Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Jedyny istniejący
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:35, 01 Wrz 2009    Temat postu:

Cytat:
Skoro wcale go nie interesuje świat to go po prostu wcale nie interesuje. Żeby niszczyć coś dla zabawy trzeba najpierw się tym zainteresować, a to odpada przy założeniu, że jedyny istniejący uważa tylko siebie za prawdziwą istotę.
To, że uważasz coś za nierzeczywiste nie znaczy, że zupełnie w to nie ingerujesz i uznajesz to za nie ciekawe, czego przykładem mogą być gry komputerowe. Jedyny istniejący nie jest, jak dla mnie, postacią całkiem odciętą od świata, lecz mającą na niego "dziwne spojrzenie".

Cytat:
Dodatkowo brak moralności nie oznacza zaraz krwiożerczości i okrucieństwa.
Wystarczy, że jedynemu istniejącemu zacznie się nudzić. Dzieci nieraz psują zabawki, innym razem bawią się w wojne, na której niektóre z nich "giną". Gdyby zabawki były ludźmi nie byłoby to neutralne.

Podtrzymuję swoje zdanie.
___
Odnośnie poniższego: Przynajmniej powinna ta postać móc być NZ.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 22:03, 01 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:29, 01 Wrz 2009    Temat postu:

To o czym napisałeś Kamulcu świadczy o pewnych ... "predyspozycjach" do bycia złym, ale nie znaczy, że tak musi być. Brak empatii na pewno uniemożliwia bycia dobrym, jednak czysty egoizm, bez krzywdzenia innych (a tego robić nie musi), nie zmienia charakteru na zły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:02, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Cytat:
Dzieci nieraz psują zabawki, innym razem bawią się w wojne, na której niektóre z nich "giną". Gdyby zabawki były ludźmi nie byłoby to neutralne.

Dzieci jedynie powielają wzorce. Nie można ich użyć jako modelu w pełni świadomej istoty.

Dodatkowo, wyraźnie jest napisane iż
Cytat:
a oni sami tracą kontakt z otaczającym ich społeczeństwem
. Tracą kontakt, izolują się czyli nie ingerują. Proste? Moim zdaniem tak.

Jeżeli byśmy mieli rozpatrywać wszystkie możliwości to powinniśmy zezwolić wszystkie charaktery gdyż postać:
- może zabijać dla zabawy (mimo to nadal nie rozumiem jak można robić coś dla zabawy jednocześnie to ignorując), więc charakter CZ
- może zabijać ustalając wcześniej własne zasady czyli PZ
- może pomagać innym ( ND, CD)
- pomagać innym wedle określonych reguł PD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:03, 13 Wrz 2009    Temat postu:

Tak więc w kwestii charakteru - dozwolony każdy różny od dobrego. Brak empatii tak jak napisał Boski raczej uniemożliwia szczerych, ofiarnych intencji względem innych. Na moje trudno o dobre rozwiązanie tego problemu, ale to byłoby najbliższe konceptowi Jedynego.

PS Poprawki naniesione, dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:15, 15 Wrz 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Ja jestem jedynym istnieniem,


Przeczytałem uważnie jeszcze raz - zauważyłem wyłącznie szczegóły. Masz skłonność do powtórzeń.

Cytat:
Na 10. przy ustalaniu liczby można dodać bazowa premię rzutu obronnego na Wolę, zamiast poziomu (w zależności od tego co jest wyższe).

Ostatnie zdanie jest złe. Proponuję:
Zamiast ich liczby, na 10., na potrzeby ustalania siły tej zdolności może użyć bazowej premii do rzutu obronnego na Wolę .

Sam wśród iluzji - opis mówi de facto ślepowidzeniu lub przynajmniej widzeniu we wszystkich kierunkach - moim zdaniem trzeba to zmienić.
Wyliczenia od myślników z małej litery.

Przełamanie realności:

Przedstawiciel tej klasy prestiżowej od 9. poziomu może podczas snu (pozostawiając ciało w stanie śpiączki) przenieść swój umysł na własny półplan, do którego tylko on ma dostęp. Istnieje wtedy na nim jako projekcja astralna.
Pierwsze dwa zdania - poprawione, z usuniętym powtórzeniem.

Plan ten może mieć dowolny kształt, lecz jego pojemność nie może przekraczać 27m^3 - stwórca może go, podobnie jak wygląd i grawitację, zmienić w dowolnej chwili, w akcji darmowej.
Kolejny przeredagowany fragment. Usunięte 4 powtórzenia.

Możliwe jest stworzenie zwierciadeł, przez które będzie mógł obserwować swoje ciało na Planie Materialnym oraz obszar wokół niego w promieniu 3 metrów.
Poprawione i usunięty fragment o okręgu (musiałaby być kula, ale po co wstawiać zbędne słowa).

Cytat:
Aby to zrobić musi narysować na nim glif z własnej krwi, a potem zniszczyć go za pomocą czaru wywoływania.

Dopisz “pojedynczego” lub zmień “czaru” na “czarów”.

Cytat:
Podczas przebywania na tym półplanie może normalnie zapamiętywać czary oraz leczyć rany tak jak na Planie Materialnym.

Problem w tym, że leczenie formy astralnej nie leczy ciała. Powinieneś rozszerzyć opis lub wyciąć fragment o leczeniu.

Cytat:
Jeśli zginie ciało, postać nie umiera - lecz nie może wyjść z planu dopóki nikt nie wskrzesi jego cielesnej powłoki.

Proponuję wyjście z planu zamienić na opuszczenie lub zostanie uwięzionym. Myślnik moim zdaniem należy zamienić na przecinek.

Cytat:
Nie może on teleportować się z półplanu stworzonego przez tą zdolność ani rzucać czarów ze szkoły transmutacji.

Moim zdaniem jest to namieszane. Czy postać traci zdolność rzucania czarów transmutacji? Może starczy napisać, że podróż międzywymiarowa jest niemożliwa.

Prawda:
Cytat:
otrzymuje wszystkie premie i kary z tego wynikające, oprócz premii do atrybutu Roztropności, która nie ulega zmianie.

otrzymuje wszystkie premie i kary z tego wynikające, z wyjątkiem zmiany wartości Roztropności, która pozostaje stała.
Cytat:
Przedstawiciel tej klasy prestiżowej zaczyna funkcjonować jak nieumarły - traci współczynnik budowy, zyskane kości wytrzymałości są zwiększone do k12, energia negatywna go leczy zamiast ranić, pozytywna zaś zadaje obrażenia, nie uzdrawia.

Myślnik zamień dwukropkiem - jest to wyliczenie. Zyskane zamień na “wszystkie jego”.

Moim zdaniem należy też dodać zmianę typu - nie na nieumartego, lecz przybysza, którego rodzimym planem jest ów półplan (wcześniej chyba coś takiego było, ale usunąłeś).

Cytat:
Możesz zużyć dowolną liczbę komórek na czary przynajmniej 2. poziomu w akcji natychmiastowej. Za każdą zużytą komórkę

Usuń podkreślone.
Cytat:
Efekt działa do końca rundy.

Raczej: Efekt działa przez rundę.

To tyle.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 15:17, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:17, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Kolejna aktualizacja. Wprowadziłem proponowane poprawki oprócz przedostatniej - zdanie zwyczajnie by się nie kleiło. Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:23, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Powtórzenia, interpunkcja.

Cytat:
Jednocześnie ich umysły stają się coraz bardziej chaotyczne, a oni sami tracą kontakt z otaczającym ich społeczeństwem.


Do umiejętności dorzuć atrybuty kluczowe - zapomniałeś o tym.

Cytat:
Postać nie otrzymuje żadnych biegłości, gdy wchodzi na ścieżkę tej klasy prestiżowej.


Cytat:
Na poziomach 3., 5.,7.,9. oraz 10.

Spacje między liczebnikami.

Sam wśród iluzji
Cytat:
Nie widzi oczami, widzi swym prawdziwym jestestwem. Wszystko widzi w spowolnieniu oraz czarno białych, matowych barwach. Analizuje wszystko dogłębnie, mając czas na reakcję, nie obawiając się "nierzeczywistości" wokół niego.

Pełno powtórzeń. Proponuję:
Nie widzi oczami, lecz swym prawdziwym jestestwem. Ogląda otoczenie w spowolnieniu oraz czarno białych, matowych barwach. Analizuje wszystko dogłębnie, mając czas na reakcję, nie obawiając się "nierzeczywistości" wokół niego.
Cytat:
Otrzymuje on następujące premie do statystyk

Przy wyliczeniu zmień litery na małe (3. razy o tym wspominam).

Cytat:
Grawitacje i wygląd planu może dowolnie zmieniać.

To zdanie powtarza część treści poprzedniego. Usuń je.

Cytat:
Aby to zrobić musi narysować na przedmiocie glif z własnej krwi, a potem


Cytat:
Podczas przebywania na tym planie może normalnie zapamiętywać czary tak, jak na Planie Materialnym.


Pozmieniaj "plan" na półplan - w końcu to opis mechaniczny, trzeba być precyzyjnym.

Prawda: usuń cudzysłów z obu stron "przełamania realności" - w podręcznikach nie pojawia się taka forma zapisu (zresztą to nazwa, a nie tytuł).

Cytat:
Efekt działa do przez rundę.

Usuń "do".

Mało zostało i niecierpliwie czekam na kolejną edycję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:18, 06 Paź 2009    Temat postu:

Kolejna aktualizacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:26, 13 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Jedyny istniejący otrzymuje na 4. poziomie zdolność nieświadomy unik (nie może być oflankowany). Oprócz tego znajduje się cały czas pod działaniem czaru prawdziwe widzenie o poziomie równym jego liczbie poziomów w tej klasie. Dodatkowo może raz na tydzień użyć czar wieszczenia bez komponentu, tracąc w zamian 1/4 jego ceny rynkowej w PD.

Cytat:

każde stworzenie dla niego jest traktowane jakby było pod efektem zamazania


Brakuje słowa "czarującego" po "poziomie"

1.W 3.5 nie ma czaru zamazanie, jest rozmycie, które daje 20% szans na pudło, albo przemieszczenie które daje 50%
2. Klasa zdobywa prawdziwe widzenie, które neguje każdą iluzję a więc i rozmycie i przemieszczenie.
Jeżeli chcesz żeby miał szansę na nietrafienie, to napisz,że ma on 20% szans na nietrafienie każdego wroga.
3. Nieświadomy unik pozwala zachować zręczność do KP, natomiast umiejętność o której mówisz to doskonalszy nieświadomy unik.
4. W moim srd 3.5 pl nie ma czaru takiego jak wieszczenie.

Przełamanie realności.
1. Co może robić na swoim planie? Jedyne co mi przychodzi do głowy to czytanie książek.
2. Jeżeli będę biegać po planie w trakcie snu to nadal zregeneruję czary?
3. Po co miałby przenosić jakiś przedmiot magiczny na swój plan, skoro nie będzie go mógł odzyskać? Tak samo sprawa wygląda z tworzeniem magicznych przedmiotów.
4. Czy inne cechy planu ustala z góry, czy są identyczne jak na planie materialnym(np upływ czasu)?

Moim skromnym zdaniem ta zdolność nic nie daje naszej postaci. Akcje na naszym planie są ograniczone do tak naprawdę stania i nic nie robienia. Poza tym ogranicza możliwość wskrzeszania bohatera.

Ogólnie mechaniczne postać jest bardzo słabiutka. 5 strat poziomu czarującego skreśla ja od razu nawet jakby miała jakieś kosmiczne zdolności klasowe. Niestety ma je bardzo słabe.

-6S -6Zr "-"Bd +3Int +3Cha -3Rzt same kary do atrybutów negują praktycznie wszystkie zdolności klasy. Budowa może się wydawać, że jest fajna, ale mag z 14Bd i przedmiotem +6 ma o 1PZ więcej na poziom.

Jedyną porządną zdolnością jest prawdziwe widzenie.

Klasa mechaniczne bardzo słabiutka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:58, 13 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Brakuje słowa "czarującego" po "poziomie"

Nie brakuje. Celowo go przecież tam nie ma.

Sprawdziłem - w wersji 3.5 jest:
- widzenie prawdy zamiast prawdziwe widzenie
- proroctwo zamiast wieszczenia
- rozmycie zamiast zamazania (patrz post goracepapu)

Cytat:
Moim skromnym zdaniem ta zdolność nic nie daje naszej postaci.

Samotnia maga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:23, 13 Lis 2009    Temat postu:

Dlatego uwielbiam polską wersje...
Masz rację może być ,a nie musi
Cytat:

Pojawiające się w listach zaklęć słowo “poziom” zawsze oznacza “poziom czarującego”


Niestety jestem przyzwyczajony do wersji angielskiej i tam jest zawsze "caster lvl" albo po prostu "cl"

Cytat:
Samotnia maga.


Jak samotnia jak ciągle wystawiony jesteś na działanie czynników zewnętrznych planu macierzystego. Jeżeli zostanie Ci przerwany odpoczynek(a konkretnie sen) w "realu" to od razu koniec z twoją samotnią.
Jeżeli wrzaski z ulicy przeszkadzają Ci w koncentracji, to tak samo będą Ci przeszkadzać w spaniu.

Porównaj sobie tą zdolność ze czarem Genesis [link widoczny dla zalogowanych] albo z czarem "sztuczka z liną"

To jest samotnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:42, 13 Lis 2009    Temat postu:

W 3.0 jest trochę inaczej - tam tylko planarny budowniczy ma swój półplan (i postacie epickie).

Moc jest użyteczna, choć nie potężna, ma za to spore walory fabularne (czytaj - dobrze, że jest - moim zdaniem). Pozwala po prostu na zyskanie dodatkowego czasu. Czytanie książek? Czemu nie. Dzięki temu postać zaoszczędzi czas.

Mam zastrzeżenie odnośnie wskrzeszenia. Skoro przybysza można wskrzesić życzeniem, czemu jego nie? Moim zdaniem najlepiej napisać, iż postać jest traktowana jak przybysz na potrzeby wskrzeszenia.

Przyczepię się jeszcze do drobiazgu przy mocy sam wśród iluzji, by dostosować opis do typowego zapisu podręcznikowego. Proponuję zamienić
- +2 do KP z premii unikowej
na
- premię unikową +2 do KP


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 15:46, 13 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:07, 13 Lis 2009    Temat postu:

Zdolność fabularnie jest ok, ale mechanicznie nic nie daje. Jeżeli byłaby możliwość przenoszenia przedmiotów z planu do rzeczywistości, to wtedy byłaby w porządku. Mag mógłby wtedy tworzyć przedmioty podczas snu. Oczywiście z ograniczeniem, że nie mógłby wynosić przedmiotów, które są kopią jego przedmiotów zrobioną dzięki projekcji astralnej. Albo po prostu zaznaczyć, że mag przenosi się na ten plan bez przedmiotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 18:48, 13 Lis 2009    Temat postu:

Wybacz, że się wtrącę, ale..
Cytat:

W 3.0 jest trochę inaczej - tam tylko planarny budowniczy ma swój półplan (i postacie epickie).

I co z tego?
Co to ma do rzeczy?
To tak jakby stwierdzić, że mnich ma monopol na nawalanie pięściami.
To nie ma sensu.
Genesis mogą spokojnie użyć postacie nieepickie już w momencie kiedy będą miały dostęp do czarów 9poz.

Ta moc NIC nie daje.
Fabuła?
Chłopie, ja bym nienawidził tego miejsca bo bym się tam po prostu nudził. Ile można czytać książki?
Już w miesiąc po śmierci by nie miał co czytać. Ten plan jest KLĄTWĄ a nie zdolnością, bo po śmierci jest się tam uwięzionym, zamiast pójść do świata swojego boga jak to powinna zrobić dusza.

Sam mam jeszcze sporo "ale" lecz nie będę komentował.
Ogólnie znacznie wolałem klasę przed zmianą na 10 poziomów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:36, 13 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Genesis mogą spokojnie użyć postacie nieepickie już w momencie kiedy będą miały dostęp do czarów 9poz.

Tak, w 3.5 jest taki czar w SRD. Nie wiem, o co Ci chodzi.


Plan - specyfika klasy. I daje - pozwala zaoszczędzić czas.

Wersja klasy z 5 poziomamy była gorsza, gdyż dopiero 10 pozwala na pełną identyfikacje z dana klasą - a to właśnie powinno mieć miejsce.

Moim zdaniem oczyma duszy należy dac na wyższym poziomie. Może zamienić miejscami ze świadomością negacji?

Zbalansowanie? Po analizie - możesz spokojnie 1 poziom czarującego dorzucić na wyższym poziomie, bez obaw o zbalansowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 20:59, 13 Lis 2009    Temat postu:

Mówię, że własny półplan może mieć KAŻDA postać zdolna rzucać zaklęcia 9 poziomu, a nie tylko planarny budowniczy.
W 3.0 też jest, w PPE

Cytat:
Plan - specyfika klasy. I daje - pozwala zaoszczędzić czas.

Specyfika, specyfiką. To tylko fabuła.
A na co można zużyć ten czas?
Czytanie anonimowych książek?
Podziwianie się w zwierciadle?
Rozmyślanie nad sensem wieczności spędzonej w ciasnym pokoiku bez okien i klamek?
Cytat:
Wersja klasy z 5 poziomamy była gorsza, gdyż dopiero 10 pozwala na pełną identyfikacje z dana klasą - a to właśnie powinno mieć miejsce.

W moim odczuciu chyba Ci się po prostu skończyły argumenty...
Mechanika(poziomy) =/= fabuła(identyfikacja)
Nie próbuj ich łączyć, bo to jest bez sensu.
To jak bardzo postać uważa się za jedynego-wyjątkowego zależy od gracza, a nie od tego ile poziomów ma w tej klasie.
To tak jakby stwierdzić, że jak gracz nazwie królową obleśną świnią to ta się zarumieni i uzna to za komplement bo ma on 27 charyzmy.
Nie można uosabiać mechaniki z fabułą. To tak jakby fizyk atomowy próbował wyprowadzić wzór na wiarę.
Mechanika i fabuła to dwa oddzielne światy. Połączenie ich prowadzi do absurdu.
Jeśli to co powiedziałeś jest jedynym powodem dla którego ta klasa ma 10 poziomów to ta klasa ma ich aż 10 bez żadnego uzasadnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:05, 13 Lis 2009    Temat postu:

Chyba się nie mogę zgodzić. Mechanika ma odzwierciedlać tło fabularne postaci, ale ma to robić w ten sposób, żeby postać nie była określana przez nazwę klas jakie ma , ale przez to co naprawdę postać potrafi zrobić.

W obecnej formie klasa powinna dawać co najmniej 8/10 poziomów czarującego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:23, 13 Lis 2009    Temat postu:

Arvelus, przecież o tym napisałem:
Cytat:
W 3.0 jest trochę inaczej - tam tylko planarny budowniczy ma swój półplan (i postacie epickie).


Cytat:
W moim odczuciu chyba Ci się po prostu skończyły argumenty...

Proszę, nie stosuj chwytów retorycznych. Nie mają one nic wspólnego z argumentacją.

To co napisał goracepapu (w miarę się z tym zgadzam, choć może nieco inaczej interpretuję)
(...) - rozwinięcie swojej wypowiedzi wyciąłem, by nie zbaczać z tematu.

Jeżeli postać będzie miała 5 poziomów i kilka związanych mocy nie da jej to dostatecznych podstaw, by na prawdę dojść do twierdzeń zawartych w fabularnej stronie klasy.

Cytat:
W obecnej formie klasa powinna dawać co najmniej 8/10 poziomów czarującego.

Postać dostaje OC (nie jakieś wybitne, ale można podnieść Blokadą), premie defensywne (+1 do MRO, +1 przeciw efektom śmierci, +2 do rzutów obronnych na Refleks, +2 do KP z premii unikowej, nie może być flankowana).

Dalej - postać obniża o 3 ZR podnosząc o 3 atrybut kluczowy (premia do MRO na refleks, premia unikowa do KP i premia do Init z naddatkiem niwelują karę), a premia istotna - poza życzeniem (nie kumulatywne) i atutami epickimi nie łatwo podnieść jest wartość atrybutu kluczowego.

Przełamanie realności? Użyteczne, choć nie wybitne.

KW k6 (potem k12, ale bez BD).

Redukcja obrażeń? Niby słaba, ale jest.

Wielokrotne użycia przyspieszonych wykryć charakterów i myśli mogą okazać bardzo użyteczne podczas rozgrywki.

Na koniec - widzenie prawdy, moc niezwykle silna. Czar wymaga kosztownego komponentu, jest dość wysokiego poziomu i należy do przydatnych. W tej sytuacji postać nie musi martwić się na weto o jego rzucanie, w związku z czym nie raz uniknie niebezpieczeństw (zwykła postać nie przewidzi, że właśnie podkrada się do niej eteryczny przeciwnik, więc nie użyje tego czaru, nawet go mając przygotowanym).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:58, 13 Lis 2009    Temat postu:

Wyjątkowość +1 do RO

Sam wśród iluzji
+2 do inicjatywy
+2 do RO na refleks
+2 do kp unikowej
20% szans na nietrafienie
+3 do prędkości

Prawda
-6 do siły(tak, kary za starość się kumulują)
-6 do zręczności
0 budowy
+3 do inteligencji
+3 charyzma
-3 roztroponość

Co nam z tego wychodzi ?

0 na rzut woli
-1 do inicjatywy
-1 do kp
0 do RO na refleks
-3 do ataku na dystans
-6 do siły( zakładając, że mamy średnie obciążenie a z siła 4 o to nietrudno nasza prędkość maleje o 3 metry, więc wychodzimy na 0)
-4(zakładając, że mamy 18kondycji) do rzutu na wytrwałość(gdy cały czas podlegamy rzutom na wytrwałość, nie tak jak nieumarli)
około - 3 do wszystkich testów umiejętności.
20% szans na nietrafienie
+3 do inteligencji i charyzmy( Int się liczy to fakt)
Obniżenie hp. k4+ 18 kondycji daje tyle co k12
5/magia... bez żartów kto nie ma magicznej broni na 15 poziomie...To tak jakby dać człowiekowi pałkę i kazać zabić czołg. No co w końcu łatwiej pałką niż pięścią
Może być wskrzeszony TYLKO przez czary 9 poziomu...

Zdolność do rzucania trzech czarów 1 poziomowych , jednego z 0 poziomu i jednego z 2 poziomu... kpina prawda? A fakt są przyspieszone, tylko co z tego jak każdy z nich wymaga koncentracji. Aż 10 razy dziennie...

OC = 20 na 15 poziomie. Mag z atutami ma dokładnie 0 szans na niepowodzenie. Żart, szczególnie , że mam ma dostęp do czarów dodających + 10 do testu na OC

-5 poziomów w klasie czarującej.

Stracone 2 atuty na wejście w tą klasę.

Oczyma dusz, to jedyna nawet nie dobra zdolność, ale która daje jakiekolwiek plusy mechaniczne.

Podsumowując zyskujemy , Prawdziwe widzenie, nieświadomy unik, +3 do inteligencji i +3 do charyzmy i OC 20 a i 5 sztuczek rzucanych kiedy chcemy...tfu 10 razy dziennie. I miejsce do czytania książek(jest czar 1 poziomu, który pozwala przeczytać całą książkę w 6 sekund), których już nigdy nie odzyskamy i sprzedamy.

Prying Eyes, Greater daje około 20 oczu z prawdziwym widzeniem i trwają 20 godzin. Rozkazujesz im " przylećcie do mnie i zdajcie raport jak zauważycie kogoś niewidzialnego" i tak 20 razy.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Sob 0:21, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 13:49, 14 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Arvelus, przecież o tym napisałem:
Cytat:
W 3.0 jest trochę inaczej - tam tylko planarny budowniczy ma swój półplan (i postacie epickie).

No a ja właśnie piszę, że NIE tylko budowniczy i postacie epickie.
Czarodziej może już na 17poziomie mieć własny półplan na którym będzie mógł robić wszystko, włącznie ze stworzeniem własnej utopii.
Kapłan z dostępem do domeny Tworzenie też będzie mógł stworzyć.

Cytat:
Cytat:
W moim odczuciu chyba Ci się po prostu skończyły argumenty...

Proszę, nie stosuj chwytów retorycznych. Nie mają one nic wspólnego z argumentacją.

Wybacz, byłem już wczoraj zmęczony i rozdrażniony nieco

Cytat:
Chyba się nie mogę zgodzić. Mechanika ma odzwierciedlać tło fabularne postaci, ale ma to robić w ten sposób, żeby postać nie była określana przez nazwę klas jakie ma , ale przez to co naprawdę postać potrafi zrobić.

Prawda, zdolności mają w odzwierciedlać fabułę postaci. Mój glug'rag ma zdolność która fabularnie jest bardzo fajna, ale mechanicznie do kitu.
Ale zauważ, że mówię o niej w dwóch kategoriach...
Atuty wojownika wedle fabuły odzwierciedlają jego przeszkolenie, a w mechanice po prostu dają mu atuty.
Ale tu znowu mówię o tym w dwóch kategoriach. Czemu? Bo w D&D niemal wszystko trzeba oceniać wedle dwóch kategorii. Mechanika i fabuła nie łączą się, ale działają równolegle do siebie.

Cytat:
Jeżeli postać będzie miała 5 poziomów i kilka związanych mocy nie da jej to dostatecznych podstaw, by na prawdę dojść do twierdzeń zawartych w fabularnej stronie klasy.

Ilość mocy się przecież nie zmieniła. Wciąż ma ich tyle samo tylko rozłożone na więcej poziomów.
Powtarzam, co poziomy mają do fabuły?
Zdolności ok, mają istnieje w ich przypadku ta kategoria fabularna, bo mają one "realne" efekty. Ale poziomy? Przecież to pojęcie abstrakcyjne. To czysta mechanika bez krztyny fabuły i nie ma co się czepiać, bo jakoś trzeba było rozwiązać kwestię doświadczenia postaci.
Ale powtarzam, to jak bardzo postać będzie się identyfikowała z prestiżówką zależy od tego jak bardzo gracz się wczuje, a nie od tego ile poziomów ma się w tej klasie.
Co jeśli gracz ma więcej prestiżówek? W pełni identyfikuje się z dwoma ideami?
Albo jeśli to jakiś konkretny epik i ma 30 poziomów w magu i 10 poziomów w tym? Jeśli to poziomy są wyznacznikiem tego jak bardzo postać identyfikuje się z ideą to w tym przypadku identyfikowała by się tylko w 25%

PS
Cytat:
Na koniec - widzenie prawdy, moc niezwykle silna. Czar wymaga kosztownego komponentu, jest dość wysokiego poziomu i należy do przydatnych. W tej sytuacji postać nie musi martwić się na weto o jego rzucanie, w związku z czym nie raz uniknie niebezpieczeństw (zwykła postać nie przewidzi, że właśnie podkrada się do niej eteryczny przeciwnik, więc nie użyje tego czaru, nawet go mając przygotowanym).

Rozumiem, że mówisz o zdolności oczyma duszy, bo to ona dje prawdziwe widzenie...
Tak czy siak, za opłatą można to zaklęcie utrwalić na sobie bez konieczności marnowania poziomów i efekt będzie ten sam.
Wieszczenia też mag może użyć jeśli nie straci tych 5 poziomów czarującego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:20, 14 Lis 2009    Temat postu:

Zacznijmy od tego, że jak praca jest niemal skończona nie bierze się człowiek za jej robienie od podstaw.

Cytat:
utrwalić na sobie bez konieczności marnowania poziomów i efekt będzie ten sam.

Efekt nigdy nie jest ten sam - nędzne rozproszenie i po zabawie.

Cytat:
Tak czy siak, za opłatą można to zaklęcie utrwalić na sobie

Tego zaklęcia nie można utrwalić.

Z argumentacją o 5 poziomach się nie zgadzam, ale to nie miejsce by o tym dyskutować.

Atuty nie są stracone.
Oczyma duszy nie jest taką sobie, tylko potężną zdolnością.
OC i RO mogą się przydać do ochrony przed efektami o niższym poziomie czarującego. Zresztą nie każdy mag ma atuty przebijające OC.

Rzucanie czarów 1. i 2. poziomu jest przydatne. Nie w walce, lecz w grze. Tak samo zresztą jak widzenie prawdy.

Należy zwrócić uwagę na fakt, iż postać nie starzeje się, nie je i nie pije.

Jestem zdania, iż trzeba klasę tak zmienić, by oczyma duszy było na wyższym poziomie, a branie 10. poziomu opłacało się. Może po prostu zdolność widzenia prawdy dorzucić do zdolności "prawda" (a oczyma duszy okroić odpowiednio)?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 14:21, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:59, 14 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Atuty nie są stracone.


1 atut dający + 2 do woli....
2 atut dający + 5 do OC jak poświęcisz czar 2 poziomu.

Są to jak najbardziej stracone atuty, biorąc pod uwagę, że na 15 poziomie masz dostęp aż do 5 kręgu i nie masz komórek by zasilać ten atut. Nawet nie chce mi się wymieniać jakie atuty można mieć zamiast.

Cytat:

Oczyma duszy nie jest taką sobie, tylko potężną zdolnością.


Przedmiot z Unnaproachable east za 75,000 daje dokładnie to samo.
Zmiana kształtu w balora daje dokładnie to samo + więcej.
Wścibskie oczy potężniejsze to samo, + możliwość zwiadu
Szata oczu z PMP za 120k dokładnie to samo.
Klejnot prawdziwego widzenia 30 minut dziennie do podziału jak Ci się podoba za 75k

Zwykły mag ma co najmniej 5 opcji żeby zdobyć tą umiejętność. A ile opcji ma ta klasa prestiżowa by rzucać czary 9 kręgu ?

Cytat:
OC i RO mogą się przydać do ochrony przed efektami o niższym poziomie czarującego. Zresztą nie każdy mag ma atuty przebijające OC.


Równie dobrze można rzucić klosz niewrażliwości skoro zakładamy że walczymy z przeciwnikami o tak niskim poziomie. Zgadza się praktycznie żaden ponieważ "assay spell resistance" dodaje + 10 do przebicie OC i zwykły mag ma komórki żeby rzucić oba czary w przeciwieństwie do tej klasy.

Cytat:

Rzucanie czarów 1. i 2. poziomu jest przydatne. Nie w walce, lecz w grze. Tak samo zresztą jak widzenie prawdy.


Faktycznie rzucanie czarów 0, 1, 2 poziomowych jest bardziej przydatne niż 7, 8, 9

Cytat:
Należy zwrócić uwagę na fakt, iż postać nie starzeje się, nie je i nie pije


Zwróć uwagę, że zwykły mag może się sam zamienić w "necropolitan" z Libris Mortis już na 3 poziomie tracąc jedynie 3k exp zyskując przy tym o wiele wiele więcej.

Trzeba zrobić, żeby ta klasa była co najmniej 8/10 i rozdzielić oczyma duszy na 2 poziomy, nieświadomy unik około 4 a prawdziwe widzenie około 8.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Sob 15:01, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:41, 14 Lis 2009    Temat postu:

1. Za pieniądze można kupić różne rzeczy, w tym zwoje
2. Zmiana kształtów to nie same korzyści, też fabularnie.
3. To, że moc nie jest silna nie znaczy, że jest bezużyteczna
4. Moim prywatnym zdaniem warto rozważać przedział 6/10 do 8/10.
5. Sugeruję, by zobaczyć, co na to autor i na razie przeczepić się innej pracy Smile

Ad poniższego:
3. To, że posiadanie mocy nie będących silnymi też jest korzystne - nieraz bardziej, niż się wydaje.
5. Nadal czekam na ruch autora.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 17:43, 22 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:39, 09 Gru 2009    Temat postu:

ad.1 Przedmioty jednorazowego użytku nie wchodzą w rachubę, ponieważ... są jednorazowego użytku. Uważam po prostu, że lepiej wydać te 75k na przedmiot jeżeli chcesz mieć ta umiejętność niż wejść na klasę i stracić 4 poziomy, których się nie da kupić. A dla porównania cena +1 PC(poziomu czarującego) kosztuje około 20/30k. Więc sama strata PC kosztuje nas około 100k(teoretycznie bo w praktyce nie znam dużo przedmiotów dających PC do wszystkich czarów), a gdzie stracone komórki ? 7,8,9 poziomu? Komórka 9 poziomu to 81k. Więc rachunek ogólnie wychodzi niekorzystnie dla tej klasy.
ad. 2 Nie rozumiem co chciałeś przez to powiedzieć
ad. 3 Im moc silniejsza tym bardziej użyteczna, Im moc bardziej uniwersalna tym bardziej użyteczna, ale im moc słabsza tym mniej użyteczna. Ile razy dziennie chcesz rzucać wykrycie zła?
ad. 4 Przy klasach czarujących w klasie prestiżowej najważniejsze jest +1 poziom czarującego. Jeżeli tracisz na klasie więcej niż 2 to klasa automatycznie odpada, nieważne jakie przegięcia by dawała. Pomyśl o tym tak, bierzesz atut dowodzenie i twój poplecznik jest tak samo silny jak Ty...tzn oboje rzucacie czary tego samego poziomu.
ad.5 Czas minął Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin