Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Wskrzeszenie - optymalizacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annihilator
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:25, 07 Cze 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] Wskrzeszenie - optymalizacja

Witam się ze wszystkimi!

Chodzi mi o funkcjonowanie wskrzeszenia w grze.

W wyniku dosyć wysokiego upowszechnienia tego właśnie zaklęcia śmierć w światach D&D jest postrzegana jako wypadek przy pracy. Graczom czasem zdarza się ryzykować zbytnio, bo wiedzą, że ich przyjaciele mają pieniądze, pójdą do kapłana, który rzuci na nich czar wskrzeszenia i po sprawie. Wskrzeszenie powinno być unikatowym czarem, dostępnym jedynie dla najbardziej potężnych bohaterów i być ostatecznym wyjściem naprawdę trudnym do zrealizowania.
Owszem można utrudniać wskrzeszenia, ale wtedy robi się słynna sytuacja z nonsensopedii:
– Nie udaje ci się przebić tej ściany.
– Jak to nie udaje? Przecież mam Siłę 18/99, a ścianka jest z tektury.
– Tak, ale to jest... specjalny rodzaj tektury. Wyjątkowo wytrzymały.
Typowa rozmowa Gracza z Mistrzem Gry

Czy w takim razie dobrym rozwiązaniem jest usunięcie wszystkich czarów wskrzeszających i zostawienie możliwości wskrzeszenia tylko cudem albo życzeniem (i tak tylko w specjalnych okolicznościach)?


Ostatnio zmieniony przez Annihilator dnia Pon 13:44, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:32, 07 Cze 2009    Temat postu:

Proste, wystarczy zrobić ze wskrzeszenie nie kosztuje kasy, a darmową przysługę dla światyni. Oczywiście bardzo trudną. Graczom od razu odechce się umierać. Tak było przynajmniej w przypadku mojej drużyny. Za wskrzeszenie kapłan brał cenę komponentów + misja i Geasy (geasy z poziomem czarującego bóstwa, wiec zdjęcie ich było kosztowniejsze niz wykonanie misji). I naprawde, później gracze pilnowali sie wyjątkowo, za każdym razem dokładnie liczac, czy aby na pewno opłaca im się wskrzesić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:26, 07 Cze 2009    Temat postu:

Czy mówisz o AD&D (nie mam kontaktu z tą edycją poza cRPG, gdzie spotkałem się z nie istniejącym w 3. edycji zapisem "18/99"?

Według mnie należy się na coś zdecydować. To, co zaproponował Namrasit moim zdaniem nie rozwiąże problemu - wciąż kapłani w świątyni muszą rzucać to zaklęcie w określony sposób, a więc może istnieć i BG kapłan będzie miał do niego dostęp.

Polecam zapoznanie się z poniższymi tematami (jeżeli wcześniej ich nie znalazłeś za sprawą opcji "szukaj"):
Śmierć jednego z bohaterów graczy
Uśmiercanie na śmierć

Mimo, że nie jest to bezpośrednia odpowiedź na Twoje pytanie sądzę, że znajdziesz tam odpowiedź. Jak nie - napisz.

Zastanów się też, czy na pewno dobrze wybrałeś dział - osobiście mam wątpliwość, czy problem ten dotyczy tylko Ciebie. W razie czego napisz do administracji działu.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 23:28, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annihilator
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 5:45, 08 Cze 2009    Temat postu:

Namrasicie, przecież napisałem o tym, żeby właśnie tego unikać. Niby czemu ma być przysługa dla świątyni? Oni nie będą chcieli to pójdą do innej. I najważniejsze: kłopot z graczem, który jest martwy. Zawsze robi problemy.

Kamulcu, nie mówię o AD&D, ten cytat to tylko przykład, ja gram w 3.0 lub 3.5.
Nie znalazłem nic w tych postach nowego.
Mi na razie nie chodzi o to jakim sposobem temu zapobiegać, lecz czy sposób przeze mnie podany jest dobry?
Co do działu, to nie wiem, jestem nowy na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:47, 08 Cze 2009    Temat postu:

Efekt docelowy:
Cytat:
Wskrzeszenie powinno być unikatowym czarem, dostępnym jedynie dla najbardziej potężnych bohaterów i być ostatecznym wyjściem naprawdę trudnym do zrealizowania.

Zależy, gdzie chcesz postawić poprzeczkę. Widzę takie rozwiązania:
a) dodać odpowiednio drogie KM
b) dać wskrzeszeniom KPD
c) podnieść poziomy słabszych wskrzeszeń, jednocześnie mocno zwiększając koszt prawdziwego lub je usuwając
d) pomieszać powyższe

Nie sądzę, by całkowite usuwanie wskrzeszeń było dobrym pomysłem - ponad to kapłani powinni się w nich specjalizować (a cud i życzenie są w tym względzie podobne), chyba, że tworzysz świat, gdzie będzie ono sprzeczne z boskimi prawami. Oczywiście, jeżeli sprawisz, że prawdziwe wskrzeszenie będzie bardzo trudno dostępne jeszcze trudniej jego efekt powinno być można (lub nie można wcale) uzyskać życzeniem lub cudem.

Na koniec zauważę, że nie wydaje mi się być takie działanie dobrym pomysłem. Zwróć uwagę na łatwość zabijania w D&D, szczególnie na wysokim poziomie. Odpowie optymalizacja i większość postaci ma mniej, niż 50% na przeżycie palca śmierci, czy implozji (które można w dodatku rzucić ze zwoju).

Zwróć też uwagę, że "eiliminacja" wskrzeszeń praktycznie usunie wysokopoziomowców (wszyscy zginą po drodze) oraz spowolni rozgrywkę - BG będą musieli działać bardzo ostrożnie. W dodatku potworów będzie musiało być mniej - w końcu bohater, który zginie je zabijając nie wróci do życia.

Moim zdaniem "prawie nie możliwe" wskrzeszenia nie pasują do rozgrywki w D&D. Osobiście opowiadam się za wersją z 3.5. Ew. wprowadź KPD. Więcej zmian nie zalecam.
__
Zmień temat na jakiś bardziej konkretny.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 11:50, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annihilator
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:47, 08 Cze 2009    Temat postu:

Można usunąć wskrzeszenia, ale też i czary powodujące natychmiastową śmierć.

Z drugiej strony najlepszym wyjściem będzie ponoszenie kosztów PD przez rzucającego, np.:
Dla przywrócenia z martwych: 100 PD/poziom
Dla wskrzeszenia: 200 PD/poziom
Dla prawdziwego wskrzeszenia 300 PD/poziom
+ oczywiście komponent materialny, odpowiednio warty 5000 sz, 7500 sz oraz 10 000sz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 14:28, 08 Cze 2009    Temat postu:

Hmmm... zrezygnowanie z zaklęć śmierci i wskrzeszenia będzie wymagało dużo pracy. Ja po prostu tworze sytuacje po których wskrzeszenie nie będzie możliwe na na prawde ważnych i epickich przygodach. Zawsze znajdzie się jakiś logiczny powód. Ewentualnie może nie być nikogo tak silnego w pobliżu aby mógł mieć dostęp do zaklęć wskrzeszenia. PRoblem powstaje kiedy kapłan lub inna postać lecząca w drużynie ma takie zaklęcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annihilator
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:55, 08 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
będzie możliwe na na prawde ważnych i epickich przygodach.

Przygody nie muszą być epickie, ale mogą być w okolicach 9 poziomu a wtedy gracze też mają dostęp do tych czarów.
Dlatego najlepszym wyjściem chyba będzie jednak zwiększenie kosztów i dodanie komponentu PD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:34, 08 Cze 2009    Temat postu:

Mi chodziło o to że każda światynia wymaga dodatkowej misji. A co do kapłana w drużynie, to przecież wskrzeszenie nie zależy od jego woli, a od woli jego bóstwa. A jaki bóg jest na tyle głupi, aby przepuścić okazję poszerzenia swych wpływów, bez narażania wyznawców. Źli dadzą oczywiście misje typu zabij/zniszcz, a dobrzy mogą zarządać np wybudowania małej swiątyni np. w jakimś złym miescie, itp. czyli po prostu wskrzeszenie= trudna misja za darmo. A żadni gracze nie lubią takich misji.

Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Pon 18:38, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annihilator
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:52, 08 Cze 2009    Temat postu:

W sumie jest to jakiś pomysł, chociaż wolałbym tego uniknąć.
Wypróbuję na nadchodzących sesjach, najpierw ten z zadaniami (bardzo trudnymi), jak nie wypali to spróbuję ten bardziej drastyczny.
Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:05, 11 Cze 2009    Temat postu:

A ja myślę, że odjęcie jednego poziomu oraz i tak już stosunkowo drogi czar są odpowiednio wyważone.

Misję mogą być ale po co jedna osoba ma się nudzić gdy inni robią dla niego misję? Lepiej poświęcić ten czas na to by cała drużyna wbiła mu poziom i każdy był zadowolony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 15:26, 11 Cze 2009    Temat postu:

Wskrzeszenie i tak zawsze będzie takim łamaczem klimatu. Zabija dramaturgie czego by z nim nie zrobić. I tak dodatkowe zadania zamiast kasy będzie powodować serie komentarzy pokroju:

"Boże znowu nie żyje. Kolejny quest bez zapłaty..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:33, 12 Cze 2009    Temat postu:

Inmemorial napisał:
Wskrzeszenie i tak zawsze będzie takim łamaczem klimatu. Zabija dramaturgie czego by z nim nie zrobić. I tak dodatkowe zadania zamiast kasy będzie powodować serie komentarzy pokroju:

"Boże znowu nie żyje. Kolejny quest bez zapłaty..."


No i tu właśnie jest konsensus. Jak gracze nie chcą to zadanie, nie muszą przecież wskrzeszać, nikt im nie każe. A swoję droga to, ze zadanie jest za darmo wcale nie znaczy, że gracze nie zyskają na nim jakichś nowych kontaktów, przyjaciół czy wrogów. Zawsze też zdobędą doświadczenie.
Posuną się co prada mniej, ale zawsze do przodu, kojejnym razem lepiej planując i przygotowując się do niebezpiecznych misji.
Wszkrzeszenie powinno być takim wyjściem naprawdę awaryjnym, a nie podstawowym założeniem misji.

__________________________________________________________
Forum jest polskojęzyczne.
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin