Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Kontroler

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:41, 29 Gru 2008    Temat postu: [3.5] Kontroler

Kontroler (3.5)


-,, Teraz twój umysł jest mój!!! Twoje ciało i twoja władza też jest moja, wszystko jest moje, hahaha” – Ysgulth, Kontroler



Kontrolerzy to grupa magów zajmujących się kontrolowaniem umysłów innych osób. Można ich spotkać w każdej rasie i mieście. Nie są ze sobą ściśle powiązani, lecz zdarza się, że muszą współpracować. Wolą raczej konkurować między sobą, wykorzystując w tym nie tylko swoje umiejętności, ale też zdobytą władze. Czarodzieje dzięki swej wiedzy i dyscyplinie nabytej podczas nauki są idealnymi kandydatami do tej klasy, jednak przed zaklinaczami ta droga nie jest zamknięta. Inne klasy nie mając dostępu do magii wtajemniczeń nie są wstanie spełnić wymogów tej klasy.

Kostka Wytrzymałości: k4

Wymagania:

Charakter: Chaotyczny – Nieważne w jakim celu, Kontroler musi złamać prawo, aby wejść do czyjegoś umysłu.

Umiejętności: - Koncentracja X (12) rang
- Czarostwo X (10) rang
- Wiedza (Miejscowa) X (10) rang

Atuty: - Skupienie na czarze(oczarowanie)
- Potężniejsze skupienie na czarcze (oczarowanie)
- Żelazna wola
- Skupienie na umiejętności(Koncentracja)

Czary: Zdolność do rzucania czaru Zdominowanie osoby i Zadanie, Słabsze.

Umiejętności klasowe:
Blefowanie(Cha), Czarostwo(Int), Dyplomacja(Cha), Koncentracja(Bd), Rzemiosło(alchemia)(Int), Wiedza (Każda umiejętność traktowana oddzielnie) (Int), Zastraszanie(Cha)
Punkty umiejętności na poziom: 2 + modyfikator z intelektu.

P BA RO na:
Wytr Ref Wolę Specjalne Czary na dzień

1 +0 +0 +0 +2 Bariera umysłowa +1, Długotrwała kontrola, Szkoła magii Poziom obecnej klasy +1
2 +1 +0 +0 +3 Bez oparcia +1 Poziom obecnej klasy +1
3 +1 +1 +1 +3 Poziom obecnej klasy +1
4 +2 +1 +1 +4 Bez oparcia +2, Oszołomienie Poziom obecnej klasy +1
5 +2 +1 +1 +4 Bariera umysłowa +2 Poziom obecnej klasy +1
6 +3 +2 +2 +5 Bez oparcia +3 Poziom obecnej klasy +1
7 +3 +2 +2 +5 Poziom obecnej klasy +1
8 +4 +3 +3 +6 Bez oparcia +4 Poziom obecnej klasy +1
9 +4 +3 +3 +6 Bariera umysłowa +3 Poziom obecnej klasy +1
10 +5 +3 +3 +7 Bez oparcia +5, Stały sługa Poziom obecnej klasy +1




Właściwości klasowe:

Biegłość w broni i pancerzu: Kontroler nie zyskuje biegłości w broni ani pancerzu.

Czary na dzień/Znane czary: Co każdy poziom w tej klasie prestiżowej Kontroler zyskuje zaklęcia ( czary na dzień lub znane, zależnie od sytuacji) tak jakby awansował na kolejny poziom bazowej klasy.

Szkoła magii: Dominacja nad umysłami do wymagająca i żmudna sztuka. Trzeba się jej w pełni oddać. Kontroler rezygnuje na stałe z jednej (kolejnej) szkoły magii. Nie może już wybierać z niej czarów, a jeśli znał z niej jakieś czary, nie umie już ich rzucać.

Bariera umysłowa: Dobry kontroler nie tylko potrafi kontrolować innych, ale sam potrafi się przed tym ochronić. Kontroler dostaje premię +1 do wszystkich rzutów na wole. Na 5. poziome premia zwiększa się do +2, a na 9. do +3.

Długotrwała kontrola: Sztuka dominacji nie polega na przejęciu kontroli nad osobą, ale dominowaniu nią jak najdłużej. Wszystkie czary wpływające na umysł wroga rzucane przez kontrolera trwają o 0,25 (na poziom w tej klasie prestiżowej) * standardowy czas trwania czaru dłużej.

Bez oparcia: Kontroler szkoli się w skutecznym przejęciu kontroli nad świadomością. Począwszy od 2. jego czary ze szkoły oczarowań są trudniejsze do odparcia i dodaje +1 do ich ST. Premia zwiększa się co 2 poziomy (i tak na 4 wynosi +2, na 6. +3 i tak dalej).

Oszołomienie: Każdy czarodziej wie, że po nieudanej próbie zdominowania jest się odsłoniętym. Aby temu zapobiec kontrolerzy wykształcili pewien mechanizm ochronny. Jeśli czar działający na umysł się nie powiedzie jego cel musi wykonać jeszcze jeden rzut obronny o takim samym ST. Jeśli ten się nie powiedzie cel jest oszołomiony na jedną rundę.

Stały sługa: W pewnym momencie Kontroler jest tak silny, że może całkowicie przejąć kontrole nad inną osobą. Cel tej umiejętności nie może być zdolny do myślenia (musi być oszołomiony, zauroczony, lub pod kontrolą postaci). Przejęcie kontroli trwa 5 minut na każde KW celu i prowokuje okazyjne ataki. Z wiadomych przyczyn cel nie ma prawa do żadnego rzutu obronnego. Zdominowany osobnik jest pod stałą kontrolą, nie jest zdolny do samodzielnego myślenia. Kontroler może swobodnie sterować albo sobą, albo zdominowaną osobą. Może próbować kontrolować dwa ciała naraz, ale musi co 30 minut wykonać test na koncentrację o ST 35. Powrót z jednego ciała do drugiego trwa 2 rundy, i nie wymaga żadnego testu. Jeśli kontroler jest w ciele swojego sługi, a jego sługa właśnie ma -10 PW lub w inny sposób zostaje zabity, świadomość kontrolera też ginie.
Kontroler może naraz mieć jednego sługe.

Uprzejmie prosze o konstruktywną krytyke ^^.


Ostatnio zmieniony przez Bel-ort dnia Śro 13:24, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:29, 29 Gru 2008    Temat postu:

1. Dlaczego bariera umysłowa daje premię do wszystkich RO na wolę. Skoro ma to ochraniać przed kontrolą, to premia ta powinna znajdować zastosowanie tylko przeciwko urokom i przymusom.
2. Oszołomienie jest zdecydowanie za silną zdolnością. To jak darmowy przyspieszona sztuczka i to bez limitu KW i o wyższym ST.
3. Ilu stałych sług może mieć w ten sposób? Czas przejmowania kontroli jest zdecydowanie za krótki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:51, 29 Gru 2008    Temat postu:

Oddziel długotrwałą kontrolę od Bez oparcia, bo to się miesza

Co z tym stałym sługą?
Może przejąć sobie innego kontrolera?
Jeśli tak to tamten też będzie mógł sobie kolejnego przejąć?
Jeśli przejmie wojownika to z czyjej premii do ataku korzysta?(to ważne)
Czy ma dostęp do czarów przejętej postaci?

powinieneś poważnie osłabić Stałą kontrolę, bo to PODWAJA potęgę postaci
To jest tak jakby gracz sterujący kontrolerem dostał do ręki kartę postaci jeszcze jednego bohatera i nim kierował.
Nawet gdyby nie mógł kontrolować 2 postaci na raz to wystarczy aby zajął sobie jakiegoś maga na jego poziomie to nagle podwoi mu się dzienny limit czarów

Za małe wymagania, każdy mag może je spełnić wcale się o to nie starając, powinieneś dodać jeszcze atuty. Tak ze 4. I to takie które rzadko się bierze.
Moja propozycja
zog. czaru(zaklinanie)
większe zog czaru
żelazna wola
i zog umiejętności(koncentracja)

Tak aby mag musiał podjąć jakieś wyrzeczenia zanim weźmie tą klasę

Do tego dałbym jeszcze specjalne, coś w stylu aby przez 2 dni bez przerwy kontrolował jakąś osobę, aby wczuć się w role;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 21:04, 29 Gru 2008    Temat postu:

Ta klasa jest za potężna.
Nie dość, że zyskuje na każdym poziomie czary jakby awansowała w starej klasie, to jeszcze dostaje +5 do ST?

Jak się ma długotrwała kontrola do atutów metamagicznych?

Wymagania są w zasadzie zerowe, otoczki fabularnej brak; oszołomienie to zdecydowanie za mocna zdolność. Można na nią przystać, jeżeli podbijałaby wirtualnie poziom zaklęcia (tak jak to robią atuty metamagiczne). Nie jest też specjalnie oryginalna. Wyłączając ostatnią zdolność, możemy łatwo uzyskać mnóstwo równie nic nie wnoszących klas prestiżowych.

Np. Kontroler ognia:
Bariera umysłowa Arrow premie do RO przeciw efektom opartym na ogniu
Długotrwała kontrola Arrow bez zmian, z tym, że czary muszą mieć deskryptor ogień
Bez oparcia Arrow Dotyczy czarów z deskryptorem [ogień]
Oszołomienie Arrow bez zmian.

Tak samo można stworzyć kontrolerów kwasu, lodu, mocy (force) itp, itp. Nic nowego, nic ciekawego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 21:08, 29 Gru 2008    Temat postu:

Ma troche mało umiejętności, po za walką całkowicie nieprzydatny dla drużyny
po za tym zgadzam się z suldarr'essalar ta klasa jest za potężna, niewyważona
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:07, 29 Gru 2008    Temat postu:

Może mieć jednego stałego sługe, zmieniłem już.

Cytat:
Nie dość, że zyskuje na każdym poziomie czary jakby awansowała w starej klasie, to jeszcze dostaje +5 do ST?


Tylko do czarów ze szkoły oczarowań.


Cytat:
Np. Kontroler ognia:
Bariera umysłowa premie do RO przeciw efektom opartym na ogniu
Długotrwała kontrola bez zmian, z tym, że czary muszą mieć deskryptor ogień
Bez oparcia Dotyczy czarów z deskryptorem [ogień]
Oszołomienie bez zmian.


Nie rozumiem tego co tu napisałeś. Przy każdej zdolności jest napisane, że musi wpływać na umysł, a na przykład taka kula ognia (zdaje mi się że o takie czary właśnie ci chodziło) nie wpływa na niego.


ad. postu Arvelusa:

z tymi atutami to niegłupi pomysł, sam nie miałem pomysłu na żadne.


ad. postu Boskiego:

1. To może dać że tylko do tych czarów które są ze szkłoy oczarowań?

2. To jak je stosownie zmienić? Dać inne ST?

3. Jak wyżej. Powiększyć do 4-5 rund? czy jeszcze więcej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:23, 29 Gru 2008    Temat postu:

1. Przeciwko efektom zaklinania. To właśnie chciałem Ci przekazać.
2. Nie wiem jak stosownie zmienić coś takiego... To jest po prostu przegięte...
3. O wiele dłużej. To nie może być zdolność, którą możesz swobodnie używać w trakcie walki. Dałbym może z 5 minut na każdą KW stworzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:51, 29 Gru 2008    Temat postu:

2. Czyli po prostu wywalić? Zastąpić inną zdolnością, czy zostawić puste miejsce?

Można by jeszcze jedną szkołe wywalić i dać jakąś zdolność?

3. Zmienione.


Ostatnio zmieniony przez Bel-ort dnia Pon 22:52, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 23:25, 29 Gru 2008    Temat postu:

Thorgal Aegirsonn napisał:
Nie rozumiem tego co tu napisałeś. Przy każdej zdolności jest napisane, że musi wpływać na umysł, a na przykład taka kula ognia (zdaje mi się że o takie czary właśnie ci chodziło) nie wpływa na niego.
Chodziło mi o to, że wystarczy drobna modyfikacja i mamy gotową klasę prestiżową dla władaczy ogniem, czy kwasem, czy lodem.
Generalnie zarzut jest taki, że zdolności są nijakie. Równie łatwo można je dostosować do innego zestawu czarów.

Odnośnie tego ST, to pierwsze co możesz zrobić to dać (Greater) Spell Focusa w zaklinaniu (enchantment). Inną opcją jest danie premii +1 do ST. Nie próbuj jednak łączyć obydwu rozwiązań.

Red Wizard, czy Inkantantrix jak wybierają kolejną zakazaną szkołę, to mają dostęp do czarów, które już znają, mimio iż są z zakazanej szkoły.

Wydaje mi się, że zamiast dodatkowej zakazanej szkoły lepszym rozwiązaniem byłaby utrata jednego-dwóch poziomów czarującego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:03, 30 Gru 2008    Temat postu:

Prosze cię abyś pisał w polskim języku, bo pomimo że rozumiem wszystkie terminy jest to utrudnienie.

Każdą klasę da się zmodyfikować żeby odnosiła się od czegoś innego, więc dalej nir rozumiem o co chodzi ci z tym że klasa jest nijaka.



Z tymi poziomami bym się nie rozpędzał. Zależy mi na tym, żeby klasa była skupiona w jednym kierunku, a nie opóźniona. Celowo nie dałem w zdolnościach klasowych dominacji, czy słów, ponieważ klasa miała na świeżo zdobywać czary.

Czerwony czarodziej to czerwony czarodziej, jenak pomyśle nad tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 1:06, 30 Gru 2008    Temat postu:

Chyba powinno być raczej +5 do RO na wolę a +3 do ST czarów na oczarowanie.
A i czy czasem takiej klasy nie ma juz w Ksiedze i krwi? Zniewalacz umysłu czy jakoś tak. I dla psionów też coś chyba od kontrolowania innych jest (tu sie moze specjalista wypowiedzieć). Tak więc nie dość że praca nieźle wtórna, to jeszcze forma koszmarna. Praca do gruntownego poprawienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 7:14, 30 Gru 2008    Temat postu:

Thorgal Aegirsonn napisał:
Charakter: Chaotyczny – Nieważne w jakim celu, Kontroler musi złamać prawo, aby wejść do czyjegoś umysłu.

Nie może być neutralny i wykorzystywać tego do własnych celów?
Thorgal Aegirsonn napisał:
P BA RO na:
Wytr Ref Wolę Specjalne Czary na dzień

Nie po to robiłem szablon, żeby takie rzeczy na forum były (chodzi mi o tabele).
Thorgal Aegirsonn napisał:
trwają o 0,25 (na poziom w tej klasie prestiżowej)

Za potężne - postać będzie już na czwartym poziomie miała dwa razy dłuższe te czary.

Ogólnie zgadzam się z przedmówcami. Klasa za silna - wymagań prawie brak (czarostwo i koncentrację i tak każdy weźmie), czary co poziom, dodatkowe ST, RO, moce. Traci tylko szkołę magii. Jest to zbyt mało w porównaniu do wymagań. Poza tym był już znieczulacz umysłu w księdze i krwi, ale wiem, że nie każdy ma do niego dostęp. Przede wszystkim nie chciało ci się nawet porządnej tabeli zrobić, jak masz szablon Shame on you
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Wto 12:17, 30 Gru 2008    Temat postu:

Thorgal Aegirsonn napisał:
Każdą klasę da się zmodyfikować żeby odnosiła się od czegoś innego, więc dalej nir rozumiem o co chodzi ci z tym że klasa jest nijaka.
No właśnie nie. Takiego Mindbendera (Complete Arcane) nie przerobisz tak łatwo na mistrza ognia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 15:50, 30 Gru 2008    Temat postu:

Tak własciwie, to po co mu wiedza miejscowa ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:21, 31 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Tak więc nie dość że praca nieźle wtórna


Nie miałem pojęcia że taka klasa istnieje, a przynajmniej nie pamiętałem jej. Patrząc na nią widze tylko podobieństwa w założeniu.

Cytat:
Praca do gruntownego poprawienia.


Po to przecież istnieją krytycy, aby pomóc coś takiego osiągnąć. Nie jestem ślepy, jeśli praca do niczego nie będzie prowadziła, to po co się męczyć.

Cytat:
Nie może być neutralny i wykorzystywać tego do własnych celów?


W moim mniemaniu taka klasa mogła by mieć charaktery tylko chaotyczne.

Cytat:
Nie po to robiłem szablon, żeby takie rzeczy na forum były (chodzi mi o tabele).


Próbowałem wkleić to w tabele i jakoś na podglądzie nei wyglądało to dobrze. W twojej pracy też wygląda to jak pierwotna forma.


Do wymagań miałezm zamiar dodać atuty które zaplanował Arvelus.

Cytat:
Tak własciwie, to po co mu wiedza miejscowa


Wiedza miejscowa miała odzwierciedlać to, że Kontroler musi dobrze odgrywać dominowane przez niego istoty. Przykładaowo dominując jakiegoś barona, czy innego władnego, musi wiedzieć czym włada i jak to robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:34, 31 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Nie po to robiłem szablon, żeby takie rzeczy na forum były (chodzi mi o tabele).

Z szablonu można skorzystać. Przykleiłem, by nikt nie przeoczył, jednak, jak stosowanie jej jest wyłącznie kwestia chęci autora. Oczywiście, w podręczniku nie będzie zastosowany HTML.

Atuty zaproponowane przez Arvelusa nie są specjalnym wyrzeczeniem i jak najbardziej, mogą się przydać.

Pomyśl nad usunięciem jednego poziomu czarującego (by naprawde coś było za coś). Ponad to sądzę, iż premię do ST powinieneś spróbować zastąpić jakąś mocą.

Cel normalnie jest świadomy wszelkich prób rzucenia na niego zaklęcia. Może pomyś nad zdolnością, która będzie wymagała od celu testu, by wiedzieć, iż stał się podmiotem czarów zaklinania/oczarowania kontrolera?

Przy okazji zwróć uwagę, iż w SRD nie ma czerwonego czarnoksiężnika z Thay, a należy on do zdecydowanie przegiętych klas postaci (niewiele jest prestiżówek bardziej wzmacniających czary, a szczególnie nekromantę, czy zaklinacza).

Ad. poniższego: Jeżeli wybierane atuty na danym poziomie są mu potrzebne - dalej go to nie osłabia, co najwyżej denerwuje gracza, który na 2. poziomie upodoba sobie tą prestiżówkę.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 17:02, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:15, 31 Gru 2008    Temat postu:

Atuty ZAWSZE są przydatne.
Nie ma atutu który jest jedynie do tego aby spełnić jakieś wymagania.
Nawet atut Znamię Zła coś daje choć na prawdę nie wiele

To bardziej chodzi o to aby usztywnić tą klasę. Aby mag od samego początku musiał kierować się do tej klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:11, 31 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Pomyśl nad usunięciem jednego poziomu czarującego (by naprawde coś było za coś). Ponad to sądzę, iż premię do ST powinieneś spróbować zastąpić jakąś mocą.


Właśnie się nad tym zastanawiałem. W najbliższym czasie usune kilka poziomów (z 2 czy 3).

Cytat:
Cel normalnie jest świadomy wszelkich prób rzucenia na niego zaklęcia. Może pomyś nad zdolnością, która będzie wymagała od celu testu, by wiedzieć, iż stał się podmiotem czarów zaklinania/oczarowania kontrolera?


Nie bardzo rozumiem jakam miała by być ta zdolność. Mógłbyś bardziej wytłumaczyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:13, 01 Sty 2009    Temat postu:

Kiedy rzuca się na kogoś zauroczenie to jeśli uda się rzut obronny ten ktoś wie, że była podjęta próba zauroczenia go.
O to chodzi;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pią 2:21, 02 Sty 2009    Temat postu:

Generalnie, było sporo pomysłów w różnych miejscach na taką klasę.
Rozejrzyj się. W Pierwszej kolejności zobacz MIndbendera z Complete Arcane.
Z polskojęzycznych masz np. mentalnego manipulatora z niewidzialnej drogi. On ma sporo opcji do wyboru.

Spróbuj wymyślić coś oryginalnego zamiast dawać +1 do ST, czy +1 do rzutów obronnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 2:49, 02 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Mógłbyś bardziej wytłumaczyć?

Dzięki niej twój cel musiałby wykonać test. W razie niepowodzenia nie byłby świadomy, że (propozycje):
- go kontrolowałeś
- rzuciłeś na niego zaklęcie zaklinania, jeżeli uda mu się RO (nie uzyskuje automatycznej świadomości tego faktu, choć może się domyślać np. jeżeli widzi rzucanie zaklęcia [tym bardziej, jak jego test czarostwa wskaże nazwę czaru])

Pierwsza zdolność byłaby bardziej skuteczna do czasowego manipulowania bez wdawania się w trwały konflikt lub bez zabijania danej osoby (np. gdy chcesz, by karczmarz oddał wam klucze zapasowe do wynajętego pokoju).
Druga opcja byłaby szczególnie przydatna do rzucania zaklęcia do skutku. Miałoby się większą szansę, iz uda się potajemnie rzucić czar, po czym powtórzyć to działanie, gdy ofierze uda się RO. Ponad to będzie dobry do ataków z zaskoczenia na istoty uznające cię za sojuszników. Podczas walki nie będą podejrzewały, że to one miały paść ofiarą czaru.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 12:28, 17 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin