Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [PO] Wiedźmin - propozycja druga
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 0:27, 10 Sie 2008    Temat postu:

Mam pewien pomysł odnośnie kodeksu i wieloklasowości.

Jeżeli charakter wiedźmina zmieni się na inny, niż neutralny, nie może on awansować w tej klasie aż do powrotu do neutralnego charakteru oraz odbycia pokuty. Gdy zabije świadomie stworzenie, którego nie powinien zabijać, nie może awansować w tej klasie, aż do odbycia pokuty. Jeśli sprzeda wiedźmiński eliksir lub zdradzi komuś wiedźmińskie sekrety dotyczące mutagenów i próby traw, nie może awansować w tej klasie aż do odbycia pokuty, a ponadto nastawienie innych wiedźminów (które normalnie jest pomocne) w stosunku do niego zmienia się na wrogie. Jeżeli natomiast wiedźmin weźmie poziom w innej klasie, staje się wiedźminem - renegatem. Nie może wtedy już nigdy awansować w klasie wiedźmina, choć zachowuje dotychczasowe zdolności (oprócz jednej, o czym dalej), a nastawienie wiedźminów wobec niego zmienia się na nieprzyjazne (chyba, że dodatkowo sprzedał wiedźmiński eliksir lub zdradził wiedźmiński sekret - wtedy nastawienie wiedźminów jest wrogie). Ponadto cierpi on na zawsze karę -30% do zdobywanego doświadczenia (która kumuluje się z innymi karami za wieloklasowość), a zmiany w jego zmutowanym mózgu, spowodowane zmianą trybu życia oraz szkoleniem w czymś zupełnie innym sprawiają, że otrzymuje on permanentną i nieodwracalna karę -5 do roztropności (która nie może jednak spaść poniżej 1), a zdolność Wiedźmińskie opanowanie przestaje działać.

Co Wy na to (tylko nie bijcie Cool )???


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Nie 10:04, 10 Sie 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:18, 10 Sie 2008    Temat postu:

Szajba napisał:
Ponadto cierpi on na zawsze karę -30% do zdobywanego doświadczenia (która kumuluje się z innymi karami za wieloklasowość)

Czym spowodowana kara?
Szajba napisał:
a zmiany w jego zmutowanym mózgu, spowodowane zmianą trybu życia oraz szkoleniem w czymś zupełnie innym sprawiają, że otrzymuje on permanentną i nieodwracalna karę -5 do roztropności (która nie może jednak spaść poniżej 1), a zdolność Wiedźmińskie opanowanie przestaje działać.

5 to trochę dużo. Zresztą uważam tę część za lekko... naciąganą. Dlaczego niby Wiedźmińskie opanowanie przestaje działać? To zdolność, którą ćwiczył, można powiedzieć, całe życie.
Nie podoba mi się ten pomysł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 10:57, 10 Sie 2008    Temat postu:

Jeśli nie damy mu żadnych kar, będzie za mocny. Jeśli karą będzie niemal automatyczna śmierć z rąk wiedźminów, będzie... no bez sensu rozwiązanie to będzie. Zabranie zdolności takich jak warzenie eliksirów czy znaki jest też bez sensu i bez uzasadnienia. Zaś nie da mu się niczego zabrać logicznie i wyczerpująco to uzasadniając. Wyjście jest jedno. Należy zabrać mu coś, co będzie można jakoś w miarę uzasadnić. Nawet jeśli uzasadnienie będzie naciągane. Nie ma innego wyjścia.

I właśnie takie naciągane uzasadnienie brzmi: Kara do PD wynika z tego, iż wiedźmin poświęca czas na szkolenie w innej klasie, przez co ma mniej czasu na studiowanie statystyk potworów, ćwiczenia znaków, woli, itp. Zaś kara do roztropności wynika z tego, że wiedźmin szkoląc się w czymś zupełnie innym, niż do tej pory, przez co niejako zmieniając sposób myślenia przechodzi dalsze mutacje i zmiany mózgu, co tym razem ma bardzo negatywne skutki. Można zmniejszyć karę do roztropności do 3.

Jeśli ma ktoś lepszy pomysł, jakie kary nałożyć na wiedxmina za wieloklasowość, jestem otwarty na propozycje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:12, 10 Sie 2008    Temat postu:

Uważam, że zdecydowanie lepiej osłabić samą klasę, albo zrównoważyć rozkład jej zdolności. Zwróć uwagę na fakt, że niskopoziomowy wiedźmin musi się bać innych wiedźminów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 14:15, 10 Sie 2008    Temat postu:

Osłabienie nie wchodzi w grę. Wiedźmin to wiedźmin. Koniec, kropka. Jedyna możliwość to balans poprzez ograniczenie wieloklasowości. Ostre ograniczenie.

Niskopoziomowy wiedźmin nie musi bać się innych wiedźminów, ponieważ są oni jego przyjaciółmi. O ile przestrzega kodeksu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:57, 10 Sie 2008    Temat postu:

Ograniczenie wieloklasowości? To nie jest realny balans w przypadku wiedzmina. Jemu się nie opłaca brać poziomów w innej klasie, szczególnie na trochę wyższym. Ograniczeniem jest kodeks i nie możność dalszego awansu.

Zaś jeżeli chcesz, by wiedźmin był lepszy, to nie pozostaje Ci nic innego, niż dorzucić rasę z EPP, która dawałaby część mocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 11:03, 11 Sie 2008    Temat postu:

Nie rozumiem o co ci chodzi. Wszyscy zgodnie twierdza, ze klasa jest ok. Jedyne co zostało to określić konsekwencje złamania ograniczenia wieloklasowości. Kamil, ja cię proszę - nie kombinuj, tylko pomóż z tym ograniczeniem. :)

Wprowadziłem zmiany. Dodałem te zdolności wzmacniające znaki, zabrałem atut na 1. poziomie, dodałem znak heliotrop i zmieniłem poddział byli wiedźmini. Nie staram się na siłę skończyć, ale po tych sześciu stronach na forum i wielu godzinach pracy nad projektem z ręką na sercu powiadam, że NA PRAWDĘ klasa wydaje mi się dopięta na ostatni i następny guzik. No dobra, prawie - jeszcze tylko trzeba opracować zdolności dla Yrdena oraz Axii i gotowe.

Zaznaczyłem w opisie Gromu, jaki rodzaj premii do siły on zapewnia. Jest to premia alchemiczna. Spotkałem się z takim rodzajem premii w Księdze Plugawego Mroku. Celowo nie użyłem premii z usprawnienia.

Wywaliłem z biegłości rapier, a z atutów premiowych atuty wzmacniające walkę na dystans oraz zogniskowanie broni dystansowej. Na epikach dałem mu możliwość brania zdolności wzmacniających znaki zamiast atutów na 24. i co kolejne 4 poziomy.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pon 12:10, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 13:01, 11 Sie 2008    Temat postu:

Jeszcze trochę estetyki Mr. Green:
1) masz nierówne przerwy między eliksirami - Jaskółką a Wierzbą oraz Wilkiem a Białym Miodem;
2) przy epickim wiedźminie, w "atuty premiowe" niepotrzebnie pogrubione ostatni nawias i kropka.

Na razie tyle, jak będę miał czas to przeczytam jeszcze raz i powyłapuje błędy, jeśli jakieś są. ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 13:06, 11 Sie 2008    Temat postu:

Wiem, że są błędy estetyczne. To wina google (a mnie się nie chciało tych błędów poprawiać Mr. Green ). Jest prosty sposób, żeby się pozbyć takich błędów... Wrzucam wiedźmin nie jako dokument google, lecz PDF. Mr. Green Mr. Green

Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pon 13:35, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Pon 16:19, 11 Sie 2008    Temat postu:

Szajba napisał:
Nie rozumiem o co ci chodzi. Wszyscy zgodnie twierdza, ze klasa jest ok.

Owszem była Ok ale po zmianach już nie za bardzo. Weź jakąś starszą wersje wiedźmina i porównaj
Szajba napisał:
Osłabienie nie wchodzi w grę. Wiedźmin to wiedźmin.

Masz racje idziesz w zupełnie inną stronę
Wskaże ci kilka spraw o które mi szczególnie chodzi (bynajmniej nie o estetykę)


Szajba napisał:
eliksiry to połączenie magii i alchemii, a nie sama alchemia (Spore premie to efekt magii[...]

Eliksir Grom Działanie: Zapewnia premię alchemiczną +6 do siły


Dodatkowo znak heliotropu (a przynajmniej ta część z akcją darmową) to nic innego dopakowanie go atutami kontrczarowania więc i to jest lekką przesadą


Ostatnio zmieniony przez Yellow Flash dnia Pon 16:19, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 16:58, 11 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Owszem była Ok ale po zmianach już nie za bardzo.

Tak wiele się w niej nie zmieniło. Główną zmianą jest znak Heliotropu.


Cytat:
Szajba napisał:
eliksiry to połączenie magii i alchemii, a nie sama alchemia (Spore premie to efekt magii[...]

Eliksir Grom Działanie: Zapewnia premię alchemiczną +6 do siły


No i co ci tutaj nie pasuje?

Cytat:
Dodatkowo znak heliotropu (a przynajmniej ta część z akcją darmową) to nic innego dopakowanie go atutami kontrczarowania więc i to jest lekką przesadą


Więc co proponujesz? Usunąć czy przerobić? Jeśli przerobić, to w jaki sposób?
Ja mam taki pomysł: ograniczyć znak heliotropu tylko do akcji darmowej w odpowiedzi na czar wroga, ale pozwolić parować zaledwie jeden poziom czaru. Do tego trzeba dodać, że "wiedźmin nie może użyć tego znaku, jeśli traci premię ze zręczności do KP (o ile ją posiada)". Hę?


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pon 17:22, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 17:51, 11 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
ale pozwolić parować zaledwie jeden poziom czaru

??

co masz na myśli bo nie do końca rozumiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 17:55, 11 Sie 2008    Temat postu:

Przeczytaj opis działania znaku heliotropu (przerobiłem go), a następnie czaru Zawrócenie czaru. Wtedy zrozumiesz bez problemu. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:05, 11 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Kardan Quen... zwiększa redukcję obrażeń o 20(!?!?!?)



to jest spore przegięcie... jak na mój gust zmień to natychmiast
20 to dużo jak cholera.
Atut epicki daje +3 do RO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 18:11, 11 Sie 2008    Temat postu:

W tym przypadku to nie jest dużo, bo działa jak tymczasowe punkty wytrzymałości, ale... słabiej. Bo można je ominąć. Nie zapominaj, że jak quen powstrzyma tyle obrażeń ile ma powstrzymać (zależne od tego atutu i poziomu czarującego), to przestaje działać. W dodatku broń z premią +3 w ogóle to omija, tak jak redukcję obrażeń. Zaś atut epicki daje normalną redukcję obrażeń, która już zawsze osłabia obrażenia fizyczne o te trzy punkty i w dodatku żadna broń tego nie przebije. Poczytaj opis czaru kamienna skóra. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 17:04, 13 Sie 2008    Temat postu:

kamienna skóra daje Ro 10/+5... 20 to i tak za dużo... góra 5
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 21:18, 13 Sie 2008    Temat postu:

kamienna skóra daje RO 10/+3 na poziom czarującego (maksymalnie 150). Czyli na 15 poziomie czarującego ta redukcja wynosi 150/+3, ale jak obroni bohatera przez 150-cioma fizycznymi obrażeniami, przestaje działać. To są takie jakby tymczasowe PW, które można zignorować, jeśli się oberwie bronią z premią co najmniej +3. Jak chcecie, mogę dać za tą zdolność +10, a nie +20.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:17, 13 Sie 2008    Temat postu:

Axii


Liu Axii
Wymagania:poz 5
Korzyści:zamiast tylko uspokajać zwierzę można też oszołomić innych humanoidów(zwięrzęta równierz), jeśli się to powiedzie ofiara otrzymuję karę -2 z oświecenia(czytaj "z rozkojarzenia") do wszelkich testów przez k4 rund.

Liu'dar Axii
Wymagania: Rzt 17+
Korzyści:zamiast tylko oszałamiać otumania cel(analogicznie do otumaniającego uderzenia mnicha), działa też na humanoidów-potworów, bestie, przybyszów i smoki
Specjalne:Można wziąść poziadając atut Liu Axi

Liu'dar'vee Axii
Wymagania: Rzt 22+
Korzyści: ogłuszenie działa przez k2+1 rund,działa na wszystkie stworzenia pomijając te niepodatne na efekty magii zaklinań
Specjalne:Można wziąść poziadając atut Liu'dar Axi

Yorudax Axii
Wymagania: Rzt 20+, poz 8
Korzyści:zamiast ogłuszać zapewnia częściową kontrolę nad ciałem przeciwnika. Kontroluje się go poświęcając się temu całkowicie(czyli kontrola pochłania w każdej rundzie akcję całorundową). Kontrola jest niedoskonała, postać wykonuje jedynie akcje cząstkowe(jak zombie) i posiada karę -8 do wszelkich czynności, porusza się jakby nie do końca posiadała władzę nad swoim ciałem, nie może mówić, ani rzucać zaklęć.
W akcjach ataku wykorzystywany jest bazowy atak wiedźmina.
Trwa k4+1 rund lub do czasu utracenia koncentracji
Specjalne:można wziąść kilka razy, za każdym razem wymagana rzt jest większa o 2
za drugim razem kontrola jest doskonalsza, kara wynosi -6. Postać może mówić, choć musi to robić bardzo powoli(koło 2 słów na rundę), kontrola to akcja będąca odpowiednikiem ruchu i trwa k4+2 rundy, postać kontrolowana może się poruszyć i wykonać jeden atak, ale nie może biegać
po trzecim wybraniu kara spada do -4, postać niemal normalnie mówi, kontrola to akcja cząstkowa, postać kontrolowana może się poruszyć i zaatakować 2 razy, oraz może biegać(ale jedynie 3x szybciej), kontrola trwa k4+3 rundy

stworzenia na które zdolność działa- patrz Liu'dar'vee Axii

test aby oprzeć się kontroli wwykonuje się normalnie oraz w każdej rundzie w której postać jest zmuszana do zrobienia czegoś niezgodnego z jej charakterem(np. paladyn zostaje zmuszony do pociągnięcia dźwigni która spowoduje zawalenie się mostu po którym idzie, bogu winna, elficka karawana), lub zaatakuje ludzi i nieludzi względem których czuje się lojalna(np.członkowie drużyny, czy pan któremu się służy) test jest wykonywany przed daną czynnością, tak, że w razie oparcia się postać wyrywa się spod kontroli jeszcze przed tym jak zrobi coś wbrew swoim przekonaniom


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 16:30, 14 Sie 2008, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 2:22, 14 Sie 2008    Temat postu:

Szajba napisał:
kamienna skóra daje RO 10/+3 na poziom czarującego (maksymalnie 150). Czyli na 15 poziomie czarującego ta redukcja wynosi 150/+3, ale jak obroni bohatera przez 150-cioma fizycznymi obrażeniami, przestaje działać. To są takie jakby tymczasowe PW, które można zignorować, jeśli się oberwie bronią z premią co najmniej +3. Jak chcecie, mogę dać za tą zdolność +10, a nie +20.


ApplauseApplause Nagrodę za nadinterpretację/pokaz nieumiejętności czytania (niepotrzebne skreślić) roku masz pewną jak w banku. Chyba że masz jakąś inną wersję PG niż my wszyscy to zwracam honor. Surprised

Czuję się, więc w obowiązku rozpisać jak ten czar naprawdę działa. Otóż zapewnia redukcję nie 150/+3 tylko 10/+5 zawsze i wszędzie. Owo 10 punktów na poziom czarującego to ilość obrażeń, przed którymi chroni w sumie. Jak nie wierzysz sam przeczytaj. Swoją drogą, jeżeli tak interpretujecie wszystkie czary to zgadzam się, że większość z nich jest przepakowana

I jeszcze mały cytat żeby ukazać paradoks całej sytuacji:
Szajba napisał:
Poczytaj opis czaru kamienna skóra. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 9:50, 14 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
ogłusza cel(analogicznie do ogłuszającego uderzenia mnicha)

Mówisz o otumanieniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 10:13, 14 Sie 2008    Temat postu:

Ty się mylisz, Yellow Flash. Jedyne, gdzie ja się pomyliłem, to w miejscu, gdzie napisałem, że broń, która przebija redukcję musi mieć premię +3. Czar zapewnia redukcję obrażeń 10/+5 na poziom czarującego, ale jak już zapobiegnie tym obrażeniom, przestaje działać, a nie, jak napisałeś, działa zawsze i wszędzie. Gdyby rzucał to mag o 1 poziomie czarującego (choć nie pamiętam, którego poziomu to jest czar), to po ochronieniu przed 10. obrażeniami, czar przestał by działać.

I nie denerwuj mnie, bo Ci tam przyjdę i zrobię krzywdę.

Dla reszty forumowiczów: Nasze domy są od siebie oddalone o kilkanaście - kilkadziesiąt metrów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 11:32, 14 Sie 2008    Temat postu:

Szajba napisał:
Ty się mylisz, Yellow Flash. Jedyne, gdzie ja się pomyliłem, to w miejscu, gdzie napisałem, że broń, która przebija redukcję musi mieć premię +3. Czar zapewnia redukcję obrażeń 10/+5 na poziom czarującego, ale jak już zapobiegnie tym obrażeniom, przestaje działać, a nie, jak napisałeś, działa zawsze i wszędzie. Gdyby rzucał to mag o 1 poziomie czarującego (choć nie pamiętam, którego poziomu to jest czar), to po ochronieniu przed 10. obrażeniami, czar przestał by działać.


Spokojnie ja tylko staram się pokazać jak naprawdę ten czar działa. Przy okazji nie zastosowałeś się do mojej a nawet twojej wcześniejszej rady czyli przeczytania opisu czaru. Dorzucę, więc jeszcze jeden argument tzn. jaki mieli cel autorzy dając Kamienną skórę na 4. poziomie (odpada więc czarodziej 1 poziomu) a na 8. Żelazne ciało. Jeżeli kamienna skóra działa jak mówisz to żelazne ciało jest trochę słabsze będąc na wyższym poziomie.

Poza tym nie boję się twojej krzywdy bo żeby mi ją zrobić musiałbyś mnie dotknąć Very HappyVery Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:57, 14 Sie 2008    Temat postu:

Cytat:
Chroniona tym czarem istota zyskuje odporność na ciosy, cięcia, kłucia, uderzenia itp. i otrzymuje redukcję obrażeń 10/adamantyt (ignoruje pierwsze 10 obrażeń za każdym razem, gdy zostaje zraniona przez broń; oręż z adamantytu przebija tę redukcję). Kiedy czar zapobiegnie w sumie 10 obrażeniom na poziom czarującego (maksymalnie 150), jego działanie dobiega końca.


To jest cytat z SRD edycji 3.5, wystarczy zastąpić słowo "adamant" słowami "+5"

Jest takjak mówi Yellow;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 17:01, 14 Sie 2008    Temat postu:

A niech wam bedzie :p

Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 20:28, 14 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy klasa w obecnej postaci jest zbalansowana? [Jeśli nie jesteś pewien, nie bierz udziału w ankiecie!]
Tak
100%
 100%  [ 7 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 7

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:29, 19 Sie 2008    Temat postu:

Czy obecną wersję, Szajbo, uważasz za dopracowaną w pełni i masz zamiar pozostawić w tej wersji, czy chcesz coś jeszcze zmieniać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin