Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [KŚ] Mag Bractwa Opowieści
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 14:48, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Nie widziałem jeszcze klasy prestiżowej z premią odziedziczoną. Może dlatego, że klasy nie zapewniają takiej premi?

Wyobraź sobie ja widziałem - gardzący magią ma taka co poziom (+1 do jednego atrybutu).

Co do tego ruchu to zaczaiłem - jest OK, sorry.

Co do opisu organizacji - wiem (pewnie regulamin i własne sprawy Very Happy) ale do pełnego ukończenia klasy jest to niezbędne dlatego o tym przypominam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:47, 01 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Wyobraź sobie ja widziałem - gardzący magią ma taka co poziom (+1 do jednego atrybutu).

Gardzący magia to bardzo specyficzna klasa. Dlatego jego szablonu na pewno nie brał bym pod uwagę przy tworzeniu klasy dla czarodzieja.

Zmniejszyłem wymagania: 1 atut (metamagiczny) i rangi wyrównałem do jednego poziomu (koszt dla zwykłego czarodzieja - 10).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:44, 03 Cze 2009    Temat postu:

Zadam pytanie, które się jeszcze nie pojawiło: Czy można stracić zdolność awansowania w tej klasie? Co jeżeli postać odejdzie od Bractwa Opowieści (jeżeli jest to możliwe) albo będzie (delikatnie rzecz ujmując) "psuła reputację" organizacji? Będzie to miało jakikolwiek wpływ na postać? Utrata niektórych zdolności? Prosiłbym o sprecyzowanie tego. No chyba, że zostawiasz to MP.

Zgadzam się z innymi, zwiększenie Wytrwałości czarodziejowi jest zdecydowanie za mocne. Jeżeli doda się jeszcze premię do Budowy to ze zwyczajnego Czarodzieja robi się jakiś twardziel.

Cytat:
3. Roztropność jest (pod względem mechaniki) najmniej przydatnym atrybutem dla czarodzieja. Powiedział bym, że ta zdolność jest mało przydatna. Jest to raczej zdolność "fabularna".


No chyba kpisz. Może i Roztropność nie jest ważnym atrybutem dla Czarodzieja czy Zaklinacza, ale nazwanie premii do niej fabularną jest co najmniej śmieszne (skoro ktoś ma czegoś mało to nawet niewielka zmiana znacznie poprawi jej stan). Jestem pewien, że większość graczy wzięła by akurat tę moc mając dwie do wyboru.

To chyba tyle... Klasa przegięta w innym sensie niż wszyscy go rozumieją. Warto mieć kogoś takiego w drużynie przy boku, ale kto by chciał taką klasą grać na dłuższą metę? Chyba głównie fani bardów Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:37, 16 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
Mag Bractwa Opowieści to czarodziej wędrujący po świecie i zgłębiający naturę ludzi.
Przedstawicielami tej klasy ze względu na jej specyficzny charakter zostają zwykle czarodzieje/bardowie. Również wiele z nich to czarodzieje, czarodzieje/łotrzykowie. Rzadziej zdarzają się czarodzieje/zaklinacze i czarodzieje/kapłani bóstw podróży. Inne zestawienia są niezwykle rzadko spotykane, jednak zawsze są to wieloklasowi czarodzieje z racji wymagań tej klasy prestiżowej.

Nazyw klas piszemy małymi literami.
Powtarzasz "rzadziej/rzadko".
W tej klasie może awansować również zaklinacz (na bardzo wysokim poziomie) lub bard.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 13:39, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 10:45, 17 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
Wymagane rangi: Mag Bractwa Opowieści podczas podróży uczy się wielu umiejętności użytkowych. Musi wziąć co poziom przynajmniej po jednej randze w dowolnej profesji, rzemiośle, i wiedzy innej, niż tajemna.

A co się stanie jeśli nie weźmie? Powinno to być napisane.

Cytat:
Wiatr w żagle: Wielcy podróżnicy często korzystają z łodzi, jako szybkiego i bezpieczniejszego środka transportu. Bystrzy magowie, którzy odbyli wiele żeglug, wyciągają wnioski i poznają arkany sztuki dowodzenia okrętem, by osiągnąć możliwie najlepszy rezultat. Statek dowodzony przez przedstawiciela tej klasy prestiżowej płynie o 5% szybciej na dwa poziomy w tej klasie prestiżowej. Jest to zdolność nadnaturalna. Otrzymują również premię z biegłości do umiejętności profesja(żeglarz) równą swojemu poziomowi.

Dodaj, że prędkość należy zaokrąglić w górę/dół do wielokrotności 1,5m. Po za tym, wydaję mi się, że powinna to być zdolność nadzwyczajna.

Cytat:
Szlachetne pożegnanie: Podmiot zdolności może w przeciągu 1 godziny jednorazowo zwiększyć ST, oraz swój efektywny poziom czarującego o 4, jednak w tym momencie umiera z wycieńczenia (nie można zanegować tego efektu czarem odpędzenie śmierci i tym podobną magią)

No nie wiem czy to jest aż tak potężna zdolność by od razu umierać. Może niech powoduje tymczasową utratę paru punktów budowy, albo coś podobnego.

Cytat:
ST 25 – liczba języków które zna istota– liczba języków które zna Mag Bractwa Opowieści

Pogrubione, to to co powinno się tam znaleźć.

Czy za sprawą porywającej opowieści, mag może zmienić nastawienie swojego więźnia?

Porywające słowa: bardziej pasuje chyba zdolność czaropodobna.

To czy zdolność jest nadzwyczajna, czy nadnaturalna, czy czaropodobna powinno być podane przy nazwie zdolności (skrót w nawiasie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:35, 17 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
A co się stanie jeśli nie weźmie? Powinno to być napisane.

Kondeks wzorował to na zdolnościach istniejących klas prestiżowych - a więc musi wziąć = mechanicznie nie może nie wziąć. To nie jest kwestia wyboru.
Cytat:
Dodaj, że prędkość należy zaokrąglić w górę/dół do wielokrotności 1,5m. Po za tym, wydaję mi się, że powinna to być zdolność nadzwyczajna.

Nie zgadzam się - dyskusja o tym była wcześniej.

Cytat:
No nie wiem czy to jest aż tak potężna zdolność by od razu umierać. Może niech powoduje tymczasową utratę paru punktów budowy, albo coś podobnego.

Ta zdolność właśnie nie ma być potężna, a to ją wzmocni. Po drugie - wynika to z intencji autora. Postać użyje to tylko, jeżeli i tak zaraz zginie lub chce w ten sposób ocalić kogoś/wypełnić niezwykle ważny cel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:52, 26 Lip 2009    Temat postu:

Marwix - umieściłem odpowiedź na twoje pytanie.
Cytat:
To chyba tyle... Klasa przegięta w innym sensie niż wszyscy go rozumieją. Warto mieć kogoś takiego w drużynie przy boku, ale kto by chciał taką klasą grać na dłuższą metę? Chyba głównie fani bardów
Coś w związku z tym proponujesz, czy to tylko takie luźne przemyślenia?
Kamulc - poprawiłem 2 pierwsze rzeczy z ciebie wskazanych.
Cytat:
W tej klasie może awansować również zaklinacz (na bardzo wysokim poziomie) lub bard.

Oni nie mogą przygotowywać czarów, chyba że rozważamy odpowiedni atut, który nie jest opisany w podręcznikach podstawowych.
Warag - Kamulec odpowiedział za mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 9:43, 02 Sie 2009    Temat postu:

Z czasem doszło parę wątpliwości na temat tej klasy.

Cytat:
Punkty umiejętności na każdy poziom: 4 + modyfikator z Int.

Nie wydaje Ci się, że jest to przegięcie? Dla porównania tyle samo posiada mistrz wiedzy, który bądź co bądź jest beznadziejny podczas walki. Ja rozumiem wędrowiec itp. Jeśli jednak ktoś chce grać kimś kto jest wszechstronny i posiada rozległą wiedzę to wybiera barda.

Dopisek: Przepraszam, moja pomyłka nie zauważyłem, że musi wydawać te 2pkt umiejętności co poziom.

Moce:
-Straceńcza szarża, wydaje się użyteczna tylko w przypadku jakiegoś oddziału żołnierzy. Mag bajdurzy przez 1 minutę aby następnie w ciągu 15 minut ktoś zaszarżował bardziej skutecznie. Zdolność pasująca prędzej do jakiegoś wybitnego dowódcy niż do wędrownego czarodzieja.
- Do ostatniej kropli krwi, moc daje wielu osobom zdolność analogiczną do atutu oraz niezwykle podobną do tej posiadanej przez kapłana bitewnego.
Proponowałbym też uzyskiwanie konkretnych opowieści na różnych poziomach. Tak jak ma to miejsce w przypadku barda w 3.5.
- Jeden świat to za mało, moc działa ciągle na mbo, ale jak sprawa wygląda z jego towarzyszami?
Cytat:
By wpłynąć na kogoś, mag bractwa opowieści musi dotykać go w momencie aktywowania zdolności.

Czyli jak? W momencie przeniesienia na inny plan wszyscy mają złapać maga za palec żeby on aktywował tą zdolność? Czy tylko ja miałem takie niemądre wyobrażenie?

Cytat:
Począwszy od 3 poziomu otrzymuje odporność na ogień i zimno 5.


Jak tyle podróżuje to sobie załatwia płaszcz podróżny albo rzuca ciągłość na wytrwałość żywiołową, a nie nabywa w cudowny sposób odporności. Jeśli nie chcesz żeby był to efekt magii tylko efekt jego wędrówek to sugestia Deemera była bardzo dobra.

Cytat:
Na poziomie 6 staje się niepodatny na choroby.

To, że ktoś dużo wędruje nie sprawi, że w cudowny sposób stanie się on niepodatny na choroby. Zdolność ta zawsze jest związana w jakiś sposób z ingerencją istot wyższych w innych wypadkach powinna być to tylko premia do RO.

Dla odmiany premia do budowy nie jest jakoś pozbawiona logiki więc się jej nie czepiam.

Zdolność Wielki podróżnik daje to co z założenia jest nagrodą dla graczy za ich śmiałe wyczyny. Dodatkowo jej działanie kłóci się troszkę z opisem Bractwa Opowieści jako odizolowanej grupy.

Co do RO na wytrwałość. Chyba dobrym rozwiązaniem, nie kłócącym się z Twoją wizją postaci byłoby dodanie w ramach zdolności tułacz wielkiej wytrwałości i odpowiednie zmniejszenie MRO. W ten sposób mbo nie staje się nagle twardzielem, jednak nadal lepiej znosi trud niż zwyczajny czarodziej.

W przypadku roztropności jednak nie zmieniam swojego zdania. Bez względu na Twoją wizję klasy zwiększenie o 2 dwóch atrybutów nie jest dobre mechanicznie. Fabularne wytłumaczenie też z resztą kuleje. "Bo dużo poznał" <-- dlatego zdobył taki poziom i otrzymuje premię do wiedzy.


Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Pon 17:20, 03 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 16:33, 07 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Współprac bractwa: ...

Powinno być raczej "Współpraca bractwa". W tabeli również występuje ten malutki błąd.

Cytat:
Wymagane rangi: Mag bractwa opowieści podczas podróży uczy się wielu umiejętności użytkowych. Musi wziąć co poziom przynajmniej po jednej randze w dowolnej profesji, rzemiośle, i wiedzy innej, niż tajemna.


A co jeśli intelekt maga spadnie tak bardzo, że nie będzie otrzymywał trzech punktów umiejętności? Po prostu nie będzie mógł dalej awansować, przynajmniej do momentu aż wartość intelektu wzrośnie? Proponuję poruszyć tą kwestię w opisie wymaganych rang.

Cytat:
Wiatr w żagle: Wielcy podróżnicy często korzystają z łodzi, jako szybkiego i bezpieczniejszego środka transportu. Bystrzy magowie, którzy odbyli wiele żeglug, wyciągają wnioski i poznają arkany sztuki dowodzenia okrętem, by osiągnąć możliwie najlepszy rezultat. Statek dowodzony przez przedstawiciela tej klasy prestiżowej płynie o 5% szybciej na dwa poziomy w tej klasie prestiżowej. Jest to zdolność nadnaturalna. Otrzymują również premię z biegłości do umiejętności profesja(żeglarz) równą swojemu poziomowi w tej klasie.


Pogrubionego fragmentu nie ma w Twojej pracy, a dobrze by było, gdyby się tam znalazł.

Cytat:
Tułacz: Lata spędzone na trakcie uodporniły mag bractwa opowieści na niesprzyjające warunki (...) Na poziomie 6 staje się niepodatny na choroby. (...)


Na jakie choroby? Absolutnie wszystkie? To moim zdaniem byłaby przesada. Proponuję, by było to podobne do zdolności mnicha. A więc "staje się niepodatny na wszystkie choroby z wyjątkiem magicznych, jak likantropia lub zgnilizna mumijna".


Cytat:
Porywająca opowieść: Tułając się po świecie przedstawiciel tej klasy prestiżowej zwiedził wiele ciekawych miejsc oraz poznał wiele opowiadań. Za sprawą tego, począwszy od 4 poziomu, spędzając pewien czas (decyzja MP, zwykle od 1-8 godzin) (...)

Zamiast pogrubionego fragmentu proponuję: "(1k8 godzin)".
Ponadto w opisie tej zdolności, w miejscu:
Cytat:
Automatycznie nastawienie jego słuchaczy wzrasta o 1. mag bractwa opowieści

zaczynasz zdanie z małej litery. Popraw to Cool .

Cytat:
Porywające słowa: Przedstawiciele tej klasy prestiżowej poznali wielu osób i nauczyli się z nimi rozmawiać tak by przekonać ich do siebie. Mag bractwa opowieści poziomu 7 lub wyższego raz dziennie może przemówić do kogoś tak, że słuchacz nie potrafi się oprzeć słowom przedstawiciela tej klasy prestiżowej. Jest to zdolność nadnaturalna o efekcie analogicznym do czaru sugestia z tą różnicą, że czas trwania wynosi 2 godziny na poziom tej klasy prestiżowej, a ST wynosi 10 + twój modyfikator z cha + 1/2 jego poziomu w tej klasie prestiżowej, natomiast zasięg ogranicza jedynie słyszalność jego głosu. Mag bractwa opowieści musi mówić używając tej zdolności, a nie krzyczeć. Mistrz gry decyduje jak długo trzeba się wypowiadać by wpłynąć na daną osobę (zwykle od 1-3 rundy, można również rzucać 1k3).


Pierwszy wyróżniony fragment: powinno być "wiele".
Drugi wyróżniony fragment: nazwy czarów piszemy kursywą, powinno być więc "sugestia".
Trzeci wyróżniony fragment: w obecnej postaci trochę dziwnie brzmi, proponuję zastąpić go w ten sposób - "na poziom maga bractwa opowieści, a ST wynosi 10 + jego modyfikator z Cha + 1/2 jego poziomu w tej klasie prestiżowej".
Czwarty wyróżniony fragment: proponuję zastąpić go w ten sposób - "Aby wpłynąć na daną osobę trzeba się wypowiadać przez 1k3 rund".

Cytat:
Wielki podróżnik: Mało kto był tam gdzie on, a jeszcze mniej osób to przeżyło. Podczas swych wędrówek przedstawiciel tej klasy prestiżowej poznał wielu ludzi i nabył wiele kontaktów. W każdym większym mieście słyszano o Magu Bractwa Opowieści, który osiągnął 10 poziom. Gdy nie ukrywa swojej tożsamości, zapewnia mu to premię +2 do zdolności przywódczych, a także premię do umiejętności i zdolności opartych na charyzmie +2 w dużym mieści, a +4 w metropolii, oraz 5-10% zniżki na towary i usługi w dużym mieście, a 10-20% w metropolii. Sprzedając w metropolii otrzymuje lepszą cenę: automatycznie między 55-60% (proponowana wartość; decyzja MP). Wysokość zniżek zależy od wielkości metropolii, oraz czynników zależących od bohatera i stosunku mieszkańców do niego.


Usuń wytłuszczony fragment. Ponadto zastąp przedziały procentowe zniżek konkretnymi wartościami (np. 15% zamiast 10-20%).

Cytat:
Byli magowie bractwa opowieści:
Mag bractwa opowieści, który wystąpi z Bractwa lub Zostanie z niego wyrzucony nie może dalej awansować w tej klasie prestiżowej, a ponadto zdolność Wielki podróżnik działa o połowę słabiej lub wcale (decyzja MP). Mimo to postać zachowuje wszystkie zdolności klasowe.


Wyrzuć fragment "decyzja MP" i sam się zdecyduj czy słabiej czy wcale.


Jak na razie to wszystko, co mam do powiedzenia. Ogólnie fajna klasa, oryginalna. Jest prawie gotowa, zmiany jakie trzeba jeszcze wprowadzić są raczej kosmetyczne. Jedna tylko rzecz, która mnie w niej drażni to zbyt często pojawiające się zdanie "decyzja MP". Oczywiście, że każdy Mistrz Podziemi ma prawo o czymś decydować, coś zmieniać, naginać zasady w zależności od okoliczności, potrzeby, itp. Niemniej zdolności klasowe powinny być precyzyjnie i dokładnie określone, bez - że tak powiem - luzów. No, to tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:18, 28 Sie 2009    Temat postu:

Szajba - bardzo dziękuję za konstruktywną krytykę. Nie sposób się nie zgodzić z twoimi radami.

Merwi -
Cytat:
Wielki podróżnik: Mało kto był tam gdzie on, a jeszcze mniej osób to przeżyło. Podczas swych wędrówek przedstawiciel tej klasy prestiżowej poznał wielu ludzi i nabył wiele kontaktów. W każdym większym mieście słyszano o Magu Bractwa Opowieści, który osiągnął 10 poziom. Gdy nie ukrywa swojej tożsamości, zapewnia mu to premię +2 do zdolności przywódczych, a także premię do umiejętności i zdolności opartych na charyzmie +2 w dużym mieści, a +4 w metropolii, oraz 10% zniżki na towary i usługi w dużym mieście, a 20% w metropolii. Sprzedając w metropolii otrzymuje lepszą cenę: automatycznie między 60%. Oczywiście wysokość zniżek zależy również od wielkości metropolii, oraz czynników zależących od bohatera i stosunku mieszkańców do niego.

Zastępuje zdolnością:
Cytat:
Mistrz retoryki: Podczas swych wędrówek przedstawiciel tej klasy prestiżowej nauczył się radzić sobie z każdym rodzajem istot zamieszkujących miasta. Mag bractwa opowieści stał, który osiągnął 10 poziom, dzięki swoim umiejętnościom otrzymuje premię +2 do zdolności przywódczych, a także premię do umiejętności i zdolności opartych na charyzmie +2, oraz 10% zniżki na towary i usługi. Natomiast każdy towar umie sprzedać o 10% drożej.

Tułacz - taka jest koncepcja tej klasy - koniec dyskusji.
Cytat:
W ten sposób mbo nie staje się nagle twardzielem

Tylko, że on ma być twardzielem.
Klasa była testowana.
Dla balansu odjąłem jeden poziom czarującego.
Było:
Cytat:
1, 3, 4, 5, 7, 8 i 9

Jest:
Cytat:
1, 3, 4, 5, 7 i 9

Przykro mi Merwix, że Twoim zdaniem klasa ma uzasadnienia fabularne kulejące, ale nie zamierzam jej przerabiać zgodnie z twoimi opiniami.

Czy są jeszcze jakieś rzeczy wymagające poprawy?


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Nie 14:06, 15 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:19, 28 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Przykro mi Merwix, że twoim zdaniem klasa ma uzasadnienia fabularne kulejące, ale nie zamierzam jej przerabiać zgodnie z twoimi opiniami.

Po pierwsze: Twoje, Ci, Cię pisze się z wielkiej litery, świadczy to o szacunku wobec odbiorcy. No chyba, że go nie masz, wtedy no trudno, przeżyję.
Po drugie: nie klasa, a zdolność. Dzięki podróżom mbo polepsza się wzrok, słuch oraz siła woli. Normalnie genialnie fabularnie to wytłumaczyłeś. Z resztą to są 2 atuty epickie dodatkowo jak wspomniał już Kamulec (chyba).
Cytat:
Tylko, że on ma być twardzielem.

Twardzielem jest barbarzyńca albo krasnoludzki obrońca, a nie mag. On będzie miał MRO na wytrwałość rzędu +10, na 20 poziomie i to wtedy kiedy weźmie budowę na jakieś 8, a nie na wyższą wartość (np 12).
Twierdziłeś, że jeśli go się nie zabije tak jak zwykłego czarodzieja palcem śmierci to można go zabić kulą ognistą lub czymś podobnym, jednak zwiększenie budowy to również utrudnia więc tak właściwie mamy maga-niemaga, którego ciężko zabić czarami.

Cytat:
Klasa była testowana.

To, że jeden z Twoich graczy używał tej klasy i szybko nią zginął nie świadczy o tym iż jest ona słaba Razz
Cytat:
Dla balansu odjąłem jeden poziom czarującego.

Po co? Odejmowanie poziomów czarującego "do balansu" spowoduje, że mbo przestanie być magiem Very Happy Ta klasa nie jest silna, tylko znacznie bardziej żywotna niż znani magowie.

Na koniec. Moje opinie jak już zaznaczyłem są subiektywnymi odczuciami gracza i MP, nie musisz się z nimi zgadzać, a już na pewno nie musisz ich wprowadzać w swój pomysł. Po prostu czasem z serii różnych pomysłów ktoś może wyjąć coś interesującego.

PS:
Zapomniałem dodać. W opisie Byli magowie bractwa jest napisane, że mag nie traci żadnych zdolności. Mam rozumieć, że nawet jeśli go wyrzucą to będzie on produkował taniej przedmioty dzięki współpracy z bractwem? Dodatkowo zastąpiłeś wielkiego podróżnika mistrzem retoryki, a nie zmieniłeś tego w owym opisie.


Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Sob 6:53, 29 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:18, 28 Sie 2009    Temat postu:

Kondeks - zrobiłeś niezwykle krótki opis na poczatku. Moim zdaniem to w nim możesz dorzucić zdanie uzasadniające nabywanie nadnaturalnych (wiążąc to ze zdolnościami magicznymi). I wszyscy będą zadowoleni. Swoją drągą uważam, że właśnie takie zdanie się przyda.

Kondeks napisał:
Jest:
Cytat:
1, 3, 4, 5, 7 i 9

Aktualnie nie jest.
Opis klasy napisał:
1, 3, 4, 5, 7, 8 i 9


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 21:20, 28 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:13, 15 Lis 2009    Temat postu:

Merwix napisał:
Po pierwsze: Twoje, Ci, Cię pisze się z wielkiej litery, świadczy to o szacunku wobec odbiorcy. No chyba, że go nie masz, wtedy no trudno, przeżyję.

Poprawiłem. ;]
Merwix napisał:
Po co? Odejmowanie poziomów czarującego "do balansu" spowoduje, że mbo przestanie być magiem Ta klasa nie jest silna, tylko znacznie bardziej żywotna niż znani magowie.

Po testach uznałem, że klasa jest za silna.
Merwix napisał:
Zapomniałem dodać. W opisie magowie bractwa jest napisane, że mag nie traci żadnych zdolności. Mam rozumieć, że nawet jeśli go wyrzucą to będzie on produkował taniej przedmioty dzięki współpracy z bractwem?

Cytat:
Współpraca bractwa: Przedstawiciele Bractwa opowieści tworzą dla siebie wzajemnie przedmioty. Każdy z nich po osiągnięciu 1 poziomu w tej klasie prestiżowej wybiera rodzaj przedmiotów z listy atutów tworzenia (musi go posiadać), w których będzie się od teraz specjalizował. Ta zdolność zmniejsza koszt w PD, przy tworzeniu przedmiotów będących jego specjalizacją, o 5% na każde 2 poziomy w tej klasie prestiżowej.

Specjalizacja jest następstwem uczestnictwa we wspólnocie. Jednak po odejściu od niej, nie stracisz swoich umiejętności.
Merwix napisał:
Dodatkowo zastąpiłeś wielkiego podróżnika mistrzem retoryki, a nie zmieniłeś tego w owym opisie.

Poprawione.
Kamulec napisał:
Kondeks - zrobiłeś niezwykle krótki opis na poczatku. Moim zdaniem to w nim możesz dorzucić zdanie uzasadniające nabywanie nadnaturalnych (wiążąc to ze zdolnościami magicznymi). I wszyscy będą zadowoleni. Swoją drągą uważam, że właśnie takie zdanie się przyda.

Zrobione.
Kamulec: poprawiłem czary
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:54, 15 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Byli magowie bractwa opowieści:
Mag bractwa opowieści, który wystąpi z Bractwa lub Zostanie z niego wyrzucony nie może dalej awansować w tej klasie prestiżowej, a ponadto zdolność Wielki podróżnik działa o połowę słabiej. Mimo to postać zachowuje wszystkie zdolności klasowe.


Klasa nie ma takiej zdolności jak Wielki podróżnik.

Klasa jest bardzo klimatyczna, głownie dzięki dużej ilości dość słabych zdolności, które są bardzo ciekawie opisane. Ogólnie jest tak jak lubię, o tle fabularnym klasy świadczą jej zdolności, a nie jej opis wstępny.

Klasa ma strasznie duże wymagania 5 atutów, 8 umiejętności(z czego 4 nieklasowe). Oznacza to mniej więcej, że postać musi być wieloklasowa, przez co traci poziomy czarującego, dlatego też proponuję, żeby klasa rozwijała 7/10 albo 8/10 poziomów czarującego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:07, 15 Lis 2009    Temat postu:

Nie trzeba być wieloklasowcem. Starczy bardzo wysoki INT.
Problem w tym, że dla czarodzieja obowiązkowa jest koncentracja. Rozwijać ją i spełnić wymagania może człowiek z bazowym INT 17 lub nie człowiek z bazowym INT 19.
Sugeruję zmniejszyć wymaganą liczbę rang.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:36, 15 Lis 2009    Temat postu:

Człowiekowi z inteligencją 16(+3) na 10 poziomie ma 78 umiejętności(6x13) zostaje 8 rang do rozdania po spełnieniu tylko wymagań, gdzie koncentracja, 13 rang w czarostwie, 13 rang w wiedzy tajemnej.

Nawet po zmniejszeniu wymaganych umiejętności(a wg mnie wymagania oddają bardzo dobrze charakter klasy) uważam, że klasa powinna być 7/10 lub 8/10
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:42, 15 Lis 2009    Temat postu:

Zapomniałeś o podniesieniu atrybutu co 4 poziomy. Z czarostwem na 8 i wiedzą tajemną na 5 ujdzie. Potem można zwiększyć. Moje wyliczenia zakładają, że chcemy spełnić wymagania (przypominam o językach) i zawsze inwestować w koncentrację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:28, 15 Lis 2009    Temat postu:

Po podniesieniu na 4poziomie do 17 i na 8 do 18 zyskujemy 80 punktów(1 za 9 i 1 za 10 poziom).
Zakładam, że spełniamy tylko wymagania związane z umiejętnościami. Języki spełnia się automatycznie z inteligencją 16.

blefowanie ranga 5 10
czarostwo ranga 8 8
dyplomacja ranga 5 10
profesja (dowolna) lub rzemiosło (dowolne) ranga 2 2
tajniki dziczy ranga 5 10
wiedza (geografia) ranga 10 10
wiedza (dowolne dwie) ranga 5 2x5=10
występy (snucie opowieści) ranga 5 10

Razem 70, zostaje 10 umiejętności, brakuje 3 do maksymalnych rang w koncentracji. Także zostajemy bez rang do dyspozycji i nawet nie pokryliśmy naszych 3 podstawowych umiejętności(czarostwo, koncentracja i wiedza tajemna).

Wymagania są zdecydowanie za duże, w porównaniu do tego co klasa oferuje, poza tym dalej twierdze, że klasy dla czarodzieja, które tracą więcej niż 3 poziomy są niegrywalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:12, 16 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Klasa nie ma takiej zdolności jak Wielki podróżnik.

Poprawione.
Cytat:
Nawet po zmniejszeniu wymaganych umiejętności(a wg mnie wymagania oddają bardzo dobrze charakter klasy) uważam, że klasa powinna być 7/10 lub 8/10

Wtedy była by za silna, zaraz wyjaśnię.
Cytat:
poza tym dalej twierdze, że klasy dla czarodzieja, które tracą więcej niż 3 poziomy są niegrywalne.

Tylko wtedy, gdy nastawiamy się przede wszystkim na walkę. Klasa jest raczej adresowana do osób nie nastawiających się na nią.
Cytat:
Nie trzeba być wieloklasowcem. Starczy bardzo wysoki INT.
Więc albo można być wielorasowcem, albo można wziąć duża inteligencję.
Nie przeczę, że wymagania są rygorystyczne, ale jest to specyfika klasy. Są potrzebne by dotrzeć do odpowiedniego poziomu rozwoju. Co zresztą zaważył goracepapu.

Teraz trochę informacji w sprawie balansu:
Trzeba zaważyć, że mbo kosztem tych 4 poziomów otrzymuje:
-dużo klasowych umiejętności
-rzuty obronne na wytrwałość
-kilka mało przydatnych umiejętności (Sprawny wędrowiec, Wiatr w żagle, Lingwista, Porywające słowa)
-kilka dobrych, ale żadko przydatnych umiejętności (Wiele dróg, Bohaterskie opowieści,Jeden świat to za mało)
-+2 do budowy
-kilka zawsze przydatnych zdolności (Tułacz I i II, Mądrość podróżnika*, Mistrz retoryki)
Wiem, że większość tych umiejętności nie przydaje się w walce, ale nie można ich lekceważyć. Pozwalają one na pewno uniwersalizacje maga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:41, 26 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Pobudki są różne, niektórzy robią to dla samej tylko ciekawości, inni tylko dla władzy oferowanej przez tę wiedzę.

2 razy „tylko„. Proponuję jedno z „tylko” zamienić na „wyłącznie”.

Cytat:
Tak jak bardowie zaklinają melodią, tak magowie bractwa używają słów. Mówi się, że potrafią nasycić nawet zwykłe słowa magiczną mocą.

O ile potrafisz przydałoby się usunąć powtórzenie „słów”. W ostateczności ujdzie.

Cytat:
Przedstawicielami tej klasy ze względu na jej specyficzny charakter zostają zwykle czarodzieje/bardowie. Również wielu z nich to czarodzieje, czarodzieje/łotrzykowie.


Cytat:
Czarowanie: umiejętność przygotowywania i rzucania czarów
wtajemniczeń poziomu 5. lub wyższego w tym czaru języki.


Cytat:
dowolna z atrybutem kluczowym charyzma

Nazwa atrybutu z dużej.

Umiejętności - w wymaganiach i te klasowe - wypisywane są w podręcznikach z dużej. Nazwy atutów również.

Cytat:
Oto właściwości klasowe Maga Bractwa Opowieści.

Nazwę klasy z małej.

Cytat:
Bohaterskie opowieści,

Usuń ten przecinek z tabeli

Cytat:
mag bractwa opowieści zyskuje zaklęcia tak, jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucających czary


Cytat:
Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został Magiem Bractwa Opowieści, musi zdecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom".

Nazwę klasy z małej.

Cytat:
Wieloletnie wędrówki jakie odbył Mag Bractwa Opowieści sprawiły
Nazwa klasy.

Cytat:
Przedstawiciele Bractwa opowieści tworzą dla siebie wzajemnie przedmioty. Każdy z nich po osiągnięciu 1 poziomu w tej klasie prestiżowej wybiera rodzaj przedmiotów z listy atutów tworzenia (musi go posiadać), w których będzie się od teraz specjalizował. Ta zdolność zmniejsza koszt w PD, przy tworzeniu przedmiotów będących jego specjalizacją, o 5% na każde 2 poziomy w tej klasie prestiżowej.

Powtarzasz „przedmioty”. Liczebniki oznacza się kropką. Po PD bez przecinka. Całość jest nie składna. Wychodzi, że wybierasz z listy atutów tworzenia (domyślamy się, że chodzi o zbiór atutów tworzenia przedmiotów) rodzaj przedmiotów. Na tej liście nie ma przecież przedmiotów, lecz są atuty. Rzuć okiem na atuty podręcznikowe, może podsuną Ci pomysł.

Cytat:
Wieloletnie wędrówki jakie odbył Mag Bractwa Opowieści sprawiły, że wie jak sprawnie poruszać się przy niesprzyjających warunkach.

Nazwa klasy, „w” warunkach nie „przy”.

Cytat:
Począwszy od 1. poziomu


Cytat:
profesja(żeglarz)
Profesja (żeglarz)


Cytat:
Począwszy od 2. poziomu


Cytat:
jeżeli powiedzie mu się test występu(snucie opowieści)

jeżeli powiedzie mu się test Występów (snucie opowieści)

Cytat:
Użycie zdolności trwa 1 min

Proponuję “minutę” lub “1 minutę”.

Cytat:
Maksymalna liczba podmiotów działania zdolności to 1/2 poziomu w tej klasie prestiżowej.


Cytat:
Zdolność zapewnia jedną z wybranych poniżej mocy:

Trzeba dopisać kto wybiera (sugeruję by napisać, że wyboru dokonuje mbo i jednakowa moc działa na całe audytorium).

Na razie nie dałem rady wypisać więcej (do bohaterskich opowieści wszystko szczegółowo czytałem, dalej nie patrzyłem). Czekam na korektę mbo.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 17:42, 26 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 0:52, 22 Maj 2010    Temat postu:

Trochę mi to zajęło, ale korekta jest.

Po kilkumiesięcznym przemyśleniu postanowiłem przychylić się do waszego zdania i zmniejszyć wymagania. Nie powinno to zachwiać ani balansem, ani fabułą, a uczyni klasę bardziej grywalną. Usunąłem dowolny atut metamagiczny i znacznie zmniejszyłem wymagane rangi w umiejętnościach. Stwierdzam z autopsji, że granie magiem niemal bez koncentracji i czarostwa jest bezsensowne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 2:54, 22 Maj 2010    Temat postu:

Przeanalizowałem od deski do deski.

Cytat:
Również wieleu z nich to czarodzieje

Moim zdaniem przecinek przed rzadziej, zamiast wyodrębnienia osobnego zdania.

Cytat:
Magiem Bractwa Opowieści

Małymi literami (x4).

Cytat:
rzucania czarów wtajemniczeń poziomu 5. lub wyższego


Cytat:
Gdy tworzy daną rzecz

Najpierw piszesz o atucie, potem o rzeczy. Proponuję zmianę na:
"Gdy tworzy rzecz z jego wykorzystaniem,"
Proponuję też przesunąć zdolność na 2. poziom, obecny stan jest mylący (co to za zdolność, która zmniejsza koszt w PD o 0%).

Cytat:
Wieloletnie wędrówki, jakie odbył mag bractwa opowieści, sprawiły, że wie, jak sprawnie poruszać się w niesprzyjających warunkach.


Cytat:
zwiększyć ST, oraz

Bez przecinka przed "oraz".

Wiatr w żagle: Ostatnie zdanie odwołuje się do złego podmiotu domyślnego, wymaga przeredagowania (jak rozumiem było wstawione wcześniej, ale przesunąłeś je, by nie uznawać premii za nadnaturalną).

Cytat:
którzy mogą usłyszeć i zrozumieć to, co mag bractwa opowieści mówi.


Cytat:
Mag bractwa opowieści ma wybiera jeden z pięciu poniższych efektów, które wpływają na całe objęte mocą audytorium:

Notabene coś myślniki masz raz ze spacją, a raz bez.

Do ostatniej kropli krwi - jest dla mnie nie jasne, czy moc zużywa się po najbliższej walce, czy przy pierwszym spadku pw poniżej 0.

Cytat:
Bohaterskie opowieści to nadnaturalny efekt wpływający na umysł. Mag bractwa opowieści może go zastosować 1 raz na 2 poziomy w tej klasie prestiżowej + modyfikator z charyzmy na 10 dni, maksymalnie raz dziennie. Jeżeli test się nie powiedzie przedstawiciel tej klasy prestiżowej nie ma prawa wykonać kolejnego do końca danego dnia.

Moim zdaniem należy zamiast ostatniego zdania napisać, że nieudana próba zastosowania zdolności również liczy się za użycie.

Cytat:
Lingwista: Mag bractwa opowieści poznał wiele języków i kultur. Dzięki temu, począwszy od 3. poziomu w tej klasie prestiżowej, umie porozumieć się z każda istotą mówiąca jakimkolwiek językiem, nawet jeżeli nie zna tej mowy. Jednak, by mogło ono go zrozumieć, musi wykonać test Inteligencji (ST 25 – liczba języków które zna istota – liczba języków które zna mag bractwa opowieści).

Zdolność nie tłumaczy, w jaki sposób określa się, czy mbo rozumie, co rozmówca stara się mu przekazać.

Cytat:
Tułacz: Lata spędzone na trakcie uodporniły maga bractwa opowieści na niesprzyjające warunki. Jego skóra przywykła do skwaru i lodowatego wiatru. Noce spędzone na polach pod rozgwieżdżonym niebem nadały mu zdrowie, jakim mało kto może się poszczycić. Długie wędrówki wzmocniły jego ciało. Począwszy od 3. poziomu otrzymuje odporność na ogień i zimno 5. Na poziomie 6. staje się niepodatny na wszystkie choroby z wyjątkiem magicznych, jak likantropia lub zgnilizna mumijna. Na poziomie 8 zyskuje na stałe +2 do budowy.

Na mój gust odporność mogłaby obejmować wszystkie choroby, choć nie jest to konieczne.

Cytat:
Za sprawą tego, począwszy od 4. poziomu, że wszyscy pragną z nim przebywać, by słuchać o jego podróżach.

Brakuje słowa.

Cytat:
Po 1k8 godzinach opowiadania nastawienie jego słuchaczy wzrasta o 1.

Wzrasta o jestem stopień K? Nie ma domyślnej jednostki nastawienia. Zastosowana dalej kategoria pasuje.

Cytat:
Mag bractwa opowieści musi wykonać test Występów (snucie opowieści) o ST 1/2KW słuchacza dla pomocnego +5 za każdą kategorię gorszego nastawienia, z premią lub karą równa modyfikatorowi z INT słuchacza. Jeśli test się powiedzie, nastawienie wzrasta o 2 kategorie. Jeśli użyje tej porywającej opowieści z powodzeniem, otrzymuje również premię +4 do dyplomacji i zbierania informacji wśród swojego audytorium.

Pojawia się nieścisłość. Całość mówi o bliżej nieokreślonym liczebnie audytorium, zaś test dotyczy jednej osoby.

Wiele drug - przed "tajników dziczy" dodałbym "testów". To rozjaśniłoby sytuację, oddzielając tajniki od wiedzy.

Cytat:
Porywające słowa: Przedstawiciele tej klasy prestiżowej poznali wiele osób i nauczyli się z nimi rozmawiać tak, by przekonać ich do siebie. Mag bractwa opowieści poziomu 7. lub wyższego


Cytat:
Jest to zdolność nadnaturalna o efekcie analogicznym do czaru sugestia z tą różnicą, że czas trwania wynosi 2 godziny na poziom maga bractwa opowieści, a ST wynosi 10 + jego modyfikator z Cha + 1/2 jego poziomu w tej klasie prestiżowej, natomiast zasięg ogranicza jedynie słyszalność jego głosu.

Jeżeli usuniesz podkreślone pozbędziesz się powtórzenia zachowując sens.
Przy porywających słowach brakuje doprecyzowania, jaką akcję zajmuje stosowanie tej zdolności.

Cytat:
Począwszy od 9. poziomu przedstawiciel tej klasy jest niepodatny na naturalne, niesprzyjające warunki panujące na innych planach. Ta moc nie wpływa na miejsca ekstremalne na danym planie, więc przedstawicielowi tej klasy prestiżowej nic nie robią naturalne płomienie planu żywiołu ognia, natomiast normalne obrażenia zada mu wejście do lawy w tej sferze.


Cytat:
Ta również dostroiła ciało posiadacza do cech planu.

To zdanie tu nie pasuje.

Cytat:
Tę zdolnością można obdarzyć również 4 istoty + jego modyfikator z INT, jednak muszą się one znajdować cały czas na tym samym planie, co mag bractwa opowieści.

Można tu nie pasuje. Jeżeli podmiot domyślny, to "może", ale w chwili obecnej ten nie pasuje. Informacja o planie odnosi się do możności dostrojenia, nie zaś działania zdolności.
Cytat:
Użycie mocy to akcja darmowa, nie prowokująca okazyjnego ataku.


Cytat:
Mag bractwa opowieści stał, który osiągnął 10. poziom, dzięki swoim umiejętnościom otrzymuje premię +2 do wartości zdolności przywódczych, a także premię +2 do umiejętności i zdolności opartych na charyzmie +2, oraz 10% zniżki na towary i usługi. Natomiast każdy towar umie sprzedać o 10% drożej.

Podkreślone wykreśl.

Cytat:
Czasem tacy wielcy podróżnicy, jak 10 poziomowy mag bractwa opowieści, pragną gdzieś na dłużej osiąść.

Upust jest zbyt małą korzyścią. Wydaje mi się, że zamiast dawać mu wybór mocy, można dorzucić mu obie. Uwaga o Przewodniku moim zdaniem nie jest uzasadniona, ponieważ w D&D można budować twierdze niezależnie od posiadania tego podręcznika.

Mądrość podróżnika - nazwa atrybutu z dużej.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 2:57, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:48, 22 Maj 2010    Temat postu:

Jak ktoś spojrzy na czas wysłania twojej wiadomości to się zdziwi.
Większość zmieniłem zgodnie z twoimi propozycjami.
Kamulec napisał:
Małymi literami (x4).

Znalazłem więcej. ;]
Kamulec napisał:
Na mój gust odporność mogłaby obejmować wszystkie choroby, choć nie jest to konieczne.

Nie zmieniałem.
Kamulec napisał:
Przy porywających słowach brakuje doprecyzowania, jaką akcję zajmuje stosowanie tej zdolności.

Kondeks napisał:
Aby wpłynąć na daną osobę trzeba się wypowiadać przez 1k3 rundy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:27, 22 Maj 2010    Temat postu:

Notorycznie pomijasz kropki po liczebnikach porządkowych. Dodaj przy "rzucaniu czarów".

Cytat:
Wymagane rangi: Mag bractwa opowieści podczas podróży uczy się wielu umiejętności użytkowych. Musi wziąć co poziom przynajmniej po jednej randze w dowolnej Profesji, Rzemiośle, i Wiedzy innej, niż tajemna.


Cytat:
Aby wpłynąć na daną osobę trzeba się wypowiadać przez 1k3 rundy.

Tak, ale działa analogicznie do czaru, który rzuca się w akcji standardowej. Jak wypadnie jeden, to zajmuje akcje standardową (jak czar), całorundową, czy jest darmową (jak mówienie)? Mam wrażenie, że to nie jest oczywiste.

Przy porywającej opowieści:
Cytat:
a sprawą tego, począwszy od 4. poziomu

Tyle, że to zdanie jest źle skonstruowane, bowiem dotyczy wszystkich istot powyżej 4. poziomu.

Cytat:
Począwszy od 3. poziomu otrzymuje odporność na ogień i zimno 5. Na poziomie 6. staje się niepodatny na wszystkie choroby z wyjątkiem magicznych, jak likantropia lub zgnilizna mumijna. Na poziomie 8. zyskuje na stałe +2 do Budowy.


Cytat:
Wiele dróg: Mag bractwa opowieści w swoim życiu przebył wiele dróg i odwiedził wiele miejsc. Na 6. poziomie tej klasy prestiżowej otrzymuje premię +5 do Wiedzy (geografia) i tewstów Tajników dziczy podczas próby uniknięcia zabłądzenia.


Jeden świat to za mało:
Cytat:
Począwszy od 9. poziomu


Cytat:
Otrzymuje premię +2 do wszystkich umiejętności wiedzy i dostaje na stałe +2 Roztropności.

Moim zdaniem należy zmienić kolejność na:
Kod:
Otrzymuje premię +2 do Roztropności oraz wszystkich umiejętności Wiedzy.

W przeciwnym wypadku brakuje jakiegś słowa/określenia przed roztropnością (jest "dostaje plus dwa roztropności").

Cytat:
Mag bractwa opowieści, który wystąpi z Bractwa lub zostanie z niego wyrzucony nie może dalej awansować w tej klasie prestiżowej. Mimo to postać zachowuje wszystkie zdolności klasowe.


Przed "oraz" nie stawia się przecinka, a w mistrzu retoryki go zostawiłeś.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 12:46, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 16 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w aktualnej wersji jest w pełni gotowa?
Tak
100%
 100%  [ 1 ]
Nie (proszę zamiast zaznaczać, napisać w czym problem)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:10, 01 Cze 2010    Temat postu:

Gotowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin