Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] [KŚ] Misjonarz
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:51, 12 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Ciężko, bym pamiętał, bo sam wywaliłem ten atut (moim zdaniem rodzi przegięcia w przypadku czarów o krótkim czasie działania, jak boska moc, nie podoba mi się też fabularnie)

Dobra, przegrałem, wycofuję się, jestem pokonany, przekonany. I kocham Wielkiego Brata.
Cytat:

Niestety jesteś nie komunikatywny. Co za DMM?

Divine MetaMagic?
Cytat:

O rzuceniu 5 życzeń pod rząd przez kogoś innego na Ciebie można pomarzyć.

Chyba, że dorwiemy grimuar. Albo pierścień trzech życzeń.
Cytat:

Nie traktuj dosłownie. Popatrz na wampira, na licza. 10 rund po odpędzeniu to dość czasu, by delikwenta zabić.

Jeśli licz był taki głupi, by podchodzić do kapłana powinien zginąć. Dobór naturalny.
Cytat:
Visage of Deity

Book of Exalted Deeds na stronie 91, Complete Divine na stronie 187, Defenders of the Faith na stronie 81, Spell Compendium na stronie 230.
W przypadku większego, czaru z9 poziomu, zyskuje się szablon półniebianina/półczarta. Jest to premia rasowa.
Cytat:

Nie znam angielskich nazw czarów i nie mam wszystkich (100+?) anglojęzycznych podręczników (precyzując - nie mam jakichkolwiek anglojęzycznych podręczników).

Ale to ci najwyraźniej nie przeszkadza dyskutować na temat tych podręczników. :O Jak nie masz, to poproś kogoś, kto wraca/jedzie do Anglii o poszukanie w antykwariatach książek. Podszkolisz się w języku, dodasz sobie rangę w dyplomacji, a na dodatek będzie taniej niż przez księgarnię wysyłkową. I będzie legalnie. O!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:35, 13 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Ale to ci najwyraźniej nie przeszkadza dyskutować na temat tych podręczników. :O Jak nie masz, to poproś kogoś, kto wraca/jedzie do Anglii o poszukanie w antykwariatach książek. Podszkolisz się w języku, dodasz sobie rangę w dyplomacji, a na dodatek będzie taniej niż przez księgarnię wysyłkową. I będzie legalnie. O!


Czyli każdy z was ma te wszystkie podręczniki anglojęzyczne od D&D? No to nieźle biorąc pod uwagę błędy, które robicie.

Cytat:
Moja "optymalizacja" robiona dla kapłana 20 poziomu z mądrością 34, charyzmą 20 i zręcznością 16.


Świetna optymalizacja. Jeśli tak wygląda wersja zoptymalizowana to chcę zobaczyć wersję przegiętą.

Cytat:
Mogę równie dobrze wziąć domenę Zwierzęta i przemienić się w Balora bijąc twoje kp o jakieś 30. Bo 1) nie tracę pancerza 2) dodaje premię ze zręczności. Natomiast jak ty się przemienisz to tracisz pancerz więc jakieś 17kp.


Twój kolejny błąd. Przeczytaj opis zmiany kształtu i zwróć uwagę, że premie do KP i RO są zdolnościami nadnaturalnymi więc przy przemianie tracisz te premie. Powergaming czasem wynika po prostu z nieznajomości zasad.

Cytat:
ad. 1 Zakładaj się
ad. 2 Czytanie ze zrozumieniem boli. Napisałem, że jest to bardzo mocna zdolność, Ty napisałeś :"Phew, tą samą zdolność ma każdy paladyn". Inaczej mówiąc " wcale nie jest mocna bo ma ją każdy paladyn". Przykładami pokazałem Ci iż to, że klasa A i B ma taką samą zdolność nie czyni jej słabą. A Ty teraz mi wmawiasz dziecko na plecach, że niby chcę dać zdolności na wyłączność tylko konkretnym klasom.


Cytat:
Phew rzucanie zaklęć tez jest słabe ma je każdy mag. Ukradkowy atak też jest słaby ma go każdy łotrzyk. Dla twojej wiedzy każdy łamie się z paladyn właśnie dla tej zdolności, bo jest ona przegięta


Jak widać napisałeś, że ta zdolność jest "za silna/przegięta". Co nie jest prawdą sprawdzoną zresztą w praktyce. Bez tej zdolności paladyn po prostu byłby za słaby jak na swoje wymagania.

Cytat:
Jak grasz z nałożonym szablonem doskonałości to rzeczywiście, tracisz 20. Ale ludzie, którzy rzucają, lub korzystają z uśrednionych wartości tracą średnio 10.

Średnie przypadki można rozpatrywać jeśli gracze korzystają z uśrednionych wartości. W pozostałych przypadkach przy tak małej ilości rzutów masz rozstrzał taki, że uśrednienia są bezużyteczne.

Cytat:
Jeśli licz był taki głupi, by podchodzić do kapłana powinien zginąć. Dobór naturalny.

Każdy licz ma radar w oczach i odróżnia kapłana od innych bohaterów. Kapłan może też zawsze podbiec więc to nie takie trudne go załatwić.

Cytat:
Faktycznie odpędzanie miażdży. Na 20 poziomie zabijasz trupy, za które już nawet nie dostajesz doświadczenia.


Odpędzanie nie służy zabijaniu potworów (dziwnie myślisz o walce jeśli użyteczne są tylko czary/zdolności które zabijają natychmiast), a ich unieszkodliwieniu na pewien czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:35, 13 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:


Twój kolejny błąd. Przeczytaj opis zmiany kształtu i zwróć uwagę, że premie do KP i RO są zdolnościami nadnaturalnymi więc przy przemianie tracisz te premie. Powergaming czasem wynika po prostu z nieznajomości zasad.

*WYCIĘTE, BO ŹLE ZROZUMIAŁ WYPOWIEDŹ*

Cytat:

Średnie przypadki można rozpatrywać jeśli gracze korzystają z uśrednionych wartości. W pozostałych przypadkach przy tak małej ilości rzutów masz rozstrzał taki, że uśrednienia są bezużyteczne.

Chłopcze, naucz się statystyki. Przy 10 rzutach szanse na to, że różnica między kapłanem, a misjonarzem będzie wynosiła 20 HP jest delikatnie mówiąc nikła. Mówiąc o dowolnej wartości losowej mówi się o wartości średniej, za wyjątkiem rozmowy o górnych, lub dolnych normach (oby nie wypadło mu 20).
A jeśli nie średnie, to jakie? Działające na korzyść twojej tezy?
Cytat:

Świetna optymalizacja. Jeśli tak wygląda wersja zoptymalizowana to chcę zobaczyć wersję przegiętą.

Wersja przegięta jest na antropomorficznej ośmiornicy z nałożonym szablonem półminotaura i istoty pajęczej...
Cytat:

Każdy licz ma radar w oczach i odróżnia kapłana od innych bohaterów. Kapłan może też zawsze podbiec więc to nie takie trudne go załatwić

Nie moją winą jest, że twój MG nie wystawia ci przeciwników, którzy wykorzystują swoją przewagę. Czary kapłańskie można zidentyfikować za pomocą czaroznastwa. Wystarczy, że lisz przygląda się walce z jego sługusami i już wie, kto jest kapłanem.
I nie ma radaru, a Widzenie prawdy.
Cytat:

Odpędzanie nie służy zabijaniu potworów (dziwnie myślisz o walce jeśli użyteczne są tylko czary/zdolności które zabijają natychmiast), a ich unieszkodliwieniu na pewien czas.

Cytujesz wybiórczo - goracepapu podał, ile odpędzisz trupów. Jednego zombie o CR 4 i drugiego o CR 6. Ja dziękuję, postoję. Wolę przyzwać invisible stalkera. Albo xilla z 4 kończynami. Zabije je, a na dodatek coś zrobi porządnego.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Nie 20:58, 13 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:38, 13 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Czyli każdy z was ma te wszystkie podręczniki anglojęzyczne od D&D? No to nieźle biorąc pod uwagę błędy, które robicie.


Ja mam. Szkoda, że żadnego błędu mi jeszcze nie wytknąłeś. Niektórzy wolą kupić wcześniej nowszą wersję angielską, niż później starszą wersję polską, która ma mnóstwo błędów.

Cytat:
Świetna optymalizacja. Jeśli tak wygląda wersja zoptymalizowana to chcę zobaczyć wersję przegiętą.


Nie, to nie była optymalizacja, cudzysłów po coś tam jednak był.
Kapłanem na 20 poziomie jeżeli tylko chce mogę wyciągnąć 48 mądrości i drugie tyle siły np dzięki consumptive field.
Cytat:

Twój kolejny błąd. Przeczytaj opis zmiany kształtu i zwróć uwagę, że premie do KP i RO są zdolnościami nadnaturalnymi więc przy przemianie tracisz te premie. Powergaming czasem wynika po prostu z nieznajomości zasad.


OOo kolejny, a gdzie był chociaż 1? Faktycznie nie zauważyłem dopisek (zn) przy zdolnościach, ale to niczego nie zmienia. Rzucam Cud (draconic polymorph) i wydłużam do 24h i mam to samo 24h/dobę.

Cytat:
Jak widać napisałeś, że ta zdolność jest "za silna/przegięta". Co nie jest prawdą sprawdzoną zresztą w praktyce. Bez tej zdolności paladyn po prostu byłby za słaby jak na swoje wymagania.


1. W praktyce przez kogo ?
2. Napisałem to nawet 3 razy, jest to najsilniejsza zdolność paladyna.
3. Haha, mówisz, że zdolność jest słaba, ale palladyn bez niej nagle staje się też słaby. Dziwna logika, mocny paladyn bez słabej zdolności jest słaby.

Cytat:
Średnie przypadki można rozpatrywać jeśli gracze korzystają z uśrednionych wartości. W pozostałych przypadkach przy tak małej ilości rzutów masz rozstrzał taki, że uśrednienia są bezużyteczne.


I dlatego bardziej użyteczna jest wartość maksymalna... Wróć do szkoły na lekcje o prawdopodobienstwie. To nawet nie jest śmieszne, to już jest żałosne.

Cytat:
Odpędzanie nie służy zabijaniu potworów (dziwnie myślisz o walce jeśli użyteczne są tylko czary/zdolności które zabijają natychmiast), a ich unieszkodliwieniu na pewien czas.


Łaskawie popatrz 2 linijki wyżej tego, co cytowałeś w mojej wypowiedzi.


____________________________________________________
Obu Panów proszę o formułowanie wypowiedzi w sposób typowy dla dyskusji, nie zaś kłótni.
WP Kamulec


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 14:43, 13 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:43, 13 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
OOo kolejny, a gdzie był chociaż 1? Faktycznie nie zauważyłem dopisek (zn) przy zdolnościach, ale to niczego nie zmienia. Rzucam Cud (draconic polymorph) i wydłużam do 24h i mam to samo 24h/dobę.

Proszę Twój błąd.(Rzeczywiście 1 wybacz , wcześniej musiałem Cię pomylić z kimś innym) Rozpatrywanie zbalansowania klasy na podstawie co można z nią zrobić mając możliwość rzucania cudu do oporu ma się nijak do rzeczywistej siły klasy.

Cytat:
Kapłanem na 20 poziomie jeżeli tylko chce mogę wyciągnąć 48 mądrości i drugie tyle siły np dzięki consumptive field.

W jaki sposób? Pomijając miotanie życzeń i innych pdkożernych czarów.

Cytat:
1. W praktyce przez kogo ?
2. Napisałem to nawet 3 razy, jest to najsilniejsza zdolność paladyna.

1 Przeze mnie.
2 Nie najpotężniejsze jest porażenie/ugodzenie. To co można przy użyciu tej zdolności (i odpowiednich czarów) osiągnąć przekracza premię +5/+7 do RO.
Cytat:
3. Haha, mówisz, że zdolność jest słaba, ale palladyn bez niej nagle staje się też słaby. Dziwna logika, mocny paladyn bez słabej zdolności jest słaby.

Nie twierdzę, że jest słaba, a jedynie że nie jest za silna. Proste?

Cytat:
I dlatego bardziej użyteczna jest wartość maksymalna... Wróć do szkoły na lekcje o prawdopodobienstwie. To nawet nie jest śmieszne, to już jest żałosne.

Cytat:
Chłopcze, naucz się statystyki. Przy 10 rzutach szanse na to, że różnica między kapłanem, a misjonarzem będzie wynosiła 20 HP jest delikatnie mówiąc nikła. Mówiąc o dowolnej wartości losowej mówi się o wartości średniej, za wyjątkiem rozmowy o górnych, lub dolnych normach (oby nie wypadło mu 20).


Ojejku nie tak gwałtownie. Jeśli byście poczytali trochę więcej niż to co macie w szkole wiedzielibyście, że prawdopodobieństwo jest teoretyczną szansą na uzyskanie danego wyniku, przy małych liczbach mówi niewiele, a wręcz nic. Polecam sprawdzenie co to prawo wielkich liczb oraz czym się różni częstość od prawdopodobieństwa. Owszem przy gigantycznej ilości rzutów wszystko się zgadza. Przy marnych 10 rzutach może być inaczej.
Cytat:
A jeśli nie średnie, to jakie? Działające na korzyść twojej tezy?

Skoro używamy skrajnych wartości, które papu nazywa "zoptymalizowanymi" to używajmy ich wszędzie żeby sprawdzić czy postać rzeczywiście jest przegięta. Jeśli rozpatrujemy wartości średnie PW to rozpatrujemy również średnie wartości atrybutów oraz średni koszt sprzętu, a nie wybierajmy gdzie nam jest wygodnie.

Cytat:
Nie moją winą jest, że twój MG nie wystawia ci przeciwników, którzy wykorzystują swoją przewagę. Czary kapłańskie można zidentyfikować za pomocą czaroznastwa. Wystarczy, że lisz przygląda się walce z jego sługusami i już wie, kto jest kapłanem.

Nie wiem, jego o to pytaj. Kapłan zwykle najpierw odpędza nieumarłych potem zaczyna miotać czary więc niekoniecznie się to sprawdzi.

Cytat:
I nie ma radaru, a Widzenie prawdy.

Widzenie prawdy da mu więc co? Bonie pozna ani charakteru kapłana, ani jego symbolu ukrytego pod ubraniem.

Cytat:
Wolę przyzwać invisible stalkera. Albo xilla z 4 kończynami. Zabije je, a na dodatek coś zrobi porządnego.

Mówiłem o silniejszych nieumarłych. Jak i o dużej ilości zwykłego mięsa, które zajmie Ci czas i może zdrowo uprzykrzyć życie.

Cytat:
Bo musisz osiągnąć co najmniej Twój poziom +4 w teście odpędzania a zdarza się w 20% przypadkach(gdy na kości wypadnie 17 licząc premię z charyzmy +5). A tych słabszych możesz odgonić aż 2k6+20+5 hd. Więc około 32hd. Czyli odgonisz 2 zombiaki z 12 i 20 hd (potwory o Cr 4 i 6) lub zniszczysz 3x 10(potwory o CR 3/4).

Zwykłe +2 do testu za synergię oraz 1 atut i Twoje szanse znacznie rosną. Takich 10 zombiaków nie stanowi dla Ciebie zagrożenia bezpośredniego. Po prostu zdobywają czas dla swojego władcy żeby mógł się przygotować do walki. Odpędzanie rozwiązuje ten problem w ciągu 1 rundy.


Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Nie 22:47, 13 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:01, 13 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Proszę Twój błąd. Rozpatrywanie zbalansowania klasy na podstawie co można z nią zrobić mając możliwość rzucania cudu do oporu ma się nijak do rzeczywistej siły klasy.


W poprzednim poście zmiana kształtu Ci nie przeszkadzała, cud też jest 9 poziomu i nagle teraz Ci przeszkadza. Okej, użyję wobec tego czaru anyspell, efekt jest taki sam, ale tracę komórkę 6 poziomu. Może być, czy też nie pasuje do twojej koncepcji?. I gdzie jest ten mój błąd?.

Cytat:
W jaki sposób? Pomijając miotanie życzeń i innych pdkożernych czarów.


Np w taki: Kapłanem na 20 poziomie jeżeli tylko chce mogę wyciągnąć 48 mądrości(owl's insight) i drugie tyle siły np dzięki consumptive field
Cud w przeciwieństwie do życzenia nie wymaga PD. Żaden z czarów o którym mówię nie wymaga PD. Ale kogo to obchodzi, Ty wiesz lepiej, jak działają czary ,do których nawet nie masz(ponoć)dostępu.

Cytat:
1 Przeze mnie.
2 Nie najpotężniejsze jest porażenie/ugodzenie. To co można przy użyciu tej zdolności (i odpowiednich czarów) osiągnąć przekracza premię +5/+7 do RO.


1. Ciesze się razem z Tobą, jesteś dla mnie wielkim autorytetem i wszystko co mówisz musi być jedyną prawdą. Jak mam traktować Cię poważnie skoro jedynym argumentem na poparcie Twojej tezy jest "Bo ja tak mówię"
2. Bardzo ,dodanie 20 obrażeń przeciwko złemu przeciwnikowi 5 razy dziennie na 20 poziomie jest mega przegięte.

Cytat:
Nie twierdzę, że jest słaba, a jedynie że nie jest za silna. Proste?


Nie. Jak niesilna zdolność może decydować o sile klasy. Jak by jej nie było to paladyn z silnego staje się słabym. To są Twoje słowa:) Wytłumacz mi logikę kryjącą się za Twoimi słowami.

Cytat:
Skoro używamy skrajnych wartości, które papu nazywa "zoptymalizowanymi" to używajmy ich wszędzie żeby sprawdzić czy postać rzeczywiście jest przegięta. Jeśli rozpatrujemy wartości średnie PW to rozpatrujemy również średnie wartości atrybutów oraz średni koszt sprzętu, a nie wybierajmy gdzie nam jest wygodnie.


1.Chyba nie zauważyłeś, ale początkowe atrybuty są ustawiane za pomocą PB i nie ma to nic wspólnego z prawdopodobieństwem. Wartości atrybutów dla mojego kapłana mają znaczenie bo zwiększają KP, dla twojego nie , bo i tak jesteś puszką.
2. Ekwipunek nie kosztuje 100k100 gp i nie trzeba ustalać jego wartości średniej. Poza tym istnieje takie coś jak bogactwo na poziom.
3. Używamy średniej tam gdzie są zmienne. Przy PŻ jest zmienna przy atrybutach nie ma gdy używasz PB.

Okej , to przyjmijmy twoje założenia. Przy małej ilości rzutów zawsze wypada maksymalna ilość na kości. Są one bardzo mądre zupełnie inaczej niż średnia, która jest debilna.

Cytat:
Zwykłe +2 do testu za synergię oraz 1 atut i Twoje szanse znacznie rosną. Takich 10 zombiaków nie stanowi dla Ciebie zagrożenia bezpośredniego. Po prostu zdobywają czas dla swojego władcy żeby mógł się przygotować do walki. Odpędzanie rozwiązuje ten problem w ciągu 1 rundy.


Cytat:
Mówiłem o silniejszych nieumarłych. Jak i o dużej ilości zwykłego mięsa, które zajmie Ci czas i może zdrowo uprzykrzyć życie

Na 20 poziomie możesz odpędzić/zniszczyć 10 zombiaków o 3 hd. To są potworki o SW 1. To jest śmieszna zdolność jeżeli jej nie optymalizujesz. Gdzie jest ta duża ilość zwykłego mięsa , która uprzykrza życie ? Silniejszych nieumarłych nawet nie tkniesz bo mają do dyspozycji takie atuty jak improved turn resistance. Oczywiście da się zrobić słoneczkowego kapłana który odpędza epickie trupy, ale nie o tym jest dyskusja. W zwykłym kapłanie, który nie skupia się na odpędzaniu jest ono słabe i nadaje się tylko do napełniania atutów boskich. Problem polega też na tym, że istnieją czary, które dają niewrażliwość na odpędzanie.

Koniec offtopa. Jeżeli ktoś bardzo chce to możemy w innym temacie porównać buildy kapłana.

Klasa jest za silna należy coś z niej wyrzucić najlepiej albo Cha do RO, albo Cha do KP i Ponadczasowe Ciało, albo Boski posłaniec.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 23:11, 13 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:01, 25 Gru 2009    Temat postu:

Po pierwsze dziękuję wszystkim za zabranie głosu w tej sprawie i przepraszam za to, że się nie wypowiadałem.

Teraz ogólnie:
Tytułem wstępu: nie posiadam żadnych dodatków do edycji 3.5.
Regulamin napisał:
2.2. Zakazane jest:

2.2.1. Pisanie przetłumaczalnych słów w języku innym, niż polski, za wyjątkiem cytowania obcojęzycznego tekstu.

Tytułem wstępu powiem, że proszę o stosowanie polskich odpowiedników jeżeli to możliwe. Następna sprawa, to wykorzystanie wszystkich dostępnych podręczników, włącznie z anglojęzycznymi. Z tego co wiem, to na Polterze jest rozpiska, jak wyciągnąć 100KP do 20 poziomu. W taki razie proponuję dać sobie z nimi spokój. Zresztą sam przyznajesz, że niektóre rzeczy są przypakowane, a potem przez niekonsekwencje proponujesz stosowanie niezbalansowanych czarów (ja tak to odbieram).
goracepapau napisał:
OLŚNIENIA ?!?!?!?!?!?

Zakazane jest nadużywanie interpunkcji i pisania dużymi literami.

Do zbalansowania:
Cytat:
Charyzma do pancerza z OLŚNIENIA ?!?!?!?!?!? Pas mnicha i w drogę

Zakładamy, że w zręczność misjonarz inwestuje mało, więc:
Bazowo
1. pełna zbroja płytowa KP: +8
2. premia z charyzmy: +2;
Z czarami:
1. magiczny ornat: +9(min), +13(max);
2. magiczny ornat i splendor orła: +5 (mini), + 9 (max)
Przedmioty:
Tu już jest różnie, ale trzeba pamiętać, że pieniądze wydane na rzeczy na zwiększenie KP można wydac w obydwu wypadkach (np. zmaiast do cha dodać do zr).
Zdolność nie jest przez to strasznie potężna, jest średnia. Oczywiście znajdą się ludzie, którzy zrechcą wykorzystać niezbalansowania i zrobić powergame, ale na to zwykle nie ma rady.
Kamulec napisał:
Notabene, jeżeli masz, zapoznaj się z ezoterycznym wędrowcem z MF.

Trzeba jeszcze spojrzeć na sprawę z innej strony:
Ma mniej PW, a jak wiemy nie można nosić na raz amuletu zdrowia i wisiorka roztropności.

Wkrótce dalszy ciąg odpowiedzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:20, 25 Gru 2009    Temat postu:

W międzyczasie dopiszę, iż premia powinna być z uświęcenia, nie zaś z olśnienia. W przeciwnym wypadku ktoś weźmie poziom w ezoterycznym wędrowcu i otrzyma podwojoną premię z CHA do KP.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 16:23, 25 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:27, 25 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Zdolność nie jest przez to strasznie potężna, jest średnia.

Tak, zgadzam się. Tylko, że jest na 2 poziomie. Wszystkie klasy, wykorzystywane do powergamingu uzyskują najlepsze bonusy na niskich poziomach. Ta też.
Przedmiot +6 do charyzmy - 36k.
Przedmiot +3 do RO i KP z olśnienia - (22500 + 9000)*1,5 ~= 47k.
Cytat:
Z tego co wiem, to na Polterze jest rozpiska, jak wyciągnąć 100KP do 20 poziomu.

A co ma Polter do tego? I nie sądzisz, że gdyby to forum miało 234295 postów, to pojawiłyby się konstrukcja z 100 KP?

Tak, a ja te 100 KP zaneguję czarem 6 poziomu. I co? Przegiętym polem antymagii. Naprawdę, większość przepaków wysiada wobec barbarzyńcy z wielkim toporem i polem antymagii na sobie...
Cytat:

Zakazane jest nadużywanie interpunkcji i pisania dużymi literami.

Nadużywanie. Od ilu liter zaczyna się nadużywanie? Od siedmiu? Czy mogę bezpiecznie napisać cztery?

Cytat:

Ma mniej PW, a jak wiemy nie można nosić na raz amuletu zdrowia i wisiorka roztropności.

Znasz hasło "zrób to sam"? Nie jesteś ograniczony do przedmiotów z podręcznika, możesz tworzyć własne. Albo je zamawiać.
Cytat:

Zdolność nie jest przez to strasznie potężna, jest średnia. Oczywiście znajdą się ludzie, którzy zrechcą wykorzystać niezbalansowania i zrobić powergame, ale na to zwykle nie ma rady.

Okej, załóżmy, że zdolność jest średnia. Ale tu mamy:
* premię do RO;
* dodatkową domenę;
* nie prowokuje ataku robactwa i zwierząt;
* premię do KP.
* 4 PU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 1:01, 26 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
A co ma Polter do tego? I nie sądzisz, że gdyby to forum miało 234295 postów, to pojawiłyby się konstrukcja z 100 KP?

Chodzi o to, że jak ktoś chce zrobić możliwie najpotężniejszą postać, to i tak nie weźmie tej klasy.

To, czy na 2. poziomie należy dać tę zdolność należy faktycznie rozważyć, choć ezoteryczny wędrowiec, jak pamiętam, dostaje taką samą moc na 1. więc i tak dla niej weźmie się tamtą klasę (powtarzam jednak, że trzeba tak zmienić, by premie się nie kumulowały!).

Cytat:
Znasz hasło "zrób to sam"? Nie jesteś ograniczony do przedmiotów z podręcznika, możesz tworzyć własne. Albo je zamawiać.

Zależy od MP. Faktem jest, że "typowe" przedmioty, jak +n*2 do atrybutu będą raczej dostępne w innych formach, ale często może być ich zdobycie niezwykle trudne i wymagać czasu oraz pieniędzy na badania.

W każdym razie nietypowe miejsca zwiększają koszt 1,5 raza, a to sporo.

Dla uściślenia - moje kontrowanie części argumentów nie jest tożsame z uznaniem pracy w obecnej wersji za w pełni zbalanowaną. Na razie nie mam w tej kwestii zdania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:39, 26 Gru 2009    Temat postu:

Ginden napisał:

* premię do RO;
* dodatkową domenę;
* nie prowokuje ataku robactwa i zwierząt;
* premię do KP.
* 4 PU.


Premia do RO jest bardzo dobrą zdolnością, jednak dostaje ją dopiero na 6-stym poziomie, co także uniemożliwia tworzenie niezbalansowań z udziałem misjonarza. Jest wiele innych klas, które zyskują premię do RO z charyzmy i to na niższych poziomach. Niemniej jednak jest to cenna zdolność.

Dodatkowa domena raczej nie daje zbyt wiele, zwłaszcza, że już wcześniej dobraliśmy 2 inne, bardziej nam pasujące.

Aby nie atakowały nas zwierzęta i robactwo musimy osiągnąć minimum 15-sty poziom. W tym momencie większość spotkań z tymi stworzeniami o SW < 15 nie stanowi dla nas najmniejszego zagrożenia. Podróżując w drużynie zdolność jest prawie bezużyteczna, bo pozostajemy bezpieczni jedynie jeśli nic nie robimy. Jeśli włączymy się do walki, aby pomóc towarzyszom nasza ochrona przepada. Ciekawa zdolność pod względem fabularnym, ale mechanicznie nie specjalnie. Bo i w pojedynkę nie będziemy stać bezczynnie i patrzeć jak nam niedźwiadek konia zżera. Very Happy

Premia do KP, w momencie jeśli zamieni się ją na uświęconą jest w pełni zbalansowana. Nie można wtedy tworzyć pod tą klasę przepaków w tym względzie.

4 punkty umiejętności na poziom - czyli tyle ile ma druid. Dla kapłana jest to pewna premia, jednak traci BAB oraz PW. To się chyba w miarę równoważy.


W moim przekonaniu klasa nie jest zbyt silna. Zyskuje co prawda trochę względem kapłana (jednak jako klasa prestiżowa takie jest zamierzenie), jednak jako prestiżówka nie należy do najmocniejszych. Porównajcie chociażby z Celestial Mystic [BoED].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:41, 28 Gru 2009    Temat postu:

Powiedzmy, że dodatkowe dwa punkty umiejętności dla kapłana mającego boską moc są nieco lepsze od 10 PW i 2 BPA.

Czyli jesteśmy nieco na minus.

MRO - wytrwałość bez zmian, Refleks i Wola na +4 (przy założeniu premii do CHA na +4 - z czasem postać zyska pewnie więcej tym bardziej, że może zrezygnować z pancerza). Rzuty obronne są jedną z najważniejszych rzeczy. Tak samo można by je podnieść biorąc 4 atuty.

Zyskujemy nieco na zamianie PW i BPA na umiejętności (mamy też niec szerszą listę umiejętności). Tracimy realną zdolność odganiania nieumarłych, ale zyskujemy dużą premię do MRO.

Czary dostajemy jak kapłan.

W tym miejscu klasa ta jest lepsza od kapłana.

Otrzymujemy teraz garść zdolności.

Moim zdaniem klasie należy zabrać jeden poziom czarów.

Cytat:
Zdolność nie działa na stworzenia nienaturalne takie jak konstrukty i nieumarli, istoty o SW większym niż 15.

Zamiast przecinka sugeruję wstawić "oraz". Obecnie wygląda to nieco dziwnie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 17:44, 28 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:01, 29 Gru 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Powiedzmy, że dodatkowe dwa punkty umiejętności dla kapłana mającego boską moc są nieco lepsze od 10 PW i 2 BPA.

Nie mogę się w zupełności zgodzić. Boska moc daje 1 pw na poziom, a nie uzupełnia kostek wytrzymałości. Zresztą jak już było wspomniane to jest to czar krótkotrwały, który się nie zawsze rzuca. Natomiast BA jest często potrzebny:
1. Do ataków dotykowych
2. Gdy przychodzi do naprawdę 'długiego dnia', do batali gdzie kończą się czary i musi przemówić stal.
Dodatkowe punkty umiejętności są faktycznie potrzebne, jednak kapłan nie ma nieograniczonej wartości atrybutów. W związku z tym inwestując w charyzmę musi zrezygnować z wysokiej wartości np. inteligencji.

Kamulec napisał:
MRO - wytrwałość bez zmian, Refleks i Wola na +4 (przy założeniu premii do CHA na +4 - z czasem postać zyska pewnie więcej tym bardziej, że może zrezygnować z pancerza). Rzuty obronne są jedną z najważniejszych rzeczy. Tak samo można by je podnieść biorąc 4 atuty.

Rozumiem, że zakładamy przedmiot, płaszcz charyzmy +4 i do tego wartość bazową charyzmy 14. Przypominam, że opłacalniej w aspekcie rzutów obronnych byłoby brać zwykłego kapłana i kupić płasz odporności +4.

Kamulec napisał:
Zamiast przecinka sugeruję wstawić "oraz". Obecnie wygląda to nieco dziwnie.

Zmieniłem.

Przypominam, że to raczej osłabienie:
Cytat:
Skupienie na umiejętności (Dyplomacja), Zdolności przywódcze.


Poza tym:
Boski napisał:
Zyskuje co prawda trochę względem kapłana (jednak jako klasa prestiżowa takie jest zamierzenie)




Cytat:
Nadużywanie. Od ilu liter zaczyna się nadużywanie? Od siedmiu? Czy mogę bezpiecznie napisać cztery?

Proszę zapoznać się z regulaminem, wrazie wątpliwości pytać administracje na PW lub w odpowiednim dziale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:48, 29 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Rozumiem, że zakładamy przedmiot, płaszcz charyzmy +4 i do tego wartość bazową charyzmy 14. Przypominam, że opłacalniej w aspekcie rzutów obronnych byłoby brać zwykłego kapłana i kupić płasz odporności +4.

Ależ w kwestii rzutów obronnych - tak... Ale to premia do KP też...
Ta premia do KP połączona z premię do RO jest bardzo silna. A po za tym, na 9 poziomie jest Greater Visage of Deity, który zapewnia dobrym kapłanom +4 do charyzmy jako premię nienazwaną. I trochę innych premii też.
Cytat:

1. Do ataków dotykowych

Przy 13 BAB trafimy większość potworów w ataku dotykowym. A w starciu z inteligentnym humanoidem (chodzi o istoty, posiadające normalne miejsca na przedmioty i mogące posiadać wysoki poziom w klasie) na pewno rzucimy czary na siebie, gdyż nigdy nie wiadomo, co taki może zrobić (łatwo przewidzieć, jakie swoje zalety wykorzysta smok, czy też balor, gorzej, gdy spotykamy osobę, o której nic nie wiemy).
Cytat:

2. Gdy przychodzi do naprawdę 'długiego dnia', do batali gdzie kończą się czary i musi przemówić stal.

Cytat:
Zresztą jak już było wspomniane to jest to czar krótkotrwały, który się nie zawsze rzuca.

Nie zawsze się rzuca podstawowy buff ofensywny kapłana? Zwłaszcza w połączeniu z Divine Metamagic?
Cytat:
Porównajcie chociażby z Celestial Mystic [BoED].

Kostka k4, strata jednego poziomu czarów, charakter exalted. Z zalet: zachowuje premię ze zręczności podczas ataku, oszczędza komórki na czary 3 i 4 poziomu, może miotać pociskami za całe 13k6 obrażeń, korzystając z komórek 9 poziomu, szybkie leczenie 2, zyskuje redukcję na /unholy.
Cytat:

Proszę zapoznać się z regulaminem, wrazie wątpliwości pytać administracje na PW lub w odpowiednim dziale.

W regulaminie nie jest napisane, od ilu liter zaczyna się nadużywanie. Od napisania jednego słowa? Jeśli tak, to ile liter mieć może, by nie naruszać go?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:02, 29 Gru 2009    Temat postu:

Kondeks napisał:
(...)Następna sprawa, to wykorzystanie wszystkich dostępnych podręczników, włącznie z anglojęzycznymi...

Ginden napisał:
na 9 poziomie jest Greater Visage of Deity, który zapewnia dobrym kapłanom +4 do charyzmy jako premię nienazwaną. I trochę innych premii też.


Cytat:
A w starciu z inteligentnym humanoidem (chodzi o istoty, posiadające normalne miejsca na przedmioty i mogące posiadać wysoki poziom w klasie) na pewno rzucimy czary na siebie, gdyż nigdy nie wiadomo, co taki może zrobić (łatwo przewidzieć, jakie swoje zalety wykorzysta smok, czy też balor, gorzej, gdy spotykamy osobę, o której nic nie wiemy).

W szczególności, gdy jesteśmy zaskoczeni...

Cytat:
Nie zawsze się rzuca podstawowy buff ofensywny kapłana? Zwłaszcza w połączeniu z Divine Metamagic?

Wiem, że na wszystkim zdarza się prowadzić bardziej złożone kampanie, ale chodzi mi o sytuacje, gdy kończą się zaklęcia.

Proszę czytać uważnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:40, 29 Gru 2009    Temat postu:

DMM daje Ci możliwość albo przyspieszenia zaklęcia za darmo, albo zmiany jego długości na cały dzień, więc nie ma problemu z komórkami i rundą buffowania.

Przy bazowej cha 14 i płaszczu +4 dostajemy +4 do RO i + 4 do kp. Płaszcz +4 RO kosztuje też 16, ale nie daje premii do KP. Poza tym zwykły kapłan nie może sobie dodać tego + 4 z charyzmy, ale misjonarz może kupić płaszcz, który na poziomach >10 jest na podstawowym wyposażeniu każdego poszukiwacza przygód. Szczególnie, że kapłan nie potrzebuje broni +X ani innych pierdół potrzebnych wojownikowi, on ma to wmontowane w klasę postaci.

Dalej nie rozumiem, czemu ktoś miałby nie używać podręczników anglojęzycznych tylko dlatego, że Ty ich nie posiadasz. Wybacz ale seria Complete X i Spell Compendium to wg mnie podstawa. Szczególnie dla osób, które zabierają się za tworzenie nowych rzeczy do dnd.

W sytuacji gdy kończą Ci się czary to chodzisz z wielkim mieczem i rąbiesz wszystkich dzięki atutowi DMM i persistence.

Cytat:
Przypominam, że to raczej osłabienie:
Cytat:
Skupienie na umiejętności (Dyplomacja), Zdolności przywódcze.


Szczególnie zdolności przywódcze, to jest najbardziej przegięty atut w całym dnd, a ta klasa prestiżowa go wymaga. Jedynym słabym atutem jest skupienie na dyplomacji, o ile nie chcesz specjalizować się w tej umiejętności(a klasa daje nam + 5 do testu charyzmy również z olśnienia więc całkiem prawdopodobne, że będziesz to robić)

Cytat:
Nie mogę się w zupełności zgodzić. Boska moc daje 1 pw na poziom, a nie uzupełnia kostek wytrzymałości. Zresztą jak już było wspomniane to jest to czar krótkotrwały, który się nie zawsze rzuca. Natomiast BA jest często potrzebny:


Na wszelki wypadek zaznaczę tylko, że boska moc daje BPA równy twojemu poziomowi, tyle samo tymczasowych punktów życia i + 6 do siły.

Jeżeli grasz kapłanem wojownikiem to masz na bank boską moc, jeżeli grasz kapłanem "magiem" to 13 BPA do ataków dotykowych i tak Ci w zupełności wystarczy.

Klasa traci 1 atut, kilka umiejętności, 10 pw i 2 bab!!
Zyskuje Cha do KP, RO, dodatkową domenę, +3 do int, mdr, cha, i niewrażliwość na każde robactwo nieepickie kosztem tak naprawdę 1 atutu.

Cytat:
Porównajcie chociażby z Celestial Mystic [BoED].


Traci 3 atuty, z czego jeden to vov of nonviolence Nie możesz używać połowy czarów, zabijać , nakładasz na drużynę kary do ataku za zabijanie orków, którzy się poddają.
Traci 1 poziom czarującego

Serio, uważam że klasa jest słaba porównajcie z incantatrixem z PGtF.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:36, 29 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Dalej nie rozumiem, czemu ktoś miałby nie używać podręczników anglojęzycznych tylko dlatego, że Ty ich nie posiadasz. Wybacz ale seria Complete X i Spell Compendium to wg mnie podstawa. Szczególnie dla osób, które zabierają się za tworzenie nowych rzeczy do dnd.

Masz prawo mieć własne zdanie na ten temat. Jednak posiadanie wszystkich dodatków do D&D jest raczej zbyt kosztowne dla większości osób, ponad to wiele z nich wymaga dopracowania, gdyż ich wprowadzanie może zachwiać równowagę w grze. Z tych też powodów nie posiadam dodatków. Sądzę, że rozważanie tych przypadków jest raczej dla większości odbiorców niepotrzebne. Szczególnie, że znakomita większość nie opanowała angielskiego w tym zakresie.
Ponieważ dodatek KŚ jest planowany tylko i wyłącznie w języku polskim, można przyjąć uproszczenie, że korzystający z niego gracze nie będą starali się powerbuildować swoich bohaterów poprzez angielskie podręczniki. Zresztą chyba rozmowa na ten temat wymaga nowego tematu w dziale o KŚ.
Oczywiście rozumiem twój punkt widzenia, jednak dla mnie ta gra to przede wszystkim RP(g), a w małym stopniu mechanika. Dlatego nie zajmuje się przeglądaniem ~100 dodatków w poszukiwaniu przegięć.

Cytat:
Przy bazowej cha 14 i płaszczu +4 dostajemy +4 do RO i + 4 do kp.

Z czym, że nie może nosić pełnej zbroi płytowej, która zapewnia o +8 do KP.

Cytat:
Szczególnie, że kapłan nie potrzebuje broni +X ani innych pierdół potrzebnych wojownikowi, on ma to wmontowane w klasę postaci.

Natomiast potrzebuje zwojów i różdżek.

Cytat:
Szczególnie zdolności przywódcze, to jest najbardziej przegięty atut w całym dnd, a ta klasa prestiżowa go wymaga.

To zależy od spojrzenia. Może teoretycznie tak, ale przypominam że mówimy o RPG, a nie rozbudowanej wersji szachów.

Cytat:
Jeżeli grasz kapłanem wojownikiem to masz na bank boską moc, jeżeli grasz kapłanem "magiem" to 13 BPA do ataków dotykowych i tak Ci w zupełności wystarczy.

To zależy. Jeżeli przeciwnik opiera się na zręczności to nie za bardzo.

Cytat:
dodatkową domenę, +3 do int, mdr, cha

Znowu w czystej teori to możliwe, ale w praktyce max +1 i to zwykle w sytuacji, gdy gra się w rąbankę torową.

Cytat:
niewrażliwość na każde robactwo nieepickie

Jak szumnie to brzmi. Tak naprawdę jest to tylko możliwość uniknięcia walki ze znacznie słabszym od siebie przeciwnikiem, przed którym bez problemu możesz sobie poradzić jednym czarem.

Radzę się zapoznać z klasycznym przykładem krasnoludzkiego obrońcy.
Jest znacznie bardziej opłacalny, szczególnie gdy weźmie się bazowo paladyna z 10 poziomów.

Cytat:
Serio, uważam że klasa jest słaba porównajcie z incantatrixem z PGtF.

Inkantatriks to oficjalna klasa występująca w FR:MF, w edycji 3.5 w polskim wydaniu. Proszę o trzymanie się polskich odpowiedników jeżeli jest taka możliwość (zgodnie z regulaminem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:26, 29 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Z czym, że nie może nosić pełnej zbroi płytowej, która zapewnia o +8 do KP.

goracepapu udowodnił już, że pełna płyta kapłanowi się nie opłaca. I w sumie, zgadzam się z nim. Zrobił to tylko na podręcznikach podstawowych. Kamulec także o tym napisał, w którymś poście na początku. Po za tym, mamy pas mnicha i karwasze pancerza.
Cytat:
Dlatego nie zajmuje się przeglądaniem ~100 dodatków w poszukiwaniu przegięć.

Tak, w podręcznikach angielskich są przegięcia, prawda. Ale w podręcznikach polskich też są.
Cytat:

Natomiast potrzebuje zwojów i różdżek.

Do czego? *używa zwojów tylko na nieprzewidziane sytuacje*
Cytat:

To zależy. Jeżeli przeciwnik opiera się na zręczności to nie za bardzo.

Wtedy rzucamy buff.
Cytat:

Inkantatriks to oficjalna klasa występująca w FR:MF, w edycji 3.5 w polskim wydaniu.

Inkantatriks to oficjalna klasa, która po raz pierwszy pojawiła się w Magii Fearunu, podręczniku przeznaczonym dla edycji 3.0. Klasa w wersji dla edycji 3.5 znalazła się w Przewodniku Gracza po Fearunie. PGpF. I jak już to nie FR: MF, tylko ZK: MF. Albo FR: MoF.
Cytat:
Szczególnie, że znakomita większość nie opanowała angielskiego w tym zakresie.

W takim razie trzeba się uczyć, a nie siedzieć przy RPG... Angielski jest językiem międzynarodowym i należy zakładać, że przeciętny człowiek go zna.

Cytat:
Cytat:
+3 do int, mdr, cha

Znowu w czystej teori to możliwe, ale w praktyce max +1 i to zwykle w sytuacji, gdy gra się w rąbankę torową.

goracepapu w tym przypadku stosuje błąd w mechanice - udanie się na plan, gdzie 1 dzień = 1 runda. Mechanicznie jest to poprawne - logicznie nie.
Cytat:
Jak szumnie to brzmi. Tak naprawdę jest to tylko możliwość uniknięcia walki ze znacznie słabszym od siebie przeciwnikiem, przed którym bez problemu możesz sobie poradzić jednym czarem.

Wbrew pozorom, nie. Magiczne bestie o SW 15 wbrew pozorom nie są milusią rzeczą, którą wyeliminujesz jednym czarem. A po za tym, SW nie jest rzeczą obiektywną - w nie każdych warunkach potwór ma to samo SW. Radziłbym zmienić to na KW. Jest dużo bestii o sporym KW i małym SW, a mało o wielkim SW i z kilkoma KW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:35, 29 Gru 2009    Temat postu:

Ja mam zupełnie inny pogląd na dodatki. Ale to dyskusja na inny temat. Zaznaczę tylko, że wymienione przez mnie dodatki to raptem 5/6 książek, które wprowadzają dużo ciekawych rozwiązań wcale nie tak przegiętych. Sama podstawka zawiera ich więcej niż te dodatki razem wzięte. Równowagi w grze nie da się zachwiać, bo już jest zachwiana przez to że występują klasy magiczne i niemagiczne, które są słabsze "milion" razy. Osobiście wydaje mi się, że dodatek skierowany jest do wszystkich "chcących", dlatego też wartość w nim zawarta, powinna być w miarę zrównoważona tak jak to wygląda w oficjalnych podręcznikach.
Siłą tej klasy nie wynika z przegięć jakie można z nią robić, ale z tego co oferuje w swojej zwykłej formie.


Cytat:
Z czym, że nie może nosić pełnej zbroi płytowej, która zapewnia o +8 do KP.


Pisałem już o tym wcześniej od pewnego poziomu lepiej jest używać pasa mnicha. Naprawdę nie mam ochoty tego powtarzać kolejny raz.

Cytat:
To zależy od spojrzenia. Może teoretycznie tak, ale przypominam że mówimy o RPG, a nie rozbudowanej wersji szachów.


Mówimy o dnd, które ma mechanikę i na jej podstawie się opieramy, a nie na tym jak ktoś interpretuje skrót RPG. Jak by na to nie patrzeć dnd jest rozbudowaną wersją szachów.

Cytat:
Znowu w czystej teori to możliwe, ale w praktyce max +1 i to zwykle w sytuacji, gdy gra się w rąbankę torową.


Naprawdę, ja nie obrażam twojego stylu gry, dlatego oczekuję tego samego po Tobie.
Cytat:

Jak szumnie to brzmi. Tak naprawdę jest to tylko możliwość uniknięcia walki ze znacznie słabszym od siebie przeciwnikiem, przed którym bez problemu możesz sobie poradzić jednym czarem.


Dostajesz tą zdolność na 15 poziomie, na stworki o SW 15. Jak na moje oko sw 15 jest normalnym wyzwaniem dla drużyny o takim poziomie. A 1 na 1 każda z nich ma teoretycznie szansę wygrania 50/50

Cytat:
Radzę się zapoznać z klasycznym przykładem krasnoludzkiego obrońcy.
Jest znacznie bardziej opłacalny, szczególnie gdy weźmie się bazowo paladyna z 10 poziomów.


Niestety nic mi nie wiadomo o takiej kombinacji, ale szczerze wątpię by taka kombinacja w jakikolwiek sposób była opłacalna.

Cytat:
Inkantatriks to oficjalna klasa występująca w FR:MF, w edycji 3.5 w polskim wydaniu. Proszę o trzymanie się polskich odpowiedników jeżeli jest taka możliwość (zgodnie z regulaminem).


Ale ja się odwołuje do wersji poprawionej w PGtF(PGpF), która zastępuje tą wersję z FR:MoF(ZK:MF). Wydaje mi się ,iż napisałem to dość wyraźnie.
Żeby wszystko było jasne, to zdanie: "Serio, uważam że klasa jest słaba porównajcie z incantatrixem z PGtF." jest żartem.

Cytat:
Natomiast potrzebuje zwojów i różdżek.


Po co? Kapłan nie potrzebuje bonusów do siły, magicznej broni, butów latania i magicznych zbroi, bo dają mu to jego czary, które trwają 24 godziny. Ma także zapas czarów, żeby robić co innego, dlatego nie potrzebuje zwojów, a już na pewno różdżek.

Cytat:
To zależy. Jeżeli przeciwnik opiera się na zręczności to nie za bardzo.


Jeżeli przeciwnik opiera się na zręczności to różnica 2 BPA nie robi różnicy.

Cytat:
goracepapu w tym przypadku stosuje błąd w mechanice - udanie się na plan, gdzie 1 dzień = 1 runda. Mechanicznie jest to poprawne - logicznie nie.


Działa też, gdy zaczynasz od 13 poziomu.
Jest też jakiś czar co postarza Cie o X, ale niestety nie pamiętam nazwy.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Wto 23:20, 29 Gru 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:52, 30 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Jest też jakiś czar co postarza Cie o X, ale niestety nie pamiętam nazwy.

Chyba w podręczniku do edycji drugiej, lub w PPE było napisane, że czary postarzające nie zapewniają premii do cech umysłowych.
Cytat:
Kapłan nie potrzebuje bonusów do siły, magicznej broni, butów latania i magicznych zbroi, bo dają mu to jego czary, które trwają 24 godziny.

:O Skąd ten kapłan ma tyle odpędzeń, by zasilić boską metamagię (trwały czar), która zjada 7 odpędzań lub też komórek 9 poziomu?
Cytat:
Sama podstawka zawiera ich więcej niż te dodatki razem wzięte.

By poprzeć przykładem - czerwony czarodziej, jedna z najbardziej przegiętych klas jest w podręczniku mistrza podziemi dla edycji 3.5. Za cenę utraty jednej szkoły zapewnia nam: rzucanie czarów, jakby miały 20 poziom czaru, darmową maksymalizację, darmowe wzmocnienie czaru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:26, 30 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Chyba w podręczniku do edycji drugiej, lub w PPE było napisane, że czary postarzające nie zapewniają premii do cech umysłowych


Nie da się postarzać za pomocą magii, bo tak jest napisane w opisie zdolności, mój błąd.

Cytat:
Skąd ten kapłan ma tyle odpędzeń, by zasilić boską metamagię (trwały czar), która zjada 7 odpędzań lub też komórek 9 poziomu


Czary dające +do umagicznienia zbroi i broni trwają godzinę na poziom z berłem metamagii trwają 2h/poziom.

Latanie dzięki chodzeniu po powietrzy (air walk) kapłan 4,10min/poziom, albo po prostu czar latanie z domeny podróż

No i premie do siły i BPA daje DMM(trwały czar) na boskiej mocy. Więc to tylko 7 :)


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Śro 15:30, 30 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:45, 15 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Ma także zapas czarów, żeby robić co innego, dlatego nie potrzebuje zwojów, a już na pewno różdżek.

Każdy potrzebuje zwojów. Chyba, że grę ogranicza się do działania walka-odpoczynek. Spójrz ile różnych zaklęć może być przydatnych, a ile można maksymalnie przygotować. Poza tym niektóre czary przygotowuje się kilkakrotnie, niektóre zaś są potrzebne w dużej ilości, ale tylko sporadycznie.

Zmienisz kiedyś to olśnienie na uświęcenie?

Cytat:
Wbrew pozorom, nie. Magiczne bestie o SW 15 wbrew pozorom nie są milusią rzeczą, którą wyeliminujesz jednym czarem. A po za tym, SW nie jest rzeczą obiektywną - w nie każdych warunkach potwór ma to samo SW. Radziłbym zmienić to na KW. Jest dużo bestii o sporym KW i małym SW, a mało o wielkim SW i z kilkoma KW.

Zgadzam się - poza tym lepiej moim zdaniem uzależnić tę moc od liczby KW misjonarza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:28, 15 Sty 2010    Temat postu:

Zwojów używa się tylko w nieprzewidzianych sytuacjach. Kupujesz/tworzysz 10 na bardzo unikatowe okazje, w których są nieocenione, a resztę załatwiasz normalnie przygotowanymi czarami. Czarów jest mnóstwo ale ,90% z nich to szajs ,na który nawet nie warto patrzeć, więc wybór nie jest aż tak znowu wielki.

Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pią 18:29, 15 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:53, 15 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Zwojów używa się tylko w nieprzewidzianych sytuacjach.

Przyznajesz, że jednak się używa.
Cytat:
Kupujesz/tworzysz 10 na bardzo unikatowe okazje, w których są nieocenione, a resztę załatwiasz normalnie przygotowanymi czarami.

Jeszcze bywa tak, że trzeba stoczyć kilka walk bez odpoczynku. Zwykle tak już jest, że czarów najwyższego poziomu zawsze przyda się więcej.

Poszperałem po podręcznikach i znalazłem jedną klasę dla kapłana posiadającą 4 punkty umiejętności na poziom - kroczącego z wiatrem. Posiada dobre moce, czary co poziom, 4 punkty umiejętności, pełną BPA. Problem w tym, że jest to klasa w każdym calu przegięta i nie warto jej w ogóle rozważać.

Na gruncie porównań doszedłem do wniosku, że w tym samym podręczniku dałoby się znaleźć jeszcze co najmniej jedną klasę równie silną, co ta, ale wszystkie pretendującego do tego miana uważam za zdecydowanie przegięte - po prostu buble. Czy Twoja klasa ma być kolejnym przegięciem? Moim zdaniem nie powinna i dlatego optuję za zabraniem jednego poziomu czarującego.

Ad. poniższego:
Niestety, ale to mnie nie przekonuje. Nadal uważam, że kapłan, który nie wydaje kasy na zwoje, sporo na tym traci.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 20:12, 15 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:40, 15 Sty 2010    Temat postu:

Przyznaję, że można ich używać, ale nie trzeba. Klasa kapłana nie potrzebuje zwojów, żeby dobrze funkcjonować. O wiele bardziej potrzebuje ich wojownik bo on w ogóle nie może rzucać czarów. Więc argument, że kapłan i woj ma tyle samo kasy bo kapłan wydaje na zwoje a wojownik na miecz(bo na zwoje nie musi) jest lekko mówiąc chybiony. To, że kapłan ma możliwość używania zwojów wbudowaną w klasę jest tylko jego zaletą, a nie wadą w postaci mniejszej ilości złota do wydania.

Jeżeli masz stoczyć kilka walk bez odpoczynku, to albo następują one po sobie, albo masz możliwość ich uniknięcia. Jeżeli Ci braknie czarów to i tak 1 czy 2 zwoje Cię nie uratują, a większa ich ilość kosztuje zbyt dużo.Nie zapominaj że kapłan oprócz czarów jest maszyną bojową dużo lepszą niż wojownik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin