Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] [KŚ] Misjonarz
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:32, 01 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Często się zdarza, by posłaniec musiał zasłonić się półprawdą
Mieszasz czasy. Poprawnie: Często się zdarza, że posłaniec musi zasłonić się półprawdą (i dalej też do modyfikacji).

Ostatnie zdanie wstępu:
Cytat:
obdarza go zdolnościami do dalszych działań

Czegoś tu brakuje lub jest o coś za dużo. Może po "zdolnościami" dodaj "koniecznymi", czy "niezbędnymi"?

Wysłannik boga - dodaj lub testu umiejętności, dla której charyzma stanowi atrybut kluczowy (ułuż dowolnie).

Boże wsparcie:
Brakuje sprecyzowania, co to za przybysz z planu bóstwa. Proponuję dać wymóg - charakter taki, jak bóstwa (ew. z dopiskiem o uznaniowości itp), zaś w przypadku bóstw żywiołów - podtyp danego żywiołu. Jednocześnie wyrzuć te żywiołaki z nawiasu, nie wiem, po coś je w nim zamieścił.
Cytat:
Na 5. poziomie bóg jakiego wyznaje zaczyna docenić oddanie misjonarza
Na 5. poziomie bóg, którego wyznaje, zaczyna docenić oddanie misjonarza
Pod koniec opisu zdolności po "poziomie 9" postaw kropkę ("poziomie dziewiątym", a nie "poziomie dziewięć").

Boski posłaniec - został duchowy pasterz. Brakuje mi typowego zapisku o działaniach stanowiących ryzyko (podejście z dobytą bronią). Jak ta moc ma się do istot wyszkolonych w walce? Najbardziej skrajnym przypadkiem niech będzie złowieszczy niedźwiedź, towarzysz druida, który otrzymał od swego przyjaciela rozkaz ataku na misjonarza.

Popraw w pracy spacje przy znakach interpunkcyjnych (wymagania, zn, zw)
przy wiedzy (natura) zjadłeś atrybut kluczowy, a wcześniej napisałeś.
Popraw też tak, by wszędzie atrybuty kluczowe zapisane były z dużej litery.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 21:54, 03 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:13, 10 Lip 2009    Temat postu:

Warag:
Cytat:
Może by w takim przypadku, do listy czarów postaci dochodziły czary z tej domeny?

Według mnie w tedy moc bedzie zbyt potężna. Takie zastosowania występują w przypadku domen prestiżowych, a nie standardowych.

Z resztą się zgadzam.

Kamulec:
Cytat:
Czegoś tu brakuje lub jest o coś za dużo. Może po "zdolnościami" dodaj "koniecznymi", czy "niezbędnymi"?

Chciałem powiedzieć po prostu, że dzięki bliskości boga otrzymuje te zdolności. Nie są mu one konieczne, ale patron mu je zsyła by wesprzeć ważną i trudną misję. Moim zdanie powinno zostać tak jak jest (w każdym razie modyfikacje przez ciebie proponowane mi nie odpowiadają).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:44, 16 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
do jednego testu charyzmy, a także umiejętności i zdolności na niej opartych (gracz wybiera, do jakiego testu).

Czemu służy ten dopisek? Zamiast wyjaśniać lepiej napisać prościej:
"do jednego testu charyzmy albo opartej na niej umiejętności lub zdolności."

Cytat:
Misjonarz co najmniej 2. poziomu

Z tego wynika, że piszesz o sumarycznym poziomie postaci.

Dodatkowa domena:
Cytat:
W przypadku gdy, postać nie ma poziomów kapłana, nie wpływa ona na rzucanie czarów, a obdarza jedynie zdolnością.

Usuń "w przypadku" i "gdy". Sugeruję też rozwinięcie "zdolnością" do "zesłaną mocą".

W wymaganiach - bez spacji przed przecinkiem po "dowolny atut tworzenia", dodaj natomiast "przedmiotów" (dowolny atut tworzenia przedmiotów) tak, jak jest to w opisie czarodzieja w PG.

W kwestii zapisu innych niedociągnięć nie widzę.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 12:48, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:29, 16 Lip 2009    Temat postu:

Poprawione. Czekam na następne komentarze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:26, 16 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Stworzenia o wartości intelektu mniejszej niż 3 lub w ogóle jej nie posiadające nie zaatakują przedstawiciela tej klasy prestiżowej, jeżeli on nie dokona wobec nich żadnych aktów agresji. Trzeba pamiętać, iż wspieranie osób walczących z tymi istotami jest również traktowane jako akt agresji.

Powtórzone "akt agresji". Da się tego uniknąć:
"Stworzenia o wartości intelektu mniejszej niż 3 lub w ogóle jej nie posiadające nie zaatakują przedstawiciela tej klasy prestiżowej, jeżeli on nie dokona wobec nich żadnych aktów agresji oraz nie będzie wspierać osób podejmujące takie działania"

W 2 miejscach z dużej litery zacząłeś słowo Misjonarz niepotrzebnie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 22:30, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:30, 26 Lip 2009    Temat postu:

Poprawa dokonana. Jeszcze jakieś sugestie?

Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Nie 19:31, 26 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:53, 06 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Boska łaska (zn): Począwszy od 6. poziomu misjonarz otrzymuje premię do wszystkich rzutów obronnych równą premii z Charyzmy (jeśli ją posiada)
Proponuję: Boska łaska (zn): Począwszy od 6. poziomu misjonarz otrzymuje premię do wszystkich rzutów obronnych równą modyfiaktorowi z Charyzmy (o ile jest on dodatni).

Cytat:
(charakter istoty nie może odbiegać, dalej niż o jeden stopień, niż charakter patrona) przybyszów lub żywiołaki.

Moim zdaniem lepiej to, co w nawiasie, zapisać tak:
charakter istoty nie może odbiegać od charakteru patrona o więcej, niż jeden stopień
Uwagę o przybyszach i żywiołakach bym usunął. Nie widzę nic złego w tym, by druid przyzywał zwierzęta z planu boga natury.

Rozważ, czy nie należy dać począwszy od X. poziomu tej klasy prestiżowej (w 2 miejscach).

Nie mam zastrzeżeń do zbalansowania, więcej rzeczy do poprawy nie widzę.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 20:54, 06 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:12, 08 Gru 2009    Temat postu:

Jak nigdy, będę się czepiał tylko pewnych wyrażeń.
Cytat:

"nawracający ogniem i mieczem."

Z oczywistych względów mógłbyś to zmienić na coś mniej kojarzące się z Trylogią.
Cytat:
Często się zdarza, że posłaniec musi zasłonić się półprawdą lub udawać osobę (szczególnie w przypadku złego lub neutralnego, niepraworządnego bóstwa), którą nie jest.

Opis kojarzący się bardziej z agentem kościoła niż kimś kto ma nawracać innych.
Cytat:
Boże wsparcie:

Nie lepiej byłoby już powtórzyć kolejny raz "Boskie"? Swoją drogą zdolność troszkę słaba.
To by było na tyle. Mechanicznie jak coś znajdę to dopiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:57, 09 Gru 2009    Temat postu:

Klasa przegięta przez duże "p"

Wady
kość mniejsza o 1
BAB słabsze(ale kogo to obchodzi z boską siłą)
wytrwałość słabsza( rekompensuje się charyzmą)

Zalety
Charyzma do pancerza z OLŚNIENIA ?!?!?!?!?!? Pas mnicha i w drogę
Charyzma do rzutów obronnych :O:O:O:O:O:O Niech nikt nie mówi, że ta klasa ma słaby rzut na wytrwałość
Umiejętność 4+int
DODATKOWA DOMENA chyba nie muszę mówić z czym to się wiąże
Ponadczasowe ciało... +3 do mądrości, inteligencji, CHARYZMY, elf może pożyć jeszcze 400 lat. +2 tez jest bardzo ciekawe.
Boski posłaniec - niewrażliwosć, na szlamy, zwierzęta, magiczne bestie, robactwo, niektóre rośliny, swarm(roje?)i to bez RO.
Boże wsparcie- niby nic takiego ale +2 do PC jest zawsze miłe
Wysłannik Boga- +5 z olśnienia do testu charyzmy, jak dla mnie mocne np ze względu na Planarne związanie/uwięzienie.

Ogólnie rzecz biorąc przepak nad przepaki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:46, 10 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Charyzma do rzutów obronnych :O:O:O:O:O:O Niech nikt nie mówi, że ta klasa ma słaby rzut na wytrwałość

Phew, tą samą zdolność ma każdy paladyn.
Cytat:
Ponadczasowe ciało... +3 do mądrości, inteligencji, CHARYZMY, elf może pożyć jeszcze 400 lat. +2 tez jest bardzo ciekawe.

Tak samo jest w przypadku innych zdolności, które zmieniają typ postaci. Z resztą powodzenia z rozgrywaniem sesji przez kilkadziesiąt lat (czasu gry).
Cytat:
Charyzma do pancerza z OLŚNIENIA ?!?!?!?!?!? Pas mnicha i w drogę

zamiast pasa wystarczy poziom mnicha. Nie zmienia to natomiast faktu że raczej nie przekroczy się taką postacią KP 25 bez wydawania dużej ilości pieniędzy.
Cytat:
BAB słabsze(ale kogo to obchodzi z boską siłą)
wytrwałość słabsza( rekompensuje się charyzmą)

Najpierw trzeba boską siłę rzucić (dożyć do jej rzucenia). Z taką ilością PW może być ciężko Nie rozumiem co masz na myśli pisząc, że charyzma rekompensuje niską wytrwałość? Chodzi Ci o RO i premię z charyzmy? Nadal będzie niska.
Cytat:
Boże wsparcie- niby nic takiego ale +2 do PC jest zawsze miłe

Co? 2 rundy przywołania więcej, wielkie mi rzeczy.
Cytat:
Boski posłaniec - niewrażliwosć, na szlamy, zwierzęta, magiczne bestie, robactwo, niektóre rośliny, swarm(roje?)i to bez RO.

Tutaj się zgodzę, że ta aura może być za silna(z naciskiem na może). Jednak Kondeks nie ma jej chyba zamiaru zmieniać czy usuwać.
Cytat:
Umiejętność 4+int

Co?! Czemu tego nie zauważyłem? Oczywiste nadużycie. Klasa używająca magii objawień nie powinna mieć tyle umiejętności na poziom. Większość klas prestiżowych, które mają ich tyle są znacznie osłabione w porównaniu do "czystego kapłana".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:11, 10 Gru 2009    Temat postu:

Ta postać musi inwestować w charyzmę mimo, że jej odegnanie staje się praktycznie bezużyteczne. Poziom mnicha? Czary w plecy. Zresztą zwykły kapłan też go może wziąć.
Zwróć też uwagę na atrybuty - ta postać musi mieć rozwinięte wszystkie (w tym INT), więc raczej nie będzie miała na zawołanie +8 z Charyzmy (nawet licząc +3 za kosztujący 36 tysięcy płaszcz charyzmy), by zrekompensować pełną zbroję płytową (wydatek 1500).

Cytat:
Boski posłaniec - niewrażliwosć, na szlamy, zwierzęta, magiczne bestie, robactwo, niektóre rośliny, swarm(roje?)i to bez RO.


Fakt, należy dorzucić, że nie działa na śluzy. Na magiczne bestie i tak nie zadziała (niemal wszystkie mają INT minimum 3). Kluczowy jest tu fakt, że SW robactwa i zwierząt (pomijając nietypowe sytuacje) kończy się w okolicach 11. Misjonarz moc tę zyskuje na 15.

Ponadczasowego ciała bym nie przeceniał.

O umiejętnościach sądzę, że są kluczem tej klasy. Nie analizuję ponownie zbalansowania, ale w każdym razie nie należy ich zabierać (jak już, to coś innego).

Planarne wiązanie ma czarodziej, nie kapłan.

Na koniec - w 3.5 klasy są, z tego co wiem, bardziej dopakowane niż w 3.0.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 18:14, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:52, 10 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Planarne wiązanie ma czarodziej, nie kapłan.

Zwój.
Cytat:


Na koniec - w 3.5 klasy są, z tego co wiem, bardziej dopakowane niż w 3.0.

Powiedz to czerwonemu czarodziejowi. I kapłanowi z krzywdą.
Cytat:
Kluczowy jest tu fakt, że SW robactwa i zwierząt (pomijając nietypowe sytuacje) kończy się w okolicach 11. Misjonarz moc tę zyskuje na 15.

To jest niewrażliwość na pełno rzeczy: swarmy, śluzy. Po za tym, mamy epickie robactwo, które ma SW w granicach 40.
Cytat:

Najpierw trzeba boską siłę rzucić (dożyć do jej rzucenia).

W sumie, dajmy czary zabijające bez RO i OC, przecież kapłan musi dożyć do ich rzucenia, więc to nie jest przepakowane.

Cytat:

Duchowy pancerz (zn): Po osiągnięciu 2. poziomu misjonarz, który nie ma na sobie pancerza, otrzymuje premię z olśnienia do KP równą jego modyfikatorowi z charyzmy.

Czyli kapłan 9/Misjonarz 10/Mnich 1 uzyskuje modyfikator z charyzmy*2 + modyfikator roztropności KP?
Przegięte - atut z Wyznań i Panteonów, boska tarcza, zapewnia premię do KP z uniku równą modyfikatorowi charyzmy. Trwa krótko ta premia i zżera użycie odpędzania nieumarłych. A tu zyskujemy premię z olśnienia, a na dodatek trwale działającą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:02, 10 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Czyli kapłan 9/Misjonarz 10/Mnich 1 uzyskuje modyfikator z charyzmy*2 + modyfikator roztropności KP?

Na izbę wytrzeźwień. Gdzie Ty widzisz Cha podwójnie? Shocked

I nie jest przegięte, gdyż dostaje się po zdjęciu pancerza. Notabene, jeżeli masz, zapoznaj się z ezoterycznym wędrowcem z MF.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 19:03, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:45, 10 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Na izbę wytrzeźwień. Gdzie Ty widzisz Cha podwójnie? Shocked

Boska tarcza z wyznań i panteonów.
Kapłan z 1 poziomem mnicha może chodzić bez zbroi, bo po prostu ma +8 do KP za mądrość większą od 26. Więc nie mów, że coś się traci, bo po prostu od pewnego poziomu bardziej się opłaca chodzić bez tej zbroi, niż w niej.
Jakie klasa ma minusy, względem zwykłego kapłana? Mniejsza kostka o jeden, utrata efektywności odegnania trupów. Boską mocą rekompensujemy 1/2 BAB. Zaś -10 HP to wcale nie jest strasznie duże za te lekką ręką +5 do KP i +5 do rzutów (zakładając bazowe 16 charyzmy i +4 z majestatu orła).
Cytat:
Notabene, jeżeli masz, zapoznaj się z ezoterycznym wędrowcem z MF.

Ezoteryczny ma tą jedną silną zdolność. Reszta jest dość kiepska, a tu reszta jest silna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:17, 10 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Charyzma do rzutów obronnych :O:O:O:O:O:O Niech nikt nie mówi, że ta klasa ma słaby rzut na wytrwałość

Phew, tą samą zdolność ma każdy paladyn.


Phew rzucanie zaklęć tez jest słabe ma je każdy mag. Ukradkowy atak też jest słaby ma go każdy łotrzyk. Dla twojej wiedzy każdy łamie się z paladyn właśnie dla tej zdolności, bo jest ona przegięta
Cytat:

Cytat:
Ponadczasowe ciało... +3 do mądrości, inteligencji, CHARYZMY, elf może pożyć jeszcze 400 lat. +2 tez jest bardzo ciekawe.

Tak samo jest w przypadku innych zdolności, które zmieniają typ postaci. Z resztą powodzenia z rozgrywaniem sesji przez kilkadziesiąt lat (czasu gry).


Ee, na przykład zaczynasz od starego wieku na 15 poziomie ? Albo nie idziesz na plan gdzie czas biegnie 1 runda=1dzień

Cytat:
Cytat:
Charyzma do pancerza z OLŚNIENIA ?!?!?!?!?!? Pas mnicha i w drogę

zamiast pasa wystarczy poziom mnicha. Nie zmienia to natomiast faktu że raczej nie przekroczy się taką postacią KP 25 bez wydawania dużej ilości pieniędzy.


Ta ciekawe kto by chciał poświęcić poziom kapłana jak może mieć pas za 13k. Mądrość + charyzma + zręczność 12 +5+3+1 unik mnicha+8 karwasze = 38 kp bez żadnej optymalizacji i wydałem aż 64k na karwasze pancerza.

Cytat:
Cytat:
BAB słabsze(ale kogo to obchodzi z boską siłą)
wytrwałość słabsza( rekompensuje się charyzmą)

Najpierw trzeba boską siłę rzucić (dożyć do jej rzucenia). Z taką ilością PW może być ciężko Nie rozumiem co masz na myśli pisząc, że charyzma rekompensuje niską wytrwałość? Chodzi Ci o RO i premię z charyzmy? Nadal będzie niska.


Faktycznie tracę aż 10 pw. Chodzi mi o to że charyzma daje mi +5 do RO na wytrwałość, a tracę tylko 4.

Cytat:
Cytat:
Umiejętność 4+int

Co?! Czemu tego nie zauważyłem? Oczywiste nadużycie. Klasa używająca magii objawień nie powinna mieć tyle umiejętności na poziom. Większość klas prestiżowych, które mają ich tyle są znacznie osłabione w porównaniu do "czystego kapłana".


Nie chce mi się tego nawet komentować. Zauważ, że kapłan ma 2+int więc 4+ int jest zaletą.

Cytat:
Ta postać musi inwestować w charyzmę mimo, że jej odegnanie staje się praktycznie bezużyteczne. Poziom mnicha? Czary w plecy. Zresztą zwykły kapłan też go może wziąć.
Zwróć też uwagę na atrybuty - ta postać musi mieć rozwinięte wszystkie (w tym INT), więc raczej nie będzie miała na zawołanie +8 z Charyzmy (nawet licząc +3 za kosztujący 36 tysięcy płaszcz charyzmy), by zrekompensować pełną zbroję płytową (wydatek 1500).


Nie czarujmy się odegnanie służy głównie do ładowania divine metamagic(boskiej metamagii?). Ładujesz w charyzmę, żeby móc robić to częściej. Jedyne co postać musi mieć rozwinięte to mądrość, kondycję i charyzmę, z 4+int nie potrzebujesz inteligencji szczególnie z takimi umiejętnościami.

Będzie miała premię mdr+cha+1 do kp i to także dotykowego!! za aż 13k
Czyli około na 10 poziomie 7+4+1 =+12 zbroja dająca +12 kosztuje 16k i ma mnóstwo wad.

Planarne wiązanie można zdobyć zwojem, albo biorąc odpowiednią domenę np. Rune z FRCS


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Czw 22:37, 10 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 0:10, 11 Gru 2009    Temat postu:

Załóżmy, że typowe atrybuty to 28 (niecałe 29 jest średnią z rzucania, 25 proponowane do rozdania, ale większa szansa, że MP da więcej niż mniej).

Bierzemy człowieka (pozwala dać niższy INT):
S 8 (atakujemy wręcz na boskiej mocy lub wcale) ZR 8 BD 14 INT 14 RZT 15 CHA 14
Punkty 0+0+6+6+10+6=28.
Inwestujemy cały czas w RZT.

Ponieważ typowy kapłan też może kupić pas mnicha, różnica w KP wynosi tyle, ile modyfikator z CHA. Ten na wysokim poziomie przyjmie wartość +2+3=+5.

Oczywiście przyjdzie nam za to zapłacić 77 tysięcy (102 jeśli przyjąć, że używamy magicznego ornatu).

Premię można zawsze (jeśli jest za dobra) zmienić na odbicie - to sprawi, że moc będzie ograniczała się niemal wyłączenie do klimatu (jeden czar 1. poziomu da więcej).

PS: Wciąż nie analizowałem ponownie ogólnego zbalansownia klasy.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 0:23, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:55, 11 Gru 2009    Temat postu:

Dlaczego 14 inteligencji ? Jedna z lepszych domen trickery(oszustwo?) daje konieczne umiejętności, a wariant kapłana(cloistered cleric [link widoczny dla zalogowanych])darmową domenę wiedzy, 6 umiejętności na poziom.

7*8=56 spełniasz wymagania i masz mnóstwo punktów w kieszeni.

Wiec na 6 poziomie możesz już wejść na tą klasę.

Ja proponuje takie atrybuty 12 10 14 10 15 14 z PB 28 (4+2+6+2+8+6)

Zgadza się typowy kapłan kupi pas mnicha na 10 poziomie bo bardziej mu się to będzie opłacać niż tarcza + zbroja, chociażby dla tego ,że ma do dyspozycji Greater luminous armor z BoED dający +8 do pancerza cały dzień i każdy atakujący wręcz ma kare -4 do ataku. A zdolność tej klasy jeszcze bardziej dopakowuje tą możliwość.

Nie wiem skąd wziąłeś 77 tysięcy. Pas mnicha to 13k, +6 cha to 36k, ale charyzma nie wpływa tylko na pancerz,bo zwiększa twoje rzuty, umiejętności, ilość odpędzeń. Więc nie jest to tylko wydatek na pancerz.

Sama zdolność w sobie nie jest jakimś mega przepakiem. Ale danie Cha do RO i cha do KP w jednej klasie już nim jest.

Odbicie(deflection?) o ile się nie mylę, też jest bardzo przydatne, działa tak jak oświecenie tylko nie sumuje się z pierścieniem odbicia. Faktycznie jest taki czar, ale trwa minutę/poziom co powoduje, że jest czarem który trzeba rzucać w walce, tracąc na to cenne rundy. I zanim się wzmocnisz walka się już skończy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:16, 11 Gru 2009    Temat postu:

O domenie oszustwa nie pomyślałem. O wariantach można jeszcze uznać, że są opcjonalne, ale i tak wiedza (religia) jest klasowa.

Faktycznie ta postać staje się silniejsza, jeżeli mamy dostęp do domen Magii i Oszustwa (np. Boccob), gdyż możemy dość swobodnie rzucać czary wtajemniczeń, jest jednak pewne "ale". Kpł 5/Misjonarz 10 jest traktowany jak czarodziej 2. poziomu, co sprawia, że może korzystać w najlepszym przypadku z zaklęć 4. poziomu (z różczki).

Odnośnie ceny - niepotrzebnie wliczyłem koszt pasa mnicha przy porównaniu, nie doliczyłem też premii za niego zwykłemu kapłanowi. Wczoraj w nocy się zorientowałem, ale jakoś mi się komutera nie chciało włączyć, by tylko to zmienić.

Moc w 3.0 jest zbalansowana (pas mnicha daje coś zupełnie innego). W 3.5 staje się faktycznie za silna.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 13:21, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:05, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Phew rzucanie zaklęć tez jest słabe ma je każdy mag. Ukradkowy atak też jest słaby ma go każdy łotrzyk. Dla twojej wiedzy każdy łamie się z paladyn właśnie dla tej zdolności, bo jest ona przegięta

1. Do Twojej informacji mogę się założyć że grałem paladynem znacznie więcej razy niż Ty. Ręczę przy tym, że sama to zdolność nie jest przepakowana w jego przypadku.
2. Więc Twoim zdaniem ukradek powinien być zarezerwowany tylko dla łotra? Wyrzuć więc prestiżówki z nim. Nie mądre? Tak samo jak ograniczanie tej zdolności dla paladyna. Ma ją też kilka innych prestiżówek (i to chyba już w 3.0 jedna jest co najmniej).
Cytat:

Ee, na przykład zaczynasz od starego wieku na 15 poziomie ? Albo nie idziesz na plan gdzie czas biegnie 1 runda=1dzień

To już jest kwestia MG, jeśli tak poprowadzi kampanię to jego sprawa. Możesz równie dobrze uważać, że druid jest przegięty bo ma tę samą zdolność.

Cytat:
ciekawe kto by chciał poświęcić poziom kapłana jak może mieć pas za 13k. Mądrość + charyzma + zręczność 12 +5+3+1 unik mnicha+8 karwasze = 38 kp bez żadnej optymalizacji i wydałem aż 64k na karwasze pancerza.

Bez poprawnego przeliczenia również. Zr 12 Rzt 20 Cha 16 czyli masz +1,+5,+4 razem 10 do tego dochodzą karwasze pancerza +8 oraz premia za 5 poz mnicha +1 +10 bazowe razem 29KP do tego maksymalnie +5 za magiczny ornat na 20 poziomie. Wydaje się na to 77k sz. Ja swoją kapłanką bez problemu (w 3.0) na 9 poziomie wyciągam KP min 29 więc nie jest to żadne osiągnięcie.
Cytat:

Faktycznie tracę aż 10 pw. Chodzi mi o to że charyzma daje mi +5 do RO na wytrwałość, a tracę tylko 4.

Nie, tracisz 2 (jeśli bierzesz tylko tę prestiżówkę i to od 10 poz), a zyskujesz nie +5, ale tyle ile dasz w charyzmę kosztem innych
atrybutów. Co do PW tracisz ich 20 na cały rozwój klasy.

Cytat:
Nie czarujmy się odegnanie służy głównie do ładowania divine metamagic(boskiej metamagii?). Ładujesz w charyzmę, żeby móc robić to częściej.

Nie? Odegnanie stanowczo służy żeby pozbywać się w bezpieczny sposób hord nieumarłych.

Cytat:

Nie chce mi się tego nawet komentować. Zauważ, że kapłan ma 2+int więc 4+ int jest zaletą.

Do Twojej informacji ja również tak myślę. Więc nie rozumiem tej odpowiedzi.

Cytat:
W sumie, dajmy czary zabijające bez RO i OC, przecież kapłan musi dożyć do ich rzucenia, więc to nie jest przepakowane.

Głupie i nie wnosi nic wartościowego. Prawda jest taka, że boską moc najpierw trzeba rzucić, a że trwa ona krótko to kapłan musiałby dobrze wybierać moment w którym można ją rzucić. Oczywiście zawsze można ją rozproszyć więc nie jest ona równoważna normalnemu BAB i wyższej KW.
Cytat:
+5 do rzutów (zakładając bazowe 16 charyzmy i +4 z majestatu orła).

Majestat orła jest słabszy w 3.5. Tyle do powiedzenia.
Cytat:
Boska tarcza z wyznań i panteonów.

Mógłbym prosić o dokładniejsze namiary? Nie mogę po prostu tego znaleźć.

Co do pasu mnicha to nie zapominajmy o tym, że kapłan nie będzie mógł być obładowany, a biorąc pod uwagę fakt, że wydaje swoje punkty na atrybuty umysłowe to nie może mieć zbyt dużo siły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:49, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Nie? Odegnanie stanowczo służy żeby pozbywać się w bezpieczny sposób hord nieumarłych.

Taak. Ze swoją żałosną siłą? Odegnanie trupów ma sens tylko po wzięciu epickiego atutu aura pozytywnej energii. Zakładając, że kapłan ma charyzmę 22, odpędza na 20 poziomie 26+2k6 kostek. Straszliwie dużo, zwłaszcza, że czar (chyba z któregoś dodatku do Fearunu) zabija 1k4 KW na poziom czarującego nieumarłych, którzy mają mniej niż 9 kostek. Znacznie lepsze do niszczenia hord nieumarłych. Ale jest jedna rzecz... Większość prestiżówek nie rozwija odegnania nieumarłych, a rozwijają poziom czarującego. Misjonarz też.
Wolę zużyć te odegnania na boskie atuty, czy też boską metamagię.
Cytat:

Majestat orła jest słabszy w 3.5. Tyle do powiedzenia.

Naprawdę? Możliwe, że mam inne SRD, ale u mnie jak byk jest napisane, że zapewnia +4 do charyzmy. W 3.0 zapewniało 1k4+1, nieprawdaż?
Cytat:


Mógłbym prosić o dokładniejsze namiary? Nie mogę po prostu tego znaleźć.

Sprawdź indeks. O ile pamiętam, było na końcu. Oj, dziwne. Nie ma. :O Może w jakimś Complete jest? Pamiętam, że gdzieś to było. Znalazłem tylko Divine Armor, ale to nie jest oficjalne. :/
Okej, znalazłem. Obrońcy wiary. Nie zapewnia premii z uniku, tylko premię z usprawnienia tarczy. Więc niestety odpada, bo mnich traci swe moce korzystając z tarczy. :/

Cytat:
Prawda jest taka, że boską moc najpierw trzeba rzucić, a że trwa ona krótko to kapłan musiałby dobrze wybierać moment w którym można ją rzucić.

Po pierwsze, nie trwa krótko, po przedłużeniu, na 20 poziomie jest to 40 rund. Po drugie, można ją potraktować trwałym czarem i wydłużyć czas trwania na cały dzień.
Cytat:

Nie, tracisz 2 (jeśli bierzesz tylko tę prestiżówkę i to od 10 poz), a zyskujesz nie +5, ale tyle ile dasz w charyzmę kosztem innych
atrybutów. Co do PW tracisz ich 20 na cały rozwój klasy.

Jak grasz z nałożonym szablonem doskonałości to rzeczywiście, tracisz 20. Ale ludzie, którzy rzucają, lub korzystają z uśrednionych wartości tracą średnio 10.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:37, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Naprawdę? Możliwe, że mam inne SRD, ale u mnie jak byk jest napisane, że zapewnia +4 do charyzmy. W 3.0 zapewniało 1k4+1, nieprawdaż?

Kwestia czasu trwania, ale to uproszczenie. Chodzi o to, że postać na 15. będzie miała albo przedmioty +4, albo premię z czaru +4 (wg standardowych zasad "zaczynania" na tym poziomie pasuje finansowo).

Cytat:
Okej, znalazłem. Obrońcy wiary. Nie zapewnia premii z uniku, tylko premię z usprawnienia tarczy. Więc niestety odpada, bo mnich traci swe moce korzystając z tarczy. :/


Cytat:
Po pierwsze, nie trwa krótko, po przedłużeniu, na 20 poziomie jest to 40 rund. Po drugie, można ją potraktować trwałym czarem i wydłużyć czas trwania na cały dzień.

Ciężko, bym pamiętał, bo sam wywaliłem ten atut (moim zdaniem rodzi przegięcia w przypadku czarów o krótkim czasie działania, jak boska moc, nie podoba mi się też fabularnie)

Cytat:
Zakładając, że kapłan ma charyzmę 22, odpędza na 20 poziomie 26+2k6 kostek.

Nie traktuj dosłownie. Popatrz na wampira, na licza. 10 rund po odpędzeniu to dość czasu, by delikwenta zabić.

Cytat:
Wolę zużyć te odegnania na boskie atuty, czy też boską metamagię.

To zaś wymaga brania tych atutów. Kapłan nie ma ich nadmiaru.

Cytat:
Więc niestety odpada, bo mnich traci swe moce korzystając z tarczy. :/

Zupełnie o tym zapomniałem. W takim razie pas mnicha jest znacznie gorszy, gdyż nie pozwala stosować tarczy, czyli KP spada o 7, a nawet 9. Skoro rozdajemy atuty, to czemu nie wziąć biegłości w pawęży, to przecież 3.5.

Więc: ZR 8 B RZT 22 CHA 18 wliczając przedmioty RZT +4 i CHA +4
Mod: -1 +6 +4

Zwykły kapłan:
+13 (pełna zbroja płytowa +5) +9 (pawęż +5)=22
Misjonarz:
+1+6+4+8=19
Różnica +3 na korzyść zwykłego kapłana, który umagicznienie może zastąpić czarem.

Przy ocenie klasy chcę zwrócić uwagę, iż skupienie na dyplomacji nie jest najbardziej przydatnym atutem, jaki można sobie wyobrazić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:39, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
1. Do Twojej informacji mogę się założyć że grałem paladynem znacznie więcej razy niż Ty. Ręczę przy tym, że sama to zdolność nie jest przepakowana w jego przypadku.
2. Więc Twoim zdaniem ukradek powinien być zarezerwowany tylko dla łotra? Wyrzuć więc prestiżówki z nim. Nie mądre? Tak samo jak ograniczanie tej zdolności dla paladyna. Ma ją też kilka innych prestiżówek (i to chyba już w 3.0 jedna jest co najmniej).


ad. 1 Zakładaj się
ad. 2 Czytanie ze zrozumieniem boli. Napisałem, że jest to bardzo mocna zdolność, Ty napisałeś :"Phew, tą samą zdolność ma każdy paladyn". Inaczej mówiąc " wcale nie jest mocna bo ma ją każdy paladyn". Przykładami pokazałem Ci iż to, że klasa A i B ma taką samą zdolność nie czyni jej słabą. A Ty teraz mi wmawiasz dziecko na plecach, że niby chcę dać zdolności na wyłączność tylko konkretnym klasom.

Cytat:
To już jest kwestia MG, jeśli tak poprowadzi kampanię to jego sprawa. Możesz równie dobrze uważać, że druid jest przegięty bo ma tę samą zdolność.


Uważam, że druid jest przegięty i również uważam, że jest to mocna zdolność. Natomiast nie twierdzę , że druid jest przegięty tylko i wyłącznie przez tą zdolność.

Cytat:
Bez poprawnego przeliczenia również. Zr 12 Rzt 20 Cha 16 czyli masz +1,+5,+4 razem 10 do tego dochodzą karwasze pancerza +8 oraz premia za 5 poz mnicha +1 +10 bazowe razem 29KP do tego maksymalnie +5 za magiczny ornat na 20 poziomie. Wydaje się na to 77k sz. Ja swoją kapłanką bez problemu (w 3.0) na 9 poziomie wyciągam KP min 29 więc nie jest to żadne osiągnięcie.


Moja "optymalizacja" robiona dla kapłana 20 poziomu z mądrością 34, charyzmą 20 i zręcznością 16. Więc są to poprawne wartości. A na samą premię do pancerza wydaje tylko tyle ile na pas mnicha bo i tak muszę mieć jak najwyższą mądrość i charyzmą do odpędzania nieumarłych. Mogę równie dobrze wziąć domenę Zwierzęta i przemienić się w Balora bijąc twoje kp o jakieś 30. Bo 1) nie tracę pancerza 2) dodaje premię ze zręczności. Natomiast jak ty się przemienisz to tracisz pancerz więc jakieś 17kp.

Cytat:
Nie, tracisz 2 (jeśli bierzesz tylko tę prestiżówkę i to od 10 poz), a zyskujesz nie +5, ale tyle ile dasz w charyzmę kosztem innych
atrybutów. Co do PW tracisz ich 20 na cały rozwój klasy.


Słaby rzut na 10 poziomie +3, dobry rzut na 10 poziomie +7, różnica między nimi 4.

Charyzma +5 (14+6) Idź poprzeglądać spell compendium i zobacz ile jest czarów dających premię do charyzmy kapłana.

Nie tracę ich 10. Klasa ma 10 poziomów i kośc k6(śr 3.5). Kapłan ma kość k8(śr 4.5). Różnica 1 hp na poziom *10 poziomów=10 hp.

Cytat:
Nie? Odegnanie stanowczo służy żeby pozbywać się w bezpieczny sposób hord nieumarłych.


Eeee NIE.Beż optymalizacji jest bardzo słabe, a z optymalizacją skupiasz się tylko na tym aspekcie bo musisz brać klasę +1 turn undead, które dają mało w zamian + nie masz dostępu do Divine metamagic. Tych potężniejszych w ogóle nie będziesz mógł odganiać bo mają odporność na odegnanie. Bo musisz osiągnąć co najmniej Twój poziom +4 w teście odpędzania a zdarza się w 20% przypadkach(gdy na kości wypadnie 17 licząc premię z charyzmy +5). A tych słabszych możesz odgonić aż 2k6+20+5 hd. Więc około 32hd. Czyli odgonisz 2 zombiaki z 12 i 20 hd (potwory o Cr 4 i 6) lub zniszczysz 3x 10(potwory o CR 3/4).

Faktycznie odpędzanie miażdży. Na 20 poziomie zabijasz trupy, za które już nawet nie dostajesz doświadczenia.

Cytat:
Do Twojej informacji ja również tak myślę. Więc nie rozumiem tej odpowiedzi.

Ja;
"Zalety:
...
Umiejętności 4+int"
Ty:
"Co?! Czemu tego nie zauważyłem? Oczywiste nadużycie. Klasa używająca magii objawień nie powinna mieć tyle umiejętności na poziom. Większość klas prestiżowych, które mają ich tyle są znacznie osłabione w porównaniu do "czystego kapłana""
Ja:
"Nie chce mi się tego nawet komentować. Zauważ, że kapłan ma 2+int więc 4+ int jest zaletą. "

Cytat:
Głupie i nie wnosi nic wartościowego. Prawda jest taka, że boską moc najpierw trzeba rzucić, a że trwa ona krótko to kapłan musiałby dobrze wybierać moment w którym można ją rzucić. Oczywiście zawsze można ją rozproszyć więc nie jest ona równoważna normalnemu BAB i wyższej KW.


Oczywiście do tego właśnie służy DMM(persistent spell)

Divine shield(boska tarcza) Complete warrior strona 106

Cytat:
Co do pasu mnicha to nie zapominajmy o tym, że kapłan nie będzie mógł być obładowany, a biorąc pod uwagę fakt, że wydaje swoje punkty na atrybuty umysłowe to nie może mieć zbyt dużo siły.


Nie będzie obładowany, bo nie ma pancerza i tarczy które ważą krocie.
12 10 14 10 15 14. Różnica między 12 a 15 wynosi 23 lb. a Komplet zbroi to 60lb. Więc jesteś w plecy 37lb, masz 11(14 bo jeszcze średnie obciążenie)kary do umiejętności, prędkość mniejsza, i twoje Kp dotykowe wynosi 10... Jesteś chodzącą puszką po sardynkach.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Sob 15:12, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:51, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Moja "optymalizacja" robiona dla kapłana 20 poziomu z mądrością 34, charyzmą 20 i zręcznością 16.

Jak przy typowych atrybutach uzyskać takie wartości?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:14, 12 Gru 2009    Temat postu:

MDR 16+5+5+6=32 +2 z czaru Visage of Deity ?
CHA 14 +6
ZR 10+6

Cytat:
Zupełnie o tym zapomniałem. W takim razie pas mnicha jest znacznie gorszy, gdyż nie pozwala stosować tarczy, czyli KP spada o 7, a nawet 9. Skoro rozdajemy atuty, to czemu nie wziąć biegłości w pawęży, to przecież 3.5.


Nie bierze się,bo to strata atutu, tak samo jak biegłość w mieczu połtoraręcznym.



Cytat:

Ciężko, bym pamiętał, bo sam wywaliłem ten atut (moim zdaniem rodzi przegięcia w przypadku czarów o krótkim czasie działania, jak boska moc, nie podoba mi się też fabularnie)


Ale jest oficjalnym atutem i przez +6 do poziomu jest praktycznie nie grywalny gdyby nie DMM.

Cytat:
To zaś wymaga brania tych atutów. Kapłan nie ma ich nadmiaru.


Ma ich 7/8 wystarczy do tego i zwrócą mu się aż nadto.

Cytat:
Przy ocenie klasy chcę zwrócić uwagę, iż skupienie na dyplomacji nie jest najbardziej przydatnym atutem, jaki można sobie wyobrazić.


Masz całkowicie rację

Cytat:
Więc: ZR 8 B RZT 22 CHA 18 wliczając przedmioty RZT +4 i CHA +4
Mod: -1 +6 +4

Zwykły kapłan:
+13 (pełna zbroja płytowa +5) +9 (pawęż +5)=22
Misjonarz:
+1+6+4+8=19
Różnica +3 na korzyść zwykłego kapłana, który umagicznienie może zastąpić czarem.


Trochę bez sensu jest robić porównanie jeżeli nie podajesz poziomu. Zakładasz premię z umagicznienia jak kapłan 20 poziomu a premię do atrybutów jak postać 10. Na niższych poziomach oczywiście, że lepiej wychodzi tarcza + pancerz, ale potem jest coraz gorzej. Możemy zrobić kapłana na 5 10 15 20 poziomie i porównać jego kp.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Sob 15:21, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:18, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Ja proponuje takie atrybuty 12 10 14 10 15 14 z PB 28 (4+2+6+2+8+6)

15+5=20
20+6=26
O rzuceniu 5 życzeń pod rząd przez kogoś innego na Ciebie można pomarzyć. To wymaga chęci poświęcenia 25 tysięcy PD na raz.

Cytat:
Visage of Deity

Nie znam angielskich nazw czarów i nie mam wszystkich (100+?) anglojęzycznych podręczników (precyzując - nie mam jakichkolwiek anglojęzycznych podręczników).
W każdym razie - czy to zaklęcie daje inną premię do atrybutu, niż z usprawnienia/odziedziczoną i czy ta premia działa długo?

Cytat:
Trochę bez sensu jest robić porównanie jeżeli nie podajesz poziomu.
Odwoływałem się do moich wcześniejszych wyliczeń - kapłan na 15.
Premie z umagicznienia nie są jak na 20. Na 15. poziomie masz 200 tysięcy. Spokojnie starczy na +5. Można też dorzucić mithril do zbroi, a postaci rękawiczki ZR +6 - KP +6 na korzyść zwykłego kapłana - albo +5, bez mithrilu i z rękawiczkami +4.

Cytat:
Ale jest oficjalnym atutem i przez +6 do poziomu jest praktycznie nie grywalny gdyby nie DMM.

Niestety jesteś nie komunikatywny. Co za DMM?
/ Atut jest oficjalny, ale opcjonalny - nie należy do podstawowych zasad.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 16:27, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin