Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Smoczy pogromca
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Wto 12:53, 05 Sie 2008    Temat postu: [3.5] Smoczy pogromca

Smoki są stworzeniami powszechnie budzącymi lęk. Każda rozumna istota wie, że należy ich unikać, i że tylko głupiec się ich nie boi; głupiec lub Smoczy Pogromcy.
Smoczy Pogromcy są to elitarni wojownicy, którzy dzięki wielomiesięcznych naukach odnośnie smoków zdobywają wiedzę o ich najsłabszych i najmocniejszych punktach oraz wykorzystywaniu ich na swoją korzyść.
Ci wojownicy są bardzo cenieni we wszystkich krainach zagrożonych atakami smoków, a władcy tych krain płacą im ogromne sumy za pozbycie się tych monstrów. Nie oznacza to jednak, że każdy pogromca zabija wszystkie napotkane na swojej drodze smoki. Wielu z nich lubi pracować dla smoka o charakterze zgodnym z charakterem pogromcy, i zabijać jego wrogów, też smoków.
Niewiele stworzeń postanawia obrać drogę smoczego pogromcy, z racji tego że po prostu zbytnio się boją spotkania z tymi gadami. Tymi którzy postanawiają obrać tą ścieżkę rozwoju są najczęściej Wojownicy i Barbarzyńcy, gdyż są oni świetnie wyszkoleni w walce. Niektórzy Druidzi i Tropiciele wybierają tą klasę prestiżową by móc bronić lasy przed smokami. Paladyni wybierają tą klasę rzadko i robią to by bronić bezbronnych. Nieliczni bardowie zostają Smoczymi Pogromcami głównie ze względu na duże bogactwa, które można zdobyć. Mnisi, Kapłani, Łotrzykowie, Zaklinacze i Czarodzieje zostają Pogromcami tylko gdy nauczą się stosować w walce broń zgodną z tą klasą prestiżową lecz zdarza się to w niewielu przypadkach.
Kość wytrzymałości: k10.

Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać Smoczym Pogromcą (SP):
Bazowa premia do ataku: +10.
Umiejętności: Wiedza (tajemna) ranga 5, Postępowanie ze zwierzętami ranga 5, Występy (Aktorstwo, Oratorstwo lub śpiew) ranga 5.
Atuty: Skupienie na broni (jakakolwiek broń sieczna inna niz lekka), Ulepszone trafienie krytyczne (jakakolwiek broń sieczna inna niz lekka), Potężny atak, Błyskawiczny refleks.
Język: Smoczy
Specjalne: By awansować na pierwszy poziom tej klasy, bohater wpierw musi uzyskać pewną wiedzę o choć jednym rodzaju smoka. Jest to związane z umiejętnością ,,Preferowany smok" Smoczego pogromcy. Wiedzę tę może uzyskać na jeden z kilku sposobów. 3-miesięczna lektura na temat danego smoka, lub nauka u innego smoczego pogromcy trwająca 2 tygodnie (nauczyciel też musi mieć wiedzę na temat niego). Jeżeli klsaę Smoczego Pogromcy wybierze tropiciel który wcześniej wybrał na preferowanego wroga typ ,,smok" należy uważać go za posiadającego wszelką wiedzę o każdym rodzaju smoka.

Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe Smoczego Pogromcy (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Nasłuchiwanie (Rzt), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Rzemiosło (Int), Spostrzegawczość (Rzt), Sztuka przetrwania (Rzt), Wiedza (tajemna)(Int), Wspinaczka (S), Występy (Cha).

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2+ modyfikator z Intelektu.

_____Bazowa premia____Rzut obronny na
Poziom, do ataku,___ Wytrwałość, Refleks, Wolę, Specjalne
1________+1__________+0_______+2____+0___Odwaga, Preferowany smok (pierwszy)
2________+2__________+0_______+3____+0___Inspirowanie odwagi (1/dzień)
3________+3__________+1_______+3____+1___Preferowany smok (drugi)
4________+4__________+1_______+4____+1___Uchylanie
5________+5__________+1_______+4____+1___Preferowany smok (trzeci)
6________+6__________+2_______+5____+2___Omijanie łusek+1k6
7________+7__________+2_______+5____+2___Doskonalsze uchylanie, Preferowany smok (czwarty)
8________+8__________+2_______+6____+2___Inspirowanie odwagi (2/dzień)
9________+9__________+3_______+6____+3___Preferowany smok (piąty), Smoczy przyjaciel
10______+10__________+3_______+7____+3___Gilotyna, Omijanie łusek +2k6

Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe Smoczego Pogromcy.

Biegłość w broni i pancerzu: Smoczy Pogromca biegle posługuje się wszelką bronią prostą i żołnierską, wszystkimi lekkimi pancerzami, a także tarczami (prócz pawęży).

Odwaga: Smoczy pogromca jest odporny na strach.

Preferowany smok: Smoczy Pogromca został specjalnie wyszkolony do walki z tymi bestiami. Zna ich słabe i mocne strony, wie gdzie atakować by wyrządzić najwięcej szkód a także kiedy atakować by celnie trafiać, wie jak reagować na ich ataki i czynności. Na 1 poziomie tej klasy prestiżowej Smoczy Pogromca zyskuje umiejętność analogiczną do umiejętności Tropiciela ,,Preferowany wróg". Na 1 poziomie poziomie wybiera kolor smoka i względem niego uzyskuje premię +2 do testów Blefowania, Nasłuchiwania, Spostrzegawczości, Sztuki przetrwania oraz Wyczucia pobudek związanych z tym rodzajem smoka. Otrzymuje również premię +2 do testów obażeń zadanych bronią danemu smokowi. Na 3 poziomie i co każde kolejne 2 poziomy Smoczy Pogromca wybiera kolejnego preferowanego smoka. Ponadto w tym samym momencie premia dotycząca jednego preferowanego smoka (wliczając w to właśnie wybranego) wzrasta o 2. Premia ta kumuluje się z premią z umiejętności ,,Preferowany wróg" tropiciela jeżeli ów wybrał wcześniej typ ,,smok". By wybrać jakiś rodzaj smoka smoczy pogromca musi uzyskać o nim wiedzę, jeżeli nie ma tejże wiedzy nie może wybrać danego smoka, a jeżeli przy podwyższaniu poziomu nie ma wiedzy o jakimkolwiek smoku (nie licząc tych co już poznał) nie może awansować na następny poziom tej klasy do czasu aż nie będzie miał potrzebnej wiedzy. Np. wojownik 10/ smoczy pogromca 2 ma zamiar awansować na 3 poziom pogromcy. Wcześniej wybrał na preferowanego smoka czerwonego smoka. Teraz ma zamiar wybrać czarnego, jednakże nie ma o nim żadnej wiedzy więc nie może go wybrać. Dlatego też najpierw zdobywa potrzebną wiedzę na jeden ze sposobów podanych w ,,specjalne".

Inspirowanie odwagi: Na 2 poziomie Smoczy pogromca uzyskuje zdolność Inspirowanie odwagi. Jest to zdolność działająca analogicznie do mocy barda o tej samej nazwie. Pogromca wygłasza inspirującą przemowę, tchnąc w towarzyszy odwagę i zwiększając ich umiejętności bojowe. Moc działa na sojuszników, którzy słuchają bohatera przez całą rundę. Efekt utrzymuje się dopóty, dopóki Pogromca mówi i przez 5 rund po skończeniu przezeń przemowy (lub 5 rund po tym, jak sojusznik przestanie go słyszeć). Przemawiający pogromca może walczyć, ale nie ma prawa wykorzystywać w tym czasie innych czynności wymagających słów (rzucania czarów, aktywowania przedmiotów itp.). Sojusznicy, na których działa ta zdolność, otrzymują premię z morale +2 do rzutów obronnych przeciwko strachowi oraz premię z morale +1 do testów ataku i obrażeń zadawanych przez broń. Smoczy Pogromca może z tej umiejętności korzystać raz na dzień, lecz na 8 poziome może ją wykorzystywać 2 razy na dzień.

Uchylanie: Członek tej klasy potrafi dzięki zwinności uniknąć nawet magicznych i niezwykłych ataków. Jeżeli postać pada ofiara ataku normalnie uprawniającego do rzutu obronnego na Refleks, który zmniejsza obrażenia o połowę (na przykład płomiennego oddechu czerwonego smoka) to wykonując udany rzut obronny nie otrzymuje rany. Na 7 poziomie umiejętność ta zostaje ulepszona do Doskonalszego uchylania, dzięki temu nawet, gdy nie uda się rzut obronny obrażenia będą wynosić tylko połowę całkowitych. Zdolność ta działa tylko, gdy nosisz lekki pancerz lub nie nosisz go wcale.

Omijanie łusek: Na 6 poziomie Smoczy Pogromca uczy się specjalnego ataku, dzięki któremu potrafi wykonać perfekcyjne uderzenie w witalny punkt w ciele smoka zadając dodatkowe 1k6 pkt. obrażeń. Jest to umiejętność analogiczna fo umiejętności łotrzyka ukradkowy atak ale jest skuteczna tylko w walce ze smokami. Na 10 poziome obrażenia od tego ataku wzrastają do +2k6. Umiejętność jest skuteczna tylko przeciwko prferowanym smokom Smoczego Pogromcy. Umiejętność ta kumuluje się z ukradkowym atakiem łotrzyka.

Smoczy przyjaciel: Na 9 poziomie Smoczy Pogromca uzyskuje zwiężęcego towarzysza z jednego z tu podanych: Pseudosmok (Księga potworów), Ibrandil (Potwory Faerunu), jakiekolwiek zwieżę półsmok (np. wilk półsmok- to zależy od MP). Zdolność ta działa tak jak umiejętność zwieżęcy towarzysz tropiciela czy druida i się z nią kumuluje.

Gilotyna: Smoczy Pogromca uczy się wykorzystywać błędy smoków na swoją korzyść. Zawsze gdy jeden z preferowanych smoków Smoczego Pogromcy wykonuje atak ugryzieniem który kończy się niepowodzeniem, postać może wykonać specjalny atak okazyjny (który wlicza się do ich limitu na rundę) podczas którego jego broń jest traktowana jak migbłystalna. Smok może być maksymalnie o dwie kategorie większy niż używana przez postać broń (inna niż lekka).


Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Pią 22:03, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 40 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:54, 05 Sie 2008    Temat postu:

1. W ostatnich dwóch zdaniach są błędy.
2. Dodaj więcej enterów i pogrubień - ciężko się to czyta, i napisy nad tabelką się przesunęły.
3. Dlaczego są potrzebne takie umiejętności jak wspinaczka czy używanie liny?
4. W opisie to ze mnisi, łotrzykowie itd. daj, że rzadko bo zawsze przecież mogą się nauczyć przez atuty.

W sumie ciekawy pomysł, daje więcej możliwości zabijania smoków niż ulubiony wróg tropiciela jednocześnie robiąc dalej niezłego wojownika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto 14:28, 05 Sie 2008    Temat postu:

Na pierwszy rzut oka klasa wydaje się fajna. Zanim jednak faktycznie zajmę sie ocenianiem klasy, zrób dla mnie dwie rzeczy:

1. Pogrub nazwy zdolności i uczyń pracę bardziej przejrzystą, jak już prosił Azgoth.

2. Odpowiedz mi na pytanie - czy to jest klasa do edycji 3.5?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:48, 05 Sie 2008    Temat postu:

Witam!
Klasa jest ewidentnie do edycji 3.5. Przydałoby się, abyś to zaznaczył.
"Większa od lekkiej" może zastąp to "inna, niż lekka"? Słowo lekka nie opisuje wielkości, więc dziwnie wygląda to zestawienie. Po drugie bron nie może być mniejsza, niż lekka.

Wymagania: Specjalne: Lepiej określ liczbę gatunków smoków. Po pierwsze smoków może być sto gatunków. Po drugie BG nie wie, prawdopodobnie, o wszystkich z nich, więc nie wie, kiedy poznał wszystkie. Po trzecie cześć smoków może być wyjątkowo rzadka, albo żyć tylko w warunkach niedostępnych dla nieepickiej postaci.

Omijanie łusek: Nie jest jasne, czy zdolność ta pozwala obejść naturalny pancerz.

Smoczy przyjaciel: Moim zdaniem zdolność nie logiczna:
1. Smoki są o wiele mądrzejsze od ludzi i mają OC, a ty pozwalasz je automatycznie zauraczać.
2. Szansa wynosi raczej 0,00002%

Gilotyna: Zdolność przesadzona:
1. Sztyletem utniesz dziesięciometrowemu smokowi głowę? Wielkim mieczem raczej rady nie dasz, bo ma zbyt dobrze kark opancerzony.
2. Krytyk to trafienie w czułe punkty, nie tylko szyję (zresztą pamiętaj o sejmitarach i zwiększaniu zasięgu trafienia krytycznego). Jeżeli smoczy pogromca chce atakować w kark powinien to deklarować.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 2:25, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto 15:06, 05 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Gilotyna: Zdolność przesadzona:
1. Sztyletem utniesz dziesięciometrowemu smokowi głowę? Wielkim mieczem raczej rasdy nie dasz, bo ma zbyt dobrze kark opancerzony.
2. Krytyk to trafienie w czułe punkty, nie tylko szyję (zresztą pamiętaj o sejmitarach i zwiekszaniu zasięgu trafienia krytycznego). Jeżeli smoczy pogromca chce atakować w kark powinien to deklarować.


Więc może tak:
Gilotyna: Jeśli smoczy pogromca walczy bronią tnącą, a jego przeciwnikiem jest smok, broń traktowana jest, jakby była migbłyskalna.

Ma to większy sens, a wykonanie również jest łatwiejsze i czytelniejsze. W takim wypadku trafienie krytyczne od razu zabija smoka, ale aby użyć zdolności trzeba się wspiąć na smoka i mieć jego łeb w zasięgu (co wynika z opisu migbłyskalności).


W pozostałe zdolności na razie się nie zagłębiałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:29, 06 Sie 2008    Temat postu:

Migłbystalność jest tutaj zbyt przepakowana. Zdecydowanie powinno być jakieś ST.

Uważam, że powinno się uzależnić odcięcie głowy od rozmiaru broni. Na przykład maks. 2 kategorie większy smok od broni może mieć odciętą głowę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Pon 10:58, 11 Sie 2008    Temat postu:

No klasa całkiem całkiem ale potrzebne jeszcze trochę zmian:
1. Większość zdolności powinna mieć ograniczenie używania x razy na dzień/tydzień/rok - zwłaszcza dwie ostatnie
2. Gilotynę zmieniłbym na moc niosącego śmierć używaną poprzez zdeklarowanie użycia taj mocy w pojedynczym ataku
3. A smok za pomoc zapewne oczekuje jakieś przysługi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dreamwalker
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:24, 27 Sie 2008    Temat postu: Re: Smoczy pogromca- klasa prestizowa [ed. 3.5]

Rada: rozdzielaj opisy zdolności pustymi liniami. Będzie czytelniej

Lasard napisał:
Smoki są najniebezpieczniejszymi stworzeniami Faerunu,

Ja tam stawiam na Szass-Tama :)
Lasard napisał:
napadają na miasta zlatując na nie ze strasznym rykiem paląc wszystko na swojej drodze.

To głupie te smoki
Lasard napisał:
Potrafią nawet zabić smoka jednym ciosem przez odrąbanie mu głowy.

Shining vorpal blade :)
Lasard napisał:
Ich umiejętności pozwalają im unikać broni oddechowej smoków,

Jak łotrzyk
Lasard napisał:
Wręcz przeciwnie gdyż większość ze złych smoków bardzo obawia się tego, że w końcu jeden z Pogromców znajdzie go i zakończy jego żywot.

Fajnie by było gdybyś to jakoś podkreślił i np podał plotki o Smoczych Pogromcach (choćby w formie odpowiednich dopisków przy ST zbierania informacji)
Lasard napisał:
Gdyby nie oni, to dziś smoki zapełniłyby już całą krainę i wybiłyby wszystkie istoty w Faerunie.

Cóż, jeśli nie ma nikogo innego, mój gnomi wynalazca też sobie świetnie poradzi :)
Lasard napisał:
Smoczymi Pogromcami zostają głównie Wojownicy, Barbarzyńcy, gdyż są oni świetnie wyszkoleni w walce. Niektórzy Druidzi i Tropiciele wybierają tą klasę prestiżową by móc bronić lasy przed smokami.

Mi ta klasa bardzo pasuje do tropiciela - ulubiony wróg+tropienie 200% klimatu i przydatności :)
Lasard napisał:
Paladyni wybierają tą klasę rzadko i robią to by bronić bezbronnych.

W jaki sposób można zdobyć umiejętności tej klasy? Czy łatwo się nimi dzielą? Paladyni mogli być wyszkoleni na rozkaz króla, żeby chronić krainę szczególnie podatną na ataki smoków bo np zwykli pogromcy to zdziercy. Ale jeśli np wyklucza się masową produkcję, bo pogromcą może być tylko "chosen one" to jest inna historia
Lasard napisał:
Nieliczni bardowie zostają Smoczymi Pogromcami głownie ze względu na duże bogactwa, które można zdobyć.

Ja bym poszedł na układ z takim paladynem "Ja napiszę pieśń o Twych czynach, a ty oddasz mi część skarbu" a nie babrał się sam w brudej robocie
Lasard napisał:

Bazowa premia do ataku: +10.
Umiejętności: Dyplomacja ranga 2, Zastraszanie ranga 2, Wspinaczka ranga 4, Używanie lin ranga 4, Wiedza (tajemna) ranga 6.

Dziwne wymagania skilowe malutkie a bab taki duży. Zmniejsz tak do 6 i będzie ok.
Lasard napisał:

Atuty: Skupienie na broni (jakakolwiek broń sieczna inna niz lekka), Ulepszone trafienie krytyczne (jakakolwiek broń sieczna inna niz lekka),

Przecież to g* znaczy niefajny atut. Nie ma sensu.
Lasard napisał:
Specjalne: Poznanie chociaż po jednym osobniku każdego gatunku smoka przez zabicie go, jedno dniową rozmowę z nim na temat jego gatunku lub też miesięczne studiowanie ksiąg na temat niego (GM decyduje o ilości smoków gdyż każdy posiada różne książki i każdy uznaje swoje zasady, więc nie musi on posiadać informacji o wszystkich smokach).

Uuu, panie, tu to dowaliłeś. Ma zabić po jednym smoku każdego rodzaju? Jakbym tego dokonał to już nie potrzebowałbym tej prestiżówki
Lasard napisał:

Odwaga: Smoczy pogromca jest odporny na strach.

Ja bym tu dał tylko na strach wywołany przez tą zdolność smoka. Trochę za silne jak na pierwszy poziom prestiżówki.
Lasard napisał:

Znajomość smoków: Smoczy Pogromca został specjalnie wyszkolony do walki z tymi bestiami. Zna ich słabe i mocne strony, wie gdzie atakować by wyrządzić najwięcej szkód a także kiedy atakować by celnie trafiać, wie jak reagować na ich ataki i czynności. Dzięki temu uzyskuje premię z usprawnienia +1 do testów ataku, obrażeń i KP przeciwko tym gadów. Premie te Smoczy Pogromca otrzymuje na 1 poziomie i zwiększa się ona, o 1 co każde 2 poziomy powyżej 1 (czyli na 3, 5, 7 i 9).

Dałbym raczej premię z okoliczności albo perfekcji, ale to szczegół.
Fajnie by było jakby ta zdolność działała podobnie jak ulubiony wróg tropiciela (np wybiera się kolory smoków) i kumulowała się z nią.
Lasard napisał:

Inspirowanie odwagi: Na 2 poziomie Smoczy pogromca uzyskuje zdolność Inspirowanie odwagi. Jest to zdolność działająca analogicznie do mocy barda o tej samej nazwie. Pogromca wygłasza inspirującą przemowę, tchnąc w towarzyszy odwagę i zwiększając ich umiejętności bojowe. Moc działa na sojuszników, którzy słuchają bohatera przez całą rundę. Efekt utrzymuje się dopóty, dopóki Pogromca mówi i przez 5 rund po skończeniu przezeń przemowy (lub 5 rund po tym, jak sojusznik przestanie go słyszeć). Przemawiający pogromca może walczyć, ale nie ma prawa wykorzystywać w tym czasie innych czynności wymagających słów (rzucania czarów, aktywowania przedmiotów itp.). Sojusznicy, na których działa ta zdolność, otrzymują premię z morale +2 do rzutów obronnych przeciwko strachowi oraz premię z morale +1 do testów ataku i obrażeń zadawanych przez broń. Smoczy Pogromca może z tej umiejętności korzystać raz na dzień, lecz na 8 poziome może ją wykorzystywać 2 razy na dzień.

Myslałem, że to raczej prestiż na solo. Tak by wynikało z opisu. Wywal tą zdolność i daj coś ładnego.
Lasard napisał:

Uchylanie: Członek tej klasy potrafi dzięki zwinności uniknąć nawet magicznych i niezwykłych ataków. Jeżeli postać pada ofiara ataku normalnie uprawniającego do rzutu obronnego na Refleks, który zmniejsza obrażenia o połowę (na przykład płomiennego oddechu czerwonego smoka) to wykonując udany rzut obronny nie otrzymuje rany. Na 7 poziomie umiejętność ta zostaje ulepszona do Doskonalszego uchylania, dzięki temu nawet, gdy nie uda się rzut obronny obrażenia będą wynosić tylko połowę całkowitych. Zdolność ta działa tylko, gdy nosisz lekki pancerz lub nie nosisz go wcale.
Wystarczyło tylko napisać, że działa analogicznie jak u łotra
Lasard napisał:

Omijanie łusek: Na 6 poziomie Smoczy Pogromca uczy się specjalnego ataku, dzięki któremu potrafi ominąć pancerz smoka i zadać mu więcej ran. Przed atakiem gracz musi zadeklarować, że wykorzystuje tą zdolność. Atak ten jest ciężki do wykonania gdyż wymaga dużej precyzji, więc wykorzystując tej umiejętności postać atakuje z karą –5 do trafienia. Po udanym trafieniu bohater zadaje dodatkowe 2k6 obrażeń. Pogromca może wykorzystywać ta umiejętność w liczbie równej połowie poziomów Smoczego Pogromcy dziennie.

A to bym przerobił na ukradkowy atak (ale tylko na smoki) rozwijany przez całą kalsę i kumulujący się z łotrowskim.
Lasard napisał:

Smoczy przyjaciel: Na 9 poziomie Smoczy Pogromca uzyskuje specjalna zdolność telekinetyczną. Dzięki niej może się skontaktować z jakimkolwiek smokiem o tym samym charakterze co bohater, znajdującym się w promieniu 1 kilometra od postaci, i poprosić go o pomoc. Taki smok przylatuje po minucie i może ci pomóc w walce.
To jakiś przymus, ejj
Nie lepiej dać smoczego zwierzęcego towarzysza? (Oczywiście poziomy niech się kumulują z poziomami tropa :>)
Lasard napisał:
O tym czy odpowiadający naszemu charakterowi smok znajduje się w pobliżu dowiadujemy się przez rzut % o szansie 20%.
BEZSENS!
Lasard napisał:

Gilotyna: Jeśli smoczy pogromca walczy bronią tnącą, a jego przeciwnikiem jest smok, broń traktowana jest, jakby była migbłyskalna.

A to jest fajne :)

Dobra praca, licznymi komentarzami się nie zrażaj, to miało Ci raczej dać do myślenia a nie wskazać co wywalić/zamienić.
//Po zmianach, które zaproponowałem ten prestiż byłby idealny dla łamańca tropa z łotrem. I szczerze mówiąc, nawet to do niego pasuje


Ostatnio zmieniony przez dreamwalker dnia Śro 18:29, 27 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corrick
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 19:00, 27 Sie 2008    Temat postu:

dreamwalker napisał:
Lasard napisał:
O tym czy odpowiadający naszemu charakterowi smok znajduje się w pobliżu dowiadujemy się przez rzut % o szansie 20%.
BEZSENS!

Chyba chodziło o... Zresztą, już nie wiem, o co chodziło. Popieram, dream.

dreamwalker napisał:
Nie lepiej dać smoczego zwierzęcego towarzysza? (Oczywiście poziomy niech się kumulują z poziomami tropa :>)

I druida :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Śro 19:48, 27 Sie 2008    Temat postu:

dreamwalker napisał
Cytat:
Lasard napisał:

Cytat:
Inspirowanie odwagi: Na 2 poziomie Smoczy pogromca uzyskuje zdolność Inspirowanie odwagi. Jest to zdolność działająca analogicznie do mocy barda o tej samej nazwie. Pogromca wygłasza inspirującą przemowę, tchnąc w towarzyszy odwagę i zwiększając ich umiejętności bojowe. Moc działa na sojuszników, którzy słuchają bohatera przez całą rundę. Efekt utrzymuje się dopóty, dopóki Pogromca mówi i przez 5 rund po skończeniu przezeń przemowy (lub 5 rund po tym, jak sojusznik przestanie go słyszeć). Przemawiający pogromca może walczyć, ale nie ma prawa wykorzystywać w tym czasie innych czynności wymagających słów (rzucania czarów, aktywowania przedmiotów itp.). Sojusznicy, na których działa ta zdolność, otrzymują premię z morale +2 do rzutów obronnych przeciwko strachowi oraz premię z morale +1 do testów ataku i obrażeń zadawanych przez broń. Smoczy Pogromca może z tej umiejętności korzystać raz na dzień, lecz na 8 poziome może ją wykorzystywać 2 razy na dzień.


Myslałem, że to raczej prestiż na solo. Tak by wynikało z opisu. Wywal tą zdolność i daj coś ładnego.
Lasard napisał:


Tu chodzi o to żeby on dodał odwagi kolegom z drużyny by oni też się nie bali walczyć ze smokami.

dreamwalker napisał
Cytat:
Lasard napisał:

Cytat:
Omijanie łusek: Na 6 poziomie Smoczy Pogromca uczy się specjalnego ataku, dzięki któremu potrafi ominąć pancerz smoka i zadać mu więcej ran. Przed atakiem gracz musi zadeklarować, że wykorzystuje tą zdolność. Atak ten jest ciężki do wykonania gdyż wymaga dużej precyzji, więc wykorzystując tej umiejętności postać atakuje z karą –5 do trafienia. Po udanym trafieniu bohater zadaje dodatkowe 2k6 obrażeń. Pogromca może wykorzystywać ta umiejętność w liczbie równej połowie poziomów Smoczego Pogromcy dziennie.

A to bym przerobił na ukradkowy atak (ale tylko na smoki) rozwijany przez całą kalsę i kumulujący się z łotrowskim.


Dobry pomysł, zmieniłem to zdanie.

dreamwalker napisał
Cytat:
Lasard napisał:

Cytat:
Smoczy przyjaciel: Na 9 poziomie Smoczy Pogromca uzyskuje specjalna zdolność telekinetyczną. Dzięki niej może się skontaktować z jakimkolwiek smokiem o tym samym charakterze co bohater, znajdującym się w promieniu 1 kilometra od postaci, i poprosić go o pomoc. Taki smok przylatuje po minucie i może ci pomóc w walce.
To jakiś przymus, ejj
Nie lepiej dać smoczego zwierzęcego towarzysza? (Oczywiście poziomy niech się kumulują z poziomami tropa :>)


Wtedy postać byłaby stanowczo za silna, a po za tym smoki mają swoją wolę i nie da się ich wytresować tak jak zwieżęcego towarzysza, i pewnie by się nie zgodził na ciągłe wałęsanie się z BG.

dreamwalker napisał
Cytat:
Lasard napisał:
Cytat:
O tym czy odpowiadający naszemu charakterowi smok znajduje się w pobliżu dowiadujemy się przez rzut % o szansie 20%.
BEZSENS!


Wyjaśnij dlaczego uważasz że jest to bezsensowne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dreamwalker
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:00, 27 Sie 2008    Temat postu:

Czy jeśli będę w
a) w mieście
b) na pustyni
c) w baator
d) na planie astralnym

to też przyleci smok?
Poza tym, nie musi to być literalnie smok, ale np pseudosmok albo wiwerna
Albo może to nie być zwierzęcy towarzysz tylko cohort albo wierzchowiec a la paladyński.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corrick
Nowicjusz


Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 20:04, 27 Sie 2008    Temat postu:

dreamwalker napisał:
Poza tym, nie musi to być literalnie smok, ale np pseudosmok albo wiwerna

Dowolne stworzenie o podtypie smok :)
dreamwalker napisał:
Albo może to nie być zwierzęcy towarzysz tylko cohort albo wierzchowiec a la paladyński.

Popieram, jak najbardziej słuszna uwaga :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Czw 17:07, 28 Sie 2008    Temat postu:

Dreamwalker napisał
Cytat:
Przecież to g* znaczy niefajny atut. Nie ma sensu.

Nie wiem czemu tak uwarzasz.

Dreamwalker napisał
Cytat:
Ja bym tu dał tylko na strach wywołany przez tą zdolność smoka. Trochę za silne jak na pierwszy poziom prestiżówki.

Napisałem że smoki są najstraszniejszymi potworami (Szass-Tam to BN nie potwór) więc czemu postać miała by się nie bać tych najstraszniejszych a bac tych pomniejszych?

Dreamwalker napisał
Cytat:
W jaki sposób można zdobyć umiejętności tej klasy? Czy łatwo się nimi dzielą? Paladyni mogli być wyszkoleni na rozkaz króla, żeby chronić krainę szczególnie podatną na ataki smoków bo np zwykli pogromcy to zdziercy. Ale jeśli np wyklucza się masową produkcję, bo pogromcą może być tylko "chosen one" to jest inna historia


Zdobywaja oni te umiejętnosci przez studiowanie zycia, budowy ciała, zachowań i słabych punktów smoków. Uczą się tego sami bez czyjejś pomocy chociarz to może im w tym pomóc (zaraz zmienie troche wymagania). Stąd właśnie wzięły się te wymagania specjalne.

Mam teraz prośbę do Kamulca. Powiedz mi co jest jescze do poprawki bo ty tu jesteś zdaje mi się największym specjalistą.


Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Czw 22:05, 28 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:20, 31 Sie 2008    Temat postu:

Lasard, be zurazy, ale jak na razie pominąłeś to, co napisałem, a ja wcale nie zmieniłem zdania.

Cytat:
Napisałem że smoki są najstraszniejszymi potworami (Szass-Tam to BN nie potwór) więc czemu postać miała by się nie bać tych najstraszniejszych a bac tych pomniejszych?
Licz. Czyli inteligentna kreatura. Tak samo, jak smoki.
Cóż, mozna się kłócić, dorzucać np. demonicznych władców, ale ja uważam, że najprościej zmienic określnik na mniej kontrowersyjny np. "budzącymi powszechny lęk" (tylko głupiec nie boi się smoków [chyba, że ma sie jakąś przegiętą prestiżówkę, przegięty autu i przegięte czary ;) ]).

Znajomość smoków: Daj takie premie, jak tropicielowi, będzie ciekawszą ta zdolność, nie tylko czysto "do statów".

Po drugie napisz, że co większe są w stanie zniszczyc miasteczko. Z miastem, z tym, że wiele tak robi i tym, że większość to może, to nie jest prawda. Inaczej miast by już (a właściwie nigdy) nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Nie 15:47, 31 Sie 2008    Temat postu:

Pozamieniałem trochę ale nie pamiętam wszystkich rodzajów stworzeń z podtypem smok do umiejętności smoczy przyjaciel więc jeżeli ktoś mógłby to niech coś poda.

Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Nie 16:24, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:29, 31 Sie 2008    Temat postu:

Na początku KP, KP 2 i Potworów Faerunu masz listę stworzeń wg podtypu.

Zmiany wydają mi się nie dostateczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Nie 16:38, 31 Sie 2008    Temat postu:

Powiedz mi więc co jeszcze wymaga poprawek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:45, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
jeżeli nie ma tejże wiedzy nie może wybrać danego smoka

Dobrze by było to sprecyzować. Czy musi zabić takiego smoka? Czy wystarczy rozmowa z osobą która zabiła, albo jakaś książka?

Cytat:
GM

W polskich podręcznikach używa się MP i zapewne lepiej by to brzmiało na tym miejscu.

Cytat:
Gilotyna: Jeśli smoczy pogromca walczy bronią tnącą, a jego przeciwnikiem jest smok, broń traktowana jest, jakby była migbłyskalna.

Cóż, zdolność jest po prostu... nieciekawa. Przydałoby się coś bardziej finezyjnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Wto 20:10, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
Dobrze by było to sprecyzować. Czy musi zabić takiego smoka? Czy wystarczy rozmowa z osobą która zabiła, albo jakaś książka?

Podkreśliłem to.

Cytat:
Cóż, zdolność jest po prostu... nieciekawa. Przydałoby się coś bardziej finezyjnego.

Niestety nie mam pomysłu na inną umiejętność.

30.09.08 Umiejętność gilotyna została zmieniona. Proszę o kolejne komentarze.


Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Wto 15:41, 30 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:55, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
Biegłość w broni i pancerzu: Smoczy Pogromca biegle posługuje się wszelką bronią prostą i żołnierską, wszystkimi lekkimi pancerzami, a także tarczami (prócz pawęży).

Proponuję napisać tak jak w podręcznikach, że ma biegłość, a nie, że się posługuje.

Cytat:
Np. wojownik 10/ smoczy pogromca 3 ma zamiar awansować na 4 poziom pogromcy.

Wcześniej napisałeś, że zdolność rośnie na 3 i co 2 następne, więc na 4 nie ma tego dylematu tak jak to napisałeś w przykładzie.

Po za tym przydałyby się jakieś wymagania równoważące umiejętności klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Wto 17:40, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
Cytat:
Np. wojownik 10/ smoczy pogromca 3 ma zamiar awansować na 4 poziom pogromcy.

Wcześniej napisałeś, że zdolność rośnie na 3 i co 2 następne, więc na 4 nie ma tego dylematu tak jak to napisałeś w przykładzie.


Juz to poprawiłem

Deemer napisał:
Po za tym przydałyby się jakieś wymagania równoważące umiejętności klasy.


Zmieniłem wymagane umiejętności i dodałem jeden atut.

01.10.08r Myslę czy nie dodać do wymagań języku smoczego. Pasowałoby to?


Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Śro 14:27, 01 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radgab
Nowicjusz


Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K-K

PostWysłany: Sob 15:19, 04 Paź 2008    Temat postu:

Lasard napisał:

01.10.08r Myslę czy nie dodać do wymagań języku smoczego. Pasowałoby to?


Jak najbardziej tak, w ramach wymagań znajomości o jakimś smoku, pogromca powinien też znać jego język.

I przy okazji zmienił bym nazwe Razz Zamiast nazwy ,,Smoczy Pogromca" lepiej byłoby poprostu ,,Łowca smoków" albo ,,Pogromca smoków" czy coś w tym stylu. Może to nie mieć znaczenia, ale moim zdaniem ,,Smoczy pogromca" głupio brzmi x)


Ostatnio zmieniony przez radgab dnia Sob 16:02, 04 Paź 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Sob 16:11, 04 Paź 2008    Temat postu:

Język już dodałem, a nazwa Smoczy Pogromca jest według mnie lepsza niż to co podałeś, bo to co podałeś jest strasznie nudne i banalne. A nazwa Smoczy Pogromca nie brzmi wogule głupio. Ale niech może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat, i może poda jakąś inną nazwę która może być ciekawsza. Ale nie wyjeżdzajcie mi tu z jakimś smokobujcą bo to jest też banalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:21, 04 Paź 2008    Temat postu:

Akurat Smoczy Pogromca to też nie jest nic oryginalnego;]
Ja bym zrobił Zabójcę Jaszczurów... I rozwinął zdolności na wszystkie gady;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Czw 11:48, 09 Paź 2008    Temat postu:

Arvelus napisał:
Akurat Smoczy Pogromca to też nie jest nic oryginalnego;]


Wiem że ta nazwa jest też nie ciekawa, ale jest przynajmniej ciekawsza niż to co wymyślił Radgab. Dlatego właśnie zapytałem się czy ta nazwa pasuje.

Arvelus napisał:
Ja bym zrobił Zabójcę Jaszczurów... I rozwinął zdolności na wszystkie gady;]


Ja akurat wolałem zrobić klasę która będzie mocna tylko przeciwko smokom a nie przeciwko wszystkim gadom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin