Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Wiedźmin

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:43, 05 Maj 2010    Temat postu: [3.0] Wiedźmin

[link widoczny dla zalogowanych] podaję link do tabeli. Jest to wersja robocza, mimo to już zamieszczam posta.

Po przejrzeniu poprzednich propozycji tej profesji postanowiłem wykonać własną próbę. Starałem się utrzymać klimat (choć jeszcze nie napisałem tekstów fabularnych) i wcisnąć książkowego wiedźmina w system D&D.

Starałem się wybalansować coś między wiedźminem znanym z gry i tym z książki. Jednak położyłem nacisk na to drugie.

Czekam na komentarze i krytykę.


Ostatnio zmieniony przez wave_up dnia Sob 18:25, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:55, 05 Maj 2010    Temat postu:

Popraw znacznik.

Zwykle mutacje itp. dają w D&D szablon. Radzę tak właśnie to rozwiązać, dodając EPP.


Klasa jest za silna, szczególnie na niskim poziomie. Nie podałeś liczby umiejętności na poziom. O ile się nie mylę fabularnie pasowałyby ze 4, a wtedy będzie już całkiem przesadzona. Tylko mnich ma grad ciosów (nędzną bronią) i 3 dobre rzuty obronne.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:55, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:23, 05 Maj 2010    Temat postu:

A jeśli ograniczyć postać do czegoś na kształt hybrydy rasy i profesji? W końcu zarówno fabularnie jak i mechanicznie wiedźmin człowiekiem nie jest.


I nie dopisałem modyfikatora poziomu +1, a postać rzeczywiście nań zasługuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:28, 05 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
A jeśli ograniczyć postać do czegoś na kształt hybrydy rasy i profesji?

Opisz mutację wiedźmińską jako szablon, dopisz jej wymogi/przebieg itd. (coś powinno zniechęcać ludzi od zostawania wiedźminami) i posiadanie tego szablonu dodaj do wymagań.

I popraw znacznik w temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Isimar
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mareza

PostWysłany: Czw 9:36, 06 Maj 2010    Temat postu:

Ja bym zrobił z Wiedźmina klasę prestiżową tylko musiał byś rozpisać tylko 10 poziomów. Dać wysokie wymagania. I wszystko było by dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:16, 06 Maj 2010    Temat postu:

Wiedźmin nie może być klasą prestiżową z powodu samego procesu powstawania takiego wiedźmina. Dziecko poddawane kolejnym treningom i próbom raczej nie jest w stanie być pełnoprawnym wojownikiem czy przedstawicielem innej klasy. Wiedźmin może być tylko klasą podstawową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:26, 06 Maj 2010    Temat postu:

Do tego chciałem nawiązać.

Co myślicie o tym, aby była to hybryda rasy i klasy? Rasa: wiedźmin, klasa wiedźmin. Taki nie zostanie kapłanem czy druidem. Wolniejsze zdobywanie poziomów (+1, może +2) i uniemożliwienie wieloklasowości może zniechęcić graczy a na pewno osłabić postać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:30, 06 Maj 2010    Temat postu:

1. Początkowo Twoim zamiarem było stworzenie wiedźmina pod mechanikę D&D. Nie wydaje mi się prawidłowe, aby teraz na potrzeby wiedźmina mieszać w tej mechanice. Nie istnieje nic takiego jak rasoklasa.
2. Jeśli chcesz stworzyć wiedżmina jako przeciwnika możesz spokojnie zrobić z niego nowe stworzenie. Ogranicz wtedy po prostu w części opisowej, że wiedźmin nie może rozwijać się w po prostu w klasach, tylko rozrasta się w wiedżminie (tak jak zwierzęta).
3. Szablon nie wydaje mi się skutecznym rozwiązaniem bowiem możesz go nałożyć jedynie na ludzkie dziecko, nie posiadające de facto statystyk. Poza tym także nie uniemożliwi to w jakikolwiek sposób zdobywania klas.
4. Jedynym rozwiązaniem w wypadku jeśli chcesz zrobić z tego klasę BG, jest stworzenie tego, tak jak stwierdził Robster - klasy podstawowej, z ograniczeniami odnośnie rozwoju w innych klasach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:46, 06 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
Jedynym rozwiązaniem w wypadku jeśli chcesz zrobić z tego klasę BG, jest stworzenie tego, tak jak stwierdził Robster - klasy podstawowej, z ograniczeniami odnośnie rozwoju w innych klasach.

Może być to szablon nakładany na człowieka. Klasa może być dostępna tylko dla posiadających ten szablon. Jednocześnie sam szablon nie powinien narzucać wyboru klasy - trudność z wyborem innej może być fabularna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:48, 07 Maj 2010    Temat postu:

Kamulec napisał:
Może być to szablon nakładany na człowieka. Klasa może być dostępna tylko dla posiadających ten szablon. Jednocześnie sam szablon nie powinien narzucać wyboru klasy - trudność z wyborem innej może być fabularna.


Niestety w takim przypadku sam szablon musi mieć dodatkowe obwarowania, bowiem nie będzie to po prostu rasa: człowiek. Dziwnym będzie też, jeśli szablonu nie będzie można nałożyć na postać posiadającą już jakieś klasy. Czyli de facto nakładamy szablon na postać nie mającą statystyk.
No i pytanie do Ciebie Kamulcze - co ten szablon miałby de facto zmieniać? Drobne zmiany w wyglądzie i metabolizmie. Trochę za mało jak na szablon.

Zrobienie jednocześnie szablonu jak i klasy moim zdaniem jest zbyt niewygodne i nieestetyczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:00, 07 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
Dziwnym będzie też, jeśli szablonu nie będzie można nałożyć na postać posiadającą już jakieś klasy.

Nie widzę w tym nic dziwnego. Po prostu na cechy rasowe człowieka nałożą się "cechy rasowe" z tego szablonu.

Szablon powinno być można nałożyć zawsze, odgradzając mutację od treningu wiedźmińskiego.

Nie jestem specjalistą od wiedźmina, ale jeżeli do tego, co jest opisane w tej klasie jako mutacja (bez gradu ciosów mieczem) jest warte +1 do EPP, a można jeszcze wzmocnić któryś z atrybutów postaci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:46, 07 Maj 2010    Temat postu:

Ok, czyli najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie z wiedźmina potwora.

Mogę prosić o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin