Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Mistrz Broni Drzewcowej
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:17, 24 Sie 2008    Temat postu: [3.0] Mistrz Broni Drzewcowej

MISTRZ BRONI DRZEWCOWEJ
Wielu poszukiwaczy przygód uważa, że broń drzewcowa jest dobra dla żołnierzy walczących w formacjach na polach bitew oraz strażników, wspierających się na niej, gdy przysypiają, a nie dla nich, bohaterów, muszących sprostać różnorodnym wyzwaniom Ci, którzy tak myślą, zapewne lekceważą mistrza broni drzewcowej. Niejednego ten błąd kosztował życie.
Mistrz broni drzewcowej może być elitarnym żołnierzem, strażnikiem, czy najemnikiem, walczącym w armii, lecz wielu przedstawicieli tej klasy prestiżowej uważa, że pełen potencjał mogą wykorzystać tylko jako poszukiwacze przygód. Nie są oni specjalistami od jednego oręża. Ich atutem jest różnorodność cech broni, po którą mogą sięgnąć, dobierając ją do sytuacji.
Przedstawiciele tej klasy prestiżowej nie odczuwają ze sobą wzajemnej więzi, choć lubią, gdy ktoś podziela ich zainteresowanie bronią drzewcową.
Kostka Wytrzymałości: k10

Wymagania
Postać, która chce zostać mistrzem broni drzewcowej, musi spełnić następujące wymagania.
Biegłość w broni: Długa włócznia, gizarma, glewia, halabarda, krótka włócznia i runka
Atuty: Szybkie wyciąganie broni, poprawione przewracanie, poprawione rozbrajanie, zogniskowanie broni (dowolne 3 z listy: długa włócznia, gizarma, glewia, halabarda, runka)
Umiejętność: Koncentracja ranga 4, Równowaga ranga 4

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe mistrza broni drzewcowej (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Blefowanie (Cha), Koncentracja (Bd), Pływanie (S), Profesja (Rzt), Równowaga (Zr), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Wspinaczka (S).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int.


Tabela: Mistrz broni drzewcowej<table><tr><td><center><center>Poziom</center> </td><td><center>Bazowy atak</center></td><td> <center> Wytrwałość </center></td><td> Refleks </td><td> Wola </td><td> Specjalne</td></tr><tr><td><center>1</center></td><td><center>+1</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+0</center></td><td><center>+0</center></td><td>Trening reakcji, Wysokie oparcie</td></tr><tr><td><center>2</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+0</center></td><td><center>+0</center></td><td>Cięcie z półobrotu, Mistrzostwo w broni drzewcowej I</td></tr><tr><td><center>3</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+3</td><td><center>+1</center></td><td><center>+1</center></td><td>Co tak gnasz, Pewnie na nogach I</td></tr><tr><td><center>4</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+1</center></td><td><center>+1</center></td><td>Wyrzut, Mistrzostwo w broni drzewcowej II</td></tr><tr><td><center>5</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+1</center></td><td><center>+1</center></td><td>Dwuszereg, Jedna zasada I</td></tr><tr><td><center>6</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+2</center></td><td>Długie ramię, Mistrzostwo w broni drzewcowej III</td></tr><tr><td><center>7</center></td><td><center>+7</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+2</center></td><td>Przekręt, Pewnie na nogach II</td></tr><tr><td><center>8</center></td><td><center>+8</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+2</td><td><center>+2</center></td><td>Błyskawiczne przygotowanie, Mistrzostwo w broni drzewcowej IV</td></tr>
<tr><td><center>9</center></td><td><center>+9</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+3</center></td><td>Ostoja</td></tr><tr><td><center>10</center></td><td><center>+10</center></td><td><center>+7</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+3</center></td><td>Grom z jasnego nieba, Jedna zasada II, Mistrzostwo w broni drzewcowej V</td></tr></table>

Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe mistrza broni drzewcowej.
Biegłość w broni i pancerzu: Mistrz broni drzewcowej nie zyskuje biegłości w broni ani pancerzu.
Trening reakcji (zw): Mistrz broni drzewcowej, w przeciwieństwie do wielu zwykłych żołnierzy władających bronią drzewcową, nie jest powolnym ciężkozbrojnym. Jego sposób walki wymaga szybkiego reagowania. Na 1. poziomie uzyskuje atut poprawiona inicjatywa.
Wysokie oparcie (zw): Gdy mistrz broni drzewcowej ma za sobą (ze strony przeciwnej względem kierunku natarcia przeciwnika) wytrzymałą konstrukcję, którą na wysokości równej 3/4 swojego wzrostu może wykorzystać jako pewne oparcie dla swojej broni, ma prawo zdecydować się na zastosowanie jej do błyskawicznego wsparcia o nią tylca długiej włóczni lub halabardy. W efekcie, na potrzeby pojedynczego ataku, mistrz broni drzewcowej traktowany jest tak, jakby przygotował broń przeciwko szarży. Wysokie oparcie można użyć raz na rundę, deklarując to przed wykonaniem testu ataku.
Mistrzostwo w broni drzewcowej (zw): Na każdym parzystym poziomie tej klasy prestiżowej mistrz broni drzewcowej otrzymuje darmowy atut, którym musi być specjalizacja w broni lub poprawione trafienie krytyczne, dotyczący oręża z następującej listy: długa włócznia, gizarma, glewia, halabarda lub runka. Dla jednej broni może wybrać atut tylko raz. Jeżeli do którejś broni, bez mistrzostwa w broni drzewcowej, ma już oba atuty, może zdecydować się na wzięcie jednego z nich dla innego oręża z listy. Postać nie musi spełniać wymagań powyższych atutów. Ponadto od 2. poziomu postać traktowana jest analogicznie do wojownika 4. poziomu, ale tylko na potrzeby specjalizacji w broni z listy.
Cięcie z półobrotu (zw): Mistrz broni drzewcowej udaje, że nie widzi przeciwnika zachodzącego go z tył, po czym tnie błyskawicznie wykorzystując rozpęd, który nabiera broń. Począwszy od 2. poziomu w tej klasie prestiżowej, walcząc gizarmą, bądź glewią, raz na spotkanie może zadeklarować użycie ciosu z półobrotu, jako części ataku okazyjnego lub przygotowanego. Zdolność działa wyłącznie wtedy, gdy jej cel nie spodziewa się ataku – sądzi, że nie został dostrzeżony (zwykle podkrada się lub jest niewidzialny – decyzja MP). Mistrz broni drzewcowej wykonuje test finty w walce z premią +4 (jeżeli ofiara podejrzewa, że mogła zostać dostrzeżona MP powinien przyznać jej premię do testu wyczucia pobudek), której powodzenie wiąże się z uzyskaniem normalnych korzyści oraz dodatkowej premii do trafienia równej sumie jego modyfikatora z INT i 1/2 jego poziomu w tej klasie prestiżowej lub zadaniem dodatkowych obrażeń w liczbie 1k6 na dwa poziomy w mistrzu broni drzewcowej (wyboru dokonuje przed testem ataku). Chcąc skorzystać z premii do obrażeń musi dobrze widzieć podmiot ataku (nie może on korzystać z premii z ukrycia) oraz jego punkty witalne i być w stanie ich dosięgnąć swym orężem. Cięcie z półobrotu nie pozwala na zadanie dodatkowych obrażeń przeciwnikom niepodatnym na trafienia krytyczne.
Co tak gnasz (zw): Przedstawiciel tej klasy prestiżowej na 3. poziomie uczy się powstrzymywać szarże za pomocą runki. Kiedy wykonuje okazyjny lub przygotowany atak, przeciwko szarżującemu lub biegnącemu przeciwnikowi, którego trasa ruchu wiedzie maksymalnie 1,5 m od mistrza broni drzewcowej, może spróbować go powstrzymać. Użycie zdolności deklaruje po udanym trafieniu i należy traktować je jako część akcji ataku. On oraz jego cel wykonują sporne testy zwarcia, przy czym mistrz broni drzewcowej ma prawo zastąpić sumę swej bazowej premii do ataku i modyfikatora z Siły przez premię do ataku runką. Jeżeli przynajmniej dorówna przeciwnikowi, ten będzie musiał cofnąć się o 1,5 m i zatrzymać. W razie zwycięstwa przemieszczającego się, może on kontynuować swój ruch, a mistrz broni drzewcowej przewraca się, chyba że puści oręż (może wybrać). Tej zdolności nie można łączyć ze zdolnościami wymagającymi precyzji, jak np. ukradkowy atak.
Pewnie na nogach (zw): Powstrzymywanie szarż przeciwnika wymaga silnych nóg. Dzięki praktyce mistrz broni 3. poziomu, który stoi na podłożu zdolnym go utrzymać, zyskuje premię +2 do testów wykonywanych w celu odparcia efektu byczej szarży oraz uniknięcia przewrócenia. Na 7. premia ta wzrasta do +4.
Wyrzut (zw): Począwszy od 4. poziomu mistrz broni drzewcowej, dzierżący długą włócznię, raz na spotkanie, jest w stanie wykonać nagły wyskok do przodu, którym może zaskoczyć swój cel. Wykorzystując tę zdolność może wykonać, w akcji darmowej, w odpowiedzi na czyjąś akcję, krok 1,5 m. Mistrza broni drzewcowej należy traktować tak, jakby przed rozpoczęciem wykonywania akcji, w odpowiedzi na którą się poruszył, znajdował się na swoim nowym położeniu. Jeżeli gwarantuje mu to możliwość wyprowadzenia okazyjnego ataku, wykonuje test finty w walce z premią +4 (jeżeli cel był wcześniej świadkiem wykonania wyrzutu otrzymuje on premię +4 do testu wyczucia pobudek). W razie powodzenia cel, na potrzeby danego ataku, traci premię ze ZR do KP. Noszenie ciężkiej zbroi uniemożliwia zastosowanie tej zdolności.
Dwuszereg (zw): Energiczne ruchy walczącego sojusznika, który oddziela od wroga, utrudniają wykonanie skutecznego ataku. Mistrz broni drzewcowej 5. poziomu miał czas nauczyć się, jak skutecznie walczyć zza czyichś pleców. Od tej pory, gdy walczy długa włócznią, gizarmą, glewią lub runką zza sojusznika, cel jego ataku otrzymuje tylko połowę premii z osłony do KP wynikającej z tej sytuacji (zwykle +2, zamiast +4).
Jedna zasada (zw): Mistrz broni drzewcowej jest specjalistą w swej dziedzinie. Z czasem uczy się stosować podobny oręż. Na 5. poziomie uzyskuje atut zogniskowanie broni w następującym orężu: długiej włóczni, gizarmie, glewii, halabardzie oraz runce. Na 10. poziomie otrzymuje ponadto zogniskowanie w krótkiej włóczni.
Długie ramię (zw): Posługujący się bronią zasięgową mistrz broni drzewcowej uczy się wykorzystywać prostą zależność. Stojąc poza zasięgiem nie musi obawiać się przeciwnika, dzięki czemu może przygotować się i zadać cios w sprzyjającym momencie. Począwszy od 6. poziomu, walcząc długą włócznią, gizarmą, glewią, bądź runką, jeżeli flankuje przeciwnika lub ten, znajdując się w jego zasięgu, traci względem niego premię ze ZR, może zdecydować się na wykonanie precyzyjnego ciosu. Jest to akcja całorundowa, prowokująca okazyjne ataki, którą może rozpocząć 1,5 metrowym krokiem. Atak następuje tuż przed rundą przeciwnika będącego celem, a inicjatywa spada tak, jakby przygotował akcję. Może wyprowadzić pojedynczy atak dzierżonym orężem (może być to również akcja będąca substytutem ataku, jak przewracanie, czy rozbrajanie), otrzymując premię do trafienia równą sumie jego modyfikatora z INT i 1/2 jego poziomu w tej klasie prestiżowej lub zadając dodatkowe obrażenia w liczbie 1k6 na dwa poziomy w mistrzu broni drzewcowej. Chcąc skorzystać z premii do obrażeń musi dobrze widzieć podmiot ataku (nie może on korzystać z premii z ukrycia) oraz jego punkty witalne i być w stanie ich dosięgnąć swym orężem. Długie ramię nie pozwala na zadanie dodatkowych obrażeń przeciwnikom niepodatnym na trafienia krytyczne. Wszystkich wyborów (cel ataku, jego rodzaj oraz profil premii) musi dokonać na początku swojej rundy, decydując się na wykorzystanie tej zdolności.
Przekręt (zw): Na 7. poziomie mistrz broni drzewcowej staje się mistrzem manipulacji położenia bocznych kolców runki, obracając je w ostatniej chwili. Podczas próby rozbrajania może, w akcji darmowej, raz na rundę, wykonać test finty w walce, którego powodzenie gwarantuje premię do testu +1 na dwa poziomy w tej klasie prestiżowej.
Błyskawiczne przygotowanie (zw): Mistrz broni drzewcowej 8. poziomu posiada taką wprawę w obronie przed szarżami, że może, w ostatniej chwili (choć zadeklarować użycie musi z normalnym wyprzedzeniem), przygotować przeciw nim przeznaczoną do tego broń (długa włócznia, halabarda). Przed wykonaniem testu ataku wykonuje test finty w walce. Jeżeli ten się powiedzie, cel traci, względem tego pojedynczego ataku, premię ze ZR do KP. Błyskawicznego przygotowania nie można łączyć z wysokim oparciem.
Ostoja (zw): Mistrz broni drzewcowej 9. poziomu opanował do mistrzostwa umiejętność zwalczania szarżujących wrogów. Potrafi nie tylko wykorzystać pęd przeciwnika przeciw niemu i utrzymać broń, lecz również natychmiast wykonać bardzo skuteczne pchnięcie. Kiedy walczy włócznią i wykonuje przygotowanie przeciwko szarży, może zdecydować się na zadanie dodatkowych obrażeń (deklaruje przed wykonaniem testu ataku). Jeżeli wróg zatrzymuje się, nie wkraczając w jego obszar zagrożenia, rzuca się do przodu, poruszając się 1,5 m w kierunku przeciwnika i dopycha broń, w efekcie czego podczas przygotowania przeciwko szarży zadaje potrojone, a nie podwojone obrażenia, choć atak ten następuje dopiero po ataku szarżującego. Jeżeli wróg nie zatrzymuje się, lecz wkracza w jego obszar zagrożenia, prowokując okazyjny atak, a mistrz broni drzewcowej może go wykonać, dopycha broń i zadając poczwórne, a nie podwójne obrażenia. To wykorzystanie zdolności nie wiąże się z ruchem, lecz wymaga zrezygnowania z okazyjnego ataku (choć na potrzeby limitu użyć okazyjnych ataków na rundę liczy się on za wykonany).
Grom z jasnego nieba (zn): Dzierżący gizarmę, bądź glewię mistrz broni drzewcowej 10. poziomu raz dziennie jest w stanie wziąć szybko potężny zamach i z miażdżącą siłą uderzyć przeciwnika z góry. Względem tego ataku premia z tarczy do KP ulega podwojeniu (MP może zadecydować o karach lub premiach za inne czynniki wpływające na atak z góry). Atak ten, jeżeli trafi, automatycznie jest trafieniem krytycznym. Zdolność ta nie działa na przeciwników o większej kategorii rozmiaru od mistrza broni drzewcowej chyba, że z jakiegoś powodu może zaatakować ich z góry (mają spłaszczoną budowę ciała, leżą, czy znajdują się niżej). Ponadto do wykonania ciosu potrzeba miejsca na zamach zza głowy. Atak ten, wykonany bronią migbłystalną, nie daje szansy na ucięcie głowy.


Inne podręczniki i zasady domowe
Nic nie stoi na przeszkodzie, by MP rozszerzył listę broni, których klasa dotyczy. Należy wtedy ustalić, które z mocy jej dotyczą (należy zachować ostrożność, by nie było ich zbyt wiele). Pamiętaj jednak, że nie należy poszerzać wachlarza uzbrojenia. W takim wypadku postać obierająca ścieżkę mistrza broni drzewcowej, powinna wybierać 5 broni z pośród możliwych, których jej zdolności będą dotyczyły.
MP może również zezwolić na wybieranie innych atutów w ramach zdolności "mistrzostwo w broni drzewcowej", lecz postać mająca już dwa (poza zogniskowaniem w broni) powinna mieć możliwość wyboru atutów dotyczącej innego oręża.

Kołczan na drzewce
Przedmiot ten przypomina szeroki kołczan znacznych rozmiarów, przeznaczony do noszenia na plecach. Po włożeniu do niego dowolnej broni drzewcowej drzewcem do góry ukazują się jego magiczne właściwości. We wnętrzu kołczanu znajduje się innowymiarowa przestrzeń, która pozwala zmieścić w nim maksymalnie 6 broni tego typu rozmiaru maksymalnie o jeden większego od osoby noszącej kołczan na drzewce, o długości nie przekraczającej trzech metrów. Na życzenie właściciela (akcja darmowa), raz na rundę, podczas jej sięgania po nią, wybrana przez niego broń może wysunąć się na połowę długości drzewca, ułatwiając jej wyjęcie.
Przedmiot ten stanowi nieodzowny element wyposażenia mistrzów broni drzewcowej.
Poziom czarującego: 9; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy, dłoń maga, sekretny kufer Leomunda; Cena rynkowa: 1800 sz; Waga: 0,5 kg

____________________________________________________________

Co prawda, za krytyka klas prestiżowych robię od ponad trzech lat, jednakże jest to moja pierwsza klasa prestiżowa. Z jednej strony się usprawiedliwiam, ale z drugiej mam nadzieję, że po dopracowaniu będzie ona porządną i grywaną.
Jeżeli klasa okaże się dobrą może zrobię i wersję 3.5.

Proszę o konstruktywną krytykę klasy. Nie wiem, czy jest ona zbalansowana. Podstawowym czynnikiem osłabiającym jest liczba broni, do których odnoszą się jej moce, co jest znaczącym utrudnieniem przy ich stosowaniu (w końcu 5 zogniskowań i 5 specjalizacji przy broni oburęcznej daje tylko o 0,5 do obrażeń więcej, niż +1 do siły, a nie daje do umiejętności i udźwigu).

Jeżeli ktoś nie widzi tabeli, tylko znaczniki, jest to wina wyłączonego HTML w profilu.

Ostatnia aktualizacja: 16 XI 2012

Z


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 23:46, 16 Lis 2012, w całości zmieniany 43 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Nie 21:34, 24 Sie 2008    Temat postu:

Bardzo ciekawy pomysł ale ma poważną wadę. Otóż za dużo jego zdolności specjalnych zależy od różnych rodzajów broni. To samo tyczy się wymagań. Zwykle gracz stara się zdobyć jak największą zdolność wladania jednym rodzajem oręża do walki wręcz i jednym do walki na dystans. Pomyśl jakby to wyglądało gdyby gracz musiał co chwilę zmieniać broń by wykorzystać wszystkie swoje umiejętności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:04, 24 Sie 2008    Temat postu:

Lasard napisał:
Zwykle gracz stara się zdobyć jak największą zdolność wladania jednym rodzajem oręża do walki wręcz i jednym do walki na dystans. Pomyśl jakby to wyglądało gdyby gracz musiał co chwilę zmieniać broń by wykorzystać wszystkie swoje umiejętności.


Stanowczo się z Tobą nie zgodzę Lasard. Sam gram postacią, która posługuje się kilkoma orężami. Jest to barbarzyńca, który zazwyczaj wali z wielkiego miecza. Jednak są sytuacje, gdzie inny wybór jest znacznie bardziej korzystny. Przy szarży konnej, zawsze używam lancy, co gwarantuje mi podwójne obrażenia. Na ziemi często korzystam z długiej włóczni. Większy zasięg + przygotowanie akcji daje mi nieraz 3-krotnie lepszy rezultat, niż atak mieczem. Bywają też sytuacje, gdy muszę przejść do defensywy. Wtedy wybieram zestaw długi miecz + tarcza. Premia +2 do KP, nieraz może uratować życie.

Mistrz Drzewca również będzie często zmieniał bronie. Raz wybierze halabardę przeciwko szarży w innym momencie runkę do rozbrajania. Każda z broni daje Ci inne możliwości, zwiększone dodatkowo o zdolności tej prestiżówki.

Klasa wydaje mi się zbalansowana, jak nawet nie za słaba. Ma trochę zdolności i szereg dodatkowych zasad, jednak brakuje mi tutaj takiej ewidentnej premii do broni drzewcowych. Zogniskowania to jednak stosunkowo mało... Nie lepiej dać jakąś premię do trafień i obrażeń? Albo, że dzierżąc którąś z tych broni dodajesz 2-krotny modyfikator z siły zmiast 1,5. Bo wiesz, tak po prawdzie jest mistrz broni drzewcowych, jednak atuty wybierasz do wszystkich tych bronii osobno, co znaczy, że jedna może być uprzywilejowana względem drugiej, jeśli rozumiesz co mam na myśli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:27, 24 Sie 2008    Temat postu:

Lasardzie:
Opis klasy napisał:
Nie są oni specjalistami od jednej broni. Ich atutem jest róznorodność cech broni, po którą mogą sięgnąć, dobierając ją do sytuacji.
To na tym polegał pomysł na klasę. Stąd szybkie wyciąganie broni w wymaganiach.

Cytat:
Zogniskowania to jednak stosunkowo mało... Nie lepiej dać jakąś premię do trafień i obrażeń?

Postać docelowo będzie posiadała przynajmniej po jednym atucie na broń, a w trzech minimum 2. Dzięki temu różnice między nimi będą mniejsze, bardziej będzie się opłacało po nie sięgać. Jeżeli uważacie, że jest za słaba mogę dodać jej zdolności, choćby właśnie takich, ofensywnych. Drugą opcją jest automatyczne przyznanie zogniskowania w pozostałych broniach (a więc 2). Tym samym we wszystkich broniach miałoby się zogniskowanie i albo specjalizację, albo poprawione trafienie krytyczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Nie 22:46, 24 Sie 2008    Temat postu:

Doradzam dodanie przynajmniej dwóch atutów premiowych z racji tego iż by awansować na tą klasę trzeba wydać kilka z nich na dodatkowe zogniskowania broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:53, 24 Sie 2008    Temat postu:

Ponownie się nie zgodzę Lasardzie. Wojownik, który decyduje się na tą prestiżówkę, chce właśnie specjalizować się w konkretnym orężu, a nie mieć możliwość uniwersalnego wyboru zapewnianego przez atuty. To co doradzam to zwiększenie skuteczności w walce broniami drzewcowymi, tak by inne bronie stały się mniej opłacalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:15, 25 Sie 2008    Temat postu:

Zgodzę się co do tego, że klasa jest trochę za słaba oraz także uważam, że
Boski napisał:
brakuje mi tutaj takiej ewidentnej premii do broni drzewcowych.


Nazwa przeciętnie pasuje. Co byś powiedział na Mistrza Broni Drzewcowej? Drzewiec bardziej kojarzy mi się z żyjącym drzewem (w sensie mówiącym i poruszającym się) ;).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:57, 25 Sie 2008    Temat postu:

Moje propozycje wzmocenienia:

  • Dać zdolność zapewniającą zogniskowania w pozostałych 2 (bo w 3 juz są wymaganie). Dodatkowo ułatwi to stosowanie szerokiego asortymentu (i sprawi, że mistrzostwo w broni drzewcowej będzie można zostawić na 2 inne atuty).
  • Dać zogniskowanie w krótkiej włóczni, zaś w wymaganiach wymagac biegłości w niej (broń jest podobna w użyciu, lecz ze względu na "dystansowy" i "lekki" charakter broni nie dodałem jej do podstawowej listy).


1. Co o tych zdolnościach sądzicie.
2. Czy wystarczą, czy trzeba jeszcze potem coś dorzucić?

Przypominam, że wymagania nie są znowu jakieś sprecjalnie uciążliwe do spełnienia (choć bez wątpienia nie wiąrzą się z optymalizacją postaci).

Nazwa: Akurat chciałem uniknąć użycia tej: "mistrz broni drzewcowej". Jeżeli nie wymyśli nikt jakiejś odmiennej, a obecna uznacie za złą, to może być.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 22:00, 25 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:05, 25 Sie 2008    Temat postu:

Hmm wymagania... w sumie zależy jak na to spojrzeć. 7 atutów to tyle ile ma wojownik na 8 poziomie. Czyli wszystkie swoje atuty musi pakować właśnie w tą prestiżówkę. Czy otrzymuje z niej takie premie, aby warto było ją wybierać? Nie jestem przekonany.

Wzmocnienie, przez danie atutu, to stosunkowo mało. Zogniskowanie jest średnio przydatne, zwykle bierze się je ze względu na kolejne atuty do broni. Zasadniczo wojownik i tak ma spore trafienia. Wzmacnianie tej klasy powinno raczej dodawać premię do obrażeń, bo tego w niej najbardziej brakuje.

Kolejne moje propozycje do wzmocnienia to:
- danie mu atutów zmysł walki i utrzymanie szyku
- dać mu premię do siły, gdzieś na średnim poziomie
- podczas szarży przeciwnika na wierzchowcu, mistrz drzewca może uderzyć okazyjnie zarówno w stworzenie jak i jeźdźca
- premie do testów zwarcia przy robrajaniu i przewracaniu
- premię do inicjatywy

1. Zdolności są ciekawe, oryginalne choć skomplikowane podczas użycia, a przynajmniej trzeba obryć kilka nowych zasad. Skupiasz się w tej postaci jednak głównie na karach i premiach do trafień, natomiast obrażenia pozostają takie sobie...
2. Osobiście nie sądzę, żeby 2 dodatkowe zogniskowania, bądź dorzucenie krótkiej włóczni wiele zmieniło.

Mistrz broni drzewcowej brzmi znacznie lepiej, jednak nazwa ta nie jest zbyt oryginalna. Ciężko jest jednak znaleść coś dobrze pasującego do klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:22, 03 Wrz 2008    Temat postu:

1. Dodałem 4 rangi równowagi do wymagań.
2. Dodałem zdolności:
Cytat:
Trening reakcji (zw): Mistrz drzewca, w przeciwieństwie do wielu zwykłych żołnierzy władających bronią drzewcową, nie jest powolnym ciężkozbrojnym. Jego sposób walki wymaga szybkości reagowania. Na 1. poziomie uzyskuje atut poprawiona inicjatywa.

Cytat:
Jedna zasada (zw): Mistrz drzewca jest specjalistą w swej dziedzinie. Z czasem uczy się stosować podobny oręż. Na 5. poziomie uzyskuje atut zogniskowanie broni w następującym orężu: długiej włóczni, gizarmie, glewii, halabardzie oraz runce. Na 10. poziomie otrzymuje ponadto zogniskowanie w krótkiej włóczni.

Cytat:
Pewnie na nogach (zw): Powstrzymywanie szarż przeciwnika wymaga, od osoby, która chce utrzymać się na nogach, silnych nóg. Dzięki praktyce mistrz broni 3. poziomu, który stoi na stabilnym podłożu, zyskuje premię +2 do testów wykonywanych w celu odparcia efektu byczej szarży oraz uniknięcia przewrócenia. Na 7. premia ta wzrasta do +4.

3. Zmieniłem opis mistrzostwa w broni drzewcowej.
4. Poprawiłem nieznacznie szczegóły nie mechaniczne.

Boski: Wziąłem Twoją opinię pod uwagę. Pierwszy i trzeci myślnik mi nie pasują, choć nic nie stoi na przeszkodzie (chyba, że MP), aby zaproponowane atuty postać wzięła.

Czy teraz postac jest zbalansowana, czy nadal należałoby jej coś dodac np. do obrażeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:03, 03 Wrz 2008    Temat postu:

Myślę, że w tym momencie postać jest już zbalansowana. Miło mi, że przychyliłeś się do moich propozycji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:31, 27 Paź 2008    Temat postu:

Czekam wciąż na krytyczne opinie, także dotyczące opisów. Może należy coś ująć w inny sposób, gdzieś jest błąd?

Może jakaś propozycja na nazwę?

Dodałem ankietę.
____________________________________________________________________
Nazwę zmieniłem, choć wciąż jestem otwarty na jakąś ciekawą propozycję.

Cieszę się, że klasa zebrała jak dotąd przychylne opinie choć szkoda, że tylko 4.

Opisy poprawiłem. W kilku miejscach przeredagowałem tekst, wszędzie dokonałem korekty ortografii i interpunkcji.

Dopisałem też:
Cytat:
Noszenie ciężkiej zbroi uniemożliwia zastosowanie wyrzutu.

Jakoś stosowanie tej zdolności w pełnej płytówce uznałem za zbyt naciągane.

Od teraz proszę też o czepianie się wszelkich błędów w zapisie (ortografia, interpunkcja, składnia itd.). Mam wątpliwości dotyczące poprawności opisu ostoi.
Proszę o pisanie od razu jak coś poprawić, a nie tylko przedstawienie błędów.
____________________________________________________________________
Dodałem zapowiadany przedmiot magiczny. Jets on wzorowany na kołczanie Ehlony, można w nim mniej przechowywać, lecz z drugiej strony pozwala trzymać różnorodną broń, stąd ta sama cena. Nadal czekam na konstruktywną krytykę lub zwiększenie się liczby osób, które pozytywnie "zweryfikują" moją pracę.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 18:33, 27 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:24, 03 Lis 2008    Temat postu:

Do klasy ogólnie nie potrafię się przyczepić ale brak mi pewnych rzeczy...
    Grad Ciosów- to dość klasyczna scena gdy za pomocą np. włóczni wykonuje się wiele pchnięć i cięć. Nierealistyczne zdźiebka, ale na wyższych poziomach by się przydało.
    Przygotowanie- coś co daje okazje do zaatakowania przeciwnika od razu gdy się ujawni, np. "Gdy ktoś wymierzy atak z zaskoczenia w twoją stronę i chybi, a dzierżysz broń drzewcową możesz wykonać przeciw niemu okazyjny atak z premią do trafienia +2. "

Oczywiście to tylko sugestie i propozycje, ale miło by było ujrzeć coś podobnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:21, 03 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
Grad Ciosów- to dość klasyczna scena gdy za pomocą np. włóczni wykonuje się wiele pchnięć i cięć. Nierealistyczne zdźiebka, ale na wyższych poziomach by się przydało.

Właśnie. Zupełnie mi to nie pasuje. Mocy nie wybieram na zasadzie "przydatne", zresztą nie nazwałeś klasy za słabą, wiec musiałbym usunąć jakąś z moim zdaniem ciekawszych. Z tych powodów również zmysłu walki nie dałem.

Odnośnie "gradu" nie wiem, czemu ci się to z bronią drzewcową kojarzy, ale i tak postać zyskuje dodatkowe ataki.

Odnośnie "przygotowania" postać otrzymuje poprawioną inicjatywę oraz zdolność cięcie z półobrotu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 19:19, 19 Lis 2008    Temat postu:

Czytanie postów Kamulca, który tym razem nie występuje w roli krytyka, lecz sam przyjmuje krytykę na klatę, jest po prostu niesamowite Mr. Green . Bez urazy, Kamulec Very Happy .

Powiem tak: klasa jest bez sensu, do kitu, po prostu TOTALNE DNO!!!

...żartowałem. Ale nie mogłem się powstrzymać, wybacz szefie Very Happy Very Happy Very Happy .

Dobra, teraz na poważnie:
Nazwa: Drzewiec faktycznie nie pasuje, ponieważ jak już Deemer zauważył, nazwa kojarzy się z "ludzkim" drzewem (czyli Entem). Władca zielonolistnych mógłby równie dobrze nazywać się Drzewiec.
Mistrz Broni Drzewcowej jest w sam raz. Mamy Mistrza Broni Egzotycznej, możemy mieć i Mistrza Broni Drzewcowej.

Umiejętności klasowe: Rozumiem, że umiejętności nie są istotną cechą klasy, że ma ich być niewiele. Ale pięć? To chyba jednak zbyt mało. Dodaj mu zastraszanie oraz jeździectwo jako klasowe.

Cytat:
Mistrz broni drzewcowej, w przeciwieństwie do wielu zwykłych żołnierzy władających bronią drzewcową, nie jest powolnym ciężkozbrojnym.

Czy to jakaś aluzja?Razz

Cytat:
Jego sposób walki wymaga szybkości reagowania.


Lepiej: Jego sposób walki wymaga szybkiego reagowania.
Bardziej naturalnie brzmi.

Mistrzostwo w broni drzewcowej:
Cytat:
Jeżeli do którejś broni, bez mistrzostwa w broni drzewcowej, ma już oba atuty, może zdecydować się na obranie jednego z nich dla innego oręża z listy.

Z jakiej listy?

Cytat:
Ponadto od 2. poziomu postać traktowana jest analogicznie do wojownika 4. poziomu, ale tylko na potrzeby specjalizacji w broni z listy.

Wykreśl to, ponieważ jest niepotrzebne. Skoro wcześniej opisałeś, że zdolność zapewnia wzięcie specjalizacji w broni, logiczne jest, iż postać ma prawo wziąć ten atut.

Cięcie z półobrotu oraz Co tak gnasz: Strasznie to skomplikowane, nie wiem czy nie za bardzo. Ale prościej tego opisać się już chyba nie da.


Wyrzut:
Cytat:
Przeciwnik, który nie wie, że dany mistrz broni drzewcowej jest w stanie wykonać taki atak traci premię ze ZR do KP.

A od czego zależy, czy przeciwnik zna ten atak, czy nie? MP to określa? Lepiej to uprościć: Przeciwnik traci premię ze ZR do KP względem tego ataku. I tyle. Po co komplikować?

Dwuszereg: Pierwszy wyraz - "wałczący" zamiast "walczący". Popraw.
Cytat:
Wałczący sojusznik, który oddziela od wroga, nie zasłania go, choć poruszając się utrudnia atak.

Trochę nie po polsku. Może: Walczący sojusznik, oddzielający mistrza broni drzewcowej od przeciwnika, nie zasłania go, choć poruszając sie utrudnia jego zaatakowanie.
Jeśli dobrze zrozumiałem.

Cytat:
Mistrz broni drzewcowej 5. poziomu miał czas nauczyć się (...)

Lepiej: Mistrz broni drzewcowej 5. poziomu uczy się
Ładniej brzmi.

Długie ramię:

Cytat:
otrzymując premię +4 do trafień lub +2 do trafień i obrażeń

Zamiast "trafień" napisz "ataku".

Pewnie na nogach:
Cytat:
Powstrzymywanie szarż przeciwnika wymaga, od osoby, która chce się na nich ustać, silnych nóg.

Usuń pogrubiony fragment zdania. Zdanie będzie wyglądało ładniej, a przy tym nie straci sensu.

Kołczan na drzewce: Fajny bajer:)


Ogólnie rzecz biorąc klasa jest fajna, ciekawa. Wydaje mi się zbalansowana. Ma sporo premii, ale nie można korzystać z nich jednocześnie, co czyni klasę dosyć wszechstronną. Biorąc pod uwagę wymagania, klasa jest OK, pozmieniaj tylko te kilka drobiazgów, o których wspomniałem, wyjaśnij kilka nieścisłości o których również wspomniałem, a klasa będzie zapięta na ostatni guzik.

No i jeżeli faktycznie to Twoja pierwsza klasa to gratulacje. Co innego oceniać pracę innych, a co innego stworzyć własną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:10, 23 Lis 2008    Temat postu:

Odniosłem się do Twoich uwag Szajbo, choć nie dokonałem zmian mechanicznych.

Cytat:
Umiejętności klasowe: Rozumiem, że umiejętności nie są istotną cechą klasy, że ma ich być niewiele. Ale pięć? To chyba jednak zbyt mało. Dodaj mu zastraszanie oraz jeździectwo jako klasowe.

1. Konno nie walczy się bronią wymienioną w opisie postaci. To jest piechur.
2. Przeciwnik z bronią drzewcową będzie raczej niedoceniony, niż przerażający, więc nie chcę przynajmniej mocą tej klasy to czynić (inna sprawa, że większość przedstawicieli obierając tą ścieżkę będzie miała zastraszanie jako klasowe.

Opis to nie aluzja; wałczący zmieniony.

Cytat:
Przeciwnik, który nie wie, że dany mistrz broni drzewcowej jest w stanie wykonać taki atak traci premię ze ZR do KP.

to chyba proste: Widział, jak Mistrz Broni go wykonuje lub ktoś go przed tym ostrzegł. Trudno być zaskoczonym przez coś, o czym się wie.

Cytat:
Mistrz broni drzewcowej 5. poziomu miał czas nauczyć się (...)

Co jest złego w obecnym zapisie? Mi się podoba.

Cytat:
Zamiast "trafień" napisz "ataku".

Taki zapis pojawia się i w podręcznikach. Unikam powtórzenia.

Cytat:
Wykreśl to, ponieważ jest niepotrzebne. Skoro wcześniej opisałeś, że zdolność zapewnia wzięcie specjalizacji w broni, logiczne jest, iż postać ma prawo wziąć ten atut.

Nie. To nie jest to samo.

Cytat:
, od osoby, która chce się na nich ustać,

Wycięte.

Szajba napisał:

Mistrzostwo w broni drzewcowej:
Cytat:

Jeżeli do którejś broni, bez mistrzostwa w broni drzewcowej, ma już oba atuty, może zdecydować się na obranie jednego z nich dla innego oręża z listy.


Z jakiej listy?

Z tej dwa zdania wcześniej.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 18:10, 23 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 12:54, 12 Gru 2008    Temat postu:

A więc zacznę od tego, że praca jest wysokiej (bardzo) jakości więc będę się czepiał nawet drobnych szczegółów Mr. Green
Ogólnie klasa jest świetna - pomysł oryginalny i dopracowany.
Dosyć chwalenia.
Dałbym w wymaganiach jakieś BPA, np. +6
Kamulec napisał:
Atuty: Szybkie wyciąganie broni, poprawione przewracanie, poprawione rozbrajanie, zogniskowanie broni (dowolne 3 z listy: długa włócznia, gizarma, glewia, halabarda, runka)

Czy celowo nie ma tutaj krótkiej włóczni czy przez pomyłkę?
Kamulec napisał:

Umiejętność: Koncentracja ranga 4, Równowaga ranga 4

Oto umiejętności klasowe mistrza broni drzewcowej (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Pływanie (S), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Wspinaczka (S).

Moim zdaniem jeśli potrzebuje koncentracji i równowagi do tego aby awansować do tej klasy powinien również mieć je w umiejętnościach klasowych.
Kamulec napisał:
Biegłość w broni i pancerzu: Mistrz broni drzewcowej nie zyskuje biegłości w broni ani pancerzu.

Dla formalności dałbym mu zbroję lekką. W końcu nie musi być to wojownik (chociaż na 99% będzie); ale mówię - dla formalności Very Happy
Kamulec napisał:
Gdy mistrz broni drzewcowej ma za sobą wytrzymałą, prostopadłą do ziemi konstrukcję, o wysokości nie mniejszej od 3/4 jego wzrostu, którą może wykorzystać jako pewne oparcie dla swojej broni, może zadecydować na zastosowanie jej do błyskawicznego wsparcia o nią tylca długiej włóczni lub halabardy.

Czy nie mógłby użyć użyć innej broni (wiem, że te są przystosowane najlepiej do tego ale można np. dać mu karę jak używa innej)?
Kamulec napisał:
Jedna zasada (zw): Mistrz broni drzewcowej jest specjalistą w swej dziedzinie. Z czasem uczy się stosować podobny oręż. Na 5. poziomie uzyskuje atut zogniskowanie broni w następującym orężu: długiej włóczni, gizarmie, glewii, halabardzie oraz runce. Na 10. poziomie otrzymuje ponadto zogniskowanie w krótkiej włóczni.

Moim zdaniem jest to niepotrzebne - otrzymuje premiowe atuty do zogniskowania broni oraz ma to w wymaganiach. Chyba, że Chciałeś żeby to się kumulowało.
Kamulec napisał:
otrzymując premię +4 do trafień lub +2 do trafień i obrażeń.

*trafienia chyba (jest to druga linijka od końca zdolności długie ramię).
Kamulec napisał:
Pewnie na nogach (zw): Powstrzymywanie szarż przeciwnika wymaga silnych nóg. Dzięki praktyce mistrz broni 3. poziomu, który stoi na stabilnym podłożu, zyskuje premię +2 do testów wykonywanych w celu odparcia efektu byczej szarży oraz uniknięcia przewrócenia. Na 7. premia ta wzrasta do +4.

Moim zdaniem powinieneś to przesunąć wyżej (chodzi mi o formatowanie). Jest przy umiejętnościach 8. chyba poziomu (powinno według mnie powinno być przy 3. poziomie - wygodniej będzie graczom)
Kamulec napisał:
Co tak gnasz (zw):
Ostoja (zw):

Odnośnie wszystkich umiejętności związanych z zatrzymywaniem szarży. Czy nie łamią mu się nigdy te bronie drzewcowe (na 10. poziomie to rozumiem, że ma już wprawę ale chodzi mi o te niższe).

Ogólnie klasa dobra tylko trzeba albo dopracować te małe szczególiki albo napisać, że nie mam racji (może być pół na pół Mr. Green ).
Mam jeszcze jedno zastrzeżenie. Moim zdaniem nieco za silna - wojownik dużo nie traci biorąc te atuty (co prawda klasa dopiero od 8. poziomu). Można by usunąć ze dwie zdolności (np. wyrzut) ale moim zdaniem lepiej mu dać jakieś wymagany atut - np. wirujący atak (wtedy będzie trudno bo atut wymagający Very Happy)


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 12:57, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:29, 12 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
*trafienia chyba (jest to druga linijka od końca zdolności długie ramię).

Cytat:
Moim zdaniem powinieneś to przesunąć wyżej (chodzi mi o formatowanie). Jest przy umiejętnościach 8. chyba poziomu (powinno według mnie powinno być przy 3. poziomie - wygodniej będzie graczom)

Zrobione.

Cytat:
Dałbym w wymaganiach jakieś BPA, np. +6

Po co?

Cytat:
Czy celowo nie ma tutaj krótkiej włóczni czy przez pomyłkę?

Jedna zasada napisał:
Na 10. poziomie otrzymuje ponadto zogniskowanie w krótkiej włóczni.

Celowo.

Cytat:
Moim zdaniem jeśli potrzebuje koncentracji i równowagi do tego aby awansować do tej klasy powinien również mieć je w umiejętnościach klasowych.

Ta postać wcale nie jest w tym wybitnie dobra. Potrzebuje wyłącznie pewnego minimum, by w pełni wykorzystywać swe zdolności. Celowo nie dodałem ich do listy umiejętności klasowych.
Cytat:
Dla formalności dałbym mu zbroję lekką. W końcu nie musi być to wojownik (chociaż na 99% będzie); ale mówię - dla formalności

Ta postać nie musi nosić zbroi. Jeżeli klasę obrałaby jakaś bardzo lekkozbrojna postać wciąż może taką pozostać.

Cytat:
Czy nie mógłby użyć użyć innej broni (wiem, że te są przystosowane najlepiej do tego ale można np. dać mu karę jak używa innej)?

Nie może, gdyż użycie tej zdolności wymaga dobrego obeznania z samym orężem (patrz też "Inne podręczniki i zasady domowe").

Cytat:
Moim zdaniem jest to niepotrzebne - otrzymuje premiowe atuty do zogniskowania broni oraz ma to w wymaganiach. Chyba, że Chciałeś żeby to się kumulowało.

Właśnie tego chciałem. Ostatecznie jego zdolności dotyczą całej gamy broni drzewcowej.

Cytat:
Odnośnie wszystkich umiejętności związanych z zatrzymywaniem szarży. Czy nie łamią mu się nigdy te bronie drzewcowe (na 10. poziomie to rozumiem, że ma już wprawę ale chodzi mi o te niższe).

To jest D&D. Tutaj broń z założenia się nie niszczy od atakowania, chyba, że MP wprowadzi taką zasadę domową. Ponadto zdolności te nie są jakoś bardzo "zniszczeniogenne" w porównaniu do innych rzeczy, nie wywołujących strzaskania oręża.

Należy też zauważyć, że potencjalne zasady domowe będą zapewne ograniczać się do zwykłego oręża, na co dzień obcego wojownikowi na takim poziomie.

Cytat:
wymagany atut - np. wirujący atak (wtedy będzie trudno bo atut wymagający )


Wyobrażasz sobie wirujący atak włócznią? Ja osobiście nie pozwoliłbym na coś takiego na mojej sesji. Zbyt surrealistyczne.

Cytat:
co prawda klasa dopiero od 8. poziomu

Wojownik człowiek może wziąć w niej 1. poziom najwcześniej na 6., zaś pozostałe rasy podstawowe na 7.

Cytat:
ale moim zdaniem lepiej mu dać jakieś wymagany atut.


Czemu uważasz, że dodanie wymagań do tej klasy ją może zbalansować? Przydatność jej mocy nie spada wraz z poziomami i ostatecznie nie ma znaczenia, czy postać musiała najpierw wziąć jakichś atut, czy nie (pomijając zogniskowania, które się i tak nie kumulują).

Cytat:
Mam jeszcze jedno zastrzeżenie. Moim zdaniem nieco za silna - wojownik dużo nie traci biorąc te atuty. Można by usunąć ze dwie zdolności (np. wyrzut)

Pomijając mnogość opcji w zwykłym starciu cios-cios postać ta przegra z wojownikiem tego samego poziomu, toteż nie wiem, na czym jej niezbalansowanie polega?

Na razie kilka osób uznało tą klasę za zbalansowaną, toteż prosiłbym o podanie jakiś argumentów.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 23:31, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 14:39, 13 Gru 2008    Temat postu:

Moim zdaniem postać jest za silna, bo ma za dużo zdolności. Żeby się tego dogłębnie przekonać jednak trzeb aby zrobić test - wojownik i mistrz drzewca o tych samych poziomach, z normalną bronią, bez ekwipunku, takie same atrybuty, itp. I zobaczyć co się będzie działo w walce. Wojownik ma co dwa poziomy premiowy atut, ale przecież nie ma takich mocnych, jak zdolność np. grom z jasnego nieba. To jest moje osobiste zdanie, i jak inni uważają, że jest dobra (i ty też) to pewnie się mylę Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 16:34, 13 Gru 2008    Temat postu:

Zwróć uwagę, że klasy prestiżowe z założenia są silniejsze niż podstawowe.
Postać mająca 20 poziomów w klasie podstawowej przegra z postacią mającą 10oz w klasie podstawowej i 10 w prestiżowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:36, 13 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Zwróć uwagę, że klasy prestiżowe z założenia są silniejsze niż podstawowe.
Postać mająca 20 poziomów w klasie podstawowej przegra z postacią mającą 10oz w klasie podstawowej i 10 w prestiżowej.

Takie myślenie pozbawione jest sensu, gdyż prowadzi do oczywistych niezbalansowań. Czemu nikt nie ma awansować w klasie podstawowej? Szczególnie w przypadku klas dla wojownika nie mogę się zgodzić, iż należy do tego dążyć. Klasa może być silniejsza tylko, jeżeli osłabiają ja wymagania.

W wypadku tej klasy postać poświęca 3 atuty i 8-16 rang umiejętności, po czym zyskuje zdolności i całą serię nowych atutów (12). Tyle, że może używać tylko 3 z pośród tych atutów na raz: poprawioną inicjatywę + zogniskowanie + specjalizację/poprawione trafienie krytyczne, czyli zakładając, iż stosuje 1 oręż nic nie zyskuje w tej materii.

Czyli 5 atutów, w zamian za zdolności i swobodę doboru oręża. Moim zdaniem należy przyjrzeć się teraz zdolnościom.
Wysokie oparcie można zastosować tylko w tych sytuacjach, gdy ktoś szarżuje, a ma się za sobą jakąś twardą powierzchnię. Warunki są wymagające tym bardziej, iż często się wykluczają (w lochach, na nierównych powierzchniach, w małych obszarach itp. często nie ma miejsca lub sensu szarżować). Po drugie postać wykorzystująca zdolność w zamkniętym pomieszczeniu zwykle znajdzie się w niekomfortowej sytuacji: nie będzie miała jak się cofnąć i zaatakować, nie narażając się na okazyjny atak (oczywiście może w tym momencie wykorzystać swą biegłość w halabardzie).

To samo dotyczy innych zdolności:
- trzeba w danym momencie wyjąć odpowiednią broń
- muszą zostać spełnione określone warunki, które nie są zanadto powszechne
- zdolności nie można łączyć z ukradkowym atakiem i migbłystalnością

Na koniec dodam, iż różnorodność stosowanego oręża jest utrudnieniem, gdyż za tą samą kwotę postać będzie posiadać oręż o znacznie niższym umagicznieniu.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 18:16, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 17:47, 13 Gru 2008    Temat postu:

Dobra, po głębszym namyśle, przekonałeś mnie. Więc uważam, że należy ogłosić, że klasa jest skończona i grywalna.
Ja nie mam już żadnych zastrzeżeń (tylko fajniej by było z jakąś ilustracją Mr. Green )


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Sob 17:48, 13 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:45, 25 Gru 2008    Temat postu:

Dla odmiany mnie nie przekonałeś.

Załóżmy, że masz zogniskowanie w długa włóczni, glewi i halabardzie.
W klasie:
Bierzesz specjalizację w długiej włóczni, glewii, halabardzie i poprawione trafienie krytyczne w włóczni i halabardzie.
Bierzesz zogniskowanie w runce.
Potem dostajesz w krótkiej włóczni.
Początek walki: Używasz krótkiej włóczni (atak z dystansu), używasz długiej włóczni lub wykonujesz wyskok z glewią i walisz gromem, następnie, później rozbraja runką przeciwnika, gdy przechodzisz do walki standardowej to walczysz z halabardy.
Dzięki szybkiemu wyciąganiu broni taka taktyka przechodzi bez straty ataków (można puścić broń).

W ten sposób wszystkie atuty się przydadzą. Premiowe atuty: specjalizację, zogniskowanie i poprawione trafienia krytyczne wyceniłbym na 2,5-3 atuty (nie wliczając użycia zdolności).
Poprawiona inicjatywa - 1 atut

Zdolności można przeliczyć na atuty:
-Szereg zdolności negujących premię ze zręczności jest zabójczy dla łotrzyków i łuczników (oraz innych o dużej zręczności). (1 atut)
-Premia przeciwko szarżom skutecznie pozwala zwyciężać z konnymi i nie tylko. (0,5-1 atutu)
-Rozbrajanie połączone z przekrętem może okazać się zabójcze dla wojowników specjalizujących się w jednym orężu. (0,5atutu)
-Grom z jasnego nieba może rekompensować zmniejszone obrażenia wynikające z kiepskiej jakości (czy kategorii) broni. (0,5 atutu)
-Zostaje jeszcze: co tak gnasz, pewnie na nogach i dwuszereg, które mają rzadkie zastosowanie, ale mogą się przydać. (1 atut)

Sumując wszystko: 8-7,5 (na upartego 7).

Moim zdaniem klasa jest nieznacznie za silna, mógłbyś dać jakieś moce do wyboru, lub zmienjszyć liczbę atutow premiowych.



Pozostałe:
W dodatku nie wiem z jakiego powodu ktoś miałby inwestować w gizarmę.

Cytat:
Dwuszereg (zw): (...) (zwykle +2 zamiast +4).

Po między +2, a zamiast chyba powinien być przecinek, ale wiesz mistrzem w tym nie jestem. ;)

Myślę, że umiejętności z wymagań powinny być klasowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 0:26, 26 Gru 2008    Temat postu:

Ocenię zbalansowanie względem postaci posługującej się jednym orężem.


Wymagania:
Umiejętności (szczególnie niepotrzebna koncentracja) -0,5
3 atuty -3

Mistrzostwo w broni drzewcowej + jedna zasada + poprawiona inicjatywa 3.
Grom z jasnego nieba 1

Gorsza broń jest warta moim zdaniem 1,5 atutu. -1,5

Trzeba też pamiętać, o konieczności wzięcia szybkiego wyciągania.

Według tego, co przedstawiłem klasa okazuje się być bardzo słaba, lecz wysoko oceniam łączny potencjał dużego wachlarza możliwości.

Cytat:
W dodatku nie wiem z jakiego powodu ktoś miałby inwestować w gizarmę.
Jest nie gorsza, niż glewia.

Przecinek poprawiony.

O umiejętnościach pisałem, choć może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 0:28, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Nie 1:29, 28 Gru 2008    Temat postu:

Tak na szybko, bo obiecałem, że dzisiaj jeszcze przejrzę:

Wysokie oparcie - w 3.5 to wystarczyłoby dać, że jako immediate action może przygotować broń do przyjęcia szarży. Tutaj IMO wystarczyłoby napisać, że raz w rundzie/walce, może w akcji darmowej przygotować broń jako akcję darmową, nawet gdy nie jest jego tura.
Przy czym jest to zdolność potężniejsza od tego, co zaprezentowałeś, więc może najpierw dawać taką zdolność 1/spotkanie (encounter), potem zwiększając ilość użyć.
Dodatkowo, zlikwidowałbym wymóg oparcia, o ile nie jest to konieczne.

Mistrzostwo w broni drzewcowej - Trochę mocne z tym, że nie musi spełniać wymagań*.

Cięcie z półobrotu - Boże, co za skomplikowana zdolność. Po pierwsze deklarować i pilnować na które pola postać patrzy, a na które nie. Po co? To jest niegrywalne. W pierwszej chwili myślałem, że będzie możliwość zaatakowania jednym atakiem kilku pół (np. najpierw dwóch, potem 3, analogicznie do zdolności War Minda, czy War Hulka).

Co tak gnasz - aż 4 testy by wykonać akcje. Nie przesadziłeś trochę?

Długie ramię - kolejna zdolność, która jest mechanicznym potworkiem. Jeśli przeciwnik prowokuje AoO, to nie możesz go atakować takim atakiem, który również prowokuje AoO (np. atak bez broni). Utrata wielu ataków nie jest warta premii jakie dostajemy z tej zdolności.

Jestem teraz zbyt zmęczony, ale generalnie to przy szarżach bardzo liczy się wielkość. Czy sprawdzałeś jak wypada Twoja klasa w zestawieniu z szarżującymi rumakami, bullettami i innymi takimi potworami?

Generalnie pomysł fajny, ale wydaje mi się, że mechanika jest zbyt skomplikowana. Wykonanie 4 rzutów by móc zadać obrażenia i mieć szanse na powstrzymanie przeciwnika to zdecydowanie za dużo. Nikt tego nie będzie stosować, tak samo jak mało osób stosuje grapple'a.

* Pomysł z większym rozróżnieniem możliwości jakie oferują konkretne bronie jest generalnie dobry na atuty.
W klasie prestiżowej wymagającej wiele broni, problem jest z tym, że gracz będzie musiał wydać pieniądze na te kilka rodzajów broni, przez co będą one gorzej umagicznione. Czy brałeś to pod uwagę?

Zapoznaj się z manewrami z Tome of Battle. Tam są ciekawe opcje, które mogą Cię zainspirować, a przy okazji, pokażą, że niekoniecznie trzeba komplikować sobie mechanikę, by użyć ciekawej zdolności :)

Pozdrawiam
S.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin