Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5, 3.0] Łamanie karku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonho
Początkujący


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 13:43, 22 Paź 2010    Temat postu: [3.5, 3.0] Łamanie karku

Dzięki wielkie.
Teraz coś zupełnie innego.
W jaki sposób bohater może złamać kark innemu humanoidowi?
Chodzi mi o to jaki test ma wykonać on i jego ofiara?
Przypuśćmy, że do zdarzenia dochodzi podczas warty jednego z orków w namiocie wroga i bohater bez używania broni chce go zabić, wpada na pomysł, aby złamać mukark przekręcając jego głowę tak aby do tego doszło.


Ostatnio zmieniony przez szymonho dnia Pią 13:43, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aron
Nowicjusz


Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:56, 22 Paź 2010    Temat postu:

No ja bym na pewno dał ofierze test na refleks w początkowej fazie gdy BN go dopiero próbuje złapać a później test wytrwałości. Do refleksu to np. SW potwora + modyfikator ze zręczności , w przypadku wytrwałości zamiast zręczności dałbym mod. z budowy. Ale można też wzmocnić dokrawając BN-owi dodatkowe punkty np. przez koncentracje na ruchach strażnika i wyczucie odpowiedniego momentu na złapanie. No ale przecież ofiara zawsze może się po prostu odwrócić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:14, 22 Paź 2010    Temat postu:

Zastosuj zasady zwarcia (BG musi go złapać i przytrzymać), a potem może jakiś test Siły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonho
Początkujący


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 8:42, 23 Paź 2010    Temat postu:

Dzięki za pomoc, zastosuje jeden z wariantów na najbliższej sesji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 10:40, 23 Paź 2010    Temat postu:

Ja jeszcze powiem, że gdyby u mnie chciano złamać kark to dałbym test zwarcia, potem drugi i test siły o ST=10+bd przeciwnika.
No i koniecznie trzeba go zajść od tyłu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:23, 23 Paź 2010    Temat postu:

To nie jest proste. Daj graczowi zwykły atak z zaskoczenia (jeżeli uda mu się podkraść). Jeżeli obrażeniami zabije przeciwnika nim ten się ruszy, opisz to jako złamanie karku.

Mechanika D&D jest wrażliwa na tego typu zasady domowe, więc nie przejdą. Dodanie nowego sposobu uśmiercania zepsuje balans i wymusi większe zmiany w mechanice.

Patrz temat [3.0; 3.5] Ciche zabójstwo - rozwiązanie mechaniczne.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 21:43, 28 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonho
Początkujący


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 13:03, 25 Paź 2010    Temat postu:

Kamulec napisał:
Jeżeli obrażeniami zabije przeciwnika nim ten się ruszy opisz to jako złamanie karku.

A co zrobić gdy ork ma 14 poziom wojownika? BG co się do niego skrada nie zabije go jednym ciosem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:06, 25 Paź 2010    Temat postu:

Zawsze można wyjść z założenia, że taki 14 poziomowy ork to nie byle kto i trzeba być na prawdę masterem, żeby skręcić mu kark. Z tym, że taki typowy master może mieć problem z podkradnięciem się Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:22, 25 Paź 2010    Temat postu:

Czyli szans na zabicie go w ten sposób praktycznie nie ma. Radzę nie dorabiać tu nowych zasad, a jeśli nie możesz niedociągnięć D&D znieść, to radzę zmienić system.

Z wątku wydzieliłem rozmowę na temat idei urealniania mechaniki D&D, ponieważ dyskusja na ten temat powtarza się w kolejnych wątkach.

Ad. poniższego: Jednak jestem zdania, że założenia systemu można by osiągać przy znacznie lepiej zrobionej mechanice.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 18:59, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:32, 25 Paź 2010    Temat postu:

Nie da się tego zrobić wg zasad. Skręcać kark możesz co najwyżej postaci na 1 poziomie(ewentualnie trochę wyżej). Jeżeli chcesz skręcać kark postaci na 14 poziomie to musisz grać albo łotrem, albo zabójcą.

Cytat:
Radzę nie dorabiać tu nowych zasad, a jeśli nie możesz niedociągnięć D&D znieść, to radzę zmienić system.


Tylko sprostuję. To nie są niedociągnięcia. To są założenia systemu. To tak jakby krytykować marchewkę dlatego, że nie jest ananasem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin