Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [PO] Wiedźmin - propozycja druga
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:02, 04 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Wiedza nie trafi, ponieważ wiedzę o potworach odzwierciedla zdolność klasowa o tej samej nazwie i niech tak zostanie.

Wiedźmin co nieco, jak sądzę, wie o potworach już wcześniej. Po pierwsze: przed zdobyciem mocy na określonym poziomie; po drugie: zanim spotka danego potwora.

Cytat:
Wiedźmin nie ma prawa zabijać świadomie i dobrowolnie humanoidów, ani rozumnych potworów (np. smoków, wampirów wyższych).

1. Nadal nie wiadomo, co jest poza "np." Aboleth? Ilithid? Rukuazyl?
2. W D&D nie ma czegos takiego, jak wampiry wyższe. Jeżeli jakiś MP stworzy takie coś, to zależnie od nadanych temu cech określi, czy pasuje do wzoru stworzenia, na które wiedźmin nie poluje. Trzeba jednak ten wzór stworzyć. Mozna tu zamieścić charakter. Np. wiedźmin nie będzie polował na dobre stworzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 16:13, 04 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Wiedźmin co nieco, jak sądzę, wie o potworach już wcześniej. Po pierwsze: przed zdobyciem mocy na określonym poziomie; po drugie: zanim spotka danego potwora.


Owszem, wie co nieco o potworach. Jednak jego wiedza staje się tak wielka dopiero, gdy powalczy z takimi potworami i zdobędzie doświadczenie.

Cytat:
Cytat:
Wiedźmin nie ma prawa zabijać świadomie i dobrowolnie humanoidów, ani rozumnych potworów (np. smoków, wampirów wyższych).

1. Nadal nie wiadomo, co jest poza "np." Aboleth? Ilithid? Rukuazyl?


No to może tak: "Wiedźmin nie ma prawa zabijać świadomie i dobrowolnie humanoidów, ani rozumnych potworów (tzn. Smoków oraz potworów tworzących społeczności)." Czy ja wiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 15:27, 07 Sie 2008    Temat postu:

Dobra... Więc tu dam pierwszy szkic atutów. Niestety aktualnie nie mam podręczników więc nie mogę zrobić wszystkiego;]


Atuty to nazwa znaku i dodany do niej prefix lub sufix( prefix[z przodu] Igni sufix[z tyłu]). Można bez przeszkód zastosować 2 atuty doznaku, ale kiedy weźmie się wzmocnienie znaku z prefixem to nie można już wziąść drugiego takiego wzmocnienia
np. Jeśli weźmie się atut Igni Serensi to atutu Igni Cerezjan już nie można wziąść


Heliotrop

Znak Heliotopu[Znaków]
Znak Heliotropu służy do obrony przed magią. Jego działanie nie jest jednak doskonałe i częściej jedynie osłabia działanie czarów.
Wymagania:RZT 15+, umiejętność urzywania conajmniej 3 znaków
Korzyści: zapewnia OC=poz klasowy+5, oraz RO na magię równą 1/poz, jeśli czar nie zadaje obrażeń daje premię do rzutu obronnego równą 1/4 poz
znaku można użyć na 2 sposoby
akcja standardowa w swojej rundzie- działa wtedy przez całą rundę
akcja darmowa w obronie przed wrogim czarem(wykorzystywana w jego rundzie)- działa tylko na pojedyncze zaklęcie, należy wykonać test na refleks o ST równym standardowemu ST przeciw czarowi(10+poz czaru+mod z atrubutu)


Barexi Heliotrop[Znaków]
wzmacnia działanie znaku
Wymagania:Zdolność stosowania danego znaku, Rzt 16+
Korzyści: OC zapewniane przez znak wzrasta o 3
Specjalne: Znak można wziąść kilka razy, efekty się kumulują, za każdym razem wymagana rzt jest większa o 2

Heliotrop Ataves[Znaków]
Wzmacnia moc znaku
Wymagania: atut(Barexi Heliotrop), Rzt 16+
Korzyści: RO zapewniane przez znak jest zwiększane o 3, jeśli czar nie powoduje obrażeń, zwiększana jest premia do rzutu obronnego o 2
Specjalne: Atut może zostać wybrany kilka razy, efekty się kumulują, za każdym razem wymagana rzt jest większa o 2

Heliotrop Darevian
poprawia efekt znaku
Wymagania:atut(Barexi Heliotrop), Rzt18+
Korzyści: w przypadku kiedy OC obroni przed czarem wiedźmin nie niszczyczaru, ale odbija go. Ma 25% szans, że uda mu się nakierować go tam gdzie chce, jeśli się nie uda MG powinien wylosować gdzie zostanie odbity czar zostaje on odbity w polu 135 stopni przed wiedźminem( czyli 90 stopni za jego plecami jest martwym punktem gdzie czar nigdy nie zostanie odbity, nawet jeśli taka będzie wola wiedźmina)

Dodatkowy znak Heliotropu[znaków]
Wymagania: zdolność używania znaku Heliotropu
Korzyści:możesz użyć znaku Heliotropu dodatkowe 2 razy dziennie, poza standardową ilość wszystkich znaków

Igni

Athal Igni[Znaków]
zwiększa potencjał znaku Igni
Wymagania: Rzt 15+, zdolność używania znaku Igni
Korzyści: maksymalne obrażenia równe są 10k4
Brak: bez tego atutu maksymalne obrażenia ze znaku równe są 5k4(analogicznie do płonących dłoni)
Specjalne: atut można wziąść kilka razy, za każdym razem do wymagań należy dodać +1 do rzt (np. Aby wziąść ten atyt trzeba mieć 15+1 rzt czyli 16)

Igni Serensi[Znaków]
wiedźmin opanowuje umiejętność pozwalającą podnieść temperaturę płomienia Igni
Wymagania: dwukrotnie wzięty atut(Athal Igni)
Korzyści: kość obrażeń zostaje zwiększona do k6

Igni Cerezjan[Znaków]
zwiększa zasięg Igni
Wymagania: Rzt 15+, zdolność używania znaku Igni
Korzyści: Zwiększa zasięg znaku o 3m(jeśli jest używany jako promień), lub o 1,5m (jeśli jako półkole)
Specjalne: atutmożna wziąść wiele razy, jego działanie się kumuluje,za każdym razem wymagana rzt jest większa o 1

Igni Dar'rakh[Znaków]
zmienia działanie znaku
Wymagania: Rzt 18+, zdolność używania znaku Igni
Korzyści: zmienia działanie znaku tak, że nie wytwarza on płomienia, ale zasysa go z piekieł, przez co połowa obrażeń jest plugawa i nie podlega odporności na ogień. Ponadto te obrażenia leczą się 2 razy wolniej(magia lecznicza też działa 2 razy słabiej na te rany, ale należy zaznaczyć, że są one leczone w ostatniej kolejności), a samo otrzymanie obrażeń wymusza rzut obronny na wytrwałość(ST=10+poz wiedźmina+mod z rzt) nieudany oznacza, że płomienie zraniły nie tylko ciało ale i duszę przeciwnika. Czyli otrzymuje on jeden negatywny poziom

Dodatkowy znak Igni[znaków]
Wymagania: zdolność używania znaku Igni
Korzyści:możesz użyć znaku Igni dodatkowe 2 razy dziennie, poza standardową ilość wszystkich znaków

Natura znaków[Znaków]
Wiedźmin dogłębniej poznaje naturę znaków
Wymagania: Rzt 18+
Korzyści:na potrzeby wymagań atutów znaków(pomijając właśnie ten) jesteś traktowany jakbyś posiadał punkt rzt więcej (np. wiedźminma rzt 19, biorąc ten atut może wziąść atut znaków jakby posiadał rzt=20)
Specjalne: atut można wziąść wielokrotnie, jego efekty się kumulują, za każdym razem wymagana rzt jest większa o 1




I co sądzicie?? Potem dorobię jeszcze atuty do innych znaków

Heliotrop Darevian oraz Igni Dar'Rakh to moja inwencja twórcza i nie będę miał za złe jeśli zjedziecie mnie za te znaki, że nie zgadzają się ani z książką ani z grą;]
Poprostu podobają mi się te pomysły i uznałem, że może się utrzymająVery Happy


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pią 14:35, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 18:36, 07 Sie 2008    Temat postu:

Na razie nie wypowiadam się w kwestii zgodności z książką oraz grą.

Zrobimy tak: Wiedźmin może wziąć atut znaków na co trzecim poziomie, ale nie może ich wziąć jako swoje premiowe atuty (na 1., 4. i co czwartym). Poza tym z listy premiowych atutów proponuję skreślić atuty dotyczące walki na dystans (jak Bezpośredni strzał) oraz zogniskowanie broni jeśli dotyczy ono broni dystansowej.

Druga sprawa: Należy opisać ten nowy gatunek atutów. Atuty znaków wymagają posiadania zdolności klasowej Znaki (trzeba tu zaznaczyć, iż wiedźmini - renegaci tracą tę zdolność więc nie mają dostępu do tych atutów). Atuty te działają pasywnie, wzmacniając poszczególne znaki.

Kolejna rzecz - znak Heliotropu. Jakoś go trzeba wprowadzić, tylko jak? Można np. na 2. poziomie dać mu Axii oraz Igni (dwa na raz), w miejsce Igni (na 6. poziomie) wstawić Aard, a w miejsce Aard (10. poziom) właśnie znak Heliotropu. Wzmocni to jednak klasę.

Jeśli chodzi o atuty zwiększające limit dzienny znaków - proponuję zastąpić je jednym atutem zwiększającym limit ogólny znaków, a zamiast zwiększania o 2, zwiększyć o 1 (więc można w ciągu dnia o jeden raz więcej rzucić jakiś znak).

Cytat:
Barexi Heliotrop[Znaków]
wzmacnia działanie znaku
Wymagania:Zdolność stosowania danego znaku, Rzt 16+
Korzyści: OC zapewniane przez znak wzrasta o 3
Specjalne: Znak można wziąść kilka razy, efekty się kumulują, za każdym razem wymagana rzt jest większa o 2


To, co pogrubiłem proponuję usunąć.

Arvelus, widzę, że na poważnie się za to wziąłeś i postarałeś się. Zuch chłopak Applause .

Edycja:
Na razie nie wprowadzam zmian.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 18:38, 07 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:53, 07 Sie 2008    Temat postu:

Trzeba pinlnować, by atuty nie były przepakowane. osobiście proponuję przerobić je na zdolności i wrzucić w miejsce atutów premiowych, przynajmniej części. To samo dotyczy znaku Heliotropu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 19:29, 07 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Trzeba pinlnować, by atuty nie były przepakowane


Zgadzam się.

Cytat:
osobiście proponuję przerobić je na zdolności i wrzucić w miejsce atutów premiowych, przynajmniej części


Nie. Zrobimy tak: na poziomach, gdzie dostaje atuty premiowe (poza pierwszym poziomem) dostanie wybór - albo atut premiowy, albo ulepszenie znaku. Nie będzie mógł brać atutów znaków jako atutów przyznawanych za poziom postaci. Tak będzie najlepiej.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 19:53, 07 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 20:11, 07 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
To, co pogrubiłem proponuję usunąć.


Nie, właśnie chodzi o to aby nie miało się tychatutów aż tak wiele... Tak aby wiedźmin musiał mieć roztropności coraz więcej i więcej jeśli chce używać najpotężniejszych znaków...
W tym przypadku szczególnie to jest potrzebne. Weźmy kolesia coweźmie ten atut 5 razy... Ma wtedy OC=poz+20 więc niemal zawsze odpiera czar, a on ma to robić tylko czasami.

A co do dodatkowych znaków... nie sądzę. Ten atut jest podobny do atutów w stylu dodatkowy szał, a on daje 2. Ponieważ szał jest tylko jeden to uznałem, że dam apropo danego znaku i będzie jeszcze atut co daje 1 do wszystkich... Taka jest mojakoncepcja


i ponawiam
Cytat:
Jeszcze jedna sprawa...
z jakiej racji wiedźmin traci możliwość korzystania ze znaków i warzenia eliksirów kiedy staje się renegatem??
Kiedy mag weźmie klasę wojownika nie traci zdolności rzucania zaklęć, a prezecież znaki to magia. Natomiast warzenie eliksirów to wiedza, ona nie umyka z głowy kiedy zejdzie się na inną ścieżkę.
Kiedy mnich weźmie poziom w innej klasie nie traci zdolności walki bez broni, rozumiem amulet ale cała reszta jest bez sensu


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 20:12, 07 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 20:28, 07 Sie 2008    Temat postu:

Wiele klas tak ma, że tracą swoje zdolności łamiąc kodeks, chociaż jest to zupełnie nielogiczne. Gdybym się skupił to może bym wymyślił sensowne powody utraty mocy. Niemniej zostało to wprowadzone po to, aby klasa była zbalansowana. Cały balans postaci opiera się o ograniczenie wieloklasowości. Ma ona potężne moce, które inna postać osiągnęłaby awansując w jakiejś klasie prestiżowej (lub kilku). O to właśnie chodzi, by klasa traciła większość mocy łamiąc to ograniczenie.

Poza tym w książkach nie było okazji sprawdzenia co się działo, gdy wiedźmin stawał się magiem lub żołnierzem (wojownikiem), ponieważ wiedźmini nigdy tego nie robili.


Jeśli chodzi o znak Heliotropu, proponuję Dać go na 10. poziomie, znak Aard dać na 6., znak Igni na 2., a znak Axii na 1. poziomie. W zamian za to proponuję na 1. poziomie odebrać Wiedźminowi atut premiowy.

A jeśli chodzi o atuty znaków proponuję, aby nie były to atuty jako takie, lecz specjalne zdolności poprawiające skuteczność znaków. Wiedźmin mógłby je wybierać na 4., i co czwartym poziomie zamiast atutów premiowych. Ponadto z listy atutów premiowych skreślić mu atuty dotyczące walki na dystans oraz zogniskowanie broni dystansowej.
Co wy na to?


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 20:41, 07 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:00, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Wiele klas tak ma, że tracą swoje zdolności łamiąc kodeks, chociaż jest to zupełnie nielogiczne


Właśnie nie... Weźmy paladyna czy kapłana... Ich moc pochodziod boga. Jeśli zrobią coś wbrew niemu to on im tą moc ucina.
Choć oczywiście jeśli podasz miprzykład to go przeyślę, może poprostu w danej chwili nic mi nie przychodzi do głowy;]

Ale tak czy siak wymyśl coś... Podręczniki jedno, profesjonaliści to co innego XDXDXD


PS
Nie ogłaszam mojego monopolu na atuty znakówwięc jeśli ktoś będzie miał pomysł to niech bez wachania umieszcza,lub wyśle mi na pw, jeśli tak woli.
Podobnie z nazwami... jeśli ktoś wymyśli jakąś którą uzna za fajną to niech zrobi tak samo;]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pią 10:03, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 10:15, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Ale tak czy siak wymyśl coś... Podręczniki jedno, profesjonaliści to co innego XDXDXD


Ok... ale nie obrażę się za pomoc w tym wymyślaniu^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:39, 08 Sie 2008    Temat postu:

Sądzę, że zmiany te pójdą w dobrym kierunku.

Szajba napisał:
Wiele klas tak ma, że tracą swoje zdolności łamiąc kodeks, chociaż jest to zupełnie nielogiczne.

Powinien nie tracić zdolności, tylko nie móc dalej awansować, tak samo, jak mnich. Możesz dodać, że złamanie tego, a tego punktu sprawi, że inni wiedźmini będą chcieli go zabić.

Szajba napisał:
A jeśli chodzi o atuty znaków proponuję, aby nie były to atuty jako takie, lecz specjalne zdolności poprawiające skuteczność znaków. Wiedźmin mógłby je wybierać na 4., i co czwartym poziomie zamiast atutów premiowych. Ponadto z listy atutów premiowych skreślić mu atuty dotyczące walki na dystans oraz zogniskowanie broni dystansowej.
Co wy na to?
Sądzę, że to dobry pomysł.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 13:40, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:51, 08 Sie 2008    Temat postu:

a ja sądzę, że powinno się dać mu swobodny dostęp do tych atutów tak samo jak barbażyńca ma dostęp do atutów szałów...

Cytat:
inni wiedźmini będą chcieli go zabić.


Albo odejście z tej ścieżki spowoduje shańbienie jego zakonu, samo istnienie wiedźmina-renegata będzie dla niego obelgą. Dlatego wszyscy wiedźmini z danej szkoły będą na niego polowali, a sam zakon wyznaczy nagrodę za jego głowę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 13:58, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Powinien nie tracić zdolności, tylko nie móc dalej awansować, tak samo, jak mnich. Możesz dodać, że złamanie tego, a tego punktu sprawi, że inni wiedźmini będą chcieli go zabić.


Ale czy to nie uczyni go zbyt silną klasą? Przecież będzie można awansować w wiedźminie do 20. poziomu lub nawet krócej, a później wziąć sobie poziomy w innej klasie, zachowując potężne wiedźmińskie zdolności. Uważam, że należy go pozbawić chociaż znaków, jeśli przestanie być wiedźminem.

Ewentualnie można by tak: Jeśli wiedźmin stanie się renegatem, staje się on zagrożeniem dla całej wiedźmińskiej społeczności - przynajmniej w odczuciu wiedźminów. Zaczną oni natychmiast na niego polować, aż go dopadną i unieszkodliwią. Unieszkodliwienie polega na przekonaniu go do powrotu na ścieżkę wiedźmina (o ile to możliwe) lub na zabiciu go i dopilnowaniu, by nie został wskrzeszony.

Cytat:
Szajba napisał:
A jeśli chodzi o atuty znaków proponuję, aby nie były to atuty jako takie, lecz specjalne zdolności poprawiające skuteczność znaków. Wiedźmin mógłby je wybierać na 4., i co czwartym poziomie zamiast atutów premiowych. Ponadto z listy atutów premiowych skreślić mu atuty dotyczące walki na dystans oraz zogniskowanie broni dystansowej.
Co wy na to?

Sądzę, że to dobry pomysł.


Świetnie. Tak zatem zrobię.


Ad. postu powyżej:
Lepiej niech to będą jednak specjalne zdolności, nie atuty.

Nagroda za głowę to dobry pomysł.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pią 13:59, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 15:59, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Ale czy to nie uczyni go zbyt silną klasą? Przecież będzie można awansować w wiedźminie do 20. poziomu lub nawet krócej, a później wziąć sobie poziomy w innej klasie, zachowując potężne wiedźmińskie zdolności.


Tak samo mnichem można awansować kilka poziomów a potem przejść do innej klasy...

Cytat:
Nagroda za głowę to dobry pomysł.

Też tak sądzę, w końcu po świecie chodzi bardzo wielu łowców głów

Cytat:
Unieszkodliwienie polega na przekonaniu go do powrotu na ścieżkę wiedźmina (o ile to możliwe) lub na zabiciu go i dopilnowaniu, by nie został wskrzeszony.


poprostu zabicie... tak można by wziąść kilka poziomów jakiejś klasie prestiżowej, a następnie powrócić do klasy







Kolejna seria atutów;]



Revein Quen
poszerza działanie znaku
Wymagania: Rzt 18+, znajomość znaku Quen
Korzyści: częściowo rozszerza działanie znaku tak, że staje się on aurą o promieniu 1,5m. Działa tylko na tych na których wiedźmin sobie zarzyczy i zapewnia im RO 5/+5 i redukuje 5obr/poz. (na samego wiedźmina daje RO10/+5 i redukuje 10obr/poz)
Specjalne: wiedźmin sam decyduje czy używa znaku normalnie czy w poszerzonej wersji, jeśli zdecyduje się na wzmocnienie wtedy musi "zapłacić" za niego podwójnie... czyli dzienny limit znaków zostaje zużyty jakby użył 2 znaków.

Kardan Quen
wzmacnia działanie znaku
Wymagania: Rzt 18+, znajomość znaku Quen
Korzyści: zwiększa redukcję obrażeń o 3(np. z 10/+5 na 13/+5)
Specjalne: można wybrać atut wielokrotnie, za każdym razem wymagana rzt jestwiększa o 1

Quen Rot
wzmacnia moc znaku
Wymagania: Rzt 18+, znajomość znaku Quen
Korzyści: zwiększa redukcję obrażeń o 0/+1(np z 10/+5 na 10/+6)
Specjalne: można wybrać atut wielokrotnie, za każdym razem wymagana rzt jestwiększa o 1


Quen Gaar
Wymagania: Rzt 18+, atut(Kardan Quen)
Korzyści: poza zwykłym działaniem zapewnia dodatkowo KP +2 z nat. pancerza
Specjalne: można wybrać atut wielokrotnie, za każdym razem wymagana rzt jestwiększa o 2

Dodatkowy znak Quen
Wymagania: znajomość znaku Quen
Korzyści: znaku Quen można używać 2 razy dziennie poza zwykłym dziennym limitem
Specjalne: można wybrać atut wielokrotnie


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pią 17:10, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 17:07, 08 Sie 2008    Temat postu:

Ciekawe te poszerzenia działania znaków wymyślasz, ciekawe:).

Cytat:
poprostu zabicie... tak można by wziąść kilka poziomów jakiejś klasie prestiżowej, a następnie powrócić do klasy


Napisałem przecież "(o ile to możliwe)". Chodzi mi tutaj o zmianę charakteru, a później powrót. Jeśli weźmiesz poziom w innej klasie, powrót nie jest możliwy, to logiczne Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 17:37, 08 Sie 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:
Szajba napisał:
A jeśli chodzi o atuty znaków proponuję, aby nie były to atuty jako takie, lecz specjalne zdolności poprawiające skuteczność znaków. Wiedźmin mógłby je wybierać na 4., i co czwartym poziomie zamiast atutów premiowych. Ponadto z listy atutów premiowych skreślić mu atuty dotyczące walki na dystans oraz zogniskowanie broni dystansowej.
Co wy na to?
Sądzę, że to dobry pomysł.

Też tak uważam.

Szajba napisał:
Nagroda za głowę to dobry pomysł.

Moim zdaniem nie. Wiedźmini raczej staraliby się utrzymać w tajemnicy to, że mają wśród siebie "zdrajcę" i próbować załatwić to po cichu.

Szajba napisał:
Ale czy to nie uczyni go zbyt silną klasą? Przecież będzie można awansować w wiedźminie do 20. poziomu lub nawet krócej, a później wziąć sobie poziomy w innej klasie, zachowując potężne wiedźmińskie zdolności. Uważam, że należy go pozbawić chociaż znaków, jeśli przestanie być wiedźminem.

Hm, trzeba go jakoś ograniczyć. Ale zabieranie znaków, które są jak zaklęcia mistyczne, bez dobrego uzasadnienia wydaje mi się mało logiczne.

Wszystkich znaków jeszcze nie przeczytałem, ale widzę, że to zmierza w dobrym kierunku. Oby tak dalej. :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 18:04, 08 Sie 2008    Temat postu:

Quenti Aard
wplata w podmuch wiatru krople wody mogące na chwilę oślepić cel
Wymagania:Rzt 16+
Korzyści: zaklęcie dodatkowo skrapla parę wodną z powietrza, przeciwnicy znajdujący się pod działaniem podmuchu muszą jeszcze wykonać rzut obronny na wytrwałość (ST:15+mod z rzt) inaczej zostaje oślepiony na rundę, w drugiej ma karę -4 do wszelkich testów, w trzeciej -2, czwartej -1, a w piątej widzi już normalnie.
w warunkach zerowej lub minimalnej wilgotności powietrza nie działa(np. na pustyni), w warunkach wielkiej wilgotności(np. strefa równikowa) MG może zdecydować się na dodanie od +1 do +5 do ST


Aard Astroder
wiatr wywoływany przez znak jest lodowato zimny
Wymagania:Rzt 17+
Korzyści: poza normalnymi efektami wiatr zadaje k4 obr/2 poz od zimna (maks 5k4)
Specjalne: atut można wziąść kilka razy, za każdym razem maksymalne obrażenia zwiększają się o kolejne 5k4, wymagana rzt za każdym razem jest większa o 2


Znak Lodowego Pogromu
Wymagania: atut(Quenti Aard), atut(Aard Astroder), rzt 16+
Korzyści: połączene działanie Quenti i Astrodera daje efekt lodowej nawałnicy. Nie tylko zadaje obrażenia od zimna z Astrodera i oślepia z Quenti to jeszcze lecące sople zadają k4 fizycznych obrażeń na 2 poziomy(maks 5k4 obr), do tego wszystkiego sople w ciele i odmrożenia powodują karę -2 do wszelkich testów i kp do czasu wyleczenia, lub ogrzania się przy ogniu
Specjalne: atut można wziąść wielokrotnie, za każdym razem zwiększa maksymalne obrażenia o 5k4, wymagana rzt za każdym razem jest większa o 2


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pią 20:41, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 19:28, 08 Sie 2008    Temat postu:

Dobrze Ci idzie, Arvelus:). Jak skończysz, to pozbieram to wszystko razem i wrzucę do wiedźmina.

Jedna tylko małą sprawa:
Cytat:
zaklęcie dodatkowo skrapla parę wodną z powietrza, przeciwnicy znajdujący się pod działaniem podmuchu muszą jeszcze wykonać rzut obronny na wytrwałość (ST:15+mod z rzt)


Takie ST ma standardowo rzut obronny na znak. Przeciwnik ma zatem wykonać dwa rzuty?



Cytat:
Szajba napisał:
Nagroda za głowę to dobry pomysł.

Moim zdaniem nie. Wiedźmini raczej staraliby się utrzymać w tajemnicy to, że mają wśród siebie "zdrajcę" i próbować załatwić to po cichu.


Hmm... coś w tym jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 20:36, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Takie ST ma standardowo rzut obronny na znak. Przeciwnik ma zatem wykonać dwa rzuty?


mój bład;]

z Yrden i Aksji będziecie chyba musieli nieco poczekać, bo nie mam aktualnie dostępu do podręczników i nie bardzo wiem jak to bez nichzrobić. Aksji najpewniej jeszcze zrobię, ale z glifem strzeżenia trochę gorzej, bo nie pamiętam jego działania... Gdyby kto mi przepisał to nir ma problemu;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:49, 08 Sie 2008    Temat postu:

Arvelus napisał:
Specjalne: atut można wziąść wielokrotnie, za każdym razem zwiększa maksymalne obrażenia o 5k4, wymagana rzt za każdym razem jest większa o 2

Sorry, ale po prostu muszę. Po prostu powtarzasz ten błąd ciągle, a potem Szajba będzie musiał poprawiać.
Cytat:
Pamiętaj, poprawna forma tego słowa to "wziąć"; jeśli kiedyś dopadnie cię wątpliwość zamień sobie ten czasownik na rzeczownik - "wzięcie" (a nie "wzięście").


Ad. postu niżej. Nie wprowadza, ale jako moderator mam prawo dbać o forum (w ten czy inny sposób). Razz Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Pią 21:38, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 20:57, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Arvelus napisał:
Specjalne: atut można wziąść wielokrotnie, za każdym razem zwiększa maksymalne obrażenia o 5k4, wymagana rzt za każdym razem jest większa o 2

Sorry, ale po prostu muszę. Po prostu powtarzasz ten błąd ciągle, a potem Szajba będzie musiał poprawiać.
Cytat:
Pamiętaj, poprawna forma tego słowa to "wziąć"; jeśli kiedyś dopadnie cię wątpliwość zamień sobie ten czasownik na rzeczownik - "wzięcie" (a nie "wzięście").


To ja doczepię się teraz do obydwu z Was, z szatańskim uśmiechem na ustach (czyżby wpływ Kamulca?) Mr. Green .

Otóż Arvelus - popełniasz notorycznie ten sam błąd, mógłbyś już przestać. Mnie nie przeszkadza poprawianie, ale chodzi o sam fakt istnienia tego błędu. Zwalczenie go leży w Twoim interesie.

Co do Ciebie, Liverrin - Twój post nic nie wprowadza do tematu. I choć masz rację w tym co tam piszesz, to jednak jest to nie na temat (off-top).


Tylko mi się nie obraźcie - ja to na wesoło mówię:).


Powiedzcie wy mi lepiej co robimy z tą wieloklasowością - jakie zdolności odbieramy, jakie zostawiamy. Czy groźba zostania zlikwidowanym przez wiedźminów wystarczy, by odstraszyć od złamania kodeksu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 21:08, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Otóż Arvelus - popełniasz notorycznie ten sam błąd, mógłbyś już przestać. Mnie nie przeszkadza poprawianie, ale chodzi o sam fakt istnienia tego błędu. Zwalczenie go leży w Twoim interesie.


No cóż... ja byłem święcie przekonany, że tak jest poprawnie XD
raczej więcej się nie powtórzy;]

Cytat:
Czy groźba zostania zlikwidowanym przez wiedźminów wystarczy


jeśli MG będzie dobrze prowadził, czyli wiedźmin co jakiś czas będzie musiał odwiedzać swój zakon i w ogóle będzie się widywał z innymi wiedźminami to tak
a jeśli MG jest słaby... na głupotę nie ma lekarstwa;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:12, 08 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Czy groźba zostania zlikwidowanym przez wiedźminów wystarczy, by odstraszyć od złamania kodeksu?

To mniej straszne, niż utrata mocy. W D&D postac nie musi sie obawiać walki ze słabszym wrogiem, bo nie ma ryzyka, że ten go zabije jednym ciosem (nie wdając się w szczegóły), więc wysokopoziomowy wiedźmin, który stwierdzi, ze da radę pozostałym, nie musi się ich obawiać. W najgorszym wypadku można zawsze skutecznie uciec. Od czegos jest teleportacja.

Arvelus, odnośnie podręczników: [link widoczny dla zalogowanych] Co prawda tylko 3.5, ale zmiany są niewielkie i jak znasz dobrze 3.0, to wyłapiesz.

Ad. poniższego: Nic konkretnego. Po prostu uświadamiam Ci ten fakt. na razie nie skończyłem czytać opisu zdolności klasy, więc nie moge podawać propozycji odnośnie jej ogólnego zbalansowania.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 22:22, 08 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 21:59, 08 Sie 2008    Temat postu:

Dobrze, Kamulec, masz rację. Ale to niczego nie wprowadza. Konkretnie, co proponujesz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 9:07, 09 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
wysokopoziomowy wiedźmin, który stwierdzi, ze da radę pozostałym


ale brak silniejszy BN też jest błędem MG, zawsze powinien być ktoś ponad... aby się nie rozpanoszyli za bardzo
takie jest moje zdanie

narazie nie mam czasu aby przeczytać SRD, ale powinienem zrobić to jeszcze dziś;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin