Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Jedyny istniejący
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:13, 31 Sie 2008    Temat postu: [3.5] Jedyny istniejący

Ja jestem jedynym istnieniem samotnym wśród iluzji otaczającego mnie świata. Wszystkie są tylko źródłem bodźców, tym co ma wpływać na mnie - objawionego władcę istnienia. Ja je ignoruję, tym samym je niszcząc wobec mnie. Czyli wobec wszystkiego.
Solipsyzm istniał i będzie istnieć - pod postacią niegroźnego egoizmu i ambicji wywyższającego się w umyśle względem innych lub w tym niebezpiecznym ekstremum. Wierzą oni, iż istnieją jako jedyni w całym wszechświecie i z powodu swych mocy tylko umacniają się w tym przekonaniu. Ignorują innych, skupiając się na rozwijaniu swych zdolności. Jednocześnie ich umysły stają się coraz bardziej chaotyczne, a oni sami tracą kontakt z otaczającym ich społeczeństwem. Nikt nie wie skąd posiadają te umiejętności - czy od kapryśnego bóstwa, czy to czerpiąc je z bogatego rodowodu - co bardzo niepokoi wiernych swym panom kapłanów oraz zadufanych, żądnych ich zdolności czarodziei.
Występują naprawdę rzadko - praktycznie niemożliwym jest, by spotkali się dwaj jedyni istniejący - dlatego nie ma reguły co do ich rasy, czy klasy. W okolicach ich występowania krążą pogłoski o tym, że są prawdziwymi bogami w ciele ludzkim, stając się obiektami kultu - o ile na to pozwolą. Co inna osoba, to inna (z pewnością ciekawa) historia.

Wymagania

Aby zostać jedynym istniejącym trzeba spełnić następujące wymagania.
Atuty: Żelazna wola, Blokada (opisana dalej).
Czary: Zdolność rzucania czarów wtajemniczeń 3 poziomu lub wyższego.
Charakter: Dowolny nie-dobry.

Właściwości klasowe
KW: k6
Kod:

Tabela 1: Jedyny istniejący
Rzuty obronne
Poziom____BAB_______Wytrwałość___Refleks___Wola__________Specjalne_________Czary
__1_______+0____________+0__________+0______+2_______Wyjątkowość_________
__2_______+1____________+0__________+0______+3_______Egocentryzm
__3_______+1____________+1__________+1______+3___________________________+1 poziom w klasie rzucającej czary wtajemniczeń
__4_______+2____________+1__________+1______+4_______Oczyma duszy
__5_______+2____________+1__________+1______+4___________________________+1 poziom w klasie rzucającej czary wtajemniczeń
__6_______+3____________+2__________+2______+5_______Świadomość Negacji
__7_______+3____________+2__________+2______+5___________________________+1 poziom w klasie rzucającej czary wtajemniczeń
__8_______+4____________+2__________+2______+6_______Sam wśród iluzji
__9_______+4____________+3__________+3______+6_______Przełamanie realności___+1 poziom w klasie rzucającej czary wtajemniczeń
__10______+5____________+3__________+3______+7_______Prawda______________+1 poziom w klasie rzucającej czary wtajemniczeń


Umiejętnosci klasowe
Oto umiejętności klasowe jedynego istniejącego (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Profesja (dowolna) (Int), Stosowanie magicznych urządzeń (Cha), Odcyfrowanie zapisów (Int), Wiedza (dowolna) (Int).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int.

Zdolności klasowe

Biegłości w broni i pancerzach: Postać nie otrzymuje żadnych biegłości, gdy wchodzi na ścieżkę tej klasy prestiżowej.

Czary: Na poziomach 3., 5., 7., 9. oraz 10. tej klasy prestiżowej jedyny istniejący zyskuje czary tak, jakby awansował o jeden poziom w klasie rzucającej czary, której był przedstawicielem zanim zdecydował się na tę klasę prestiżową. Nie zyskuje żadnych innych zdolności wynikających z poziomu (nowych atutów, zdolności itp.).

Wyjątkowość
Jedyny istniejący na pierwszym poziomie otrzymuje premię ze szczęścia +1 do każdego rzutu obronnego oraz +1 przeciw efektom śmierci, co odzwierciedla jego wyjątkowość. Trudno go zabić.

Egocentryzm
Na 2. poziomie przedstawiciel tej klasy prestiżowej zyskuje umiejętność wykrywania charakteru, mocy i myśli. Traci jednorazowo, na stałe 1 punkt Roztropności - za to może on, raz na poziom w tej klasie prestiżowej, wykorzystać tę zdolność, by uzyskać efekt analogiczny do użycia jednego z czarów wykrycia wzmocnionego metamagią - przyspieszeniem czaru i rzuconego przez zaklinacza o poziomie równym jego poziomowi w tej klasie prestiżowej. Zaklęcie musi pochodzić z następującej listy: wykrycie zła, wykrycie dobra, wykrycie prawa, wykrycie chaosu, wykrycie magii, wykrycie myśli.

Oczyma duszy
Jedyny istniejący otrzymuje na 4. poziomie zdolność nieświadomy unik (nie może być oflankowany). Oprócz tego znajduje się cały czas pod działaniem czaru prawdziwe widzenie o poziomie równym jego liczbie poziomów w tej klasie. Dodatkowo może raz na tydzień użyć czar wieszczenia bez komponentu, tracąc w zamian 1/4 jego ceny rynkowej w PD.

Świadomość Negacji
Jedyny istniejący na 6. poziomie rozwija moce inercyjne. Traci na stałe 1 punkt Roztropności, lecz zyskuje odporność na czary równą 10 + liczba poziomów w tej klasie. Zamiast ich liczby, na 10., na potrzeby ustalania siły tej zdolności może użyć bazowej premii do rzutu obronnego na Wolę.

Sam wśród iluzji
Jedyny istniejący od poziomu 8. przechodzi drastyczną przemianę. Traci 1 punkt Roztropności na stałe. Staje się duszą, która włada ciałem, nie uwięzioną w nim. Nie widzi oczami, lecz swym prawdziwym jestestwem. Ogląda otoczenie w spowolnieniu oraz czarno białych, matowych barwach. Analizuje wszystko dogłębnie, mając czas na reakcję, nie obawiając się "nierzeczywistości" wokół niego. Otrzymuje on następujące premie do statystyk:

    - +2 do rzutów Inicjatywy
    - szybkość poruszania się zwiększona o 3m
    - +2 do rzutów obronnych na Refleks
    - +2 do KP z premii unikowej
    - każde stworzenie dla niego jest traktowane jakby było pod efektem zamazania
    - widzi w czerni i bieli, nie rozpoznaje kolorów


Przełamanie realności
Przedstawiciel tej klasy prestiżowej od 9. poziomu może podczas snu (pozostawiając ciało w stanie śpiączki) przenieść swój umysł na własny półplan, do którego tylko on ma dostęp. Istnieje wtedy na nim jako projekcja astralna.
Plan ten może mieć dowolny kształt, lecz jego pojemność nie może przekraczać 27m^3 - stwórca może go, podobnie jak wygląd i grawitację, zmienić w dowolnej chwili, w akcji darmowej.
Możliwe jest stworzenie zwierciadeł, przez które będzie mógł obserwować swoje ciało na Planie Materialnym oraz obszar wokół niego w promieniu 3 metrów.
Jedyny istniejący może przenosić przedmioty z Planu Materialnego na własny półplan. Aby to zrobić musi narysować na przedmiocie glif z własnej krwi, a potem zniszczyć go za pomocą pojedynczego czaru wywoływania. Przedmiot raz przeniesiony do tej sfery nie może już nigdy z niej zostać wydobyty. Ta zdolność nie działa na istoty żywe.
Podczas przebywania na tym półplanie może normalnie zapamiętywać czary tak, jak na Planie Materialnym. Wyjście z tego półplanu do ciała to akcja darmowa.
Jeśli zginie ciało postać nie umiera, lecz nie może opuścić planu dopóki nikt nie wskrzesi jego cielesnej powłoki. Jedyny istniejący po śmierci nie trafia do zaświatów, a właśnie do tego miejsca - może zostać wskrzeszony jedynie przez czary prawdziwe wskrzeszenie lub cud.
Podróż międzywymiarowa dotycząca tego planu jest niemożliwa. Jest to zdolność czaropodobna.

Prawda
Na 10. poziomie kończy się rozwój potęgi jedynego istniejącego - potrafi w pełni wykorzystać swój potencjał. Jego ciało truchleje - jedynie jego moc przytrzymuje je przy życiu - nie musi ani jeść, ani pić. Jedyny istniejący staje się postacią o kategorii wiekowej sędziwy - otrzymuje wszystkie premie i kary z tego wynikające, z wyjątkiem zmiany wartości Roztropności, która pozostaje stała.
Przedstawiciel tej klasy prestiżowej zaczyna funkcjonować jak przybysz z planu stworzonego za pomocą przełamania realności: traci współczynnik budowy, zyskane kości wytrzymałości są zwiększone do k12, energia negatywna go leczy zamiast ranić, pozytywna zaś zadaje obrażenia, nie uzdrawia.
Oprócz tego blokada, którą rozciąga wokół siebie postać zaczyna być trwała - podmiot zyskuje redukcję obrażeń 5/magia.


Nowe atuty

Blokada
Potrafisz za pomocą skomplikowanej mantry, zmienić magiczną energię w barierę antymagii.
Wymagania: Koncentracja ranga 6, możliwość rzucania czarów wtajemniczeń/objawień przynajmniej poziomu 2
Opis: Możesz zużyć dowolną liczbę komórek na czary przynajmniej 2. poziomu w akcji natychmiastowej. Za każdą zużytą komórkę w tej akcji twoja OC wzrasta o 1. Efekt działa przez rundę. Jest to zdolność czaropodobna, wymagająca wypowiedzenia krótkiej magicznej formuły (traktuj jak komponent werbalny).
Specjalne: Minimalna wartość OC zyskiwanego z działania tego atutu wynosi 5.


Ostatnio zmieniony przez Nukereal dnia Wto 17:31, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 32 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:50, 31 Sie 2008    Temat postu:

Bardzo ciekawy pomysł.

1) Po pierwsze, w wymaganiach powinno być, że postać nie może wyznawać Boga. Skoro uważa się za najwyższy byt, nie może oddawać czci czemuś innemu.

2)
Cytat:
Jedyny Istniejący otrzymuje zdolność rzucania dowolnych czarów wykrycia (wykrycie zła, wykrycie dobra, wykrycie prawa, wykrycie chaosu, wykrycie magii, wykrycie myśli) w akcji darmowej bez komponentów, jak mag o poziomie równym 1/2 jego poziomu w tej klasie. Niestety, traci on na stałe 1 punkt roztropności. Może rzucać je raz na dzień jeśli ma 1 poziom w tej klasie, dwa razy jeśli 3, oraz trzy na 5.

Bardzo niski poziom czarującego. Rzucają te czary jak czarodziej czy zaklinacz? raz (tudzież dwa lub trzy) dziennie każdy czar z osobna, czy w ogóle jeden?
3)
Cytat:
Jedyny Istniejący traci 1 punkt Roztropności (ostatni już raz) . Staje się duszą która włada ciałem, nie uwięzioną w nim. Nie widzi oczami, widzi swym prawdziwym jestestwem. Wszystko widzi w spowolnieniu oraz czarno białych matowych barwach. Analizuje wszystko dogłębnie mając czas na reakcję nie obawiając się "nierzeczywistości". Każda istota dla niego jest traktowana jakby była pod efektem przemieszczenia. Jed. przez cały czas znajduje się pod działaniem czaru przyspieszenie, rzuconym przez czarownika poziomu 7. Staje się także rodowitym przybyszem.

Powinien móc aktywować przyspieszenie ileś razy dziennie na określony czas, bo teraz jest przesadzone.
4) Przydałąby się alternatywa dla
Cytat:
Control (plane)

dla osób nie grających w Planescape.

W ogóle klasa mocna biorąc pod uwagę wymagania.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Nie 12:51, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:10, 31 Sie 2008    Temat postu:

1) Już zaznaczone
2) Zmieniony poziom czarującego na "równy poziomowi w tej klasie, dodać 1" . Uściślone iż wszystkie razem dziennie.
3) Hm... tylko że nie pasuje do konwencji postaci i samej zdolności. Trzeba to co najwyżej zastąpić podobnym stałym efektem.
4) Tu trudno ując... ma ktoś jakieś szczytne idee w głowach?

Do wymagań dodałem iż musi umieć rzucać czary przynajmniej 3 poziomu (wtajemniczeń bądź objawień).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:02, 31 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Nie widzi oczami, widzi swym prawdziwym jestestwem.

Po za poprawieniem błędu, proponuję usunąć, albo dodać zdolność analogiczną do bycie pod wpływem czaru Prawdziwe Widzenie.

Ale nadal uważam, że zdolność Sam Wśród Iluzji jest za mocna. Przypspieszenie to na prawdę potężna zdolność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:28, 31 Sie 2008    Temat postu:

W opisie zdolności empatia proponuje karę do RZT przesunąć gdzieś na brzeg, bo tak w środku wyskakuje, ni z tego, ni z owego.

Cytat:
4) Tu trudno ując... ma ktoś jakieś szczytne idee w głowach?

Może zastąpić to dodającą premię do wszytskich testów podejmowanych w celu kontrolowania planów wysokomorficznych?

Cytat:
3) Hm... tylko że nie pasuje do konwencji postaci i samej zdolności. Trzeba to co najwyżej zastąpić podobnym stałym efektem.

Myślałem, jakby tu przerobić na 3.0 (gdyby w 3.0 ktoś chciał tego użyć na pewno musiałby zminić tą zdolność). W związku z tym sądzę, że można by to zrobić tak:
- dodać do refleksu
- dodać do inicjatywy
- dodac premię unikową do KP

Można tez, oczywiście, dodać szybkość poruszania, czy atak, ale sądzę, że to już bardziej byłoby "realne" przyspieszenie, niż wynikające z świadomości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:39, 31 Sie 2008    Temat postu:

4) Racja, ale to jest w wymaganiach.
3) Może być. Przebuduję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:51, 31 Sie 2008    Temat postu:

4. xD Cóz, przyznam, że klasę oglądałem wcześniej, a nie pisząc odpowiedź. Mój błąd, przepraszam. Notabene premia taka by nie zaszkodziła.

W wymaganiach pasuje mi koncentracja. W końcu to postać, która ignoruje zewnętrzne czynniki.

Notabene: Włącz sobie HTML.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:32, 01 Wrz 2008    Temat postu:

Pewnie by się przydała, ale najpierw trzeba się zając wymaganiami- może Wiedza (plany) albo jakieś Rzemiosło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 9:06, 27 Wrz 2008    Temat postu:

moje zdanie?

Klasa genialnie wymyślona ale słaba....

Co ma?

OC, kilka premii, -3 do siły, zr i bd, -4 rzt. Słaby bazowy atak, bez dodatkowych czarów i 50% szans na chybienie w każdy cel
moim zdaniem tej klasy nie warto brać nawet w 3.0

i jeszcze jedno... jaką on ma KW?


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 9:14, 27 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 7:23, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Arvelus napisał:
moje zdanie?

Klasa genialnie wymyślona ale słaba....

Co ma?

OC, kilka premii, -3 do siły, zr i bd, -4 rzt. Słaby bazowy atak, bez dodatkowych czarów i 50% szans na chybienie w każdy cel
moim zdaniem tej klasy nie warto brać nawet w 3.0

I tutaj jest sedno sprawy. Jedni uważają ją za mocną, a inni za nie.

Moje propozycje to:

    - Poziom czarującego zwiększony co 2 poz. Są dwa warianty: na 1, 3 i 5; oraz 2 i 4. Jestem za tym pierwszym.
    - Dać mu k6 jako KW. Ewentualnie można k4, lecz sądzę że to zbędne.
    - Dać +2 zwiększenia do Charyzmy. Myślę o włączeniu efektu do "Świadomości Negacji" .
    - W wymaganiach Kontrola (plany) zmienić na Wiedza (plany) - jako wariant.


Co o tym myślicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 9:14, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Klasa ciekawa, choć wiadomo: Im ciekawsza, tym więcej z nią roboty. Radzę zastanowić się, czy nie dac jej 10 poziomów (by postać wolniej postępowała i mocniej się utrwalała w swej psychozie. Jak to w epikach napisali, postać na 5. poziomie klasy prestiżowej nie koniecznie determinuje własne "ja" przez jej pryzmat, a na 10. już tak.

Cytat:
- W wymaganiach Kontrola (plany) zmienić na Wiedza (plany) - jako wari

Jeżeli chcesz go czynić postacią skupioną na sobie moim zdaniem najlepiej odda to koncentracja, nie wiedza (plany). Skoro postać jest dla maga to koncentracja byłaby wymogiem przez wszystkich spełnianym, to zaś oznacza, że możesz mimo wszystko dać mu wiedzę (plany), choć dobrze by było, gdybyś to jakoś uzasadnił, bowiem ja nie widzę związku.

Charakter:
Cytat:
dowolny nie-dobry-

Z tym opisem jest coś namieszane. "dobry-" zamień na "dobry -". To samo w atucie. Przed myślnikiem stawia się spację.
Cytat:
ze względu na utwierdzenie się w poglądzie iż jako jedyni istnieją, nie opowiadają się po stronie dobra nie widząc w tym sensu.
Jeżeli masz pomysł, to proponuję zmienić to zdanie, w mej ocenie trochę zbyt "dziwnie" zbudowane, choć jest to tylko subiektywna ocena.
Cytat:

Nawet jeśli to zrobią, czynią to z własnej ciekawości i nagłej pobudki, niż potrzeby sprawiedliwości.
"Niż" tutaj nie pasuje, mogłoby być np. "nie zaś" lub "a nie".

Utrata czarów i mocy objawień: Przydałby się opis tego jako "zdolności" oraz uzasadnienie (lub kilka przykładowych), skąd mag taki czerpie moc. Należy pamiętać, że zachowanie Jedynego Istniejącego nie zaskarbi mu przychylności bogów ni natury.

Aura Solipsyzmu:
Cytat:
Dopóki postać ogrywa odpowiednio charakter swej postaci

Postać odgrywa samą siebie? Powinno być gracz, acz wydaje mi się dziwne warunkować działanie atutu działaniami z poza gry. Lepiej napisz o działaniu zgodnie z danym poglądem.

To raz. Dwa: Atut jest wyjątkowo przegięty i dostępny dla wszystkich. Ja bym to przerobił i dorzucił do mocy klasy prestiżowej.

Co to za cytat na końcu?

Całość: Proponuję oddzielić fragmenty settingowe od ogólnych, choć jak uważasz.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 9:17, 28 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 8:29, 29 Wrz 2008    Temat postu:

Ja bym wywalił na zbity pysk to przemieszczenie, bo ono samo w sobie czyni całą postać, a nie tylko klasę o połowę słabszą bojowo.

Sam wśród iluzji bym dodał efekt permanentnego prawdziwego widzenia oraz nieświadomy unik(nie ożna flankować)
"Tak! Dalej łotrze, spróbuj mnie atakować w plecy, nie wiesz, że ja już nie patrzę oczami?!"

zmieniłbym nieco świadomość negacji i dał mu możliwość odbicia zaklęcia 1 raz dziennie/poz
"To mój świat i wszystko tu zależy ode mnie, zawróć błyskawico, bo ja tak rozkazuję"


Przy wyjątkowości zrobił bym, że można raz dziennie powtórzyć dowolny rzut na dowolnej kości

Empatię bym dał na stałe

Ale teraz nie warto osiągać 5 poz. Więc coś trzeba z tym zrobić.
Zacznijmy od stworzenia jego własnego planu.
Można go nazwać jak się chce. Będzie miał ograniczoną wielkość, ale będzie istniał poza wszelkimi innymi planami.
Jest on całkowicie zależny od woli jedynego istniejącego.
To własnie z tego planu pochodzi Jedyny.
Na plan może przechodzić kiedy chce w akcji całorundowej na zasadach teleportacji. Czyli można zablokować to odpowiednią magią.
"To mój świat, tu moja wola jest prawem, moja myśl jedyną potęgą. Bądź mi posłuszny a będzesz żył na tyle na ile pozwala ci żyć twój iluzoryczny byt. Sprzeciw mi się a zabiję cię, lub zrobię coś o wiele gorszego"

Zamiast "nieumarlakowości" dać mu odporności nieumrałych
Albo w ogóle zmienić go w nieumarłego.
To by było dla niego korzystne.
Np. w licza, albo po prostu zwykłego nieumarłego, czyli bez niczego poza odpornościami KW i brakiem bd. W ten sposób wytłumaczy się od razu czemu jest nieśmiertelny, mimo że rzadna inna klasa na to nie pozawala, a jedynie szablony nieumarłych.
"Ma wola kształtuje świat, ona jest silniejsza niż życie, więc po co mi ono? Idź precz! Nie potrzebuję cię! Jesteś słabością, a ja nie posiadam słabości!"

I w tym momencie klasa już jest git:)


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pon 8:46, 29 Wrz 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:41, 29 Wrz 2008    Temat postu:

Nie, Arvelus. Twoje zmiany sprawią, że ta klasa będzie zbyt silna.

Własny półplan jest najsilniejszą zdolnością planarnego budowniczego. Tyle, że tamta klasa ma 10 poziomów. Przechodzenie na inny plan na życzenie to moc potężna, a nie tylko dobra. Możnaby rozwarzyć mocy pozwalającej umysłem przechodzić w inne miejsce np. podczas snu, choć jego "natualny" mózg wypoczywa jego "ja" pozwala mu dokonywać działania na półrzeczywistym półplanie, na który innym neizwykle trudno się dostać. W efekcie postać zamiast poświęcać czas na sen mogłaby np. czytać tam jakąś księgę, czy pielęgnować rośliny. Oczywiście moc taka wymagałaby porządnej rozpiski i bardziej pasuje do 10 poziomów, niz do 5.

Świadomość negacji bym zostawił. Arvelus, zwróc uwagę na to, że świat Jedynego ogranicza się i kończy na nim samym, nie może więc kontrolować rzeczy wykraczających poza niego.

Związku z nieumarłymi, szczerze mówiąc, nie widzę, zresztą moce sa klimatyczne i nie zmieniałbym ich na zaproponowane przez Arvelusa.

Cytat:
Control (plane), Dyplomacja, Czarostwo, Nasłuchiwanie, Przeszukiwanie, Spostrzeganie, Stosowanie magicznych urządzeń, Odcyfrowanie zapisów, Wyczucie pobudek, Wiedza (dowolna), Zastraszanie

Dyplomacje, nasłuchiwanie, spostrzeganie i wyczucie pobudek nei pasują do szaleńca oderawnego od rzeczywistości (który w dodatku na tym buduje swą siłę).

Klasie można coś dodać, lecz jestem za tym, by była to moc klimatyczna i unikatowa, a nie dopchniecie czegoś na siłę.

Ad. poniższego:
Zapowiadasz spore zmiany, tedy zaczekam, co z tego wyniknie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 14:12, 30 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:11, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Podmienione te pomniejsze błędy (skład zdań oraz atut... silny, ale grywalny) . W planach: zmiana poziomów z 5 do 10, dodanie czarowania (lista dawnej klasy czy nowa?) oraz kilka nowych zdolności (ta Kamulca wybitnie mi się spodobała, oraz prawdziwe widzenie pomysłu Arvelus'a) . Gdy to skleję (ostatnio nie wiele czasu) dam znać. Proszę oczywiście o dalsze komentarze Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:15, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
moce sa klimatyczne


ale co z tego jeśli nikt nie będzie taką grał?
To samo było z rycerzem łazarza, bardzo fajny pomysł, ale nie grywalny.
Nie można robic postaci czysto fabularnej, bo w D&D poziomy zdobywa się zabijając, a zabijac trzeba umiec.

Planarnego budowniczego nie czytałem

Cytat:
Przechodzenie na inny plan na życzenie to moc potężna, a nie tylko dobra

nie prawda, to jak bezbłędna teleportacja. Wiele istot posiada ją na życzenie.
Własny plan to zdolność bardziej fabularna.
Po prostu miejsce które należy do niego.
Zwróc uwagę, że jest czar 9 poz który tworzy taki półplan.
Genesis.
Można po prostu dac mu tę zdolnośc.
ale to rzeczywście dopiero na 10 poz skoro ma ich byc 10;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:54, 22 Paź 2008    Temat postu:

Mało czasu, lecz sklejone. Niestety moje nowe idee zdawały mi się zbyt mocne i nie dodałem ich do klasy- zostawiłem te 5, i 2 zaproponowane w temacie odpowiednio "skondensowane" . Czarowanie częściowo wypełnia luki w zdolnościach. Jeśli ktoś ma jakieś idee i uwagi proszę o dalsze komentarze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:56, 22 Paź 2008    Temat postu:

Usunąć to przemieszczenie! XD

Mówiłem. To sprawia, że klasy nie warto brać:)


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 8:35, 23 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 6:36, 23 Paź 2008    Temat postu:

Arvelus napisał:
Usunąć to przemieszczenie! XD

Mówiłem, iż to sprawia, że klasy nie warto brać:)


Lecz to taki balans dla reszty umiejętności. Znajdź lepszy a zmienię Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 8:38, 23 Paź 2008    Temat postu:

zacznijmy od tego, że ta klasa wcale nie jest tak nadzwyczaj silna:)
tym bardziej teraz kiedy umiejętności rozkładają się na 10 poz;]

Nawet ten jego półplan jest wcale nie taki wspamiały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:13, 23 Paź 2008    Temat postu:

Moje propozycje:

KW k6

Przemieszczenia nie usuwaj! To jest ciekawe i oddaje naturę klasy. Przynajmniej sama idea. Jeżeli wróg miałby być pod wpływem przemieszczenia (50% jest przy ślepocie), to postać powinna być ślepa lub mieć ograniczone pole widzenia, jakby działała np. na planie astralnym. Jest to pewna opcja, lecz proponuję też pomyśleć nad:
- zamazaniem
- migotaniem (odpowiednio zmodyfikowanym)
oraz osłabionym zauważanie i nasłuchiwaniem.

Sam wśród iluzji - powinieneś bardziej wyraźnie zaznaczyć, może od myślnika, że traci widzenie w kolorach.

Czary:
1. Usuń czary objawień. Ta osoba jest zamknięta na magię "darowaną" jej.
2. Zabierz mu kilka poziomów czarów. Nie wiem jeszcze ile, to zależy od dalszych zmian.

Przełamanie realności: Dodałbym, iż nie może zostać rozproszona oraz zaznaczył mechanizm wejścia/wyjścia.

Ubique: To słowo pojawia się w opisie. Oznacza "wszędzie" i moim zdaniem tam nie pasuje.

Aura solipsyzmu: Dorzuć w wymaganiach nie oddawanie czci bogom, ten atut nie powinien być dostępny dla większości postaci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 18:56, 23 Paź 2008    Temat postu:

Bez usunięcia przemieszczenia klasa będzie beznadziejna.
50% na to, że chybi we wszystko zarówno czarem jak i wręcz.
w ten sposób przeciwnicy mają efektywnie 2x więcej żyć.
poza tym co z tego, że widzi oczyma duszy? W ten sposób być może powinien mieć nawet premię, bo może spojrzeć w bok nie odwracając głowy.

Jego plan powinien mieć kształt kuli.

Szczerze to kiedy klasa miała 5 poziomów bardziej mi się podobała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:54, 23 Paź 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:
Aura solipsyzmu: Dorzuć w wymaganiach nie oddawanie czci bogom, ten atut nie powinien być dostępny dla większości postaci.

Sir, yes sir.
Kamulec napisał:
Ubique: To słowo pojawia się w opisie. Oznacza "wszędzie" i moim zdaniem tam nie pasuje.

Zawsze mi się wydawało że to "wszystko" . No trudno, do zmiany.
Kamulec napisał:
Przełamanie realności: Dodałbym, iż nie może zostać rozproszona oraz zaznaczył mechanizm wejścia/wyjścia.

Do dopisania- fakt brakowało tego.
Cytat:
Czary:
1. Usuń czary objawień. Ta osoba jest zamknięta na magię "darowaną" jej.
2. Zabierz mu kilka poziomów czarów. Nie wiem jeszcze ile, to zależy od dalszych zmian.

1. Idea tak się zmieniła iż nie jest głupie pozbawienie Jed. tej możliwości. Ciach! Ciach!
2. Zostawiam- klasy pod tym względem nie trzeba "nerfić". To by była już kastracja.
Cytat:
Sam wśród iluzji - powinieneś bardziej wyraźnie zaznaczyć, może od myślnika, że traci widzenie w kolorach.

Taki smaczek pasuje- więc odpowiada.
Cytat:
KW k6

K4 bardziej pasuje, czemu Jedyny ma być bardziej odporny od typowego maga, wszakże skupienie na "pięknie swego umysłu", odrzucenie wszelkich iluzji (bo to co cielesne na ogół nią jest) . Więc... NOT!
Arvelus dużo napisał:
Kwestia przemieszczenia

Dodam w tekście zaznaczenie że nie dotyczy czarów wtajemniczeń... jeśli ktoś zwymyśli ładne zastępstwo to ok, ale ta "zdolność" mnie się widzi. Jed. powoli się "odrywa" od realnego świata, izoluje od istnienia, sądząc że jego myśli to jedyne co prawdziwe.
Cytat:
Jego plan powinien mieć kształt kuli.

Zrobię więcej... dam możliwość ustalania kształtu tak by wielkość nie wynosiła więcej niż 27m^3. Według woli pana Smile .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:32, 24 Paź 2008    Temat postu:

ateista - proponuję dodać ateista lub agnostyk [albo wyciąc to "ograniczenie" i zostawić samo "brak wiary"].
Brak wiary - może lepiej nie oddawanie czci? Postać na 1. poziomie chyba nie ejst tak szalona, by myśleć, że bogów nie ma (skoro ma dowody na to, że są).

Cytat:
- Każda istota dla niego jest traktowana jakby była pod efektem przemieszczenia (wyjątek: podczas rzucania czarów kara nie jest brana pod uwagę

moim zdaniem brak uzasadnienia. Kara powinna być brana pod uwagę i postać będzie chybaić kwasową strzałą melfa. Czary działające na istotę wciąż wpływają na nią normalnie (np. magiczny pocisk).

Empatia: Zmień nazwę. Ta postać nie czuje empatii. To raz. Dwa: Z opisu nie wynika jasno, czy limit użycia dotyczy ich osobno, czy wszytskich razem. Napisz to jakoś inaczej.

Dorzuć KW do statystyk.

Każda istota (przemieszczenie): Konstrukty, rośliny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:19, 03 Lis 2008    Temat postu:

Poprawki wprowadzone prócz zmiany nazwy zdolności "Empatia"- ona doskonale określa tą zdolność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:14, 15 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
Specjalne: Kapłan zostający Jedynym Istniejącym, przestaje wyznawać swe bóstwo- traci swe zdolności oraz domeny, lecz może rzucać czary objawień. Analogicznie sytuacja ma się do paladyna. Druid zostawia swe zdolności gdy wchodzi na ścieżkę tej klasy, lecz gdy osiągnie 4 jej poziom nie może się rozwijać jako druid.

Postać nie modli się, więc nie ma jak zyskiwać tych czarów nawet, jeżeli może. Zmień źródło czarów lub wyrzuć możność ich rzucania (być może w zamian za coś). Ponadto takie opisy powinny znaleźć się w opisie zdolności klasy, nie zaś w wymaganiach.

W dalszej części przyjmę, iż mówimy o zaklinaczu, bowiem ta postać zyskuje najwięcej obierając ścieżkę jedynego istniejącego (ponad to zaklinaczowi łatwo o zbyt silne ego).

Empatia to umiejętność wczucia się w czyjąś sytuacje, zrozumienie jego spojrzenia, Jak może to dotyczyć tej postaci? Po drugie: Ten skrót Jed. dziwnie wygląda. Po trzecie: Mag jest nie precyzyjnie. ten sam czar może być na innym poziomie na listach różnych klas.

Oczyma duszy: Potężna zdolność. Czy komponent który się pominie może być kosztowny? Należy sprecyzować i najlepiej ustaowić ew. limit. Spacje sprzed kropki zabierz. "Pod wpływem efektu". Samo "pod efektem" jest błędne.

Świadomość Negacji: Dorzuć przecinek, postaw kropkę po 5. Proponuję rzut obronny na wolę bez przedmiotów zamienić na sumę bazowej premii do RO na wolę oraz modyfikatora z roztropności (aby nie uzyskiwać zbyt wysokich wartości oraz usunąć nadmierny wpływ zaklęć).


Mówiąc szczerze klasa dostaje za dużo czarów. O ile dokładnie: Postaram się powiedzieć jak dokładnie przeanalizuje cały opis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin