Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Mistrz Broni Drzewcowej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:05, 17 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Dawanie premii rzędu +15 do trafienia nie jest dobrym pomysłem.

Premia, zakładając INT +2 (trudno się spodziewać, by miał więcej - a nawet jeżeli, to inwestuje w mało przydatny atrybut) wyniesie od +3 do +7. Moim zdaniem balansują to wymogi.

Cytat:
Akcje i nie możemy w żaden sposób działać.
Czym jest błyskawiczne przygotowanie? Ja to rozumiem, że mogę momentalnie się przygotować na jakąś okoliczność błyskawicznie, czyli nie tracąc akcji.

Tu chodzi o błyskawiczne przygotowanie broni. MBD czeka do ostatniej chwili, cały czas będąc gotowym do jej przygotowania (inaczej nie zrobiłby tego tak szybko z dobrym skutkiem). Tak więc nie chodzi o błyskawiczną akcję przygotowania, a o błyskawiczne przygotowanie broni przeciw szarży.

Cytat:
Czy chodzi Ci o to, że postać zyskuje dodatkowe 5 stóp zasięgu na potrzeby wykonywania AoO, ale przed wykonaniem ataku na maksymalnym wychyleniu musi wykonać 5ft step?

Tak.

Cytat:
Bardziej konstruktywnie było w poprzednich notkach. Nic nie poprawiłeś, więc nic się nie zmieniło.
Nie zgadzam się, że nic. Z częścią notatek też się nie zgadzałem. Oczywiście, nie ma sensu, byś pisał 2 razy to samo, ale jakbyś zacytował, o które notatki Ci chodzi (które są nadal aktualne i pozostawione bez odzewu).
Odnośnie ostoi, to przecież dokonałem w niej modyfikacji.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 18:51, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Śro 11:34, 18 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Premia, zakładając INT +2 (trudno się spodziewać, by miał więcej - a nawet jeżeli, to inwestuje w mało przydatny atrybut) wyniesie od +3 do +7. Moim zdaniem balansują to wymogi.
Źle przeczytałem.
Wczoraj miałem ciężki dzień. Nie zmienia to mojego zdania, że jest to nieadekwatna premia (podobnie jak uznaniowa premia 1k6/2 poziomy).
Cytat:
Tu chodzi o błyskawiczne przygotowanie broni. MBD czeka do ostatniej chwili, cały czas będąc gotowym do jej przygotowania (inaczej nie zrobiłby tego tak szybko z dobrym skutkiem). Tak więc nie chodzi o błyskawiczną akcję przygotowania, a o błyskawiczne przygotowanie broni przeciw szarży.
No, ale nie jest to w żaden sposób błyskawiczne, skoro jednak tracisz akcję. Przeciwnik widzi, że postać czai się jak czajnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:49, 28 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Czy chodzi Ci o to, że postać zyskuje dodatkowe 5 stóp zasięgu na potrzeby wykonywania AoO, ale przed wykonaniem ataku na maksymalnym wychyleniu musi wykonać 5ft step?

Moc działa jednak tylko wtedy, gdy musi zbliżyć się do celu (inaczej nie ma miejsca na zaskoczenie). Niestety, wciąż nie widze możliwości napisania tego prościej krócej/prościej.

Cytat:
Przeciwnik widzi, że postać czai się jak czajnik.

Trochę w tym prawdy jest. Pomyślę o "ufintowieniu" zdolności i klasy.

Cytat:
Wczoraj miałem ciężki dzień. Nie zmienia to mojego zdania, że jest to nieadekwatna premia (podobnie jak uznaniowa premia 1k6/2 poziomy).

Dlaczego? Czyż wymagania tego nie balansują? Oczywiście, nieraz będzie lepiej to użyć, niż wykonać lepszy atak - lecz zdecydowanie nie zawsze, nie sądzisz?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 13:49, 28 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Wto 21:20, 10 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Moc działa jednak tylko wtedy, gdy musi zbliżyć się do celu (inaczej nie ma miejsca na zaskoczenie). Niestety, wciąż nie widze możliwości napisania tego prościej krócej/prościej.

Spróbuj tak:
Zaskakujący Zasięg: Trzymając broń drzewcową, możesz zwiększyć zasięg broni o 5 stóp (1.5 metra), dla potrzeb wykonywania ataków okazyjnych. Przed wykonaniem ataku okazyjnego możesz przesunąć się do przeciwnika o 5 stóp. Ruch ten nie prowokuje ataków okazyjnych i może być wykonany tylko względem wrogów znajdujących się w maksymalnym (zwiększonym przez tę zdolność) zasięgu broni.
Od X poziomu, Mistrz Broni Drzewcowej, może wykonać fintę w ramach ataku, ale tylko raz na spotkanie (patrz zastosowanie finty w walce w podręczniku gracza str. xx).

Cytat:
Dlaczego? Czyż wymagania tego nie balansują? Oczywiście, nieraz będzie lepiej to użyć, niż wykonać lepszy atak - lecz zdecydowanie nie zawsze, nie sądzisz?
Wymagania nie są wytłumaczeniem dla premii z kosmosu, nawet, jeśli są trudne do spełnienia i bez sensu.
Owszem, są klasy dające podobne premie, ale zwykle albo zdolność używana jest raz dziennie, albo zdolność dostępna jest od wczesnych poziomów i rozwija się wraz z rozwojem klasy.


Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Wto 21:23, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:54, 14 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Owszem, są klasy dające podobne premie, ale zwykle albo zdolność używana jest raz dziennie, albo zdolność dostępna jest od wczesnych poziomów i rozwija się wraz z rozwojem klasy.

Te premie też są rozwijane wraz ze wzrostem poziomu. Ponad to premia balansowana jest przez trudność zastosowania - po prostu są to zdolności, które nieraz opałaca się użyć. I o to chodziło.

Przeanalizowałem co się da zmienić bez porzucania koncepcji i sporo zmieniłem, dość dokładnie to analizując.

Dodałem blefowanie do umiejętności klasowych.

Przerobiłem:
- cięcie z półobrotu
- co tak gnasz
- wyrzut
- przekręt
- błyskawiczne przygotowanie

Czekam na komentarze - zarówno Suldarr'essalara, jak i innych. Ostatnio zrobiła się z tego dyskusja 2 osób.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 15:55, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 23:28, 21 Mar 2009    Temat postu:

Wysokie oparcie - dzięki tej zdolności postać jest tak jakby, zawsze przygotowana na szarże (jeśli spełnia warunki terenowe)? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

Cięcie z półobrotu - jak na zdolność która jest raz na spotkanie, warunki te wydają się zbyt rzadko występujące. Może by dodać, że można ją wykorzystać, gdy postać walczy z przeciwnikiem, a drugi zachodzi ją od flanki?

Co tak gnasz - co nam da zatrzymanie szarżującego przeciwnika w odległości 1.5m (czyli na polu sąsiadującym z naszą postacią), skoro on i tak się tam zatrzyma i nas zaatakuje? Należałoby dodać, że zatrzymany przeciwnik, nie może wykonać ataku z szarży.

Wyrzut - dzieje się to w rundzie przeciwnika, więc uściślając, jest to akcja natychmiastowa

Ostoja -
opis wydaje mi się strasznie niejasny. Głównie chodzi mi o to:
Cytat:
Jeżeli wróg zatrzymuje się

Jak to zatrzymuje się? Tym bardziej, że piszesz dalej, że wróg atakuje pierwszy. Skoro zatrzymał się, to znaczy, że przerwał szarże i nie może już atakować.

Grom z jasnego nieba -
Cytat:
Względem tego ataku mała tarcza zapewnia podwójną premię do KP

Dlaczego? Rozumiem, że małą tarczą jest łatwiej zablokować cios z góry, jednakże, myślę, że na nie wiele się ona zda, przy tak potężnym ciosie.

Długie ramię -
jedyna zdolność przez którą się nie przebiłem. Ale to pewnie wina zmęczenia, jutro postaram się to zrobić ;).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:51, 22 Mar 2009    Temat postu:

Grom z jasnego nieba: Mała to błąd - po prostu nie wyciąłem tego słowa.

Cytat:
Tym bardziej, że piszesz dalej, że wróg atakuje pierwszy. Skoro zatrzymał się, to znaczy, że przerwał szarże i nie może już atakować.

Po szarży następuje zatrzymanie się.

Wyrzut - w 3.0 nie ma zdefiniowanej akcji natychmiastowej

Cięcie z półobrtu - założenie jest inne, zresztą i tak nie można wykonać ataku bronią drzewcową na kogoś, kto znajduje się pod tobą.

Wysokie oparcie - maksymalnie raz na rundę (co ma znaczenie przy zmyśle walki).
___________
Zaktualizowałem pracę - poprawiłem co tak gnasz oraz grom z jasnego nieba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 18:32, 26 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Po szarży następuje zatrzymanie się.

Czyli pierwszy przypadek w zdolności Ostoja, odnosi się do przeciwników o rozmiarze dużym (bądź większym) i/lub używającym broni zasięgowej? Bo nie widzę innego sposobu na to, by przeciwnik szarżując zatrzymał się po za obszarem zagrożenia (czyli 3m, w przypadku włóczni) i mógł zaatakować po tym.

A i czy przy gromie z jasnego nieba, premia z usprawnienia za tarczę tez zostaje podwojona?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:50, 26 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Czyli pierwszy przypadek w zdolności Ostoja, odnosi się do przeciwników o rozmiarze dużym (bądź większym) i/lub używającym broni zasięgowej?

Tak.

Cytat:
A i czy przy gromie z jasnego nieba, premia z usprawnienia za tarczę tez zostaje podwojona?

Tak. Premia z usprawnienia tarczy to również premia za tarczę. Potem trochę zmienię to zdanie, by nie było jakichkolwiek wątpliwości.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 18:50, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:47, 26 Mar 2009    Temat postu:

No to teraz już wszystko jasne ;). Jak na mój gust, klasę w tej formie można spokojnie wprowadzać do gry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:41, 03 Cze 2009    Temat postu:

Korekta przeprowadzona.

Poprawiłem opis premii z tarczy w gromie z jasnego nieba oraz wyrzuciłem nie aktualną uwagę o okazyjnym ataku z ostoi.

____________

Oto porównanie, które zamieszczam by ułatwić dalsze prace i ocenę zbalansowania (sam jestem w tym aspekcie bardziej krytyczny np.. od Waraga):
Porównanie wojownika 6 w napierśniku o poziomach w mbd (wersja aktualna 3. czerwca 2009 z założeniem, że posługuje się 3 rodzajami broni) z wojownikiem 6 o poziomach w mistrzu oręża.
1 poziom
Zysk:
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)

Straty:
- o 2-3 mniejsze obrażenia (zależnie od broni)
- o 1 niższa KP
- brak zdolności - obrażenia ki 1/dzień
- tylko jedna z broni przebija redukcję obrażeń
- 4 rangi mniej

2 poziomy
Zysk:
- cios z półobrotu
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)

Straty:
- brak atutu (np. uniki)
- o 0/1/3 mniejsze obrażenia (zależnie od broni)
- o 1 niższa KP
- brak zdolności - obrażenia ki 2/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 1/dzień
- tylko jedna z broni przebija redukcję obrażeń
- 4 rangi mniej

3 poziomy
Zysk:
- cios z półobrotu
- pewnie na nogach I
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)

Straty:
- brak 2 atutów (np. uniki i ruchliwość)
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 3/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 1/dzień
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej

Inne:
- postać nie wykorzystuje co tak gnasz, gdyż nie walczy runką

4 poziomy
Zysk:
- cios z półobrotu
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)

Straty:
- brak 1 atutu (np. uniki)
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 4/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 2/dzień
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej

Inne:
- postać nie wykorzystuje co tak gnasz, gdyż nie walczy runką

5 poziomów
Zysk:
- cios z półobrotu
- dwuszereg
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) runki (i stosowania co tak gnasz) oraz gizarmy - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 2 mniejsze obrażenia

Straty:
- brak 1 atutu (np. uniki)
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 5dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 2/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej

6 poziomów
Zysk:
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) runki (i stosowania co tak gnasz) oraz gizarmy - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 2 mniejsze obrażenia

Straty:
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 6/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 3/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- broń przebija redukcję +1 zamiast +2
- 4 rangi mniej

7 poziomów
Zysk:
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach I
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) runki (i stosowania co tak gnasz oraz przekrętu) oraz gizarmy - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia

Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 3 mniejsze
- o 2 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 3/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- broń przebija redukcję +2 zamiast +3
- 4 rangi mniej

8 poziomów
Zysk:
- błyskawiczne przygotowanie
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach II
- wyrzut
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możliwość walki runką (broń +1 zamiast +2, dostęp do jednej zasady oraz przekrętu)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) gizarmę - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia

Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 3 mniejsze
- o 2 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 4/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- broń przebija redukcję +2 zamiast +3
- 4 rangi mniej

9 poziomów
Zysk:
- błyskawiczne przygotowanie
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach II
- wyrzut
- ostoja
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możliwość walki runką (broń +1 zamiast +2, dostęp do jednej zasady oraz przekrętu)
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) gizarmę - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia

Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 3 mniejsze
- o 2 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 4/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- brak zdolności - wirujący atak ki
- broń przebija redukcję +2 zamiast +3
- 4 rangi mniej

10 poziomów
Zysk:
- błyskawiczne przygotowanie
- cios z półobrotu
- długie ramię
- dwuszereg
- pewnie na nogach II
- wyrzut
- ostoja
- grom z jasnego nieba
- możliwość zadania przygotowaną bronią podwójnych obrażeń przeciwko szarży połączona ze zdolnością wysokie oparcie
- możliwość walki runką - dostęp do jednej zasady oraz przekrętu
- możliwość walki w krótkim dystansie (halabarda)
- możność stosowania oszczepu z premią +1 do trafień
- możność zamiany napierśnika na pełną zbroje płytową (różnica w cenie 1300, KP o 3 wyższa)
- jedna zasada - postać ma możność dokupienia (lub stosowania znalezionej) gizarmę - jeżeli broń będzie mistrzowska będzie miała o 3 mniejsze obrażenia i 1 mniejsze trafienia

Straty:
- o 1 mniejsze KP
- trafienia o 2 mniejsze
- o 1 mniejsze obrażenia
- brak zdolności - obrażenia ki 7/dzień
- brak zdolności - zwiększony mnożnik 4/dzień
- brak zdolności - nadzwyczajny zmysł walki
- brak zdolności - krytyczne ki
- brak zdolności - wirujący atak ki
- jedna broń przebija redukcję +3, 2 +2, jedna +1, zamiast +4
- 4 rangi mniej


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 17:42, 03 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 12:15, 17 Cze 2009    Temat postu:

Dzięki 10. poziomom MBD zyskujemy:
Atuty:
-5 razy specjalizację, bądź poprawione trafienie krytyczne (lub w dowolnej kombinacji nie przekraczającej pięciu) - po jednym do każdej broni drzewcowej
-zogniskowanie w maksymalnie 3 broniach
-atut premiowy

Zdolności:
-2 zdolności dające premię do uniknięcia przewrócenia, szarży byka, oraz gdy rozbrajamy
-4 zdolności przeciw szarżom
-1 zdolność wspomagającą walkę zza pleców towarzyszy
-zdolność dającą raz dziennie automatyczne trafienie krytyczne
-zdolność pozwalającą raz na walkę zaskoczyć przeciwnika i dającą zwiększone obrażenia
-i Długie ramię dające kosztem akcji całorundowej, zwiększone obrażenia bądź premię do ataku

Sporo. Problem w tym, że mimo tego klasa nadal nie wydaje mi się jakoś szczególnie mocna. Premiowe zogniskowania są tu niemal niezbędne z racji na ilość wymaganych broni, podobnie specjalizacje i trafienia krytyczne. Aż 4 zdolności odnoszą się do szarżujących wrogów. Szarża w większości walk odbywa się na początku starcia - wtedy MBD jest potężny. Tylko, że większość myślących przeciwników, nie będzie szarżowało na gościa z bronią zabójczą dla szarżujących.
Dwuszereg jest skuteczny tylko w wąskich korytarzach, gdzie przeciwnicy nie będą mieli dojścia do MBD.
Cięcie z półobrotu, nie dość, że raz na walkę, to wymaga przede wszystkim zdania testu na zauważanie, by w ogóle dostrzec skradającego się.
Długie ramię proponowałbym zmienić, by było raz walkę.

Tą klasę najlepiej było by sprawdzić w praktyce, w jakiejś standardowej drużynie przeciw różnym przeciwnikom, by zobaczyć jak się sprawdza (spróbuje namówić moich graczy na jakąś jednorazową sesje, gdzie mógłbym przetestować tą klasę i zamieścić swoje spostrzeżenia).

Mam nadzieję, że nie jest to napisane zbytnio chaotycznie i Ci w jakimś stopniu pomoże.

Ps: W końcu się udało, próbowałem napisać tego posta już kilka dni - cały czas kończyło się to stwierdzeniem, że jest bez sensu i kasowaniem go ^^.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:34, 31 Lip 2009    Temat postu:

1. W opisie klasy brakuje jakiś wzmianek, kto najczęściej bierze tę klasę, co występuje w praktycznie wszystkich prestiżówkach.
2. W cięciu z półobrotu jest napisane, że mbd 'chcąc skorzystać z premii do obrażeń musi dobrze widzieć podmiot ataku'. Z drugiej jednak strony przeciwnik musi sądzić, że został niezauważony. To oznacza, że obrażenia działają na niewidzialnych? Dodatkowo co ma półobrót do sytuacji, gdy przeciwnik zachodzi cię z przodu?
3.
Cytat:
przy czym mistrz broni drzewcowej ma prawo zastąpić swą sumę premii z siły i bazowej do ataku premią do ataku runką.

Zapis jest niepoprawny.
4. Pewnie na nogach: dodał bym premię do równowagi.
5. Z czego wnioskujesz, ze to jest klasa lekkozbrojna?

Osobiście zastanowił bym się nad schematem: łtr9/woj1/mbd10


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Nie 21:37, 16 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 0:36, 19 Lut 2011    Temat postu:

Dziękuję wszystkim za komentarze.

Jedenaście osób uznało swego czasu tę pracę za w pełni dopracowaną, ja jednak jestem odmiennego zdania. Jeżeli ktoś gra w 3.0, a przypadła mu do gustu sądzę, że można ją użyć stosując jakieś niewielkie poprawki.

Mi koncepcja klasy przestała się zupełnie podobać, a jej zmiana wymagałaby zrobienia 80% od nowa. To oznacza, że byłaby to nowa praca, która musiałaby i tak zostać ponownie zaakceptowana w głosowaniach wstępnych.

Zgłaszając pracę myślałem, że jest inaczej, lecz ponieważ nie widzę możliwości dopracowania obecnej wersji na tyle, aby nadawała się do KŚ, decyduję się na wycofanie klasy z projektu.
__________________________________

Naniosłem drobne poprawki w zapisie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 23:46, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin