Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Wróżbita

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 11:04, 12 Gru 2008    Temat postu: [3.0] Wróżbita

Dzisiaj postanowiłem trochę zaspamować Abasz'Hara Mr. Green
Jest to nowa wersja mojej wcześniejszej klasy prestiżowej (Stary Wróżbita. Wziąłem pod uwagę wasze posty i poprawiłem. Uważam, że klasa jest w miarę zbalansowana, bo musi zrezygnować z jeszcze jednej szkoły magii i wziąć dwa mniej potrzebne atuty. Ale zobaczymy. Czekam na komentarze.
<hr>
WRÓŻBITA
Nazywani są „tymi którzy wiedzą”. Co wiedzą? Doświadczeni wróżbici dużo. Naprawdę dużo. Dobrzy przedstawiciele tej klasy prestiżowej dzielą się wiedzą aby pomóc innym. Źli sprzedają ją za pieniądze. Neutralni robią z nią to co chcą.
KW: k4
WYMAGANIA
Czary: umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń 3. poziomu (w tym co najmniej 2 ze szkoły wieszczenia).
Umiejętności: Wróżenie – 8 rang, Wiedza (tajemna) – 8 rang.
Atuty: zogniskowanie czaru (wieszczenie), zogniskowanie umiejętności (wróżenie), czujność.
Specjalne: Wróżbita musi posiadać własną magiczną kryształową kulę oraz być specjalistą w dziedzinie czarów (wieszczenie).
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe wróżbity (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza – wszystkie kategorie oddzielnie (Int), Wróżenie (Int). Punkty umiejętności: 2 + mod. z Int/poziom.

<TABLE WIDTH="0" HEIGHT="0" BORDER="10"><TR><TD ALIGN="CENTER">
Poziom</TD><TD ALIGN="CENTER">
Bazowy Atak</TD><TD ALIGN="CENTER">
Wytrwałość</TD><TD ALIGN="CENTER">
Refleks</TD><TD ALIGN="CENTER">
Wola</TD><TD ALIGN="CENTER">
Specjalne zdolności</TD><TD ALIGN="CENTER">
Czary </TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
1</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD>
Wróżenie, Wieszcz I</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
0</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD>
Oko wróżbity 1/dzień</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD>
Wieszcz II, Wyczucie wieszczenia</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
Oko wróżbity 2/dzień</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1</TD><TD ALIGN="CENTER">
+1
</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD>
Wieszcz III</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
6</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
Oko wróżbity 3/dzień</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
7</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD>
Wieszcz IV, Przeczucie</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1
</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
8</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+2</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
Oko wróżbity 4/dzień</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1
</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
9</TD><TD ALIGN="CENTER">
+4</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+6</TD><TD>
Wieszcz V</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR><TR><TD ALIGN="CENTER">
10</TD><TD ALIGN="CENTER">
+5</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+3</TD><TD ALIGN="CENTER">
+7</TD><TD>
Oko wróżbity 5/dzień, Świadomość</TD><TD>
Poziom klasy wtajemniczeń +1</TD></TR></TABLE>

WŁAŚCIWOŚCI KLASOWE
Biegłość w broni i pancerzu: Wróżbita nie zyskuje żadnych dodatkowych biegłości w broni i pancerzu.
Czary: Na każdym poziomie tej klasy prestiżowej wróżbita zyskuje czary tak jakby awansował o jeden poziom, w klasie rzucającej czary, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na tę klasę prestiżową. Nie zyskuje żadnych innych zdolności wynikających z poziomu (nowych atutów, zdolności itp.).
Wróżenie (zw): Dzięki mistrzowskiemu opanowaniu magii wieszczącej, wróżbita otrzymuje premię do wróżenia w wysokości &frac12; jego poziomu w tej klasie prestiżowej.
Wieszcz (zc): Wróżbita opanowuje doskonale magię wieszczącą, zyskując dodatkowe zdolności związane z czarami powiązanymi z tą szkołą magii. Są to czary, traktowane jako umiejętności czaro podobne (ST wynosi 10 + poziom czaru + modyfikator z Intelektu wróżbity). Wróżbita musi jednak zrezygnować z jeszcze jednej, dowolnej szkoły magii (oczywiście poza wieszczeniem).
I. Tajemne oko 1/dzień, języki 2/dzień
II. Wścibskie oczy 1/dzień, wróżenie 2/dzień
III. Analiza dweomeru 1/dzień, kontakt z innym planem 1/dzień
IV. Większe wróżenie 1/dzień, wiedza o legendach 1/dzień
V. Wykrycie położenia 1/dzień, Przezorność 1/dzień
Oko wróżbity (zc): Wróżbita raz na dzień począwszy od 2. poziomu (zdolności tej może używać o jeden raz dziennie więcej, co dwa poziomy) posiada specjalną zdolność oko wróżbity. Może wywołać niewidzialne oko, dzięki któremu można szpiegować okolicę. Oko unosi się trzy metry nad ziemią i ma zasięg widzenia o promieniu 18m (oraz widzenie w ciemnościach – 12m), ponadto jest możliwość kierowania nim, z prędkością 4,5m/rundę przez liczbę rund równą 2k3 + modyfikator z Intelektu wróżbity. Uaktywnienie tej zdolności to akcja całorundowa, nie prowokująca okazyjnych ataków – nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, że wróżbita ma uaktywnioną tę zdolność (Pozza nim samym). Można je wykryć jedynie czarem dostrzeganie niewidzialnego – jednak nie daje ono żadnych znaków obecności, więc trudno jest się zorientować. Od 3. poziomu, oko jest niewrażliwe na ten czar, działa jedynie prawdziwe widzenie. Od 7. poziomu nie można go wykryć żadnym czarem. Na 10. poziomie szybkość wzrasta do 9m/rundę.
Przeczucie (zn): Na 7. poziomie wróżbita zyskuje świadomość tego co stanie się za chwilę. Nie można go zaskoczyć (jest zawsze przygotowany).
Świadomość (zc): Na 10. poziomie wróżbita zyskuje potężną zdolność wglądu w przyszłość. Raz na dzień, może spojrzeć w przyszłość (jest to akcja całorundowa prowokująca okazyjne ataki). MP wykonuje test wróżenia Wróżbity w ukryciu (ST 25) – jeżeli mu się powiedzie zostanie wtedy poinformowany co się stanie w najbliższej rundzie (czyli np. co się stanie skoro postacie zamierzają wkroczyć do tej komnaty). W przypadku porażki wróżbita albo nie zobaczył nic albo fałszywy obraz (decyzja MP).


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 11:12, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:42, 14 Gru 2008    Temat postu:

1. Czaropodobne pisze się razem.
2. W jaki sposób można zniszczyć oko wróżbity? Jak można je zablokować? Czy oko jest materialne, czy eteryczne?
3. Jeśli oko unosi się 3 metry nad ziemią, to nigdy chyba nie uda mu się szpiegować, gnoma czy niziołka... Nie wejdzie do ich domu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:01, 14 Gru 2008    Temat postu:

1. Głupia autokorekta
2. Jest eteryczne, dam to przy aktualizacji. Można je jedynie dostrzec, wiedzieć, że istnieje. Nie można go zniszczyć. Z drugiej strony wróżbita nie zawsze będzie wiedział, czy oko zostało dostrzeżone - istnieje ryzyko zdobycia spreparowanej informacji.
3. Na to nie wpadłem. Dlatego dam przy aktualizacji 1,5m. Albo wysokość dowolna od 1cm do 3m.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:59, 17 Gru 2008    Temat postu:

Opis dużo za krótki i zbyt ogólnikowy. Właściwie, to równie dobrze mógłby dotyczyć mędrców lub czarodzieja o specjalizacji w wieszczeniu.

Cytat:
zogniskowanie umiejętności (wieszczenie)

(wróżenie)
Cytat:
Leczenie (Rzt)

Dlaczego?
Cytat:
komplet kart karota.

W D&D jakoś mi to nie pasuje.
Cytat:
Wróżenie (zw):
Można by to jakoś inaczej nazwać. Nie podałeś, iż jets to premia za biegłość (a chyba jest?).
Cytat:
Na 7. poziomie wróżbita zyskuje świadomość tego co stanie się za chwilę. Nie można go
zaskoczyć (jest zawsze przygotowany).

Brakuje mi jakiegoś spójnika. Bez niego pojawia się pytanie, czy MP ma postaci mówić, co za chwile się wydarzy. Zresztą uważam, że należy napisać "rzeczucie" a nie "świadomość (gdyż świadomość powinna pociągać za sobą posiadanie wiedzy na temat przyszłości).
Cytat:
zdaje sobie sprawę
Nie pasuje mi. Zdawać sobie sprawę to nie to samo, co przewidywać.

1. Wymagania są bardzo mało "dotkliwe" względem zdolności.
2. W klasie brakuje mi czegoś, co by ją ubarwiało, oryginalnego. Obecnie jej zdolności są wyłącznie zlepkiem mocy innych profesji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 17:39, 21 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
1. Wymagania są bardzo mało "dotkliwe" względem zdolności.

Nie zgodzę się. Musi wziąć mało przydatny atut czujność, na pierwszym poziomie zadeklarować chęć bycia nim (chodzi o specjalizację), wziąć atut zogniskowania umiejętności i czaru (w przypadku wieszczenia mało przydatny), ponadto traci dodatkową szkołę magii.
Ponadto wprowadziłem nową zdolność - świadomość. Mam świadomość ( Mr. Green ), że może ona być zła także mam drugi wariant - wróżbita może poznać konsekwencje (te bezpośrednie) określonego czynu.
Zmieniłem także nazwę świadomości (tej wcześniejszej, która była w pierwszej wersji) na przeczucie.
Proszę uprzejmie o kolejne komentarze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin