Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Teurg - za silna klasa?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:55, 19 Mar 2010    Temat postu:

Muszę przyznać, że zgadzam się z Arvelusem. Teurg jest silny, ze względu na jego użyteczność poza walką. Nie chce was martwić, ale w grach RPG walka to 1/3 (jeśli nie 1/4) całości, więc mówiąc, że ta klasa jest za słaba, ponieważ jest gorsza w walce to znaczy, że jest lepsza tylko w jednym aspekcie. Jeśli chodzi o uniwersalność. A to trochę walkę bije na głowę. Praktycznie 3/4 walk da się uniknąć, lub tak ograniczyć, że nie robią problemu (np. odpowiednio się przygotowując, wykorzystując teren, słabości przeciwnika), a teurg ma w tym polu więcej do wyboru, ponieważ jest bardziej uniwersalny.

Teurg ma dostęp do dwóch typów magii. Tak wiem traci 3 poziomy, jednak wbrew pozorom to wcale nie odbija się na jego sile. Opisywaliście, że względem równego poziomem czarodzieja przegra. Zgadzam się. Jednak już z trochę z lżejszym wyzwaniem, np. hordą jakiś tam humanoidów, lub kilku potworom (a nie oszukujmy się, takich spotkań jest o niebo więcej) teurg jest zabójczy z dwóch powodów. Ma dostęp do dwóch magii, więc na praktycznie wszystkie typy stworzeń i wyposażeń jest dobry. Po drugie jest w stanie znieść o wiele więcej takich spotkań bez odpoczynku. Na poziomach epickich (a o takich mówimy) odpoczynek między spotkaniami zdarza się dosyć rzadko, lub jest potwornie ryzykowny. Teurg może się bez niego obejść przez dłuższy czas niż czarodziej.

Ad. postu powyżej.
Drogi użytkowniku Artemis fowl. Chowaniec na epickich poziomach przydaje się tak samo rzadko jak wcześniej czyli praktycznie się z niego nie korzysta. Jest on czysto fabularnym smaczkiem, moim zdaniem trochę nietrafionym. Twój post zresztą nic nie wnosi, więc proszę, abyś powstrzymał się ze swoją jakże niezaprzeczalną opinią ,,bo ją gram".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:41, 19 Mar 2010    Temat postu:

Robster napisał:
Muszę przyznać, że zgadzam się z Arvelusem. Teurg jest silny, ze względu na jego użyteczność poza walką. Nie chce was martwić, ale w grach RPG walka to 1/3 (jeśli nie 1/4) całości, więc mówiąc, że ta klasa jest za słaba, ponieważ jest gorsza w walce to znaczy, że jest lepsza tylko w jednym aspekcie. Jeśli chodzi o uniwersalność. A to trochę walkę bije na głowę. Praktycznie 3/4 walk da się uniknąć, lub tak ograniczyć, że nie robią problemu (np. odpowiednio się przygotowując, wykorzystując teren, słabości przeciwnika), a teurg ma w tym polu więcej do wyboru, ponieważ jest bardziej uniwersalny.

Walka jest jedynym aspektem, który może być oceniany w sposób obiektywny, posługując się argumentami opierającymi się na liczbach. Nie "moim zdaniem teurg jest silniejszy".
I czyż nie udowodniłem, że na epickich poziomach i tak różnica jest olbrzymia? Mag może pięknie się rozwijać jako mistyczny sztukmistrz. Spokojnie wyrobię 18 PC i 7k6 ataku z zaskoczenia, korzystając tylko z SRD. Z 7k6 obrażeń mogę spokojnie atakować wroga za pomocą czarów 1 poziomu. A mógłbym wziąć reserve feat, ten oparty na kwasie i uderzać na życzenie 16k6 obrażeń od kwasu, poświęcając jedną komórkę 9 poziomu. Ty z wybrania tego atutu zyskujesz tylko 9k6 obrażeń.
Mówiłeś coś o tym, że teurg przetrzymuje więcej spotkań? Ja rzucam sobie zwiększoną niewidzialność (improved invisibility) i uderzam za te 16k6 obrażeń.
Jedyną zaletą teurga jest jego dostęp do olbrzymiej liczby czarów, w których może przygotować czary ochronne. Których raczej nie wydłuży do 24 godzin, bo jego charyzma jest za mała na divine metamagic. Nie fakt, że ma więcej komórek niskich poziomów.
Cytat:

Ad. postu powyżej.
Drogi użytkowniku Artemis fowl.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:54, 19 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
A to trochę walkę bije na głowę. Praktycznie 3/4 walk da się uniknąć, lub tak ograniczyć, że nie robią problemu (np. odpowiednio się przygotowując, wykorzystując teren, słabości przeciwnika), a teurg ma w tym polu więcej do wyboru, ponieważ jest bardziej uniwersalny.


O jakim polu dokładnie mówimy? Pokaż mi chociaż jedną sytuację w której teurg ma przewagę nad czarodziejem. Zaprezentuj jak wygląda przygotowanie teurga.

Cytat:
Teurg ma dostęp do dwóch typów magii. Tak wiem traci 3 poziomy, jednak wbrew pozorom to wcale nie odbija się na jego sile. Opisywaliście, że względem równego poziomem czarodzieja przegra. Zgadzam się. Jednak już z trochę z lżejszym wyzwaniem, np. hordą jakiś tam humanoidów, lub kilku potworom (a nie oszukujmy się, takich spotkań jest o niebo więcej) teurg jest zabójczy z dwóch powodów. Ma dostęp do dwóch magii, więc na praktycznie wszystkie typy stworzeń i wyposażeń jest dobry. Po drugie jest w stanie znieść o wiele więcej takich spotkań bez odpoczynku. Na poziomach epickich (a o takich mówimy) odpoczynek między spotkaniami zdarza się dosyć rzadko, lub jest potwornie ryzykowny. Teurg może się bez niego obejść przez dłuższy czas niż czarodziej.


1.Argument "wbrew pozorom" do mnie szczególnie nie przemawia
2.Masz jakieś dane statystyczne na temat spotkań?
3.Teurg jest lepszy bo potrafi zabić 20 koboldów, czarodziej jest gorszy po potrafi zabić lorda demonów... fajno.
4. Spotkania z bandom słabych stworków kończy się 1 obszarowym czarem, góra dwoma. Nie sądzę, żeby było ich więcej niż 25 na dzień.
5. Rope trick i nie ma problemu z odpoczynkiem. Ba teurg żeby coś zdziałać w walce musi rzucać mnóstwo czarów, bo nie ma 1 porządnego, więc raczej tak samo często będą musieli odpoczywać.

I wbrew temu co sobie ubzdurałeś chowaniec jest bardzo potężną zdolnością klasową. Trzeba tylko umieć z niej korzystać, np mental pinacle x2.

Następnym razem postaraj się przedstawić chociaż namiastkę argumentu, zamiast wylewać swoje niczym nie poparte teorie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:24, 19 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Walka jest jedynym aspektem, który może być oceniany w sposób obiektywny, posługując się argumentami opierającymi się na liczbach. Nie "moim zdaniem teurg jest silniejszy".
I czyż nie udowodniłem, że na epickich poziomach i tak różnica jest olbrzymia?


Muszę ci przyznać rację. W dwóch tych wyżej zacytowanych przypadkach. Niestety dalej twierdzę, że teurg jest za silny, jednak faktycznie nie da się tego obiektywnie sprawdzić. Niestety ja nie jestem ani trochę powergamerem, a więc argumenty jak jest ,,silniejszy w walce i ma więcej komórek czarów" nie przekonują mnie o prawdziwej sile klasy.

Pomimo jednak tego Gindenie i goracepapu wasze argumenty do mnie przemawiają i jestem skłonny powiedzieć, że faktycznie w walce jest teurg słabszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:24, 19 Mar 2010    Temat postu:

Tak jak mówiłem, to czy teurg jest silny czy słaby zależy od naszego zdania na temat "ważności" walki w D&D.
Dla niektórych to właśnie ona jest istotą potęgi postaci, a dla niektórych (np. mnie) tylko 1 aspektem.

Papu, Twoje porównanie nie jest adekwatne.
Właściwsze byłoby 4 gobliny vs ork. Bo to jest porównywalna siła. 3 poziomy w tył to nie jest różnica jak między arcydemonem a 20 goblinami.

Co nie zmienia faktu, że uznaję teurga za słabszego w walce, ale tylko w niej.
Cytat:
np mental pinacle

Które jest (w moim odczuciu) za silne. Ale nie mam ochoty o to się kłócić.

Ogólnie jest wiele przepakowanych atutów które nie trudno wykorzystać, które do tego da się połączyć w zabójcze mieszanki (jak bard co dodaje pieśnią 14k6 do każdego ataku każdego członka drużyny). Nie ma co się rozwodzić na ich temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:17, 19 Mar 2010    Temat postu:

Skoro zgadzamy się, że w walce czarodziej jest silniejszy, to teraz przejdźmy do aspektów poza walką. Gdzie teurg jest silniejszy?Poproszę o przykłady i konkretne czary/zdolności, które mu tą przewagę dają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Pią 18:51, 19 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Gdzie teurg jest silniejszy?Poproszę o przykłady i konkretne czary/zdolności, które mu tą przewagę dają.

Podstawowa przewagą Teurga poza walką jest dostęp zarówno do magii boskiej, jak i mistycznej. Dzięki temu członek tej klasy sprawdzi się zarówno jako mag ofensywny, jak i defensywny, pomocniczy, uzdrowiciel, wieszcz, i w każdej innej roli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robster
Użytkownik


Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:51, 19 Mar 2010    Temat postu:

Po co przedstawiać pojedyncze zdolności skoro znajdują się u czarodzieja/kapłana. Problemem jest to, że teurg ma dostęp do obydwu. W zasadzie teurg z czarodzieja który nie wybrał specjalizacji, ma dostęp do każdego możliwego użytecznego czaru. Ani czarodziej, ani kapłan nie mają takiej możliwości, bo nie operują przeciwną magią. Teurg tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 22:53, 19 Mar 2010    Temat postu:

Dostęp do czarów typu wsrzeszenie, czy ostatnie tchnienie, które może skutecznie wyeliminować te 3 poziomy czarującego mniej, a nawet przewyższyć.
Jest zdaje się atut co pozwala używać na życzenie jednego czaru. A nawet jeśli nie to z arcymaga ma się to kilka razy dziennie.

Ma się gigantyczną liczbę nieumarlaków pod kontrolą, w tym sporo całkiem silnych (stworzenie większego nieumarłego)
2xpoz czarującego wtajemniczeń +2xpoz czarującego objawień.
Wiem, że nie są one jakoś strasznie potężne, ale użyteczne. Wystarczą aby poodbić małe miasto i wziąc wszystkich mieszkańców w niewolę. Czysty mag może i by mógł zniszczyć miasto, ale w niewolę by nie wziął, bo by mu pouciekali.
Do tego niepodatność na czar którego czarodziej nie ma. W ten sposób można się łatwo uodpornić na wiele wrednych efektów typu petryfikacja, czy dominacja.
W przypadku druida reinkarnacja która może znacznie zwiększyć potęgę postaci.
Wróżenie używanie kiedy się chce, bo nie trzeba się ograniczać.
Zaklęcie zakaz
Uczta bohaterów
Regeneracja
Wstręt
Szeroko pojęte czary leczące mające zastosowanie nie tylko w walce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:16, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Na początku build teurga. 3kap/3czar/4arcymag/10teurg
Magia objawień 13 cl(7 poziom czarów)
Magia wtajemniczeń 17cl (9poziom czarów)
zakłądając początkową 16 int i 16 mdr na 20 lvl mamy 32 int i 22 mdr.
Co nam daje :
kapłan 5+1 5+1 4+1 4+1 3+1 2+1 1+1
bonus 2 2 1 1 1 1
czarodziej 4 4 4 4 4 4 3 2 1
bonus 3 3 3 2 2 2 2 1 1

Razem 15 15 13 12 11 10 7 3 2

Teraz weźmy pod uwagę "czystego" czarodzieja z int 34

WIZ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
bonus 3 3 3 3 2 2 2 2 1
Razem 7 7 7 7 6 6 6 6 5

Czarów 8 i 9 poziomu czarodziej ma DWA razy więcej. Owszem ma ich dwa razy mniej z niższych poziomów, ale bądźmy poważni, kto na 20 poziomie rzuca w walce czary niskich poziomów skoro ma aż 11 czarów 8 i 9 , to są 4 walki po 3 rundy! Teurg rzuca 15 dominacji(15 rund) w walce, czarodziej 1 zawodzenie banshee(1 runda), kto jest silniejszy?
Skoro mamy już załatwioną walkę, to teraz zajmę się przydatnością poza walką.

Cytat:
2xpoz czarującego wtajemniczeń +2xpoz czarującego objawień.

Nie ważne ile masz klas, czar jasno mówi ze możesz kontrolować 2xPC. W 3.5 to właściwie 4xPC
Cytat:
Do tego niepodatność na czar którego czarodziej nie ma. W ten sposób można się łatwo uodpornić na wiele wrednych efektów typu petryfikacja, czy dominacja.

Które działa na czary tylko 4 poziomu, więc jest raczej bezużyteczne. Czarodziej ma Globe of Invulnerability, które działa dużo lepiej.
Cytat:
Wróżenie używanie kiedy się chce, bo nie trzeba się ograniczać.

Contact other plane 10 odpowiedzi na czar, czarów 5 poziomu mam 6, czyli 60 odpowiedzi. Ktoś potrzebuje więcej?No spoko, moge zużyć wszystkie komórki 6 poziomu bo i tak ich nie będę używać w walce czyli 120. Soorry, ale wymyślić 120 pytań na dzień jest trudno:)
Cytat:
Zaklęcie zakaz
Uczta bohaterów
Regeneracja
Wstręt
Szeroko pojęte czary leczące mające zastosowanie nie tylko w walce

P.L.A.N.E.T.A.R za pomocą czaru planar binding, greater
"Planetars can cast divine spells as 17th-level clerics."

No dobrze nie bądźmy aż tak pazerni Trumpet archon wystarczy na 11 poziomie."Trumpet archons can cast divine spells as 14th-level clerics".

Planarne związanie jest przegięte, okej zróbmy to za pomocą Simulacrum, czarowanie tych stworów powyżej nie jest zależne od hd, puff nasz własny trumpet archon z lodu.

"Ta zasada jest głupia! Czarowanie musi zależeć od HD!" Okej simulacrum na solara 22hd/2=11=>6 poziom czarów kapłana.

Potrzeba czaru z PD? Brama=>Solar.

Nie ma tu żadnych przegięć, żadnych dziwnych interpretacji zasad, wszystkie czary zostały użyte zgodnie z ich przeznaczeniem. Sama podstawka, 3 książki. Nie mówcie więcej, że dodatki są przegięte, bo to podstawka jest przegięta, jak widać na załączonym obrazku. Owszem jest to silne, ale w końcu rozmawiamy teraz o sile postaci.

Ktoś ma jeszcze jakieś przykłady za teurgiem?


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pią 14:40, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 20:05, 02 Kwi 2010    Temat postu:

Dobra, miałem napisanego posta chyba na połowę tego co zrobiłeś, ale ostatecznie skasowałem;]

Nie mam szans z Twoimi argumentami:)
Ale tu jest pytanie czy przyzywanie zaklęciem istot zdolnych rzucać zaklęcia nie jest przegięte, ale zamknę się;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:18, 23 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Ale tu jest pytanie czy przyzywanie zaklęciem istot zdolnych rzucać zaklęcia nie jest przegięte, ale zamknę się;]


Mówimy o silę postaci, jeżeli wyrzucisz wszystkie zdolności czarodzieja, które są silne(trochę Ci to zajmie), to tak będzie on słaby. Tylko ,że taka dyskusja za bardzo nie ma sensu.
- Teurg jest silny bo ma Y
- Nie wcale nie jest, czarodziej ma X, Z, U i X>Y, Z>Y, U>Y.
- Ha, ale jak wyrzucimy X, Z, U to teug jest lepszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin