzę więc, że napisanie tego w opisie klasy prestiżowej mającą plusy do takiej wiedzy jest na miejscu.

Ugodzenie nieumarłego zmienione zgodnie ze wskazówkami.

Komponent usunę. Limit jest napisany ("Może jej użyć raz dziennie na poziom w tej klasie prestiżowej").

Cytat:
Proponuję: Moc tę może przenosić przez oręż, lecz pozytywna energia rani, a nie leczy nieumarłych.
Ponad to brakuje informacji o czasie, jaki zabiera aktywowanie mocy.

Napisałem:
"Moc tę może przenosić przez oręż. Należy zauważyć, że pozytywna energia rani, a nie leczy nieumarłych."

Poprawiłem pośmiertną łaskę i uzupełniłem informację o Byłych Łowcach Nieumarłuch

Proszę jeszcze o przejżenie listy czarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:19, 24 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
. Nie będzie obu, bo klasa prestiżowa jest za słaba jak na takie wymagania.

W mym odczuciu jest raczej trochę za silna, a nie za słaba, choć mam wątpliwości (jak dopracujesz, to zrobię gruntowną analizę Smile )

Cytat:
Problem w tym, że w PG nie jest jasno sprecyzowane jak się używa wiedzy w przypadku nieumarłych, sądzę więc, że napisanie tego w opisie klasy prestiżowej mającą plusy do takiej wiedzy jest na miejscu.

Więc MP sam to ocenia. Takie sprecyzowanie narzuca pewne "zasady domowe". Ja osobiście wprowadzam dwa możliwe testy. Jeden z wiedzy (nieumarli) a drugi z wiedzy (religia). Tak więc uważam, że nie powinieneś tego precyzować. Własna klasa, to nie wprowadzanie wariantów zasad.

Odcięcie kończyny: Ogólnie ta zdolność mi nie odpowiada (w D&D inne postacie nie mają podobnych mocy i sądzę, że nie należy takiej dawać). Jeżeli zaś uważasz to, za dobry pomysł, to wciąż niedopracowaniem jest moim zdaniem to, iż łatwiej, niż oburęcznym toporem, jest odrąbać kończynę rapierem, co zawiera trzy błędy dotyczące:
- rozmiaru
- rodzaju obrażeń
- zagrożenia krytykiem i mnożnika


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 17:27, 24 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:11, 27 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
W mym odczuciu jest raczej trochę za silna, a nie za słaba, choć mam wątpliwości (jak dopracujesz, to zrobię gruntowną analizę )

Weź pod uwagę, że zdolności tej klasy ograniczają się tylko do Nieumarłych.

Przekonałeś mnie co do wiedzy.

Chcę zostawić odcięcie kończyn, ponieważ daje tej klasie właśnie coś niepowtarzalnego, co czyni, że nie jest to zlep zdolności podobnych do tej klasy. W moim mniemaniu każda prestiżówka powinna mieć coś niepowtarzalnego i charakterystycznego dla niej.
Masz jednak rację co do tych błędów, acz nie mam pomysłu jak rozwiązać zakres i mnożnik krytyka. Na reszte rzeczy mam rozwiązanie, jutro je poprawie.

Edycja: Zmienione, rozwiązany problem z mnożnikiem i zakresem krytyka, ale opis pisany pospiesznie i zostanie jeszcze poprawiony stylistycznie.
-----
Poprawiłem opis. Do tego zmieniłem poprawioną odporność, po namyśle też mi nie pasowała. Mam nadzieje, że to były jedne z ostatnich poprawek ;).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 10:01, 28 Lut 2008    Temat postu:

Klasa mi się bardzo podoba i uważam, że jest gotowa do wprowadzenia do gry. Za pozwoleniem autora wprowadzę ją do mojego świata. Mr. Green
Ponadto uważam, że można stworzyć na bazie tej klasy, np. łowcę smoków, łowcę bestii. Jednakże nieumarli są specyficzni, więc nawet pasuje. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:26, 28 Lut 2008    Temat postu:

Nie musisz raczej pytać, czy możesz ją wprowadzić do swojej gry. Oczywiście, że tak ;).

Nie zgodzę się z Tobą, czy można zrobić na jej podstawie łowcę innych potworów. Oczywiście, można użyć niektórych z tych zdolności, ale przede wszystkim: Inne potwory mają inne cechy (na pewno zwiększyłbym czanse na krytyka itp, a w przypadku nieumarłych nie mogłem, przykładów jest więcej), a po za tym nie jest ich taka sama ilość na świecie.
Przy okazji, część ze zdolności jest wzięta już z Łowcy Śmiertelnych (KPM).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:58, 28 Lut 2008    Temat postu:

Praca--->Ideał

Cytat:
Łowcy nieumarłych to wojownicy, którzy zdecydowali się na zwalczanie plugawych istot przywołanych z martwych za pomocą nekromancji. Nienawidzą tych istot, a dzięki swojemu wyszkoleniu i mocom dawanym im przez Bóstwo są idealnymi tropicielami i mordercami, jeżeli trzeba znaleźć lub pokonać nieumarłego.

- powtórzenie "istot", w ty miejscu mnie troszeczkę razi
- morderca: Nie można zamordować czegoś, co nie żyje, w tym nieumarłego.
Cytat:
dawanym im przez Bóstwo

- Zdanie wtrącone, brakuje przecinków.
Cytat:
więc częściej dołączają się

Nie podam reguły, lecz jak na mój gust bez "się"
- "Bóstwo" moim zdaniem powinno być z małej litery.

Cytat:
Znanych jest kilka grup łowców nieumarłych, które zakładane są zazwyczaj przemieszczają się, przyciągani plotkami o potężnych, nie lubianych nekromantach, na których dostają doskonale płatne zlecenie.

To zdanie przydałoby się przeredagować. Domyślam się, że nie przeczytałeś po napisaniu.
Cytat:
Przedstawiciele tej klasy prestiżowej są związani ze swoim Bóstwem

Myślę, iż po tym zdaniu powinna stać kropka. Ponad to w tym wypadku należy użyć liczby mnogiej z małej litery (ta zmiana będzie dotyczyć też drugiej części).

Cytat:
jak ta kapłana.

"ta" nie pasuje w tym miejscu.

Cytat:
Łowca nie walczy w imię Boga, tylko prowadzi wojnę z nieumarłym na własną rękę.

- Duża litera występuje przy monoteizmie.
- nieumarły w liczbie mnogiej powinien być

Poniżej wrzuciłes zdanie bardzo podobne, zapewne niechcący.

Odnośnie "odstępują" swe zdanie podtrzymuję.

Wiedza:
Cytat:
Do wszystkich rzutów na wiedzę dotyczącą umarlaków.

Trochę to zdanie za bardzo skróciłeś.

Pobłogosławienie wody: "nie musi spełnić komponentu materialnego." Ujmij to jakoś inaczej.

Odcięcie kończyny: Proponuję zmienić w ST poziom na 1/2 poziomu + modyfikator z siły (inaczej ST bardzo szybko rośnie, ponad to kieruje sie analogią). Uważam, że wpływ mnożnika jest za mały. Niestety nie wiem, jak to zmienić.

Cytat:
Odporności na czary nekromancji i czary stosowane przez umarlaka nie kumulują się

Po "Odporności" postaw ":", bowiem w przeciwnym wypadku oznacza to, iż czary umarlaka nie kumulują się z odpornością na nekromancję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:28, 29 Lut 2008    Temat postu:

Faktycznie wkradło się sporo błędów, ale już poprawiłem te przez Ciebie wymienione.
Cytat:
- Duża litera występuje przy monoteizmie.

Nie wiedziałem. Od teraz będe się stosował. Swoją drogą: skąd to wiesz?

Odcięcie kończyn, zastosowałem się do wskazówki. Także nie mam pomysłu jak zmienić wpływ mnożnika. Może to po prostu być ukryte "Łowcy nieumarłych walczą mieczami" ;).

Odporność zmieniłem trochę inaczej, bo dwukropek sugerowałby, że to następna zdolność.

Cytat:
Odnośnie "odstępują" swe zdanie podtrzymuję.

Którego odstępują?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:43, 29 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
Nie wiedziałem. Od teraz będe się stosował. Swoją drogą: skąd to wiesz?

Od lat wydawało mi się to oczywiste, nie pamietam. Ogółem pisanie rzeczy z dużej litery ma tu podwójne uzasadnienie:
- Bóg jest równocześnie nazwą własną, bowiem nie istnieją inne istoty, którym należy się to miano
- W istniejących monoteizmach Bogowi należy się szacunek (bowiem człowiek jest przy nim ledwie nic nie znaczącym pyłkiem, jego mocy nic nie ogranicza, a wszystko mu się zawdzięcza), który okazać można przez dużą literę.

Ponad to możesz poszukać po tekstach. Nie spotkałem się, by ktoś w "profesjonalnym" tekście nie trzymałs ię tej reguły.

Cytat:
Odcięcie kończyn, zastosowałem się do wskazówki. Także nie mam pomysłu jak zmienić wpływ mnożnika. Może to po prostu być ukryte "Łowcy nieumarłych walczą mieczami"

Moim zdaniem dużo by zmieniło, jakbyś coś wymyślił. Jak totalnie nie będziesz miał pomysłu, to chociaż wpływ mnożnika > x2 zwiększ.
Deemer napisał:
Którego odstępują?

Cytat:
ale odstępują podczas walki z innymi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:44, 05 Mar 2008    Temat postu:

Jedyny sensowny pomysł jaki mi przyszedł w ciągu paru dni:
Cytat:
Łowca może odciąć kończynę nieumarłemu większemu maksymalnie o tyle kategorii rozmiarów, ile wynosi mnożnik obrażeń przy trafieniu krytycznym zmniejszony o jeden.

Co o nim sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:23, 05 Mar 2008    Temat postu:

Powiem krótko: Lepszy rydz, niż nic. Sądzę, że może być, choć może by tak mimo wszystko zrobić -2? Wyjdzie tak:
Broń/Rozmiar stworzenia, któremu możesz łapę odrąbać.
długi miecz: średni
topór bitewny: duży
wielki miecz: duży
wielki topór: wielki
kosa (zakładając, że ktoś wprowadza): ogromny
I tak sporo ta kosa tnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:11, 05 Mar 2008    Temat postu:

Masz rację. Zwiększy to nieco wpływ mnożnika.

Dodaje ankietę. Jeżeli ktoś nie jest pewien niech nie odpowiada. Proszę nie pisać posta o informacji, na co głosowaliście, ale gdy powiedzieliście "nie" to chciałbym wiedzieć co ewentualnie zmienić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:42, 21 Mar 2008    Temat postu:

Wykrycie nieumarłego: Moim zdaniem poziom należy uzależnić od poziomu w klasie prestiżowej. Można też dodać to zaklęcie do listy czarów.

Nakładanie rąk: Nazwij to może jakoś inaczej, bo działa nieco niestandardowo.

10 razy więcej ugodzeń od paladyna, choć działających na nieumarłych. Moim zdaniem jedno by mu starczyło.

Byli łowcy nieumarłych: Brakuje informacji o czarach.

Powiem szczerze, że nawet po tej zmianie klasa wydaje mi się trochę za silna. Zwróć uwagę na fakt, że dostaje czary 2 razy szybciej, niż paladyn/tropiciel, ulubionego wroga ma jednego, ale zdobywa przeciw niemu kolejne premie 2 razy szybciej, niż tropiciel (wyjdzie gdzieś na 0), w umiejętnościach też tropicielowi nie ustępuje. Odgania lepiej niż paladyn, a do tego ma serię zdolności.

Tak na oko, to klasa ta jest tak silna, jak paladyn i tropiciel razem wzięci, a nawet silniejsza i nie balansuje jej sam fakt bycia nastawionym na niszczenie nieumarłych, bowiem w walce z innymi przeciwnikami tym dwóm pozostałym klasom prawie nie ustępuje. W starciu paladyn ma przewagę wierzchowca, a on umiejętności i czarów.

Takie jest moje odczucie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 9:43, 21 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 7:52, 12 Gru 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
Łowcy nieumarłych czasami podróżują sami.

Dziwnie to brzmi. Ja bym dał, np. Łowcy nieumarłych rzadko podróżują sami albo "Łowcy nieumarłych często podróżują w grupie". Trochę czepiam się szczegółów ale to dziwnie brzmi (dla mnie Mr. Green)
Deemer napisał:
Łowcami nieumarłych zostają najczęściej wojownicy i tropiciele, czasem barbarzyńcy albo druidzi.

Każdy musi wziąć przynajmniej poziom w klasie tropiciela Very Happy
Deemer napisał:
4 + modyfikator z intelektu

Moim zdaniem powinno być 2+mod. z intelektu. Przychylam się do postu Kamulca, że postać jest odrobinę za silna.
Deemer napisał:
Widmowy oręż(zn): Oręż, którym włada Łowca nieumarłych traktuje się jako oręż widmowy.

Moim zdaniem jest to za silne. I tak ta postać ma już dużo zdolności - ja akurat tej bym się pozbył - ma ulepszoną broń - wychodzi mu dużo taniej.
Deemer napisał:
Nakładanie rąk(zn):

Również przychylając się do postu Kamulca wnoszę o nazwanie tego inaczej. Np. duchowe leczenie, prawa moc, pozytywna moc, czy tego typu rzeczy.
Deemer napisał:
Byli łowcy nieumarłych:
Gdy bóg odwróci się od Łowcy traci on wszystkie zdolności nadnaturalne oraz pośmiertną łaskę. Może jednak zyskać je z powrotem pod warunkiem, że odzyska łaskę bóstwa i odbędzie pokutę.

Czy traci czary?
Deemer napisał:
Rozszerzenie listy o Magie Faerunu:
1 poziom: Ognista dłoń.
2 poziom: Całun nieśmierci.
3 poziom: Oręż zguby nieumarłych, Łatwy trop.

Widzę, że klasa jest do kompendium (dlatego komentują), więc na razie trzeba by to usunąć (chyba, jeśli dobrze mówię Mr. Green )

Ogólnie odgrzebuję temat bo widzę, że klasa bardzo fajna i wymaga niedużych poprawek. Mam nadzieję, że Deemer się za nią porządnie weźmie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:08, 20 Gru 2008    Temat postu:

Nowa wersja. Proszę o ocenę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:12, 21 Gru 2008    Temat postu:

1. Opis postaci wydaje mi się nieco zbyt trywialny. Szczególnie kolokwialnie brzmią mi "umarlaki".
2. Ugodzenie nieumarłego jest dość silną zdolnością, zwłaszcza na wyższych poziomach, natomiast na wcześniejszych raczej niewiele daje. Proponowałbym dać mu od razu pewien limit na dzień, a wraz z poziomem wzrastałaby tylko liczba obrażeń.
3. Moc zniszczenia nieumarłych wydaje mi się za silna jeśli jeśli kumulując się zwiększa ST rzutu obronnego.
4. Rozumiem, że premie do RO dotyczą tylko ochronie przeciwko zdolnościom używanym przez nieumarłych. Przeredagowałbym opis...
5.
Deemer napisał:
W wyniku wyzwolenia nagłego wyzwolenia ...

6. Jaki jest obszar wybuchu świętości?
7. Pierwszy raz słyszę, żeby bóstwo odwróciło się od swojego wyznawcy... Nie za bardzo rozumiem jak to możliwe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa jest w obecnym stanie gotowa do wprowadzenia do gry?
Tak
75%
 75%  [ 3 ]
Nie
25%
 25%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 4

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:26, 21 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Nienawidzą umarlaków, a dzięki
swojemu wyszkoleniu i mocom, dawanym im przez bóstwo, są idealni, jeżeli trzeba znaleźć
lub pokonać nieumarłego.

jednego z nich (unikniesz powtórzenia)

Nie zaczynaj kolejnych zdań, bez potrzeby, od nazwy klasy. Moim zdaniem dwukrotne użycie "umarlak" jest nie najlepszym wyborem. Dzięki usunięciu "łowcy nieumarłych możesz "Są świetni w walce z umarlakami" zamienić na "Są świetni w walce z nieumarłymi"
Cytat:
Znanych jest kilka grup łowców
nieumarłych, które zazwyczaj przemieszczają się, przyciągani plotkami o potężnych

przyciągane
Cytat:
o potężnych, nie
lubianych nekromantach, na których dostają doskonale płatne zlecenie.

Po doskonałe przecinek. Zresztą: Czy oni polują głównie na nekromantów?
Cytat:
Rzadziej decydują się na to kapłani i paladyni, bo posiadają podobne zdolności.
"Bo" brzmi mało majestatycznie (subiektywna ocena). Może "bowiem"?
Cytat:
To od niego
zyskują wiele ze swoich zdolności. Jednak ta więź nie jest tak ścisła, jak kapłana.
Zrób z tego jedno zdanie.
Cytat:
owca nie
walczy w imię boga, tylko prowadzi wojnę z nieumarłymi na własną rękę.

Bardziej pasuje "lecz" (subiektywne).
Cytat:
Nie-złe Bóstwo opiekuńcze

Bóstwo z małej.
Cytat:
Umiejętności klasowe Łowcy nieumarłych (i atrybut kluczowy do każdej z nich) to
Wstaw na końcu ":"
Cytat:
Łowy nieumarłych
Chyba zabrakło "na".
W D&D istotom odpornym na trafienie krytyczne nie zadaje się dodatkowych obarżeń ze względu na biegłość. Nie ważne gdzie trafisz, nie zadawsz obrażen powyżej pewnego progu (za samo trafienie odpowiada premia do trafień). Zdolnośc za biegłość nie powinna pozwolić przekroczyć maksymalnych, nie krytycznych obrażeń bez tej zdolności.

Dotąd na razie doczytałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin