Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Prorok Avalonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 18:19, 13 Gru 2008    Temat postu: [3.0] Prorok Avalonu

-Chodźcie tu bracia, chodźcie, zbierzcie się tu przy mnie. Otwórzcie swoje serca i umysły, opowiem wam co widziałem...
Ilvarios Wielki Prorok



Prorocy Avalonu przemierzają świat głosząc to co uważają za prawdę.
Nie każą oni odrzucać starej wiary. Ale bohaterowie którzy prawdziwie wierzą w Avalon mogą do niego trafić po śmierci. Wiedźma Królowa-Wieszczka wysłała w świat śmiertelnych proroków bo przewidziała, że Ziemia Kobiet zostanie najechana przez chordy demonów. To tylko kwestia czasu kiedy odnajdą one położenie Avalonu. Dla tego chce ona mieć u siebie jak najwięcej bohaterów którzy będą zdolni obronić Wyspę jabłek.
Z tego powodu prorocy wymagają jedynie wiary i oddania.
Sam Avalon to mistyczne miejsce pomiędzy planem żywych a umarłych. Jest to wyspa, jedyny skrawek lądu na całym planie.
Ale za to jaki skrawek lądu?
Cała wyspa jest rajem. Piękna w każdym calu.
Trafić tam mogą po śmierci ci którzy sobie na to zasłużyli i na prawdę tego pragnęli.
Władzę na wyspie sprawuje Wiedźmia Królowa i jej służące.
Jej mąż wciąż "jeździ" w okół wyspy na rydwanie zaprzężonym w potwory morskie poszukując tych co zasłużyli na wejście do Avalonu ale nie trafili bezpośrednio do jego brzegów oraz pilnując aby nikt niepowołany nie poznał położenia wyspy.


Wymagania:
Zdolność rzucania czarów 7 poz
Zdolność rzucania czaru Wieszczenie lub Wróżenie
umiejętność wiedza(religia), lub (tajemna) ranga 15
umiejętność dyplomacja ranga 15
umiejętność wróżenie ranga 15
atut: zogniskowanie umiejętności wiedza(religia) lub (tajemna)
atut: zogniskowanie czaru(wieszczenie)
specjalne: Trzeba głęboko wierzyć w istnienie Avalonu, oraz przez dłuższy czas podróżować z innym prorokiem obserwując go. Po jakimś czasie Wiedźmia Królowa zsyła wizję w której widzi brzegi Avalonu i od tamtej pory można zdobywać poziomy w tej klasie

Kości wytrzymałości: K6


umiejętności klasowe:
czarostwo, dyplomacja, koncentracja, leczenie, nasłuchiwanie, odcyfrowywanie zapisów, pływanie, postępowanie ze zwierzętami, profesja, rzemiosło, szacowanie, wiedza(religia), wiedza(tajemna), wróżenie, wyczucie kierunku, wyczucie pobudek, zbieranie informacji
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Int.


Poz___BPA__wytrw_ref_wo___Specjalne
1_____+0____+2__+0__+2__poziom czarującego+1 Ostatni Bastion
2_____+1____+3__+0__+3__Wielki Mówca
3_____+2____+3__+1__+3__Poziom czarującego +1 To Prorok!
4_____+3____+4__+1__+4__Wiara Jest Mą Siłą
5_____+3____+4__+1__+4__Poziom czarującego +1 Widziałem Avalon


Ostatni bastion
Proroka i ludzi stojących ramię w ramię z nim nie da się łatwo zabić. Każdy z nich chce żyć jak najdłużej i wykazać się najlepiej jak potrafi.
Raz dziennie prorok może okrzyknąć walkę do ostatniej kropli krwi.
Wiąże się to z okrzykiem, np. "Za wieczną chwałę!!!"
Wtedy on oraz 2+mod z cha postaci w odległości nie większej niż 6m otrzymują premię do ataku, obrażeń, kp oraz rzutów obronnych równą mod z cha proroka do końca bitwy. Otrzymują oni także 1k8 tymczasowych pw+ dodatkowe k8 co 3 poziomy
Postacie mogą zdecydować się nie przyjąć tego wzmocnienia, ale jeśli już przyjmą to nie mogą się wycofać z walki ani na krok. Aby to uczynić muszą zdać test na wolę(ST=10+mod z cha proroka+poz proroka), nawet jeśli uda im się zdać test to tracą wszystkie z Ostatniego Bastionu i otrzymują karę -1 do ataku i obr razy mod z cha proroka na czas 2k6+2 rund

Wielki mówca
Prorok może wygłosić przed bitwą mowę do ludzi(i nie ludzi) chcących dostać się do Avalonu. Opisuje on w niej swoją wizję brzegów Wyspy Jabłek napełniając serca słuchających odwagą i zdejmując z nich strach przed śmiercią, acz kolwiek wypełniając ich żarliwością aby żyć jak najdłużej i jak najwięcej dokonać, bo nie łatwo zasłużyć na wejście do Ziemi Kobiet
Otrzymują oni podczas następnej bitwy premię +4 do rzutów obronnych na strach, oraz premię +2 do ataku i obrażeń i jedną premiową kość wytrzymałości zależną od ich klasy do której dodaje się mod z bd.
Sam prorok nie otrzymuje tych premii.
Działa tylko na tych co wierzą w Avalon i chcą tam się dostać po śmierci
zdolności można używać raz na miesiąc

To Prorok!
Od tej pory nikt nie zaprzeczy temu, że ten człowiek jest prorokiem.
Otacza go boska aura zapewniająca mu premię dziedziczoną +2 do cha, oraz odporność na wszelkie wysączenia. Wszyscy wyznawcy w promieniu 6m otrzymują też premię +2 do rzutów obronnych aby oprzeć się wysączeniom, działa to podobnie jak aura odwagi paladyna
Jest to łaska zsyłana przez Wiedźmią Królową

Wiara jest mą siłą
Od teraz proroka jeszcze trudniej zabić.
Nie dość, że teraz bez przeszkód walczy on do śmierci i ginie on dopiero kiedy jego pw spadną do -10-1/poz to nawet wtedy zapada on w letarg. Budzi się po 10+k4 godzinach będąc na skraju śmierci. Choć jest jeden warunek. Jego ciało musi być w niezłym stanie. Jeśli zginą będąc spalonym, zmiażdżonym, przeciętym na pół albo podobnie to ten aspekt zdolności nie działa.Ewentualnie jeśli został poszatkowany to zszycie go przed tym jak się obudzi pozwoli na jego zmartwychwstanie.
W kwestiach spornych czy zdolność ma zastosowanie (np. prorok zginął tonąc) ostateczne słowo ma MG.

Widziałem Avalon
Wiedźma Królowa zsyłana swoich ulubieńców nagrodę. Pozwala im ujrzeć sam Avalon. Nie jego brzegi, ale samą Ziemię Kobiet w całej jej okazałości. We śnie odwiedza się tą krainę, a sen jest tak realny, że niektórzy twierdzą, że to jest nie tylko wizja, ale, że prorocy w ogóle się tam przenoszą zostawiając jedynie swoje ciało w świecie śmiertelnych.
Dzięki temu Avalon przestaje być abstrakcyjnym wyobrażeniem, ale czymś całkowicie realnym. Co innego jest walczyć za ideę, co innego za coś co się już widziało.
Od teraz zdolność wielki mówca zapewnia premię +3 do ataku i obrażeń oraz +6 do rzutów obronnych na strach. Wciąż też daje jedną premiową KW.
Ponadto sam prorok staje się niepodatny na strach, a od teraz w jego oczach odbijają się dwie sylwetki. W jednym naga anielica skąpana w świetle, a w drugim rogaty demon przyodziany w mrok.
Prorok może raz dziennie na każdy mod z cha może rzucić czar Rozkaz o ST=13+mod z cha


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Nie 21:18, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 18:33, 13 Gru 2008    Temat postu:

Arvelus napisał:
Prorocy Avalonu przemierzają świat głosząc to co uważają za prawdę.
Nie każą oni odrzucać starej wiary. Ale bohaterowie którzy prawdziwie wierzą w Avalon mogą do niego trafić po śmierci.

Proponuję, abyś dokładnie wyjaśnił czym jest Avalon.
Arvelus napisał:
bazowy atak: 3/4KW(jak kapłan)
rzut obronny na:
wolę-dobry
refleks-słaby
wytrwałość-dobry

Błagam abyś zrobił to w normalnej tabeli - tak się niewygodnie czyta Confused
Arvelus napisał:
Wtedy on oraz 2+mod z cha postaci otrzymują premię do ataku, obrażeń, kp oraz rzutów obronnych równą mod z cha proroka do końca bitwy. Otrzymują oni także 1k8 tymczasowych pw+ dodatkowe k8 co 3 poziomy(czyli k8 na pierwszym, 2k8 na 4, 3k8 na 7, 4k8 na 10)

W jakim promieniu, jaką akcją jest użycie tej umiejętności?
Arvelus napisał:
Wszyscy wyznawcy w promieniu 6m otrzymują też premię +2 do rzutów obronnych aby oprzeć się wysączeniom

Na stałe? Co rozumiesz przez wyznawców?
Arvelus napisał:
Nie dość, że teraz bez przeszkód walczy on do śmierci i ginie on dopiero kiedy jego pw spadną do -10-1/poz to nawet wtedy zapada on w letarg.

Ojć, moim zdaniem to jest złe - nie powinien mieć tej zdolności - moim zdaniem pasuje to dla nieumarłych (niszczenie ciała). Poza tym, jeśli nie da się go zabić, to jest to za silne. I jak go obudzić z letargu?
Arvelus napisał:
Wiedźma Królowa

Co to? Kto to? Dlaczego?
Arvelus napisał:
a od teraz w jego oczach odbijają się dwie sylwetki. W jednym naga anielica skąpana w świetle, a w drugim rogaty demon przyodziany w mrok.

W jego oczach? Czyli w źrenicach?

Ogólnie klasa jest trochę moim zdaniem chaotyczna i zdolności nie są jakoś uporządkowane i wynikające z siebie. Gdybyś dał jakiś lepszy opis, bardziej opisujący cele tej klasy, jej pochodzenie, itp. byłoby lepiej. I nie podoba mi się, że jest to niesformatowane i brakuje tabelki - źle się czyta Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:19, 13 Gru 2008    Temat postu:

wyznawcy czyli ci którzy wierzą w Avalon i chcą do niego trafić po śmierci
Cytat:
Arvelus napisał:
Nie dość, że teraz bez przeszkód walczy on do śmierci i ginie on dopiero kiedy jego pw spadną do -10-1/poz to nawet wtedy zapada on w letarg.

Ojć, moim zdaniem to jest złe - nie powinien mieć tej zdolności - moim zdaniem pasuje to dla nieumarłych (niszczenie ciała). Poza tym, jeśli nie da się go zabić, to jest to za silne. I jak go obudzić z letargu?


Przeczytaj dokładniej:)
On sam się budzi. I zwróć uwagę, że wcale nie tak trudno go zabić;]
W sumie działa tylko walka wręcz i zasięgowa. Niemal wszystkie czary zabijają go bezpowrotnie. A i tak wystarczy sprawdzić czy jeszcze żyje, to nie trudne. Jeśli zada mu się Coup de Grace to go zabija;]
On ma taki być. Wiedźma Królowa nie bez powodu obdarza ich takimi mocami, mają oni ściągnąć jak najwięcej chętnych do brzegów Avalonu
Cytat:
W jego oczach? Czyli w źrenicach?


Weź wyobraź sobie, że jesteś na ognisku w nocy, patrzysz w oczy swojej dziewczyny i widzisz w nich odbijające się płomienie. Coś w tym styluXD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 19:41, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
W jego oczach? Czyli w źrenicach?

Weź wyobraź sobie, że jesteś na ognisku w nocy, patrzysz w oczy swojej dziewczyny i widzisz w nich odbijające się płomienie. Coś w tym styluXD


No przecież nie odbiją jej się w białkach - tylko w źrenicy. A właściwie to nawet nie w niej - źrenica to przecież dziura.


Cytat:
wyznawcy czyli ci którzy wierzą w Avalon i chcą do niego trafić po śmierci

Świetnie, dobrze, że go opisałeś (ale to już po moim poście).


Cytat:
Cytat:
Arvelus napisał:
Nie dość, że teraz bez przeszkód walczy on do śmierci i ginie on dopiero kiedy jego pw spadną do -10-1/poz to nawet wtedy zapada on w letarg.

Ojć, moim zdaniem to jest złe - nie powinien mieć tej zdolności - moim zdaniem pasuje to dla nieumarłych (niszczenie ciała). Poza tym, jeśli nie da się go zabić, to jest to za silne. I jak go obudzić z letargu?


Przeczytaj dokładniej:)

Pewnie przeoczyłem, ale mam wrażenie, że dopisałeś Confused

Klasa powinna być bardziej sprecyzowana - trudno się połapać "co autor miał na myśli". Niezbyt mi się podoba, lecz to moje subiektywne odczucie. Poczekam na opinie innych użytkowników.

Popracuj nad stylem, wiesz kropki, przecinki, wyróżnienia itp. Wtedy się lepiej czyta (choć widzę, że w stosunku do pierwotnej wersji jest lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:16, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Pewnie przeoczyłem, ale mam wrażenie, że dopisałeś

nie dopisałem:)
dopisałem kilka rzeczy, ale tej nie;]
Cytat:
Świetnie, dobrze, że go opisałeś (ale to już po moim poście)

to też było;]
specjalnie tak zrobiłem, dokładny cytat to "Działa tylko na tych co wierzą w Avalon i chcą tam się dostać po śmierci ":)
potem było powiedziane wyznawcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 20:29, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
to też było;]
specjalnie tak zrobiłem, dokładny cytat to "Działa tylko na tych co wierzą w Avalon i chcą tam się dostać po śmierci ":)
potem było powiedziane wyznawcy.


Sorry, albo przeginasz albo ja spałem podczas czytania tej twojej klasy. Pamiętam, że ten opis nie był za długi i tego chyba raczej nie było :smt011
Chyba, że spałem podczas czytania...

Arvelus co do samej klasy jest dziwna. Nie potrafię jednak tego dobrze uzasadnić. Może chodzi o brak grywalności nią, nie wiem. Mi jakoś nie pasuje, ponadto ma niektóre zdolności za silne (ta niemożliwość zabicia).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:23, 14 Gru 2008    Temat postu:

Arvelus napisał:
czyli k8 na pierwszym, 2k8 na 4, 3k8 na 7, 4k8 na 10


Klasa ma tylko 5 poziomów, zatem nie posiada rozwinięcia epickiego. Nie można osiągnąć w niej 7-mego ani 10-tego poziomu.


Klasa jest stanowczo za silna. Nie widzę (mechanicznie) zaklinacza, który nie skusiłby się na wzięcie tej klasy. Wymagania nie stanowią najmniejszego problemu. Wystarczy tylko uwierzyć...
Mag biorąc tą klasę zyskuje permanentnie:
- lepszy BA (cza/zak)
- lepsze RO
- więcej umiejętności
- odporność na strach i wysączenia
- +5 do charyzmy
- znacznie spada śmiertelność

Dodatkowo otrzymuje zdolności dające mu:
- jeszcze więcej PW
- jeszcze wyższy BA
- jeszcze więcej zadawanych obrażeń
- premie dla sojuszników
- gigantyczną premię do RO
- rozkaz kilka razy dziennie

W zamian traci:
- 2 poziomy czarującego
- 3 PW w przypadku maga objawień
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:03, 14 Gru 2008    Temat postu:

Popieram Boskiego. Klasa ma niektóre umiejętności ciekawe - ale za mocne. Te, które mogą zostać nie są ciekawe. Lepiej to przerób, daj jakieś większe wymagania, straty czy coś co mogłoby to zbalansować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:59, 14 Gru 2008    Temat postu:

Klasa jest stanowczo za mocna mechanicznie. W tym w pełni popieram przedmówców. Moim zdaniem roznieś ją do 10 klas i wtedy będzie łątwiej ją zbalansować.

Odnośnie strony fabularnej. Jeśli inspirowałeś się mitologią celtycką, lub czymś w tym rodzaju to powinieneś wiedzieć, że tylko wybrani mogli wstąpić do Avalonu, oprócz kapłanek, a jeśli dobrze sobie przypominam to był tylko król Artur. Do wymagań można dać, że może być to tylko kobieta. Chyba, że celowo zrobiłeś tak jak zrobiłęś Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 17:13, 14 Gru 2008    Temat postu:

Król Artur był jedynym który za życia trafił do Avalonu;]

Boski zwróć uwagę, że nie ma klasy prestiżowej dla maga jest przepakowana jeśli tak się do tego podchodzi;]
Rzeczywiście ją osłabię, ale porównaj sobie choćby z mistrzem wiedzy... on NIC nie traci a nieco zyskuje
Arcymag też nic nie traci a zyskuje bardzo wiele
Nie można rozpatrywać tego na twój sposób;]

Cytat:
Sorry, albo przeginasz albo ja spałem podczas czytania tej twojej klasy

Albo Ty spałeś kiedy czytałeś, albo dostałem rozdwojenia jaźni i przypadkiem to dopisałem;]
Ja gram fer, potrafię się przyznać do błędu
I to na prawdę tam było:)





Zwiększyłem znacznie wymagania i odjąłem to zwiększenie premii do cha za Widziałem Avalon
zanim ocenicie czy klasa jest za silna porównajcie ją z Arcymagiem;]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Nie 17:24, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:25, 14 Gru 2008    Temat postu:

Ogólnie to się wypowiem, że klasa "prorokowa" nie pasuje mi do magii wtajemniczeń.
Cytat:
Wiąże się to z okrzykiem, np. "Za wieczną chwałę!!!"

Czy zdolność zadziała, gdy prorok nie wypowie tych słów? To jest ważne, ponieważ nie wszystkie stworzenia w zasięgu działania umiejętności (sojusznicze) mogą rozumieć język, którym się posługuje.
Cytat:
Wtedy on oraz 2+mod z cha postaci

Mniemam iż, tylko sojusznicze?
Cytat:
Budzi się po 10+k4 godzinach będąc na skraju śmierci.

Czyli ma -9, czy -1, czy 0 pw?

Na razie tyle, jak będę miał więcej czasu to się dokładniej wczytam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:15, 14 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Ogólnie to się wypowiem, że klasa "prorokowa" nie pasuje mi do magii wtajemniczeń.

po prostu dwie różne koncepcje proroków;]
Jeden przyciąga wyznawców lecząc ich, wskrzeszając i podobne, a drugi paląc wrogów na popiół.
Cytat:
Czy zdolność zadziała, gdy prorok nie wypowie tych słów?

to był tylko przykład, to może być zwykły krzyk
Cytat:
Mniemam iż, tylko sojusznicze?

tylko sojusznicze, tylko wskazane przez niego które chcą dostać się do Avalonu;]
Cytat:
Czyli ma -9, czy -1, czy 0 pw?

na skraju śmierci, czyli mając -9-1pw/poz. Tak, że jeszcze jedno obr i umiera;]


Zmieniłem nieco zdolność ostatni bastion, co jak co ale to ma być walka do ostatniej kropli krwi=]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Nie 21:19, 14 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin